PDA

View Full Version : Wil Trump Groenland kopen?


Elio di Supo
16 augustus 2019, 08:12
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/08/16/trump-groenland/

Blijkbaar circuleert het gerucht dat Trump zijn administratie de opdracht zou hebben gegeven om over de aankoop van Groenland te onderhandelen. De reacties hierop zijn zeer uiteenlopend, gaande van "een slimme geopolitieke zet" tot "een catastrofe".

Aangezien het niet bevestigd is hoort het voorlopig thuis in K&K.

Tavek
16 augustus 2019, 08:34
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/08/16/trump-groenland/

Blijkbaar circuleert het gerucht dat Trump zijn administratie de opdracht zou hebben gegeven om over de aankoop van Groenland te onderhandelen. De reacties hierop zijn zeer uiteenlopend, gaande van "een slimme geopolitieke zet" tot "een catastrofe".

Aangezien het niet bevestigd is hoort het voorlopig thuis in K&K.

Waarschijnlijk maar Denemarken is niet geinteresseerd.

Not selling.

Bach
16 augustus 2019, 08:38
Dan gaan ze daar zeker massaal naar olie boren. Natuurpracht en smeltende gletsjers is aan 'the empire' niet besteed. Enkel de quick fix van macht interesseert hen.

fox
16 augustus 2019, 08:41
Waarschijnlijk maar Denemarken is niet geinteresseerd.

Not selling.

De vraag is helemaal niet of Denemarken interesse heeft. De vraag is of Groenland interesse heeft en dat zal uiteraard ook nee zijn. Binnen hier en 10 jaar zal Groenland namelijk onafhankelijk worden aangezien de 50K inwoners daar op een fortuin aan grondstoffen zitten.

Tavek
16 augustus 2019, 08:43
De vraag is helemaal niet of Denemarken interesse heeft. De vraag is of Groenland interesse heeft en dat zal uiteraard ook nee zijn. Binnen hier en 10 jaar zal Groenland namelijk onafhankelijk worden aangezien de 50K inwoners daar op een fortuin aan grondstoffen zitten.

De vraag is uiteraad of ze dat voor zichzelf willen, of uitverkoop willen doen aan de VS.

Ik gok het eerste.

Henri1
16 augustus 2019, 10:13
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/08/16/trump-groenland/

Blijkbaar circuleert het gerucht dat Trump zijn administratie de opdracht zou hebben gegeven om over de aankoop van Groenland te onderhandelen. De reacties hierop zijn zeer uiteenlopend, gaande van "een slimme geopolitieke zet" tot "een catastrofe".

Aangezien het niet bevestigd is hoort het voorlopig thuis in K&K.

Een mooie locatie om kernraketten te installeren.

Skobelev
16 augustus 2019, 11:20
:cheer: Make Greenland Green again! :cheer:

XenApp
16 augustus 2019, 22:54
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/08/16/trump-groenland/

Blijkbaar circuleert het gerucht dat Trump zijn administratie de opdracht zou hebben gegeven om over de aankoop van Groenland te onderhandelen. De reacties hierop zijn zeer uiteenlopend, gaande van "een slimme geopolitieke zet" tot "een catastrofe".

Aangezien het niet bevestigd is hoort het voorlopig thuis in K&K.


Als dat aan een aanvaardbare kost (geld, oorlog, denunciation) is, is deze move zeer pienter. Die lap is nog onontgonnen en ligt geostrategisch zéér interessant. Je zou je afvragen hoe gatachterlijk US presidenten niet zijn om hier al niet met bezig te zijn in het verleden. Zolang je nog heerser bent, moet je claimen wat je kan.

dalibor
16 augustus 2019, 23:05
Ik wil hem wel een stukje van de maan verkopen.

XenApp
16 augustus 2019, 23:14
Ik wil hem wel een stukje van de maan verkopen.

Waarom zou jij het recht hebben om daar geld voor te vragen? In Jan Kees zijn optiek is dat zijn grondgebied.

Mambo
16 augustus 2019, 23:30
Ik wil hem wel een stukje van de maan verkopen.

Ik wil ze hem zelfs volledig verkopen.

Zucht
16 augustus 2019, 23:31
Hij maakt geen schijn van kans, want Gretta en Anuna zuller ertegen strajken.

koe de poing
16 augustus 2019, 23:33
Wie gaat er Trump influisteren dat België West-Vlaanderen te koop aanbiedt ?

Zijn wij meteen verlost van mensen die we toch niet verstaan, en krijgen we er zelfs nog geld voor op de koop toe.

dalibor
16 augustus 2019, 23:38
Waarom zou jij het recht hebben om daar geld voor te vragen? In Jan Kees zijn optiek is dat zijn grondgebied.

Ja, ok. Mopje he.

Anna List
17 augustus 2019, 08:25
Als de Deense politici een beetje zijn zoals b politici, is die deal niet meer tegen te houden.

Dadeemelee
17 augustus 2019, 09:26
De Denen zijn zo zot niet. Misschien Groenland ruilen tegen Californië.

BigF
17 augustus 2019, 11:26
Slecht plan.

Verkoop Groenland aan Trump en binnen de kortste keren is het één groot mijngebied. Met hier en daar een legerbasis en wat kernraketten.

Kijk in Amerika hoe hij daar in of vlakbij waardevolle natuurgebieden (nationale en/of staatsparken) toestaat dat er zwaar vervuilende (mijn-) activiteiten ontplooid worden en je weet; hij wil het echt niet kopen omdat het zo'n mooi stukje natuur is.

Xenophon
17 augustus 2019, 12:24
Ik wil hem wel een stukje van de maan verkopen.

Daar staat al een Amerikaanse vlag.

Rahowa
17 augustus 2019, 12:32
Wie gaat er Trump influisteren dat België West-Vlaanderen te koop aanbiedt ?

Zijn wij meteen verlost van mensen die we toch niet verstaan, en krijgen we er zelfs nog geld voor op de koop toe.

Joengne,toen laotn we jundre geld betoaln oeij wok ne kji nao de zji wilt goan.

Elio di Supo
19 augustus 2019, 16:58
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/08/19/trump-bevestigt-interesse-in-groenland/

Het is officieel. Trump wil degelijk onderhandelen over de aankoop van Groenland. Denemarken laat weten niet geinteresseerd te zijn.

Tavek
19 augustus 2019, 20:24
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/08/19/trump-bevestigt-interesse-in-groenland/

Het is officieel. Trump wil degelijk onderhandelen over de aankoop van Groenland. Denemarken laat weten niet geinteresseerd te zijn.

De Groenlanders zelf ook niet.

Ze genieten een ruime vorm van zelfbestuur binnen Denemarken. En ze zien ook hoe de VS bvb Puerto Rico behandelt...niet goed.

Gipsy
19 augustus 2019, 20:36
De Groenlanders zelf ook niet.

Ze genieten een ruime vorm van zelfbestuur binnen Denemarken. En ze zien ook hoe de VS bvb Puerto Rico behandelt...niet goed.

Ik denk dat de doorsnee Groenlander niet eens weet wat Puerto Rico is net zoals een doorsnee Vlaming trouwens. Nu allemaal vlug gaan googelen om te bewijzen dat ge er alles over weet. De Google generatie, ze weten alles maar ze weten niets.

Trump haalt een platte marketing truc uit en iedereen op zijn paard. Zo idioot is hij nog niet.