PDA

View Full Version : "We zijn een eigenwijs en tegendraads volk, ons egoïsme gaat ons de das omdoen"


Henri1
16 maart 2020, 06:36
Er komt een drama op ons af als het gaat over het nieuwe coronavirus. Dat zegt Wim Derave, professor inspanningsfysiologie aan de UGent. In een brief naar "de medemens" haalt hij uit naar mensen die de maatregelen van de overheid niet serieus nemen. "Je kan het leven van een medemens redden. Wees niet egoïstisch."

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/15/opinie-corona-wim-derave/

Blijf in uw kot, ik meen het.

Merkel toch gelijk ?

Karel Martel B
16 maart 2020, 07:35
Er komt een drama op ons af als het gaat over het nieuwe coronavirus. Dat zegt Wim Derave, professor inspanningsfysiologie aan de UGent.

Vertaling:

Onze open grenzen fetish gaat voor tienduizenden doden zorgen, hoog tijd om de andere mensen een schuldgevoel aan te praten.

Garry
16 maart 2020, 08:12
Vertaling:

Onze open grenzen fetish gaat voor tienduizenden doden zorgen, hoog tijd om de andere mensen een schuldgevoel aan te praten.2

Hypochonder
16 maart 2020, 08:21
We laten het hier eerst volstromen met bruinzakken, profiteurs, lamzakken en dommekloten uit alle uithoeken van de wereld en als er dan een pandemie uitbreekt dan worden we uitgemaakt voor egoïsten... Of hoe sommigen er alweer op wonderbaarlijke wijze in slagen om alles om te draaien.

Het Verzet
16 maart 2020, 08:28
https://i.stack.imgur.com/jiFfM.jpg

pajoske
16 maart 2020, 11:08
We laten het hier eerst volstromen met bruinzakken, profiteurs, lamzakken en dommekloten uit alle uithoeken van de wereld en als er dan een pandemie uitbreekt dan worden we uitgemaakt voor egoïsten... Of hoe sommigen er alweer op wonderbaarlijke wijze in slagen om alles om te draaien.

??????

Ik zie het verband niet tussen open grenzen, bruinen, profiteurs....

Deze ziekte is vooral naar België gekomen door vakantiegangers naar Italië, en werkenden (meestal hoog opgeleid) die tussen China en België reisden.

Wie een band met migratie van gelukszoekers ziet is ofwel een bedrieger ofwel oerdom.

kojak
16 maart 2020, 11:10
??????

Ik zie het verband niet tussen open grenzen, bruinen, profiteurs....

Deze ziekte is vooral naar België gekomen door vakantiegangers naar Italië, en werkenden (meestal hoog opgeleid) die tussen China en België reisden.

Wie een band met migratie van gelukszoekers ziet is ofwel een bedrieger ofwel oerdom.

't zal weer de schuld van de Islam zijn. Heb je dat nu nog niet door ?

kojak
16 maart 2020, 11:14
Vertaling:

Onze open grenzen fetish gaat voor tienduizenden doden zorgen, hoog tijd om de andere mensen een schuldgevoel aan te praten.

Belgen die naar het buitenland gaan en het virus terug mee naar hier brengen.
Idd. Indien de grenzen potdicht waren geweest konden die ook het land niet uit en er ook niet meer terug in.
Is het dat wat je wou zeggen ?

We laten het hier eerst volstromen met bruinzakken, profiteurs, lamzakken en dommekloten uit alle uithoeken van de wereld en als er dan een pandemie uitbreekt dan worden we uitgemaakt voor egoïsten... Of hoe sommigen er alweer op wonderbaarlijke wijze in slagen om alles om te draaien.

Idd. Een mooi voorbeeldje van hoe men op wonderbaarlijke wijze er weer in slaagt om alles om te draaien. ;)

Tavek
16 maart 2020, 11:17
??????

Ik zie het verband niet tussen open grenzen, bruinen, profiteurs....

Deze ziekte is vooral naar België gekomen door vakantiegangers naar Italië, en werkenden (meestal hoog opgeleid) die tussen China en België reisden.

Wie een band met migratie van gelukszoekers ziet is ofwel een bedrieger ofwel oerdom.

Check.

Sneaky
16 maart 2020, 12:41
Ten eerste trekt de communicatie van de overheid op geen kloten. Het is overall onduidelijkheid troef. En dan zijn ze verwonderd dat iedereen een andere aanvulling geeft aan die regels.

Als je geen lock-down feestjes wil dan sluit je de cafés met onmiddelijke ingang. Je kan niet de cafés nog een dag open houden en dan komen huilen dat mensen nog op café zijn geweest.

De pers noemt de huidige maatregelen draconisch. Maar ze gaan nog niet ver genoeg en elke maatregel hebben ze afzonderlijk nog 3 keer moeten verduidelijken. De politieke kaste heft geen moed getoond...

Ik vind deze draad dan ook volledige onzin. De regering had vroeger en doortastender moeten optreden en duidelijker communiceren.

En de link met de massa-import is ook onzin. Dat erin zien getuigt van oogkleppen...

reservespeler
16 maart 2020, 12:43
Er komt een drama op ons af als het gaat over het nieuwe coronavirus. Dat zegt Wim Derave, professor inspanningsfysiologie aan de UGent. In een brief naar "de medemens" haalt hij uit naar mensen die de maatregelen van de overheid niet serieus nemen. "Je kan het leven van een medemens redden. Wees niet egoïstisch."

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/15/opinie-corona-wim-derave/

Blijf in uw kot, ik meen het.

Merkel toch gelijk ?

Ik begrijp niet dat er dit weekend nog mensen op citytrip gegaan zijn.
Deze mensen staan nu te huilen voor de camera dat ze niet meer kunnen terugkomen.

reservespeler
16 maart 2020, 12:44
Vertaling:

Onze open grenzen fetish gaat voor tienduizenden doden zorgen, hoog tijd om de andere mensen een schuldgevoel aan te praten.

Inderdaad.

Tavek
16 maart 2020, 12:44
Ik begrijp niet dat er dit weekend nog mensen op citytrip gegaan zijn.
Deze mensen staan nu te huilen voor de camera dat ze niet meer kunnen terugkomen.

Idioten die krijgen wat ze verdienen.

Tavek
16 maart 2020, 12:45
Inderdaad.

Sorry, maar dat is niet echt slimme praat.

De broeihaarden van Coronavirus zijn veroorzaakt door rijke Vlamingen die zijn gaan skieen in Tirol.

Niet door vluchtelingen of vreemdelingen.

Sneaky
16 maart 2020, 12:51
Sorry, maar dat is niet echt slimme praat.

De broeihaarden van Coronavirus zijn veroorzaakt door rijke Vlamingen die zijn gaan skieen in Tirol.

Niet door vluchtelingen of vreemdelingen.

2!

dpg
16 maart 2020, 12:57
Sorry, maar dat is niet echt slimme praat.

De broeihaarden van Coronavirus zijn veroorzaakt door rijke Vlamingen die zijn gaan skieen in Tirol.

Niet door vluchtelingen of vreemdelingen.

Vorige week zat er hier nog een groot licht commentaar te geven toen ik post dat het onbegrijpelijk was dat er nog steeds auto´s met skibox op het dak richting de sneeuw zag rijden.

Terwijl ze in Tirol en omstreken de pistes aan het sluiten waren. :roll: :roll:

SDX
16 maart 2020, 13:41
Ah, da's nieuw.
Dat WuhanCoronavirus is oorspronkelijk in Tirol ontstaan?

Jay-P.
16 maart 2020, 13:53
Ah, da's nieuw.
Dat WuhanCoronavirus is oorspronkelijk in Tirol ontstaan?Daarom dat de Jan op retraite is?

Tavek
16 maart 2020, 13:58
Ah, da's nieuw.
Dat WuhanCoronavirus is oorspronkelijk in Tirol ontstaan?

Ik ben deze racistenzever kotsmoe.

Elio di Supo
16 maart 2020, 13:59
Ik ben deze racistenzever kotsmoe.

Ik geloof u niet.

SDX
16 maart 2020, 14:04
Ik ben deze racistenzever kotsmoe.

Verzorg jezelf maar goed.

Teveel stress blijkt niet goed voor je algemene gezondheid en tast je afweer aan.

Je IgA zakt aanmerkelijk, tot zelfs 5 uur lang na eventjes teveel (negatieve) opwinding.

SDX
16 maart 2020, 14:05
Daarom dat de Jan op retraite is?

Is Jan niet bezig aan z'n vastenperiode?

Vette Pois(s)on
16 maart 2020, 14:06
benieuwd als de bedden vol liggen en er een uitbraak is in een of ander asielcentrum

Jay-P.
16 maart 2020, 14:06
Is Jan niet bezig aan z'n vastenperiode?retraite; vasten...
Ben niet zo thuis in 't lingo van al die sektes.:-(

SDX
16 maart 2020, 14:09
retraite; vasten...
Ben niet zo thuis in 't lingo van al die sektes.:-(

Ahja oké, ik eigenlijk ook niet. :-)

SDX
16 maart 2020, 14:11
benieuwd als de bedden vol liggen en er een uitbraak is in een of ander asielcentrum

Tavek & C° gaan dan spontaan plaats maken, checken vrijwillig uit en smijten hun hele familie (indien opgenomen) buiten.

Oh vergeten.

Gij racist! :evil:

Blue Sky
16 maart 2020, 14:11
Idioten die krijgen wat ze verdienen.

Helaas zijn vooral andere slachtoffer van idioten dan dat ze krijgen wat ze verdienen.

Dadeemelee
16 maart 2020, 14:12
benieuwd als de bedden vol liggen en er een uitbraak is in een of ander asielcentrum

Triage zoals in Italië. Ouderen en zwakkeren worden terug naar huis gestuurd.

Erw
19 november 2020, 18:40
We zijn nu 8 maanden na de aankondiging van drama op ons afkomen en de frontsoldaten / helden van de zorg.

- begin april tot 1ste week mei: De Vyand doodt 8500 - de frontsoldaten besmetten mensen in rusthuizen en ziekenhuizen - en de legerleiding stuurt befehl om winkels en scholen en horeca te sluiten.

