PDA

View Full Version : Een Vuile Smaak


Darwin
26 maart 2003, 16:50
Sedert enkele dagen ervaar ik een soort gevoel van welbehagen dat me j�*�*�*�*ren onbekend was. Niet direct een euforisch gevoel, maar een gevoel van geruststelling, van goed voelen.

Na wat introspectie leek mij dit gevoel het meest gelinkt te zijn aan de gebeurtenissen in Irak, hoewel ik daar zeer gemengde gevoelens en bedenkingen rond koester.

Bij nader toezien bleek het uiteindelijk niet zozeer om de oorlog, dan wel om de heel ruime context te gaan. Om een gelijkaardig gevoel terug voor de geest te halen moest ik immers terugkeren tot de tijd voor de oliecrisis van 1973.

In 1973 daalde er over de hele westerse wereld een donkere wolk van dreiging door de Arabische wereld neer. Sedert 1973 immers staan we dagelijks bloot aan allerlei vormen van terreur door de moslims : de olieterreur, de terreur van de straatcriminaliteit van de moslimmigranten, de terreur van het internationaal moslimterrorisme tegen westerse doelen. Met als uiteindelijke culminatie de terroristische aanslagen van de moslims op de symbolen van het westen op 11 september 2001.

Toen spraken de moslims over "that bittersweet feeling of revenge".

Maar tegelijkertijd betekenden die aanslagen ook een keerpunt. Enkele maanden nadien ging het wreedaardigste en achterlijkste moslimregime voor de bijl van de Taliban in Afghanistan.

En nu is dus het perfide regime van de psychopatische Saddamclan in het hart van de Arabische wereld aan de beurt.

Eindelijk heeft het westen na 30 jaar weer zijn lot in eigen handen genomen en heeft het besloten niet meer toe te geven aan de chantage van de moslims. Enkele laffe westerse regeringen proberen hun corrupte islamitische troetelkinderen nog een tijdje de hand boven het hoofd te houden, maar de leidende westerse natie, die meer slagkracht en daadkracht heeft dan alle andere westerse landen samen heeft nu duidelijk het initatief genomen om de Arabieren op hun plaats te zetten.

Laat ons hopen dat ze deze les begrijpen en dat ze beslissen om tot de club van vrije naties toe te treden. Zoniet kunnen ze een koekje krijgen van hetzelfde deeg als dat in Afghanistan en Irak.


Hoedanook, na 30 jaar klaren de donkere dreigende wolken boven de westerse wereld eindelijk op.

:D

TomB
26 maart 2003, 16:53
Maar er maar een godsdienstoorlog van. Zeer slim...

Antoon
26 maart 2003, 16:54
Een ander geluid. Zo zou je het kunnen noemen. :wink:

Supe®Staaf
26 maart 2003, 17:51
Ik merk anders niet veel euforische heisa meer wat betreft Afghanistan.
De grove woestijnkiezels werden er verfijnd, de oorlogsmachine kreeg haar injectie, maar echt resultaat................... :roll:

C uit W
26 maart 2003, 17:59
Ik vind het eens een andere invalshoek :)

TomB
26 maart 2003, 17:59
Ik merk anders niet veel euforische heisa meer wat betreft Afghanistan.
De grove woestijnkiezels werden er verfijnd, de oorlogsmachine kreeg haar injectie, maar echt resultaat................... :roll:

Hoe bedoelt ge geen resultaat? Die pijpleiding komt er nu toch?

Supe®Staaf
26 maart 2003, 18:04
Ik merk anders niet veel euforische heisa meer wat betreft Afghanistan.
De grove woestijnkiezels werden er verfijnd, de oorlogsmachine kreeg haar injectie, maar echt resultaat................... :roll:

Hoe bedoelt ge geen resultaat? Die pijpleiding komt er nu toch?
Dus was er toch een economische reden, en was terroristenjacht het foefje om die oorlog door VS-burger zijn strot en portemonnee te rammen?

Knuppel
26 maart 2003, 18:09
Ik merk anders niet veel euforische heisa meer wat betreft Afghanistan.
De grove woestijnkiezels werden er verfijnd, de oorlogsmachine kreeg haar injectie, maar echt resultaat................... :roll:

Ligt eraan wat je als 'resultaat' ziet.
Mij blijft het beeld bij dat de vrouwen er plots weer hun gezicht durfden laten zien toen Bin Laden er zijn schup afkuiste.

Wat gaan we te zien krijgen indien Sadam zou worden opgekuist?
Bush kuist zichzelf wel in één enkele regeerperiode mee op.

Supe®Staaf
26 maart 2003, 18:12
Wat gaan we te zien krijgen indien Sadam zou worden opgekuist?
Een nieuwe poesjanel uit dezelfde kliek?
Bush kuist zichzelf wel in één enkele regeerperiode mee op.
Mijn vertrouwen in het vermogen van de USA-burgers om de juiste keuze te maken, kreeg een ferme knauw. :?

michr.oscoop
26 maart 2003, 20:44
Ligt eraan wat je als 'resultaat' ziet.
Mij blijft het beeld bij dat de vrouwen er plots weer hun gezicht durfden laten zien toen Bin Laden er zijn schup afkuiste..

De Taliban zijn oorspronkelijk door de Amerikanen aan de macht gebracht, als Osama daar niet naar toe was gegaan hadden ze nog in burka rondgelopen met de zegen van de Amerikanen, zoals in Saoudi Arabië dus.

