PDA

View Full Version : Corona: wanneer gaat Belgique in lockdown?


Pagina's : [1] 2

Hypochonder
16 maart 2020, 18:49
Het zit er aan te komen, meer zelfs: het is onvermijdelijk.

Dadeemelee
16 maart 2020, 19:01
Ik schat eind deze week.

Witte Kaproen
16 maart 2020, 19:07
Het zit er aan te komen, meer zelfs: het is onvermijdelijk.

Liever vandaag ,dan morgen.

Eduard Khil
16 maart 2020, 19:11
Ik schat eind deze week.

men zegt toch dat de piek in opnames naar eind deze week komt, dus het zal daar wel op uitdraaien. Misschien donderdagavond of zoiets beslissing.

Henri1
16 maart 2020, 19:13
Het zit er aan te komen, meer zelfs: het is onvermijdelijk.

Wat houdt de lockdown in die u oppert?

fox
16 maart 2020, 19:18
Ik vraag me meer en meer af waarom ze niet voor de korte pijn gegaan zijn. Lockdown liever vandaag dan morgen. Hoe langer je wacht hoe langer het ook gaat duren. Onbegrijpelijk eigenlijk. Je weet dat je de andere landen achterna gaat en je neemt exact dezelfde maatregelen. Slaat nergens op.

Henri1
16 maart 2020, 19:22
Ik vraag me meer en meer af waarom ze niet voor de korte pijn gegaan zijn. Lockdown liever vandaag dan morgen. Hoe langer je wacht hoe langer het ook gaat duren. Onbegrijpelijk eigenlijk. Je weet dat je de andere landen achterna gaat en je neemt exact dezelfde maatregelen. Slaat nergens op.

Wat houdt u tegen om uw aanbevelingen door te mailen naar de partijtop van de sterkste fraktie in het federaal parlement?

fox
16 maart 2020, 19:25
Wat houdt u tegen om uw aanbevelingen door te mailen naar de partijtop van de sterkste fraktie in het federaal parlement?

Daar hebben ze experts voor, ik ben dat niet. Het is louter mijn mening en ik geef ook meteen aan dat ik het niet snap. Waarom zou ik dan aanbevelingen formuleren?

Dadeemelee
16 maart 2020, 19:26
Ik vraag me meer en meer af waarom ze niet voor de korte pijn gegaan zijn. Lockdown liever vandaag dan morgen. Hoe langer je wacht hoe langer het ook gaat duren. Onbegrijpelijk eigenlijk. Je weet dat je de andere landen achterna gaat en je neemt exact dezelfde maatregelen. Slaat nergens op.

Bij de vorige beleidsvergadering stelde de NVA een veto tegen sluiting scholen, dus een lockdown gaat ook niet gedragen zijn vermoed ik.

Zodra de federale volmachten heeft kunnen ze gerust een lockdown afkondigen.

kojak
16 maart 2020, 19:35
Ik vraag me meer en meer af waarom ze niet voor de korte pijn gegaan zijn. Lockdown liever vandaag dan morgen. Hoe langer je wacht hoe langer het ook gaat duren. Onbegrijpelijk eigenlijk. Je weet dat je de andere landen achterna gaat en je neemt exact dezelfde maatregelen. Slaat nergens op.

Ik vrees dat je de gevolgen van een lockdown serieus onderschat.
Er zijn nog andere opties ook.

bvb een uitgaansverbod voor 65+ ers, de meest kwetsbare groep of een samenscholingsverbod, om er maar 2 te noemen.

dpg
16 maart 2020, 19:35
https://www.msn.com/de-de/nachrichten/coronavirus/„maßnahmen-die-es-so-in-unserem-land-noch-nicht-gegeben-hat“/ar-BB11gHId?ocid=spartanntp

Zo Dewever weet wat hem doen.

Hypochonder
16 maart 2020, 19:38
Wat houdt de lockdown in die u oppert?

Zelfde situatie als in Spanje momenteel.

kojak
16 maart 2020, 19:43
Zelfde situatie als in Spanje momenteel.

En dat is of wat houdt dat concreet in ?

Mambo
16 maart 2020, 19:45
Lockdown heeft geen nut meer.
Beter de korte pijn nemen en het zijn gang laten gaan.
Zijn we er vanaf

Eduard Khil
16 maart 2020, 19:45
En dat is of wat houdt dat concreet in ?

iedereen binnen, tenzij uit nood (voor eten, dokter, dringend werk, ...)

Dadeemelee
16 maart 2020, 19:46
Lockdown heeft geen nut meer.
Beter de korte pijn nemen en het zijn gang laten gaan.
Zijn we er vanaf

Geert, zijt gij dat? :-D

kojak
16 maart 2020, 19:47
iedereen binnen, tenzij uit nood (voor eten, dokter, dringend werk, ...)

Dat jij het wist, dat wist ik ook. Ik weet ook wat het inhoudt, maar had de vraag eigenlijk aan Hypo gesteld. Soit. ;)

Dadeemelee
16 maart 2020, 19:54
Opeens 5 doden bij, dus we gaan zeker naar een lockdown.

discuz
16 maart 2020, 20:01
Ik verstond het niet goed. Zei de Koning nu 'Onze houding kan ons redden' of 'Onthouding kan ons redden'? Akkoord met het eerste, vooral niet het werk van de zorg lastiger maken, maar in het tweede geval, een beetje laat advies. Veel van ons hebben al een gezin, die goeie raad is als vijgen na Pasen.

Mambo
16 maart 2020, 20:05
Lockdown zal een mega failliet voor ons betekenen.

Voor iedereen.

En het zal niks oplossen. Al veel te laat nu.

kojak
16 maart 2020, 20:06
Opeens 5 doden bij, dus we gaan zeker naar een lockdown.

Ik denk niet dat het tot zo'n drastische beslissing gaat komen.

https://images3.persgroep.net/rcs/hwBSG8XYROIypKJMlmL-m8aKZIo/diocontent/168428095/_fitwidth/763?appId=2dc96dd3f167e919913d808324cbfeb2&quality=0.8

en er zit nu al een knik(je) in de exponentiële curve die het aantal gekende besmettingen weergeeft (kan je zien in het artikel).

Het is allemaal nog wel wat vroeg, maar de gegevens lijken wel hoopvol te zijn.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/in-kaart-aantal-coronagevallen-in-ons-land-overschrijdt-kaap-van-de-duizend-ook-twaalf-baby-s-of-peuters-besmet~a0a756d3/?referer=https%3A%2F%2Fwww.google.be%2Furl%3Fsa%3D t%26rct%3Dj%26q%3D%26esrc%3Ds%26source%3Dweb%26cd% 3D1%26ved%3D2ahUKEwiJ6KSw1p_oAhXIyKQKHd5vAEUQFjAAe gQIARAB%26url%3Dhttps%253A%252F%252Fwww.hln.be%252 Fnieuws%252Fbinnenland%252Fin-kaart-aantal-coronagevallen-in-ons-land-overschrijdt-kaap-van-de-duizend-ook-twaalf-baby-s-of-peuters-besmet%7Ea0a756d3%252F%26usg%3DAOvVaw25U7PsWlBzhZn QYxsGC5Kt

praha
16 maart 2020, 20:06
Ik vraag me meer en meer af waarom ze niet voor de korte pijn gegaan zijn. Lockdown liever vandaag dan morgen. Hoe langer je wacht hoe langer het ook gaat duren. Onbegrijpelijk eigenlijk. Je weet dat je de andere landen achterna gaat en je neemt exact dezelfde maatregelen. Slaat nergens op.
ja en neen
Een ongebreidelde piek toelaten ( -> dus niks maatregelen) zou net inhouden dat het allemaal sneller zou verlopen...alleen is je dodental dan onnodig hoogopgelopen omdat het logistiek niet meer te regelen valt.
Die 70% besmettingen die gaan er zijn hoor...alleen wat meer gespreid in de tijd

Dadeemelee
16 maart 2020, 20:09
Lockdown zal een mega failliet voor ons betekenen.

Voor iedereen.

En het zal niks oplossen. Al veel te laat nu.

Veel verschil zal het niet maken. Ik ga enkel nog winkelen voor voeding (als de 3 weken voorraad op is).

Dadeemelee
16 maart 2020, 20:10
Ik denk niet dat het tot zo'n drastische beslissing gaat komen.

https://images3.persgroep.net/rcs/hwBSG8XYROIypKJMlmL-m8aKZIo/diocontent/168428095/_fitwidth/763?appId=2dc96dd3f167e919913d808324cbfeb2&quality=0.8

en er zit nu al een knik(je) in de exponentiële curve die het aantal gekende besmettingen weergeeft (kan je zien in het artikel).

Het is allemaal nog wel wat vroeg, maar de gegevens lijken wel hoopvol te zijn.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/in-kaart-aantal-coronagevallen-in-ons-land-overschrijdt-kaap-van-de-duizend-ook-twaalf-baby-s-of-peuters-besmet~a0a756d3/?referer=https%3A%2F%2Fwww.google.be%2Furl%3Fsa%3D t%26rct%3Dj%26q%3D%26esrc%3Ds%26source%3Dweb%26cd% 3D1%26ved%3D2ahUKEwiJ6KSw1p_oAhXIyKQKHd5vAEUQFjAAe gQIARAB%26url%3Dhttps%253A%252F%252Fwww.hln.be%252 Fnieuws%252Fbinnenland%252Fin-kaart-aantal-coronagevallen-in-ons-land-overschrijdt-kaap-van-de-duizend-ook-twaalf-baby-s-of-peuters-besmet%7Ea0a756d3%252F%26usg%3DAOvVaw25U7PsWlBzhZn QYxsGC5Kt

Ik denk dat enkel de grafiek van de overlijdens significant is.

praha
16 maart 2020, 20:11
Ik verstond het niet goed. Zei de Koning nu 'Onze houding kan ons redden' of 'Onthouding kan ons redden'? Akkoord met het eerste, vooral niet het werk van de zorg lastiger maken, maar in het tweede geval, een beetje laat advies. Veel van ons hebben al een gezin, die goeie raad is als vijgen na Pasen.
neuk zoveel als je wil maar hou het in beperkte kring...liefst nog diegenen in je onmiddellijke entourage

Het viel me op hou ze zo precies het iets minder breed gedragen ethisch-morele linken aan een snellere besmetting
Dat van die seksclubs in Nederland bv...meestal een vast en beperkt publiek
Dat van die koffieshops...als ze daar maatregelen treffen en een verbod afvaardigen gelijk in een horecazaak is er geen verschil met een andere winkel

discuz
16 maart 2020, 20:11
Macron:

Guerre Sanitaire!

praha
16 maart 2020, 20:12
Ik denk niet dat het tot zo'n drastische beslissing gaat komen.

https://images3.persgroep.net/rcs/hwBSG8XYROIypKJMlmL-m8aKZIo/diocontent/168428095/_fitwidth/763?appId=2dc96dd3f167e919913d808324cbfeb2&quality=0.8

en er zit nu al een knik(je) in de exponentiële curve die het aantal gekende besmettingen weergeeft (kan je zien in het artikel).

Het is allemaal nog wel wat vroeg, maar de gegevens lijken wel hoopvol te zijn.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/in-kaart-aantal-coronagevallen-in-ons-land-overschrijdt-kaap-van-de-duizend-ook-twaalf-baby-s-of-peuters-besmet~a0a756d3/?referer=https%3A%2F%2Fwww.google.be%2Furl%3Fsa%3D t%26rct%3Dj%26q%3D%26esrc%3Ds%26source%3Dweb%26cd% 3D1%26ved%3D2ahUKEwiJ6KSw1p_oAhXIyKQKHd5vAEUQFjAAe gQIARAB%26url%3Dhttps%253A%252F%252Fwww.hln.be%252 Fnieuws%252Fbinnenland%252Fin-kaart-aantal-coronagevallen-in-ons-land-overschrijdt-kaap-van-de-duizend-ook-twaalf-baby-s-of-peuters-besmet%7Ea0a756d3%252F%26usg%3DAOvVaw25U7PsWlBzhZn QYxsGC5Kt
... een klein knikje ? ...op basis van geweten besmettingen op dagelijkse basis :?

kojak
16 maart 2020, 20:14
ja en neen
Een ongebreidelde piek toelaten ( -> dus niks maatregelen) zou net inhouden dat het allemaal sneller zou verlopen...alleen is je dodental dan onnodig hoogopgelopen omdat het logistiek niet meer te regelen valt.
Die 70% besmettingen die gaan er zijn hoor...alleen wat meer gespreid in de tijd

Niet alleen logistiek zou een probleem zijn, ook de manier waarop ons lichaam met de virus moet omgaan zou er anders kunnen uitzien:
(stukje uit een andere draad)

.... De hoofdbedoeling blijft om de piek af te zwakken. Het tegenhouden is en utopie. Het minder erg maken, dat kan echter wel.
Als je bvb traag besmet geraakt ( is ook relatief, kweet het... ) heeft je lichaam ook meer tijd om er tegen te reageren. Krijg je de volle dosis ineens binnen, dan wordt het een stuk moeilijker. (zie Italië bvb)
Beetje te vergelijken met een vijandelijk leger dat je aanvalt. Een paar soldaten die druppelsgewijs binnenvallen of ineens een gans leger.

