PDA

View Full Version : Enkel Aveve open ? Vanthemsche corrupt ?


Vlad
28 maart 2020, 13:59
Ik las dit artikel (https://www.tscheldt.be/de-aveve-maffia/) op 't Scheldt en ben tijdens een fietstochtje langs drie tuincentra gefietst en de niet-Aveve tuincentra waren beide gesloten. De kleine Aveve was wel open en daar was het serieus aanschuiven.

Is dit land echt zo corrupt of is er een bepaalde reden ? Ik dacht eerst omdat men in Aveve bloem en voorgebakken koffiekoeken verkoopt dat ze als voedingsbedrijf wel mogen opendoen maar sommige tuincentra wordt dat ook gedaan en worden zaden en jonge plantjes verkocht die mensen in hun moestuinen zetten om zelf voedsel te groeien.

Men belet mensen om zaad en scheuten te kopen (tenzij bij een monopolist) en terwijl lees ik dat verse groenten en fruit duurder gaan worden ...

Op wat slaat dit allemaal ? Iemand die enig licht op de zaak kan werpen of hoort Piet Vantemsche gewoon in de gevangenis thuis ipv in de Economic Risk Management Group.

De website van Aveve ligt plat maar mijn zoekmachine geeft dit weer:
"Corona-update: enkel nog voeding en dierenvoeding in je ..."
Blijkbaar zou het de bedoeling zijn dat men enkel voeding verkoopt ?
Doch een half uurtje geleden fietste ik voorbij de Aveve en kwamen de mensen vooral buiten met potgrond en dergelijke zaken.

gertc
28 maart 2020, 14:29
Men belet mensen om zaad en scheuten te kopen (tenzij bij een monopolist) en terwijl lees ik dat verse groenten en fruit duurder gaan worden ...

Op wat slaat dit allemaal ? Iemand die enig licht op de zaak kan werpen of hoort Piet Vantemsche gewoon in de gevangenis thuis ipv in de Economic Risk Management Group.

Klopt. Tot enkele dagen geleden mocht alleen voeding en dierenvoeding verkocht worden, sinds enkele dagen mogen 'in winkels die open zijn voor voeding en/of dierenvoeding' ook bloemen en planten verkocht worden. Dat was een eis van de Boerenbond. Waarschijnlijk kun je nu ook bij bv. de Colruyt een bosje snijbloemen meenemen, maar de belangrijkste begunstigde is AVEVE.

Toevallig ben ik daar net wat broodbloem gaan halen. En barbecues en dergelijke kun je niet kopen, maar kamerplanten, zaden, potgrond en noem maar op is geen probleem.

fransV
28 maart 2020, 14:35
kleinzoon is bij een tuincenter dat ook dierenvoeding verkoopt "pellets" gaan kopen .

Libro
28 maart 2020, 14:38
Horta is ook open hoor.

kojak
28 maart 2020, 14:45
Aveve en nog wat andere centra mogen open blijven want ze verkopen ook dierenvoeding.
Eigenlijk een geluk, want dan kan je toch nog ergens je gerief kopen voor in de tuin.

In de warenhuizen heb je dit trouwens ook wel wat.
Buiten food heb je daar ook nog de non-food afdelingen.

Dadeemelee
28 maart 2020, 15:21
De menschen moeten hun patatten kunnen planten nu.

De schoofzak
28 maart 2020, 16:12
Kun je in de warenhuizen zoals Carrefour ook geen potten en pannen kopen, terwijl een winkel die dat uitsluitend verkoopt, dicht is? Idem voor kledij enz.

Ik meen dat dit voor Vlaanderen zo is, sedert de invoering van de noodmaatregelen.

Toen ik op vlucht was uit Spanje naar Vlaanderen, heb ik gezien dat in Frankrijk een tuincentrum open was, omdat ze er dierenvoeding en bio-fret verkochten. Maar in dat centrum was alles afgespannen met een lint, dat ze niet mochten verkopen, o.a. dus planten edm.

Het Franse systeem is "eerlijker".

Wat zou er mis zijn om alle winkels terug te laten openen, maar met strikte toepassing van 1 klant per 10 vierkante meter - of zelfs meer - , en handhaving van de afstanden?