- intergolf intermezzo juni juli augustus september half oktober de legerleiding VERPLETTERT de VYAND - De Vyand doodt 1500 - de frontsoldaten geven de planten water terwijl 1500 in rusthuizen eeuwig blijven zwart zien van de hitte.

- half oktober tot halfnovember: de VERPLETTERD GEWEESTE VYAND doodt 5000 - de frontsoldaten stommelen van de planten terug naar de kamers en de legerleiding stuurt befehl om horeca te sluiten, iedereen buiten op te sluiten
15000 doden.

Ook een 100000 door andere oorzaken incluis die door zon en Airco Veto in rusthuizen.

Wij zijn nogal een eigenwijs en tegendraads volk he.

Goed dat we die veel beter wetende en onbaatzuchtige politici en hun Geleerden nog hebben, die ons vrijwillig onbezoldigd helpen zonder die FOEI winstdoeleinden.

https://www.info-coronavirus.be/nl/news/het-virus-maakt-geen-onderscheid-tussen-afkomst-leeftijd-of-religie/

3. volg de aanbevelingen op van de website https://www.info-coronavirus.be/nl/

"Richtlijnen".
"Aanbevelingen".
"Advies".

... suggereren keuzevrijheid

https://www.info-coronavirus.be/nl/news/occ3010/
"Streng"
"Verplicht"
"Moeten"

... bewijzen dwang.

denkimi
19 november 2020, 19:39
Sorry, maar dat is niet echt slimme praat.

De broeihaarden van Coronavirus zijn veroorzaakt door rijke Vlamingen die zijn gaan skieen in Tirol.

Niet door vluchtelingen of vreemdelingen.
Hoe lang gaan mensen die leugen nu nog blijven herhalen.

Pak eens de grafiek van de 2e golf en leg die op de 1e. Kijk dan waar de krokusvakantie valt.

Ofwel is het virus toen om de een of andere duistere reden kortstondig extreem veel meer besmettelijk geweest. Ofwel was de golf al aan het opbouwen van voor nieuwjaar, maar wisten we het gewoon niet.

De Rode Willem
19 november 2020, 19:58
Er komt een drama op ons af als het gaat over het nieuwe coronavirus. Dat zegt Wim Derave, professor inspanningsfysiologie aan de UGent. In een brief naar "de medemens" haalt hij uit naar mensen die de maatregelen van de overheid niet serieus nemen. "Je kan het leven van een medemens redden. Wees niet egoïstisch."

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/15/opinie-corona-wim-derave/

Blijf in uw kot, ik meen het.

Merkel toch gelijk ?

Het aanbod aan angstzaaiers lijkt onuitputtelijk in die achterlijke Belgie. En dan vooral in Vlaanderen.
Waar halen deze Vlamingen toch hun perverte anti-sociciaal-voelendheid dat ze zo graag de ganse maatschappij willen kapot maken ?

Sorry, maar ik luister al lang niet meer naar deze angstzaaiers in opdracht van de farma industrie en leef mijn leven zoals ik bepaal. Daar zullen afbraakkrachten als viro-dictators en andere angstzaaiers niets aan veranderen.

Everytime
19 november 2020, 20:56
Er komt een drama op ons af als het gaat over het nieuwe coronavirus. Dat zegt Wim Derave, professor inspanningsfysiologie aan de UGent. In een brief naar "de medemens" haalt hij uit naar mensen die de maatregelen van de overheid niet serieus nemen. "Je kan het leven van een medemens redden. Wees niet egoïstisch."

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/15/opinie-corona-wim-derave/

Blijf in uw kot, ik meen het.

Merkel toch gelijk ?

Ik meen het ook. Voor niemand is die situatie leuk maar ik volg de coronaregels.

Everytime
19 november 2020, 20:57
??????

Ik zie het verband niet tussen open grenzen, bruinen, profiteurs....

Deze ziekte is vooral naar België gekomen door vakantiegangers naar Italië, en werkenden (meestal hoog opgeleid) die tussen China en België reisden.

Wie een band met migratie van gelukszoekers ziet is ofwel een bedrieger ofwel oerdom.

2

Diego Raga
19 november 2020, 21:11
Ik meen het ook. Voor niemand is die situatie leuk maar ik volg de coronaregels.
Voila, gij kunt dat perfect vrijwillig en zolang volhouden als ge dat zelf wilt, alleen spijtig dat die regels ook verplicht zijn voor iedereen, ook voor degenen voor wie deze ziekte geen problemen met zich meebrengt en dat is voor de meesten zo.

gertc
19 november 2020, 21:15
Jullie weten dat jullie reageren op 6 maand oude berichten?:roll:

Erw
19 november 2020, 22:38
Jullie weten dat jullie reageren op 6 maand oude berichten?:roll:
Zelfs het quasi eerste bericht in deze toen nieuwe forumsectie.
Dat deed ik met opzet.
De beweringen van toen, in contrast met de realiteit die later bleek.
Toch nuttig?

Boduo
20 november 2020, 17:08
Voila, gij kunt dat perfect vrijwillig en zolang volhouden als ge dat zelf wilt, alleen spijtig dat die regels ook verplicht zijn voor iedereen, ook voor degenen voor wie deze ziekte geen problemen met zich meebrengt en dat is voor de meesten zo.

Man, man, man, wat een verplichting !!!
Bijna ondraaglijk.
Degenen die ons dat opleggen zijn sadisten !

:roll:

Diego Raga
20 november 2020, 17:39
Man, man, man, wat een verplichting !!!
Bijna ondraaglijk.
Degenen die ons dat opleggen zijn sadisten !

:roll:
Klopt, om mensen tot gedrag te dwingen dat niet eens aantoont of het iets uithaalt, is redelijk sadistisch te noemen.
Dat ze daarbij een goot deel van de maatschappij in de vernieling rijden, is dan weer crimineel te noemen.

Maar ge moogt altijd eens aantonen waar ik verkeerd zat in m'n reply aan Everytime.

patrickve
20 november 2020, 17:57
We zijn nu 8 maanden na de aankondiging van drama op ons afkomen en de frontsoldaten / helden van de zorg.

- begin april tot 1ste week mei: De Vyand doodt 8500 - de frontsoldaten besmetten mensen in rusthuizen en ziekenhuizen - en de legerleiding stuurt befehl om winkels en scholen en horeca te sluiten.

- intergolf intermezzo juni juli augustus september half oktober de legerleiding VERPLETTERT de VYAND - De Vyand doodt 1500 - de frontsoldaten geven de planten water terwijl 1500 in rusthuizen eeuwig blijven zwart zien van de hitte.

- half oktober tot halfnovember: de VERPLETTERD GEWEESTE VYAND doodt 5000 - de frontsoldaten stommelen van de planten terug naar de kamers en de legerleiding stuurt befehl om horeca te sluiten, iedereen buiten op te sluiten
15000 doden.

Ook een 100000 door andere oorzaken incluis die door zon en Airco Veto in rusthuizen.

Wij zijn nogal een eigenwijs en tegendraads volk he.


:lol:

Zalige samenvatting van den Grooten Oorlog.

Dadeemelee
20 november 2020, 18:14
Vandaag over een enquete gelezen: 1/3 gaat tijdens Kerstmis zijn voeten vegen aan de Covid maatregelen.

Fucking onnozelaars. De derde golf komt eraan.

patrickve
20 november 2020, 18:22
Vandaag over een enquete gelezen: 1/3 gaat tijdens Kerstmis zijn voeten vegen aan de Covid maatregelen.

Fucking onnozelaars. De derde golf komt eraan.

Als je dus bij die 2/3 bent, doen die 1/3 de derde golf voor jou :-) Wees blij: hoe meer er ziek worden, hoe veiliger het nadien zal zijn :-)

We zullen zien of de derde golf eraan komt. Dat hangt - zoals de tweede golf natuurlijk - af van of de maatregelen de groepsimmuniteit WEERAL verhinderd hebben of niet.

Maar deze keer is er toch goeie hoop, met dat ombuigen 2 weken voor de maatregelen effect konden hebben. Zeker weten we het inderdaad pas als we geen dwingelanden meer hebben, en er toch geen derde golf komt.

In elk geval, als de derde golf eraan komt, is die toch waarschijnlijk de laatste. Dat zal maar een golfje zijn, zoals de tweede of kleiner.

Belgie doet perfecte golfjes, die precies binnen het kader van zijn gezondheidszorg passen. Zo een golfjes storen niet echt. Wat stoort is dat kwakzalvers dat aanwenden om nadien de maatschappij nog wat stukker te maken natuurlijk.

Maar het lijkt er toch gelukkig op dat de kwakzalverij zijn greep begint te verliezen en dat de opgestoken middenvinger eindelijk in aantocht lijkt.

Eyjafjallajökull
20 november 2020, 18:23
Vandaag over een enquete gelezen: 1/3 gaat tijdens Kerstmis zijn voeten vegen aan de Covid maatregelen.

Fucking onnozelaars. De derde golf komt eraan.

Bwa, als alle 65-plussers bij die andere 2/3 zitten, schept dat zelfs opportuniteiten.

sbe4kdr
21 november 2020, 00:11
Bwa, als alle 65-plussers bij die andere 2/3 zitten, schept dat zelfs opportuniteiten.

Anderzijds als de 65+ bij de eerste 1/3 zitten lost dat weken later ook veel problemen op, dan zijn we ervan af.

Rudy
21 november 2020, 00:29
Vandaag over een enquete gelezen: 1/3 gaat tijdens Kerstmis zijn voeten vegen aan de Covid maatregelen.

Fucking onnozelaars. De derde golf komt eraan.

Heb ik ook gelezen.
We krijgen sowieso een derde golf in het voorjaar.

Lees deze eens:
Het studentenkot waar ze blijven feesten: ‘Ze trekken zich niks aan van corona’ (https://www.standaard.be/cnt/dmf20201120_97350452) (betaalmuur)

sbe4kdr
21 november 2020, 00:35
Heb ik ook gelezen.
We krijgen sowieso een derde golf in het voorjaar.

