PDA

View Full Version : Communicatie met zelfstandigen?


Mambo
27 maart 2020, 15:29
Tot mijn spijt moet ik toch vaststellen dat er tot op heden nog niemand mij heeft gecontacteerd met de te volgen maatregelen in mijn beroep noch met welke steun ze mij al dan niet aanbieden.

Iedereen heeft mijn adres waar ze hun rekeningen weten te sturen.

Maar vanuit het sociaal secretariaat of enig ministerie blijft dat heel stil weeral.


We moeten het maar uitvissen via nieuws en retteketet.

Ik weet bij God niet of ik enige euro zal ontvangen hoewel ik nergens nog iets kan gaan doen. Alles ligt stil.

Triestig zulle in een tijd dat alles zo gemakkelijk kan gaan.

dpg
27 maart 2020, 15:40
Tot mijn spijt moet ik toch vaststellen dat er tot op heden nog niemand mij heeft gecontacteerd met de te volgen maatregelen in mijn beroep noch met welke steun ze mij al dan niet aanbieden.

Iedereen heeft mijn adres waar ze hun rekeningen weten te sturen.

Maar vanuit het sociaal secretariaat of enig ministerie blijft dat heel stil weeral.


We moeten het maar uitvissen via nieuws en retteketet.

Ik weet bij God niet of ik enige euro zal ontvangen hoewel ik nergens nog iets kan gaan doen. Alles ligt stil.

Triestig zulle in een tijd dat alles zo gemakkelijk kan gaan.

Ja triestig dat gebrek aan solidariteit.

Het Verzet
27 maart 2020, 16:00
Tja, het woord zegt het zelf: "zelfstandig"

Henri1
27 maart 2020, 17:08
Tot mijn spijt moet ik toch vaststellen dat er tot op heden nog niemand mij heeft gecontacteerd met de te volgen maatregelen in mijn beroep noch met welke steun ze mij al dan niet aanbieden.

Iedereen heeft mijn adres waar ze hun rekeningen weten te sturen.

Maar vanuit het sociaal secretariaat of enig ministerie blijft dat heel stil weeral.


We moeten het maar uitvissen via nieuws en retteketet.

Ik weet bij God niet of ik enige euro zal ontvangen hoewel ik nergens nog iets kan gaan doen. Alles ligt stil.

Triestig zulle in een tijd dat alles zo gemakkelijk kan gaan.

Hier idem.

Eduard Khil
27 maart 2020, 17:20
Tot mijn spijt moet ik toch vaststellen dat er tot op heden nog niemand mij heeft gecontacteerd met de te volgen maatregelen in mijn beroep noch met welke steun ze mij al dan niet aanbieden.

Iedereen heeft mijn adres waar ze hun rekeningen weten te sturen.

Maar vanuit het sociaal secretariaat of enig ministerie blijft dat heel stil weeral.


We moeten het maar uitvissen via nieuws en retteketet.

Ik weet bij God niet of ik enige euro zal ontvangen hoewel ik nergens nog iets kan gaan doen. Alles ligt stil.

Triestig zulle in een tijd dat alles zo gemakkelijk kan gaan.

vreemd. Ik ben zowel door mijn sociaal secretariaat als mijn boekhoudkantoor gecontacteerd geweest.

En daarnaast zelf wat zitten opzoeken

Mambo
27 maart 2020, 17:23
vreemd. Ik ben zowel door mijn sociaal secretariaat als mijn boekhoudkantoor gecontacteerd geweest.

En daarnaast zelf wat zitten opzoeken

Om uw achterstallige facturen te betalen?

Hypochonder
27 maart 2020, 17:32
Ga gewoon zelf eens kijken op de website van uw sociaal secretariaat of van de belangenorganisatie van uw sector. Uiteindelijk is het simpel: bij verplichte sluiting kom je in aanmerking voor de corona hinderpremie van €4000 en die is aan te vragen op de website van het vlaio en u kan ook een overbruggingskrediet aanvragen bij uw sociaal bureau.

kelt
27 maart 2020, 18:21
Wegens de uitzonderlinge omstandigheden is uw sociaal bureau voor onbepaalde tijd gesloten blijkbaar.