Darwin
26 maart 2003, 21:45
Ik merk anders niet veel euforische heisa meer wat betreft Afghanistan.
De grove woestijnkiezels werden er verfijnd, de oorlogsmachine kreeg haar injectie, maar echt resultaat................... :roll:

De Afghaanse vluchtelingen keren nu met miljoenen terug naar Afghanistan.

Voor mij spreekt dit boekdelen.


Met Irak zal het net zo zijn.

C uit W
26 maart 2003, 21:46
Hoe zit het nu eigenlijk in afghanistan?

Stefanie
26 maart 2003, 21:47
Ik merk anders niet veel euforische heisa meer wat betreft Afghanistan.
De grove woestijnkiezels werden er verfijnd, de oorlogsmachine kreeg haar injectie, maar echt resultaat................... :roll:

Ligt eraan wat je als 'resultaat' ziet.
Mij blijft het beeld bij dat de vrouwen er plots weer hun gezicht durfden laten zien toen Bin Laden er zijn schup afkuiste.

Wat gaan we te zien krijgen indien Sadam zou worden opgekuist?
Bush kuist zichzelf wel in één enkele regeerperiode mee op.

De vrouwen dragen daar in Afghanistan nog altijd een burka. Sommigen durven wel zonder lopen, maar velen dragen hem nog altijd uit angst. Karzai heeft enkel maar controle over de hoofdstad Kabul. Die krijgsheren hebben nog altijd veel macht. Van de beloofde hulp is maar weinig in huis gekomen. Ook in Algerije dragen gehuwde vrouwen een sluier. Ze piepen met één oog door een gaatje. Dat was onlangs op T.V. In Nederland willen die leerlingen gesluierd naar school en die kleuterleidsters willen gesluierd naar het werk. Kan je je die kleuters al voorstellen met een gesluierde juf? Over Saudi-Arabië tonen ze nauwelijks iets op T.V., maar in dat T.V.programma op de Nederlandse T.V. zeiden ze dat dat land de sharia heeft als wetgeving.

TomB
26 maart 2003, 22:09
Ik merk anders niet veel euforische heisa meer wat betreft Afghanistan.
De grove woestijnkiezels werden er verfijnd, de oorlogsmachine kreeg haar injectie, maar echt resultaat................... :roll:

Hoe bedoelt ge geen resultaat? Die pijpleiding komt er nu toch?
Dus was er toch een economische reden, en was terroristenjacht het foefje om die oorlog door VS-burger zijn strot en portemonnee te rammen?

Ik was ironisch bezig...

De oorlog tegen Afghanistan kwam er ongeveer zo snel als het maar mogenlijk was na 9/11. Tenzij u natuurlijk complot-theorien wilt onderschrijven waarin een bende power-elitaire joden met PNAC steun het WTC opgeblazen hebben en alles al klaar stond, denk ik echt wel dat het onderliggende motief was dat Bin Laden doodleuk videobandjes uitstuurde vanuit een of andere grot in dat land terwijl de Taliban er geen graten in zag.

Zelfs al heeft de Taliban nog een beperkte macht in Afghanistan, hebben ze daar toch het pak rammel van hun leven gekregen en zullen ze twee keer nadenken voor publiekelijk terroristen te steunen. Ze zijn trouwens niet meer in controle van dat land en democratie kreeg een kans. Er is al veel steun aan Afghanistan geweest sinds dan, maar ik ben het met u eens dat daar meer mag van zijn. Met 60 miljard zullen ze de Saddam toch ook buitenkrijgen zeker? Dan hebben ze ineens 10 miljard over om aan Afghanistan te geven ;)

Kotsmos
26 maart 2003, 22:15
De oorlog tegen Afghanistan kwam er ongeveer zo snel als het maar mogenlijk was na 9/11. Tenzij u natuurlijk complot-theorien wilt onderschrijven waarin een bende power-elitaire joden met PNAC steun het WTC opgeblazen hebben en alles al klaar stond, denk ik echt wel dat het onderliggende motief was dat Bin Laden doodleuk videobandjes uitstuurde vanuit een of andere grot in dat land terwijl de Taliban er geen graten in zag

Het "de joden hebben het gedaan!"-complot is inderdaad te belachelijk voor woorden, al blijft het toch fascinerend hoe mensen erin slagen al die theorieën op poten te zetten :)

Maar wat ik eigenlijk wou zeggen, zonder als een complotaanhanger te willen overkomen: de voorbereidingen voor een oorlog in Afghanistan waren al voor 9/11 bezig. De VS-troepen in de regio waren in hoogste staat van paraatheid gesteld, de Russen waren ook gewaarschuwd om voorbereid te zijn, en er waren speciale gezanten naar de regio gestuurd. (bron: BBC, precieze link kan ik eens opzoeken in mijn eindwerk als ge echt wilt)

LEFTeau
27 maart 2003, 20:09
Sedert enkele dagen ervaar ik een soort gevoel van welbehagen dat me j�*�*�*�*ren onbekend was. Niet direct een euforisch gevoel, maar een gevoel van geruststelling, van goed voelen.

Na wat introspectie leek mij dit gevoel het meest gelinkt te zijn aan de gebeurtenissen in Irak, hoewel ik daar zeer gemengde gevoelens en bedenkingen rond koester.