Lees deze eens:
Het studentenkot waar ze blijven feesten: ‘Ze trekken zich niks aan van corona’ (https://www.standaard.be/cnt/dmf20201120_97350452) (betaalmuur)

En toch dalen de cijfers...

Rudy
21 november 2020, 01:10
En toch dalen de cijfers...

Dat wil niets zeggen.
Dat is het resultaat van de huidige maatregelen.

Erw
21 november 2020, 02:07
Heb ik ook gelezen.
We krijgen sowieso een derde golf in het voorjaar.

Lees deze eens:
Het studentenkot waar ze blijven feesten: ‘Ze trekken zich niks aan van corona’ (https://www.standaard.be/cnt/dmf20201120_97350452) (betaalmuur)
Mensen die feesten terwijl de nazi regering en hun gesponsorde sieghielvoetenstampers propaganda ter bangmakerij voeren, dat steekt he,

patrickve
21 november 2020, 04:19
Lees deze eens:
Het studentenkot waar ze blijven feesten: ‘Ze trekken zich niks aan van corona’ (https://www.standaard.be/cnt/dmf20201120_97350452) (betaalmuur)

Groot gelijk he.

Kon je je dat enkele jaren geleden inbeelden, dat wij een maatschappij geworden zijn waar "plezier maken en feesten" nu als godslasterend beschouwd wordt ?

Je zou bijna denken dat we in The Name of the Rose beland zijn.

patrickve
21 november 2020, 04:23
Dat wil niets zeggen.
Dat is het resultaat van de huidige maatregelen.

Die begonnen te werken 14 dagen ervoor :-)

Het is te hopen dat het niet het gevolg is van de huidige maatregelen, maar het kan natuurlijk zijn. Als het het gevolg is van de huidige maatregelen, dan hebben we twee keuzes:

- we houden die een jaar aan en onze maatschappij is nog veel en veel stukker
- we heffen die op en alle gemaakte winst is weer foetsie zoals de eerste keer.

Natuurlijk was een korte duw op de rem wel nuttig om de zorg niet te overbelasten zoals men pleegt te zeggen, hoewel daar niet echt een fundamenteel probleem is: er liggen zodanig weinig mensen op ICU in vergelijking met de doden, dat, of we die er nu bij voegen allemaal of niet in de grond geen groot probleem geeft.

De niet-ICU verzorging is veel rekbaarder en nuttiger, omdat het over grotere aantallen mensen gaat.

Maar goed, een klein duwtje op de rem was geen slecht idee, behalve natuurlijk dat het gekomen is NA de ombuiging he.

fred vanhove
21 november 2020, 07:44
Vandaag over een enquete gelezen: 1/3 gaat tijdens Kerstmis zijn voeten vegen aan de Covid maatregelen.

Fucking onnozelaars. De derde golf komt eraan.

Dan zitten we nog maar paar maanden langer in de ellende. Als ze niet willen horen zullen ze het maar moeten voelen. Niks aan te doen aan dit volkje.

De andere helft van de wereld zal wel dansen.

fred vanhove
21 november 2020, 07:46
Groot gelijk he.

Kon je je dat enkele jaren geleden inbeelden, dat wij een maatschappij geworden zijn waar "plezier maken en feesten" nu als godslasterend beschouwd wordt ?

Je zou bijna denken dat we in The Name of the Rose beland zijn.

Hadden we hier effectief alle feesten en plezier voor 2 maanden in de kast gezet was het nu al grotendeels voorbij.

Maar neen als ze hier de voordeur sluiten is het eerste wat ze vragen is of ze niet binnen kunnen via het achterdeurtje.

fred vanhove
21 november 2020, 07:48
Dat wil niets zeggen.
Dat is het resultaat van de huidige maatregelen.

En die maatregelen zijn tot nu toe veel te zwak geweest en te makkelijk omzeilbaar.

De korte hevige pijn zoals in Azië en we waren al lang buiten schot.

Maar ja hier moet het zonnodig altijd mossel noch vis zijn.

Doe zo nog maar paar maanden verder. Bende individualisten.

patrickve
21 november 2020, 07:49
Dan zitten we nog maar paar maanden langer in de ellende.

De ellende komt van de maatregelen, niet van de ziekte. De ziekte veroorzaakt zo goed als geen ellende. Maar de ellende lost zelfs niks op voor de ziekte. Het is gewoon pure kwakzalverij.

Mensen die ziek moeten worden, zullen in elk geval ziek worden, maatregelen of niet. De maatregelen veroorzaken enkel maar extra problemen en lossen niks op. Hoe "besmettelijker" een volk zich gedraagt, hoe rapper het van die zever af is, maar spijtig genoeg willen de kwakzalvers dat zo veel mogelijk rekken.

Het eigenwijze volk heeft dus gelijk: wordt zo ziek mogelijk, maak zo veel mogelijk corona doden, dat geeft het minste ambras. Alleen gaat dat regelrecht in tegen de kwakzalvers hun belangen.

patrickve
21 november 2020, 07:51
En die maatregelen zijn tot nu toe veel te zwak geweest en te makkelijk omzeilbaar.

De korte hevige pijn zoals in Azië en we waren al lang buiten schot.


Maar nee gij. De korte hevige pijn is gewoon iedereen ziek maken, dan is het op een maand voorbij.

In Azie komt het niet door "korte hevige pijn". In Azie doen ze nergens "pijn". In Azie wordt niemand opgesloten en worden geen winkels gesloten. Dat zijn kwakzalver remedies die niet werken. Nergens in Azie wordt dat gedaan (behalve in het liegende China natuurlijk). Het meest succesvolle land, Zuid Korea, heeft dat niet gedaan. Die zijn gewoon efficient in het opsporen van zieken, die vallen gezonden niet lastig.

Aangezien onze kwakzalvers niet bekwaam zijn geweest op OP TIJD de zieken op te sporen, is het enige deftige alternatief nu "uitwoekeren".

fred vanhove
21 november 2020, 07:53
In Azie komt het niet door "korte hevige pijn". In Azie doen ze nergens "pijn". In Azie wordt niemand opgesloten en worden geen winkels gesloten.



U was duidelijk niet in Azië gedurende de maanden Maart April en Mei. Een geluk voor U denk ik of je zat nog steeds achter de tralies:-)

patrickve
21 november 2020, 07:54
Doe zo nog maar paar maanden verder. Bende individualisten.

Uiteraard, dat is juist wat eigen is aan onze beschaving: individualisme. En dat werkt heel goed met een epidemie. Het probleem is dat kwakzalvers ons collectivisme door het strot willen rammen. Terwijl dit individueel opgelost kan worden:
- oftewel word je ziek en ga je dood, dat is een goeie individuele manier
- oftewel word je ziek en is het niet erg: dat is nog beter
- oftewel zonder je je individueel af, dat is uw eigen keuze.

Maar het collectief vernietigen voor de maatschappij voor nog geen 100 000 doden is belachelijk, en werkt niet.

Hoe rapper die doden gevallen zijn, hoe minder schade er is.

patrickve
21 november 2020, 07:54
U was duidelijk niet in Azië gedurende de maanden Maart April en Mei. Een geluk voor U denk ik of je zat nog steeds achter de tralies:-)

Waar ergens in Azie (op China na natuurlijk) waren er lockdowns ?

En nog eens: het simpelste is gewoon corona te negeren. Dat die die moeten dood gaan, dood gaan, daar is toch geen enkel probleem mee he.

fred vanhove
21 november 2020, 07:56
De ellende komt van de maatregelen, niet van de ziekte.



De ellende komt net opdat er nooit strenge maatregelen zijn geweest.

Met onze halfslachtige maatregelen gingen we er nooit komen....dat verwittigde China ons al sinds April. En ze kregen gelijk.

Maar dat zal jij wel niet geweten of willen lezen hebben.

patrickve
21 november 2020, 07:58
De ellende komt net opdat er nooit strenge maatregelen zijn geweest.


Nee, omdat er maatregelen geweest zijn. Zonder maatregelen was er geen ellende geweest. Corona veroorzaakt geen ellende he. Oftewel ga je er op nog geen maand aan dood, en is er geen ellende, oftewel gaat het voorbij, en is er ook geen ellende.
Ja, er zijn een paar die nadien sukkelen, als die zelfmoord plegen is de ellende ook weg he.

Dus waar zorgt corona voor algemene ellende ?


Maar dat zal jij wel niet geweten of willen lezen hebben.

Nog eens: welk succesvol Aziatisch land (zonder China) heeft lockdowns georganiseerd zoals wij ?

fred vanhove
21 november 2020, 07:58
Waar ergens in Azie (op China na natuurlijk) waren er lockdowns ?

En nog eens: het simpelste is gewoon corona te negeren. Dat die die moeten dood gaan, dood gaan, daar is toch geen enkel probleem mee he.

Thailand Vietnam Laos Cambodia Australië Nieuw zeeland.......probeer anders nu maar eens een reisje te boeken naar die landen als je me niet gelooft.

Ik was in Azië op dat moment dus breek me de bek niet open. Blijf jij maar in Grenoble.

fred vanhove
21 november 2020, 08:00
Nee, omdat er maatregelen geweest zijn. Zonder maatregelen was er geen ellende geweest.



Nog eens: welk succesvol Aziatisch land (zonder China) heeft lockdowns georganiseerd zoals wij ?

Zoals wij geen enkel. Bij ons zijn dat geen Lockdowns......die naam waardig. Je hebt duidelijk nooit een echte Lockdown meegemaakt.

Trouwens al een geluk voor jou want met een echte Lockdown belanden mensen wel eens achter de tralies en dat gaat vlugger dan je denkt. Een fles Alcohol en je kan al prijs hebben.

Ach laat maar je bent duidelijk niet op de hoogte.

schietboog
21 november 2020, 08:01
Thailand Vietnam Laos Cambodia Australië Nieuw zeeland.......probeer anders nu maar eens een reisje te boeken naar die landen als je me niet gelooft.

Ik was in Azië op dat moment dus breek me de bek niet open. Blijf jij maar in Grenoble.

Dus Australië en Nieuw-Zeeland liggen nu in Azië?
Precies niet veel aardrijkskunde gehad.

fred vanhove
21 november 2020, 08:03
Dus Australië en Nieuw-Zeeland liggen nu in Azië?
Precies niet veel aardrijkskunde gehad.

