PDA

View Full Version : Maxima geliefder dan Mathilde


Elio di Supo
12 september 2019, 19:07
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190908_04597551

Althans in Duitsland waar een documentaire over de Nederlandse koningin meer kijkers aantrok dan een gelijkaardige docu over Matilleke. Ja die Argentijnse flair daar kun je als stijve Belgische edelvrouwe niet tegen opboksen.

Vrijheideerst
12 september 2019, 19:12
https://i.imgur.com/RProjf0.jpg

Zipper
12 september 2019, 19:26
Is geen verrassing, eh. Maxima lijkt mij wel een lekker stuk.

Vrijheideerst
12 september 2019, 19:31
Is geen verrassing, eh. Maxima lijkt mij wel een lekker stuk.

Ja. Hij weet het wel.

https://i.imgur.com/sNiodK1.jpg

Elio di Supo
12 september 2019, 19:50
Willempie zal een sappig stukje Argentijnse steak niet versmaden.

https://i2.wp.com/www.foodrepublic.com/wp-content/uploads/2012/05/testkitchen_argentinesteak.jpg?resize=1280%2C%2056 0&ssl=1

Eduard Khil
12 september 2019, 19:54
ze spreekt ook voortreffelijk Nederlands. Maxima bedoel ik dan hé

Elio di Supo
12 september 2019, 19:58
Ik herinner mij nog een vd eerste interviews met Mathilde toen ze nog verloofd was met de Flup. Men vroeg haar of ze een computer had en ze antwoordde een beetje.

Elio di Supo
12 september 2019, 20:03
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190908_04597551

Althans in Duitsland waar een documentaire over de Nederlandse koningin meer kijkers aantrok dan een gelijkaardige docu over Matilleke. Ja die Argentijnse flair daar kun je als stijve Belgische edelvrouwe niet tegen opboksen.

In alle eerlijkheid dient gezegd dat alvorens Maxima in het huwelijksbootje stapte ze werkzaam was bij Deutsche Bank. Zou dat de interesse in Duitsland verklaren? Het feit dat haar vader in de regering zetelde tijdens de militaire junta heeft ook nieuwswaarde natuurlijk.

Maar kom, laten we niet flauw doen en toegeven dat Maxima meer presence heeft dan haar Belgische ambtgenote. Kate Middleton heeft nog meer presence maar is jonger nauurlijk. Spijtig van haar anorexia-achtig uiterlijk.

Tavek
12 september 2019, 21:40
In alle eerlijkheid dient gezegd dat alvorens Maxima in het huwelijksbootje stapte ze werkzaam was bij Deutsche Bank. Zou dat de interesse in Duitsland verklaren? Het feit dat haar vader in de regering zetelde tijdens de militaire junta heeft ook nieuwswaarde natuurlijk.

Maar kom, laten we niet flauw doen en toegeven dat Maxima meer presence heeft dan haar Belgische ambtgenote. Kate Middleton heeft nog meer presence maar is jonger nauurlijk. Spijtig van haar anorexia-achtig uiterlijk.

Nochtans is ons koningshuis lange tijd niet zo populair geweest als nu, en dat is in grote mate te danken aan Mathilde.

Ze zijn sterk gemoderniseerd & het "opus dei" gehalte is er uit.

fred vanhove
12 september 2019, 22:03
Nochtans is ons koningshuis lange tijd niet zo populair geweest als nu, en dat is in grote mate te danken aan Mathilde.

Ze zijn sterk gemoderniseerd & het "opus dei" gehalte is er uit.

Roken ze ook al een jointje af en toe ?

Henri1
12 september 2019, 22:05
Is geen verrassing, eh. Maxima lijkt mij wel een lekker stuk.

Het beste is er allang af, sinds ze in haar sprookje zit met die lanterfanter.

Xenophon
12 september 2019, 23:35
Nochtans is ons koningshuis lange tijd niet zo populair geweest als nu, en dat is in grote mate te danken aan Mathilde.

Ze zijn sterk gemoderniseerd & het "opus dei" gehalte is er uit.