Bij nader toezien bleek het uiteindelijk niet zozeer om de oorlog, dan wel om de heel ruime context te gaan. Om een gelijkaardig gevoel terug voor de geest te halen moest ik immers terugkeren tot de tijd voor de oliecrisis van 1973.

In 1973 daalde er over de hele westerse wereld een donkere wolk van dreiging door de Arabische wereld neer. Sedert 1973 immers staan we dagelijks bloot aan allerlei vormen van terreur door de moslims : de olieterreur, de terreur van de straatcriminaliteit van de moslimmigranten, de terreur van het internationaal moslimterrorisme tegen westerse doelen. Met als uiteindelijke culminatie de terroristische aanslagen van de moslims op de symbolen van het westen op 11 september 2001.

Toen spraken de moslims over "that bittersweet feeling of revenge".

Maar tegelijkertijd betekenden die aanslagen ook een keerpunt. Enkele maanden nadien ging het wreedaardigste en achterlijkste moslimregime voor de bijl van de Taliban in Afghanistan.

En nu is dus het perfide regime van de psychopatische Saddamclan in het hart van de Arabische wereld aan de beurt.

Eindelijk heeft het westen na 30 jaar weer zijn lot in eigen handen genomen en heeft het besloten niet meer toe te geven aan de chantage van de moslims. Enkele laffe westerse regeringen proberen hun corrupte islamitische troetelkinderen nog een tijdje de hand boven het hoofd te houden, maar de leidende westerse natie, die meer slagkracht en daadkracht heeft dan alle andere westerse landen samen heeft nu duidelijk het initatief genomen om de Arabieren op hun plaats te zetten.

Laat ons hopen dat ze deze les begrijpen en dat ze beslissen om tot de club van vrije naties toe te treden. Zoniet kunnen ze een koekje krijgen van hetzelfde deeg als dat in Afghanistan en Irak.


Hoedanook, na 30 jaar klaren de donkere dreigende wolken boven de westerse wereld eindelijk op.

:D
misschien helpt dit je van je goed gevoel af? back to reality http://www.robert-fisk.com/iraqwarvictims_mar2003.htm

michr.oscoop
27 maart 2003, 21:24
Darwin ziet overal Moslimcomplotten. Irak is een van de meest geseculariseerde moslim-staten-zeker in vergelijking met Saoudi Arabië of Iran-en juist daar ziet hij de Moslimdreiging vandaan komen!
Ik vind het ziekelijk dat hij een "goed gevoel"heeft bij de grootschalige en geuniformeerde terroristische aanslag die de Amerikanen en Britten daar nu aan het plegen zijn: 3500 gewonden, 300 doden bij de burgers alleen maar daar wordt niet over gesproken, als er een paar van die Yankee-oorlogsmisdadigers sneuvelen is het groot misbaar.

Paulus de Boskabouter
27 maart 2003, 21:35
Darwin ziet overal Moslimcomplotten. Irak is een van de meest geseculariseerde moslim-staten-zeker in vergelijking met Saoudi Arabië of Iran-en juist daar ziet hij de Moslimdreiging vandaan komen!
Ik vind het ziekelijk dat hij een "goed gevoel"heeft bij de grootschalige en geuniformeerde terroristische aanslag die de Amerikanen en Britten daar nu aan het plegen zijn: 3500 gewonden, 300 doden bij de burgers alleen maar daar wordt niet over gesproken, als er een paar van die Yankee-oorlogsmisdadigers sneuvelen is het groot misbaar.

Het is duidelijk dat propaganda WERKT!
Laat jullie toch niet vangen jongens!
(en meisjes)

Darwin
27 maart 2003, 21:49
Bij nader toezien bleek het uiteindelijk niet zozeer om de oorlog, dan wel om de heel ruime context te gaan. Om een gelijkaardig gevoel terug voor de geest te halen moest ik immers terugkeren tot de tijd voor de oliecrisis van 1973.

In 1973 daalde er over de hele westerse wereld een donkere wolk van dreiging door de Arabische wereld neer. Sedert 1973 immers staan we dagelijks bloot aan allerlei vormen van terreur door de moslims : de olieterreur, de terreur van de straatcriminaliteit van de moslimmigranten, de terreur van het internationaal moslimterrorisme tegen westerse doelen. Met als uiteindelijke culminatie de terroristische aanslagen van de moslims op de symbolen van het westen op 11 september 2001.

Toen spraken de moslims over "that bittersweet feeling of revenge".

Maar tegelijkertijd betekenden die aanslagen ook een keerpunt. Enkele maanden nadien ging het wreedaardigste en achterlijkste moslimregime voor de bijl van de Taliban in Afghanistan.

En nu is dus het perfide regime van de psychopatische Saddamclan in het hart van de Arabische wereld aan de beurt.

Eindelijk heeft het westen na 30 jaar weer zijn lot in eigen handen genomen en heeft het besloten niet meer toe te geven aan de chantage van de moslims.

Hoedanook, na 30 jaar klaren de donkere dreigende wolken boven de westerse wereld eindelijk op.

:D
misschien helpt dit je van je goed gevoel af? back to reality http://www.robert-fisk.com/iraqwarvictims_mar2003.htm

Helemaal niet, dat goed gevoel wortelt immers niet, zoals ik reeds zei, in gevoelens die rechtstreeks met de oorlog in Irak te maken hebben.

