PDA

View Full Version : De val van de Duitse auto-industrie.


Universalia
17 september 2019, 08:44
Frankfurter Automesse bevestigt de val van de Duitse auto-industrie. (https://a.msn.com/r/2/AAHnjZi?m=nl-be&referrerID=InAppShare)

Zou dat te maken kunnen hebben, de val van de Duitse auto-industrie, met dat Duitsland Europa overhoop gezet heeft, met het 'wir schaffen das van merkel' bedoel ik? (weer maar eens :roll: )

Altijd Duitse wagen gehad maar ik denk er ook stevig over na of de volgende nog van Duitse makelij gaat zijn. :|

Micele
17 september 2019, 09:27
Ik dacht al dat de IAA Frankfurt dit jaar nog een grotere flop zou zijn, maar zoveel protestacties had ik toch niet verwacht.

Ze zetten de D-regering daarmee serieus onder druk

Binnen enkele dagen moet de regering namelijk een bepaalde CO2-taxatie invoeren, die geleidelijk veel strenger gaat worden.
Hoe streng is ff afwachten.

De diesel zal alvast 12 cent duurder worden en de benzine 10 cent schat ik, dit vanaf jan 2020. En daarbij komt nog de onrust in het midden-Oosten, maar dat geld volr de ganse wereld.

Of ze "de SUVs" extra gaan/kunnen aanpakken weet ik niet, ik denk van niet.
Die verbruiken sowieso al veel meer.

reservespeler
17 september 2019, 09:42
De diverse regeringen voelen zich goed in hun vel.
De auto is de grote boosdoener (lees dat is hetgeen we naar hartenlust kunnen belasten).
Dat ze hiermee een groot deel van de economie kapot maken, zal hun een worst wezen.

Wanneer krijgt Europa de moed die Amerika heeft en gaan ze de Chinese invoerbrol serieus belasten.

We moeten gaan voor duurzame economie en daar hoort brol niet in thuis. Spullen die op korte termijn stuk gaan, zouden verboden moeten worden.
De consument ligt daar niet wakker van, voor een snoepcent koopt hij wel een nieuw exemplaar, dat we hierdoor in een razendsnel tempo onze grondstoffen opsouperen, zal hem een worst wezen. Hij brengt de afgedankte brol immers naar het containerpark waarna het wel gerecycleerd zal worden.

Dat Recyclage eindig is, daar is niemand mee bezig.

Micele
17 september 2019, 09:56
De diverse regeringen voelen zich goed in hun vel.
De auto is de grote boosdoener (lees dat is hetgeen we naar hartenlust kunnen belasten).
Dat ze hiermee een groot deel van de economie kapot maken, zal hun een worst wezen.

Als bepaalde Duitse automerken niet stilaan moderniseren gaan er sowieso een paar steden een tweede Detroit worden.

Volkswagen heeft het al begrepen.

De aandelen van bepaalde autoconstructeurs staan nu al minstens -1,50% in het rood, BMW, Mercedes, Renault, enz... VW -0,5%, en heeft +9 % YTD

Op jaarbasis liggen hun koersen 15-25% lager, als ze verder blijven dalen...

Jantje
17 september 2019, 10:14
De diverse regeringen voelen zich goed in hun vel.
De auto is de grote boosdoener (lees dat is hetgeen we naar hartenlust kunnen belasten).
Dat ze hiermee een groot deel van de economie kapot maken, zal hun een worst wezen.

Wanneer krijgt Europa de moed die Amerika heeft en gaan ze de Chinese invoerbrol serieus belasten.

We moeten gaan voor duurzame economie en daar hoort brol niet in thuis. Spullen die op korte termijn stuk gaan, zouden verboden moeten worden.
De consument ligt daar niet wakker van, voor een snoepcent koopt hij wel een nieuw exemplaar, dat we hierdoor in een razendsnel tempo onze grondstoffen opsouperen, zal hem een worst wezen. Hij brengt de afgedankte brol immers naar het containerpark waarna het wel gerecycleerd zal worden.

Dat Recyclage eindig is, daar is niemand mee bezig.

De Amerikaanse auto-industrie zit allang op zijn gat.
En Trump gaat daar niet veel aan kunnen veranderen.

