brother paul
24 september 2019, 13:00
https://www.greencarreports.com/news/1125160_commentary-electric-cars-may-spawn-the-next-digital-divide
He he, wat een gedachtesprong, hoe voorkomen we dat het levelplaying niveau van mobiliteit ergens verstoord wordt door de elektrische auto die dankzij zijn instapkostprijs duurder kost en zo een drempel vormt
Nog andere drempel: Steden, appartementen, rurale gebieden. Welke groene vertelde ook weer dat de steden de toekomst zijn ? Het lijkt precies omgekeerd: de huizen met een PV carport zijn de toekomst:-P
Andere contradictie: lagere inkomens leven verder van de bewoonde wereld (het gele gesje probleem) en hebben dus last van hogere aankoopkosten die moeten de longrange kopen...
Het gele gesje probleem haarfijn gefileerd: iemand die goedkoper op de buiten woont, en met een goedkopere occasie diesel pendelt naar de steden,wordt geconfronteerd met een 'elitair' hetze tegen de diesel of zijn inkomen wordt afgenomen door stijgende belastingen hij wordt via LEZ weggepest uit steden, en hij krijgt stijgende autokosten op zijn bord. Terwijl de elite zich verkneukelt als ambtenaar op de gratis trein, als CEO met de goedkope bedrijfswagen, en als zelfstandige met de 120% aftrekbare hybride, de fitness maniak met de elektrische fiets pendelt op kosten van zijn firma etc
Yet, another intractable problem with electric-car charging infrastructure is bringing it into cities where many residents—especially those with lower incomes—live in apartments and condominiums that make it difficult to install home charging equipment. Many residents don’t even have private parking space. So far, this has limited EV adoption in cities, right where the next wave of EV adoption is expected to take place.
He he, wat een gedachtesprong, hoe voorkomen we dat het levelplaying niveau van mobiliteit ergens verstoord wordt door de elektrische auto die dankzij zijn instapkostprijs duurder kost en zo een drempel vormt
Nog andere drempel: Steden, appartementen, rurale gebieden. Welke groene vertelde ook weer dat de steden de toekomst zijn ? Het lijkt precies omgekeerd: de huizen met een PV carport zijn de toekomst:-P
Andere contradictie: lagere inkomens leven verder van de bewoonde wereld (het gele gesje probleem) en hebben dus last van hogere aankoopkosten die moeten de longrange kopen...
Het gele gesje probleem haarfijn gefileerd: iemand die goedkoper op de buiten woont, en met een goedkopere occasie diesel pendelt naar de steden,wordt geconfronteerd met een 'elitair' hetze tegen de diesel of zijn inkomen wordt afgenomen door stijgende belastingen hij wordt via LEZ weggepest uit steden, en hij krijgt stijgende autokosten op zijn bord. Terwijl de elite zich verkneukelt als ambtenaar op de gratis trein, als CEO met de goedkope bedrijfswagen, en als zelfstandige met de 120% aftrekbare hybride, de fitness maniak met de elektrische fiets pendelt op kosten van zijn firma etc
Yet, another intractable problem with electric-car charging infrastructure is bringing it into cities where many residents—especially those with lower incomes—live in apartments and condominiums that make it difficult to install home charging equipment. Many residents don’t even have private parking space. So far, this has limited EV adoption in cities, right where the next wave of EV adoption is expected to take place.