Wat die beelden betreft, mijn eigen bestaan is op een bijzondere manier met de gruwelijke realiteit van oorlog gekoppeld.

Tijdens de tweede wereldoorlog vroeg de nonkel van mijn moeder of ze niet mee naar de cinema ging. In die tijd, toen er nog geen TV was, was het immers de gewoonte dat men een paar keer in de week naar de film ging kijken. Om één of andere reden had mijn moeder die dag geen zin om mee naar de film te gaan.

Diezelfde dag werd de Cinema Rex door een vliegende bom getroffen. Reddingsploegen vonden in de ingang ... de nonkel van mijn moeder, dood, met zijn toegangsticket nog in zijn hand ...

Voor hetzelfde geld was mijn moeder wel meegegaan en had men haar naast haar nonkel gevonden. En was ik later niet geboren.

Een paar jaar eerder waren in de Vlaanders een paar makkers van mijn vader omgekomen tijdens de 18-daagse Veldtocht, toen de Duitsers België binnenvielen en waarbij 12.000 Belgen omkwamen. Op het einde van deze gevechten werd mijn vader als krijgsgevangene in een stinkende beestenwagen afgevoerd naar Koningsberg (nu Kaliningrad). Voor hetzelfde geld was hij door de Duitsers neergeschoten ipv zijn makkers. En was ik later niet geboren.

Kotsmos
27 maart 2003, 21:52
ach, ieders bestaan is op die manier ongelooflijk toevallig. Vergeet niet dat ge tussen vandaag en pakweg de 10e eeuw letterlijk tienduizenden voorouders hebt he. Als één daarvan op jonge leeftijd gestorven was, waart ge er nu niet geweest. Dat geldt voor iedereen. En wees maar zeker dat een heel erg groot deel van die tienduizenden voorouders rechtstreeks of onrechtstreeks geleden hebben onder een oorlog, en maar nipt overleefd hebben.

BTW: mijn grootvader langs vaders kant heeft in Breendonk gezeten, en mijn grootvader langs moeders kant is als krijgsgevangene naar Duitsland gevoerd. ge bent niet den enige dus :wink:

michr.oscoop
27 maart 2003, 21:53
[Het is duidelijk dat propaganda WERKT!
Laat jullie toch niet vangen jongens!
(en meisjes)

Wie laat zich hier vangen? Wat je op CNN ziet is pure propaganda.
Rudi Vranckx gisteren: de beelden van anti-Amerikaanse Iraki's worden in de Vs gewoon niet uitgezonden.
Herinnert ge u nog Kosovo? Het zou daar vol liggen met massagraven en daarvoor zou de Nato moeten tussen komen: achteraf blijkt er geen enkel massagraf te zijn gevonden.

Stefanie
27 maart 2003, 21:54
Maar wat ik eigenlijk wou zeggen, zonder als een complotaanhanger te willen overkomen: de voorbereidingen voor een oorlog in Afghanistan waren al voor 9/11 bezig.

Ik herinner mij dat er voor 11/9/2001 een soort discussie was over Afghanistan over een oliepijpleiding. De amerikanen wilden daar die pijpleiding door Afghanistan aanleggen, maar de Taliban lag dwars. De Amerikanen waren aan het onderhandelen daarover.

Stefanie
27 maart 2003, 21:58
ach, ieders bestaan is op die manier ongelooflijk toevallig. Vergeet niet dat ge tussen vandaag en pakweg de 10e eeuw letterlijk tienduizenden voorouders hebt he. Als één daarvan op jonge leeftijd gestorven was, waart ge er nu niet geweest. Dat geldt voor iedereen. En wees maar zeker dat een heel erg groot deel van die tienduizenden voorouders rechtstreeks of onrechtstreeks geleden hebben onder een oorlog, en maar nipt overleefd hebben.

BTW: mijn grootvader langs vaders kant heeft in Breendonk gezeten, en mijn grootvader langs moeders kant is als krijgsgevangene naar Duitsland gevoerd. ge bent niet den enige dus :wink:

In Kosovo zijn er zo ook vergissingen gebeurd. Ik herinner mij nog die brug. Die trein reed daar net over. Ze hebben dat toen getoond op T.V. De piloot had die trein te laat gezien. Er zijn daar toen ook veel slachtoffers gevallen. Maar de Kosovo-Albanezen zijn helem�*�*l niet anti-Amerikaans. Na de oorlog, ondanks die vergissing met die trein, stonden ze daar met 'n Amerikaanse vlag te zwaaien.

Kotsmos
27 maart 2003, 21:59
[Het is duidelijk dat propaganda WERKT!
Laat jullie toch niet vangen jongens!
(en meisjes)

Wie laat zich hier vangen? Wat je op CNN ziet is pure propaganda.
Rudi Vranckx gisteren: de beelden van anti-Amerikaanse Iraki's worden in de Vs gewoon niet uitgezonden.
Herinnert ge u nog Kosovo? Het zou daar vol liggen met massagraven en daarvoor zou de Nato moeten tussen komen: achteraf blijkt er geen enkel massagraf te zijn gevonden.

kheb anders al verdomd veel schedels gezien. Die schedels worden nu als bewijsmateriaal tegen Milosevic gebruikt in de VN-rechtszaak tegen hem.