Eduard Khil
27 maart 2020, 19:00
Ga gewoon zelf eens kijken op de website van uw sociaal secretariaat of van de belangenorganisatie van uw sector. Uiteindelijk is het simpel: bij verplichte sluiting kom je in aanmerking voor de corona hinderpremie van €4000 en die is aan te vragen op de website van het vlaio en u kan ook een overbruggingskrediet aanvragen bij uw sociaal bureau.

mambo wil gewoon weer wat komen klagen ;-)

kojak
27 maart 2020, 19:23
mambo wil gewoon weer wat komen klagen ;-)

Zoiets moet je thuis doen. Naar het forum komen om die reden is eigenlijk een niet noodzakelijk verplaatsing en kan beboet worden. :lol:

kojak
27 maart 2020, 19:29
Tot mijn spijt moet ik toch vaststellen dat er tot op heden nog niemand mij heeft gecontacteerd met de te volgen maatregelen in mijn beroep noch met welke steun ze mij al dan niet aanbieden.....

Er is de media, er zijn websites (https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/27/liveblog-27-maart/ en https://www.coronaviruscovid19.be/ ) waar je heel veel kan op terugvinden en om de haverklap vernoemen ze het nummer (Belgie) 0800 14 689 voor mocht je bijkomende vragen hebben.
Ik zit nu zelf in een rare situatie, bijna een uitzondering, en die mensen hebben mij alle info gegeven die ik nodig had.
Gratis, vriendelijk, en voor niks.
Wat moet je nog meer hebben ? ;)

Boduo
27 maart 2020, 20:53
Tja, het woord zegt het zelf: "zelfstandig"

Eigenaardig: een boer, dat is toch ook een zelfstandige ?
Ik heb nog NOOIT een boer horen zeggen dat hij zelfstandige is.
Hij gebruikt z'n gezond boerenverstand.

Mambo
27 maart 2020, 22:06
Er is de media, er zijn websites (https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/27/liveblog-27-maart/ en https://www.coronaviruscovid19.be/ ) waar je heel veel kan op terugvinden en om de haverklap vernoemen ze het nummer (Belgie) 0800 14 689 voor mocht je bijkomende vragen hebben.
Ik zit nu zelf in een rare situatie, bijna een uitzondering, en die mensen hebben mij alle info gegeven die ik nodig had.
Gratis, vriendelijk, en voor niks.
Wat moet je nog meer hebben ? ;)


Het is zoals ik aangaf....communicatie.

Zij hebben onze gegevens en gebruiken ze niet.

Toch niet in dit geval.
Of ben je in de verwachting dat volgende dinsdag de lonen op onze rekening zullen staan toch?

Eduard Khil
27 maart 2020, 22:54
Het is zoals ik aangaf....communicatie.

Zij hebben onze gegevens en gebruiken ze niet.



tjah, dan heb je een slechte boekhouder en sociaal secretariaat gekozen hé

Tavek
27 maart 2020, 23:00
Linkedin wordt ook gebombardeed door VLAIO berichten voor zelfstandigen en bedrijven omtrent Corona.

Je moet echt wel van alles wegblijven en een slechte boekhouden hebben en een slecht sociaal secretariaat als je niks hoort....

Mambo
28 maart 2020, 11:16
Linkedin wordt ook gebombardeed door VLAIO berichten voor zelfstandigen en bedrijven omtrent Corona.

Je moet echt wel van alles wegblijven en een slechte boekhouden hebben en een slecht sociaal secretariaat als je niks hoort....

Dat is typisch voor de jongere generatie he?
Zet alles her en der....maar nooit daar waar het hoort.

En laat iedereen nu maar van alles uitpluizen en invullen en doorsturen terwijl ze over al uw gegevens beschikken.

Dat is de beste manier om u te verzekeren tegen allerlei foutjes en een heel langdradig onderzoek en vooral uitstel van betalingen.

Waarom zijn jullie zo achterstevoren?

Ik ben er zeker van dat de eerste betalingen met wat geluk pas het eind van dit jaar zullen op gang komen.

Voor mensen in loondienst zal het wel in orde zijn. Immers die moeten dat niet doen.
Waarom Niet? Omdat ze hun gegevens hebben.

Onnozel gedoe....op Twitter dan nog!

kojak
28 maart 2020, 12:16
Het is zoals ik aangaf....communicatie.

Zij hebben onze gegevens en gebruiken ze niet.

Toch niet in dit geval.
Of ben je in de verwachting dat volgende dinsdag de lonen op onze rekening zullen staan toch?