Een andere soort van lockdown zou ook kunnen zijn dat alle 65-plussers een soort van 'uitgangsverbod' kunnen krijgen. Maw, de zwakste groep extra bescherming geven zonder alles plat te moeten leggen....

praha
16 maart 2020, 20:15
...kijk liever naar het grafiekje eronder met het aantal gehospitaliseerde gevallen...dat volgt netjes de opgaande flank van de curve

Dadeemelee
16 maart 2020, 20:17
...kijk liever naar het grafiekje eronder met het aantal gehospitaliseerde gevallen...dat volgt netjes de opgaande flank van de curve

Of die in intensive care/op kunstmatige beademing. Dat is beangstigend.

Hypochonder
16 maart 2020, 20:17
Ik denk niet dat het tot zo'n drastische beslissing gaat komen.



Dat dachten ze in Italië en Spanje tot voor kort ook.

Ik snap eigenlijk niet hoe sommigen dit nog zo willen relativeren.

kojak
16 maart 2020, 20:18
... een klein knikje ? ...op basis van geweten besmettingen op dagelijkse basis :?

In de grafiek in het artikel.
Die curve die exponetieel steeg, stijgt nu al iets minder snel, dus zeker niet exponentieel meer.

Maar zoals ik ook al gepost had, het is nog te vroeg om nu al conclusies te trekken alleen ziet het er wel al iets hoopgevend uit.

Hypochonder
16 maart 2020, 20:18
Een bron zegt mij dat het donderdag zou ingaan.

Dadeemelee
16 maart 2020, 20:20
Een bron zegt mij dat het donderdag zou ingaan.

Zodra de volmachten goedgekeurd zijn en het een beetje georganiseerd kan gebeuren. Donderdag of vrijdag inderdaad.

kojak
16 maart 2020, 20:22
Dat dachten ze in Italië en Spanje tot voor kort ook.

Ik snap eigenlijk niet hoe sommigen dit nog zo willen relativeren.

Ja en ?
Hoe was de evolutie daar ?

En ik relativeer niets. Ik kijk alleen nuchter naar de cijfers ipv zo maar alles tot in het oneindige te gaan dramatiseren.

Je vergelijkt hier in één adem ook Italië en Spanje met België.
Kan je hun cijfers en grafiekjes er ook eventjes bijhalen ?
Dan pas kan je gaan vergelijken naar het verloop van het geheel.

Eduard Khil
16 maart 2020, 20:22
Ik denk niet dat het tot zo'n drastische beslissing gaat komen.

https://images3.persgroep.net/rcs/hwBSG8XYROIypKJMlmL-m8aKZIo/diocontent/168428095/_fitwidth/763?appId=2dc96dd3f167e919913d808324cbfeb2&quality=0.8

en er zit nu al een knik(je) in de exponentiële curve die het aantal gekende besmettingen weergeeft (kan je zien in het artikel).

Het is allemaal nog wel wat vroeg, maar de gegevens lijken wel hoopvol te zijn.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/in-kaart-aantal-coronagevallen-in-ons-land-overschrijdt-kaap-van-de-duizend-ook-twaalf-baby-s-of-peuters-besmet~a0a756d3/?referer=https%3A%2F%2Fwww.google.be%2Furl%3Fsa%3D t%26rct%3Dj%26q%3D%26esrc%3Ds%26source%3Dweb%26cd% 3D1%26ved%3D2ahUKEwiJ6KSw1p_oAhXIyKQKHd5vAEUQFjAAe gQIARAB%26url%3Dhttps%253A%252F%252Fwww.hln.be%252 Fnieuws%252Fbinnenland%252Fin-kaart-aantal-coronagevallen-in-ons-land-overschrijdt-kaap-van-de-duizend-ook-twaalf-baby-s-of-peuters-besmet%7Ea0a756d3%252F%26usg%3DAOvVaw25U7PsWlBzhZn QYxsGC5Kt


heel veel mensen worden gewoon niet meer getest. Indien geen risicogeval, dan laat men de mensen gewoon thuis uitzieken (kijkt naar de Tavek) ook al is men niet zeker of het gaat over gewone Griep of iets anders

kojak
16 maart 2020, 20:23
Een bron zegt mij dat het donderdag zou ingaan.

Welke bron ?
Als we dat mogen weten tenminste. ;)

Dadeemelee
16 maart 2020, 20:24
heel veel mensen worden gewoon niet meer getest. Indien geen risicogeval, dan laat men de mensen gewoon thuis uitzieken (kijkt naar de Tavek) ook al is men niet zeker of het gaat over gewone Griep of iets anders

Enkel degenen die doodziek zijn en de gezondheidswerkers worden nog getest.

kojak
16 maart 2020, 20:28
Enkel degenen die doodziek zijn en de gezondheidswerkers worden nog getest.

Dat was al zo van in het begin hé.
De anderen ook testen heeft niet veel zin, dat heb ik hier al eens uitgelegd.

Dadeemelee
16 maart 2020, 20:31
Dat was al zo van in het begin hé.
De anderen ook testen heeft niet veel zin, dat heb ik hier al eens uitgelegd.

Daarom ook dat ik meer geloof hecht aan aantal doden.

Ook het aantal aan kunstmatige beademing = extreem ernstig ziek loopt nu in de dertig.

Universalia
16 maart 2020, 20:34
Lockdown zal een mega failliet voor ons betekenen.

Voor iedereen.

En het zal niks oplossen. Al veel te laat nu.

Wel, ik denk ook dat men een beetje te laat is.

Men heeft het zwaar onderschat en dacht dat ons lan,d er niet zo dramatisch zou door geraakt kunnen worden maar zie nu ... :roll:

Maggie zei tijdje geleden: "Wij hebben alles in de hand".

Euh, ja ok. :|

Dadeemelee
16 maart 2020, 21:17
Wel, ik denk ook dat men een beetje te laat is.

Men heeft het zwaar onderschat en dacht dat ons lan,d er niet zo dramatisch zou door geraakt kunnen worden maar zie nu ... :roll:

Maggie zei tijdje geleden: "Wij hebben alles in de hand".

Euh, ja ok. :|

Maggie De Block heeft al een tijdje geleden gezegd: ‘blijf in uw kot’ en dat is wat een lockdown is.

ViveLaBelgique
16 maart 2020, 21:21
De reden dat er een volmachtenregering komt is omdat het parlement gesloten zal worden. De vraag is waarom de andere regeringen niet dezelfde maatregelen nemen. Zij gaan hun parlementen ook sluiten. Hilde Crevitz zit al in zelf opgelegde quarantaine.

Eyjafjallajökull
16 maart 2020, 21:33
Zodra de volmachten goedgekeurd zijn en het een beetje georganiseerd kan gebeuren. Donderdag of vrijdag inderdaad.

Hebben ze daar dan volmachten voor nodig ?

Vorige week lukte het ook perfect zonder...

De Walen snappen trouwens nu al niet waarom we nog niet in lockdown zijn, Macron heeft het immers een uurtje geleden toch afgekondigd ?

De gemuilkorfde
16 maart 2020, 21:34
Maggie De Block heeft al een tijdje geleden gezegd: ‘blijf in uw kot’ en dat is wat een lockdown is.
Als je ziek bent zei ze, dat is dus geen lockdown.

Boduo
16 maart 2020, 21:37
De reden dat er een volmachtenregering komt is omdat het parlement gesloten zal worden. De vraag is waarom de andere regeringen niet dezelfde maatregelen nemen. Zij gaan hun parlementen ook sluiten. Hilde Crevitz zit al in zelf opgelegde quarantaine.

parlement gesloten ?

Glazen bol ?

vanderzapig
16 maart 2020, 21:39
iedereen binnen, tenzij uit nood (voor eten, dokter, dringend werk, ...)

Maar hamsteren was nergens voor nodig. Zei men tot nu toe.

Dadeemelee
16 maart 2020, 21:47
Hebben ze daar dan volmachten voor nodig ?

Vorige week lukte het ook perfect zonder...

De Walen snappen trouwens nu al niet waarom we nog niet in lockdown zijn, Macron heeft het immers een uurtje geleden toch afgekondigd ?

Beetje geduld tot de volmachten goedgekeurd zijn. De NVA en hun minions van de CD&V zijn nu weer een politiek spelletje aan het spelen.

In afwachting kunnen de Gouverneurs en Burgemeesters van Jan Jambon naar hartelust samenscholingsverboden afkondigen.

cato
16 maart 2020, 21:53
Hebben ze daar dan volmachten voor nodig ?

Vorige week lukte het ook perfect zonder...

De Walen snappen trouwens nu al niet waarom we nog niet in lockdown zijn, Macron heeft het immers een uurtje geleden toch afgekondigd ?

Ze hebben de volmacht nodig om de miljarden euro's te gaan betalen.

Zucht
16 maart 2020, 21:55
Op een doordeweekse parlementsdag zijn die zetels zo'n 30% gevuld.

Eyjafjallajökull
16 maart 2020, 21:59
Ze hebben de volmacht nodig om de miljarden euro's te gaan betalen.

Ok, maar dat is niet iets wat snel snel deze week moet gebeuren.

cato
16 maart 2020, 22:00
Op een doordeweekse parlementsdag zijn die zetels zo'n 30% gevuld.

Een regering met volmacht kan met minder leden in het parlement beslissen.

cato
16 maart 2020, 22:02
Ok, maar dat is niet iets wat snel snel deze week moet gebeuren.

Al die mensen die niet kunnen werken hebben geen geld nodig?:roll:

kojak
16 maart 2020, 22:29
Maar hamsteren was nergens voor nodig. Zei men tot nu toe.

Idd. Dat is trouwens nog altijd zo.
De voedselvoorziening gaan ze nooit in het gedrang brengen. Wees gerust. ;)

kojak
16 maart 2020, 22:43
Wel, ik denk ook dat men een beetje te laat is.

Om het nu heel cru te zeggen, neen.

Nu is er al een verspreiding van het virus en laat die zijn gang maar gaan.
Dat iedereen op een +/- gecontroleerde manier zelf antistoffen kan aanmaken.
Ze hebben nu ook niet gewacht tot we hier tientallen doden te betreuren hadden hé. Zo lang mogelijk, dat het zich op een redelijk trage manier kon verspreiden om dan, just-in-time in te grijpen.
Nu was het het moment om in te grijpen om die piek te voorkomen.
Het virus kan nu 'gecontroleerd' (als ik het zo mag zeggen tenminste) zijn werk doen. Het stoppen kan je toch niet of je zou jaaaaren in een lockdown moeten gaan en dan nog.
Nu ja, zo'n dingen worden niet in de krant gezet of het zou nogal wat protesten uitlokken vrees ik...

Veel mensen snappen precies niet (geen verwijt) hoe zo'n besmetting verloopt en hoe je er het beste mee omgaat.
Een deel is pijnlijk want er vallen doden.
Maar als je het niet doet, dan vallen er nog veel meer.
Toch in dit geval (elk geval is anders) omdat we nog geen vaccin hebben.

In een volledige lockdown gaan (voor een zo hoog mogelijke bescherming) tot je een vaccin hebt voor iedereen kan tot anderhalf jaar duren en is gewoonweg onmogelijk.

Let wel, België is nu ook Italië niet.
Vergelijk niet zo maar landen maar als je iets vergelijkt, vergelijk dan eerder de omgeving, de toestand van de mensen voor de besmetting én hun levensgewoonten. Dan pas heb je een basis om te kunnen vergelijken.

omaplop
16 maart 2020, 22:49
Ze hebben de volmacht nodig om de miljarden euro's te gaan betalen.

En wees gerust, ze zullen het uit ons zakken halen. Laatste kans voor de PS om de Vlamingen te pluimen, maar dan nu totaal.

kojak
16 maart 2020, 22:51
Ok, maar dat is niet iets wat snel snel deze week moet gebeuren.

In theorie idd niet, maar ze kunnen dat geld niet uitgeven want daarvoor hebben ze de bevoegdheden niet.
En beslissingen nemen daar hangt spijtig genoeg meestal een prijskaartje aan.

dpg
16 maart 2020, 22:52
Om het nu heel cru te zeggen, neen.

Nu is er al een verspreiding van het virus en laat die zijn gang maar gaan.
Ze hebben nu ook niet gewacht tot we hier tientallen doden te betreuren hadden hé. Zo lang mogelijk, dat het zich op een redelijk trage manier kon verspreiden om dan, just-in-time in te grijpen.
Nu was het het moment om in te grijpen om die piek te voorkomen.
Het virus kan nu 'gecontroleerd' (als ik het zo mag zeggen tenminste) zijn werk doen. Het stoppen kan je toch niet of je zou jaaaaren in een lockdown moeten gaan en dan nog.
Nu ja, zo'n dingen worden niet in de krant gezet of het zou nogal wat protesten uitlokken vrees ik...

Veel mensen snappen precies niet (geen verwijt) hoe zo'n besmetting verloopt en hoe je er het beste mee omgaat.
Een deel is pijnlijk want er vallen doden.
Maar als je het niet doet, dan vallen er nog veel meer.
Toch in dit geval (elk geval is anders) omdat we nog geen vaccin hebben.

In een volledige lockdown gaan (voor een zo hoog mogelijke bescherming) tot je een vaccin hebt voor iedereen kan tot anderhalf jaar duren en is gewoonweg onmogelijk.

Let wel, België is nu ook Italië niet.
Vergelijk niet zo maar landen maar als je iets vergelijkt, vergelijk dan eerder de omgeving, de toestand van de mensen voor de besmetting én hun levensgewoonten. Dan pas heb je een basis om te kunnen vergelijken.

