PDA

View Full Version : We in the West are well-off & should be grateful, yes.


bembem
3 oktober 2019, 21:17
Nadat ik ze (arme stakkertjes) in Bangkok nacht in nacht uit op/nabij het voetpad -te midden vd kakkerlakken, uitlaatgassen, stank, pollutie, hitte you name it...- zag liggen, kan ik zeggen dat wij ih rijke Westen toch maar boffen. Yes we should be grateful, at least we can shower every day and sleep in a good bed with a roof above our heads and enough money to buy decent food & drinks. Yes we are very lucky. I am glad to not have to live in such a hell. Yes very happy & thankful :BIG:

Elio di Supo
3 oktober 2019, 22:08
Wees solidair met die mensen en blijf daar wonen.

kojak
3 oktober 2019, 22:10
Wees solidair met die mensen en blijf daar wonen.

Enne, wees ook solidair met de Belgen en stuur uw geld terug naar hier.

Elio di Supo
3 oktober 2019, 22:25
Nadat ik ze (arme stakkertjes) in Bangkok nacht in nacht uit op/nabij het voetpad -te midden vd kakkerlakken, uitlaatgassen, stank, pollutie, hitte you name it...- zag liggen, kan ik zeggen dat wij ih rijke Westen toch maar boffen.

:? Tussen haakjes, ben je nu eigenlijk in Laos of Thailand?

maddox
3 oktober 2019, 23:43
Nadat ik ze (arme stakkertjes) in Bangkok nacht in nacht uit op/nabij het voetpad -te midden vd kakkerlakken, uitlaatgassen, stank, pollutie, hitte you name it...- zag liggen, kan ik zeggen dat wij ih rijke Westen toch maar boffen.
https://www.youtube.com/watch?v=tBu-ewMRhkA
Probeer het maar zoals deze dames.

Yes we should be grateful, at least we can shower every day and sleep in a good bed with a roof above our heads and enough money to buy decent food & drinks. Yes we are very lucky. I am glad to not have to live in such a hell. Yes very happy & thankful :BIG:
In uw al dan niet fictief zelfverklaarde ellende met een Vlaamse uitkering, kan u ons toch proberen een schuldgevoel aan te praten.

Het sleutelwoord is proberen.

kojak
4 oktober 2019, 00:36
:? Tussen haakjes, ben je nu eigenlijk in Laos of Thailand?

Zou ze dat zelf wel weten ?

nabat54
4 oktober 2019, 01:05
:? Tussen haakjes, ben je nu eigenlijk in Laos of Thailand?

Met de ecolo bakfiets is dat allemaal opgelost, een electrische natuurlijk.
De stijging van het aantal verkeersdoden (fietsers) moet je erbij nemen.
Even heen en weer fietsen voor een MCdo maaltijd vanuit Laos naar Bangkok moet kunnen toch ? ;-)

maddox
4 oktober 2019, 06:59
:? Tussen haakjes, ben je nu eigenlijk in Laos of Thailand?

Hangt er van af waar Google Maps op staat.

reservespeler
4 oktober 2019, 07:09
Nadat ik ze (arme stakkertjes) in Bangkok nacht in nacht uit op/nabij het voetpad -te midden vd kakkerlakken, uitlaatgassen, stank, pollutie, hitte you name it...- zag liggen, kan ik zeggen dat wij ih rijke Westen toch maar boffen. Yes we should be grateful, at least we can shower every day and sleep in a good bed with a roof above our heads and enough money to buy decent food & drinks. Yes we are very lucky. I am glad to not have to live in such a hell. Yes very happy & thankful :BIG:

Vooral de luieriken en degenen die zich zot laten verklaren.
Eigenlijk moesten mensen zoals u tussen de kakkerlakken en ander gespuis leven.

reservespeler
4 oktober 2019, 07:10
Wees solidair met die mensen en blijf daar wonen.

Inderdaad.
Veel verschil zal er niet zijn.

maddox
4 oktober 2019, 07:22
Inderdaad.
Veel verschil zal er niet zijn.

Toch wel, veel minder blanke racisten.

