PDA

View Full Version : H0e ziet u de doorstart van Wilmes II met machtiging?


cato
16 maart 2020, 16:11
Blijkbaar maakt de ziekte van België maakt nu alles mogelijk.

marie daenen
16 maart 2020, 17:37
Blijkbaar maakt de ziekte van België maakt nu alles mogelijk.

Tot la Belgique samen met het coronavirus verdwijnt...

ViveLaBelgique
16 maart 2020, 18:06
Het is de WHO die de macht grijpt. Niet enkel in ons land. Het is onbegrijpelijk dat het WHO verkiezingen in Frankrijk heeft toegelaten zondag jongstleden. Dergelijke fratsen die de besmettingscurve doen pieken ipv af te vlakken dienen vermeden te worden. Een volmachtenregering kan desnoods beveiligingsfirma's opvorderen om de samenkomsten van personen te voorkomen en ontbinden.

RASPOUTINE
16 maart 2020, 18:08
Wat gaat Cd&V doen en wat zijn de gevolgen voor Jambon I ?

Na Open-Vld, tweede woordbreuk of niet? :oops::oops:

cato
16 maart 2020, 21:44
Wat gaat Cd&V doen en wat zijn de gevolgen voor Jambon I ?

Na Open-Vld, tweede woordbreuk of niet? :oops::oops:

Het wordt zwaar weer in de Vlaamse regering

Ambiorix1
17 maart 2020, 03:38
kiezersbedrog in het kwadraat.

Jay-P.
17 maart 2020, 04:07
Tot la Belgique samen met het coronavirus verdwijnt...Pas op voor 'ton derrière' wanneer de deur achter je dicht zwaait. Doei.
Of in jouw taal: Bonjour chez toi!

Weyland
17 maart 2020, 05:26
Doet me van nationaliteit te willen veranderen.

Jay-P.
17 maart 2020, 05:35
Doet me van nationaliteit te willen veranderen.Familiair met de uitdrukking: "Put your feet where your mouth is?" Ik deed dat ook al een hele tijd geleden.
Correctie: alleen van regio, he. Paperassen behouden.

Weyland
17 maart 2020, 05:59
Familiair met de uitdrukking: "Put your feet where your mouth is?" Ik deed dat ook al een hele tijd geleden.
Correctie: alleen van regio, he. Paperassen behouden.

Benieuwd of ik zal kunnen verhuizen dit jaar nog. De coronacrisis zal een jaar duren, geen maand. Daarvan ben ik overtuigd. En België gaat binnenkort hoogstwaarschijnlijk de grenzen dichtgooien. 400 m verwijderd van het land waarin ik werk is nog steeds 400 m te ver. Jammer dan.

Belgen zeggen twee maanden als we ons best doen. Vergeten die soms dat het virus over heel de wereld verspreid is? Ik zie het zo terug de kop op steken eens de maatregels versoepeld worden. Productie zal ook moeten blijven draaien. Gradueel zullen veel mensen besmet raken. Het beste wat we kunnen doen is de top van de huidige curve bereiken en de restricties streng houden. Terug wat versoepelen, terug verstrengen etc...Totdat de sterkere onder ons een immuniteit opbouwen.

We zullen zien. Misschien kunnen we het toch baas. België en Nederland verschillen radicaal van visie hier en de Belgische media negeren mooi Mark Ruttes speech van gisteren. Ik vraag me af hoe die onthaald zou worden bij ons.

https://www.youtube.com/watch?v=D3QPmphUK_M

Ik vrees dat de Belgische overheid erg wantrouwig jegens Nederland zal worden en meer de Franse aanpak over zal nemen, terwijl Nederland de Duitse visie volgt. Erg vervelend als je werkt in Nederland en woont in België. Liefst zou ik daar wonen. Verhuizen is echt een langdurig proces en zeker gecompliceerd door de crisis.

Vlad
17 maart 2020, 06:41
Een liberale coup die de man met de pet serieus gaat kosten, met steun van extreem links dat terug in de revolutie is gaan geloven en hoopt op de totale instorting en achteraf de totale macht. Dat is hoe ik de 'doorstart' van Wilmes zie.

Vette Pois(s)on
17 maart 2020, 06:43
petrik is een groot staatsman

de laffe opportunistische blauwe bende is hem dankbaar

cato
17 maart 2020, 08:27
petrik is een groot staatsman

de laffe opportunistische blauwe bende is hem dankbaar

Die het land naar de kloten helpt?:roll:

cato
17 maart 2020, 08:28
Benieuwd of ik zal kunnen verhuizen dit jaar nog. De coronacrisis zal een jaar duren, geen maand. Daarvan ben ik overtuigd. En België gaat binnenkort hoogstwaarschijnlijk de grenzen dichtgooien. 400 m verwijderd van het land waarin ik werk is nog steeds 400 m te ver. Jammer dan.

Belgen zeggen twee maanden als we ons best doen. Vergeten die soms dat het virus over heel de wereld verspreid is? Ik zie het zo terug de kop op steken eens de maatregels versoepeld worden. Productie zal ook moeten blijven draaien. Gradueel zullen veel mensen besmet raken. Het beste wat we kunnen doen is de top van de huidige curve bereiken en de restricties streng houden. Terug wat versoepelen, terug verstrengen etc...Totdat de sterkere onder ons een immuniteit opbouwen.

