PDA

View Full Version : Of hoe goed die andere zijde wel is !


Groene T
25 maart 2003, 20:05
BBC World
Iraq latest : at-a-glance

Latest developments :
Tuesday, 25 March

1718: UK military officials say there appears to be some kind of uprising in Basra. A British journalist stationed with troops near the southern city says there are reports of Iraqi soldiers shooting at civilians protesting against Saddam Hussein's regime.



Wat denken jullie hierover ?

Pelgrim
25 maart 2003, 20:44
Dat Saddam een dictator is uiteraard. Toch blijf ik tegen de oorlog.

John Stufflebeam
25 maart 2003, 20:55
BBC World
Iraq latest : at-a-glance

Latest developments :
Tuesday, 25 March

1718: UK military officials say there appears to be some kind of uprising in Basra. A British journalist stationed with troops near the southern city says there are reports of Iraqi soldiers shooting at civilians protesting against Saddam Hussein's regime.



Wat denken jullie hierover ?

Saddam moet weg, en kan slechts op ëën manier: het land binnenvallen, oprukken naar Baghdad, de dictator vermoorden, de doden begraven en de levenden eten geven.

Voor mij is het makkelijk gezegd, ik moet mijn leven niet wagen, maar het blijft niettemin wel de enige oplossing.

De opstand in Basra is wel een dramatische ontwikkeling, die de oorlog aanzienlijk kan verkorten.

Groene T
25 maart 2003, 20:55
Dat Saddam een dictator is uiteraard. Toch blijf ik tegen de oorlog.

Ik ben er pricipieel ook tegen, maar ...


Stel nu, we hadden geen oorlog, Saddam bleef aan de macht, en we bleven jaren doorgaan zoals we nu bezig waren. Controle, ontwapening, diplomatieke onderhandelingen etc...

Hoeveel doden zou er op die periode bijkomen door z'n toedoen bij de Irakese of enig andere bevolking ?

Hoeveel hongersdoden zouden er blijven doorgaan ?

Hoeveel martelingen zouden er nog moeten doorgaan ?

En in die periode zou hij wel degelijk underground een stel wetenschappers kunnen hebben die massavernietigingswapens ontwikkelen.

Diep onder de grond natuurlijk !

M'n geweten probeert nu komaf te maken wat ik moet omhelzen, die kortere periode met oorlog, of die langere periode van misere, drama en dood door diplomatie...

Groene T
25 maart 2003, 20:58
BBC World
Iraq latest : at-a-glance

Latest developments :
Tuesday, 25 March

1718: UK military officials say there appears to be some kind of uprising in Basra. A British journalist stationed with troops near the southern city says there are reports of Iraqi soldiers shooting at civilians protesting against Saddam Hussein's regime.



Wat denken jullie hierover ?

Saddam moet weg, en kan slechts op ëën manier: het land binnenvallen, oprukken naar Baghdad, de dictator vermoorden, de doden begraven en de levenden eten geven.

Voor mij is het makkelijk gezegd, ik moet mijn leven niet wagen, maar het blijft niettemin wel de enige oplossing.

De opstand in Basra is wel een dramatische ontwikkeling, die de oorlog aanzienlijk kan verkorten.

hmmmm, en als je daar dan wel zou zijn, wat zou je dan zeggen ?

just checking !

Kotsmos
25 maart 2003, 21:00
Saddam moet weg, en kan slechts op ëën manier: het land binnenvallen, oprukken naar Baghdad, de dictator vermoorden, de doden begraven en de levenden eten geven.

Voor mij is het makkelijk gezegd, ik moet mijn leven niet wagen, maar het blijft niettemin wel de enige oplossing.

De opstand in Basra is wel een dramatische ontwikkeling, die de oorlog aanzienlijk kan verkorten.

ik hoop dat je verlengen bedoelt, anders volg ik u nie.

John Stufflebeam
25 maart 2003, 21:51
Saddam moet weg, en kan slechts op ëën manier: het land binnenvallen, oprukken naar Baghdad, de dictator vermoorden, de doden begraven en de levenden eten geven.

Voor mij is het makkelijk gezegd, ik moet mijn leven niet wagen, maar het blijft niettemin wel de enige oplossing.

De opstand in Basra is wel een dramatische ontwikkeling, die de oorlog aanzienlijk kan verkorten.

ik hoop dat je verlengen bedoelt, anders volg ik u nie.

Verkorten uiteraard, de opstand van de bevolking kan slagen met de hulp van de Britten.

Kotsmos
25 maart 2003, 21:54
Mja sorry, kwas nog niet echt op de hoogte van de opstand toen :)
We zullen zien he. De Britten moeten eerst wel een degelijke controle hebben over Basra voor ze de opstand kunnen steunen.

TomB
25 maart 2003, 21:54
BBC World
Iraq latest : at-a-glance

Latest developments :
Tuesday, 25 March

1718: UK military officials say there appears to be some kind of uprising in Basra. A British journalist stationed with troops near the southern city says there are reports of Iraqi soldiers shooting at civilians protesting against Saddam Hussein's regime.



Wat denken jullie hierover ?

Ik denk dat ik nog een beetje ga wachten tot dat nieuws op meerdere plaatsen vermeld en bevestigd wordt.