Communicatie is bi-directioneel.
Jij hebt toch ook hun gegevens ?
Zij hebben al heel wat info gegeven, maatregelen getroffen, info met wat je moet doen in jou specifiek geval.
Communicatie van hun kant uit naar de bevolking/bedrijven toe.
Of denk je dat ze nu de tijd en/of de middelen hebben om meer dan 10M gevalletjes (aantal inwoners in ons landje) één voor één te kunnen behandelen ?

Mambo
28 maart 2020, 12:44
Communicatie is bi-directioneel.
Jij hebt toch ook hun gegevens ?
Zij hebben al heel wat info gegeven, maatregelen getroffen, info met wat je moet doen in jou specifiek geval.
Communicatie van hun kant uit naar de bevolking/bedrijven toe.
Of denk je dat ze nu de tijd en/of de middelen hebben om meer dan 10M gevalletjes (aantal inwoners in ons landje) één voor één te kunnen behandelen ?

Er zijn geen 10 milj zelfstandigen.

Let op mijn woorden, we gaan alweer behandeld worden zoals bv stormschade.
Jaren zal dat aanslepen en eindigen in een sisser.

Typisch België.

Mambo
28 maart 2020, 12:46
Advertenties op Twitter en LinkedIn is zoals een blinde een GPS systeem laten volgen.

Eduard Khil
28 maart 2020, 13:28
Advertenties op Twitter en LinkedIn is zoals een blinde een GPS systeem laten volgen.

wil je nu zeggen dat je een blinde bent? :lol:

Mambo
28 maart 2020, 14:17
wil je nu zeggen dat je een blinde bent? :lol:

Ik heb geen Twitter en LinkedIn is voor onnozelaars

Maar ik heb wel een e-mail account.
En ik weet dat ze die hebben want ze e-mailen er al lang op.

Beetje serieus blijven he?

Ik schrijf mijn antwoord naar u toch ook niet op Twitter of 2hands?

Tavek
28 maart 2020, 15:44
Er zijn geen 10 milj zelfstandigen.

Let op mijn woorden, we gaan alweer behandeld worden zoals bv stormschade.
Jaren zal dat aanslepen en eindigen in een sisser.

Typisch België.

Is een Vlaamse bevoegdheid....

kojak
28 maart 2020, 16:01
Er zijn geen 10 milj zelfstandigen....

Daar heb je een punt, maar dat is dan wel het enigste.
Raar is wel dat al de anderen wél de weg gevonden hebben.
Bepaalde zelfstandigen zouden mss beter eens een cursus kaartlezen volgen want ze vinden de weg niet.
Heb je al eens naar dat 0800 nummer gebeld ?
Dat is toch het eerste wat elke mens met vragen logischerwijze zou doen.
Je krijgt van hen de nodige info, de basis, maar je maakt er geen gebruik van ?

kojak
28 maart 2020, 16:07
Ik ben ff verder gaan lezen, en ik ben geen zelfstandige.

'....Om de zelfstandigen en ondernemingen te ondersteunen en om te voorkomen dat ze in zware financiële problemen komen ingevolge de coronacrisis, neemt de Vlaamse overheid een aantal maatregelen. Hieronder staat een overzicht van deze tijdelijke maatregelen. '

'...Steunmaatregelen specifiek voor zelfstandigen in coronatijden...'

Heb niet alles geciteerd, ook de bronnen heb ik niet vermeld, want die zijn de logica zelves. ;)

Boduo
28 maart 2020, 16:12
Tja, het woord zegt het zelf: "zelfstandig"

2!

Al de rest is eigenlijk rond de pot draaien.

Mambo
28 maart 2020, 17:16
Daar heb je een punt, maar dat is dan wel het enigste.
Raar is wel dat al de anderen wél de weg gevonden hebben.
Bepaalde zelfstandigen zouden mss beter eens een cursus kaartlezen volgen want ze vinden de weg niet.
Heb je al eens naar dat 0800 nummer gebeld ?
Dat is toch het eerste wat elke mens met vragen logischerwijze zou doen.
Je krijgt van hen de nodige info, de basis, maar je maakt er geen gebruik van ?


Alles hebben ze.
Van a tot z zit al in hun database .


Het enige dat ze hoeven te doen is op verzenden drukken.

Richtlijnen per sector.
Vergoeding ja of nee.