We zullen zien. Misschien kunnen we het toch baas. België en Nederland verschillen radicaal van visie hier en de Belgische media negeren mooi Mark Ruttes speech van gisteren. Ik vraag me af hoe die onthaald zou worden bij ons.

https://www.youtube.com/watch?v=D3QPmphUK_M

Ik vrees dat de Belgische overheid erg wantrouwig jegens Nederland zal worden en meer de Franse aanpak over zal nemen, terwijl Nederland de Duitse visie volgt. Erg vervelend als je werkt in Nederland en woont in België. Liefst zou ik daar wonen. Verhuizen is echt een langdurig proces en zeker gecompliceerd door de crisis.
België heeft altijd voor Frankrijk gekozen en de Franse lijn gevolgd en dit zal nu niet anders zijn.

Universalia
17 maart 2020, 08:46
België heeft altijd voor Frankrijk gekozen en de Franse lijn gevolgd en dit zal nu niet anders zijn.

Zoals ik al eerder wist te schrijven zal met die Wilmès (MR) aan het 'roer' België verfransen.

Verzet N-VA kan stemming noodregering niet torpederen. (https://a.msn.com/r/2/BB11hgLT?m=nl-be&referrerID=InAppShare)

De vragen die daarbij rijzen.

Geeft de Koning de Franstaligen ook niet véél voordeel?

Zit de schrik er goed in om het BDW (N-VA) eens te laten doen?

Splitsing van België zou dat goede zet kunnen zijn? (Vlaaderen ± 16 miljard rijker :lol: )

Jay-P.
17 maart 2020, 08:49
Benieuwd of ik zal kunnen verhuizen dit jaar nog. De coronacrisis zal een jaar duren, geen maand. Daarvan ben ik overtuigd. En België gaat binnenkort hoogstwaarschijnlijk de grenzen dichtgooien. 400 m verwijderd van het land waarin ik werk is nog steeds 400 m te ver. Jammer dan.

Belgen zeggen twee maanden als we ons best doen. Vergeten die soms dat het virus over heel de wereld verspreid is? Ik zie het zo terug de kop op steken eens de maatregels versoepeld worden. Productie zal ook moeten blijven draaien. Gradueel zullen veel mensen besmet raken. Het beste wat we kunnen doen is de top van de huidige curve bereiken en de restricties streng houden. Terug wat versoepelen, terug verstrengen etc...Totdat de sterkere onder ons een immuniteit opbouwen.

We zullen zien. Misschien kunnen we het toch baas. België en Nederland verschillen radicaal van visie hier en de Belgische media negeren mooi Mark Ruttes speech van gisteren. Ik vraag me af hoe die onthaald zou worden bij ons.

https://www.youtube.com/watch?v=D3QPmphUK_M

Ik vrees dat de Belgische overheid erg wantrouwig jegens Nederland zal worden en meer de Franse aanpak over zal nemen, terwijl Nederland de Duitse visie volgt. Erg vervelend als je werkt in Nederland en woont in België. Liefst zou ik daar wonen. Verhuizen is echt een langdurig proces en zeker gecompliceerd door de crisis.Bedankt voor de speech-link.
Viel slechts na 5 minuten in slaap en dat is beter dan bij Macron: 2 min. 45 sec.
Sterkte en oefen de ouw smokkelpaadjes aan de grens alvast.

Weyland
17 maart 2020, 09:35
Bedankt voor de speech-link.
Viel slechts na 5 minuten in slaap en dat is beter dan bij Macron: 2 min. 45 sec.
Sterkte en oefen de ouw smokkelpaadjes aan de grens alvast.

Dat en mss eerder fietsen dan autorijden.

cato
17 maart 2020, 09:56
Zoals ik al eerder wist te schrijven zal met die Wilmès (MR) aan het 'roer' België verfransen.

Verzet N-VA kan stemming noodregering niet torpederen. (https://a.msn.com/r/2/BB11hgLT?m=nl-be&referrerID=InAppShare)

De vragen die daarbij rijzen.

Geeft de Koning de Franstaligen ook niet véél voordeel?

Zit de schrik er goed in om het BDW (N-VA) eens te laten doen?

Splitsing van België zou dat goede zet kunnen zijn? (Vlaaderen ± 16 miljard rijker :lol: )
De koning heeft getekend om de coup te plegen.

cato
17 maart 2020, 09:56
Zoals ik al eerder wist te schrijven zal met die Wilmès (MR) aan het 'roer' België verfransen.

Verzet N-VA kan stemming noodregering niet torpederen. (https://a.msn.com/r/2/BB11hgLT?m=nl-be&referrerID=InAppShare)

De vragen die daarbij rijzen.

Geeft de Koning de Franstaligen ook niet véél voordeel?

Zit de schrik er goed in om het BDW (N-VA) eens te laten doen?

Splitsing van België zou dat goede zet kunnen zijn? (Vlaaderen ± 16 miljard rijker :lol: )

Een doorstart van Wilmes II maakt de Vlamingen vele miljarden armer.:roll:

Xenophon
17 maart 2020, 09:58
Hoe zou de N-VA/BDW zich nu voelen, in het cordon?

cato
17 maart 2020, 10:02
Hoe zou de N-VA/BDW zich nu voelen, in het cordon?