- lol -

Adam Smith
13 september 2019, 02:12
In alle eerlijkheid dient gezegd dat alvorens Maxima in het huwelijksbootje stapte ze werkzaam was bij Deutsche Bank. Zou dat de interesse in Duitsland verklaren? Het feit dat haar vader in de regering zetelde tijdens de militaire junta heeft ook nieuwswaarde natuurlijk.

Maar kom, laten we niet flauw doen en toegeven dat Maxima meer presence heeft dan haar Belgische ambtgenote. Kate Middleton heeft nog meer presence maar is jonger nauurlijk. Spijtig van haar anorexia-achtig uiterlijk.

Laten we ook niet de verschillen tussen de Oranje-Nassau's en Van België's vergeten. Het Nederlandse Koningshuis heeft nooit zijn afkomst verloochend, de Belgische Van Saksen-Coburg-Gotha's, een tak van de Wettin-dynastie, zwoeren hun Duitse voorouders af na WOI en namen de naam Van België aan.
Verder was iedere Nederlandse monarch van Willem I tot Beatrix, op Willem II na, getrouwd met iemand van een Duitse Dynastie.
De overgrootvader, opa en vader van Willem-Alexander waren Duitsers, dus Willem-Alexander zoals de meeste Oranje-Nassau's zijn het Duits ook goed machtig, aangezien nogal wat familieleden Duitstalig zijn.
Toegegeven Koning Filip heeft in zijn eigen wapenschild het voorouderlijke wapen van huis Wettin weer laten opnemen als hartschild. Maar hoe goed is het Duits van het Belgische Koningshuis? Vast niet slecht, maar ze hebben waarschijnlijk wel langer dan nodig gedaan, dat ze geen Duitse roots hebben.

Verder hebben Duitsland en Nederland ook gewoon nauwe banden, en uit menig onderzoek blijkt dat Nederland het land is wat het positiefst denkt over Duitsland (ik was wel verbaasd dat dit meer was dan Oostenrijk).

kojak
13 september 2019, 04:41
Nochtans is ons koningshuis lange tijd niet zo populair geweest als nu, en dat is in grote mate te danken aan Mathilde.

Ze zijn sterk gemoderniseerd & het "opus dei" gehalte is er uit.

Klopt.
Ze willen van de oude stempel af, en de Nerderlandse toer wat op gaan.
Dichter bij het volk, minder protocol en van dat 'stijf' gedoe.
Maar niet alleen Mathilde, ook Filip.
Alé, onlangs had hij Geubels op bezoek met hun verjaardag.
Nog wat stijf en onwennig, maar alle begin is moeilijk.
https://www.youtube.com/watch?v=EhzsNXu1eU0

Maar heel dat protocol.... pfff.... diene met zijn handschoentjes die de kaarskes moest aansteken en bekans .... :lol:

En Filip weet dat ook.
Laatste zinnetje dat hij zegt in die video zegt genoeg hé. ;)

reservespeler
13 september 2019, 05:55
Nochtans is ons koningshuis lange tijd niet zo populair geweest als nu, en dat is in grote mate te danken aan Mathilde.

Ze zijn sterk gemoderniseerd & het "opus dei" gehalte is er uit.

Populair?

Anna List
13 september 2019, 07:25
Nochtans is ons koningshuis lange tijd niet zo populair geweest als nu, en dat is in grote mate te danken aan Mathilde.

Ze zijn sterk gemoderniseerd & het "opus dei" gehalte is er uit.

:lol:

Universalia
13 september 2019, 08:09
Al die koningshuizen zijn eigenlijk allemaal al vreemdelingen? :twisted:

Hoomer
13 september 2019, 08:16
Ik zou Maxima doen, Matilleke niet.

quercus
13 september 2019, 08:32
ze spreekt ook voortreffelijk Nederlands. Maxima bedoel ik dan hé
Meer nog, als oorspronkelijk Spaanstalige is ze er niet alleen in geslaagd vloeiend correct Nederlands te spreken. Ze heeft zich bovendien nog een Hollands accent eigen gemaakt. Wat toch wel merkwaardig is, de meeste Romaans-taligen hebben het in dat opzicht veel moeilijker dan Germaanstaligen.

quercus
13 september 2019, 08:33
Ik herinner mij nog een vd eerste interviews met Mathilde toen ze nog verloofd was met de Flup. Men vroeg haar of ze een computer had en ze antwoordde een beetje.
:lol::lol::lol:

quercus
13 september 2019, 08:38
Het beste is er allang af, sinds ze in haar sprookje zit met die lanterfanter.
Daar krijgen we weer eens een opstoot van belgicistisch francofiel azijnzuur. Kruip terug in uw overwinteringshol en probeer nog eens zo rond begin april.