In Duitsland zeggen ze tot 70% kan besmet geraken. Rutte in Nederland plakt er geen cijfers op maar spreekt van een omvangrijke deel van de Nederlanders. In Belgie zal het niet anders zijn, allemaal de schuld van Maggie ;-)

Tavek
16 maart 2020, 22:53
Flatten the curve, maar uiteindelijk zal iedereen het krijgen.

Maar als we dat vertragen is er plek genoeg in de ziekenhuizen. Anders gaan er mensen sterven in de gangen en bij hun thuis in bed....

Anyway, ik schat woensdag.

Dadeemelee
16 maart 2020, 22:56
Flatten the curve, maar uiteindelijk zal iedereen het krijgen.

Maar als we dat vertragen is er plek genoeg in de ziekenhuizen. Anders gaan er mensen sterven in de gangen en bij hun thuis in bed....

Anyway, ik schat woensdag.

En triage. Ouderen en zwakkeren. Sterf maar.

kojak
16 maart 2020, 22:57
In Duitsland zeggen ze tot 70% kan besmet geraken. Rutte in Nederland plakt er geen cijfers op maar spreekt van een omvangrijke deel van de Nederlanders. In Belgie zal het niet anders zijn, allemaal de schuld van Maggie ;-)

Volgens mij is die 70% een zoetmakertje.
Wat mij betreft mag je er gerust 98 % van maken tenzij men héél snel met een vaccin voor de proppen kan komen.
Als je ziet hoe snel dit virus zich kan verspreiden.

Eyjafjallajökull
16 maart 2020, 23:02
Flatten the curve, maar uiteindelijk zal iedereen het krijgen.

Maar als we dat vertragen is er plek genoeg in de ziekenhuizen. Anders gaan er mensen sterven in de gangen en bij hun thuis in bed....

Anyway, ik schat woensdag.

Waarom doet zich dat dan niet in China voor ?

Zucht
16 maart 2020, 23:04
Waarom doet zich dat dan niet in China voor ?

Misschien omdat ze nu de neus van de stermol als lekkernij eten, die een antiviraal middel bevat ?

Tavek
16 maart 2020, 23:06
Waarom doet zich dat dan niet in China voor ?

Wie zegt dat zich dat daar niet voordoet ?

Nota: de maatregelen die china heeft genomen waren vrij drastsich. Mensen vastlassen in hun gebouw....

kojak
16 maart 2020, 23:08
Flatten the curve, maar uiteindelijk zal iedereen het krijgen.

Maar als we dat vertragen is er plek genoeg in de ziekenhuizen. Anders gaan er mensen sterven in de gangen en bij hun thuis in bed....

Anyway, ik schat woensdag.

Ik niet.
Kijk eens naar het aantal nieuwe gevallen in Vlaanderen:

https://images3.persgroep.net/rcs/hwBSG8XYROIypKJMlmL-m8aKZIo/diocontent/168428095/_fitwidth/763?appId=2dc96dd3f167e919913d808324cbfeb2&quality=0.8

Het aantal doden, dat loopt altijd en paar dagen achter deze getallen.
Dus eigenlijk is het nu al duidelijk aan het dalen/minder snel aan het stijgen in Vlaanderen.

Let wel, nu is het nog zeker te vroeg om victorie te kraaien dat zal pas mogelijk zijn binnen een paar dagen.

Wallonië loopt achter. De reden is (denk ik) dat Wallonië minder dicht bevolkt is dan Vlaanderen en de verspreiding dus ook trager verloopt (een vertraging van enkele dagen ? ).

Brussel is ook in dalende lijn.

Let wel, dit is eigenlijk de differentiaal van het geheel. Het totaal aantal, dat blijft stijgen, alleen stijgt het minder snel.

Maar het is nog wat te vroeg maar dat neemt nu ook niet weg dat ik het redelijk optimistisch bekijk.
Hopelijk blijft het zich zo verder zetten. :)

kojak
16 maart 2020, 23:14
Wie zegt dat zich dat daar niet voordoet ?

Nota: de maatregelen die china heeft genomen waren vrij drastsich. Mensen vastlassen in hun gebouw....

Dat was alleen maar de achterdeur...
Gewoon om te vermijden dat ze langs daar naar buiten konden.
Via de voordeur kon het ook, maar daar was er een controle.
Heel het verhaaltje was dus fake dat ze gewoon besmette personen zouden opgesloten hebben en ze zo aan hun lot hadden overgelaten.
FF tussen de soep en de pataten om dit te debunken. ;)

Eyjafjallajökull
16 maart 2020, 23:20
Wie zegt dat zich dat daar niet voordoet ?

Nota: de maatregelen die china heeft genomen waren vrij drastsich. Mensen vastlassen in hun gebouw....

A rato van 15 extra besmettingen per dag wordt dat een lange rit richting 1,3 miljard...

kojak
16 maart 2020, 23:36
A rato van 15 extra besmettingen per dag wordt dat een lange rit richting 1,3 miljard...

Ik denk dat ze nu ook heel wat minder testen uitvoeren in China dan dat vroeger het geval was. Bijkomend zullen er ook al miljoenen mensen zijn die het daar hebben gekregen zonder het zelf geweten te hebben.

Mambo
16 maart 2020, 23:50
Het feit dat de grenzen sluiten op het moment dat Turkije ze openzet kan ook misschien wel meespelen.

Het leger in de straten en zo?
Speciale noodregering...of verdoken krijgswet?

Wie zal het zeggen?

krijgswet of staat van beleg is een noodtoestand die in werking treedt als het leger de rechtspleging overneemt van de burgerlijke autoriteiten. Tijdens de periode dat de krijgswet van kracht is, gelden vaak andere wetten dan normaal.

kojak
16 maart 2020, 23:54
Het feit dat de grenzen sluiten op het moment dat Turkije ze openzet kan ook misschien wel meespelen.....

Logisch.
Das tegen den tocht.
Zie dat we hier allemaal een valling zouden opdoen omdat we in den trek hebben gezeten ? ;)

Tavek
16 maart 2020, 23:59
A rato van 15 extra besmettingen per dag wordt dat een lange rit richting 1,3 miljard...

Ha ja, 15 besmettingen per dag....

De realiteit is dat men niet meer test. Ook in Belgie wordt nauwelijks getest. Mensen met symptomen worden thuis in quarantaine gezet.

Dade
17 maart 2020, 00:22
Ik denk niet dat het tot zo'n drastische beslissing gaat komen.

https://images3.persgroep.net/rcs/hwBSG8XYROIypKJMlmL-m8aKZIo/diocontent/168428095/_fitwidth/763?appId=2dc96dd3f167e919913d808324cbfeb2&quality=0.8

en er zit nu al een knik(je) in de exponentiële curve die het aantal gekende besmettingen weergeeft (kan je zien in het artikel).

Het is allemaal nog wel wat vroeg, maar de gegevens lijken wel hoopvol te zijn.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/in-kaart-aantal-coronagevallen-in-ons-land-overschrijdt-kaap-van-de-duizend-ook-twaalf-baby-s-of-peuters-besmet~a0a756d3/?referer=https%3A%2F%2Fwww.google.be%2Furl%3Fsa%3D t%26rct%3Dj%26q%3D%26esrc%3Ds%26source%3Dweb%26cd% 3D1%26ved%3D2ahUKEwiJ6KSw1p_oAhXIyKQKHd5vAEUQFjAAe gQIARAB%26url%3Dhttps%253A%252F%252Fwww.hln.be%252 Fnieuws%252Fbinnenland%252Fin-kaart-aantal-coronagevallen-in-ons-land-overschrijdt-kaap-van-de-duizend-ook-twaalf-baby-s-of-peuters-besmet%7Ea0a756d3%252F%26usg%3DAOvVaw25U7PsWlBzhZn QYxsGC5Kt

Lol, de enige reden dat die curve er zo uit ziet is omdat men nog enkel medisch personeel test.

Dade
17 maart 2020, 00:26
Maggie De Block heeft al een tijdje geleden gezegd: ‘blijf in uw kot’ en dat is wat een lockdown is.

Dat is het slechtste wat we konden hebben, dat mens op die positie in deze situatie. De vleesgeworden incompetentie.

Tavek
17 maart 2020, 00:28
Dat is het slechtste wat we konden hebben, dat mens op die positie in deze situatie. De vleesgeworden incompetentie.

Nochtans een arts.

kojak
17 maart 2020, 00:30
Lol, de enige reden dat die curve er zo uit ziet is omdat men nog enkel medisch personeel test.

:roll:

Tavek
17 maart 2020, 00:34
:roll:

Dade, ze testen veel minder tot niet.

Waarom ? Geen idee.

Maar de pandemie is verre van over...

bembem
17 maart 2020, 00:37
Flatten the curve, maar uiteindelijk zal iedereen het krijgen.

Maar als we dat vertragen is er plek genoeg in de ziekenhuizen. Anders gaan er mensen sterven in de gangen en bij hun thuis in bed....

Anyway, ik schat woensdag.

Ik ook zoiets.

Mambo
17 maart 2020, 01:20
Ik ook zoiets.

Ga je woensdag corona krijgen?

Hypochonder
17 maart 2020, 08:09
Frankrijk is al in lockdown. Er gaan stemmen op om dit in België ook te doen. Morgen is het van dat.

patrickve
17 maart 2020, 08:21
Flatten the curve, maar uiteindelijk zal iedereen het krijgen.

Maar als we dat vertragen is er plek genoeg in de ziekenhuizen. Anders gaan er mensen sterven in de gangen en bij hun thuis in bed....

Anyway, ik schat woensdag.

Nee. Doe de wiskunde. Ik heb er een andere draad over gepost.

Maar essentieel:

60% van de bevolking moet resistent zijn om "bij normaal gedrag" de epidemie te stoppen (de basic reproduction rate van covid-19 is, bij normaal gedrag, ongeveer 2.5).

60% ziek, wil zeggen, 6 miljoen zieken in Belgie. 5% in reanimatie (optimistisch) wil zeggen: 300 000 mensen in reanimatie. Meestal 3 weken.

Om dat met 2000 bedden te doen, moet je dus 150 shifts van 3 weken hebben, en de piek dus spreiden over 450 weken, ofte 9 jaar.

Als men de piek goed spreidt, duurt dit 9 jaar.

9 jaar confinement.

reservespeler
17 maart 2020, 08:22
Het zit er aan te komen, meer zelfs: het is onvermijdelijk.

Ze zijn al te laat.

reservespeler
17 maart 2020, 08:23
Wat houdt u tegen om uw aanbevelingen door te mailen naar de partijtop van de sterkste fraktie in het federaal parlement?

Die hebben ze toch buiten de flutregering gehouden.

reservespeler
17 maart 2020, 08:24
Daar hebben ze experts voor, ik ben dat niet. Het is louter mijn mening en ik geef ook meteen aan dat ik het niet snap. Waarom zou ik dan aanbevelingen formuleren?

Ik snap het ook niet.
Blijkbaar hebben ze liever een lange pijn.

reservespeler
17 maart 2020, 08:26
Ik vrees dat je de gevolgen van een lockdown serieus onderschat.
Er zijn nog andere opties ook.

bvb een uitgaansverbod voor 65+ ers, de meest kwetsbare groep of een samenscholingsverbod, om er maar 2 te noemen.

Waarom noem je er maar twee?

Voltian
17 maart 2020, 09:48
Nee. Doe de wiskunde. Ik heb er een andere draad over gepost.

Maar essentieel:

60% van de bevolking moet resistent zijn om "bij normaal gedrag" de epidemie te stoppen (de basic reproduction rate van covid-19 is, bij normaal gedrag, ongeveer 2.5).

60% ziek, wil zeggen, 6 miljoen zieken in Belgie. 5% in reanimatie (optimistisch) wil zeggen: 300 000 mensen in reanimatie. Meestal 3 weken.

Om dat met 2000 bedden te doen, moet je dus 150 shifts van 3 weken hebben, en de piek dus spreiden over 450 weken, ofte 9 jaar.

Als men de piek goed spreidt, duurt dit 9 jaar.

9 jaar confinement.

Enkele tekortkomingen in uw analyse:

1. Niet alle cases worden opgepikt; CFR is 2-3%, van de cases die getest worden natuurlijk. Er is een grote groep die het virus krijgt zonder symptomen. Zet die mee in de noemer en uw CFR (en evenzo het % dat IC nodig heeft) daalt. Zie bvb. Z-Korea waar meer getest wordt.

2. De cases die IC nodig hebben, hebben natuurlijk geen 3w IC nodig...

3. Confinement is niet meer nodig voor zij die genezen; het merendeel quoi.

4. Uiteraard wordt het aantal bedden in de piek verhoogt en/of zij die IC nodig hebben, krijgen het niet. Maw, die 2000 is geen statisch getal.

Ik had meer verwacht van een wetenschapper ;-)

Voltian
17 maart 2020, 09:52
Voor wie het interesseert; hier leuke data over Covid19:

https://ourworldindata.org/coronavirus

Skobelev
17 maart 2020, 10:11
Lock down,

Een van mijn bronnen zegt dat het voor morgen is. We zien het wel.

kojak
17 maart 2020, 10:20
Waarom noem je er maar twee?

Omdat ik vrees dat jij niet tot 3 kan tellen...