Boduo
28 maart 2020, 16:18
Ik las dit artikel (https://www.tscheldt.be/de-aveve-maffia/) op 't Scheldt en ben tijdens een fietstochtje langs drie tuincentra gefietst en de niet-Aveve tuincentra waren beide gesloten. De kleine Aveve was wel open en daar was het serieus aanschuiven.

Is dit land echt zo corrupt of is er een bepaalde reden ? Ik dacht eerst omdat men in Aveve bloem en voorgebakken koffiekoeken verkoopt dat ze als voedingsbedrijf wel mogen opendoen maar sommige tuincentra wordt dat ook gedaan en worden zaden en jonge plantjes verkocht die mensen in hun moestuinen zetten om zelf voedsel te groeien.

Men belet mensen om zaad en scheuten te kopen (tenzij bij een monopolist) en terwijl lees ik dat verse groenten en fruit duurder gaan worden ...

Op wat slaat dit allemaal ? Iemand die enig licht op de zaak kan werpen of hoort Piet Vantemsche gewoon in de gevangenis thuis ipv in de Economic Risk Management Group.

De website van Aveve ligt plat maar mijn zoekmachine geeft dit weer:
"Corona-update: enkel nog voeding en dierenvoeding in je ..."
Blijkbaar zou het de bedoeling zijn dat men enkel voeding verkoopt ?
Doch een half uurtje geleden fietste ik voorbij de Aveve en kwamen de mensen vooral buiten met potgrond en dergelijke zaken.

Deze morgen was ik in de plaatselijke Aveve om eten voor ons katje.
Alles wat "niet voeding" was: afgezet; je kon er écht niet bij. Trouwens aan de kassa zouden ze je terugsturen.
Alleen voeding kon je kopen.
Er was één kassa open + ik moest niet aanschuiven.
Op de parking stonden toen ik vertrok 4 auto's + een brommer.

Dadeemelee
28 maart 2020, 16:21
Kun je in de warenhuizen zoals Carrefour ook geen potten en pannen kopen, terwijl een winkel die dat uitsluitend verkoopt, dicht is? Idem voor kledij enz.

Ik meen dat dit voor Vlaanderen zo is, sedert de invoering van de noodmaatregelen.

Toen ik op vlucht was uit Spanje naar Vlaanderen, heb ik gezien dat in Frankrijk een tuincentrum open was, omdat ze er dierenvoeding en bio-fret verkochten. Maar in dat centrum was alles afgespannen met een lint, dat ze niet mochten verkopen, o.a. dus planten edm.

Het Franse systeem is "eerlijker".

Wat zou er mis zijn om alle winkels terug te laten openen, maar met strikte toepassing van 1 klant per 10 vierkante meter - of zelfs meer - , en handhaving van de afstanden?

Ik denk niet dat ze dat bij de Carrefour of andere supermarkten gaan riskeren. Die gaan dicht bij de tweede overtreding.

Boduo
28 maart 2020, 16:26
Ik denk niet dat ze dat bij de Carrefour of andere supermarkten gaan riskeren. Die gaan dicht bij de tweede overtreding.

In+/- dezelfde lijn: eergisteren heeft de politie van Brussel-Noord 5 auto's van "buitenlanders" in beslag genomen !!!
Dat verdient véél meer bekend gemaakt te worden.

:-P:-P:-P

Tavek
28 maart 2020, 17:43
In de aveve was een heel deel afgezet. Een bbq kan je nu niet kopen.

patrickve
28 maart 2020, 17:47
De menschen moeten hun patatten kunnen planten nu.

Ze zullen die hard nodig hebben als de wereldeconomie is ingestort binnen enkele maanden, he.

De schoofzak
28 maart 2020, 17:47
Ik denk niet dat ze dat bij de Carrefour of andere supermarkten gaan riskeren. Die gaan dicht bij de tweede overtreding.

Tenzij jij het op je communiezieltje zweert, blijf ik overtuigd dat het geen overtreding van carrefour is om kledij en potten en pannen te verkopen.

Ik geef toe: ik ben daar niet zeker van. Maar 'k peins het wel.

Henri1
28 maart 2020, 18:03
De menschen moeten hun patatten kunnen planten nu.