Vrijheideerst
13 september 2019, 09:12
Meer nog, als oorspronkelijk Spaanstalige is ze er niet alleen in geslaagd vloeiend correct Nederlands te spreken. Ze heeft zich bovendien nog een Hollands accent eigen gemaakt. Wat toch wel merkwaardig is, de meeste Romaans-taligen hebben het in dat opzicht veel moeilijker dan Germaanstaligen.

Ach, Maxima is gewoon een leuke verschijning.

https://i.imgur.com/FNmAPnM.jpg

Anna List
13 september 2019, 09:21
Ik zou Maxima doen, Matilleke niet.

²

Bach
13 september 2019, 09:23
Laten we ook niet de verschillen tussen de Oranje-Nassau's en Van België's vergeten. Het Nederlandse Koningshuis heeft nooit zijn afkomst verloochend, de Belgische Van Saksen-Coburg-Gotha's, een tak van de Wettin-dynastie, zwoeren hun Duitse voorouders af na WOI en namen de naam Van België aan.
Verder was iedere Nederlandse monarch van Willem I tot Beatrix, op Willem II na, getrouwd met iemand van een Duitse Dynastie.
De overgrootvader, opa en vader van Willem-Alexander waren Duitsers, dus Willem-Alexander zoals de meeste Oranje-Nassau's zijn het Duits ook goed machtig, aangezien nogal wat familieleden Duitstalig zijn.
Toegegeven Koning Filip heeft in zijn eigen wapenschild het voorouderlijke wapen van huis Wettin weer laten opnemen als hartschild. Maar hoe goed is het Duits van het Belgische Koningshuis? Vast niet slecht, maar ze hebben waarschijnlijk wel langer dan nodig gedaan, dat ze geen Duitse roots hebben. Veel deskundigheid over zaken die nogal irrelevant zijn in mijn opinie.

Verder hebben Duitsland en Nederland ook gewoon nauwe banden, en uit menig onderzoek blijkt dat Nederland het land is wat het positiefst denkt over Duitsland (ik was wel verbaasd dat dit meer was dan Oostenrijk). Nochtans zou men soms toch de indruk krijgen dat het omgekeerd is en dat Nederland het land is dat Duitsland het meest associeert met het nazisme tot op heden. Ik schat dat dat te maken heeft met Anna Franck 'verering'. Ook wanneer het voetbal is tussen beide landen hoor je toch meer van problemen tussen Nederland en Duitsland dan tussen bv België en Duitsland. Zaken zoals "Duitse fans hebben zeer fel gereageerd op wat provocaties van Oranjesupporters, waarna het tot vechtpartijtjes is gekomen." En ook uit wat persoonlijke ervaringen merk ik dat Nederlanders Duitsers soms moeilijk kunnen 'luchten'. Is dat dan zoveel veranderd op korte tijd?

Duitsland is een land dat in het algemeen positief gezien wordt tegenwoordig. Dat nazi gedoe wordt enkel door de schoolbanken, musea en vooral via de media nog levend gehouden. (Op Netflix bv een verbazend aantal nazifilm en documentaires. Lijkt wel een obsessie). Het is straks een eeuw geleden maar toch bestaat die associatie Duitsers nazi's nog. Ook hier op dit forum. Maar goed. In het algemeen wordt Duitsland positief gezien. Een sterke economie en een weinig oorlogszucht zullen daar wel voor iets tussen zitten.

"Germany is the most positively viewed nation in the world in this year's annual Country Ratings Poll for the BBC World Service."

"Germany replaces US as country with best international image"

Afhankelijk van wie het onderzoek doet kunnen de resultaten nogal verschillen daar niet van. In feite wordt in grote mate ook een mediaeffect gemeten met die populariteitscontests. En de media zijn niet vrij van manipulaties. Zo zit sinds Trump China bashing in de lift bv. Of kijkt de aandacht voor de onrusten in Hong Kong vergeleken met enkel een sporadisch bericht over kasjmier en vele andere plaatsen met veel ergere situaties.