De taksen op Chinese producten liggen hier al vrij hoog, maar de loonlast op Europese producten ligt nog 100X hoger.

Europa heeft immers geld nodig om alle asielzoekers en hun ondersteunde NGO's te kunnen blijven onderhouden.

Micele
17 september 2019, 10:16
De Amerikaanse auto-industrie zit allang op zijn gat.

Je hebt blijkbaar de link niet gelezen...

dpg
17 september 2019, 10:51
Frankfurter Automesse bevestigt de val van de Duitse auto-industrie. (https://a.msn.com/r/2/AAHnjZi?m=nl-be&referrerID=InAppShare)

Zou dat te maken kunnen hebben, de val van de Duitse auto-industrie, met dat Duitsland Europa overhoop gezet heeft, met het 'wir schaffen das van merkel' bedoel ik? (weer maar eens :roll: )

Altijd Duitse wagen gehad maar ik denk er ook stevig over na of de volgende nog van Duitse makelij gaat zijn. :|

https://www.hessenschau.de/wirtschaft/4-gruende-warum-die-iaa-an-bedeutung-verloren-hat,iaa-probleme-experte-100.html

Auto´s verliezen aan belang, is wereldwijd zo.
Andersom gingen de Europese fabrikanten al langer niet meer naar "auto-shows" in de USA.

Universalia
17 september 2019, 11:19
https://www.hessenschau.de/wirtschaft/4-gruende-warum-die-iaa-an-bedeutung-verloren-hat,iaa-probleme-experte-100.html

Auto´s verliezen aan belang, is wereldwijd zo.
Andersom gingen de Europese fabrikanten al langer niet meer naar "auto-shows" in de USA.

Kan ik u geen ongelijk in geven want als ik bij vrienden kom die in een appartementsgebouw wonen waar de parking vroeger altijd afgeladen vol wagens stond, daar merk je op het ogenblik een groot verschil, als je met de mensen aldaar praat (meestal oudere mensen) klinkt het verhaal hetzelfde: ik heb mijn wagen niet meer nodig en ga er dan ook geen geld meer in steken. :|

Universalia
17 september 2019, 11:22
Ik dacht al dat de IAA Frankfurt dit jaar nog een grotere flop zou zijn, maar zoveel protestacties had ik toch niet verwacht.

Ze zetten de D-regering daarmee serieus onder druk

Binnen enkele dagen moet de regering namelijk een bepaalde CO2-taxatie invoeren, die geleidelijk veel strenger gaat worden.
Hoe streng is ff afwachten.

De diesel zal alvast 12 cent duurder worden en de benzine 10 cent schat ik, dit vanaf jan 2020. En daarbij komt nog de onrust in het midden-Oosten, maar dat geld volr de ganse wereld.

Of ze "de SUVs" extra gaan/kunnen aanpakken weet ik niet, ik denk van niet.
Die verbruiken sowieso al veel meer.

Het was even verschieten inderdaad.

Had ik ook niet verwacht of zien aankomen. 8O

Profiteur
17 september 2019, 11:53
Kan ik u geen ongelijk in geven want als ik bij vrienden kom die in een appartementsgebouw wonen waar de parking vroeger altijd afgeladen vol wagens stond, daar merk je op het ogenblik een groot verschil, als je met de mensen aldaar praat (meestal oudere mensen) klinkt het verhaal hetzelfde: ik heb mijn wagen niet meer nodig en ga er dan ook geen geld meer in steken. :|Dat klopt! Mijn vrouw heeft nog een wagen en enkel en alleen omdat het een salariswagen is. Zelf hebben wij geen enkele wagen meer en moeten wij ook geen meer hebben. Een wagen bezitten kost gewoon teveel geld. Voor de politici is een wagen een melkkoe die nooit stopt met melk te geven.

Hypochonder
17 september 2019, 12:13
Ze zijn wel slim geweest bij de Duitse auto industrie he: terwijl iedereen wist dat diesel ten dode opgeschreven was bleven zij er halsstarrig aan vasthouden. Ondanks ze op bergen geld zaten en zitten zijn ze veel te laat beginnen investeren in elektrisch rijden, ze hebben zelfs meer geïnvesteerd in zelfrijdend dan in elektrisch. Het zou le niet verwonderen mocht het grootste deel van de Duitse auto industrie niet meer bestaan binnen 5 a 10 jaar.