Heeft dat dan veel belang of is dat maar opdat je niks anders weet te vertellen ?

Maar we kunnen dan ook maar Taiwan en Korea of Japan citeren...dat zal wel Azië zijn zeker.

Wie zijn gat verbrand moet op de blaren zitten.....we hebben het zelf gezocht.

patrickve
21 november 2020, 08:09
Thailand Vietnam Laos Cambodia Australië Nieuw zeeland.......probeer anders nu maar eens een reisje te boeken naar die landen als je me niet gelooft.


Het gaat niet over "reisje". Het gaat over of die ginder hun bevolking opgesloten hebben en hun eigen economie verboden hebben gedurende maanden.

Ja, Thailand wel, ja. Met een lichtere lokalere lockdown dan wij hier.
https://en.wikipedia.org/wiki/COVID-19_pandemic_in_Thailand

Vietnam: 6 dagen lockdown in Dong Van. Da's alles.
https://en.wikipedia.org/wiki/COVID-19_pandemic_in_Vietnam

Laos: lockdown van einde maart tot midden mei. Niet duidelijk wat het echt wilde zeggen ginder.
https://en.wikipedia.org/wiki/COVID-19_pandemic_in_Laos

Australie en Nieuw-Zeeland zijn geen Aziatische landen he.

Met andere woorden, ze zijn ginder veel en veel minder hard ertegenaan gegaan dan hier. Het heeft dus niks te maken met hun aanpak in de mate dat die strenger zou geweest zijn dan hier. Ze hadden ginder bijna geen epidemie te bestrijden. Waarom weet men niet, maar het is toch duidelijk dat die Aziatische landen veel en veel minder hun maatschappij omzeep geholpen hebben voor veel betere resultaten.

patrickve
21 november 2020, 08:10
Maar we kunnen dan ook maar Taiwan en Korea of Japan citeren...dat zal wel Azië zijn zeker.


Geen lockdowns zoals bij ons he.

Dat is juist gans het punt. Jij zit te zagen dat onze aanpak "niet streng genoeg" was, maar ginder zijn ze van verre nooit zo streng geweest.

schietboog
21 november 2020, 08:10
Heeft dat dan veel belang of is dat maar opdat je niks anders weet te vertellen ?

Maar we kunnen dan ook maar Taiwan en Korea of Japan citeren...dat zal wel Azië zijn zeker.

Wie zijn gat verbrand moet op de blaren zitten.....we hebben het zelf gezocht.

In Japan is er nooit een lockdown geweest.
Het kan zelfs niet omdat dit grondwettelijk verboden is.

https://health.economictimes.indiatimes.com/news/industry/did-japan-just-beat-the-coronavirus-without-lockdowns-or-mass-testing/75966112

patrickve
21 november 2020, 08:13
Zoals wij geen enkel. Bij ons zijn dat geen Lockdowns......die naam waardig. Je hebt duidelijk nooit een echte Lockdown meegemaakt.


Toch wel, he :-) Wat is dat nu voor een vraag. Ik ben opgesloten geweest van midden maart tot 11 mei, en ik mocht enkel maar buiten met een formulier. Ik mocht mijn huis niet verlaten, en ik mocht niemand ontvangen.

Ik zit weer in die situatie. Ik mag enkel maar buiten met een formulier, maar deze keer mag ik ook gaan werken (met een formulier van mijn werkgever) en mag ik mijn kleine naar school brengen (met een formulier van de school).


Trouwens al een geluk voor jou want met een echte Lockdown belanden mensen wel eens achter de tralies en dat gaat vlugger dan je denkt. Een fles Alcohol en je kan al prijs hebben.


Zie je dat is totaal belachelijk want er is geen probleem met corona. Ja, men kan zoveel de onnozelaar uithangen als men wil met zijn volk, maar in dit geval hangt men TOTAAL NUTTELOOS de onnzelaar uit.

ER IS GEEN ENKELE REDEN OM EEN MAATREGEL TE NEMEN. Er is geen corona miserie. Het is niet erg dat er mensen aan dood gaan.

patrickve
21 november 2020, 08:14
Ik was in Azië op dat moment dus breek me de bek niet open. Blijf jij maar in Grenoble.

Jij was gewoon een ongewenste vreemdeling daar, dat is iets helemaal anders.

schietboog
21 november 2020, 08:15
Heeft dat dan veel belang of is dat maar opdat je niks anders weet te vertellen ?

Maar we kunnen dan ook maar Taiwan en Korea of Japan citeren...dat zal wel Azië zijn zeker.

Wie zijn gat verbrand moet op de blaren zitten.....we hebben het zelf gezocht.

Zuid-Korea heeft in het begin van de epidemie 300 soldaten in lockdown gezet.
Daarna is er geen lockdown meer geweest.
Of u wist het echt niet (informeer u dan) of u zit gewoon te liegen om uw gelijk te halen.

Maar laat feiten u vooral niet tegenhouden.

https://en.wikipedia.org/wiki/COVID-19_pandemic_in_South_Korea

fred vanhove
21 november 2020, 08:30
Zuid-Korea heeft in het begin van de epidemie 300 soldaten in lockdown gezet.
Daarna is er geen lockdown meer geweest.
Of u wist het echt niet (informeer u dan) of u zit gewoon te liegen om uw gelijk te halen.

Maar laat feiten u vooral niet tegenhouden.

https://en.wikipedia.org/wiki/COVID-19_pandemic_in_South_Korea

Zuid Korea heeft gedaan wat het moest doen en dit vanaf de eerste dag. En iedereen heeft gedaan wat hij moest doen.

Ik heb die wiki info niet nodig ik spreek uit ervaring en beleving.

Of gaat u nu Koreaanse mentaliteit vergelijken met westerse mentaliteit .

fred vanhove
21 november 2020, 08:35
Zuid-Korea heeft in het begin van de epidemie 300 soldaten in lockdown gezet.
Daarna is er geen lockdown meer geweest.
Of u wist het echt niet (informeer u dan) of u zit gewoon te liegen om uw gelijk te halen.

Maar laat feiten u vooral niet tegenhouden.

https://en.wikipedia.org/wiki/COVID-19_pandemic_in_South_Korea

Echt ?

https://www.dim-sum.nl/reisinfo/corona-virus/zuid-korea-reisbeperkingen

Nieuws uit Zuid-Korea (11-09-2020)
Hieronder een weergave van de huidige situatie volgens onze laatste berichten:

De tweede golf aan besmettingen is momenteel aan de gang in Zuid-Korea. Het is een van de ernstigste uitbraken van het Corona Virus sinds vijf maanden. De grootste uitbraak kan terug worden geleidt naar een kerkgemeenschap in Seoul. De maatregelen zijn dan ook flik aangescherpt. Sportscholen en uitgaansgelegenheden zijn (weer) gesloten. Het is verplicht om buitenshuis een mondkapje te dragen en om de Corona-app, geïnitieerd door de overheid, te gebruiken.

schietboog
21 november 2020, 08:41
Zuid Korea heeft gedaan wat het moest doen en dit vanaf de eerste dag. En iedereen heeft gedaan wat hij moest doen.

Ik heb die wiki info niet nodig ik spreek uit ervaring en beleving.

Of gaat u nu Koreaanse mentaliteit vergelijken met westerse mentaliteit .

Ik heb tussen 1999 en 2007 voor een Koreaans bedrijf gewerkt, dus ja ik ken hun mentaliteit maar al te goed.
En hun discipline en volgzaamheid zijn vooral een laagje vernis voor de buitenwereld (net zoalsJapanners waar ik ook voor gewerkt heb). Zelden heb ik decadentere toestanden meegemaakt dan met hen. Éénmaal achter gesloten deuren gaan alle remmen los. Bezoek maar eens een nachtclub in Seoul na het werk. Daar kunnen wij nog iets van leren.
Maar dat heeft daar allemaal geen bal mee te maken.
In Zuid-Korea waren de maatregelen vele malen soepeler dan bij ons. Er zijn niet voldoende Belgen die de maatregelen aan hun laars lappen om dat verschil te overbruggen.En toch scoren de Koreanen beter.

Het valt me op dat wanneer aangehaald wordt dat de lockdown niet werkt en landen met veel minder strenge maatregelen het beter doen, het dan allemaal komt omdat wij geen discipline hebben. Maar enige bron om dit te onderbouwen, volgt er nooit.

Trouwens, van uw oorspronkelijke bewering dat de lockdowns in Azië een strenger waren, blijft er ook niet veel meer over.

schietboog
21 november 2020, 08:43
Echt ?

https://www.dim-sum.nl/reisinfo/corona-virus/zuid-korea-reisbeperkingen

Nieuws uit Zuid-Korea (11-09-2020)
Hieronder een weergave van de huidige situatie volgens onze laatste berichten:

De tweede golf aan besmettingen is momenteel aan de gang in Zuid-Korea. Het is een van de ernstigste uitbraken van het Corona Virus sinds vijf maanden. De grootste uitbraak kan terug worden geleidt naar een kerkgemeenschap in Seoul. De maatregelen zijn dan ook flik aangescherpt. Sportscholen en uitgaansgelegenheden zijn (weer) gesloten. Het is verplicht om buitenshuis een mondkapje te dragen en om de Corona-app, geïnitieerd door de overheid, te gebruiken.

En dat noemt u een strengere lockdown dan bij ons ?
Want dat was wat u beweerde.
Echt, met zo´n argumentatie kan ik u niet meer serieus nemen.

fred vanhove
21 november 2020, 08:47
En dat noemt u een strengere lockdown dan bij ons ?
Want dat was wat u beweerde.
Echt, met zo´n argumentatie kan ik u niet meer serieus nemen.

Er werd en wordt gehandeld naar de toestand. Mocht de toestand daar zijn geweest als bij ons dan zou ik u één en ander kunnen vertellen. Ik spreek uit ervaring hoe het er in die landen dan aan toegaat.

Maar nogmaals doe maar verder zoals je bezig bent....doe maar verder alsof het het je allemaal niet kan raken of schelen. Blijf maar verder geloven dat de Lockdown bij ons er een hele strenge is.

