PDA

View Full Version : ,,Filip nog niet klaar voor troon''


Ambiorix
1 december 2004, 07:37
Politicoloog Devos: ,,Filip nog niet klaar voor troon'' - 01/12/2004


Volgens politicoloog Carl Devos beperkt prins Filip met deze uitschuiver zijn kansen op de troon. ,,Dit zijn bijzonder zwaar wegende uitspraken'', zegt hij. ,,Zo'n rechtstreekse uitval naar één partij is ver over de grens van wat een toekomstig koning zich kan permitteren.''

Hypothekeert Filip nu zijn kansen op de troon?
,,Dat zou ik niet zeggen, maar hij beperkt wel zijn kansen. Filip draait al lang mee. Als hij met al zijn ervaring toch zo'n zware steek laat vallen, roept dat onvermijdelijk vragen op over zijn geschiktheid voor de troon. Het bewijst alvast dat hij nog niet klaar is om zijn vader op te volgen.''

Welke politieke gevolgen mogen we verwachten?
,,De uitspraken zullen onvermijdelijk communautair gekleurd worden. Dit is ideaal voer voor communautaire scherpslijpers, en het bevestigt ook de clichés (h�*er zit Devos wel fout: het zijn zeker geen clichés) over het anti-Vlaamse karakter van het koningshuis. De troonopvolger viseert één partij in één gemeenschap en voegt er nog een dreigement aan toe. (dit toont aan dat de prins juist wél een gemeenschap viseert: de uitval naar het VB kan gemakkelijk doorgetrokken worden naar alle vlaamsnationalisten - niet mijn woorden maar die van Bart De Wever - , maar flupke vind alleen het Belang een direct gevaar voor belgië, zijn portefeuille)''

,,De prins levert ook prachtige munitie voor het Vlaams Belang. De partij riep altijd al dat het establishment haar kapot wil krijgen, en nu lanceert de kroonprins zelf een rechtstreekse aanval.'
bron: Het Volk

Dit bevestigt ook mijn gedacht. Filipke zou zich best eens bezinnen over de toekomst van zijn land in plaats van - pretentieus als hij is - zich te permitteren zulke dwaze uitspraken te doen.

Bhairav
1 december 2004, 08:35
Jawatte, weer zo'n typisch gedoe om niks.

Geertje
1 december 2004, 08:44
De (toekomstige) koning heeft een taak. Als hij niet bekwaam is deze te vervullen, moet hij verzaken aan de functie EN aan de vele miljoenen die hij krijgt.

Tja, sommige vinden zo te zien enkele miljoenen euro een gedoe om niks.

Knuppel
1 december 2004, 08:58
Jawatte, weer zo'n typisch gedoe om niks.
Alle kranten staan anders bol van dit 'typisch gedoe om niks'.

Opvallend is dat aan Vlaamse politieke kant het gedrag van de gedoodverfde troonopvolger afgekeurd wordt, zij het heel voorzichtig, maar dat de overduidelijke prinselijke Vlamingenhater aan Franstalige kant, veel minder voorzichtig, gelijk krijgt.

Waarom verwondert mij zoiets niet in het minst?

Het is er weer eens duidelijk aan te zien hoe alle Belgen het roerend met elkaar eens.
Zoals altijd in dit land.:lol:

jan hyoens
1 december 2004, 09:04
Men mag de fluppe gebrek aan takt verwijten, hij heeft toch enig politiek inzicht door enkel en alleen de enige partij die echt een gevaar vormt voor zijn troon aan te vallen. Ondanks de uitlatingen van Bart de Wever weet de fluppe goed genoeg dat zijn partij ontmand is door de cd&v en dat ze als een vette hon daan de ketting nog wel kan blaffen maar niet bijten. het is voor de magere wolf in het bos dat hij moet vrezen! En terecht!

obiwan
1 december 2004, 09:12
Alle kranten staan anders bol van dit 'typisch gedoe om niks'.

Opvallend is dat aan Vlaamse politieke kant het gedrag van de gedoodverfde troonopvolger afgekeurd wordt, zij het heel voorzichtig, maar dat de overduidelijke prinselijke Vlamingenhater aan Franstalige kant, veel minder voorzichtig, gelijk krijgt.

Waarom verwondert mij zoiets niet in het minst?

Het is er weer eens duidelijk aan te zien hoe alle Belgen het roerend met elkaar eens.
Zoals altijd in dit land.:lol:
Ik las op teletekst dat PS voorzitter Di Rupo zelfs openlijk zich positief heeft uitgesproken over de uitspraken van de prince. Tja je ziet natuurlijk maar weer wie het meest belang heeft bij de ancien regime-toestanden hier in de land --> de corrupte franstalige elite met pedofiel Di Rupo op kop

Knuppel
1 december 2004, 09:23
Ik las op teletekst dat PS voorzitter Di Rupo zelfs openlijk zich positief heeft uitgesproken over de uitspraken van de prince. Tja je ziet natuurlijk maar weer wie het meest belang heeft bij de ancien regime-toestanden hier in de land --> de corrupte franstalige elite met pedofiel Di Rupo op kop
Onckelinckx deed niet onder hoor en Renders draaide er ook al niet teveel doekjes om.

Geertje
1 december 2004, 09:38
De Waalse politici zijn content. De marionet Filip heeft goed gezegd wat ze hem opgedragen hebben.

CutTheCrap
1 december 2004, 09:44
De Waalse politici zijn content. De marionet Filip heeft goed gezegd wat ze hem opgedragen hebben.
Wil je daarmee zeggen dat Di Rupette Flup als zijn handpop gebruikt? Ik kan er mij wel iets bij voorstellen.

Hans1
1 december 2004, 09:46
De (toekomstige) koning heeft een taak. Als hij niet bekwaam is deze te vervullen, moet hij verzaken aan de functie EN aan de vele miljoenen die hij krijgt.

Tja, sommige vinden zo te zien enkele miljoenen euro een gedoe om niks.
De koning heeft inderdaad tot taak België te verdedigen tegen aanvallen. Prins Filip deed dus niet meer dan zijn toekomstige plicht.

Geertje
1 december 2004, 09:52
De koning heeft inderdaad tot taak België te verdedigen tegen aanvallen. Prins Filip deed dus niet meer dan zijn toekomstige plicht.
België verdedigen door handpop van de Waalse policiti te spelen zal eerder België verdelen dan bijeen te houden. Hierdoor concludeer ik dat hij niet de koning zal zijn van gans België maar enkel van het franstalige deel van België. Zodus : onbekwaam om koning der Belgen te zijn.

big bad wolf
1 december 2004, 11:20
De koning heeft inderdaad tot taak België te verdedigen tegen aanvallen. Prins Filip deed dus niet meer dan zijn toekomstige plicht.zijn toekomstige plicht is net dezelfde als zijn huidige: feestjes bouwen op kosten van de belastingbetaler, reisjes maken op kosten van de belastingbetaler, en zijn bek houden over politici en hun partijen

er zullen maar 3 dingen zijn die veranderen:
- hij zal nóg meer krijgen om nix te doen
- het zal zijn lelijke kop zijn i.p.v. zijn vader die op de muntstukken zal staan
- en hij zal 2x per jaar moeten een onnozele babbel doen op de tv