Na VB is inderdaad nu ook N-VA in het cordon gezet door Magnette..
Nog even en de meerderheid van Vlaanderen zit in het cordon.

Zipper
17 maart 2020, 10:05
Na VB is inderdaad nu ook N-VA in het cordon gezet door Magnette..
Nog even en de meerderheid van Vlaanderen zit in het cordon.

met zeer welwillende medewerking van VLD.

Xenophon
17 maart 2020, 10:07
Na VB is inderdaad nu ook N-VA in het cordon gezet door Magnette..
Nog even en de meerderheid van Vlaanderen zit in het cordon.

Let nu op he, ik zeg u dat dit BDW/de N-VA alleen maar fanatieker anti-VB zal maken.

cato
17 maart 2020, 10:12
met zeer welwillende medewerking van VLD.

Collaboreren om de postjes kunnen zij als geen ander.

cato
17 maart 2020, 10:15
Let nu op he, ik zeg u dat dit BDW/de N-VA alleen maar fanatieker anti-VB zal maken.

De twee grootste partijen op rechts ,blijven natuurlijk elkaars concurrenten.
In de campagne de strijd aangaan en in de formatie elkaar opzoeken zou normaal moeten zijn.
Ee verdeel een heers politiek speelt de PS in de kaart.

Knuppel
17 maart 2020, 10:17
met zeer welwillende medewerking van VLD.


En de iets minder welwillende medewerking van de tsjeven.
Zoals verwacht....

omaplop
17 maart 2020, 10:33
Een doorstart van Wilmes II maakt de Vlamingen vele miljarden armer.:roll:

Klopt, wantnu krijgen de Walen zelfs volmacht om de Vlamingen ?* volonté te pluimen. De staatsschuld zal ongekende hoogtes vertonen en de Vlamingen zullen totaal gepluimd achterblijven, zoals Onkelinkx ooit zei.

Knuppel
17 maart 2020, 10:49
Let nu op he, ik zeg u dat dit BDW/de N-VA alleen maar fanatieker anti-VB zal maken.

Het valse spel van Magnette en Dewael en co zouden niet alleen De Wever wel eens van houding kunnen doen veranderen.

De Wever laat de woorden ‘muppetshow‘ vallen. ‘Moet je dan niet DéFI en PTB ook gaan halen? Als PTB komt, dan vraag ik het Vlaams Belang er hier ook bij.’


Uit hetzelfde artikel:

Feit is dat er interne druk is bij de PS en de vakbond FGTB om toch maar niet met N-VA in zee te gaan. De PS-voorzitter brengt zijn alternatief scenario in gang: Magnette neemt contact op met Jean-Marc Nollet (Ecolo) om zich te verzekeren van steun. Ze gaan gewoon het kabinet Wilmès steunen vanuit de oppositie, zonder in de regering te stappen. Zo houden ze N-VA eruit. Een aanbod dat bovendien de restregering niet kan weigeren: de lat ligt eigenlijk op zo goed als nul centimeter, geen enkele afspraak is verbonden aan die steun.
De PS-voorzitter gaat daarop in vol mediaoffensief, wat hij aankondigt aan journalisten. Bij RTL zet hij de aanval in op de ‘onverantwoorde N-VA’, die ‘de crisis misbruikt om z’n eigen agenda door te drukken van een staatshervorming’, en ook ‘de post van eerste minister eist’. Hij legt ook z’n plan op tafel om de regering Wilmès te steunen, waarop Bouchez én Nollet enthousiast reageren in diezelfde uitzending.
Bij N-VA, maar ook bij Open Vld, sp.a en CD&V zit men met ontzetting te kijken naar de tv-uitzending: niemand had dit zien komen, niemand was op de hoogte.
De Franstalige pers, de enige die de PS of MR ooit in problemen zouden kunnen brengen, reageert nauwelijks: daar gaat het idee van N-VA als boze boeman er netjes als zoete broodjes in.