Mij niet gelaten. Succes.

schietboog
21 november 2020, 08:49
Er werd en wordt gehandeld naar de toestand. Mocht de toestand daar zijn geweest als bij ons dan zou ik u één en ander kunnen vertellen. Ik spreek uit ervaring hoe het er in die landen dan aan toegaat.

Maar nogmaals doe maar verder zoals je bezig bent....doe maar verder alsof het het je allemaal niet kan raken of schelen. Blijf maar verder geloven dat de Lockdown bij ons er een hele strenge is.

Mij niet gelaten. Succes.

Ok. Uw argumentatie is duidelijk op.
U geraakt toch niet verder dan wat hypotheses.
Terwijl u hier zwart op wit beweerd hebt dat zij strengere lockdowns hadden.
Hilde Crevits zou u een flip flopper noemen.

fred vanhove
21 november 2020, 08:54
Ok. Uw argumentatie is duidelijk op.

Neen. Maar met (amper) 200 besmettingen per dag worden de maatregelen er een pak strenger op. Dat is hetgeen u niet begrijpt dat ze er handelen naargelang de situatie en heel kort op de bal spelen.
Hier gaat men met 1000 besmettingen per dag alles versoepelen.

Mocht je overwegen om er naar toe te reizen ( wat sowieso niet zal mogen) als je er toekomt is het een beetje net zoals je in België toekomt:?

https://www.ad.nl/binnenland/isa-zat-verplicht-20-dagen-in-quarantaine-in-hotel-zuid-korea-drie-keer-per-dag-eten-voor-de-deur~a9b96bdd/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.be%2F

Ik zie en weet waar de flip floppers zitten ...niet ver van uw deur die van U he:-D

kelt
21 november 2020, 08:58
Ondertussen heeft de Premier toch vriendelijk maar duidelijk verzocht om dit jaar een keer NIET op skiverlof te gaan....

Nu ben ik wel eens benieuwd hoe de toeristische sector ,via hun lobbynetwerk via Europa om, gaan beginnen reageren.Nu durven ze nog niet,maar na nieuwjaar,als de skihellingen tegen het krokusverlof nog eens ferm gevuld zouden moeten worden zal je de propagandamachine zien starten........

De tegenstelling tussen de "flatten the curve"-politiek en "toerisme redden" zal dan,opnieuw,hevig spelen. :?

patrickve
21 november 2020, 09:10
De maatregelen zijn dan ook flik aangescherpt. Sportscholen en uitgaansgelegenheden zijn (weer) gesloten. Het is verplicht om buitenshuis een mondkapje te dragen en om de Corona-app, geïnitieerd door de overheid, te gebruiken.

Wacht, is dat wat je noemt "tenminste een strenge lockdown, niet zoiets halfslachtigs als bij ons" ? :lol:

Kijk, het is duidelijk dat de Aziatische landen in het algemeen veel minder epidemie last hebben dan bij ons, en Japan is het schoolvoorbeeld geweest van lax beleid, omdat zij toen nog hun Olympische spelen wilden redden.

Hoogstwaarschijnlijk is er een totaal andere verklaring voor, en het zou mij gewoon niet verwonderen dat ze ginder gewoon meer resistentie hebben (omdat het ginder misschien al langer circuleert, omdat ze ginder meer cross immuniteit hebben, of omdat zij ginder op een of andere manier een betere resistentie hebben).

Als Zuid-Korea nu maatregelen moet nemen, wil dat zeggen dat hun trace-and-isolate EIGENLIJK NIET WERKT. Een trace-and-isolate maakt dat er gewoon geen enkele stijging MOGELIJK IS, hoe besmettelijk de ziekte ook is, omdat die R ALTIJD onder 1 moet kunnen houden. Als men ergens aan trace-and-isolate doet, en het stijgt systematisch voor meer dan een week of zo, is dat gewoon een bewijs dat het systeem EIGENLIJK niet werkt.

De Aziatische landen hebben dus hoogstwaarschijnlijk een totaal andere reden waarom het ginder minder doorbreekt, en wij kunnen ons daar dus niet aan spiegelen. Dat zal nog wel duidelijk worden denk ik. Maatregelen werken gewoon niet. Tijdelijk wel, en dat is zoals een tijdelijke dam bouwen, als je die afbreekt krijg je een golf.

patrickve
21 november 2020, 09:12
Zelden heb ik decadentere toestanden meegemaakt dan met hen. Éénmaal achter gesloten deuren gaan alle remmen los.

Daar moet iets van zijn. Toen ik nog Iaido deed, en met een aantal Japanse meesters uitging in Parijs, hebben die zich totaal zat gezopen en zaten wij daar als leerlingen beschaamd bij !

patrickve
21 november 2020, 09:13
Er werd en wordt gehandeld naar de toestand. Mocht de toestand daar zijn geweest als bij ons dan zou ik u één en ander kunnen vertellen.

Hahaha ! Als mijn tante kloten had, met andere woorden :lol:

patrickve
21 november 2020, 10:08
Ondertussen heeft de Premier toch vriendelijk maar duidelijk verzocht om dit jaar een keer NIET op skiverlof te gaan....


En zo blijven de wetenschappelijke onwaarheden als urban legends maar leven he.

fred vanhove
21 november 2020, 10:27
En zo blijven de wetenschappelijke onwaarheden als urban legends maar leven he.

Welke belangen zou die volgens jou hebben om mensen af te raden naar ski oorden te trekken ? Ik zie er niet meteen een.

Het opstarten van een dictatuur :-D

fred vanhove
21 november 2020, 10:47
Kijk, het is duidelijk dat de Aziatische landen in het algemeen veel minder epidemie last hebben dan bij ons, en Japan is het schoolvoorbeeld geweest van lax beleid, omdat zij toen nog hun Olympische spelen wilden redden.





Maatregelen werken wel maar alleen als ze goed opgevolgd worden.

Vermoedelijk speelt de volksaard ook mee: Japanners zijn gewend om mondmaskers te dragen (‘99 procent van de mensen draagt ze’), houden van nature meer onderlinge afstand en volgen adviezen om de spits te mijden en thuis te werken trouw op. Dat helpt. Zoals epidemiologen weten: maatregelen kun je stoer en ongebreideld afkondigen, maar het daadwerkelijke gedrag van de massa bepaalt het verloop van een epidemie. Daarbij hebben geïndividualiseerde samenlevingen die minder risicomijdend zijn en uitbundiger leven het lastiger om zich aan te passen aan crisismaatregelen dan culturen die collectivistischer, meer risicomijdend en ingetogener zijn.

alpina
21 november 2020, 10:56
Maatregelen werken wel maar alleen als ze goed opgevolgd worden.

Vermoedelijk speelt de volksaard ook mee: Japanners zijn gewend om mondmaskers te dragen (‘99 procent van de mensen draagt ze’), houden van nature meer onderlinge afstand en volgen adviezen om de spits te mijden en thuis te werken trouw op. Dat helpt. Zoals epidemiologen weten: maatregelen kun je stoer en ongebreideld afkondigen, maar het daadwerkelijke gedrag van de massa bepaalt het verloop van een epidemie. Daarbij hebben geïndividualiseerde samenlevingen die minder risicomijdend zijn en uitbundiger leven het lastiger om zich aan te passen aan crisismaatregelen dan culturen die collectivistischer, meer risicomijdend en ingetogener zijn.

Het lijkt mij veel relevanter om met gelijkaardigere landen dichterbij te vergelijken. Hoe verklaar je dat de toestand in Nederland altijd beter is geweest dan in Belgie terwijl hun maatregelen noot repressiever zijn geweest?

De volksaard? Nederlanders zijn minder geindividualiseerd, leven minder uitbundig? Ik dacht het niet!!

De maatregelen zijn gewoon niet efficient. In de landen die ze toepassen is de toestand niet significant beter dan in landen die ze niet toepassen.

Het is een paniekreactie, maar lost het uiteindelijk iets op? Neen, daarvoor moet je gewoon naar de cijfers van de West-Europese landen kijken die strikte lockdowns hebben toegepast.

En moest het toch zo zijn, dat lockdowns niet werken omwille van onze onze volksaard dan is dat een reden te meer om daar zo snel mogelijk mee te stoppen. Waarom volharden in iets dat hier toch niet werkt?

kelt
21 november 2020, 10:59
En zo blijven de wetenschappelijke onwaarheden als urban legends maar leven he.

Niks aan te doen.....er is een KEUS gemaakt,het is nu consequent verder rijden.We behoren tot de kleine minderheid patrick....:-(

schietboog
21 november 2020, 11:04
Het lijkt mij veel relevanter om met gelijkaardigere landen dichterbij te vergelijken. Hoe verklaar je dat de toestand in Nederland altijd beter is geweest dan in Belgie terwijl hun maatregelen noot repressiever zijn geweest?

De volksaard? Nederlanders zijn minder geindividualiseerd, leven minder uitbundig? Ik dacht het niet!!

De maatregelen zijn gewoon niet efficient. In de landen die ze toepassen is de toestand niet significant beter dan in landen die ze niet toepassen.

Het is een paniekreactie, maar lost het uiteindelijk iets op? Neen, daarvoor moet je gewoon naar de cijfers van de West-Europese landen kijken die strikte lockdowns hebben toegepast.

En moest het toch zo zijn, dat lockdowns niet werken omwille van onze onze volksaard dan is dat een reden te meer om daar zo snel mogelijk mee te stoppen. Waarom volharden in iets dat hier toch niet werkt?

En als de lockdown zou werken, waarom doen we dat dan niet voor de griep? Het enige wat de voorstanders van de lockdown dan roepen, is dat corona geen griep is, wat daar helemaal niets mee te maken heeft. Want waarom zou een lockdown enkel voor corona werken en niet voor andere infectieziektes?

Het zijn vragen die ze systematisch weigeren te beantwoorden.

Hoofdstraat
21 november 2020, 11:45
En als de lockdown zou werken, waarom doen we dat dan niet voor de griep? Het enige wat de voorstanders van de lockdown dan roepen, is dat corona geen griep is, wat daar helemaal niets mee te maken heeft. Want waarom zou een lockdown enkel voor corona werken en niet voor andere infectieziektes?

