PDA

View Full Version : dvd-winkel


Pol Dolf
2 september 2019, 15:12
waar zijn er nog dvd-winkels in grootsteden?

in Gent was er een in de Veldstraat maar die is weg

Tavek
2 september 2019, 15:13
waar zijn er nog dvd-winkels in grootsteden?

in Gent was er een in de Veldstraat maar die is weg

Amazon.de

Henri1
2 september 2019, 15:18
waar zijn er nog dvd-winkels in grootsteden?

in Gent was er een in de Veldstraat maar die is weg

In welke eeuw leeft u ?

Libro
2 september 2019, 15:52
In welke eeuw leeft u ?

Die van het unitaire België?

Skobelev
2 september 2019, 16:11
In welke eeuw leeft u ?

Blijf toch eens beleefd.


Fnack?

Eduard Khil
2 september 2019, 17:02
hahaha! DVD's ! :lol:

kiko
2 september 2019, 18:25
waar zijn er nog dvd-winkels in grootsteden?

in Gent was er een in de Veldstraat maar die is weg
In de Fnac, MediaMarkt en Standaard Boekhandel kun je nog probleemloos DVD's kopen.

Henri1
2 september 2019, 18:53
In de Fnac, MediaMarkt en Standaard Boekhandel kun je nog probleemloos DVD's kopen.

CD's ook.

quercus
2 september 2019, 19:02
In de Fnac, MediaMarkt en Standaard Boekhandel kun je nog probleemloos DVD's kopen.
Tja... het is bij mij ook wel een tijd geleden dat ik nog DVD's heb gekocht. Welk "medium" is dan nu in de plaats gekomen? Of is het nu allemaal "streaming" dat de klok slaat voor alles en nog wat?

fred vanhove
2 september 2019, 21:01
waar zijn er nog dvd-winkels in grootsteden?

in Gent was er een in de Veldstraat maar die is weg

Mensen bekijken geen DVD's meer .....mensen beluisteren ook geen muziek meer. Mensen kijken naar hun Smartphone.

Zucht
2 september 2019, 21:07
Ik heb dit weekend nog de DVD van Avengers 4 gekocht.
Heb ook een paar filmkes op itunes, maar 2 uur naar een zwarte rechthoek staren is ook niet veel fun.

Henri1
2 september 2019, 22:07
Ik heb dit weekend nog de DVD van Avengers 4 gekocht.
Heb ook een paar filmkes op itunes, maar 2 uur naar een zwarte rechthoek staren is ook niet veel fun.

Zwarte rechthoek? Welke monitor heb je dan?

Wapper
2 september 2019, 23:06
Zwarte rechthoek? Welke monitor heb je dan?

Een witte uiteraard!

Jay-P.
3 september 2019, 06:09
Tja... het is bij mij ook wel een tijd geleden dat ik nog DVD's heb gekocht. Welk "medium" is dan nu in de plaats gekomen? Of is het nu allemaal "streaming" dat de klok slaat voor alles en nog wat?Binnen de 50 volgende jaren is 't probleem van de baan in de Vlonders, anyway.
-> vervangen door "flooding"! :-P

Anna List
3 september 2019, 07:02
waar zijn er nog dvd-winkels in grootsteden?

in Gent was er een in de Veldstraat maar die is weg

lol

quercus
3 september 2019, 07:21
Mensen bekijken geen DVD's meer .....mensen beluisteren ook geen muziek meer. Mensen kijken naar hun Smartphone.
Dat is dan toch maar een erg droevige toestand hoor. :-(:-(:-(

Xenophon
3 september 2019, 08:34
Dat is dan toch maar een erg droevige toestand hoor. :-(:-(:-(

Nee hoor, dat is vooruitgang.

Mijn gsm gecombineerd met een Bluetooth hoofdtelefoon is het beste muziek-afspeelmachientje dat ik ooit heb gehad.

Zitten zo'n 250 LP's en concerten in, sommige waarvan ik al van de jaren zeventig en tachtig naar aan het luisteren ben. Ik hoor nu soms details daarop die ik voorheen, met de platenspeler, nooit gehoord heb.

Ik hoor bijvoorbeeld de verschillende gitaren die links en rechts op elkaar gepanned zijn, iets waar je vroeger op vinyl zelfs geen idee over had dat ze er waren.

Het enige dat ontbreekt op de gitaren tegenwoordig is compressie, op analoog opnames stond veel meer compressie.

Anna List
3 september 2019, 08:38
waar zijn er nog dvd-winkels in grootsteden?

in Gent was er een in de Veldstraat maar die is weg

op rommelmarkten ga je die dingen nog wel een tijdje vinden.

Derk de Tweede
3 september 2019, 08:59
https://link.marktplaats.nl/m1429852556

Anna List
3 september 2019, 09:00
https://link.marktplaats.nl/m1429852556

8O 107€ 8O

Derk de Tweede
3 september 2019, 13:19
8O 107€ 8O


OOP-CD

quercus
3 september 2019, 14:24
Nee hoor, dat is vooruitgang.