Mambo
17 september 2019, 12:58
Ze zijn wel slim geweest bij de Duitse auto industrie he: terwijl iedereen wist dat diesel ten dode opgeschreven was bleven zij er halsstarrig aan vasthouden. Ondanks ze op bergen geld zaten en zitten zijn ze veel te laat beginnen investeren in elektrisch rijden, ze hebben zelfs meer geïnvesteerd in zelfrijdend dan in elektrisch. Het zou le niet verwonderen mocht het grootste deel van de Duitse auto industrie niet meer bestaan binnen 5 a 10 jaar.

Daar twijfel ik toch aan.
Voor zover ik vernomen heb zijn ze behalve auto's maken ook andere wegen ingeslaan.
Worstfabriek, carglas, auto herstellers, verzekeringen...enz.
Zo alles wat rondom de auto te maken heeft.

Het voormalige Saab doet dat ook. Carrosserieën, garages, verdelers....enz.
Maar dat zit wellicht onder holdings.

Hypochonder
17 september 2019, 14:06
Daar twijfel ik toch aan.
Voor zover ik vernomen heb zijn ze behalve auto's maken ook andere wegen ingeslaan.
Worstfabriek, carglas, auto herstellers, verzekeringen...enz.
Zo alles wat rondom de auto te maken heeft.

Het voormalige Saab doet dat ook. Carrosserieën, garages, verdelers....enz.
Maar dat zit wellicht onder holdings.

Diversifiëren doen ze al zeer lang maar hun core business is nog altijd auto's bouwen en verkopen. Als dat wegvalt dan blijft er niet veel meer over.

Jantje
18 september 2019, 07:13
Ze zijn wel slim geweest bij de Duitse auto industrie he: terwijl iedereen wist dat diesel ten dode opgeschreven was bleven zij er halsstarrig aan vasthouden. Ondanks ze op bergen geld zaten en zitten zijn ze veel te laat beginnen investeren in elektrisch rijden, ze hebben zelfs meer geïnvesteerd in zelfrijdend dan in elektrisch. Het zou le niet verwonderen mocht het grootste deel van de Duitse auto industrie niet meer bestaan binnen 5 a 10 jaar.

Ik heb meer de indruk dat veel Europese merken in stilte aan het werken waren aan hun EV's.

De Europese merken zijn immers vanaf het begin sponsors van de Formula E.

De meeste autofabrikanten weten dat een wagen voor hun klanten aan bepaalde eisen moet voldoen en 1 van die eisen is dat hij betaalbaar moet zijn.
Een tweede eis is dat men altijd en overal kan opladen binnen een aanvaarbare tijd.
En de klant moest er klaar voor zijn
Massaal EV's op de markt gooien die de klanten niet willen, is dwaas en zinloos.

Jantje
18 september 2019, 07:16
Diversifiëren doen ze al zeer lang maar hun core business is nog altijd auto's bouwen en verkopen. Als dat wegvalt dan blijft er niet veel meer over.

De Core Business van Saab zijn altijd vliegtuigen geweest.
De auto-industrie was voor hen slecht een neven activiteit.

Micele
18 september 2019, 08:44
Yeuh de verdieseling van het Europees verkeer... NOT (en deels India, zie wereldkaart)

Ook dat nog...

Nu ook al ultrafijnstofdeeltjes gevonden in de placenta, was te verwachten.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/09/17/foetus-komt-al-tijdens-zwangerschap-in-contact-met-roetdeeltjes/

Al na 12 weken zwangerschap komt foetus in contact met roetdeeltjes

“Al zeer vroeg in de zwangerschap – op 12 weken - hebben we in de placenta zowel aan de moederzijde als aan de kant van de foetus roetdeeltjes teruggevonden”, zeggen onderzoekers Tim Nawrot en Hannelore Bové van UHasselt. Roet in de lucht komt voornamelijk van de verbranding van fossiele brandstoffen zoals diesel en stookolie.