Een antwoordje op het niveau van uw opmerking.

Djeezes toch...:roll:

IJsboer
17 maart 2020, 10:22
Lockdown?

Niet erg, ik heb toch geen sociaal leven. :D

:'(

Xenophon
17 maart 2020, 10:24
Lockdown?

Niet erg, ik heb toch geen sociaal leven. :D

:'(

Wij, de internet nerds, lachen het laatst. :D

kojak
17 maart 2020, 10:27
Voor wie het interesseert; hier leuke data over Covid19:

https://ourworldindata.org/coronavirus

Knap artikel. :thumbsup:

Tavek
17 maart 2020, 10:27
Lock down,

Een van mijn bronnen zegt dat het voor morgen is. We zien het wel.

Ik hoor dezelfde zaken rondzweven op twitter, mijn bron :lol:

omaplop
17 maart 2020, 11:20
Ik hoorde het van de gemeenteambtenaar.

Jay-P.
17 maart 2020, 11:20
Lock down,
Een van mijn bronnen zegt dat het voor morgen is. We zien het wel.Indien ik het goed verstaan heb is de woordvoerder van de eNVeejAa hier, in Spaenschen lockdown? Benieuwd naar zijn ervaringen in feite.
Hij is nogal discreet voor 't moment.

Tavek
17 maart 2020, 11:20
Seffes veiligheidsraad, dus ja....

Tavek
17 maart 2020, 11:21
Indien ik het goed verstaan heb is de woordvoerder van de eNVeejAa hier, in Spaenschen lockdown? Benieuwd naar zijn ervaringen in feite.
Hij is nogal discreet voor 't moment.

Ah, onze gepensioneerde ambtenaar.

Die is inderdaad maar stillekes...

Gipsy
17 maart 2020, 12:22
Werknemers met een arbeiderscontract kunnen dan blijkbaar genieten van een uitkering van tijdelijke werkloosheid. Maar ik heb weinig zin mijn werknemers met bediendencontract te blijven doorbetalen. De overheid moet daar maar voor opdraaien.

Hypochonder
17 maart 2020, 12:24
Werknemers met een arbeiderscontract kunnen dan blijkbaar genieten van een uitkering van tijdelijke werkloosheid. Maar ik heb weinig zin mijn werknemers met bediendencontract te blijven doorbetalen. De overheid moet daar maar voor opdraaien.

Er zijn er precies veel die nog niet goed nagedacht hebben: als de overgrote meerderheid van de bedrijven moeten sluiten dan zal de overheid geen inkomsten meer hebben maar toch almaar meer moeten uitgeven om de gevolgen van deze crisis het hoofd te bieden.

Je ziet dus van hier al aankomen dat de overheid op een bepaald moment zaken die ze niet essentieel vinden niet meer zullen uitbetalen.

Hypochonder
17 maart 2020, 12:25
Ze zijn al te laat.

In Zuid Korea waren ze na 17 dagen al klaar om dit in te dijken:

https://newsmonkey.be/coronavirus-leren-van-zuid-korea/

Elio di Supo
17 maart 2020, 12:28
In Zuid Korea waren ze na 17 dagen al klaar om dit in te dijken:

https://newsmonkey.be/coronavirus-leren-van-zuid-korea/

Jij gaat Bemmeke nog een orgasme bezorgen.

Vette Pois(s)on
17 maart 2020, 12:29
Wij, de internet nerds, lachen het laatst. :D

de laatste trekt de stekker er maar uit

Eyjafjallajökull
17 maart 2020, 12:30
Werknemers met een arbeiderscontract kunnen dan blijkbaar genieten van een uitkering van tijdelijke werkloosheid. Maar ik heb weinig zin mijn werknemers met bediendencontract te blijven doorbetalen. De overheid moet daar maar voor opdraaien.

Bij overmacht blijft de schade liggen daar waar ze valt.

Je bent gejost, vrees ik...

Gipsy
17 maart 2020, 12:32
Er zijn er precies veel die nog niet goed nagedacht hebben: als de overgrote meerderheid van de bedrijven moeten sluiten dan zal de overheid geen inkomsten meer hebben maar toch almaar meer moeten uitgeven om de gevolgen van deze crisis het hoofd te bieden.

Je ziet dus van hier al aankomen dat de overheid op een bepaald moment zaken die ze niet essentieel vinden niet meer zullen uitbetalen.

Bedrijven betalen aan de staat bijna 100% op het netto aan loonlasten. De overheid staat steeds met de pollen open. Nu de bedrijven in moeilijkheden gaan komen kunnen ze iets terug doen.

Elio di Supo
17 maart 2020, 12:40
Bedrijven betalen aan de staat bijna 100% op het netto aan loonlasten. De overheid staat steeds met de pollen open. Nu de bedrijven in moeilijkheden gaan komen kunnen ze iets terug doen.

De Federal Reserve en de ECB zullen wel geld bijdrukken.

Xenophon
17 maart 2020, 12:43
Werknemers met een arbeiderscontract kunnen dan blijkbaar genieten van een uitkering van tijdelijke werkloosheid. Maar ik heb weinig zin mijn werknemers met bediendencontract te blijven doorbetalen. De overheid moet daar maar voor opdraaien.

Toch ga je ze betalen, anders leg je de boeken maar neer.

Dit doet me veel plezier. :rofl:

Gipsy
17 maart 2020, 12:49
Toch ga je ze betalen, anders leg je de boeken maar neer.

Dit doet me veel plezier. :rofl:

Dat verwonderd mij niet van u en het laat me eerder onverschillig. En failliet kan ik niet gaan.
Het word in ieder geval een besparingsronde na de Corona die het geleden verlies moet opvangen.

Boduo
17 maart 2020, 12:52
Dat verwonderd mij niet van u en het laat me eerder onverschillig. En failliet kan ik niet gaan.
Het word in ieder geval een besparingsronde na de Corona die het geleden verlies moet opvangen.

Juist.
Zou Belgie (over)morgen in Quarantaine gaan ?

Elio di Supo
17 maart 2020, 12:55
Juist.
Zou Belgie (over)morgen in Quarantaine gaan ?

Hangt er van af. In Spanje testte de echtgenote vd premier positief en dat heeft 1 en ander wat versnelt. Mss als Wilmes hare vent ook positief test.

Tavek
17 maart 2020, 12:57
Hangt er van af. In Spanje testte de echtgenote vd premier positief en dat heeft 1 en ander wat versnelt. Mss als Wilmes hare vent ook positief test.

Crevits heeft het al vlaggen.

Jay-P.
17 maart 2020, 12:57
Toch ga je ze betalen, anders leg je de boeken maar neer.
Dit doet me veel plezier. :rofl:Heel minabele opmerking van jou, Xeno.
Waarom verwonderd me dat nu niet?

Knuppel
17 maart 2020, 12:58
Ik schat eind deze week.

Waarom dan pas?

Knuppel
17 maart 2020, 13:01
Crevits heeft het al vlaggen.

Crevits is niet de echtgenote van de premier.

Wat wilde je eigenlijk duidelijk maken?

Tavek
17 maart 2020, 13:01
Bart Somers ook quarantaine in op doktersadvies.

Elio di Supo
17 maart 2020, 13:02
Vooralsnog geen lockdown in de USA. Mensen leggen zichzelf een quarantaine op en waar kan wordt er thuis gewerkt. Onverantwoord eigenlijk.

Knuppel
17 maart 2020, 13:02
Heel minabele opmerking van jou, Xeno.
Waarom verwonderd me dat nu niet?

Omdat jij van dezelfde bloem gebakken bent?

Tavek
17 maart 2020, 13:04
Crevits is niet de echtgenote van de premier.

Wat wilde je eigenlijk duidelijk maken?

Dat er al een deel politiekers aan het "sneuvelen" zijn.

En Knuppel, hoe is het er mee ? Ook aan het genieten van onze nieuwe regering ?

Jay-P.
17 maart 2020, 13:05
Omdat jij van dezelfde bloem gebakken bent?Moet dat dan, auntie?

marie daenen
17 maart 2020, 13:06
Bart Somers ook quarantaine in op doktersadvies.

Hewel, ik gun het normaal gezien niemand; maar Bart Somers gun ik het wel... Hij heeft teveel kwaad gezaaid...

Jay-P.
17 maart 2020, 13:10
Bedrijven betalen aan de staat bijna 100% op het netto aan loonlasten. De overheid staat steeds met de pollen open. Nu de bedrijven in moeilijkheden gaan komen kunnen ze iets terug doen.Allez Gipsy, moet ge daarom zo oud geworden zijn?
Of was't maar om te lachen dat ge dat schreef?

Tavek
17 maart 2020, 13:16
Hewel, ik gun het normaal gezien niemand; maar Bart Somers gun ik het wel... Hij heeft teveel kwaad gezaaid...

lol

Knuppel
17 maart 2020, 13:20
Dat er al een deel politiekers aan het "sneuvelen" zijn.

En Knuppel, hoe is het er mee ? Ook aan het genieten van onze nieuwe regering ?

Ik laat jou metveel plezier genieten van de nieuwe regering.
Wie weet hoe snel jouw hartewens vervuld wordt dankzij de wijze waarop de nieuwe regering de macht (en de postjes) greep.

Nu begin ik zelfs te hopen op een institutionele chaos in Belgie/Vlaanderen, jaren van wanorde, waardoor Limburg wel eens de stap moet zetten en gaat aankloppen bij Nederland.

http://forum.politics.be/showpost.php?p=3073727&postcount=36

Indien het gras echt groener begint te worden aan de andere kant van de maas, en Belgie op een ramp begint af te stevenen, denk ik niet dat het een onpopulair idee zou zijn om gewoon bij onze volksgenoten te gaan hangen.

http://forum.politics.be/showpost.php?p=3073772&postcount=50

Tavek
17 maart 2020, 13:25
maar dat is niet het geval geworden hé.

Ik heb de regering die ik wens.

marie daenen
17 maart 2020, 13:32
maar dat is niet het geval geworden hé.

Ik heb de regering die ik wens.

Volksgenoten de Nederlanders, maar jij bent, dixit jezelf, geen Vlaming wel een Belg...
Ik weet niet of die Nederlanders erg gesteld zijn op Belgische virussen???

patrickve
17 maart 2020, 13:40
Enkele tekortkomingen in uw analyse:

1. Niet alle cases worden opgepikt; CFR is 2-3%, van de cases die getest worden natuurlijk. Er is een grote groep die het virus krijgt zonder symptomen. Zet die mee in de noemer en uw CFR (en evenzo het % dat IC nodig heeft) daalt. Zie bvb. Z-Korea waar meer getest wordt.


==> ik ben het daarmee eens. De ziekte is minder dodelijk dan het schijnt. Nog een reden te meer om daar niet veel aan te doen.

Maar toch. Er is de Diamond Princess die een mooi experiment is geweest, die cruise die in quarantaine is gegaan. 3300 mensen aan boord, 1 corona geval. Een paar weken later bijna 700 besmetten, en 7 doden. Dat is "random" geweest. De test is niet helemaal tot op het einde doorgegaan, dus weten we niet of een besmettingsgraad van 20% voldoende was om het te stoppen. Maar de selectie is wel "random" geweest op de passagiers, en de testen waarschijnlijk volledig.


2. De cases die IC nodig hebben, hebben natuurlijk geen 3w IC nodig...


==> toch wel. Het is een van de "problemen" bij corona, dat eens je op intensieve ligt, je er 3 weken (gemiddeld) ligt (als je overleeft). Maar maak er 2 weken van.

Men zegt dat tussen 5% en 15% (zelfde caveat) intensieve nodig hebben. Ik heb 5% genomen. Dat zijn min of meer de cijfers van vandaag. Het kan zijn dat je die door 2 of 3 moet delen. Dat maakt weinig uit he. Of men nu op 9 jaar uitkomt, of op 2 jaar, maakt maar weinig verschil in de praktijk: uw economisch weefsel is eraan. Dat is er al aan na 6 maanden waarschijnlijk. Kunt ge U inbeelden dat de wereldeconomie essentieel plat gaat voor 6 maanden, maar dat we allemaal nog in peis en vree aan onze trekken blijven komen, behalve op cafe gaan en naar de bioscoop ??

Dan kunnen we de komende jaren 6 maanden vakantie uitbesteden he.


3. Confinement is niet meer nodig voor zij die genezen; het merendeel quoi.


Eens je behoorlijke percentages begint te krijgen, ja. Maar er zijn geen tests om na te gaan of je het gehad hebt. Enkel of je drager bent van het virus.

En die gaan er binnen enkele maanden ook nog niet zijn. Vermits men nu zelfs al de mensen die "niet erg ziek zijn" niet eens kan testen.


4. Uiteraard wordt het aantal bedden in de piek verhoogt en/of zij die IC nodig hebben, krijgen het niet. Maw, die 2000 is geen statisch getal.


Hangt af van personeel en vooral: apparatuur. Die van de industrie moet komen die half plat ligt. Want het kan goed zijn dat de chip die in zo een elektronische kaart moet geplaatst worden om zo een machine te maken, niet meer in China gefabriceerd wordt (China zit op zijn industriele productie niveau van de jaren 90 heb ik ergens gelezen). DAT is wat ik bedoel met "het economische weefsel ontbinden". Op den duur werkt niks meer, want alles hangt af van alles, en een deel ervan ligt op zijn gat.


