PDA

View Full Version : Behangersclub beknot vrije meningsuiting!


Patriot!
30 november 2004, 23:26
De Vlaamse Behangersclub, recentelijk veroordeeld voor racisme, wil de vrije meningsuiting van Prins Filip beknotten.
Niet dat ze zich in het verleden nog niet ge-out hadden als fervente tegenstanders van de vrije meningsuiting, maar dit gaat werkelijk te ver.

Spolpoel
30 november 2004, 23:27
De Vlaamse Behangersclub, recentelijk veroordeeld voor racisme, wil de vrije meningsuiting van Prins Filip beknotten.
Niet dat ze zich in het verleden nog niet ge-out hadden als fervente tegenstanders van de vrije meningsuiting, maar dit gaat werkelijk te ver.
Ga je nog wat de idioot uithangen patriot?
Die belachelijke statements van die belachelijke belgicistjes toch. :twisted:

sfbtkm2
30 november 2004, 23:31
Vrije meningsuiting is nooit absoluut, zeker wanneer het gaat over een zaak van openbaar belang.
Stel dat een rechter tegen één van de partijen zou zeggen, u bent een monster. Dat kan niet, een rechter moet neutraal en onpartijdig zijn. Anders kan u hem laten wraken overigens. Dat geldt ook voor het Koningshuis (art. 88, art. 106 grondwet). Wanneer dit niet gebeurt komen er sancties zoals in art. 93.

Patriot!
30 november 2004, 23:32
Dat artikel gaat over de KONING. Hier gaat het over de PRINS. Dingen niet verwarren, he Belgenhater.

sfbtkm2
30 november 2004, 23:35
Wanneer u gelooft dat Filip nooit Koning zal worden is er geen enkel probleem, maar als hij dat wel is dan kan men teruggrijpen (bij nog meer schendingen van de neutraliteit) naar art. 93. Ik haat België niet, maar Filip moet over politiek zijn mond houden anders is er geen enkel argument meer om het koningshuis te behouden. Dan worden het partijdige buitenlandse reizen, partijdige kerstspeeches (wanneer hij Koning is),... Dat kan niet!

Spolpoel
30 november 2004, 23:35
Dat artikel gaat over de KONING. Hier gaat het over de PRINS. Dingen niet verwarren, he Belgenhater.
So what? Die koningen en prinsen kunnen mijn reet kussen.

Patriot!
30 november 2004, 23:37
So what? Die koningen en prinsen kunnen mijn reet kussen.

Das tenminste eerlijk. U heeft deze discussie wel verloren. :lol:

Spolpoel
30 november 2004, 23:39
Das tenminste eerlijk. U heeft deze discussie wel verloren. :lol:
Pfffffffffffffff, Blubber-logica.
Geen wonder dat de BUB NIETS betekent op politiek vlak.

Patriot!
30 november 2004, 23:40
Pfffffffffffffff, Blubber-logica.
Geen wonder dat de BUB NIETS betekent op politiek vlak.
Nog zo'n schitterend argument :lol:

instromaniac
30 november 2004, 23:41
Meneertje vrije meningsuiting, heb je wel goed gelezen wat Filip heeft gezegd? "In ons land zijn er mensen, partijen zoals het Vlaams Belang, die tegen België zijn, ons land kapot willen maken. Ik kan je verzekeren dat ze dan met mij te maken krijgen"

Dus, als het Vlaams Belang (let wel, ik sta helemaal niet achter die partij), op een democratische wijze Vlaanderen zou kunnen doen afscheiden, zal Filip daar een stokje voor steken? Dat is wat hij zegt niet? Besef je wel goed, meneer "vrije meningsuiting", dat hij dan ingaat tegen de wil van het volk, tegen de stem van het volk?

Jij gaat dan een beetje zagen over vrije meningsuiting terwijl je dierbare prince philippe openlijk stelt dat hij veel kiezers helemaal niet respecteert.
Jullie nemen dus maar alles graag blindelings aan, alles wat Le Prince zegt is dus juist. Onfeilbaarheid van het koningshuis iemand?

sfbtkm2
30 november 2004, 23:42
Toch reageert u niet op mijn argumenten.
Oftewel kiest u Filip als geen troonopvolger oftewel moet hij zijn mond houden, wat kiest u?