Franssprekenden zouden Duitsland misschien negatiever zien dan Nederlandssprekenden. Ik vraag me af of er een verschil is tussen Nederland en Vlaanderen qua opinie over Duitsland. De Nederlandse en Vlaamse roots zijn uiteindelijk aanleunend bij Duitsland. Eerder dan bij de Angelsaksische landen. Ook al zouden sommigen dat liever anders zien.

Skobelev
13 september 2019, 09:42
Is die hierboven haar haar blauw geverfd? 8O

Vrijheideerst
13 september 2019, 09:46
Is die hierboven haar haar blauw geverfd? 8O

Nenk, 't is een sjalleke ofzoiets.

Skobelev
13 september 2019, 09:56
Nenk, 't is een sjalleke ofzoiets.

ah bon, blauw haar, dat is er over hé.

Anna List
13 september 2019, 09:57
ah bon, blauw haar, dat is er over hé.

rare voorwaarden stelde gij. :-P

Skobelev
13 september 2019, 10:07
rare voorwaarden stelde gij. :-P

Allé, op wat trekt dat nu zo wat blauwe strepen in verder donkerblond haar? ;-)

Anna List
13 september 2019, 10:23
Allé, op wat trekt dat nu zo wat blauwe strepen in verder donkerblond haar? ;-)

ik zou daar precies niet van wakker liggen. :p

Skobelev
13 september 2019, 10:30
ik zou daar precies niet van wakker liggen. :p

Om er op te zitten of onder te liggen ik ook niet. Om er mee op straat te komen daarentegen...;-)

Je kent dat hé
Madam op 't straat,
Een kok in de keuken,
En een hoer in bed.

De drie gewenste personages in een vrouw.

quercus
13 september 2019, 10:34
Veel deskundigheid over zaken die nogal irrelevant zijn in mijn opinie.

Nochtans zou men soms toch de indruk krijgen dat het omgekeerd is en dat Nederland het land is dat Duitsland het meest associeert met het nazisme tot op heden. Ik schat dat dat te maken heeft met Anna Franck 'verering'. Ook wanneer het voetbal is tussen beide landen hoor je toch meer van problemen tussen Nederland en Duitsland dan tussen bv België en Duitsland. Zaken zoals "Duitse fans hebben zeer fel gereageerd op wat provocaties van Oranjesupporters, waarna het tot vechtpartijtjes is gekomen." En ook uit wat persoonlijke ervaringen merk ik dat Nederlanders Duitsers soms moeilijk kunnen 'luchten'. Is dat dan zoveel veranderd op korte tijd?

Duitsland is een land dat in het algemeen positief gezien wordt tegenwoordig. Dat nazi gedoe wordt enkel door de schoolbanken, musea en vooral via de media nog levend gehouden. (Op Netflix bv een verbazend aantal nazifilm en documentaires. Lijkt wel een obsessie). Het is straks een eeuw geleden maar toch bestaat die associatie Duitsers nazi's nog. Ook hier op dit forum. Maar goed. In het algemeen wordt Duitsland positief gezien. Een sterke economie en een weinig oorlogszucht zullen daar wel voor iets tussen zitten.

"Germany is the most positively viewed nation in the world in this year's annual Country Ratings Poll for the BBC World Service."

"Germany replaces US as country with best international image"

Afhankelijk van wie het onderzoek doet kunnen de resultaten nogal verschillen daar niet van. In feite wordt in grote mate ook een mediaeffect gemeten met die populariteitscontests. En de media zijn niet vrij van manipulaties. Zo zit sinds Trump China bashing in de lift bv. Of kijkt de aandacht voor de onrusten in Hong Kong vergeleken met enkel een sporadisch bericht over kasjmier en vele andere plaatsen met veel ergere situaties.