Darwin
27 maart 2003, 22:02
Darwin ziet overal Moslimcomplotten. Irak is een van de meest geseculariseerde moslim-staten-zeker in vergelijking met Saoudi Arabië of Iran-en juist daar ziet hij de Moslimdreiging vandaan komen!
Ik vind het ziekelijk dat hij een "goed gevoel"heeft bij de grootschalige en geuniformeerde terroristische aanslag die de Amerikanen en Britten daar nu aan het plegen zijn: 3500 gewonden, 300 doden bij de burgers alleen maar daar wordt niet over gesproken, als er een paar van die Yankee-oorlogsmisdadigers sneuvelen is het groot misbaar.

Jij hebt mijn eerste posting niet goed gelezen michr.

Daar staat duidelijk dat dat goed gevoel wel gelinkt is met de oorlog maar slechts indirect, het is ook geen gevoel van pervers genot, eerder een gevoel dat een zware last van je afvalt, een gevoel van onbekommerd te kunnen rondwandelen, een gevoel dat voor mij 30 jaar afwezig is geweest.

De meesten op dit forum waren in 1973 nog niet geboren en kunnen dus de vergelijking niet maken met de pre-islamitische periode, de tijd van voor de Krisis.

Na 30 lange jaren zijn er eindelijk terug westerse landen die voor zichzelf beslist hebben niet langer te willen kruipen voor die smerige klote-arabieren.

En dat is zééér goed nieuws! :D

michr.oscoop
27 maart 2003, 22:10
Daar staat duidelijk dat dat goed gevoel wel gelinkt is met de oorlog maar slechts indirect, het is ook geen gevoel van pervers genot, eerder een gevoel dat een zware last van je afvalt, een gevoel van onbekommerd te kunnen rondwandelen, een gevoel dat voor mij 30 jaar afwezig is geweest.

De meesten op dit forum waren in 1973 nog niet geboren en kunnen dus de vergelijking niet maken met de pre-islamitische periode, de tijd van voor de Krisis.

Na 30 lange jaren zijn er eindelijk terug westerse landen die voor zichzelf beslist hebben niet langer te willen kruipen voor die smerige klote-arabieren.



1. Nu snap ik er helemaal niets meer van. Omdat er bommen vallen op Bagdad kan jij terug veilig rondwandelen in Borgerhout? Eerder het tegendeel zou ik zeggen...

2.De eerste Marokkanen in België, de oliekrisis...als Zondeval. Curieus

3.Het zijn er dus maar twee. En die zitten nu al ruzie te maken wie het meest aan de oorlog gaat verdienen. Ik dacht dat jij alle waardering zou hebben voor die Arabieren die ginder blijven of ben jij ook bang van een Scud-raket op uw huis? :o :o :o

michr.oscoop
27 maart 2003, 22:14
kheb anders al verdomd veel schedels gezien. Die schedels worden nu als bewijsmateriaal tegen Milosevic gebruikt in de VN-rechtszaak tegen hem.

Schedels, ja. Herinnert ge u nog die door de Roemennse geheime dienst gefolterde lijken in '89? Iedereen trapte daarin. Later bleek dat het overleden ziekenhuispatiënten waren die een autopsie hadden ondergaan.
Miloseviç zit nu vast voor dezelfde feiten als waarvoor Bush nu bewierookt wordt(in Amerika tenminste).

Darwin
27 maart 2003, 22:33
Daar staat duidelijk dat dat goed gevoel wel gelinkt is met de oorlog maar slechts indirect, het is ook geen gevoel van pervers genot, eerder een gevoel dat een zware last van je afvalt, een gevoel van onbekommerd te kunnen rondwandelen, een gevoel dat voor mij 30 jaar afwezig is geweest.

De meesten op dit forum waren in 1973 nog niet geboren en kunnen dus de vergelijking niet maken met de pre-islamitische periode, de tijd van voor de Krisis.

Na 30 lange jaren zijn er eindelijk terug westerse landen die voor zichzelf beslist hebben niet langer te willen kruipen voor die smerige klote-arabieren.



1. Nu snap ik er helemaal niets meer van. Omdat er bommen vallen op Bagdad kan jij terug veilig rondwandelen in Borgerhout? Eerder het tegendeel zou ik zeggen...

2.De eerste Marokkanen in België, de oliekrisis...als Zondeval. Curieus

3.Het zijn er dus maar twee. En die zitten nu al ruzie te maken wie het meest aan de oorlog gaat verdienen. Ik dacht dat jij alle waardering zou hebben voor die Arabieren die ginder blijven of ben jij ook bang van een Scud-raket op uw huis? :o :o :o

Jij hebt er helemaal niks van begrepen.

Het gaat niet om een gevoel van veiligheid.

Het gaat erom dat het tijdperk van het-kruipen-voor-de-islamieten-omdat-we-hun-olie-nodig-hebben nu voorbij is.

In 1974 besloten om diezelfde reden de westerse regeringen zoals die van Tindemans (CVP) om de islam als godsdienst te erkennen en werden de zwaksten in onze samenleving getrakteerd op een invasie van parasiterende islamcriminelen.

Een superstrontland als Frankrijk vond het nodig om de archi-fundamentalist Khomeini klaar te houden in Parijs om hem dan op Perzië los te laten. Ondertussen bouwden ze kerncentrales voor het regime van de psychopaat Saddam Hoessein in buurland Irak. Dat deze een paar jaar later de Koerden met duizenden tegelijk vergaste speelde helemaal geen rol voor hen. De Duitsers waren al geen haar beter wat Irak betreft.