De Wever komt toe en vraagt het woord, als de vergadering start. Hij wil twee vragen stellen: ‘Is hier iemand die wil beweren dat ik het premierschap heb opgeëist? En is hier iemand die wil beweren dat ik onze regeringsdeelname aan een staatshervorming heb gekoppeld? Want als dat het geval is, dan ben ik meteen weg. Stop met te liegen in de media’, stelt De Wever.
Niemand reageert, niemand spreekt het tegen. ‘Mensen zonder eer, zonder code, zonder respect, daar kan je niet mee werken. Dan is het wel heel moeilijk’, zo zegt De Wever. Maar hij stapt niet op: het is er de situatie niet naar weg te lopen, op zo’n lastige momenten voor het land.
Maar De Wever verheft z’n stem niet, terwijl Rousseau wel in crescendo gaat. De sp.a-voorzitter is gedegouteerd. Hij was nog volop aan een regeerverklaring aan het werken, en moet plots vaststellen dat z’n eigen politieke familie met de groenen in zee is gegaan, achter z’n rug nog wel. Het is een hard ontwaken, waarbij hij in plenaire sessie Magnette allerminst spaart. Woorden als ‘leugenaar‘ komen op tafel, terwijl de rest het aanhoort. Magnette blijft stil.
Want nog steeds staat de deur open voor regeringsdeelname voor N-VA. Die koppelen hun steun voor het kabinet Wilmès aan een vicepremier voor N-VA en een klein, afgeslankt kabinet. Hij wil dat ‘de grote partijen de kans krijgen erin te stappen’. Het is niet ‘omdat de Franstalige kant dat weigert, dat de Vlaamse kant ons dan niet mag opnemen’.
PS-voorzitter Magnette weigert carrément om N-VA erin te laten, Georges-Louis Bouchez niet. Hij heeft al lang alles gewonnen, de N-VA er dan bij, waarom niet?
Maar Magnette wil niet weten van wijken. De PS biedt al haar stemmen, én die van de groenen aan, om de actuele regering volmachten te geven. Een heel straf aanbod, met maar één voorwaarde: de N-VA mag en zal niet opgenomen worden in dat kabinet.
Magnette komt ook tussen met een opmerkelijke lofzang: ‘de krachtige manier waarop de crisis door Wilmès wordt aangepakt’ en ‘het risico om nu kabinetten te gaan wisselen’. Er wordt hier en daar met de ogen gerold over zoveel theater. Magnette heeft niet bepaald veel vrienden erbij aan tafel. Maar hij heeft wel z’n slag thuis.
Magnette dwingt daarop af dat Ecolo en Groen erbij geroepen worden. En ook cdH komt erbij. Al die linkse partijen zitten op de lijn van de PS: een regering die bijzondere machten krijgt, met liefst 13 liberale ministers erin, maar die eigenlijk een blanco cheque krijgt. Het spel is gespeeld: tegen zo’n aanbod kan N-VA niet op.
‘Groen is toegekomen in de meeting, en heeft eigenlijk maar één eis gesteld: is er zeker geen N-VA in die regering? Dat was duidelijk de enige voorwaarde. Wie nu nog afkomt met ‘constructieve opstelling’, die moet toch eens goed nadenken wat hij zegt’, zo is bij twee Vlaamse partijvoorzitters te horen.

De sp.a komt er beschadigd uit: de PS zette hen weg als ‘vriendjes van de N-VA’, en vooral, hun voorzitter, die z’n nek ver had uitgestoken, werd koudweg verraden door z’n ‘kameraad’ Magnette.

Tot slot: Alweer lijkt zo, na een dolle rit van vier dagen, een unieke kans gemist om een krachtige regering te vormen, maar meteen ook de kiem te leggen om een duurzame oplossing voor het land te verzinnen. Dat daarbij verraad en leugens de rode draad vormen in het geheel, is niet iets om vrolijk over te worden, voor de toekomst van dit land.
Zouden ze op het Paleis gelukkig zijn, nu er eindelijk een regering is?

https://businessam.be/hoe-verraad-en-bedrog-de-regering-wilmes-een-tweede-leven-gaf/

Hoelang nog voor de VLD uit de Vlaamse regering wordt gesjot en vervangen door de SP.a?

cato
17 maart 2020, 14:57
Het valse spel van Magnette en Dewael en co zouden niet alleen De Wever wel eens van houding kunnen doen veranderen.

Tot slot: Alweer lijkt zo, na een dolle rit van vier dagen, een unieke kans gemist om een krachtige regering te vormen, maar meteen ook de kiem te leggen om een duurzame oplossing voor het land te verzinnen. Dat daarbij verraad en leugens de rode draad vormen in het geheel, is niet iets om vrolijk over te worden, voor de toekomst van dit land.
Zouden ze op het Paleis gelukkig zijn, nu er eindelijk een regering is?
https://businessam.be/hoe-verraad-en...ede-leven-gaf/



Hoelang nog voor de VLD uit de Vlaamse regering wordt gesjot en vervangen door de SP.a?

Het zal wel moeten want de verhoudingen in de Vlaamse regering zijn totaal verziekt.

Knuppel
18 maart 2020, 01:09
Hoe zou de N-VA/BDW zich nu voelen, in het cordon?

Zoals het hoort.

N-VA geeft geen vertrouwen aan “democratische draak”

Vandaag legt premier Sophie Wilmès (MR) haar regeerverklaring af en vraagt ze het vertrouwen aan het parlement. Dat zal ze krijgen, maar niet van de N-VA’ers. Die vinden haar minderheidsregering “een democratische draak”.


Parlementaire zelfdoding’ kan efficiënt zijn
Met bijzondere machten kun je snel en doeltreffend werken, met respect voor de democratie. Bij een minderheidsregering ligt dat moeilijker.


We zullen zien waar democratische draken toe leiden.

daiwa
18 maart 2020, 02:05
Hoe zou de N-VA/BDW zich nu voelen, in het cordon?

Zoals Van Grieken zich voelde toen BDW in Antwerpen de sossen verkoos boven het VB?

cato
18 juni 2020, 22:47
Klopt, wantnu krijgen de Walen zelfs volmacht om de Vlamingen ?* volonté te pluimen. De staatsschuld zal ongekende hoogtes vertonen en de Vlamingen zullen totaal gepluimd achterblijven, zoals Onkelinkx ooit zei.

Zolang de Vlamingen dit goed vinden ,zal het niet veranderen.
Na Leterme en madame NON, is er eigenlijk nog niets veranderd.
Misschien duurt dat nog wel jaren.
Leterme vergiste zich niet in het volkslied, hij kende het land op zijn duimpje.