Inderdaad, anders kin kloppen de volgende winter.

patrickve
28 maart 2020, 18:12
Tenzij jij het op je communiezieltje zweert, blijf ik overtuigd dat het geen overtreding van carrefour is om kledij en potten en pannen te verkopen.

Ik geef toe: ik ben daar niet zeker van. Maar 'k peins het wel.

Nog een geluk. Want een weekje kan je het misschien uithouden, maar wat doe je als je geen huisgerief hebt, omdat je altijd op kantine of op restaurant ging ?

En als je huisgerief hebt dat kapot gaat ? Er is een verschil tussen een weekje schipperen, en maanden opgesloten zitten he.

Rahowa
30 maart 2020, 18:02
In de zaak waar ik werk kun je naast dierenvoeding ook nog meststoffen en potgrond kopen.Je zou stom moeten om het niet te doen nu al de concurrenten gesloten zijn.

praha
30 maart 2020, 19:33
Ik denk niet dat ze dat bij de Carrefour of andere supermarkten gaan riskeren. Die gaan dicht bij de tweede overtreding.
maar allez gij
In de Colruyt kan ik naast voeding ook een pan kopen.
Geen probleem aan de kassa

Trouwens dan moet ge dat consistent doortrekken hé
Er staat daar nog wat brol die als niet noodzakelijk kan worden bekeken.
wc-papier bv ..gebruik een washandje begot....veel properder

Tempest
30 maart 2020, 21:18
Je reinste corruptie.

Aveve is GEEN dierenwinkel.

Hema and Kruidvat verkopen ook wat etenswaren (in grotere volume dan Aveve) waarom mogen ze niet open?

Eerder werd uitdrukkelijk een onderscheid gemaakt tussen voedingswinkels en winkels waar hoofdzakelijk of grotendeels iets anders wordt verkocht.

Boduo
30 maart 2020, 22:43
Je reinste corruptie.

Aveve is GEEN dierenwinkel.

Hema and Kruidvat verkopen ook wat etenswaren (in grotere volume dan Aveve) waarom mogen ze niet open?

Eerder werd uitdrukkelijk een onderscheid gemaakt tussen voedingswinkels en winkels waar hoofdzakelijk of grotendeels iets anders wordt verkocht.

Bij ons is er een GROTE Aveve.
Wij gingen er om eten voor ons katje.
Alléén in de afdeling Voeding, voor mens én dier, kon je iets nemen; de andere afdelingen kon je ONMOGELIJK in.
Aan de kassa alleen betalen met bankkaart.

patrickve
31 maart 2020, 04:56
Bij ons is er een GROTE Aveve.
Wij gingen er om eten voor ons katje.
Alléén in de afdeling Voeding, voor mens én dier, kon je iets nemen; de andere afdelingen kon je ONMOGELIJK in.
Aan de kassa alleen betalen met bankkaart.

Belachelijk he. Zouden jullie ziek geworden zijn door het kopen van, zeg maar, een bloempot ?

Karel Martel B
31 maart 2020, 05:52
Belachelijk he. Zouden jullie ziek geworden zijn door het kopen van, zeg maar, een bloempot ?

Je zou anders spreken moest je zelf een bloempotwinkel hebben die gesloten moest blijven.

reservespeler
31 maart 2020, 06:23
Kun je in de warenhuizen zoals Carrefour ook geen potten en pannen kopen, terwijl een winkel die dat uitsluitend verkoopt, dicht is? Idem voor kledij enz.

Ik meen dat dit voor Vlaanderen zo is, sedert de invoering van de noodmaatregelen.

Toen ik op vlucht was uit Spanje naar Vlaanderen, heb ik gezien dat in Frankrijk een tuincentrum open was, omdat ze er dierenvoeding en bio-fret verkochten. Maar in dat centrum was alles afgespannen met een lint, dat ze niet mochten verkopen, o.a. dus planten edm.

Het Franse systeem is "eerlijker".

Wat zou er mis zijn om alle winkels terug te laten openen, maar met strikte toepassing van 1 klant per 10 vierkante meter - of zelfs meer - , en handhaving van de afstanden?

Blijf in uw kot.

reservespeler
31 maart 2020, 06:26
Aldi en Lidl verkopen ook Doe Het Zelf producten, terwijl de regulaire Doe Het Zelf zaken dicht zijn (verplicht).