Franssprekenden zouden Duitsland misschien negatiever zien dan Nederlandssprekenden. Ik vraag me af of er een verschil is tussen Nederland en Vlaanderen qua opinie over Duitsland. De Nederlandse en Vlaamse roots zijn uiteindelijk aanleunend bij Duitsland. Eerder dan bij de Angelsaksische landen. Ook al zouden sommigen dat liever anders zien.
De eerste decennia na WO2 was er in Nederland een grote bitterheid t.a.v. Duitsland, niet alleen omwille van de razzia’s onder de joodse inwoners maar evenzeer omwille van de wrange herinnering aan de hongerwinter van 1944-45. We mogen niet vergeten dat de Nazi’s tot april 1945 op Nederlands grondgebied de plak zwaaiden.

Anna List
13 september 2019, 10:35
Om er op te zitten of onder te liggen ik ook niet. Om er mee op straat te komen daarentegen...;-)

Je kent dat hé
Madam op 't straat,
Een kok in de keuken,
En een hoer in bed.

De drie gewenste personages in een vrouw.

zolang ze mekaar maar niet kennen.

Vrijheideerst
13 september 2019, 10:35
Om er op te zitten of onder te liggen ik ook niet. Om er mee op straat te komen daarentegen...;-)

Je kent dat hé
Madam op 't straat,
Een kok in de keuken,
En een hoer in bed.

De drie gewenste personages in een vrouw.

Ge kunt met Maxima al die kanten op denk ik :magniet:

quercus
13 september 2019, 10:36
Om er op te zitten of onder te liggen ik ook niet. Om er mee op straat te komen daarentegen...;-)

Je kent dat hé
Madam op 't straat,
Een kok in de keuken,
En een hoer in bed.

De drie gewenste personages in een vrouw.
Dat heeft wel een hoog macho-gehalte...8-)

Anna List
13 september 2019, 10:40
De eerste decennia na WO2 was er in Nederland een grote bitterheid t.a.v. Duitsland, niet alleen omwille van de razzia’s onder de joodse inwoners maar evenzeer omwille van de wrange herinnering aan de hongerwinter van 1944-45. We mogen niet vergeten dat de Nazi’s tot april 1945 op Nederlands grondgebied de plak zwaaiden.

ondertussen allemaal drie generaties geleden ... de kleinzoon van Churchill is net op pensioen gegaan na een levenslange carrière in t Brits parlement ...

Skobelev
13 september 2019, 10:50
Ge kunt met Maxima al die kanten op denk ik :magniet:

Van twee van de drie weet ik het niet. ;-)

Henri1
13 september 2019, 13:14
Ach, Maxima is gewoon een leuke verschijning.

https://i.imgur.com/FNmAPnM.jpg

Niet haar beste foto overigens.

Henri1
13 september 2019, 13:16
Daar krijgen we weer eens een opstoot van belgicistisch francofiel azijnzuur. Kruip terug in uw overwinteringshol en probeer nog eens zo rond begin april.

Die hele Ollandse Koninklijke familie zijn lanterfanters.
Ze staan zogezegd dicht bij het gepeupel maar ze denken in de eerste plaats aan zichzelf.

Derk de Tweede
13 september 2019, 13:31
https://media.dumpert.nl/foto/9d7f8bd6_maxima.jpg

Lof der Zotheid
13 september 2019, 13:59
Die hele Ollandse Koninklijke familie zijn lanterfanters.
Ze staan zogezegd dicht bij het gepeupel maar ze denken in de eerste plaats aan zichzelf.

Om van de belgiksken koninklijke lanterfanters maar niet te spreken, n'est-ce pas, Henri?

Vrijheideerst
13 september 2019, 14:03
Om van de belgiksken koninklijke lanterfanters maar niet te spreken, n'est-ce pas, Henri?

Een geïmporteerd koningshuis dan nog.

Marie van de koster
13 september 2019, 15:31
In alle eerlijkheid dient gezegd dat alvorens Maxima in het huwelijksbootje stapte ze werkzaam was bij Deutsche Bank. Zou dat de interesse in Duitsland verklaren? Het feit dat haar vader in de regering zetelde tijdens de militaire junta heeft ook nieuwswaarde natuurlijk.

Maar kom, laten we niet flauw doen en toegeven dat Maxima meer presence heeft dan haar Belgische ambtgenote. Kate Middleton heeft nog meer presence maar is jonger nauurlijk. Spijtig van haar anorexia-achtig uiterlijk.