Svennies
18 juni 2020, 23:52
Zolang de Vlamingen dit goed vinden ,zal het niet veranderen.
Na Leterme en madame NON, is er eigenlijk nog niets veranderd.
Misschien duurt dat nog wel jaren.
Leterme vergiste zich niet in het volkslied, hij kende het land op zijn duimpje.

Den belziek is verworden tot een slakje,nu het juiste moment afwachten om er zout op te strooien....

Geduld is een vereiste,maar wat zich in het zuiden van het land afspeelt,is bijzonder hoopvol.....

De PS zit in een val,gevangen tussen haar eigen vooral Brusselse partijleden,haar eigen vakbond en met de adem van de BTP in hun nek...

En dan staat daar tegenover de Bouchez en zijn MR ,én de ecolo op de achtergrond....

Boeiende tijden breken aan....

reservespeler
19 juni 2020, 06:17
Den belziek is verworden tot een slakje,nu het juiste moment afwachten om er zout op te strooien....

Geduld is een vereiste,maar wat zich in het zuiden van het land afspeelt,is bijzonder hoopvol.....

De PS zit in een val,gevangen tussen haar eigen vooral Brusselse partijleden,haar eigen vakbond en met de adem van de BTP in hun nek...

En dan staat daar tegenover de Bouchez en zijn MR ,én de ecolo op de achtergrond....

Boeiende tijden breken aan....

Vooral den Paul zit verstrikt in z'n eigen netten.

kelt
19 juni 2020, 07:33
Ergens de laatste maand is de wil om een regering te vormen die de resterende 2 en iets jaar(want dan zijn er alweer verkiezingen nietwaar) zich beperkt tot "relance" verloren gegaan.....

De Regering Wilmes was verondersteld te eindigen......wel....NU.....

Zelfs "relance" heeft nu,blijkbaar,verschillende betekenissen voor verschillende mensen....

Ik zie vooral echter de komplete onbekwaamheid van onze volksvertegenwoordigers om ons te vertegenwoordigen in de "Raad van bestuur",het Federaal Parlement.Duidelijker illustratie van de nutteloosheid van dat instituut is niet meer nodig.

Zie je ik zie geen problemen in een eventuele doorstart op zich,ik zie FUNDAMENTELE problemen in diegenen die de regering moeten dirigeren en deze rol NIET vervullen wegens.....partijtucht (niks van,gemakzucht!,enkel JM Dedecker kan ik nog op face-value nemen,de rest...pffff....)

Jay-P.
19 juni 2020, 07:55
Seg mannekes, stop in feite ne keer met te zagen voor een onafhankelijk Vlonderenland, he! Sjot die Wolse politiekers naar de Congo en laat ze daar maar grondstoffen ontginnen en ze aan de echte Belgen verkopen. Laat ze Flup Uno & Matil maar meenemen.

Ondertussen kunnen de herenboerkes en -borinnekes met hun lijfeigenen van 't Vlakke Land hun hoogtevrees gaan overwinnen boven de falaisen in Marche-les-Dames. Vakantieland Belgium!
Ik stel ook voor om de kroonprinses te houden. Geef haar een kans om te bewijzen een efficiente "Sois belle et tais toi" carrière te starten als ambassadrice van 't A'penland.
(Mits mogelijkheid tot 3 maanden vooropzeg tijdens proefperiode.)

marie daenen
19 juni 2020, 09:21
Seg mannekes, stop in feite ne keer met te zagen voor een onafhankelijk Vlonderenland, he! Sjot die Wolse politiekers naar de Congo en laat ze daar maar grondstoffen ontginnen en ze aan de echte Belgen verkopen. Laat ze Flup Uno & Matil maar meenemen.

Ondertussen kunnen de herenboerkes en -borinnekes met hun lijfeigenen van 't Vlakke Land hun hoogtevrees gaan overwinnen boven de falaisen in Marche-les-Dames. Vakantieland Belgium!
Ik stel ook voor om de kroonprinses te houden. Geef haar een kans om te bewijzen een efficiente "Sois belle et tais toi" carrière te starten als ambassadrice van 't A'penland.
(Mits mogelijkheid tot 3 maanden vooropzeg tijdens proefperiode.)

Hoe diep heel dit land, gebukt onder francofone hoogheidswaanzin, gezakt is...

Jay-P.
19 juni 2020, 09:39
Hoe diep heel dit land, gebukt onder francofone hoogheidswaanzin, gezakt is... ? Geen kloten van de Schhoof verstaan van jouw antwoord op mijn post maar trek het je niet aan, meiske. ;-)

Vrijheideerst
19 juni 2020, 10:26
Zoals Van Grieken zich voelde toen BDW in Antwerpen de sossen verkoos boven het VB?

Wat is er slecht aan de coalitie N-VA, Open VLD & SP.A in Antwerpen?

(Buiten de war on drugs).

dalibor
19 juni 2020, 10:58
Den belziek is verworden tot een slakje,nu het juiste moment afwachten om er zout op te strooien....

Geduld is een vereiste,maar wat zich in het zuiden van het land afspeelt,is bijzonder hoopvol.....

De PS zit in een val,gevangen tussen haar eigen vooral Brusselse partijleden,haar eigen vakbond en met de adem van de BTP in hun nek...

En dan staat daar tegenover de Bouchez en zijn MR ,én de ecolo op de achtergrond....

Boeiende tijden breken aan....

De BTP?