William Laenen di 17 sep

Natuurlijk haalt zoiets het internationaal nieuws:

https://www.nature.com/articles/s41467-019-11654-3

https://www.webmd.com/baby/news/20190917/study-finds-smog-particles-can-reach-developing-fetus#1

Nu weet men ook waarom men zoveel mogelijk fossiele verbranding, vooral in het (diesel)verkeer, wil stoppen.

Landen en steden die de verkoop van nieuwe fossiele personenwagens al in 2025-2030 willen verbieden.

Helaas is er nog te weinig batterijpack-productie om genoeg electrische wagens te maken.

Maar zo langzaam is er hoop.

Ook dankzij Tesla en Aziatische landen, vooral China, waar de mensen al de steden verlaten wegens de smog.

https://www.tagesspiegel.de/images/tagesspiegel/19508616/1-format43.jpg

Aan dit kaartje en tabel van Duitsland kan men goed zien dat de Duitse automerken vooral teren - of teerden - op dieselwagens.

De andere Europese landen moesten volgen, ook Frankrijk heeft ongeveer tezelfdertijd ingezet op dieselmotoren bij kleine personenwagens, hoofdreden was de schrik dat ze hun diesel niet meer kwijtgeraakten door de bouw van hun vele kerncentrales.

De Franse wetenschappers wisten in die tijd al rap dat roetdeetjes kankerverwekkend waren, maar de politici zijn gezwicht voor de olielobby. (links in het Frans genoeg: https://www.huffingtonpost.fr/2013/03/04/diesel-france-taxe-fiscalite-psa-pollution-montebourg_n_2804743.html )

Hypochonder
18 september 2019, 09:14
De Core Business van Saab zijn altijd vliegtuigen geweest.
De auto-industrie was voor hen slecht een neven activiteit.

En zie waar zijn nu staan met hun auto's. Wat doet dit hier trouwens ter zake? Saab heeft nooit deel uitgemaakt van de Duitse auto industrie.

Jantje
18 september 2019, 15:12
En zie waar zijn nu staan met hun auto's. Wat doet dit hier trouwens ter zake? Saab heeft nooit deel uitgemaakt van de Duitse auto industrie.

Nu, de Duitse auto-industrie zit nog lang niet op zijn gat.
En ik was het niet die Saab als voorbeeld aanhaalde, maar Mambo.
Er is trouwens geen enkel autoproducent die zuiver op de productie auto's werkt.
Zo is de Volkswagen groep allang bezig met batterijpackts voor gebouwen met zonnepanelen en/of windmolens.
Want ook voor hen is de auto-industrie allang niet hun enige core business meer.

chris k
20 september 2019, 19:47
En zie waar zijn nu staan met hun auto's. Wat doet dit hier trouwens ter zake? Saab heeft nooit deel uitgemaakt van de Duitse auto industrie.

Saab was van GM ....en wij GM Antwerpen maakten de bodemplaat voor Saab ( zelfde als Vectra ontworpen door Saab ) ....Saab leverden motoren voor de sportieve versie Astra enz....Die Carl-Peter Forster kikte op het merk slecht verkopende Saab en trok GM Europe mee in schulden .

Ontwikkelingsafdeling van Saab was wel zijn tijd vooruit

chris k
20 september 2019, 19:51
Nu, de Duitse auto-industrie zit nog lang niet op zijn gat.
En ik was het niet die Saab als voorbeeld aanhaalde, maar Mambo.
Er is trouwens geen enkel autoproducent die zuiver op de productie auto's werkt.
Zo is de Volkswagen groep allang bezig met batterijpackts voor gebouwen met zonnepanelen en/of windmolens.
Want ook voor hen is de auto-industrie allang niet hun enige core business meer.

De Duitse autoindustrie gaat wel de dieperik in en Merkel is daar de rechtstreekse oorzaak van .....juist zoals ze zorgt voor toekomstige oorlog door haar Moslim vriendjes die de M.O. oorlog hier verder komen uitvechten ....daar moet men niet gestudeerd hebben om dit te zien.