Hebt u het artikel helemaal gelezen? Zie volgend citaat :
Twee belangrijke nuances: Máxima had geen concurrentie van de Bundesliga, terwijl Mathilde en Letizia moesten opboksen tegen een voetbalprogramma op het concurrerende ARD. Bovendien keken er zaterdag meer mensen tv, omdat de zomervakantie voorbij is en het weer slecht was

Ja, met al die voetbalidioten overal is het duidelijk dat andere programma's moeten onderdoen.
U hebt wel een punt als u zegt dat Maxima meer presence heeft dan Mathilde. Maar Mathilde is mooier dan Maxima, ze is fijner, minder grof, zeg maar.

Marie van de koster
13 september 2019, 15:43
Die hele Ollandse Koninklijke familie zijn lanterfanters.
Ze staan zogezegd dicht bij het gepeupel maar ze denken in de eerste plaats aan zichzelf.

En ze zijn rijker dan de Belgische koninklijke familie.

Marie van de koster
13 september 2019, 15:48
Een geïmporteerd koningshuis dan nog.

Hoeveel Nederlands bloed denkt u dat er in de Oranjes zit?
Nassau = Duits, Orange = Frans. En al wat aangetrouwd is in latere jaren is grotendeels Duits, ook Russisch en nu zelfs Argentijns (al zou ik wel eens willen weten hoe de stamboom van Zorreguieta er uitziet!)
Mathilde heeft tenminste een beetje Belgisch bloed. En zelfs Filip ook, want één van de voorouders van Paola kwam uit Oostende.

Vrijheideerst
13 september 2019, 16:37
Hoeveel Nederlands bloed denkt u dat er in de Oranjes zit?
Nassau = Duits, Orange = Frans. En al wat aangetrouwd is in latere jaren is grotendeels Duits, ook Russisch en nu zelfs Argentijns (al zou ik wel eens willen weten hoe de stamboom van Zorreguieta er uitziet!)
Mathilde heeft tenminste een beetje Belgisch bloed. En zelfs Filip ook, want één van de voorouders van Paola kwam uit Oostende.

Snapt het écht niet of doet ge het erom?

Henri1
13 september 2019, 19:10
Om van de belgiksken koninklijke lanterfanters maar niet te spreken, n'est-ce pas, Henri?

In deze draad gaat het over het wereldvreemde Ollandsekoningshuis, capito?

Vrijheideerst
13 september 2019, 19:11
In deze draad gaat het over het wereldvreemde Ollandsekoningshuis, capito?

Henri Schuimpie. :rofl:

Henri1
13 september 2019, 19:11
En ze zijn rijker dan de Belgische koninklijke familie.

Logisch toch, als ze altijd aan zichzelf denken.

Adam Smith
14 september 2019, 02:21
Veel deskundigheid over zaken die nogal irrelevant zijn in mijn opinie.

Nochtans zou men soms toch de indruk krijgen dat het omgekeerd is en dat Nederland het land is dat Duitsland het meest associeert met het nazisme tot op heden. Ik schat dat dat te maken heeft met Anna Franck 'verering'. Ook wanneer het voetbal is tussen beide landen hoor je toch meer van problemen tussen Nederland en Duitsland dan tussen bv België en Duitsland. Zaken zoals "Duitse fans hebben zeer fel gereageerd op wat provocaties van Oranjesupporters, waarna het tot vechtpartijtjes is gekomen." En ook uit wat persoonlijke ervaringen merk ik dat Nederlanders Duitsers soms moeilijk kunnen 'luchten'. Is dat dan zoveel veranderd op korte tijd?
(...)