Boduo
19 juni 2020, 16:28
De BTP?

ja, dat vraag ik me ook af !

reservespeler
20 juni 2020, 05:48
Wat gaat Cd&V doen en wat zijn de gevolgen voor Jambon I ?

Na Open-Vld, tweede woordbreuk of niet? :oops::oops:

Eigenlijk zijn dat twee verschillende regeringen.
Jambon kan zich het best concentreren op z'n eigen regering en de rest overlaten aan De Wever en co.

Vrijheideerst
20 juni 2020, 09:51
Eigenlijk zijn dat twee verschillende regeringen.
Jambon kan zich het best concentreren op z'n eigen regering en de rest overlaten aan De Wever en co.

Wat, voorzitter blijven tot als zijn partij onder de 15% zakt?

Boduo
20 juni 2020, 16:11
Wat, voorzitter blijven tot als zijn partij onder de 15% zakt?

je mag een béétje overdrijven maar niet te veel...
Onder de 15 & de anderen onder de 10 ?

cato
18 augustus 2020, 20:02
Zoals ik al eerder wist te schrijven zal met die Wilmès (MR) aan het 'roer' België verfransen.

Verzet N-VA kan stemming noodregering niet torpederen. (https://a.msn.com/r/2/BB11hgLT?m=nl-be&referrerID=InAppShare)

De vragen die daarbij rijzen.

Geeft de Koning de Franstaligen ook niet véél voordeel?

Zit de schrik er goed in om het BDW (N-VA) eens te laten doen?

Splitsing van België zou dat goede zet kunnen zijn? (Vlaaderen ± 16 miljard rijker :lol: )

Natuurlijk geeft de koning de Franstaligen veel voordeel en vooral de liberalen geeft hij veel voordeel.
Hij weet waar het geld zit en gunt zijn relaties de voordelen daarvan.

cato
11 september 2020, 15:44
Ergens de laatste maand is de wil om een regering te vormen die de resterende 2 en iets jaar(want dan zijn er alweer verkiezingen nietwaar) zich beperkt tot "relance" verloren gegaan.....

De Regering Wilmes was verondersteld te eindigen......wel....NU.....

Zelfs "relance" heeft nu,blijkbaar,verschillende betekenissen voor verschillende mensen....

Ik zie vooral echter de komplete onbekwaamheid van onze volksvertegenwoordigers om ons te vertegenwoordigen in de "Raad van bestuur",het Federaal Parlement.Duidelijker illustratie van de nutteloosheid van dat instituut is niet meer nodig.

Zie je ik zie geen problemen in een eventuele doorstart op zich,ik zie FUNDAMENTELE problemen in diegenen die de regering moeten dirigeren en deze rol NIET vervullen wegens.....partijtucht (niks van,gemakzucht!,enkel JM Dedecker kan ik nog op face-value nemen,de rest...pffff....)

Ja maanden vakantie en ook nog eens corona en 17 september stelt ook al niets voor.
Het werken begint waarschijnlijk ergens in oktober.

Pandareus
11 september 2020, 15:54
ik kan niet stemmen...:cry:

Het is geen 'slinkse' weg naar Vivaldi, maar een open road :lol:

djimi
11 september 2020, 16:04
ik kan niet stemmen...:cry:

Het is geen 'slinkse' weg naar Vivaldi, maar een open road :lol:


Yup.

Een échte 'highway to hell', maar dan - ondanks "Vivaldi" en op wat onverteerbare pokkenherrie na - zonder muziek die naam waard.


Géén :lol:, wel :-(:-(:-(


Wat voor ongelooflijke klootzakken de blauwe bazenpoepers télkens wéér blijken te zijn, het blijft toch verbazingwekkend.


Me dunkt is het hoog tijd voor grondig onderzoek naar de (historische én actuele) verbanden tussen 'liberalisme' en 'satanisme'

:twisted:

Boduo
11 september 2020, 16:04
ik kan niet stemmen...:cry:

Het is geen 'slinkse' weg naar Vivaldi, maar een open road :lol:

Niet ?
Ik heb een beetje compassie met jou !

Pandareus
11 september 2020, 16:51
Niet ?
Ik heb een beetje compassie met jou !

8O :-o ik voel me hier heeel ongemakkelijk bij...

Nu, wat wil je ? Een enquete met 4 mogelijke antwoorden, waarbij de keuzes nummer 1,2 en 4 pure kolder zijn is eigenlijk zelfs geen bevraging hee, het is gewoon een statement. En met dat statement ben ik het niet eens, omdat TS het intentionele karakter echt zwaar onderschat.

cato
11 september 2020, 18:03
ik kan niet stemmen...:cry:

Het is geen 'slinkse' weg naar Vivaldi, maar een open road :lol:

De praktijk is toch anders gegaan.:roll:

Pandareus
11 september 2020, 18:36
De praktijk is toch anders gegaan.:roll:

'slinks' wil zeggen : achterbaks.

Hier zien we een zeer duidelijk traject van de onderhandelaars richting Vivaldi. Ik zie niet in wat daar 'slinks' aan is ? Dat de corona-toestanden even verlenging noodzaken, is maar een detail in het geheel. Men is duidelijk richting een doel aan het werken.

Nu (jammer genoeg volgens mij) Paars-Geel+ dood is door de stommiteit om er de helft van de blauwe familie te willen afrijden is dit de tweede beste keuze.