Elke haard van potentieel terrorisme moet met wortel en tak uitgeroeid worden. En het Irak van Saddam Hoessein en de wreedaardige fedayin van zijn al even psychopatische zoon Uday zijn zo een kweeknest van terroristen.


Wat dat geseculariseerde van Irak betreft, daar zie je niet zoveel van vind ik. Wat je wel te zien krijgt, zowel op de beelden van CNN als die gemaakt door de Iraakse TV zijn die van vrouwen die van top tot teen in lange zwarte vodden gehuld zijn. Niet bepaald een bewijs van geëmancipeerd zijn als je het mij vraagt.

TomB
27 maart 2003, 22:36
kheb anders al verdomd veel schedels gezien. Die schedels worden nu als bewijsmateriaal tegen Milosevic gebruikt in de VN-rechtszaak tegen hem.

Schedels, ja. Herinnert ge u nog die door de Roemennse geheime dienst gefolterde lijken in '89? Iedereen trapte daarin. Later bleek dat het overleden ziekenhuispatiënten waren die een autopsie hadden ondergaan.
Miloseviç zit nu vast voor dezelfde feiten als waarvoor Bush nu bewierookt wordt(in Amerika tenminste).

Met andere woorden: Het zijn alletwee engeltjes.

Stefanie
27 maart 2003, 22:58
Wat dat geseculariseerde van Irak betreft, daar zie je niet zoveel van vind ik. Wat je wel te zien krijgt, zowel op de beelden van CNN als die gemaakt door de Iraakse TV zijn die van vrouwen die van top tot teen in lange zwarte vodden gehuld zijn. Niet bepaald een bewijs van geëmancipeerd zijn als je het mij vraagt.

De Iraakse vrouwen die ik gezien heb op T.V. droegen een hoofddoek, maar geen sluier zoals in Afghanistan, Algerije en die leerlingen en kleuterjufs in Nederland (indien het in Nederland mocht). Voorts heeft Saddam dat geseculariseer wat teruggeschroefd. Irak was vroeger meer geseculariseerd dan nu.

Kotsmos
27 maart 2003, 23:00
kheb anders al verdomd veel schedels gezien. Die schedels worden nu als bewijsmateriaal tegen Milosevic gebruikt in de VN-rechtszaak tegen hem.

Schedels, ja. Herinnert ge u nog die door de Roemennse geheime dienst gefolterde lijken in '89? Iedereen trapte daarin. Later bleek dat het overleden ziekenhuispatiënten waren die een autopsie hadden ondergaan.
Miloseviç zit nu vast voor dezelfde feiten als waarvoor Bush nu bewierookt wordt(in Amerika tenminste).

En het verschrikkelijke verhaal van Irakezen die couveusebaby's dood doen bleek ook niet waar. So? Een andere hoax aanhalen om te bewijzen dat de massamoorden in Kosovo niet gebeurd zijn is niet echt een stevige fundering, vindt ge zelf ook niet?

TomB
27 maart 2003, 23:12
kheb anders al verdomd veel schedels gezien. Die schedels worden nu als bewijsmateriaal tegen Milosevic gebruikt in de VN-rechtszaak tegen hem.

Schedels, ja. Herinnert ge u nog die door de Roemennse geheime dienst gefolterde lijken in '89? Iedereen trapte daarin. Later bleek dat het overleden ziekenhuispatiënten waren die een autopsie hadden ondergaan.
Miloseviç zit nu vast voor dezelfde feiten als waarvoor Bush nu bewierookt wordt(in Amerika tenminste).

En het verschrikkelijke verhaal van Irakezen die couveusebaby's dood doen bleek ook niet waar. So? Een andere hoax aanhalen om te bewijzen dat de massamoorden in Kosovo niet gebeurd zijn is niet echt een stevige fundering, vindt ge zelf ook niet?

Ge begrijpt zijn argumentering niet. Die berust namelijk op: In Irak waren het mensenrechten en Amerikanen en het was niet waar, en in Kosovo waren het ook mensenrechten en Amerikanen en het zal dus ook wel niet waar geweest zijn.

Paulus de Boskabouter
27 maart 2003, 23:14
[Het is duidelijk dat propaganda WERKT!
Laat jullie toch niet vangen jongens!
(en meisjes)

Wie laat zich hier vangen? Wat je op CNN ziet is pure propaganda.
Rudi Vranckx gisteren: de beelden van anti-Amerikaanse Iraki's worden in de Vs gewoon niet uitgezonden.
Herinnert ge u nog Kosovo? Het zou daar vol liggen met massagraven en daarvoor zou de Nato moeten tussen komen: achteraf blijkt er geen enkel massagraf te zijn gevonden.

Van beide kanten ( in het Irak conflict) worden we overspoeld met propaganda.
'k vind die informatie-minister van de Irakezen wél grappiger ( de man is waarschijnlijk stand-up comedian ) dan bv. een Rumsfeld.

TomB
27 maart 2003, 23:24
Van beide kanten ( in het Irak conflict) worden we overspoeld met propaganda.
'k vind die informatie-minister van de Irakezen wél grappiger ( de man is waarschijnlijk stand-up comedian ) dan bv. een Rumsfeld.