Patriot!
30 november 2004, 23:42
Meneertje vrije meningsuiting, heb je wel goed gelezen wat Filip heeft gezegd? "In ons land zijn er mensen, partijen zoals het Vlaams Belang, die tegen België zijn, ons land kapot willen maken. Ik kan je verzekeren dat ze dan met mij te maken krijgen"

Dus, als het Vlaams Belang (let wel, ik sta helemaal niet achter die partij), op een democratische wijze Vlaanderen zou kunnen doen afscheiden, zal Filip daar een stokje voor steken? Dat is wat hij zegt niet? Besef je wel goed, meneer "vrije meningsuiting", dat hij dan ingaat tegen de wil van het volk, tegen de stem van het volk?

Jij gaat dan een beetje zagen over vrije meningsuiting terwijl je dierbare prince philippe openlijk stelt dat hij veel kiezers helemaal niet respecteert.
Jullie nemen dus maar alles graag blindelings aan, alles wat Le Prince zegt is dus juist. Onfeilbaarheid van het koningshuis iemand?


Iedereen weetr dat Vlaanderen niet op democratische wijze KAN afscheiden, omdat de mensen dat niet willen, dus uw argument vervalt.

Spolpoel
1 december 2004, 00:05
[QUOTE=instromaniac]Meneertje vrije meningsuiting, heb je wel goed gelezen wat Filip heeft gezegd? "In ons land zijn er mensen, partijen zoals het Vlaams Belang, die tegen België zijn, ons land kapot willen maken. Ik kan je verzekeren dat ze dan met mij te maken krijgen"

QUOTE]

Hoe gaat de Fluppe zijn DREIGING hard maken Blubbers?
Deportatie van alle Vlaams-Nationalisten ? Folteringen? Executies? Vergassingen?

Spolpoel
1 december 2004, 00:17
Ik herhaal :

Hoe gaat de Fluppe zijn DREIGING hard maken Blubbers?
Deportatie van alle Vlaams-Nationalisten ? Folteringen? Executies? Vergassingen?

Spolpoel
1 december 2004, 00:22
Ik herhaal :

Hoe gaat de Fluppe zijn DREIGING hard maken Blubbers?
Deportatie van alle Vlaams-Nationalisten ? Folteringen? Executies? Vergassingen?
Zijn de Blubberkes een partijraad aan 't houden over hoe ze Flupke's DREIGING op een politiek correcte manier kunnen toelichten?
Of zijn ze hem nu de basics in kickboxen aan 't bijbrengen?

Vlaamse Leeuw
1 december 2004, 00:34
Iedereen weetr dat Vlaanderen niet op democratische wijze KAN afscheiden, omdat de mensen dat niet willen, dus uw argument vervalt.
Als de Vlaamse partijen in de Federale Kamer dit beslissen, is dat dan niet in orde?

Yossarian
1 december 2004, 00:43
Meneertje vrije meningsuiting, heb je wel goed gelezen wat Filip heeft gezegd? "In ons land zijn er mensen, partijen zoals het Vlaams Belang, die tegen België zijn, ons land kapot willen maken. Ik kan je verzekeren dat ze dan met mij te maken krijgen"

Yossarian: Als hij dat letterlijk gezegd heeft (heb het zelf nog niet gecheckd) is het inderdaad een straffe uitspraak. Maar slappe kost in vergelijking met de openlijke en persoonlijke bedreiging van rechters door het Vlaams Gevang.

Dus, als het Vlaams Belang (let wel, ik sta helemaal niet achter die partij), op een democratische wijze Vlaanderen zou kunnen doen afscheiden, zal Filip daar een stokje voor steken? Dat is wat hij zegt niet? Besef je wel goed, meneer "vrije meningsuiting", dat hij dan ingaat tegen de wil van het volk, tegen de stem van het volk?

Yossarian: Niet overdrijven hé. "Het Volk" bestaat uit nog wat meer dan 1/4 van 1/2 = 1/8 van het land. En dan kan je je nog afvragen hoeveel VB-stemmers er echt te vinden zijn voor een splitsing.

Jij gaat dan een beetje zagen over vrije meningsuiting terwijl je dierbare prince philippe openlijk stelt dat hij veel kiezers helemaal niet respecteert.
Jullie nemen dus maar alles graag blindelings aan, alles wat Le Prince zegt is dus juist. Onfeilbaarheid van het koningshuis iemand?