In wat PM en BDW voorstelden, zat veeel te weinig blauw, dat was een rood-geel vehikel met blauwe depannage.

Nu kan er terug ernstig gewerkt worden richting een 'landing' onder partijen.


edit : ik blijf het spijtig vinden dat we nooit gaan weten OF het zou gelukt zijn : moest BDW tegen PM gewoon 'neen' hebben gezegd op zijn vraag of hij bereid was om de franstalige liberalen eruit te willen rammen, zou PM dan echt per direct de formatie hebben opgeblazen ? Of was het ook van zijnentwege pure blufpoker, en is BDW in die val gelopen ?

reservespeler
12 september 2020, 06:17
Wat, voorzitter blijven tot als zijn partij onder de 15% zakt?

Dat zal veel minder aan Bart liggen dan aan de omstandigheden waaronder wij nu leven.

reservespeler
12 september 2020, 06:20
Natuurlijk geeft de koning de Franstaligen veel voordeel en vooral de liberalen geeft hij veel voordeel.
Hij weet waar het geld zit en gunt zijn relaties de voordelen daarvan.

Niet noodzakelijk waar het geld zit, wel waar z'n slippendragers zitten.

reservespeler
12 september 2020, 06:23
'slinks' wil zeggen : achterbaks.

Hier zien we een zeer duidelijk traject van de onderhandelaars richting Vivaldi. Ik zie niet in wat daar 'slinks' aan is ? Dat de corona-toestanden even verlenging noodzaken, is maar een detail in het geheel. Men is duidelijk richting een doel aan het werken.

Nu (jammer genoeg volgens mij) Paars-Geel+ dood is door de stommiteit om er de helft van de blauwe familie te willen afrijden is dit de tweede beste keuze.

In wat PM en BDW voorstelden, zat veeel te weinig blauw, dat was een rood-geel vehikel met blauwe depannage.

Nu kan er terug ernstig gewerkt worden richting een 'landing' onder partijen.


edit : ik blijf het spijtig vinden dat we nooit gaan weten OF het zou gelukt zijn : moest BDW tegen PM gewoon 'neen' hebben gezegd op zijn vraag of hij bereid was om de franstalige liberalen eruit te willen rammen, zou PM dan echt per direct de formatie hebben opgeblazen ? Of was het ook van zijnentwege pure blufpoker, en is BDW in die val gelopen ?

Als we kijken naar wat er ondertussen wel kan tussen PS en MR, dan denk ik dat inderdaad blufpoker gespeeld werd.

patrickve
12 september 2020, 06:38
edit : ik blijf het spijtig vinden dat we nooit gaan weten OF het zou gelukt zijn : moest BDW tegen PM gewoon 'neen' hebben gezegd op zijn vraag of hij bereid was om de franstalige liberalen eruit te willen rammen, zou PM dan echt per direct de formatie hebben opgeblazen ? Of was het ook van zijnentwege pure blufpoker, en is BDW in die val gelopen ?

Ik denk niet dat het blufpoker was. Laat ons zeggen dat de PS niet direct de beste verhoudingen heeft met de N-VA. Ik denk dat het voor de PS een win-win propositie was:

- oftewel slaagt BDW in zijn "opdracht" en hijst O-VLD aan boord zonder MR. Dat is champagne bij de PS, ze hebben een communistisch programma door het strot kunnen jagen van twee "liberaal getinte" Vlaamse regerings"partners", en thuis is de PS van de MR verlost. Maw, de N-VA is het schoothondje van de PS in deze, en helpt hem om zijn communisme te realiseren in ruil voor wat apenootjes. De kans op slagen was klein, maar waarom niet proberen he. Het zou bijzonder grappig geweest zijn dat het precies de N-VA is, die er alles voor doet om een communistisch PS programma aan een meerderheid te helpen :-)

- oftewel slaagt BDW er niet in (wat bleek), en heeft hij zich oeverloos belachelijk gemaakt, en is de PS van die zagevent af, wat altijd de bedoeling is geweest (de PS heeft nooit onder stoelen of banken gestoken van liefst de N-VA kwijt te zijn, maar op een zeker moment konden ze niet anders dan tonen WAAROM).

- oftewel moet BDW zich kwaad maken omdat men met zijn dingskes rammelt, en dan is dat weer een vent met wie ge niet kunt discussieren zoals van in 't begin gezegd.

De ronde "we tonen wat voor een onmogelijke vent, of wat een dweil BDW wel niet is" was op een zeker ogenblik nodig om de anderen diets te maken dat ze de N-VA moesten loslaten als ze vetpotten wilden, die de PS kon uitdelen.

De zware fout die BDW gemaakt heeft, is van zelf te proberen de O-VLD te overtuigen. Maar dat kwam door de zin in vetpotten. Hij had de eer aan zich kunnen houden, en Magnette die discussies laten voeren. Hij zou kunnen gezegd hebben dat hij enkel maar wat communautaire punten heeft kunnen bekomen, maar dat hij daarmee eventueel kan leven, en dat het nu aan Magnette is om zijn economisch programma aan de blauwen voor te leggen, dat het voor hem kifkif is met of zonder MR, maar blijkbaar niet voor de PS.

Hij wist wel heel goed dat Paul dan zou ophouden en dat was dan ook meteen het einde van zijn eigen vetpotten droom.

cato
12 september 2020, 07:22
Als we kijken naar wat er ondertussen wel kan tussen PS en MR, dan denk ik dat inderdaad blufpoker gespeeld werd.