Die informatieminister komt hier trouwens ook volop in beeld, zonder censuur. De Iraakse poging tot propaganda wordt hier integraal uitgezonden.

Tjolder
28 maart 2003, 00:23
Van beide kanten ( in het Irak conflict) worden we overspoeld met propaganda.
'k vind die informatie-minister van de Irakezen wél grappiger ( de man is waarschijnlijk stand-up comedian ) dan bv. een Rumsfeld.

Die informatieminister komt hier trouwens ook volop in beeld, zonder censuur. De Iraakse poging tot propaganda wordt hier integraal uitgezonden.

Ja maar toch al een paar keer goed gelachen met de uitzendingen van de Iraakse TV . (Voor zover er te lachen valt )

1 ) Apahee helicopter neergeschoten door een boer met zijn geweer :lol: :lol: :lol: Waar halen ze het ?

2 ) Een kaart die bijna wegwaait door de luchtverplaatsing van de bombardementen tijdens een live uitzending.
Die kerel met zijn aanwijsstokje moet zich toch
ook niet op zijn gemak gevoeld hebben :lol:

Antoon
28 maart 2003, 10:07
misschien helpt dit je van je goed gevoel af? back to reality http://www.robert-fisk.com/iraqwarvictims_mar2003

In een oorlog zijn altijd onschuldige slachtoffers te betreuren.

Maar belangrijker is dat dankzij deze noodzakelijke militaire interventie de Irakese bevolking de onmeetbare gruweldaden van Saddam in de toekomst niet meer zullen moeten ondergaan.

Deze foto's (http://members.tripod.com/surkew/id88.htm)heeft Lefteau nooit gemeld. Komt zijn platte onvoorwaardelijke anti-amerikanisme en anti-westerse beschaving niet goed uit.

Paulus de Boskabouter
28 maart 2003, 10:22
1 ) Apahee helicopter neergeschoten door een boer met zijn geweer :lol: :lol: :lol: Waar halen ze het ?




Die vond ik fantastisch!
:lol: :lol:

Antoon
28 maart 2003, 12:27
1 ) Apahee helicopter neergeschoten door een boer met zijn geweer :lol: :lol: :lol: Waar halen ze het ?




Die vond ik fantastisch!
:lol: :lol:

Ik ook. Die oude boer met zijn geweer uit 1928.

:lol: :lol: :lol:

michr.oscoop
28 maart 2003, 16:12
kheb anders al verdomd veel schedels gezien. Die schedels worden nu als bewijsmateriaal tegen Milosevic gebruikt in de VN-rechtszaak tegen hem.

Schedels, ja. Herinnert ge u nog die door de Roemennse geheime dienst gefolterde lijken in '89? Iedereen trapte daarin. Later bleek dat het overleden ziekenhuispatiënten waren die een autopsie hadden ondergaan.
Miloseviç zit nu vast voor dezelfde feiten als waarvoor Bush nu bewierookt wordt(in Amerika tenminste).

Met andere woorden: Het zijn alletwee engeltjes.

In vergelijking met Bush wel ja. Miloseviç komt zelfs in aanmerking voor de Nobelprijs van de Vrede! In plaats daarvan zit hij in het gevang bij die pseudo-Amerikanen die zich voorlopig nog Nederlanders noemen.

Pelgrim
28 maart 2003, 17:46
"pseudo-Amerikanen die zich voorlopig nog Nederlanders noemen"
=>Geniaal!

Kotsmos
29 maart 2003, 15:01
kheb anders al verdomd veel schedels gezien. Die schedels worden nu als bewijsmateriaal tegen Milosevic gebruikt in de VN-rechtszaak tegen hem.

Schedels, ja. Herinnert ge u nog die door de Roemennse geheime dienst gefolterde lijken in '89? Iedereen trapte daarin. Later bleek dat het overleden ziekenhuispatiënten waren die een autopsie hadden ondergaan.
Miloseviç zit nu vast voor dezelfde feiten als waarvoor Bush nu bewierookt wordt(in Amerika tenminste).

En het verschrikkelijke verhaal van Irakezen die couveusebaby's dood doen bleek ook niet waar. So? Een andere hoax aanhalen om te bewijzen dat de massamoorden in Kosovo niet gebeurd zijn is niet echt een stevige fundering, vindt ge zelf ook niet?

Ge begrijpt zijn argumentering niet. Die berust namelijk op: In Irak waren het mensenrechten en Amerikanen en het was niet waar, en in Kosovo waren het ook mensenrechten en Amerikanen en het zal dus ook wel niet waar geweest zijn.

awel, dat zei ik toch? :)
Omdat het in Irak niet waar was, zal het in Kosovo ook wel niet waar zijn. Of er nu argumenten voor dat laatste zijn of niet, doet er blijkbaar niet toe.

TomB
29 maart 2003, 23:30
awel, dat zei ik toch? :)
Omdat het in Irak niet waar was, zal het in Kosovo ook wel niet waar zijn. Of er nu argumenten voor dat laatste zijn of niet, doet er blijkbaar niet toe.

Die slechte Amerikanen is het sleutelwoord dat u ontbreekt om zijn redenering te volgen. Hadden de russen Milosevic buitengezwierd had hij daar helemaal geen probleem mee gehad.