Yossarian: Que? Ik begrijp uw conclusie niet.

Hans1
1 december 2004, 01:00
Vrije meningsuiting is nooit absoluut, zeker wanneer het gaat over een zaak van openbaar belang.
Stel dat een rechter tegen één van de partijen zou zeggen, u bent een monster. Dat kan niet, een rechter moet neutraal en onpartijdig zijn. Anders kan u hem laten wraken overigens. Dat geldt ook voor het Koningshuis (art. 88, art. 106 grondwet). Wanneer dit niet gebeurt komen er sancties zoals in art. 93.
Zeer goed. En daarom is het VB ook veroordeeld. Haat zaaien tegen bevolkingsgroepen mag inderdaad niet.

Hans1
1 december 2004, 01:13
Meneertje vrije meningsuiting, heb je wel goed gelezen wat Filip heeft gezegd? "In ons land zijn er mensen, partijen zoals het Vlaams Belang, die tegen België zijn, ons land kapot willen maken. Ik kan je verzekeren dat ze dan met mij te maken krijgen"

Dus, als het Vlaams Belang (let wel, ik sta helemaal niet achter die partij), op een democratische wijze Vlaanderen zou kunnen doen afscheiden, zal Filip daar een stokje voor steken? Dat is wat hij zegt niet? Besef je wel goed, meneer "vrije meningsuiting", dat hij dan ingaat tegen de wil van het volk, tegen de stem van het volk?

Jij gaat dan een beetje zagen over vrije meningsuiting terwijl je dierbare prince philippe openlijk stelt dat hij veel kiezers helemaal niet respecteert.
Jullie nemen dus maar alles graag blindelings aan, alles wat Le Prince zegt is dus juist. Onfeilbaarheid van het koningshuis iemand?Het is de constitutionele plicht van de de koning om de nationale integriteit te verdedigen ! De kroonprins moet en mag zich op die taak voorbereiden.

zorroaster
1 december 2004, 01:41
Het is de constitutionele plicht van de de koning om de nationale integriteit te verdedigen ! De kroonprins moet en mag zich op die taak voorbereiden.
Als den Duits nog eens binnenvalt, mag hij dat doen. Zich bemoeien met beslissingen, genomen door een meerderheid van het parlement (defederalisering Buitenlandse Handel) of politieke partijen aanvallen is een ander paar mouwen...

BELGIAN WARRIOR
1 december 2004, 02:05
Das tenminste eerlijk. U heeft deze discussie wel verloren. :lol:
:lol: Goed gezegd!

instromaniac
1 december 2004, 11:41
Amai, voor de eerste keer kan Patriot eens een argument weerleggen, dat zijn we niet gewoon.

Als er dan toch nooit een meerderheid in Vlaanderen kan gevonden worden, waarom maakt Filip dan zo'n uitspraak? Het VB hoeft geen meerderheid te krijgen, maar stel nu eens dat sommige andere partijen ook separatistische neigingen beginnen te tonen. CD&V is nu los van CDH, en het wordt alsmaar duidelijk dat hun stem nu een stuk Vlaamser is.
Jaja, nu kan ik ook zeggen dat jouw argumentje vervalt hé, laten we blijven kinderachtig doen.

Yossarian: Niet overdrijven hé. "Het Volk" bestaat uit nog wat meer dan 1/4 van 1/2 = 1/8 van het land. En dan kan je je nog afvragen hoeveel VB-stemmers er echt te vinden zijn voor een splitsing. Ik heb het hier niet over het VB alleen. Ten eerste was dat een hypothetische uitspraak van mij: stel dat er een meerderheid is voor Vlaamse onafhankelijkheid.
Ik geef je natuurlijk gelijk in je commentaar, het VB denkt ook maar al te graag dat ze gans Vlaanderen vertegenwoordigen. Ze zijn inderdaad de grootste partij, maar dat betekent niet dat ze dan iedereen vertegewoordigen. Maar ook in andere partijen zijn er stemmen voor meer autonomie en zelfs onafhankelijkheid; in feite zelfs in iedere Vlaamse partij.
Filip is niet alleen bang voor het VB, waar hij echt bang voor is is de vervlaamsing binnen de partijen: Frank VDB (SP.A) deed reeds straffe uitspraken (hij wil alles splitsen), André Denys, De Decker en Coveliers (VLD) hebben ook niet zo'n boontje voor België, en Leterme en veel andere CD&Vers zijn ook gevonden voor meer autonomie. En natuurlijk mogen we N-VA en Spirit niet vergeten.