Gelukkig kunnen wij wel kopen bij de betere handelszaken (professionele klanten).
Een mailke sturen of een belleke doen en even later krijg je bericht dat je producten klaar staan.

dpg
31 maart 2020, 06:38
Tenzij jij het op je communiezieltje zweert, blijf ik overtuigd dat het geen overtreding van carrefour is om kledij en potten en pannen te verkopen.

Ik geef toe: ik ben daar niet zeker van. Maar 'k peins het wel.

En in Duitsland zijn de doe het zelf zaken "normaal" open op het gebied van openingstijden.

Verplicht een winkelkar nemen omdat alles in je winkelkar gescant word en men laat een maximum aantal personen binnen. Aangeraden is alleen te gaan en je inkopen zo snel als mogelijk te doen.

https://www.bauhaus.info/aktuelle-lage?icid=IntHomGer20200318000001

https://www.obi.de/pages/faq-corona#hygiene

Bij deze laatste kan je zelf met een app om informatie vragen.

Uiteindelijk is een doe het zelf zaak niet zo veel verschillend van een zaak waar men voeding verkoopt en kan men dezelfde maatregelen nemen.

Profiteur
31 maart 2020, 06:45
Het is voor heel veel mensen extra betaalde vakantie en na de huisklussen komt de tuin. Dus mensen moeten hun planten kunnen gaan kopen. Als ik rond wandel zie ik overal mensen in hun tuin bezig. Ze lachen, staan samen met de buurman een praatje te doen, de tuinen liggen er al proper bij, sommigen zijn hun tuin aan het aanleggen, een enkeling is zelfs een buitenzwembad aan het plaatsen. Gisterennamiddag passeerde ik zelfs een woning waar een tuinfeest bezig was. Muziek op, het rook er lekker naar BBQ, een aantal kinderen stonden op een trampoline te springen en ik zag een aantal volwassenen met een drankje in hun handen staan praten.

Kortom lang leven corona zeggen al velen :lol:

patrickve
31 maart 2020, 06:54
Je zou anders spreken moest je zelf een bloempotwinkel hebben die gesloten moest blijven.

Wat ik juist zeg, is dat het belachelijk is dat men die winkels sluit. Vooral dat mensen nu vooral in hun tuin patatten moeten kunnen kweken, voor wanneer de economie binnen een paar maanden is ineengestort, Euros niks meer waard zijn zoals Reichsmarken, en mensen alle dagen sterven van honger.

Het eerste wat men had moeten doen, om dit virus te bestrijden, is niet van bloempotten verkopen te verbieden, maar van alle gezondheidszorg plat te leggen. Verzorgend personeel is nu de grootste verspreider van het virus.

Ziekenhuizen dicht, dokters verbod opleggen van hun job te doen, alle verpleegsters met huisarrest. Veel nuttiger als lockdown dan bloempotten verbieden.

Dadeemelee
31 maart 2020, 09:32
Je reinste corruptie.

Aveve is GEEN dierenwinkel.

Hema and Kruidvat verkopen ook wat etenswaren (in grotere volume dan Aveve) waarom mogen ze niet open?

Eerder werd uitdrukkelijk een onderscheid gemaakt tussen voedingswinkels en winkels waar hoofdzakelijk of grotendeels iets anders wordt verkocht.

In de Aveve en Horta winkels in de buurt heeft men erg veel dierenvoeding en oa ook dingen zoals premixen voor brood. Of de rest momenteel dicht is weet ik niet, ben er nog niet geweest.

praha
31 maart 2020, 15:36
Je reinste corruptie.

Aveve is GEEN dierenwinkel.

Hema and Kruidvat verkopen ook wat etenswaren (in grotere volume dan Aveve) waarom mogen ze niet open?