Darwin
16 april 2003, 21:55
Sedert enkele dagen ervaar ik een soort gevoel van welbehagen dat me j�*�*�*�*ren onbekend was. Niet direct een euforisch gevoel, maar een gevoel van geruststelling, van goed voelen.

Na wat introspectie leek mij dit gevoel het meest gelinkt te zijn aan de gebeurtenissen in Irak, hoewel ik daar zeer gemengde gevoelens en bedenkingen rond koester.

Bij nader toezien bleek het uiteindelijk niet zozeer om de oorlog, dan wel om de heel ruime context te gaan. Om een gelijkaardig gevoel terug voor de geest te halen moest ik immers terugkeren tot de tijd voor de oliecrisis van 1973.

In 1973 daalde er over de hele westerse wereld een donkere wolk van dreiging door de Arabische wereld neer. Sedert 1973 immers staan we dagelijks bloot aan allerlei vormen van terreur door de moslims : de olieterreur, de terreur van de straatcriminaliteit van de moslimmigranten, de terreur van het internationaal moslimterrorisme tegen westerse doelen. Met als uiteindelijke culminatie de terroristische aanslagen van de moslims op de symbolen van het westen op 11 september 2001.

Toen spraken de moslims over "that bittersweet feeling of revenge".

Maar tegelijkertijd betekenden die aanslagen ook een keerpunt. Enkele maanden nadien ging het wreedaardigste en achterlijkste moslimregime voor de bijl van de Taliban in Afghanistan.

En nu is dus het perfide regime van de psychopatische Saddamclan in het hart van de Arabische wereld aan de beurt.

Eindelijk heeft het westen na 30 jaar weer zijn lot in eigen handen genomen en heeft het besloten niet meer toe te geven aan de chantage van de moslims. Enkele laffe westerse regeringen proberen hun corrupte islamitische troetelkinderen nog een tijdje de hand boven het hoofd te houden, maar de leidende westerse natie, die meer slagkracht en daadkracht heeft dan alle andere westerse landen samen heeft nu duidelijk het initatief genomen om de Arabieren op hun plaats te zetten.

Laat ons hopen dat ze deze les begrijpen en dat ze beslissen om tot de club van vrije naties toe te treden. Zoniet kunnen ze een koekje krijgen van hetzelfde deeg als dat in Afghanistan en Irak.


Hoedanook, na 30 jaar klaren de donkere dreigende wolken boven de westerse wereld eindelijk op.

:D

Ik heb de titel van deze topic veranderd van "Een Goed Gevoel" in "Een slechte Smaak"


Dat Amerikanen een slechte smaak hebben dat weet het kleinste kind, maar dat wil ik eigenlijk niet zeggen.

Wat ik wel wil zeggen is dat ik sinds de val van Bagdad met een steeds sterker vies gevoel blijf zitten als ik bezie wat er nu allemaal gebeurt.


Het Ministerie van Olie wordt door de Amerikanen streng bewaakt, Het Museum en de Bibliotheek van Bagdad met hun unieke schatten van het menselijk erfgoed worden door de "bevrijders" moedwillig aan hun lot overgelaten...

Alle steden van Irak worden overgeleverd aan de plunderaars, maar in Tikrit, dat het meest geprofiteerd heeft van het Baath-regime, patrouilleren de Amerikanen en zijn er geen plunderingen...

Saddam en zijn familie en medestanders zijn allen onvindbaar...

Net zoals de "WMD's"...

En Osama Bin Laden...



This stinks ... :x :x :x

michr.oscoop
16 april 2003, 22:08
Ik heb de titel van deze topic veranderd van "Een Goed Gevoel" in "Een slechte Smaak"


Dat Amerikanen een slechte smaak hebben dat weet het kleinste kind, maar dat wil ik eigenlijk niet zeggen.

Wat ik wel wil zeggen is dat ik sinds de val van Bagdad met een steeds sterker vies gevoel blijf zitten als ik bezie wat er nu allemaal gebeurt.


Het Ministerie van Olie wordt door de Amerikanen streng bewaakt, Het Museum en de Bibliotheek van Bagdad met hun unieke schatten van het menselijk erfgoed worden door de "bevrijders" moedwillig aan hun lot overgelaten...

Alle steden van Irak worden overgeleverd aan de plunderaars, maar in Tikrit, dat het meest geprofiteerd heeft van het Baath-regime, patrouilleren de Amerikanen en zijn er geen plunderingen...

Saddam en zijn familie en medestanders zijn allen onvindbaar...

Net zoals de "WMD's"...

En Osama Bin Laden...
This stinks ... :x :x :x

Maar natuurlijk Darwin!!! Moesten Osama en Sadam niet bestaan hebben zou de CIA ze wel hebben uitgevonden!
In een vorig politiek leven waren ze allebei dikke vrienden van de Amerikanen!

kiezel
19 april 2003, 11:33
Dat Amerikanen een slechte smaak hebben dat weet het kleinste kind, maar dat wil ik eigenlijk niet zeggen.


euh, ik niet, maar de volgende keer dat ik er ene zie zal ik er eens in bijten...

Paulus de Boskabouter
19 april 2003, 11:40
Dat Amerikanen een slechte smaak hebben dat weet het kleinste kind, maar dat wil ik eigenlijk niet zeggen.


euh, ik niet, maar de volgende keer dat ik er ene zie zal ik er eens in bijten...

ik denk zelfs dat ze goed smaken.
Ik ben een liefhebber van wild :P :P