Er broeit wat, en daar is Filip zich maar al te bewust van. Zijn uitspraak was niet alleen een dreiging naar het VB, maar hij zei ook personen en andere partijen. En terecht dat hij bang is.

Knuppel
1 december 2004, 11:47
Dat artikel gaat over de KONING. Hier gaat het over de PRINS. Dingen niet verwarren, he Belgenhater.Tiens, en waarom wil UBbelYann, nét nu de prins zich in het oog van de storm heeft gewerkt, voor de koning sterven?

circe
1 december 2004, 11:49
Natuurlijk heeft Flup schrik dat hij zijn job zou kunnen verliezen. Waar moet die jongen gaan doppen ? In Vlaanderen of in Wallonië?

Knuppel
1 december 2004, 11:51
Iedereen weetr dat Vlaanderen niet op democratische wijze KAN afscheiden, omdat de mensen dat niet willen, dus uw argument vervalt.
Waarom weet ik niks van de uitslag van het referendum daarover?
Of volstonden de peilingen van Le Swaar voor jou om jouw argument te staven?

Vraag jij je eigenlijk nooit af waarom het referendum in de 'Democratie Belgique' maar niet in de grondwet geraakt?

Knuppel
1 december 2004, 11:52
Natuurlijk heeft Flup schrik dat hij zijn job zou kunnen verliezen. Waar moet die jongen gaan doppen ? In Vlaanderen of in Wallonië?
In het mini-prinsdom Bruxelles, natuurlijk.

Master Yoda
1 december 2004, 11:53
De Vlaamse Behangersclub, recentelijk veroordeeld voor racisme, wil de vrije meningsuiting van Prins Filip beknotten.
Niet dat ze zich in het verleden nog niet ge-out hadden als fervente tegenstanders van de vrije meningsuiting, maar dit gaat werkelijk te ver.
Inderdaad, en dat komt dan nog van de partij die bij de laatste verkiezingen van de vrije meningsuiting haar hoofdthema had gemaakt. Blijkbaar geldt dat dus alleen voor meningen die met de hunne overeenkomen, anderen moeten zwijgen. En dat stinkt sterk naar dictatuur medunkt.

Volgens mij heeft de behangersclub dus 2 mogelijkheden :
1. Ze zijn voor de vrije meningsuiting en dan moeten ze nu niet komen klagen !
2. Ze zijn tegen de vrije meningsuiting en dan mogen ze nu klagen zoveel ze willen maar dan hebben ze wel 1 miljoen kiezers belogen !

Fieseler
1 december 2004, 11:54
Tiens, en waarom wil UBbelYann, nét nu de prins zich in het oog van de strom gewerkt heeft, voor de koning sterven?
Daarnet telefoon gehad van mijn vrouw die onderweg is...overal affiches van het VB en op vele plaatsen de vlaamse leeuw...

Er rommelt wat in Bels!

Zou het nu niet de ideale moment zijn om eens een kloteuitspraak vanuit establishmentszijde te ventileren...zo van één of ander "story niveau" van één of andere "hofnar"?

Knuppel
1 december 2004, 11:56
Inderdaad, en dat komt dan nog van de partij die bij de laatste verkiezingen van de vrije meningsuiting haar hoofdthema had gemaakt. Blijkbaar geldt dat dus alleen voor meningen die met de hunne overeenkomen, anderen moeten zwijgen. En dat stinkt sterk naar dictatuur medunkt.

Volgens mij heeft de behangersclub dus 2 mogelijkheden :
1. Ze zijn voor de vrije meningsuiting en dan moeten ze nu niet komen klagen !
2. Ze zijn tegen de vrije meningsuiting en dan mogen ze nu klagen zoveel ze willen maar dan hebben ze wel 1 miljoen kiezers belogen !
Al de reacties gehoord en gelezen in de hele Vlaamse media en van zowat alle Vlaamse partijen?