Ik had meer verwacht van een wetenschapper ;-)

Ik ken wel uw bewondering voor het gezagsargument als vorm van logica, hoor. Fundamenteel nadenken is niet echt uw ding als een gezagsfiguur het U niet voordoet he. Je zou wel eens verkeerd kunnen denken.

Het punt is: geen kat weet hoe men uit een lockdown moet geraken. Ook de Chinezen niet.

Knuppel
17 maart 2020, 13:53
maar dat is niet het geval geworden hé.

Ik heb de regering die ik wens.

Je bedoelt dat alles dik in orde is in het Belziekske? :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

Tavek
17 maart 2020, 13:57
Je bedoelt dat alles dik in orde is in het Belziekske? :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

Beter dan zo een saboteur binnenhalen.

Eduard Khil
17 maart 2020, 13:58
maar dat is niet het geval geworden hé.

Ik heb de regering die ik wens.

meer nog, de VLD gaat zelfs haar leden niet bevragen over de toetreding tot die regering "want dat is nu niet aan de orde"

:lol:

Voltian
17 maart 2020, 13:59
Ik ken wel uw bewondering voor het gezagsargument als vorm van logica, hoor. Fundamenteel nadenken is niet echt uw ding als een gezagsfiguur het U niet voordoet he. Je zou wel eens verkeerd kunnen denken.


:lol::lol::lol:

Eduard Khil
17 maart 2020, 14:00
ook in de pers "een lockdown is op dit moment niet aan de orde"


Dat is zoals de voorzitter van de voetbalploeg die zegt "ontslag van onze trainer is momenteel niet aan de orde".

Als ze dat beginnen te zeggen... :lol:

Tavek
17 maart 2020, 14:01
meer nog, de VLD gaat zelfs haar leden niet bevragen over de toetreding tot die regering "want dat is nu niet aan de orde"

:lol:

In den tijd der Romeinen wist men ook al dat men in crisissituaties niet te veel aan het volk moest vragen.

Dan maakte men gewoon een consul "dictator".

Caesar heeft het geschopt door DICT PERPETUO.

discuz
17 maart 2020, 14:01
Er zijn er precies veel die nog niet goed nagedacht hebben: als de overgrote meerderheid van de bedrijven moeten sluiten dan zal de overheid geen inkomsten meer hebben maar toch almaar meer moeten uitgeven om de gevolgen van deze crisis het hoofd te bieden.

Je ziet dus van hier al aankomen dat de overheid op een bepaald moment zaken die ze niet essentieel vinden niet meer zullen uitbetalen.

Geen probleem, als ik bekijk welke rekeningen essentieel zijn voor mij dan is dat vooral voedsel. GDF mag nog de elektriciteit een paar uur afzetten, daar moeten we dan maar mee leren leven. Het toilet spoel ik wel door met regenwater, veel mensen hebben trouwens al zo'n installatie.

kojak
17 maart 2020, 14:10
FF een update van de situatie hier aan onze kust. (Nieuwpoort)
De gouverneur had blijkbaar opgeroepen om niet meer massaal naar de kust te komen, zeker met het mooie weer dat ze vandaag & morgen gaven.

Als ik het vergelijk met gisteren, dan is er hier opmerkelijk minder volk te zien. Grosso modo een 30...40% minder (ruw geschat)
Op de kusttram zat maar 4 man ipv de 60...70 man die er anders op zit in deze tijd van het jaar (schoolkinderen niet inbegrepen)

Het feit dat de grensovergang met Frankrijk nu ook gedeeltelijk gesloten is zal hier mss ook wel mee te maken hebben. Ttz, Fransen die hier niets te zoeken hebben mogen België niet meer binnen. Vooral Fransen die hier hun aankopen kwamen doen.

Het volk dat hier rondloopt zijn nu vooral mensen die hier op pensioen zijn, eigenlijk een kwetsbare groep en ook in mindere mate mensen die hier hun tweede verblijfplaats hebben.

Raar maar waar, mondmaskers type 3 zijn hier nu terug verkrijgbaar bij de apotheek ?
Ik heb zo een beetje de indruk dat heel dat mondmasker gedoe wat opgeblazen is geweest als ik zie dat ze ook voor de gewone man in de straat terug beschikbaar zijn geworden, maar soit. Het zou ook kunnen dat dit een eerder alleenstand geval was, dat kan dus ook.

Wat bijkomende maatregelen betreft heeft volgens mij de kust die nu wel nodig gezien het feit dat hier veel oudere mensen wonen.
Mensen die hun pensioen hier nu doorbrengen (maw, verhuist naar de kust).
De paasvakantie zou voor hen niet echt bevorderlijk zijn.

kojak
17 maart 2020, 14:15
En dan zijn er hier ook mensen die van de nood een deugd maken...
Er is toch geen volk, dus doen ze maar eens de grote kuis of voeren herstellingswerken uit aan hun zaak.
Dingen die ze anders nu niet zouden gedaan hebben.

Skobelev
17 maart 2020, 14:15
Zeg nu nog dat VB-ers onmensen zijn :

:thumbsup:


Steve Herman
1 uur
Als zaakvoerder stel ik vanaf heden tot minstens 3 april, 1 bediende ter beschikking om de boodschappen te verzorgen van 60-plussers, woonachtig te Aalst, die zich niet durven of kunnen verplaatsen. Mail naar [email protected] of sms naar 0495/897018. Wij bellen u terug om af te spreken (ook voor uw ouders of grootouders). Deel gerust dit bericht! #WIJHELPENMEE

Elio di Supo
17 maart 2020, 14:39
In den tijd der Romeinen wist men ook al dat men in crisissituaties niet te veel aan het volk moest vragen.

Dan maakte men gewoon een consul "dictator".

Caesar heeft het geschopt door DICT PERPETUO.

En we weten hoe het de Juul is vergaan he.

Tavek
17 maart 2020, 14:47
En we weten hoe het de Juul is vergaan he.

Ja, die heeft een mes in zijn bakkes gekregen in de senaat.

pajoske
17 maart 2020, 14:47
]Volksgenoten de Nederlanders, maar jij bent, dixit jezelf, geen Vlaming wel een Belg...[/B]
Ik weet niet of die Nederlanders erg gesteld zijn op Belgische virussen???

Ter info: in Ned.-Limburg is er meer corona-virus dan in Bel.-Limburg. Dankzij de nabijheid van het Duitse Gangelt en de goedkope winkels in Tûdderen.

Volksgenoten de Nederlanders in Ned.-Limburg.

Limburgers van beide zijden van de maas hebben heel veel gemeenschappelijke voorouders. Je kan dus van één Limburgs volk spreken.
Er zijn nogal wat Ned-Limburgers die niet weigerachtig staan tegen Belg worden.

Tavek
17 maart 2020, 14:48
Ter info: in Ned.-Limburg is er meer corona-virus dan in Bel.-Limburg. Dankzij de nabijheid van het Duitse Gangelt en de goedkope winkels in Tûdderen.

Volksgenoten de Nederlanders in Ned.-Limburg.

Limburgers van beide zijden van de maas hebben heel veel gemeenschappelijke voorouders. Je kan dus van één Limburgs volk spreken.
Er zijn nogal wat Ned-Limburgers die niet weigerachtig staan tegen Belg worden.

1830-1839 was het Belgie.

Ook kwa familienamen is er veel overlap.

dpg
17 maart 2020, 14:48
1830-1839 was het Belgie.

Ook kwa familienamen is er veel overlap.

Tot ver in NRW, ook bij plaatsnamen en gemeenten.

Elio di Supo
17 maart 2020, 14:55
Ja, die heeft een mes in zijn bakkes gekregen in de senaat.

Maak er maar 44 messteken van. En verraden door degene van wie hij het minst verwacht had. Zo perpetuum was het dus allemaal niet.

IJsboer
17 maart 2020, 14:55
maar dat is niet het geval geworden hé.

Ik heb de regering die ik wens.

Maar het is niet de regering die het volk gekozen heeft.

Staatsgreep heet zoiets. Dat een partij als de PS zelfs nog maar de audaciteit heeft om op een moment als dit politieke spelletjes te gaan spelen gaat er bij mij niet in.

Kortom binnenkort hebben ze waar ze voor staan: Een land waar niks nog mag en een Rode Leider de lakens uitdeelt.

Elio di Supo
17 maart 2020, 14:57
Maar het is niet de regering die het volk gekozen heeft.



Dat maakt het allemaal nog veel beter voor hem.

Tavek
17 maart 2020, 14:58
Dat maakt het allemaal nog veel beter voor hem.

Welke regering heeft het volk dan gekozen ?

Elio di Supo
17 maart 2020, 14:59
Welke regering heeft het volk dan gekozen ?

Degene die nu regeert en 25% van de stemmen vertegenwoordigt.

Tavek
17 maart 2020, 15:00
Degene die nu regeert en 25% van de stemmen vertegenwoordigt.

Neen, een meerderheid van het parlement geeft het vetrouwen.

De Koning benoemt en ontslaat zijn ministers, nergens staat er dat die uit partijen moeten komen. Dat is een gewoonte. Zolang ze maar het vetrouwen krijgt....

Knuppel
17 maart 2020, 15:17
Neen, een meerderheid van het parlement geeft het vetrouwen.

De Koning benoemt en ontslaat zijn ministers, nergens staat er dat die uit partijen moeten komen. Dat is een gewoonte. Zolang ze maar het vetrouwen krijgt....

We hebben al langer door dat jij liever onder de slof zit van een fascistische francofone minderheid die gesteund wordt door "Vlaamse" snullen dan door Vlaams-nationalistische "racisten".
Door wie werd de vvorst benoemd? Door de "massa"?
Wie heeft de traditionele partijen net boven of onder de 10% gestemd?
Zodat ze zelfs met zijn vieren geen meerderheid meer hebben?

We zullen zien wat "vertrouwen" waard is dat op leugen en bedrog berust. Kom niet huili huili doen de dag dat dit wordt afgestraft door andere "machtigen" dan als democraten vermomde verkrachters van de Belzieke nep-democratie.

Elio di Supo
17 maart 2020, 15:24
Neen, een meerderheid van het parlement geeft het vetrouwen.

De Koning benoemt en ontslaat zijn ministers, nergens staat er dat die uit partijen moeten komen. Dat is een gewoonte. Zolang ze maar het vetrouwen krijgt....

Politique politicienne. Ja, daar kun je natuurlijk mee uitpakken bij verkiezingen. Maar goed, dat is toch maar iets voor onnozel plebs en als ze weer durven verkeerd te stemmen dan gaan we nog meer van die leuke techniciteiten zien.

djimi
17 maart 2020, 15:54
In den tijd der Romeinen wist men ook al dat men in crisissituaties niet te veel aan het volk moest vragen.

Dan maakte men gewoon een consul "dictator".

Caesar heeft het geschopt door DICT PERPETUO.


En toen waren de Romeinen - eindelijk! - voorgoed van hun republiek verlost.

Waarom zélf denken en beslissingen nemen als ge 't een ander in uw plaats kunt laten doen, hé?


:roll:


Lees misschien ook dit: https://aeon.co/essays/the-surprising-psychology-of-the-compassionate-crowd eens.

Ondertitel: << Crowds aren’t really crazed – they are made of highly co-operative individuals driven to shared interests and goals >>

Fragment: << ...

...

Years of field research have taught Stott, Reicher and other social psychologists not only that mindless irrationality is rare within crowds, but also that co-operation and altruism are the norm when lives are at stake. When Islamic extremists detonated four bombs on London’s transport system during the morning rush hour on 7 July 2005, killing 52 people and injuring more than 770, there emerged many remarkable stories of helpful behaviour amid the carnage and chaos. In the dark, soot-filled underground tunnels, where hundreds were trapped with no way of knowing if they would be rescued, there was little panic and a general sense that ‘we’re all in the same boat together’, as one survivor put it.

At the University of Sussex, researchers led by the social psychologist John Drury have coined the term ‘collective resilience’, an attitude of mutual helping and unity in the midst of danger, to describe how crowds under duress often behave. There are many documented examples of this. In 2008, Drury’s team interviewed survivors of 11 tragedies from the previous 40 years, including the 1989 Hillsborough football stadium disaster when 96 Liverpool supporters died after being trapped in overcrowded pens, and the IRA bombing that killed six outside Harrods in London in 1983. In each case, most of Drury’s interviewees recalled feeling a strong sense of togetherness during the crisis, and an inclination to help strangers. Without such co-operation, the casualty rates could have been far higher, says Drury, who refers to crowds as ‘the fourth emergency service’ – an attitude not often shared by police. In Drury’s view, it is wrong-headed to blame crowd disasters on the behaviour of the crowd. More often the real problem is poor organisation – too many people in one place – or inadequate venue design.

Drury explains that a crisis, even a minor one such as a train breaking down in a tunnel, creates a ‘psychological crowd’ out of what was previously an aggregate of strangers. You suddenly share a common fate and your sphere of interest ramps up from the personal to the group.

‘I think everyone would accept that one had really gone beyond the definition of identifying the person as a supporter of football,’ said a survivor of the Hillsborough tragedy. ‘I don’t think anyone saw Liverpool fans and Notts Forest fans… People stopped being supporters of a football team and were just people.’