U bent nog nooit bij de oosterburen van Duitsland op bezoek geweest. Ja, de grote handelspartners Duitsland en Nederland hebben nog steeds een gezonde sportieve rivaliteit. Kort samengevat, na 1945 was de relatie slecht, maarja, wie had toen geen slechte relatie met Duitsland... Het Nederlandse trauma van de verloren WK-finale tegen Duitsland heeft allicht het negatieve in Nederland weer wat aangewakkerd. Vanuit Nederlands oogpunt is 1988, ons hoogtepunt op voetbalgebied, ons WK, het keerpunt. Gezien hoe populair Nederlanders in Duitsland konden worden, zoals Rudi Carrell (uit Alkmaar, echte achternaam was Kesselaar), en andere zaken, denk ik dat dit punt voor de Duitsers iets eerder was bereikt.
Mijn ervaring met Duitsers is prima en de overgrote meerderheid die ik ken denkt zo. Qua ervaringen, daarin ontlopen Duitsers en Belgen elkaar niet veel. Ja er zijn ook Nederlanders die het nog steeds over Moffen hebben, een beetje zoals Belgen, die erg negatief zijn over 'ollanders...
Irritatie, hooguit in Zeeland, wanneer onze Zeeuwse landgenoten ons eerst in het Duits aanspreken, waarna wij ze terecht wijzen met de zin:'je kan gewoon Nederlands praten (hoor)...';-)
PS die informatie is niet irrelevant voor mensen, die naar zoiets kijken.


Franssprekenden zouden Duitsland misschien negatiever zien dan Nederlandssprekenden. Ik vraag me af of er een verschil is tussen Nederland en Vlaanderen qua opinie over Duitsland. De Nederlandse en Vlaamse roots zijn uiteindelijk aanleunend bij Duitsland. Eerder dan bij de Angelsaksische landen. Ook al zouden sommigen dat liever anders zien.

Vanuit Duits perspectief zijn Nederland en Vlaanderen een stuk Angelsaksischer qua mentaliteit, hoewel Britten ons dan nog vrij Rijnlands (Duits) vinden. Tja voor Franstaligen is Frankrijk de ''grote broer'' voor Nederland is dat uiteindelijk toch Duitsland, allicht geldt dat ook voor Vlaanderen.

Marie van de koster
14 september 2019, 08:20
Snapt het écht niet of doet ge het erom?

Leg het eens uit, vriendeke, kom leg het eens uit. U bent de wijsheid in persoon. :lol:

Vrijheideerst
14 september 2019, 09:40
Leg het eens uit, vriendeke, kom leg het eens uit. U bent de wijsheid in persoon. :lol:

Ja maar ik ben je vriendeke niet :magniet:

"Ons" koningshuis moest gezocht worden, niemand wou het doen. 8-)

Lof der Zotheid
16 september 2019, 08:20
In deze draad gaat het over het wereldvreemde Ollandsekoningshuis, capito?

Amai, doet het zo zeer, Henri? Trouwens, als u al zo aan het muggeziften slaat: deze draad gaat niet over het Nederlandse Koningshuis, maar over een vergelijking tussen Maxima die tenminste nog wat flair heeft, en stijf en boertig Matilleke die enkel door een paar vendelzwaaiende Belgicisten gepruimd wordt. Dus ik herhaal mijn opmerking: om van de belgiksken koninklijke lanterfanters maar niet te spreken, n'est-ce pas, Henri?

quercus
16 september 2019, 08:38
Amai, doet het zo zeer, Henri? Trouwens, als u al zo aan het muggeziften slaat: deze draad gaat niet over het Nederlandse Koningshuis, maar over een vergelijking tussen Maxima die tenminste nog wat flair heeft, en stijf en boertig Matilleke die enkel door een paar vendelzwaaiende Belgicisten gepruimd wordt. Dus ik herhaal mijn opmerking: om van de belgiksken koninklijke lanterfanters maar niet te spreken, n'est-ce pas, Henri?
Henri en fellow-traveller HO zijn er als de dood voor dat hier ook maar een positief woord over Nederland zou geschreven worden. Zo “zeker van hun stuk” zijn ze... 8-)

Elio di Supo
16 september 2019, 17:31
En ze zijn rijker dan de Belgische koninklijke familie.

https://www.businessinsider.com/richest-royals-what-europes-royal-families-get-from-their-taxpayers-2017-7#king-willem-alexander-netherlands-358m-12

Dat is juist. Het vermogen van Beatrix wordt geschat op zo'n slordige $ 300 miljoen. Ook de werkingskosten van het Nederlandse koningshuis liggen beduidend hoger dan in Belgie (40 miljoen Euro vs 11 miljoen Euro).