5 minuten werk voor gans het land.
Nu gaan achterstevoren werken zal dat eerst maanden aanslepen om ieder individueel te onderzoeken en daarna allicht foutcorrectie en uitsluiting op basis daarvan en op het eind gaan we 2 of 3 jaar een gans administratieve dienst bezig gehouden hebben met nul resultaat.

Niet goed!

Al wie nu technisch werkloos is moet ook niet eerst Twitter of LinkedIn afspeuren en daarna lijstjes opmaken he?

Mambo
29 maart 2020, 15:50
Tot op heden en we zijn eind maand 1 ....is slechts 10% van de administratie reeds overgemaakt.

Dit bewijst dat ik en enkel ik gelijk had dat de communicatie weer zo stroef en achterbaks is als mogelijk.

Ook voor de loontrekkenden trouwens zal slechts 10% onder jullie centjes zien.

Eduard Khil
29 maart 2020, 16:10
Alles hebben ze.
Van a tot z zit al in hun database .


Het enige dat ze hoeven te doen is op verzenden drukken.

Richtlijnen per sector.
Vergoeding ja of nee.

5 minuten werk voor gans het land.
Nu gaan achterstevoren werken zal dat eerst maanden aanslepen om ieder individueel te onderzoeken en daarna allicht foutcorrectie en uitsluiting op basis daarvan en op het eind gaan we 2 of 3 jaar een gans administratieve dienst bezig gehouden hebben met nul resultaat.

Niet goed!

Al wie nu technisch werkloos is moet ook niet eerst Twitter of LinkedIn afspeuren en daarna lijstjes opmaken he?

Ik heb dat allemaal gekregen. Per mail. Meerdere keren zelfs, iedere keer er nieuwe maatregelen kwamen. Van zowel mijn sociaal secretariaat als van mijn boekhoudkantoor. Maw, ik herhaal: kies u een beter sociaal kantoor en boekhouder.

Sneaky
30 maart 2020, 08:32
Tot mijn spijt moet ik toch vaststellen dat er tot op heden nog niemand mij heeft gecontacteerd met de te volgen maatregelen in mijn beroep noch met welke steun ze mij al dan niet aanbieden.

Iedereen heeft mijn adres waar ze hun rekeningen weten te sturen.

Maar vanuit het sociaal secretariaat of enig ministerie blijft dat heel stil weeral.


We moeten het maar uitvissen via nieuws en retteketet.

Ik weet bij God niet of ik enige euro zal ontvangen hoewel ik nergens nog iets kan gaan doen. Alles ligt stil.

Triestig zulle in een tijd dat alles zo gemakkelijk kan gaan.

Ge hebt recht op een beetje steun:

https://www.vlaio.be/nl/subsidies-financiering/subsidiedatabank/overbruggingsrecht-voor-zelfstandigen-coronavirus

Concreet 1200 euro (of 1600 als je kinderen ten laste hebt) die als belastingvrije omzet gestort wordt aan het bedrijf.

Rahowa
30 maart 2020, 17:55
Tja, het woord zegt het zelf: "zelfstandig"

:lol:

Rahowa
30 maart 2020, 17:57
Ja triestig dat gebrek aan solidariteit.

Ik word nu gedwongen solidair te zijn met mensen die slechts de helft sociale zekerheid moeten afdragen.Dat ze hun plan trekken,er was ook niemand solidair toen ik opgelicht werd door de ARCOPAR-bende.

Mambo
28 april 2020, 12:32
We zijn eind april.

Wat stellen we vast?
Duizenden mensen hebben nog steeds geen cent gezien!

Tavek
28 april 2020, 17:59
Als ge bij de vakbond zit, hebt ge uw geld wel gezien.

Als ge anti-vakbond zijt, en uw werkloosheid laat regelen door de hulpkas, is het kinkloppen ja ;)

kojak
28 april 2020, 18:02
We zijn eind april.

Wat stellen we vast?
Duizenden mensen hebben nog steeds geen cent gezien!

Heb je daar ergens een bron van ?
Raar is wel dat dit de media nog niet gehaald heeft.

Tavek
28 april 2020, 18:10
De hulpkas heeft de dop van maart nog niet uitbetaald.

De Vakbonden doen dat veel beter.

Mambo
28 april 2020, 21:21
Ik wist het dat dit in de soep ging draaien.

Allez hopelijk hebben ze hun geld tegen dat de winkels open gaan.

Of er zal niet veel verkocht geraken.