This sense of communion and barriers being broken down is one of the most widely reported crowd experiences. Psychological crowds are often fulfilling and uplifting places to be. Interviewing people after the Egyptian revolution in 2011, I often heard participants say that the days they spent protesting in Cairo’s Tahrir Square were the best of times. ‘The revolution was the greatest event I will live through in my life,’ the science journalist Mohammed Yahia told me. ‘It was a piece of paradise,’ said Basem Fathy, one of the youth organisers who helped coordinate the early protests. ‘No one thought whether you were Christian or Muslim, poor or rich.’

The Cairo-based journalist Ursula Lindsey remembers it like this: ‘Once you saw that crowd, you just felt the tide was on your side. You felt so right. It made people feel fantastic. People were high on it, seeing they were part of such a big group. It was an endless, mind-opening, affirming experience. You saw the evaporation of fear, this elation, because so many people were with you. Those 18 days brought out the best in people. People gave the best versions of themselves.’

The idea that in crowds we might give the best versions of ourselves runs counter to the common view that has prevailed since the French Revolution. Yet it has science on its side: from the cohesion of football crowds to the altruism of disaster victims and the solidarity of revolutionaries, the evidence for the sanity and intimacy of crowds has become overwhelming.

>>


:-o

Eduard Khil
17 maart 2020, 15:55
ook in de pers "een lockdown is op dit moment niet aan de orde"


Dat is zoals de voorzitter van de voetbalploeg die zegt "ontslag van onze trainer is momenteel niet aan de orde".

Als ze dat beginnen te zeggen... :lol:

veiligheidsraad zit bijeen voor extra maatregelen :lol:

Eduard Khil
17 maart 2020, 15:57
en de WHO vraagt alle europese landen om "de meest drastische maatregelen te nemen"

Tavek
17 maart 2020, 15:58
Full lockdown.

En zoals in China ook de fabrieken toe. Iedereen die geen essentieel beroep heeft thuis.

djimi
17 maart 2020, 15:59
veiligheidsraad zit bijeen voor extra maatregelen :lol:


Ik zou me al véél veiliger voelen mochten die zichzelf opsluiten en de sleutel in 't rioolputteke smijten :twisted:


Dan gaat die penetrante stank van de jaren '30 misschien toch nog verdwijnen.

Eduard Khil
17 maart 2020, 16:01
Full lockdown.

En zoals in China ook de fabrieken toe. Iedereen die geen essentieel beroep heeft thuis.

voedselvoorziening moet wel blijven draaien vaneigens. Je kan moeilijk nu gaan zeggen dat de depots van de warenhuizen en hun toeleverenciers stil moeten.

Tavek
17 maart 2020, 16:03
voedselvoorziening moet wel blijven draaien vaneigens. Je kan moeilijk nu gaan zeggen dat de depots van de warenhuizen en hun toeleverenciers stil moeten.

Essentieel beroep ;)

Dokters, verpleegkundigen, ambulanciers, brandweermannen, politie, leger, rekkenvullers, chauffeurs, distributie, apothekers, bejaardenverzorgers, enz...moeten blijven werken, maar met maximale bescherming.

kojak
17 maart 2020, 16:03
Full lockdown.

En zoals in China ook de fabrieken toe. Iedereen die geen essentieel beroep heeft thuis.

Alles plat dus.
Ook geen eten meer, geen elektriciteit, internet.
En in je volgende zin maak je al een uitzondering ?

Zucht
17 maart 2020, 16:03
We hangen Maggie aan't spit, en dan zingen we het nog wel een maand of twee uit in België.

RASPOUTINE
17 maart 2020, 16:04
Volksgenoten de Nederlanders, maar jij bent, dixit jezelf, geen Vlaming wel een Belg...
Ik weet niet of die Nederlanders erg gesteld zijn op Belgische virussen???

Normliter zullen onze Nederlandse buren met het CORONAVIRUS niet in Belgische toestanden:oops: terecht komen aangezien dat zij een overschot hebben. :lol:

Tavek
17 maart 2020, 16:05
Normliter zullen onze Nederlandse buren met het CORONAVIRUS niet in Belgische toestanden:oops: terecht komen aangezien dat zij een overschot hebben. :lol:

Neen, zij gaan herd immunity testen.

GL HF !

Tavek
17 maart 2020, 16:06
Alles plat dus.
Ook geen eten meer, geen elektriciteit, internet.
En in je volgende zin maak je al een uitzondering ?

full lockdown impliceert niet dat ze den elentrik of het water afsluiten kojak

waar halen jullie dat vandaan ?

kojak
17 maart 2020, 16:07
voedselvoorziening moet wel blijven draaien vaneigens. Je kan moeilijk nu gaan zeggen dat de depots van de warenhuizen en hun toeleverenciers stil moeten.

Iedereen zit hier maar met dat woordje 'Lockdown', of erger 'Full-Lockdown' te spelen zonder dat ze eigenlijk beseffen wat dit nu juist inhoudt...

Partial lockdown, dat zou beter klinken.
En de media, die maken ook regelmatig die fout.

Tavek
17 maart 2020, 16:08
Iedereen zit hier maar met dat woordje 'Lockdown', of erger 'Full-Lockdown' te spelen zonder dat ze eigenlijk beseffen wat dit nu juist inhoudt...

Partial lockdown, dat zou beter klinken.
En de media, die maken ook regelmatig die fout.

Italie: niet meer buitenkomen behalve voor:

de trip naar de supermarkt of apotheek
de trip naar het ziekenhuis
de trip naar uw essentiele job

Eyjafjallajökull
17 maart 2020, 16:17
Neen, zij gaan herd immunity testen.

GL HF !

Helft van Europa gaat voor groepsimmuniteit, andere helft in lockdown...

Zo gaat het niet werken hé, mannekes :lol:

Tavek
17 maart 2020, 16:18
Helft van Europa gaat voor groepsimmuniteit, andere helft in lockdown...

Zo gaat het niet werken hé, mannekes :lol:

Het feit dat er bizar veel 30'ers en 40's in onze ziekenhuizen liggen tov China moet toch voldoende signaal zijn dat herd immunity niet echt een goed idee is met dit virus.

Zucht
17 maart 2020, 16:25
Proximus heeft alle verkoopspunten gesloten en limiteert on-site interventies tot essentiële diensten.
In ruil geven ze een paar TV-kanalen gratis uit en verhogen de mobiele data limiet.

kojak
17 maart 2020, 16:27
Veel zal er ook van afhangen van wat Duitsland & Nederland gaan doen denk ik.

De veiligheidsraad zit nu bijeen, en dat zal wat afwachten worden.

Eduard Khil
17 maart 2020, 16:42
Essentieel beroep ;)

Dokters, verpleegkundigen, ambulanciers, brandweermannen, politie, leger, rekkenvullers, chauffeurs, distributie, apothekers, bejaardenverzorgers, enz...moeten blijven werken, maar met maximale bescherming.

en waarom de cafébazen niet?

kojak
17 maart 2020, 16:43
en waarom de cafébazen niet?

:lol:

Eyjafjallajökull
17 maart 2020, 16:47
Het feit dat er bizar veel 30'ers en 40's in onze ziekenhuizen liggen tov China moet toch voldoende signaal zijn dat herd immunity niet echt een goed idee is met dit virus.

Die Nederlandse virologen moeten hun keuze toch ergens op baseren ?

Elio di Supo
17 maart 2020, 16:48
en waarom de cafébazen niet?

Wees blij dat rechters er niet bij zijn.

Tavek
17 maart 2020, 16:49
Die Nederlandse virologen moeten hun keuze toch ergens op baseren ?

Hun stelling omtrent herd immunity is correct hoort. Zo zal het ook verlopen, ook bij ons.

Maar je zal dan mensen verliezen door het feit dat je zorgsysteem fors gaat overbelast geraken.

kojak
17 maart 2020, 16:53
Het feit dat er bizar veel 30'ers en 40's in onze ziekenhuizen liggen tov China moet toch voldoende signaal zijn dat herd immunity niet echt een goed idee is met dit virus.

In China wordt er een stuk meer gerookt dan in België.
Mss heeft dat er iets mee te maken. :silly:

Elio di Supo
17 maart 2020, 16:55
In China wordt er een stuk meer gerookt dan in België.
Mss heeft dat er iets mee te maken. :silly:

Terug de mensen aan het roken zetten. Dju, ik ben al bijna 2 jaar gestopt.

Eyjafjallajökull
17 maart 2020, 16:56
Hun stelling omtrent herd immunity is correct hoort. Zo zal het ook verlopen, ook bij ons.

Maar je zal dan mensen verliezen door het feit dat je zorgsysteem fors gaat overbelast geraken.

Ik kan er de logica ook wel van inzien.

Maar hoe lang moet dat wel niet duren voor er 70% besmet en weer immuun is ?

Boduo
17 maart 2020, 16:57
We gaan naar een "zachte" lockdown.
Wat dat is moet je vragen aan madame Wilmes.

Elio di Supo
17 maart 2020, 16:59
We gaan naar een "zachte" lockdown.
Wat dat is moet je vragen aan madame Wilmes.

Dat is zoiets als Vivaldi Light. Ik denk dat je zult moeten wennen aan dit soort woordjes.

Elio di Supo
17 maart 2020, 17:00
Ik kan er de logica ook wel van inzien.

Maar hoe lang moet dat wel niet duren voor er 70% besmet en weer immuun is ?

En ook: kun je niet opnieuw besmet raken?

praha
17 maart 2020, 17:01
Ik kan er de logica ook wel van inzien.

Maar hoe lang moet dat wel niet duren voor er 70% besmet en weer immuun is ?
volgens een bepaald forummer : 6 volle jaar :-) tov 1 a 2 maanden
Hij kiest voor et tweede omwille van de economische impact met al zijn indirecte gevolgen maar vergeet blijkbaar dat in dat geval ge kiest voor zeer vele doden en troubles ( anarchie ) op korte/middellange termijn tegenover dat ge in het andere scenario vooral aan tijdwinst doet die bv kan dienen om die capaciteit structureel naar boven te krikken waardoor ge de teugels weer net iets losser kan laten.

dpg
17 maart 2020, 17:01
We gaan naar een "zachte" lockdown.
Wat dat is moet je vragen aan madame Wilmes.

Blijf in uw kot.

Zucht
17 maart 2020, 17:02
Ik kan er de logica ook wel van inzien.

Maar hoe lang moet dat wel niet duren voor er 70% besmet en weer immuun is ?

Zonder een vaccin kan dat moeilijk zijn.

Kijk naar de pokken. De ziekte die uiteindelijk leidde tot de ontdekking van vaccinatie. Gedurende eeuwen een hoge mortaliteit in heel Europa. En nooit werd een natuurlijke groepsimmuniteit ontwikkeld ( behalve bij de boerinnen die de koepokken kregen ). Pas na de ontdekking van het vaccin (dankzij de boerinnen) kon groepsimmuniteit zich vestigen.

kojak
17 maart 2020, 17:02
We gaan naar een "zachte" lockdown.
Wat dat is moet je vragen aan madame Wilmes.

De veiligheidsraad moet nog samenkomen en je weet hun antwoord al ?
In welke mate die hard of zacht zal zijn, dat weten we nu nog niet hé. ;)

Dadeemelee
17 maart 2020, 17:02
En ook: kun je niet opnieuw besmet raken?

Niemand weet het.

Dadeemelee
17 maart 2020, 17:04
Hun stelling omtrent herd immunity is correct hoort. Zo zal het ook verlopen, ook bij ons.

Maar je zal dan mensen verliezen door het feit dat je zorgsysteem fors gaat overbelast geraken.

IC kan het niet aan. Triage: iedereen ouder dan 60 wordt niet meer behandeld...

Dadeemelee
17 maart 2020, 17:08
In de apotheek: buiten wachten tot je aan de beurt bent.

Hypochonder
17 maart 2020, 17:12
Veel mensen hebben nog altijd geen enkel benul van het gevaar van dit virus: ze gaan doodleuk in je nek hijgen in een wachtrij, ze blijven volop handen schudden, kussen en ander oerdom gedrag.

Zelfs een lockdown zal dit virus niet tegenhouden.

marie daenen
17 maart 2020, 17:19
Veel mensen hebben nog altijd geen enkel benul van het gevaar van dit virus: ze gaan doodleuk in je nek hijgen in een wachtrij, ze blijven volop handen schudden, kussen en ander oerdom gedrag.

Zelfs een lockdown zal dit virus niet tegenhouden.

Maar dat virus moet niet tegengehouden worden; het moet in eerste instantie geassimileerd worden... Oudere en ziekere mensen afschermen en zelfs in quarantaine plaatsen, maar de jongere en gezonde mensen zoveel mogelijk blootstellen en verzorgen zo nodig... De ziekte heeft 60% van de mensen geinfecteerd en dan zal vanzelf haar dodelijk gevaar verdwijnen... Zo een beetje als met de Spaanse griep van na WOII...

Dadeemelee
17 maart 2020, 17:23
Maar dat virus moet niet tegengehouden worden; het moet in eerste instantie geassimileerd worden... Oudere en ziekere mensen afschermen en zelfs in quarantaine plaatsen, maar de jongere en gezonde mensen zoveel mogelijk blootstellen en verzorgen zo nodig... De ziekte heeft 60% van de mensen geinfecteerd en dan zal vanzelf haar dodelijk gevaar verdwijnen... Zo een beetje als met de Spaanse griep van na WOII...