Eerder werd uitdrukkelijk een onderscheid gemaakt tussen voedingswinkels en winkels waar hoofdzakelijk of grotendeels iets anders wordt verkocht.
Aveve is geen specifieke voedingswinkel noch een specifieke dierenvoedingswinkel maar verkoopt wel granen,zaden, dierenvoedsel, etc

Hema en Kruidvat zijn die niet op eigen initiatief zelf gaan sluiten ?

praha
31 maart 2020, 15:38
Belachelijk he. Zouden jullie ziek geworden zijn door het kopen van, zeg maar, een bloempot ?
Het zou altijd kunnen hé
Tot 24 uur op karton en tot 72 uur op plastic

Nu ja da's natuurlijk niet de reden

Men wilt gewoon het extra verkeer aan mensen beperken.
Het zijn ook die soort zaken waar men niet zomaar op 1 2 3 iets meeneemt maar wat blijft staan draaien.

praha
31 maart 2020, 15:41
Aldi en Lidl verkopen ook Doe Het Zelf producten, terwijl de regulaire Doe Het Zelf zaken dicht zijn (verplicht).

Gelukkig kunnen wij wel kopen bij de betere handelszaken (professionele klanten).
Een mailke sturen of een belleke doen en even later krijg je bericht dat je producten klaar staan.
Klopt

Maar Aldi en Lidl zijn in eerste instantie grootwarenhuizen voor voeding.
Ze mogen dus open blijven.
Dat is de regel
En meestal nemen die winkels zelf een aantal minimum extra voorwaarden al was het maar om efficiënter te kunnen werken.
De grabbelmanden bv met afgeprijsd spul waar iedereen wat zat in rond te graaien maar meestal toch niks kocht zijn bv opgedoekt bij ons

praha
31 maart 2020, 15:44
In de Aveve en Horta winkels in de buurt heeft men erg veel dierenvoeding en oa ook dingen zoals premixen voor brood. Of de rest momenteel dicht is weet ik niet, ben er nog niet geweest.
't Schijnt dat tuincentra's binnenkort misschien weer open kunnen.

In wezen zou men zo snel mogelijk een groot aantal winkels best weer openen.
En gewoon duidelijke richtlijnen en goede voorzorgen nemen.
Niks mis mee

Profiteur
2 april 2020, 08:26
Acht allemaal mooi maar uiteindelijk draait het om de centen. Hier in mijn buurt is een mooie brasserie. Waar veel wandelaars en fietsers komen. De brasserie is dan wel gesloten maar gisterennamiddag zaten er zeker 40 mensen op het terras. Want dat staat er nog wel. De buitenspeeltuin is afgesloten? Geen probleem want ouders laten hun kinderen over de omheining kruipen.

Idem met de Aveve en alle andere winkels die mogen open doen. Rij eens bij openingsuur naar daar en zie met eigen ogen hoeveel gepensioneerden er staan te wachten tot de deuren open gaan. 1,5 meter afstand houden? Die hebben daar duidelijk nog nooit van gehoord.

En ik blijf er op hameren het vrachtvervoer is een extreme bron om het virus te verspreiden. Helemaal geen bescherming en aan de loskades staan ze gewoon in een groepje te zeveren en te lachen. Maar hier tellen dan ook weer de centen. Ik weet 100% zeker van een bedrijf hier in de buurt dat ze elke chauffeur tot 250 euro/week in een enveloppe geven. Dat is 1000 euro/maand om te willen blijven werken en zich niet ziek te melden. Het grootste transportbedrijf in Hulshout betaalt zelfs een extra premie in de hand als ze per dag meer ritten doen. Die rijden nu als gedrogeerde maniakken rond. De gas tegen de vloer geduwd. En diegenen die bouwmaterialen, bouwpuin, beton, grond, containers ... vervoeren? Tientallen stops op een dag en bij elke stop staan ze 5 minuten te zeveren en te lachen. Als daar een superverspreider tussen zit krijgt het virus pas echt vrij spel.

reservespeler
2 april 2020, 08:36
Acht allemaal mooi maar uiteindelijk draait het om de centen. Hier in mijn buurt is een mooie brasserie. Waar veel wandelaars en fietsers komen. De brasserie is dan wel gesloten maar gisterennamiddag zaten er zeker 40 mensen op het terras. Want dat staat er nog wel. De buitenspeeltuin is afgesloten? Geen probleem want ouders laten hun kinderen over de omheining kruipen.

Idem met de Aveve en alle andere winkels die mogen open doen. Rij eens bij openingsuur naar daar en zie met eigen ogen hoeveel gepensioneerden er staan te wachten tot de deuren open gaan. 1,5 meter afstand houden? Die hebben daar duidelijk nog nooit van gehoord.