Zipper
20 september 2019, 22:34
Frankfurter Automesse bevestigt de val van de Duitse auto-industrie. (https://a.msn.com/r/2/AAHnjZi?m=nl-be&referrerID=InAppShare)

Zou dat te maken kunnen hebben, de val van de Duitse auto-industrie, met dat Duitsland Europa overhoop gezet heeft, met het 'wir schaffen das van merkel' bedoel ik? (weer maar eens :roll: )

Altijd Duitse wagen gehad maar ik denk er ook stevig over na of de volgende nog van Duitse makelij gaat zijn. :|

Mijn maag keert van iemand als Merkel, maar daar laat ik mijn auto-keuze niet van afhangen. Duitse wagens zijn, en blijven de allerbeste van heel de wereld.

Universalia
21 september 2019, 14:04
Mijn maag keert van iemand als Merkel, maar daar laat ik mijn auto-keuze niet van afhangen. Duitse wagens zijn, en blijven de allerbeste van heel de wereld.

Ik schreef het al in mijn karretjes draadje in K&K dat ik toch echt moeite zou moeten doen om te kiezen tussen een Audi, Mercedes of andere Duitse wagen en de nieuwe Jaguars.

p.s.

6.000 banen op de helling bij BMW. (https://a.msn.com/r/2/AAHxaTw?m=nl-be&referrerID=InAppShare)

Mij een zorg want dat zou ik nooit kopen een BMW. :twisted:

Micele
21 september 2019, 14:11
Ik schreef het al in mijn karretjes draadje in K&K dat ik toch echt moeite zou moeten doen om te kiezen tussen een Audi, Mercedes of andere Duitse wagen en de nieuwe Jaguars.

p.s.

6.000 banen op de helling bij BMW. (https://a.msn.com/r/2/AAHxaTw?m=nl-be&referrerID=InAppShare)

Mij een zorg want dat zou ik nooit kopen een BMW. :twisted:

De Duitse luxewagenbouwer BMW is van plan 6.000 banen te schrappen in de periode tot 2022. Dat schrijft het Duitse zakenblad Manager Magazin. De meeste arbeidsplaatsen zouden verdwijnen op het hoofdkantoor van het concern in München.

BMW is bezig met een kostenbesparingsprogramma van 12 miljard euro. Besparingen aan de ene kant moeten toegenomen uitgaven voor de ontwikkeling van elektrische auto's opvangen. BMW is van plan 25 elektrische modellen op de markt te brengen.


Om die ambitie mogelijk te maken moet BMW wel op zoek naar een nieuwe eindverantwoordelijke voor onderzoek en ontwikkeling, schrijft Manager Magazin. Klaus Fröhlich, die binnen het bestuur deze functie vervult, vertrekt volgens het tijdschrift volgende zomer. Hij zou niet willen werken onder topman Oliver Zipse, die onlangs aantrad.

BMW ging in een reactie niet concreet in op de banenreductie. Het bedrijf liet wel weten een efficiëntieslag te willen maken en te mikken op een personeelsbestand eind dit jaar dat even groot is als in 2018.

Heeft BMW geen brandstofcelwagen gepresenteerd op de IAA Frankfurt?

Omdat ze niets nieuws te melden hadden over electrische wagens?

Ze schieten precies wakker van de kritiek dat ze kregen, zelfs van voormalige productiechef van BMW i, nu CEO bij VW, Herbert Diess.

(zie recente draad fuel cell)

Mambo
21 september 2019, 15:30
Ik schreef het al in mijn karretjes draadje in K&K dat ik toch echt moeite zou moeten doen om te kiezen tussen een Audi, Mercedes of andere Duitse wagen en de nieuwe Jaguars.

p.s.

6.000 banen op de helling bij BMW. (https://a.msn.com/r/2/AAHxaTw?m=nl-be&referrerID=InAppShare)

Mij een zorg want dat zou ik nooit kopen een BMW. :twisted:
Bmw is nochtans wellicht de beste van de hoop.
Maar onder invloed van al die schuinmarcheerders met linkse ideologie onder een groen jasje getroffen door hun onzin verhaaltjes.

Voor de rest is jaguar een samenraapsel van verschillende merken en vw en Audi en Seat een en dezelfde feitelijk.
Alles van de een zit ook bij de anderen.