Guinevere
4 oktober 2019, 20:06
Nadat ik ze (arme stakkertjes) in Bangkok nacht in nacht uit op/nabij het voetpad -te midden vd kakkerlakken, uitlaatgassen, stank, pollutie, hitte you name it...- zag liggen, kan ik zeggen dat wij ih rijke Westen toch maar boffen. Yes we should be grateful, at least we can shower every day and sleep in a good bed with a roof above our heads and enough money to buy decent food & drinks. Yes we are very lucky. I am glad to not have to live in such a hell. Yes very happy & thankful :BIG:

Yes, well said.

We from the West gaan dan ook vaak niet meer zomaar naar het verre Oosten.
Meestal met dubbele agenda van (vrijwilligers)werk ofzo.

maddox
5 oktober 2019, 06:47
Yes, well said.

We from the West gaan dan ook vaak niet meer zomaar naar het verre Oosten.
Meestal met dubbele agenda van (vrijwilligers)werk ofzo.

Niet veel paki's die vrijwilligerswerk doen dat niet dik betaald is.

En eigenlijk, als je zo hoort, is er een bepaalde scheidingslijn. De lokale vrijwilligers die het werk doen, die doen het gratis. De leidinggevenden, tja, die geven veel geld uit aan "randanimatie".

Libro
5 oktober 2019, 09:27
Nadat ik ze (arme stakkertjes) in Bangkok nacht in nacht uit op/nabij het voetpad -te midden vd kakkerlakken, uitlaatgassen, stank, pollutie, hitte you name it...- zag liggen, kan ik zeggen dat wij ih rijke Westen toch maar boffen. Yes we should be grateful, at least we can shower every day and sleep in a good bed with a roof above our heads and enough money to buy decent food & drinks. Yes we are very lucky. I am glad to not have to live in such a hell. Yes very happy & thankful :BIG:

En dat willen we ook zo houden.

kojak
5 oktober 2019, 09:40
Yes, well said.

We from the West gaan dan ook vaak niet meer zomaar naar het verre Oosten.
Meestal met dubbele agenda van (vrijwilligers)werk ofzo.

Och, er zijn nog genoeg mensen die naar het Oosten trekken om vrijwillig naar de gewillige vrouwtes te gaan kijken.
En soms meer ook. Meer dan dat je denkt. :p

Pandareus
5 oktober 2019, 11:52
Nu je toch in de Sun Wah bent, wil je voor mij aub een grote fles Oyster Sauce meenemen ? (ik moet binnenkort in Merksem zijn, kom het bij jou ophalen en betaal je dan terug + een gratis Big Mac Menu in ruil voor de moeite)

IJsboer
5 oktober 2019, 23:00
Ik ben ook niet met alles akkoord wat BemBem zegt maar ze zet hier toch een positief bericht? Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom daar zo'n zure reacties op komen. Ik ben akkoord met "het is hier zo slecht nog niet", als je andere landen bekijkt. Is het zoveel beter in Duitsland? Frankrijk? Scandinaviƫ ? De V.S.? Waarom niet emigreren dan? Het is zo iets typisch voor onze cultuur om te vitten op iets maar weigeren er iets aan te doen. Een bekend voorbeeld: mensen op mijn werk in Brussel die zeuren over files maar wel in west-Vlaanderen of Limburg gaan wonen. Ja, dat is een keuze, niet?

Marie van de koster
6 oktober 2019, 10:34
Vanwaar komt dat Laos? 't Was toch Korea :-o

koe de poing
6 oktober 2019, 11:01
Vanwaar komt dat Laos? 't Was toch Korea :-o

Jamaar, al die Chinezen gelijken op elkaar

Anna List
6 oktober 2019, 11:42
Jamaar, al die Chinezen gelijken op elkaar

:lol:

Anna List
6 oktober 2019, 11:45
Nu je toch in de Sun Wah bent, wil je voor mij aub een grote fles Oyster Sauce meenemen ? (ik moet binnenkort in Merksem zijn, kom het bij jou ophalen en betaal je dan terug + een gratis Big Mac Menu in ruil voor de moeite)

www.sunwah.com