50% van de patienten op IC zijn ‘jonge’ mensen. Dat gaat een slachtpartij worden. In het UK is Boris al zijn kar aan het keren.

https://www.theguardian.com/world/2020/mar/16/new-data-new-policy-why-uks-coronavirus-strategy-has-changed


A week is a long time in a coronavirus pandemic. Within days of Boris Johnson and his advisers announcing that anyone with symptoms of a cold should stay at home for seven days but otherwise live life as normal, the prime minister came out with a series of bombshells that will effectively confine most of the population to their homes.

HOUZEE !
17 maart 2020, 17:40
Veel mensen hebben nog altijd geen enkel benul van het gevaar van dit virus: ze gaan doodleuk in je nek hijgen in een wachtrij, ze blijven volop handen schudden, kussen en ander oerdom gedrag.

Zelfs een lockdown zal dit virus niet tegenhouden.

ik had zelfs de indruk dat er hier in de buurt al bbq's zijn. er hangt hier eigenlijk een soort vakantiesfeer

Dadeemelee
17 maart 2020, 17:41
ik had zelfs de indruk dat er hier in de buurt al bbq's zijn. er hangt hier eigenlijk een soort vakantiesfeer

Wat hier opvalt: enorm veel fietsers. Zelfs meer dan in de weekend. En overdag veel auto’s geparkeerd langs de straat. Bijna iedereen zit thuis.

marie daenen
17 maart 2020, 17:42
50% van de patienten op IC zijn ‘jonge’ mensen. Dat gaat een slachtpartij worden. In het UK is Boris al zijn kar aan het keren.

https://www.theguardian.com/world/2020/mar/16/new-data-new-policy-why-uks-coronavirus-strategy-has-changed

En hoeveel van die jonge mensen sterven???

Hypochonder
17 maart 2020, 17:47
ik had zelfs de indruk dat er hier in de buurt al bbq's zijn. er hangt hier eigenlijk een soort vakantiesfeer

En ik denk dat het net dat soort sfeer is die er niet moet zijn. Mensen zijn nonchalant.

Eduard Khil
17 maart 2020, 17:47
Niemand weet het.

het antwoord is ja. Ik zit een deel van de middag te chatten met een kameraad van mij, specialist geneesheer.
Er zijn gevallen dat herbesmetting optreedt. De immuniteit is blijkbaar maar tijdelijk en niet noodzakelijk sterk.

Maar die gevallen gingen wel over zorgpersoneel, met hoge bloodstelling aan het virus

Eduard Khil
17 maart 2020, 17:48
ik hoor van andere bronnen ook dat de top van grote bedrijven al op de hoogte is van wat er komt. Gezien ze bij volvo al stil aan het leggen zijn, weten we welke richting het uitgaat zeker?

Hypochonder
17 maart 2020, 17:49
ik hoor van andere bronnen ook dat de top van grote bedrijven al op de hoogte is van wat er komt. Gezien ze bij volvo al stil aan het leggen zijn, weten we welke richting het uitgaat zeker?

De Europese economie gaat ineen stuiken.

Dadeemelee
17 maart 2020, 17:50
het antwoord is ja. Ik zit een deel van de middag te chatten met een kameraad van mij, specialist geneesheer.
Er zijn gevallen dat herbesmetting optreedt. De immuniteit is blijkbaar maar tijdelijk en niet noodzakelijk sterk.

Maar die gevallen gingen wel over zorgpersoneel, met hoge bloodstelling aan het virus

Maar die gevallen zouden ook nog niet volledig herstelde patiënten kunnen zijn. Het is allemaal hoogst onzeker.

Boduo
17 maart 2020, 17:59
De Europese economie gaat ineen stuiken.

De EU ekonomie kan zich nu voorbereiden om NIET ineen te stuiken.
Dat was in 2008 niet zo.

Hypochonder
17 maart 2020, 18:05
De EU ekonomie kan zich nu voorbereiden om NIET ineen te stuiken.
Dat was in 2008 niet zo.

Deze crisis is van een andere orde dan die van 2008.

Dadeemelee
17 maart 2020, 18:07
Deze crisis is van een andere orde dan die van 2008.

Die van 2008 ging over fictief geld. Deze gaat over reële zaken.

Gipsy
17 maart 2020, 18:11
Allez Gipsy, moet ge daarom zo oud geworden zijn?
Of was't maar om te lachen dat ge dat schreef?


Wel de verantwoordelijke heeft deze namiddag contact gehad met de vereniging van mijn bedrijfssector en de RVA en het blijkt dat dit een geval van overmacht is en de bedienden kunnen ook tijdelijk werkloos gesteld worden. Dat is natuurlijk goed nieuws. Het maakt het verlies aan winst en omzet niet goed maar het is toch een positief nieuws.

Libro
17 maart 2020, 18:14
ik hoor van andere bronnen ook dat de top van grote bedrijven al op de hoogte is van wat er komt. Gezien ze bij volvo al stil aan het leggen zijn, weten we welke richting het uitgaat zeker?

Ik heb ook al geruchten opgevangen dat we vanavond een lockdown krijgen.

Knuppel
17 maart 2020, 18:17
Die van 2008 ging over fictief geld. Deze gaat over reële zaken.

Over reële zaken zoals echt geld. Veeeel geld. Dat er niet is.
En over macht.
En machtsmisbruik.
Over leugen en bedrog.
En over blauwe politici die valstrikken spannen.

Knuppel
17 maart 2020, 18:18
Ik heb ook al geruchten opgevangen dat we vanavond een lockdown krijgen.

Macron heeft het voorbeeld gegeven.
Belgique volgt.

Jay-P.
17 maart 2020, 18:18
Wel de verantwoordelijke heeft deze namiddag contact gehad met de vereniging van mijn bedrijfssector en de RVA en het blijkt dat dit een geval van overmacht is en de bedienden kunnen ook tijdelijk werkloos gesteld worden. Dat is natuurlijk goed nieuws. Het maakt het verlies aan winst en omzet niet goed maar het is toch een positief nieuws.
Goed zo! Naast die kleine financiële hulp is misschien de morele steun voor goede werkcollega's nog het belangrijkste!

Boduo
17 maart 2020, 18:21
Goed zo! Naast die kleine financiële hulp is misschien de morele steun voor goede werkcollega's nog het belangrijkste!

100 % akkoord !
Dat is eindelijk een beetje goed nieuws.

Elio di Supo
17 maart 2020, 19:12
De Europese economie gaat ineen stuiken.

Zeg maar gerust de globale economie. We all go down together.

dpg
17 maart 2020, 19:14
Hun stelling omtrent herd immunity is correct hoort. Zo zal het ook verlopen, ook bij ons.

Maar je zal dan mensen verliezen door het feit dat je zorgsysteem fors gaat overbelast geraken.

Die besten Informationen darüber, welche Bevölkerungsgruppe sich selbst (und andere) am häufigsten mit dem Sars-CoV-2-Virus ansteckt, stammen derzeit aus Südkorea.

Und sie zeigen: 30 Prozent, also 2300 von allen 8100 Infektionen in dem Land betreffen 20- bis 29-Jährige – mehr als jede andere Altersgruppe. Zwar erkranken die Jungen bei weitem nicht so häufig wie ältere Menschen und in Südkorea starb nicht einer aus dieser Gruppe an Covid-19.
Doch offenbar tragen sie wesentlich zur Verbreitung des Virus bei – aufgrund ihrer häufigen sozialen Kontakte in Schulen, Unis, Arbeitsplätzen und Freizeitaktivitäten in Bars und Clubs. Sie könnten – ohne es zu wissen – die treibende Kraft der Pandemie sein.

Cijfers uit Zuid-Korea:

30% of 2300 van de 8100 dragers van het Coronavirus zijn jongeren tussen 20-29 jaar oud.

Er is geen enkele van hen gestorven, maar ze verspreiden wel het virus door hun sociale kontakten.

Hypochonder
17 maart 2020, 19:56
Lockdown vanaf morgenmiddag.

kojak
17 maart 2020, 19:59
Lockdown vanaf morgenmiddag.

Bron ?

Er wordt hier zoveel gezegd, beweert dat dit nu wel het minste is wat je kan doen hé. ;)

Libro
17 maart 2020, 20:10
Bron ?

Er wordt hier zoveel gezegd, beweert dat dit nu wel het minste is wat je kan doen hé. ;)

De liveblog van vrtnws.be.

dpg
17 maart 2020, 20:19
De liveblog van vrtnws.be.

"Verregaande maatregelen" vanaf morgenmiddag maar geen lockdown.

Onbegrijpelijk eigenlijk.

Dadeemelee
17 maart 2020, 20:22
"Verregaande maatregelen" vanaf morgenmiddag maar geen lockdown.

Onbegrijpelijk eigenlijk.

Toch wel, een volledige lockdown (opgesloten in huis) vind ik ook overdreven.

Dade
17 maart 2020, 20:28
Elk gaatje dat je open laat zal afgestraft worden, wachten met maatregelen betaal je in zieken en doden. Een lockdown is een goede maatregel om de impact van het virus op ons gezondheissysteem te spreidden. Blijkbaar zijn er andere meer dringende zaken die moeten gebeuren.

kojak
17 maart 2020, 20:28
De liveblog van vrtnws.be.

Bedankt, maar ondertussen weet ik het nu ook wel. ;)

Eduard Khil
17 maart 2020, 20:32
Samenscholingen worden verboden, tenzij in familieverband. Mohammed en Achmed met hun familie van 200 man mogen dus de straten van molenbeek nog onveilig maken :lol:

kojak
17 maart 2020, 20:36
Wat ik hier zo lees, niet alleen in deze draad hoor, alsook op andere fora en andere bronnen dat er een bepaalde groep van mensen geilen op een totale lockdown zonder naar de feiten te kijken of dit in ons geval wel écht nodig is of dat er geen alternatieven zouden kunnen zijn in ons geval (België).
Elk land is anders, maatregelen moet je nemen in functie van.

Thuis zitten op kosten van de baas of de staat.... https://forums.techhob.be/images/smilies/in-love.gif

In-triestig.

Eyjafjallajökull
17 maart 2020, 20:39
Wat ik hier zo lees, niet alleen in deze draad hoor, alsook op andere fora en andere bronnen dat er een bepaalde groep van mensen geilen op een totale lockdown zonder naar de feiten te kijken of dit in ons geval wel écht nodig is of dat er geen alternatieven zouden kunnen zijn in ons geval (België).
Elk land is anders, maatregelen moet je nemen in functie van.

Thuis zitten op kosten van de baas of de staat.... https://forums.techhob.be/images/smilies/in-love.gif

In-triestig.

Wat zegt het WHO precies ?

Zeggen die ook dat elk land anders is ? :?

Dadeemelee
17 maart 2020, 20:41
Samenscholingen worden verboden, tenzij in familieverband. Mohammed en Achmed met hun familie van 200 man mogen dus de straten van molenbeek nog onveilig maken :lol:

Neen, je mag maar met 2 op wandel.

Dadeemelee
17 maart 2020, 20:42
Wat ik hier zo lees, niet alleen in deze draad hoor, alsook op andere fora en andere bronnen dat er een bepaalde groep van mensen geilen op een totale lockdown zonder naar de feiten te kijken of dit in ons geval wel écht nodig is of dat er geen alternatieven zouden kunnen zijn in ons geval (België).
Elk land is anders, maatregelen moet je nemen in functie van.

Thuis zitten op kosten van de baas of de staat.... https://forums.techhob.be/images/smilies/in-love.gif

In-triestig.

Preppers, mensen zonder leven.

kojak
17 maart 2020, 20:43
Wat zegt het WHO precies ?

Zeggen die ook dat elk land anders is ? :?

Nee. Elk land is hetzelfde. In Spanje praten ze ook Chinees. ;)

Eyjafjallajökull
17 maart 2020, 20:49
Nee. Elk land is hetzelfde. In Spanje praten ze ook Chinees. ;)

Dat virus maakt daar blijkbaar weinig onderscheid in ;-)

discuz
17 maart 2020, 20:59
Neen, je mag maar met 2 op wandel.

Familielid of een goeie vriendin. Dat laatste waarschijnlijk een toegeving, nodig om meest tegenstribbelende volksvertegenwoordigers over de streep te kunnen trekken :lol:

Elio di Supo
17 maart 2020, 21:01
Ja maar hoe weten ze dan dat het echt een goede vriendin is? Gaan ze die dan persoonlijke vragen stellen over jou?

Dadeemelee
17 maart 2020, 21:07
Familielid of een goeie vriendin. Dat laatste waarschijnlijk een toegeving, nodig om meest tegenstribbelende volksvertegenwoordigers over de streep te kunnen trekken :lol:

Waarschijnlijk een aanmoediging om toch buiten te komen voor oudere mensen. Die gaan niet graag alleen wandelen.

Tavek
17 maart 2020, 21:12
Familielid of een goeie vriendin. Dat laatste waarschijnlijk een toegeving, nodig om meest tegenstribbelende volksvertegenwoordigers over de streep te kunnen trekken :lol:

Die hebben daar niks over te zeggen.

Maar volgens mij is dat in het licht van onze groter wordende groep singles gedaan.

Tavek
17 maart 2020, 21:12
Waarschijnlijk een aanmoediging om toch buiten te komen voor oudere mensen. Die gaan niet graag alleen wandelen.