Micele
24 september 2019, 14:14
Ook Honda stopt definitief met dieselmotoren.

In dieselfijnstof-werelddeel-Europa.
https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/honda-stopt-in-2021-in-europa-met-diesel/

Honda stopt per 2021 in Europa met de levering van auto's met een dieselmotor. Dat meldt Reuters vandaag.

Tijdens de introductie van de dieselgestookte versie van de huidige Civic, die medio vorig jaar plaatsvond, kwam ons ter ore dat Honda in Europa op korte termijn zou stoppen met het leveren van auto's met een zelfontbrander. Vandaag wordt dankzij berichtgeving van Reuters duidelijk dat de laatste Honda's met dieselmotor in 2021 in Europa worden geleverd.

In 2021 worden Honda's met een dieselmotor aan boord langzaam maar zeker van de Europese markt gehaald. Het merk klampt zich daarbij verder vast aan het voornemen om omstreeks 2025 een volledig geëlektrificeerd modellengamma te hebben. Voor de Nederlandse consument zal Honda's keuze om in ons werelddeel te stoppen met dieselmotoren weinig verschil maken. Momenteel verkoopt het merk in ons land alleen de vijfdeursversie van de Civic met een dieselmotor onder de kap.
Die laatste dieselmotoruitvoering 1,6i-DTec van 2018* gaat dan maar 3 jaar op de markt zijn.
* https://www.vroom.be/nl/test/getest-honda-civic-i-dtec-tijd-voor-een-diesel-19892

Tja euronorm 6d-full - 1 jan 2022 tenlaatste verplicht - betekent "RIP voor diesel-Honda".
Die gaan geen geld verprutsen in SCR- en adblue-prullerijen. Ze steken dat liever in (PH)EV.

chris k
24 september 2019, 14:37
Bmw is nochtans wellicht de beste van de hoop.
Maar onder invloed van al die schuinmarcheerders met linkse ideologie onder een groen jasje getroffen door hun onzin verhaaltjes.

Voor de rest is jaguar een samenraapsel van verschillende merken en vw en Audi en Seat een en dezelfde feitelijk.
Alles van de een zit ook bij de anderen.

Zijn sommige verlichtingsblokken bij Tesla ook geen samenraapsel ....euh van Jaguar

Micele
24 september 2019, 15:43
Zijn sommige verlichtingsblokken bij Tesla ook geen samenraapsel ....euh van Jaguar
Sinds wanneer maakt een automerk zijn eigen lichtblokken?

Ik denk dat de toeleveranciers van Jaguar een beetje ver wonen van Fremont niet?

https://www.google.com/maps/dir/Liverpool,+Verenigd+Koninkrijk/Fremont,+Californi%C3%AB,+Verenigde+Staten/@39.6652867,-97.857319,3z/data=!3m1!4b1!4m14!4m13!1m5!1m1!1s0x487adf8a647060 b7:0x42dc046f3f176e01!2m2!1d-2.9915726!2d53.4083714!1m5!1m1!1s0x808fbf46b7e8caf 7:0x8ada313b89d888d4!2m2!1d-121.988583!2d37.5485396!3e4

chris k
24 september 2019, 16:20
Sinds wanneer maakt een automerk zijn eigen lichtblokken?

Ik denk dat de toeleveranciers van Jaguar een beetje ver wonen van Fremont niet?

https://www.google.com/maps/dir/Liverpool,+Verenigd+Koninkrijk/Fremont,+Californi%C3%AB,+Verenigde+Staten/@39.6652867,-97.857319,3z/data=!3m1!4b1!4m14!4m13!1m5!1m1!1s0x487adf8a647060 b7:0x42dc046f3f176e01!2m2!1d-2.9915726!2d53.4083714!1m5!1m1!1s0x808fbf46b7e8caf 7:0x8ada313b89d888d4!2m2!1d-121.988583!2d37.5485396!3e4

Oei als Tesla specialist nog niet gezien dat het dezelfde zijn als bij Jag. nu stel je me teleur .

Dit zei mijn kleinzoon onlangs "Vake een Jaguar licht op die otto" en die is 4 jaar oud.