Het zijn vragen die ze systematisch weigeren te beantwoorden.

Omdat het niet betaalbaar is natuurlijk, ze dachten dat corona veel erger ging zijn. Nu we weten dat dit niet zo is blijkt het moeilijk om de tanker te laten draaien en de vaccinologen + media werken uiteraard niet mee want er is teveel geld mee gemoeid.

.

marie daenen
21 november 2020, 12:16
Hadden we hier effectief alle feesten en plezier voor 2 maanden in de kast gezet was het nu al grotendeels voorbij.

Maar neen als ze hier de voordeur sluiten is het eerste wat ze vragen is of ze niet binnen kunnen via het achterdeurtje.

Had Walloburs onmiddelijk opgetreden en op de bal gespeeld toen de eerste tekenen van een oplaai van het coronavirus bij hen zich voordeden, zoals Antwerpen en Limburg een tijdje ervoor hadden aangetoond dat het kon, dan zaten we nu niet in de puree...
Alsof alles maar afsluiten, goed wetende waar de kiemen zitten, maar dat mag niet gezegd worden of onze overheid heeft daar niets meer te zeggen...

Ga andere mensen uw liedjes wijsmaken...

fred vanhove
21 november 2020, 12:37
Had Walloburs onmiddelijk opgetreden en op de bal gespeeld toen de eerste tekenen van een oplaai van het coronavirus bij hen zich voordeden, zoals Antwerpen en Limburg een tijdje ervoor hadden aangetoond dat het kon, dan zaten we nu niet in de puree...
Alsof alles maar afsluiten, goed wetende waar de kiemen zitten, maar dat mag niet gezegd worden of onze overheid heeft daar niets meer te zeggen...

Ga andere mensen uw liedjes wijsmaken...

Inderdaad de Walen zijn de schuld van deze pandemie. En gij gaat daar tussen wonen ? Liever jij als ik.

Hoofdstraat
21 november 2020, 12:38
Hadden we hier effectief alle feesten en plezier voor 2 maanden in de kast gezet was het nu al grotendeels voorbij.

Maar neen als ze hier de voordeur sluiten is het eerste wat ze vragen is of ze niet binnen kunnen via het achterdeurtje.

BS, die eerste lockdown werd extreem goed opgevolgd in Vlaanderen, oudjes opgesloten en heel de rimram. Beter dan dat kun je niet wensen. We hadden toen meer doden dan in Wallonie omdat het de rusthuizen was binnengedrongen.

Nu wordt het minder goed opgevolgd en hebben we minder doden en doet Vlaanderen het beter dan Wallonië. Dat zegt vooral dat heel die lockdown niet helpt.

fred vanhove
21 november 2020, 12:41
BS, die eerste lockdown werd extreem goed opgevolgd in Vlaanderen, oudjes opgesloten en heel de rimram. Beter dan dat kun je niet wensen. We hadden toen meer doden dan in Wallonie omdat het de rusthuizen was binnengedrongen.

Nu wordt het minder goed opgevolgd en hebben we minder doden en doet Vlaanderen het beter dan Wallonië. Dat zegt vooral dat heel die lockdown niet helpt.

Dat er minder doden zijn heeft veelal andere redenen. En dat die Lockdown of wat er ook van aan is niet helpt zijn uw woorden maar ik geloof niet dat de meeste mensen die geloven.

marie daenen
21 november 2020, 12:46
Inderdaad de Walen zijn de schuld van deze pandemie. En gij gaat daar tussen wonen ? Liever jij als ik.

Ik zit hier midden in de natuur hoog en droog...
Maar dat doet niets af aan het feit dat Wallobrux diep in de fout is gegaan en inderdaad door hun sabotage heeft aangetoond dat de regionalisering niet werkt; wat zeg ik, niet mag werken... Maar het zijn verdomme wel zij die de meeste regionale regeringen en bijkomende staatsinstellingen en staatsmannetjes hebben op de kosten van heel het land...

Als het virus iets vroeg om degelijk tegengewerkt te worden dan was het wel op onmiddellijk optreden op plaatselijk vlak... Maar onze francofone vriendjes kijken alleen vanwaar het geld komt en zelf optreden verarmt eerder want het moet dan in eerste instantie ook plaatselijk betaald worden terwijl aan federale expertises ook federaal veel geld hangt en vooral op dat laatste zijn ze uit... Dat de bevolking er onderdoor gaat is de laatste van hun zorgen... In tegendeel kunnen ze weer veel bijkomende miljarden steun aanvragen...

De uitgeroepen armoede is hier een van de grootste bron van inkomsten geworden...
Laat Vlaanderen maar zagen en klagen, zij profiteren onverstoordbaar verder...

sbe4kdr
21 november 2020, 14:50
Dat wil niets zeggen.
Dat is het resultaat van de huidige maatregelen.

Dus als de studenten feesten zonder maatregelen worden de 65+ ziek en overrompelen de ziekenhuizen en als de studenten feesten met maatregelen worden de 65+ niet ziek.
Dan ligt het duidelijk niet aan de feestende studenten.

Valentinus
21 november 2020, 15:06
Ik zit hier midden in de natuur hoog en droog...
Maar dat doet niets af aan het feit dat Wallobrux diep in de fout is gegaan en inderdaad door hun sabotage heeft aangetoond dat de regionalisering niet werkt; wat zeg ik, niet mag werken... Maar het zijn verdomme wel zij die de meeste regionale regeringen en bijkomende staatsinstellingen en staatsmannetjes hebben op de kosten van heel het land...

Als het virus iets vroeg om degelijk tegengewerkt te worden dan was het wel op onmiddellijk optreden op plaatselijk vlak... Maar onze francofone vriendjes kijken alleen vanwaar het geld komt en zelf optreden verarmt eerder want het moet dan in eerste instantie ook plaatselijk betaald worden terwijl aan federale expertises ook federaal veel geld hangt en vooral op dat laatste zijn ze uit... Dat de bevolking er onderdoor gaat is de laatste van hun zorgen... In tegendeel kunnen ze weer veel bijkomende miljarden steun aanvragen...

De uitgeroepen armoede is hier een van de grootste bron van inkomsten geworden...
Laat Vlaanderen maar zagen en klagen, zij profiteren onverstoorbaar verder...

Is dit niet het bewijs dat de voorgaande staatshervormingen vooral gediend hebben om van België een verdienmodel voor partijen te maken. Ondanks het debacle in de woonzorgcentra wil men toch verder de geldstromen splitsen (en afromen?).
Herfederaliseren is een taboe woord. Het graafschap Vlaanderen (met Limburg als bijvoegsel) zou zogezegd het ideaal zijn. Wanneer gaat men inzien dat het niet gaat om her federaliseren maar wel om een efficiënte organisatie die toegevoegde waarde creëert en rechtvaardig verdeelt. Dat mag ook met stadsgewesten. Gemeenschappen en de dure gewestregeringen kunnen dan afgeschaft worden.

Valentinus
21 november 2020, 15:12
Inderdaad de Walen zijn de schuld van deze pandemie. En gij gaat daar tussen wonen ? Liever jij als ik.

Ken nog "Vlamingen" die in Wallonië zijn gaan wonen. Een enkele gaf toe dat hij het deed omdat er daar minder werkgelegenheid was en hij zo niet gedwongen zou worden te moeten gaan werken. Het is hem gelukt. Hij heeft een huis gebouwd maar is dan spijtig genoeg toch vroegtijdig overleden.
Toch begrijp ik jou niet. Is het een soort masochisme?

dalibor
21 november 2020, 15:14
De casus van Aziatische landen heeft volgens mij weinig met discipline te maken. Er moet een andere verklaring zijn: mogelijk een vorm van cross immunity door eerdere coronavirussen die daar wel en hier niet hebben gecirculeerd.

fred vanhove
21 november 2020, 16:22
Het lijkt mij veel relevanter om met gelijkaardigere landen dichterbij te vergelijken. Hoe verklaar je dat de toestand in Nederland altijd beter is geweest dan in Belgie terwijl hun maatregelen noot repressiever zijn geweest?

De volksaard? Nederlanders zijn minder geindividualiseerd, leven minder uitbundig? Ik dacht het niet!!

De maatregelen zijn gewoon niet efficient. In de landen die ze toepassen is de toestand niet significant beter dan in landen die ze niet toepassen.

Het is een paniekreactie, maar lost het uiteindelijk iets op? Neen, daarvoor moet je gewoon naar de cijfers van de West-Europese landen kijken die strikte lockdowns hebben toegepast.



Aan dat vergelijken komt nooit een einde. Hoe komt het dat er in Brussel en Wallonië meer besmettingen waren ? Ik dacht opdat ze daar meer hun voeten wrijven aan de maatregelen of niet ?
Waarom zijn er in West Vlaanderen meer besmettingen dan in Oost ?
Waarom zijn er in Merchtem meer besmettingen dan in Londerzeel ? Ik zeg U je kan daar bezig over blijven.

fred vanhove
21 november 2020, 16:24
Toch begrijp ik jou niet. Is het een soort masochisme?

Neen eerder een soort ironie.

alpina
21 november 2020, 16:31
Aan dat vergelijken komt nooit een einde. Hoe komt het dat er in Brussel en Wallonië meer besmettingen waren ? Ik dacht opdat ze daar meer hun voeten wrijven aan de maatregelen of niet ?
Dat denk ik niet. Ik heb geen reden om te geloven dat ze daar meer hun voeten aan de maatregelen zouden vegen dan in antwerpen of Gent.

Waarom zijn er in West Vlaanderen meer besmettingen dan in Oost ?
Waarom zijn er in Merchtem meer besmettingen dan in Londerzeel ? Ik zeg U je kan daar bezig over blijven.