Als het gaat om het binnen halen van de transfer , dan zijn ze dikke maten.
La Belgique gaat boven alles en zal voor hun nooit vergaan.

Universalia
12 september 2020, 07:52
Natuurlijk geeft de koning de Franstaligen veel voordeel en vooral de liberalen geeft hij veel voordeel.
Hij weet waar het geld zit en gunt zijn relaties de voordelen daarvan.

Vlaanderen kraken dat is de opzet?

Een afmattende slag.

cato
12 september 2020, 11:33
Vlaanderen kraken dat is de opzet?

Een afmattende slag.

En veel Vlamingen werken hier aan mee , zij kunnen alleen slaafs doen wat hun meester zegt

Boduo
12 september 2020, 23:35
Ik denk niet dat het blufpoker was. Laat ons zeggen dat de PS niet direct de beste verhoudingen heeft met de N-VA. Ik denk dat het voor de PS een win-win propositie was:

- oftewel slaagt BDW in zijn "opdracht" en hijst O-VLD aan boord zonder MR. Dat is champagne bij de PS, ze hebben een communistisch programma door het strot kunnen jagen van twee "liberaal getinte" Vlaamse regerings"partners", en thuis is de PS van de MR verlost. Maw, de N-VA is het schoothondje van de PS in deze, en helpt hem om zijn communisme te realiseren in ruil voor wat apenootjes. De kans op slagen was klein, maar waarom niet proberen he. Het zou bijzonder grappig geweest zijn dat het precies de N-VA is, die er alles voor doet om een communistisch PS programma aan een meerderheid te helpen :-)

- oftewel slaagt BDW er niet in (wat bleek), en heeft hij zich oeverloos belachelijk gemaakt, en is de PS van die zagevent af, wat altijd de bedoeling is geweest (de PS heeft nooit onder stoelen of banken gestoken van liefst de N-VA kwijt te zijn, maar op een zeker moment konden ze niet anders dan tonen WAAROM).

- oftewel moet BDW zich kwaad maken omdat men met zijn dingskes rammelt, en dan is dat weer een vent met wie ge niet kunt discussieren zoals van in 't begin gezegd.

De ronde "we tonen wat voor een onmogelijke vent, of wat een dweil BDW wel niet is" was op een zeker ogenblik nodig om de anderen diets te maken dat ze de N-VA moesten loslaten als ze vetpotten wilden, die de PS kon uitdelen.

De zware fout die BDW gemaakt heeft, is van zelf te proberen de O-VLD te overtuigen. Maar dat kwam door de zin in vetpotten. Hij had de eer aan zich kunnen houden, en Magnette die discussies laten voeren. Hij zou kunnen gezegd hebben dat hij enkel maar wat communautaire punten heeft kunnen bekomen, maar dat hij daarmee eventueel kan leven, en dat het nu aan Magnette is om zijn economisch programma aan de blauwen voor te leggen, dat het voor hem kifkif is met of zonder MR, maar blijkbaar niet voor de PS.

Hij wist wel heel goed dat Paul dan zou ophouden en dat was dan ook meteen het einde van zijn eigen vetpotten droom.

Politiek is voor 50 % blufpoker.

:?:?:?

patrickve
13 september 2020, 05:00
Politiek is voor 50 % blufpoker.


Nee, dat is elke onderhandeling. Zelfs aan een marktkraam he. Je hebt je eigen rode lijnen, en je eigen wensen en je wil vooral niet dat uw tegenpartij die kent, want uiteraard wil je zo veel mogelijk van je wenspunten realiseren, maar ben je bereid om die op te geven ; en hij ook. Gans het idee is van uw wenspunten laten als "rode lijnen" doen over te komen, en die pas op te geven als anders gans de deal ineen stuikt. Maar daarvoor mag de andere die punten die je eventueel wil opgeven, niet kennen he.

Dat is zoals een prijs: jij wil dat ding ECHT kopen voor 1000 Euro, maar mocht de andere denken dat je aan 600 Euro ermee stopt, dan is dat beter. Hij zou dat ding willen verkopen voor 1000 Euro, maar als hij het aan 600 Euro kwijt geraken, is hij ook content.

Tussen 1000 Euro en 600 Euro is het een kwestie van bluffen he. Als hij WEET dat je tot 1000 Euro wil gaan, en als jij NIET WEET dat hij aan 600 Euro toeslaat, dan gaat hij doen alsof hij onder 900 Euro geen deal meer wil, he. Omgekeerd, als jij WEET dat hij bereid is om te verkopen aan 600 Euro, en hij weet niet dat jij nog wil toehappen tot 1000 Euro, dan kan jij doen alsof je geen deal wil boven de 700 Euro he.

cato
13 september 2020, 09:34
Politiek is voor 50 % blufpoker.

:?:?:?

Politiek gaat om C C , d.w.z connectie en corruptie om zo veel mogelijk geld op te strijken.

cato
14 september 2020, 06:56
Niet noodzakelijk waar het geld zit, wel waar z'n slippendragers zitten.

Je hebt gelijk het geld gaat van Noord naar Zuid en de macht gaat van Zuid naar Noord.
En de koning kijkt toe en ziet dat het goed gaat.