Micele
24 september 2019, 19:11
Oei als Tesla specialist nog niet gezien dat het dezelfde zijn als bij Jag. nu stel je me teleur .
Bewijs het eens. :lol:

Over welke Jag heb je het?

Enkele fotos is genoeg.

Dit zei mijn kleinzoon onlangs "Vake een Jaguar licht op die otto" en die is 4 jaar oud.
Straffe fantasie al, kan die al vormen onderscheiden? :-P

Hint, kijk op de datums

Tesla Model S prototype at the 2009 Frankfurt Motor Show

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f5/Tesla_Model_S_%28108%29_%28cropped%29.JPG

https://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Model_S#History

De voorloper van de Jag F type 2011:

https://en.wikipedia.org/wiki/Jaguar_F-Type#C-X16_concept_(2011)
The F-Type which was previewed stylistically by the C-X16, was developed under the project code "X152".[12]

Production variants

F-Type Convertible (2013–present)

Jaguar F-Type R-Dynamic

The convertible version of F-Type was first revealed in Sundance, London[13] which was followed by a presentation at the 2012 Paris Motor Show and the 2013 Goodwood Festival of Speed (with a bare chassis).[14]

F-Type Coupé (2014–present)

Jaguar F-Type S coupé

The coupé variant of the F-Type was unveiled at the 2013 Los Angeles Auto Show (F-Type R Coupé)[15][16] and 2013 Tokyo Motor Show,[17] followed by 2013 Jaguar Academy of Sport Annual Awards,[18] an exclusive event in Canary Wharf, London.[19]

The coupé was set to go on sale in spring 2014. Launch models scheduled include the F-Type, F-Type S and F-Type R.[20]

De lichtblokken van de Jag zijn dus afgekeken van het model S, loooool

chris k
24 september 2019, 20:01
Bewijs het eens. :lol:

Over welke Jag heb je het?

Enkele fotos is genoeg.


Straffe fantasie al, kan die al vormen onderscheiden? :-P

Hint, kijk op de datums



De voorloper van de Jag F type 2011:



De lichtblokken van de Jag zijn dus afgekeken van het model S, loooool

Gelukt efkes paniek .....Terloops BMW en Peugeot en VW en Skoda kan hij er al lang uithalen......bmw cabrio kent hij ook onze Z4 :-) die van bonneke

Micele
24 september 2019, 20:05
Nog een betere tip de designer van het Tesla model S: Franz von Holzhausen

https://de.wikipedia.org/wiki/Franz_von_Holzhausen (kijk naar de prentjes)

Zelfs de lichtblokken van een 2006 Saturn Sky kwamen van hem:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/b7/2009_Saturn_Sky_Redline_Ruby_Red_Limited_Edition.j pg/1920px-2009_Saturn_Sky_Redline_Ruby_Red_Limited_Edition.j pg

Jaguar F Type... 6 jaar later

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/50/CIAS_2013_-_2014_Jaguar_F-Type_Convertible_%288514795962%29.jpg/1920px-CIAS_2013_-_2014_Jaguar_F-Type_Convertible_%288514795962%29.jpg

Mambo
24 september 2019, 20:52
Tesla maakt niet veel zelf.

Who Are Tesla's (TSLA) Main Suppliers?
FACEBOOK
TWITTER
LINKEDIN
BY J.B. MAVERICK Updated Jun 30, 2019
A relative newcomer to the automotive sector, Tesla, Inc. (NASDAQ: TSLA), headquartered in California, is an auto manufacturer and energy storage company quickly becoming known for its electric car design. It also markets automotive and home battery products. Tesla is a publicly traded company. Tesla obtained a lot of attention and free publicity when it produced the first electric sports car, the Roadster. Its next product was the Model S, an electric luxury car.

The Roadster was the first electric car to implement the use of lithium-ion batteries, as well as the first electric model to have a cruising range of over 200 miles. The limited cruising range before recharging has been one of the major criticisms of electric cars, as most gasoline-powered vehicles have a cruising range of 350 to 450 miles.