Maar het is wel relevant. Als uit de cijfers niet blijkt dat lockdowns effectief zijn. Waarom doen we het dan?

marie daenen
21 november 2020, 17:04
Is dit niet het bewijs dat de voorgaande staatshervormingen vooral gediend hebben om van België een verdienmodel voor partijen te maken. Ondanks het debacle in de woonzorgcentra wil men toch verder de geldstromen splitsen (en afromen?).
Herfederaliseren is een taboe woord. Het graafschap Vlaanderen (met Limburg als bijvoegsel) zou zogezegd het ideaal zijn. Wanneer gaat men inzien dat het niet gaat om her federaliseren maar wel om een efficiënte organisatie die toegevoegde waarde creëert en rechtvaardig verdeelt. Dat mag ook met stadsgewesten. Gemeenschappen en de dure gewestregeringen kunnen dan afgeschaft worden.

Bij de voorgaande staatshervormingen er gekomen onder de druk van vooral Vlaanderen dat met lede ogen het slechte bestuur van la Belgique aanzag, is er alles aan gedaan om dat slechte bestuur staande te houden... Vlaanderen kreeg steeds maar de helft van wat het vroeg en de ijkele punten bleven braaf in Belgische handen...
Bij de coronarealiteit viel het weer op dat degene die werkten en beslissingen moesten nemen Vlamingen waren, en de francofonie... Zij stond steeds weer en opnieuw gereed om elke misstap de Vlamingen in de schoenen te schuiven terwijl zij verdomme zelfs niets en zelfs dubbel niets deden; maar wel gretig overal waar er geld te halen waren hun handje de hoogte in te houden...

Oh ja, Wallonië deed niets... Verkeerd Marie, Wallonië werkte wel degelijk en met alle franstalige media-aandacht erop gericht... Wallonië werkten vanaf het allereerste moment in de laboratoria van vooral Liège, met staatsgelden natuurlijk, om als eerste een vaccin te vinden... want dat zou veel geld opbrengen... En ze waren er als de eerste bij om de terughoudendheid van de federale regering om met geld over te brug te komen en hun brevetten, die later geen brevetten bleken te zijn, aan te klagen...

Dat wat jij hier neerschrijft over herfederalisering zijn platvloerse idealen die de realiteit totaal niet dekken, terug oprakelen...
Imperialsten buiten kolonies uit, niets anders... Schone praat heeft nog nooit de harde realiteit veranderd, in tegendeel...
Ten andere er is geen enkele wil in la Belgique om die harde realiteit om te buigen, in tegendeel zelf... Vlaanderen nog verder de vernieling in reiden, waarschijnlijk in de hoop zo zichzelf uit de afgrond te kunnen redden, is hun enige bekommernis...

patrickve
21 november 2020, 17:05
Maatregelen werken wel maar alleen als ze goed opgevolgd worden.


Het zijn maatregelen die men, zelfs met de beste wil van de wereld, maar tijdelijk kan opvolgen omdat het opvolgen van de maatregelen meer schade veroorzaken dan wat men ermee wenst te vermijden.

En alles wat tijdelijk is, is zinloos.

Men kan mij vragen om vrienden en familie een paar weken niet te zien. Dat is opvolgbaar. Men kan mij niet vragen om dat maanden lang te doen. Dat is teveel gevraagd. Het niet zien van die mensen is erger dan dat enkele mensen dood gaan.

Het is onmogelijk om mensen te vragen om maatregelen te volgen gedurende een jaar, doodgewoon omdat dat voor die mensen schadelijker is dan wat die maatregelen willen vermijden. Zeker voor mensen die weinig riskeren met die ziekte. De mensen die het meeste riskeren met deze ziekte, de gepensioneerden, zijn niet bereid om zich af te zonderen. Dan moeten anderen zich daar ook geen nadelen voor aandoen he.

patrickve
21 november 2020, 17:07
Welke belangen zou die volgens jou hebben om mensen af te raden naar ski oorden te trekken ? Ik zie er niet meteen een.


Het onderhouden van het vertelselke dat het de vorige ski vakantiegangers waren die alles in gang gezet hebben. Omdat men dan telkens nieuwe groepen kan stigmatiseren, wat nodig is om het falen van de kwakzalverij te verbergen.

Het is immers gewoon onmogelijk dat dat waar is, omdat men nu weet dat die enkele honderden of duizenden vakantiegangers een paar weken later voor een miljoen infecties zouden moeten gezorgd hebben.

Met andere woorden, het is helemaal niet waar dat het die vakantiegangers waren, de epidemie was al goed onderweg bij ons toen. Alleen zagen we dat niet, en zagen de kwakzalvers het niet.

Maar door van groep tot groep mensen te isoleren en te stigmatiseren, vinden ze telkens een reden waarom hun kwakzalverij wel had kunnen werken maar niet gewerkt heeft he.

Door nu te zeggen van niet op ski vakantie te gaan, doet men alsof dat allemaal nog altijd 'waar' is. Zoals men nog altijd volhoudt dat groepsimmuniteit 60% moet zijn, en dat men enkel maar immuun kan zijn met een goed vaccin, en nog van die zever. Gans de kwakzalverij is gebaseerd op een piramide van leugens en onwaarheden. Sommige van die onwaarheden waren gewoon dingen die men ooit even echt gedacht had, maar die achteraf onmogelijk bleken. Maar dit wordt wel nog steeds gepropageerd, omdat men nu eenmaal gans de kwakzalverij aan dat stramien heeft opgehangen en daar nu moet mee voortdoen, tenzij men zou opbiechten dat men de maatschappij voor niks omzeep heeft geholpen.

marie daenen
21 november 2020, 17:08
Ken nog "Vlamingen" die in Wallonië zijn gaan wonen. Een enkele gaf toe dat hij het deed omdat er daar minder werkgelegenheid was en hij zo niet gedwongen zou worden te moeten gaan werken. Het is hem gelukt. Hij heeft een huis gebouwd maar is dan spijtig genoeg toch vroegtijdig overleden.
Toch begrijp ik jou niet. Is het een soort masochisme?

Tegen wie heb je het; tegen fred of tegen mij???

marie daenen
21 november 2020, 17:13
Aan dat vergelijken komt nooit een einde. Hoe komt het dat er in Brussel en Wallonië meer besmettingen waren ? Ik dacht opdat ze daar meer hun voeten wrijven aan de maatregelen of niet ?
Waarom zijn er in West Vlaanderen meer besmettingen dan in Oost ?
Waarom zijn er in Merchtem meer besmettingen dan in Londerzeel ? Ik zeg U je kan daar bezig over blijven.

Dat zijn allemaal geen vragen die ook maar het minste nut hebben...
Vanaf het moment dat er besmettingen zijn in punt X; hewel dan treedt je op in punt X en laat je punt Y met rust...
Dat is optreden en dat is een gegeven dat in eerste instantie plaatselijk moet geregeld worden...
Baat het niet dan breidt je het actieterrein uit en niet omgekeerd door veel te laat in actie te komen en dan natuurlijk over heel het land en iedereen, nodig of totaal niet, in de ban te slaan...

patrickve
21 november 2020, 17:14
Omdat het niet betaalbaar is natuurlijk, ze dachten dat corona veel erger ging zijn.

Inderdaad, aanvankelijk waren er IFR van 2% - 3% gegeven, maar mogelijk met 20% hospitalisatie, en R0 die tot 3 kon gaan.

Nu blijkt dat alles ongeveer 10 keer kleiner is, en dat dat R0 gedoe niet werkt.

Maar zoals je zegt, men heeft toen zo hard gepanikeerd en zo drastisch gehandeld, dat men nu niet meer kan opbiechten dat het eigenlijk verkeerd was.

alpina
21 november 2020, 17:25
Inderdaad, aanvankelijk waren er IFR van 2% - 3% gegeven, maar mogelijk met 20% hospitalisatie, en R0 die tot 3 kon gaan.

Nu blijkt dat alles ongeveer 10 keer kleiner is, en dat dat R0 gedoe niet werkt.

Maar zoals je zegt, men heeft toen zo hard gepanikeerd en zo drastisch gehandeld, dat men nu niet meer kan opbiechten dat het eigenlijk verkeerd was.

En het wordt enkel maar pijnlijker nu blijkt dat die 2de golf een stuk minder dodelijk is dan de eerste. Dan denk je, men gaat het beleid wat bijsturen, we halen de paniek weg en stellen de bevolking gerust. Neen, hoor: volle bak blijven volharden in harde maatregelen. Dit is een straatje zonder einde. Enfin, ik vermoed dat ze het vaccin wel als excuus gaan kunnen gebruiken om hun fratsen stop te zetten.

marie daenen
21 november 2020, 17:32
En het wordt enkel maar pijnlijker nu blijkt dat die 2de golf een stuk minder dodelijk is dan de eerste. Dan denk je, men gaat het beleid wat bijsturen, we halen de paniek weg en stellen de bevolking gerust. Neen, hoor: volle bak blijven volharden in harde maatregelen. Dit is een straatje zonder einde. Enfin, ik vermoed dat ze het vaccin wel als excuus gaan kunnen gebruiken om hun fratsen stop te zetten.

Ze hopen misschien dat als ze nu de bevolking bang genoeg maken, de bevolking in eerste instantie niet meer kijkt naar hun geklungel op alle andere gebieden buiten corona en ze hopen misschien om nu binnen de korste tijden een aantal maatregelen erdoor te duwen die normaal gezien totaal niet door de beugel kunnen (zoals de beslissing over de kernuitstap)... en later hopen ze dat de bevolking via vaccins hen om de hals gaat vliegen voor hun goed beleid als ze de maatregelen eindelijk afzwakken...

schietboog
21 november 2020, 17:36
En het wordt enkel maar pijnlijker nu blijkt dat die 2de golf een stuk minder dodelijk is dan de eerste. Dan denk je, men gaat het beleid wat bijsturen, we halen de paniek weg en stellen de bevolking gerust. Neen, hoor: volle bak blijven volharden in harde maatregelen. Dit is een straatje zonder einde. Enfin, ik vermoed dat ze het vaccin wel als excuus gaan kunnen gebruiken om hun fratsen stop te zetten.

Dat laatste hoop ik ook.
Het kan me echt niets schelen of dat vaccin al of niet werkt, al is het maar als placebo. Zolang het een reden is om die paniekmaatregelen af te voeren, is het al lang goed.

patrickve
21 november 2020, 17:37
Enfin, ik vermoed dat ze het vaccin wel als excuus gaan kunnen gebruiken om hun fratsen stop te zetten.