Yep, en die zijn ook vaak alleen.

discuz
17 maart 2020, 21:16
Ja maar hoe weten ze dan dat het echt een goede vriendin is? Gaan ze die dan persoonlijke vragen stellen over jou?

Ja, dat is een goeie vraag. Om alle narigheid te vermijden, denk dat we zoals in Frankrijk alles beter op een papiertje schrijven en bij ons dragen, samen met het post-Metoo contract dat onze Algemene Voorwaarden wat betreft sociale afstand respecteren opsomt.

Hoeft niet lang te zijn, er zijn veel bierviltjes om te recupereren, mijn voorwaarden zijn heel schappelijk, denk ik. Win-win voor de circulaire economie?

Waar is de tijd van De Funès, les nudistes en

"On les aura mon adjudant!"

https://pbs.twimg.com/media/DsxcflrW0AAGXdk?format=jpg&name=medium

"Vos papiers!"

Max van Dietschland
17 maart 2020, 21:17
Zeer goed dat er nog in de buitenlucht mag gesport worden. Opluchting, zeker nu het weer eindelijk beter wordt.

daiwa
17 maart 2020, 21:29
Lockdown vanaf morgenmiddag.

Hoe gaat men dat KB dat men nog moet maken tegen morgenmiddag in het Staatsblad krijgen en dat verkopen?

kojak
17 maart 2020, 21:47
Familielid of een goeie vriendin. ....

Gaat dan ne keer wandelen met uw lief en halverwege de wandeling maakt zij het uit.... :-D

Skobelev
17 maart 2020, 21:49
Lock down,

Een van mijn bronnen zegt dat het voor morgen is. We zien het wel.

:cheer:

kojak
17 maart 2020, 21:56
Wat zegt het WHO precies ?

Zeggen die ook dat elk land anders is ? :?

Dat virus maakt daar blijkbaar weinig onderscheid in ;-)

'...Because of these large differences between countries it is crucial to not only study the global situation, but the situation in each country. The global average hides these differences....'

Komt trouwens ook indirect van de WHO.
De link naar de rest van het artikel staat hier ook ergens op het forum. ;)

Elio di Supo
17 maart 2020, 22:21
Ik denk dat we hier in Tulsa ook stilaan naar een lockdown gaan.

https://www.tulsaworld.com/news/local/update-mayor-orders-tulsa-restaurants-bars-to-close-tonight-drive/article_ffa22017-d468-52cc-920d-125d8e9c1fef.html

Gipsy
17 maart 2020, 22:27
Ik denk dat we hier in Tulsa ook stilaan naar een lockdown gaan.

https://www.tulsaworld.com/news/local/update-mayor-orders-tulsa-restaurants-bars-to-close-tonight-drive/article_ffa22017-d468-52cc-920d-125d8e9c1fef.html

We worden ook in quarantaine gezet

451: Unavailable due to legal reasons

We recognize you are attempting to access this website from a country belonging to the European Economic Area (EEA) including the EU whichenforces the General Data Protection Regulation (GDPR) and therefore access cannot be granted at this time.For any issues, contact [email protected] or call 918-581-8300.

Elio di Supo
17 maart 2020, 22:36
We worden ook in quarantaine gezet

451: Unavailable due to legal reasons

We recognize you are attempting to access this website from a country belonging to the European Economic Area (EEA) including the EU whichenforces the General Data Protection Regulation (GDPR) and therefore access cannot be granted at this time.For any issues, contact [email protected] or call 918-581-8300.



Straf. En ze hadden net toegezegd om de paywalls op te heffen betreffende het corona-nieuws.

Elio di Supo
17 maart 2020, 22:38
Update (12:15 p.m. Tuesday): Mayor G.T. Bynum issued an executive order Tuesday morning that closes bars and restaurants. The establishments would close at 11:59 p.m. Tuesday, he said, but drive-through and take-out establishments would be able to continue to offer those services. The order will be in place indefinitely, Bynum said at a news conference.

"I hate the impact that this will have on our city. ... But there are no good options in this situation. There are only decisions about which options do the least harm," Bynum said.

Bynum said the order also affects gyms, movie theaters, entertainment venues, food courts and coffee shops. He said violations would be treated the same as any local ordinance violation, including possible forfeiture of an operating license.

The story below published in Tuesday's Tulsa World:

COVID-19’s numbers aren’t big in Tulsa County — three people with confirmed infections as of late Monday — but the impact of the potentially lethal disease is becoming more outsized by the day.

Tulsa County and the city of Tulsa declared states of emergency Monday, and the Tulsa Health Department board will meet soon to determine whether to place restrictions on restaurants and bars.

Dr. Bruce Dart, director of the Tulsa Health Department, said he doesn’t want to close businesses.

“But if we can restrict gatherings, that is something we’ll look at,” Dart said. “Some communities, I know, are going to shut downs; others are looking at very specific restrictions. We’ll start with the restrictions conversation and see where my board decides they want to go.”

Speaking at a noon news conference, Tulsa Mayor G.T. Bynum said he asked the Tulsa Health Department board to provide guidance on the issue.

New York City, Denver and other municipalities across the country have limited restaurants and bars to delivery and takeout services. The THD board, not the mayor, has the authority to impose such restrictions in Tulsa.

Bynum’s request was in keeping with his effort to limit exposure to the respiratory disease known as COVID-19, caused by a novel coronavirus.

Over the weekend, following federal Centers for Disease Control and Prevention guidelines, Bynum limited gatherings at city facilities to 250 people. When the CDC lowered that threshold to 50 on Sunday, he lowered the city limit to 50.

The restrictions were not put in place with the expectation that they would stop the virus in its tracks, Bynum said.

“What we want to do is have a slow level of contagion so that our health care providers who are here, who need to assist those who are most in need of medical assistance, are able to do so,” he said.

The three Tulsa County COVID-19 cases involve a man in his 50s and two women, one in her 40s and one in her 20s. All three are suspected of contracting the virus either out of state or out of the country.

A total of 10 people in the state have tested positive for the disease, according to the Oklahoma State Department of Health. No one in the state has died from it.

Dart reiterated on Monday that although there has been no known “community spread” of the disease in Tulsa County, he does not expect that luck to last much longer.

“There is a good chance that we do have a virus that is transmitting in the community that is not detected,” Dart said. “I think we all agree with that.”

Three city employees are being monitored for potential exposure to the virus, Bynum said. They include a firefighter, a police officer and an employee of the Water and Sewer Department.

“They (at the Tulsa Health Department) were very quick to quarantine these city employees, and then our team at the city moved in with CDC guidelines to clean up the space where they were and disinfected it,” the mayor said. “So I feel good about where we are.

“But we are moving forward with the expectation that there will be more city employees, especially first responders, that come in contact with people as this spreads.”

Sheriff Vic Regalado, whose office operates the Tulsa County jail, said he is holding his breath. The jail, which he called a “cruise ship filled with people who are sickly,” has yet to have an inmate show symptoms of COVID-19, he said.

“So we are taking this very seriously, not only for their (inmates’) health and safety, but for our employees and, of course, for the public,” the sheriff said.

Regalado said the jail has suspended in-person visits but will provide video access to inmates. The jail has also augmented its intake questionnaire to include questions meant to determine whether an inmate has been exposed to the virus.

Bynum was asked after Monday’s news conference whether he thought the city’s health care system was up to handling the growing crisis. The mayor noted that Tulsa physicians and hospitals serve people from all over northeastern Oklahoma.

That’s about 1 million people, the mayor estimated, and if just 1% needed hospitalization, that would be 10,000 people.

So the key, Bynum insisted again, is to slow the spread of the virus.

“If we slow it, then I am confident that our health care systems can handle it,” he said. “But all of us have a part to play in making that happen.”

In other local COVID-19 news:

• The city of Tulsa will temporarily halt the termination of service to people who have failed to pay their water and sewer bills. The measure is intended to ensure that residents can continue to wash their hands and otherwise maintain proper hygiene.

• The Oklahoma State Department of Health’s COVID-19 hotline is expected to begin operation 24/7. The number is 877-215-8336.

• The city of Tulsa will ensure that workers compensation coverage is provided for all city employees exposed to COVID-19 on the job.

• Bynum signed an emergency revision expanding hazardous-condition pay to employees who are unable to do their basic job functions due to exposure or quarantine. This will protect workers’ sick leave.

• The city has implemented its remote working procedures for all city employees who can do their jobs from outside the office.

dpg
17 maart 2020, 22:40
We worden ook in quarantaine gezet

451: Unavailable due to legal reasons

We recognize you are attempting to access this website from a country belonging to the European Economic Area (EEA) including the EU whichenforces the General Data Protection Regulation (GDPR) and therefore access cannot be granted at this time.For any issues, contact [email protected] or call 918-581-8300.



Ze willen niet voldoen aan de Europese GDPR regels, dus blokkeren ze maar iedereen uit Europa om legale redenen.

After introduction of the GDPR in European Economic Area (EEA) many[which?][clarification needed] websites located outside EEA started to serve HTTP 451 instead of trying to comply with this new privacy law.[11]

Henri1
17 maart 2020, 23:52
Hoe gaat men dat KB dat men nog moet maken tegen morgenmiddag in het Staatsblad krijgen en dat verkopen?

Er zijn volmachten, wist u dat niet?

daiwa
17 maart 2020, 23:57
Er zijn volmachten, wist u dat niet?

Ook dan moet een KB volgens de wet eerst in het Staatsblad verschijnen voor het van kracht gaat.

Henri1
17 maart 2020, 23:59
Ook dan moet een KB volgens de wet eerst in het Staatsblad verschijnen voor het van kracht gaat.

De persen draaien al.

daiwa
18 maart 2020, 00:01
De persen draaien al.

Als het Staatsblad voor de middag uitkomt is er geen probleem.

Zucht
18 maart 2020, 00:07
Een draaiende Pers. Is dat een Ayatollah-derwish ?

Elio di Supo
18 maart 2020, 06:48
Er zijn volmachten, wist u dat niet?

Haha Martens lacht
hij heeft een volmacht
Maak van die volmacht een sigaar
steek ze dan je weet wel waar

subocaj
18 maart 2020, 07:06
Een draaiende Pers. Is dat een Ayatollah-derwish ?

Nee 8 vliegtuigen die hier de laatste 5 minuten boven mijn hoofd vliegen.
Jij mag binnen blijven, maar de wereld rondvliegen mag.
Stelletje idioten.

Jay-P.
18 maart 2020, 07:15
Straf. En ze hadden net toegezegd om de paywalls op te heffen betreffende het corona-nieuws.Website access is probleemloos hier in Hong Kong.

Hypochonder
18 maart 2020, 07:33
Men neemt blijkbaar stapsgewijze maatregelen naargelang het aantal besmettingen.

Achteraf zal blijken of dit een goede strategie is.

Sneaky
18 maart 2020, 08:03
Men neemt blijkbaar stapsgewijze maatregelen naargelang het aantal besmettingen.

Achteraf zal blijken of dit een goede strategie is.

Het lijkt me nogal een slechte strategie. Vermits er nauwelijks getest wordt hebben ze geen goed idee van het werkelijk aantal besmettingen. Ze Baseren zich dus enkel op het aantal gehospitaliseerden. Dat is toch achter de feiten aanhollen, zeker als je weet dat er 2 weken incubatietijd is.

Ze zouden beter tot na de paasvakantie volledige lockdown doen, dan zijn we zeker dat we erdoor zijn.

Fin, ik ga straks nog wat joggen en daarna de BBQ opzwieren.

Hypochonder
18 maart 2020, 08:11
Het lijkt me nogal een slechte strategie. Vermits er nauwelijks getest wordt hebben ze geen goed idee van het werkelijk aantal besmettingen. Ze Baseren zich dus enkel op het aantal gehospitaliseerden. Dat is toch achter de feiten aanhollen, zeker als je weet dat er 2 weken incubatietijd is.


Ik vind het eerlijk gezegd wel een goede strategie omdat het aantal gehospitaliseerden een goede graadmeter is. Een volledige lockdown zal volgens mij sowieso voor de komende dagen zijn.

discuz
18 maart 2020, 08:11
Minder dan anders, maar nog steeds een 150.000 tal vluchten. Kijk ook de enorme stijging in de laatste paar jaar van de blauwe lijn naar de rode!

https://pbs.twimg.com/media/ETW-Vx1WkAEsOgq?format=jpg&name=large

discuz
18 maart 2020, 08:14
Nee 8 vliegtuigen die hier de laatste 5 minuten boven mijn hoofd vliegen.
Jij mag binnen blijven, maar de wereld rondvliegen mag.
Stelletje idioten.

Andere regels voor sommigen, het is altijd al zo geweest, maar het valt wel harder op als je ze ziet overvliegen ;-)

subocaj
18 maart 2020, 09:32
Andere regels voor sommigen, het is altijd al zo geweest, maar het valt wel harder op als je ze ziet overvliegen ;-)

Achterlijkheid kent net als het corona virus geen grenzen.

pajoske
18 maart 2020, 09:40
50% van de patienten op IC zijn ‘jonge’ mensen. Dat gaat een slachtpartij worden. In het UK is Boris al zijn kar aan het keren.

https://www.theguardian.com/world/2020/mar/16/new-data-new-policy-why-uks-coronavirus-strategy-has-changed

Die de plaats innemen nodig om oudere mensen te helpen. De ouderen, met verhoogd risico, gaan de dupe zijn als de jongeren de egoïst uithangen.