Concerned about competitors either obtaining inside information or buying out necessary parts, Tesla is rather secretive about the more than two dozen parts suppliers for the Model S, but the majority of them have been uncovered by diligent researchers. Tesla manufactures the basic electric components of the car – the electric motor, the battery pack and the charger – but other parts come from suppliers spread across the U.S., Europe and Asia.

Below is a list of some of the key suppliers for Tesla's manufacturing production, along with the components they supply:


AGC Automotive: windshields
Brembo: brakes
Fisher Dynamics: power seats
Inteva Products: instrument panel
Modine Manufacturing Co.: battery chiller
Sika: acoustic dampers
Stabilus: liftgate gas spring
ZF Lenksysteme: power steering mechanism
Other suppliers include ADAC, ABC Group, Angell-Demmel, Argent, Gentex, Harada, Hitachi Cable America, Hope Global, MacLean-Fogg, Magna International, Methode Electronics, Multimatic, Panasonic, Plastomer, PSM International, Riviera, T1 Automotive, Zanini Auto Group, TXU Corp., Universal Logistics Holdings, Inc., Affinia Group Intermediate Holdings Inc., Lithium Exploration Group, Inc., U.S. Lithium Exploration Group, Inc., Niocorp Developments, Ltd., Rare Element Resources, Ltd., Burlington Northern Sante Fe Corp., Cooper Industries, Ltd., Clarcor, Inc., Dana Corporation, DELPHI CORPORATION, Flowserve Corp., NextEra Energy, Inc., Harman International Industries Inc., Lightwave Logic, Inc., Molex Inc., Metaldyne Performance Group Inc., Nortek, Inc., ROHM AND HAAS COMPANY, Searchlight Minerals Corp.


Still, more suppliers include: Integrys Holding, Inc., Titanium Metals Corp., Thomas & Betts Corporation, Curaegis Technologies, Inc., Findex Com Inc., Vystar Corp., Liquidmetal Technologies Inc., Sense Technologies Inc., Omnitek Engineering Corp., Puradyn Filter Technologies Inc., Hammer Fiber Optics Holdings Corp., Amerityre Corp., Zap, Telkonet Inc., CDTI Advanced Materials, THT Heat Transfer Technology Inc., Zoom Telephonics Inc., Seachange International Inc., IEH Corporation, Arc Group Worldwide, Emcore Corp, CUI Global Inc., NI Industries Inc., Perma-pipe International Holdings Inc., UFP Technologies Inc., Applied Optoelectronics Inc., Paragon Offshore PLC, Universal Stainless & Allow Products Inc., Deswell Industries Inc., Trecora Resources, Core Molding Technologies Inc., Supreme Industries Inc., Neophotonics Corp., Harmonic Inc., CECO Environmental Corp., KMG Chemicals Inc., Gorman Rupp Co., DMC Global Inc., Avid Technology Inc., China Automotive Systems Inc., CSW Industrials Inc., Proto Labs Inc., Aaon Inc., Voxx International Corporation, Strattec Security Corp., CTS Corp., Bel Fuse Inc., Haynes International Inc., Pam Transportation Services Inc., Jason Industries Inc., and Handy & Harman Ltd.

chris k
24 september 2019, 20:56
Nog een betere tip de designer van het Tesla model S: Franz von Holzhausen

https://de.wikipedia.org/wiki/Franz_von_Holzhausen (kijk naar de prentjes)

Zelfs de lichtblokken van een 2006 Saturn Sky kwamen van hem:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/b7/2009_Saturn_Sky_Redline_Ruby_Red_Limited_Edition.j pg/1920px-2009_Saturn_Sky_Redline_Ruby_Red_Limited_Edition.j pg

Jaguar F Type... 6 jaar later

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/50/CIAS_2013_-_2014_Jaguar_F-Type_Convertible_%288514795962%29.jpg/1920px-CIAS_2013_-_2014_Jaguar_F-Type_Convertible_%288514795962%29.jpg

Saturn ....van GM stond op onze watertoren ook in Antwerpen

Micele
24 september 2019, 21:46
Een hoop merken stoppen nu al met dieselmotoren vanaf de verplichte invoering van euronorm 6d.

Andere twijfelen nog.

Ik had het eigenlijk voorspeld. :-P