Allemaal afstraffen omdat ze het cordon doorbroken hebben en ongeveer hetzelfde zeggen als het VB?

Hoeveel kiezers zijn er nu eigenlijk bedrogen?

Master Yoda
1 december 2004, 11:56
Meneertje vrije meningsuiting, heb je wel goed gelezen wat Filip heeft gezegd? "In ons land zijn er mensen, partijen zoals het Vlaams Belang, die tegen België zijn, ons land kapot willen maken. Ik kan je verzekeren dat ze dan met mij te maken krijgen"

Dus, als het Vlaams Belang (let wel, ik sta helemaal niet achter die partij), op een democratische wijze Vlaanderen zou kunnen doen afscheiden, zal Filip daar een stokje voor steken? Dat is wat hij zegt niet? Besef je wel goed, meneer "vrije meningsuiting", dat hij dan ingaat tegen de wil van het volk, tegen de stem van het volk?

Jij gaat dan een beetje zagen over vrije meningsuiting terwijl je dierbare prince philippe openlijk stelt dat hij veel kiezers helemaal niet respecteert.
Jullie nemen dus maar alles graag blindelings aan, alles wat Le Prince zegt is dus juist. Onfeilbaarheid van het koningshuis iemand?

Tegen de stem en de wil van het volk ??? Die vlieger gaat absoluut niet op !
Die 1 miljoen kiezers van jullie bedragen - met alle respect - nog altijd maar 1/10de van het Belgische Volk hè !

Knuppel
1 december 2004, 12:01
Tegen de stem en de wil van het volk ??? Die vlieger gaat absoluut niet op !
Die 1 miljoen kiezers van jullie bedragen - met alle respect - nog altijd maar 1/10de van het Belgische Volk hè !
Telfoutje.
Niet alle Belgen hebben stemplicht.
Een 'kwart van de stemmen' en de 'groostte partij van België' zeggen iets meer...

Lees liever ook eens de 'Vlaamse' kranten en luister en kijk naar de 'Vlaamse' omroep vooraleer je de verdediging van een verloren zaak op je neemt.

Knuppel
1 december 2004, 12:05
Daarnet telefoon gehad van mijn vrouw die onderweg is...overal affiches van het VB en op vele plaatsen de vlaamse leeuw...

Er rommelt wat in Bels!

Zou het nu niet de ideale moment zijn om eens een kloteuitspraak vanuit establishmentszijde te ventileren...zo van één of ander "story niveau" van één of andere "hofnar"?
'WIJ' kunnen beter zwijgen dat we zweten en de uitspraken aan het establisment overlaten.
Hoe harder wij zweten hoe makkelijker de 'goei' over de brug geraken om te doen wat ze al veel langer willen doen, maar wat ze zelf nog altijd niet goed durven.

instromaniac
1 december 2004, 12:07
Tegen de stem en de wil van het volk ??? Die vlieger gaat absoluut niet op !
Die 1 miljoen kiezers van jullie bedragen - met alle respect - nog altijd maar 1/10de van het Belgische Volk hè !
Leer lezen:
Dus, als het Vlaams Belang (let wel, ik sta helemaal niet achter die partij)
Ik heb het hier niet over het VB alleen. Ten eerste was dat een hypothetische uitspraak van mij: stel dat er een meerderheid is voor Vlaamse onafhankelijkheid.
Ik geef je natuurlijk gelijk in je commentaar, het VB denkt ook maar al te graag dat ze gans Vlaanderen vertegenwoordigen. Ze zijn inderdaad de grootste partij, maar dat betekent niet dat ze dan iedereen vertegewoordigen. Maar ook in andere partijen zijn er stemmen voor meer autonomie en zelfs onafhankelijkheid; in feite zelfs in iedere Vlaamse partij.
Filip is niet alleen bang voor het VB, waar hij echt bang voor is is de vervlaamsing binnen de partijen: Frank VDB (SP.A) deed reeds straffe uitspraken (hij wil alles splitsen), André Denys, De Decker en Coveliers (VLD) hebben ook niet zo'n boontje voor België, en Leterme en veel andere CD&Vers zijn ook gevonden voor meer autonomie. En natuurlijk mogen we N-VA en Spirit niet vergeten.