Jantje
28 september 2019, 08:12
De Boeing 737 Max is een zeer populair toestel binnen de luchtvaart.
Allee is, eigenlijk was een zeer popuair toestel.
Boeing kampt bij dat toestel immers met zeer grote technische problemen.
Dat toestel staat al maanden aan de grond na twee dodelijke crashes waarbij honderden mensen om het leven kwamen.
De Amerikaanse toezichthouder FAA eist extra inspecties bij de Boeing 737 NG nadat er bij een klein aantal vliegtuigen van dat type scheurtjes bij de vleugelbevestiging zijn ontdekt.
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/weer-problemen-bij-boeing-scheurtjes-in-populaire-737-next-generation~a39d53a3/
De 737 MAX-vliegtuigreeksen werden in maart aan de ketting gelegd, na twee crashes waarbij toestellen van het type MAX 8 waren betrokken. In maart kwamen in Ethiopië 157 mensen om het leven, bij een andere crash in Indonesië in oktober vorig jaar waren dat er 189. De oorzaak van de crashes zou te maken hebben met softwareproblemen.
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/luchtvaartautoriteit-vs-regeringen-beslissen-zelf-over-terugkeer-boeing-737-max~a9bb3054/
Men is duidelijk bezig met een overkill aan AI in de vliegtuigen.
Zo erg zelfs dat piloten niet meer weten hoe ze met zo'n toestel moeten vliegen.
“De bemanning van het Lion Air-toestel wist niet dat ze om de controle van het toestel vocht tegen een automatisch systeem dat ten onrechte de stand van het vliegtuig probeerde te corrigeren.” Het ongeluk in Ethiopië, een half jaar na de Lion Air-crash, heeft Baksteen daarom verbaasd. “Elke piloot op de 737 Max wist toen toch wat er mis kan gaan en hoe je daarop moet reageren.” De bemanning van Ethiopian Airlines lijkt de noodprocedures niet correct te hebben gevolgd. “Het is wachten op de definitieve onderzoeksrapporten.”
https://www.hln.be/reizen/de-boeing-737-max-wordt-getest-voor-terugkeer-in-het-luchtruim-zit-de-wereld-er-nog-wel-op-te-wachten~aac9fec8/
De luchtvaart zelf heeft er geen vertrouwen meer in.
Donderdag was het precies zes maanden geleden dat het luchtruim dichtging voor de 737 Max, na twee ongelukken met honderden doden. Maar ondanks het wereldwijde vliegverbod wordt er nog wel degelijk mee gevlogen. United Airlines brengt de komende weken veertien toestellen over van Houston en Los Angeles naar Phoenix. Het drogere klimaat van Arizona is gunstiger voor het stallen van vliegtuigen, zegt de luchtvaartmaatschappij, die in de Amerikaanse staat ook minder last heeft van het orkaanseizoen dat weer is losgebarsten in de VS.
Omineus is de bestemming van de United-vliegtuigen wel. Phoenix Goodyear Airport herbergt een groot vliegtuigkerkhof, waar afgedankte toestellen staan te wachten tot ze in partjes worden gerecycled. Of tot Hollywood verlegen zit om decorstukken.
Is dit het einde van het begin of het begin van het einde van de overkill aan AI in transport middelen?
Gaat men het besturen van toestellen eindelijk terug aan de mens overlaten, of gaat men blijven denken dat AI de oplossing voor alles is?
Allee is, eigenlijk was een zeer popuair toestel.
Boeing kampt bij dat toestel immers met zeer grote technische problemen.
Dat toestel staat al maanden aan de grond na twee dodelijke crashes waarbij honderden mensen om het leven kwamen.
De Amerikaanse toezichthouder FAA eist extra inspecties bij de Boeing 737 NG nadat er bij een klein aantal vliegtuigen van dat type scheurtjes bij de vleugelbevestiging zijn ontdekt.
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/weer-problemen-bij-boeing-scheurtjes-in-populaire-737-next-generation~a39d53a3/
De 737 MAX-vliegtuigreeksen werden in maart aan de ketting gelegd, na twee crashes waarbij toestellen van het type MAX 8 waren betrokken. In maart kwamen in Ethiopië 157 mensen om het leven, bij een andere crash in Indonesië in oktober vorig jaar waren dat er 189. De oorzaak van de crashes zou te maken hebben met softwareproblemen.
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/luchtvaartautoriteit-vs-regeringen-beslissen-zelf-over-terugkeer-boeing-737-max~a9bb3054/
Men is duidelijk bezig met een overkill aan AI in de vliegtuigen.
Zo erg zelfs dat piloten niet meer weten hoe ze met zo'n toestel moeten vliegen.
“De bemanning van het Lion Air-toestel wist niet dat ze om de controle van het toestel vocht tegen een automatisch systeem dat ten onrechte de stand van het vliegtuig probeerde te corrigeren.” Het ongeluk in Ethiopië, een half jaar na de Lion Air-crash, heeft Baksteen daarom verbaasd. “Elke piloot op de 737 Max wist toen toch wat er mis kan gaan en hoe je daarop moet reageren.” De bemanning van Ethiopian Airlines lijkt de noodprocedures niet correct te hebben gevolgd. “Het is wachten op de definitieve onderzoeksrapporten.”
https://www.hln.be/reizen/de-boeing-737-max-wordt-getest-voor-terugkeer-in-het-luchtruim-zit-de-wereld-er-nog-wel-op-te-wachten~aac9fec8/
De luchtvaart zelf heeft er geen vertrouwen meer in.
Donderdag was het precies zes maanden geleden dat het luchtruim dichtging voor de 737 Max, na twee ongelukken met honderden doden. Maar ondanks het wereldwijde vliegverbod wordt er nog wel degelijk mee gevlogen. United Airlines brengt de komende weken veertien toestellen over van Houston en Los Angeles naar Phoenix. Het drogere klimaat van Arizona is gunstiger voor het stallen van vliegtuigen, zegt de luchtvaartmaatschappij, die in de Amerikaanse staat ook minder last heeft van het orkaanseizoen dat weer is losgebarsten in de VS.
Omineus is de bestemming van de United-vliegtuigen wel. Phoenix Goodyear Airport herbergt een groot vliegtuigkerkhof, waar afgedankte toestellen staan te wachten tot ze in partjes worden gerecycled. Of tot Hollywood verlegen zit om decorstukken.
Is dit het einde van het begin of het begin van het einde van de overkill aan AI in transport middelen?
Gaat men het besturen van toestellen eindelijk terug aan de mens overlaten, of gaat men blijven denken dat AI de oplossing voor alles is?