Inderdaad, dat is de enige uitweg om die waanzin te verbergen.
Vandaar dat men nu harde maatregelen moet volhouden, of die nu werken of niet, tot aan het vaccin. Mocht immers blijken dat het zonder vaccin 'gedaan' is, dan zou men merken dat men de maatschappij voor niks stuk gedaan heeft, en geen enkel resultaat heeft geboekt: alle doden zijn immers gevallen die moesten vallen, en men heeft geen kat gered, maar wel de maatschappij stuk gemaakt.

Men KAN zich nu niet meer permitteren van nog even "vrij" te laten.

Aan de andere kant is de economische totale instorting ook niet ver meer af, maar dat kan men zich wel permitteren als politicus. Enfin, tot er een proces van Nuerenberg komt, maar met genoeg propaganda gaat dat vermeden kunnen worden.

Der Wanderer
21 november 2020, 17:46
Inderdaad, aanvankelijk waren er IFR van 2% - 3% gegeven, maar mogelijk met 20% hospitalisatie, en R0 die tot 3 kon gaan.

Nu blijkt dat alles ongeveer 10 keer kleiner is, en dat dat R0 gedoe niet werkt.

Maar zoals je zegt, men heeft toen zo hard gepanikeerd en zo drastisch gehandeld, dat men nu niet meer kan opbiechten dat het eigenlijk verkeerd was.

Dat is niet zo. Men had het roer kunnen omgooien in de zomer en dan aan het nieuwe beleid vasthouden. Iedereen zou het begrepen hebben dat men eerst informatie wou winnen, voorbereidingen treffen etc. Mits goede communicatie had men wel degelijk een ander pad kunnen kiezen. Het enige wat nodig was, zijn mensen met inzicht en karakter.

Der Wanderer
21 november 2020, 17:47
Aan de andere kant is de economische totale instorting ook niet ver meer af, maar dat kan men zich wel permitteren als politicus. Enfin, tot er een proces van Nuerenberg komt, maar met genoeg propaganda gaat dat vermeden kunnen worden.

Ik ben wel eens benieuwd hoe dit later in de geschiedenisboeken gaat staan. :-)

Jan Janssen
21 november 2020, 17:52
Ik ben wel eens benieuwd hoe dit later in de geschiedenisboeken gaat staan. :-)

Die geschiedenisboeken worden samen met de Sinterklaasboeken verbrand.

Boduo
21 november 2020, 17:55
Dat is niet zo. Men had het roer kunnen omgooien in de zomer en dan aan het nieuwe beleid vasthouden. Iedereen zou het begrepen hebben dat men eerst informatie wou winnen, voorbereidingen treffen etc. Mits goede communicatie had men wel degelijk een ander pad kunnen kiezen. Het enige wat nodig was, zijn mensen met inzicht en karakter.

VB: Geert Noels maar dat is jammer genoeg geen politieker.

Erw
21 november 2020, 20:15
Dat is niet zo. Men had het roer kunnen omgooien in de zomer en dan aan het nieuwe beleid vasthouden. Iedereen zou het begrepen hebben dat men eerst informatie wou winnen, voorbereidingen treffen etc. Mits goede communicatie had men wel degelijk een ander pad kunnen kiezen. Het enige wat nodig was, zijn mensen met inzicht en karakter.
Als je doel een crisis genereren is, en daartoe economische schade wil aanrichten, dan is de wil van dat "kunnen" er niet eens.

Der Wanderer
21 november 2020, 21:47
Als je doel een crisis genereren is, en daartoe economische schade wil aanrichten, dan is de wil van dat "kunnen" er niet eens.

Ja, maar dat is de achterliggende macht, ik denk niet dat de Belgische politici daar zo direct bij betrokken zijn; bij de Hollandse heb ik al meer achterdocht.

IJsboer
22 november 2020, 12:40
Het zijn maatregelen die men, zelfs met de beste wil van de wereld, maar tijdelijk kan opvolgen omdat het opvolgen van de maatregelen meer schade veroorzaken dan wat men ermee wenst te vermijden.

En alles wat tijdelijk is, is zinloos.

Men kan mij vragen om vrienden en familie een paar weken niet te zien. Dat is opvolgbaar. Men kan mij niet vragen om dat maanden lang te doen. Dat is teveel gevraagd. Het niet zien van die mensen is erger dan dat enkele mensen dood gaan.

Het is onmogelijk om mensen te vragen om maatregelen te volgen gedurende een jaar, doodgewoon omdat dat voor die mensen schadelijker is dan wat die maatregelen willen vermijden. Zeker voor mensen die weinig riskeren met die ziekte. De mensen die het meeste riskeren met deze ziekte, de gepensioneerden, zijn niet bereid om zich af te zonderen. Dan moeten anderen zich daar ook geen nadelen voor aandoen he.

Nochtans is er een goed voorbeeld: Zweden, waar 5 keer zoveel doden zijn gevallen dan in hun buurlanden Denemarken en Noorwegen.

patrickve
22 november 2020, 13:11
Nochtans is er een goed voorbeeld: Zweden, waar 5 keer zoveel doden zijn gevallen dan in hun buurlanden Denemarken en Noorwegen.

Ach daar zijn we weer. Maar dat was toch prima in Zweden ? Of er nu 1000 of 5000 of 20 000 doden vallen, dat is toch van geen enkel belang, zolang er maar 10 miljoen mensen zijn die vrij zijn ?

Ik ga niet voor de 100ste keer herhalen waarom die vergelijking met Zweden enkel maar met zijn buurlanden verkeerd is. Maar nog eens, het is toch duidelijk te verkiezen van zelfs 50 000 doden meer te hebben, en uw bevolking niet lastig te vallen, eerder dan 100 doden, maar lockdowns en zo ?

Zweden doet het niet slechter dan Belgie qua doden. Als dusdanig is het in Zweden, net zo min als in Belgie of gelijk waar in de wereld, een probleem, die doden. Dat zijn minuskule aantallen in vergelijking met de normale aantallen doden. Als dusdanig is de hoeveelheid doden onbelangrijk. Beneden de 200 000 doden in Belgie (twee keer een normaal jaar, zeg maar) moeten we normaal gezien de maatschappij niet lastig vallen.

Wij hebben in ons land schade veroorzaakt en levenstijd verbrod die enkel maar overeenkomt met 250 000 doden of zo. Zolang men daar ver onder blijft, was dat in elk geval een stommiteit, he. Of we nu 200 doden hebben, of 30 000 of 70 000. Dat zijn veel en veel te weinig doden om zoiets voor gedaan te hebben.

Of dat nu een prutske van 10000 doden is, of maar 100, of 5000, dat maakt totaal niks uit, dat zijn piepkleine aantallen doden.

Wat dan telt is de vrijheidsberoving van de 99.95% van de bevolking die niet dood is he (in Zweden).

En dat is in Zweden STUKKEN EN STUKKEN beter dan in andere landen zoals Belgie.

Nog eens: corona is een te kleine pruts om gans dit circus voor te doen. Hoeveel het kleine aantal doden nu precies is door corona heeft geen belang, het is een te klein getal om zo een vrijheidsberoving over te hebben gepleegd.

Erw
22 november 2020, 13:44
Ja, maar dat is de achterliggende macht, ik denk niet dat de Belgische politici daar zo direct bij betrokken zijn; bij de Hollandse heb ik al meer achterdocht.
Die BE politici drukken toch ook maar "en bloc" het knoppeke in dat hun kliek partijbesturen aanwijst?
Die dan kopstukken zijn van kolonies parasiterende / gesponsorde belangengroepen?
Het is ALTIJD achterliggende macht. Zonder die zou "overheid" en "politicus" niet eens een bestaansreden hebben. Je moet iemand hebben om andermans afgepakt eigendom naartoe te schuiven ter creatie van aanhang he. Wat is een Sinterklaas zonder kinderen?

marie daenen
22 november 2020, 13:51
Die geschiedenisboeken worden samen met de Sinterklaasboeken verbrand.

2

cookie monster
24 november 2020, 00:55
Thailand Vietnam Laos Cambodia Australië Nieuw zeeland.......probeer anders nu maar eens een reisje te boeken naar die landen als je me niet gelooft.
Pakistan is momenteel ook een HEUSE afrader , want ....
over eigenwijze mensen gesproken ondanks pakistaanse coronaregels:
https://nos.nl/artikel/2357511-honderdduizenden-bij-uitvaart-van-radicale-pakistaanse-geestelijke.html

sbe4kdr
24 november 2020, 01:05
Ja, maar dat is de achterliggende macht, ik denk niet dat de Belgische politici daar zo direct bij betrokken zijn; bij de Hollandse heb ik al meer achterdocht.

In Engeland zijn er toch nog parlementaire die zelf denken en ook iets ondernemen als blijkt dat ze fictieve cijfers voorgeschoteld krijgen.
https://archive.is/4zYmK


Volgens de regering overvol half november.

https://antiempire.b-cdn.net/wp-content/uploads/2020/11/2020417_144740.jpg

Huidige toestand

cookie monster
24 november 2020, 01:25
CoronaCRISIS !!
Kent u de acht ministers van Volksgezondheid in ons land ?? :lol:
https://www.standaard.be/cnt/dmf20201123_95759175
Nou , over eigenwijsheid & tegendraads gesproken:
Als zij mekaar zouden tegenspreken , hoe moeten wij hun raad opvolgen ??

Jan Janssen
24 november 2020, 01:27
In Engeland zijn er toch nog parlementaire die zelf denken en ook iets ondernemen als blijkt dat ze fictieve cijfers voorgeschoteld krijgen.
https://archive.is/4zYmK


Volgens de regering overvol half november.

https://antiempire.b-cdn.net/wp-content/uploads/2020/11/2020417_144740.jpg

Huidige toestand


Vooral deze doet het hem voor mij. Laat Van Ranst zijn berekeningskes maar eens zien.


The second demand is for ministers to end a "monopoly" on advice of government scientists and allow them to be challenged by competitive, multi-disciplinary expert groups. "The Government should publish the models that inform policies so they can be reviewed by the public."