Mijn gsm gecombineerd met een Bluetooth hoofdtelefoon is het beste muziek-afspeelmachientje dat ik ooit heb gehad.

Zitten zo'n 250 LP's en concerten in, sommige waarvan ik al van de jaren zeventig en tachtig naar aan het luisteren ben. Ik hoor nu soms details daarop die ik voorheen, met de platenspeler, nooit gehoord heb.

Ik hoor bijvoorbeeld de verschillende gitaren die links en rechts op elkaar gepanned zijn, iets waar je vroeger op vinyl zelfs geen idee over had dat ze er waren.

Het enige dat ontbreekt op de gitaren tegenwoordig is compressie, op analoog opnames stond veel meer compressie.
Ik veronderstel dat het hier vooral om pop-muziek gaat. Nou eerlijk gezegd het perspectief om halve of ganse dagen met een koptelefoon rond te lopen en onafgebroken met gedjengel van pop mijn oren te teisteren... dat trekt mij niet aan. Ik hou erg veel van muziek maar 99% van het pop-genre is onderdeel van een onafgebroken brij die door de vulkaan van de muziek-industrie elke dag over onze hoofden wordt uitgebraakt. Dat is aan mij niet besteed. Ik beluister liever rustig andere genres.

Xenophon
3 september 2019, 15:12
Ik veronderstel dat het hier vooral om pop-muziek gaat. Nou eerlijk gezegd het perspectief om halve of ganse dagen met een koptelefoon rond te lopen en onafgebroken met gedjengel van pop mijn oren te teisteren... dat trekt mij niet aan. Ik hou erg veel van muziek maar 99% van het pop-genre is onderdeel van een onafgebroken brij die door de vulkaan van de muziek-industrie elke dag over onze hoofden wordt uitgebraakt. Dat is aan mij niet besteed. Ik beluister liever rustig andere genres.

Hm, daar heb je gelijk in, popmuziek trekt op niet veel. Ik heb zelfs geen radio.

Mijn menu bestaat uit Motorhead, Slayer, oude Metallica en Black Sabbath. Oh, en BÖC.

En ja, ik kom niet buiten zonder hoofdtelefoon.

Henri1
3 september 2019, 21:17
Nee hoor, dat is vooruitgang.

Mijn gsm gecombineerd met een Bluetooth hoofdtelefoon is het beste muziek-afspeelmachientje dat ik ooit heb gehad.

Zitten zo'n 250 LP's en concerten in, sommige waarvan ik al van de jaren zeventig en tachtig naar aan het luisteren ben. Ik hoor nu soms details daarop die ik voorheen, met de platenspeler, nooit gehoord heb.

Ik hoor bijvoorbeeld de verschillende gitaren die links en rechts op elkaar gepanned zijn, iets waar je vroeger op vinyl zelfs geen idee over had dat ze er waren.

Het enige dat ontbreekt op de gitaren tegenwoordig is compressie, op analoog opnames stond veel meer compressie.

Dan hebt u maar een kut-platenspeler.

Dadeemelee
3 september 2019, 21:27
Nee hoor, dat is vooruitgang.

Mijn gsm gecombineerd met een Bluetooth hoofdtelefoon is het beste muziek-afspeelmachientje dat ik ooit heb gehad.

Zitten zo'n 250 LP's en concerten in, sommige waarvan ik al van de jaren zeventig en tachtig naar aan het luisteren ben. Ik hoor nu soms details daarop die ik voorheen, met de platenspeler, nooit gehoord heb.

Ik hoor bijvoorbeeld de verschillende gitaren die links en rechts op elkaar gepanned zijn, iets waar je vroeger op vinyl zelfs geen idee over had dat ze er waren.

Het enige dat ontbreekt op de gitaren tegenwoordig is compressie, op analoog opnames stond veel meer compressie.

Dat is normaal. Een goeie hoofdtelefoon is beter dan de beste luidsprekers.

Luister eens met een goeie hoofdtelefoon naar een cd of een lp op een goeie platenspeler. Dan zult ge horen dat uw gecomprimeerde mp3’kes brol zijn.

Pol Dolf
23 september 2019, 16:04
ok ik kkop ze wel op rommelmarten en 2ehands.be

Derk de Tweede
23 september 2019, 16:31
Gisteren op een rommelmarkt voor 3,50 euro.
Bij oplichter Bol.
https://www.bol.com/nl/p/live-aid/1002004000098345/

Pol Dolf
30 september 2019, 15:19
ik heb 98 dvds gekocht via 2ehands.be

koe de poing
30 september 2019, 15:21
waar zijn er nog dvd-winkels in grootsteden?

in Gent was er een in de Veldstraat maar die is weg

Wij hebben nog een Videotheek (https://www.hln.be/in-de-buurt/borgerhout/uitbater-laatste-antwerpse-videotheek-gaat-bijna-met-pensioen-nog-maar-3-klanten-per-dag-maar-zolang-ik-mijn-films-heb-ben-ik-gelukkig~a1f8041b/) 8-)