En ik blijf er op hameren het vrachtvervoer is een extreme bron om het virus te verspreiden. Helemaal geen bescherming en aan de loskades staan ze gewoon in een groepje te zeveren en te lachen. Maar hier tellen dan ook weer de centen. Ik weet 100% zeker van een bedrijf hier in de buurt dat ze elke chauffeur tot 250 euro/week in een enveloppe geven. Dat is 1000 euro/maand om te willen blijven werken en zich niet ziek te melden. Het grootste transportbedrijf in Hulshout betaalt zelfs een extra premie in de hand als ze per dag meer ritten doen. Die rijden nu als gedrogeerde maniakken rond. De gas tegen de vloer geduwd. En diegenen die bouwmaterialen, bouwpuin, beton, grond, containers ... vervoeren? Tientallen stops op een dag en bij elke stop staan ze 5 minuten te zeveren en te lachen. Als daar een superverspreider tussen zit krijgt het virus pas echt vrij spel.

Het feestje waar je het over had en vrachtvoerders die staan te zeveren, dat is allemaal strafbaar.

Er zijn al tal van overtredingen vastgesteld, met een boete van 250 tot 350 euro per persoon. Bij loskades en dergelijke is men zelfs al zo ver gegaan om de loskades te sluiten.

Jay-P.
2 april 2020, 09:08
't Is niet alleen spek he!
En wordt hier op 't forum ook veel met heelder varkens geschoten. :roll:

Profiteur
3 april 2020, 05:44
Het feestje waar je het over had en vrachtvoerders die staan te zeveren, dat is allemaal strafbaar.

Er zijn al tal van overtredingen vastgesteld, met een boete van 250 tot 350 euro per persoon. Bij loskades en dergelijke is men zelfs al zo ver gegaan om de loskades te sluiten.De politie controleert ja. Als je met je vrouw samen met de fiets rijdt dan laten ze u stoppen. Gisteren zelf meegemaakt. Wij moesten aantonen dat wij man en vrouw zijn en effectief op hetzelfde adres wonen. Terwijl het vrachtverkeer op datzelfde moment rakelings langs je doorvlamt. In een omleiding met verbod op +3,5T. Zeg je dan iets dan blaft de politie je af. In Heist o/d Berg zijn de bazen van de politie niet de politici maar de zaakvoerders van enkele grote transportmaatschappijen. Iedereen weet dat hier. Waarom krijgen die nooit een boete denk je?

Idem met feestjes. Ik ben benieuwd hoeveel mensen zondag een klein familiefeest gaan houden Als ik zondag mijn kinderen uitnodig wat dan? Ik woon boven het bedrijf van mijn zoon dus hij mag toch naar zijn eigen bedrijf rijden? Idem met mijn dochter. Zij gaat voor ons winkelen en komt zondag de boodschappen brengen. Wat als we dan de BBQ aansteken en er een gezellige namiddag van maken? Wat gaat de politie doen? Over de poort kruipen en inbreken? Het bedrijf is volledig gesloten dus wat gaan ze komen doen? En zo zijn er velen die zondag wel hun BBQ gaan opstarten.

Bij mijn weten mag de politie niet zomaar een privé eigendom betreden. Zeker niet als deze volledig omheind is en de oprit is afgesloten met een elektrische poort. Zonder huiszoekingsbevel gaat de poort niet open. Ik weet niet hoe het in jullie regio is maar hier zie ik veel omheinde en afgesloten woningen. Ik ben er zeker van dat de winkels gouden zaken gaan doen. Met de verkoop van BBQ vlees en bijhorende drank.

patrickve
3 april 2020, 05:50
Men wilt gewoon het extra verkeer aan mensen beperken.
Het zijn ook die soort zaken waar men niet zomaar op 1 2 3 iets meeneemt maar wat blijft staan draaien.

Maar na de lockdown gaat dat plots geen probleem meer zijn ?

Het is toch eigenaardig he, dat maatregelen blijkbaar totaal verschillende effecten hebben naargelang ze nu, of binnen een maand van kracht zullen zijn.

Tempest
3 april 2020, 19:34
De politie controleert ja. Als je met je vrouw samen met de fiets rijdt dan laten ze u stoppen. Gisteren zelf meegemaakt. Wij moesten aantonen dat wij man en vrouw zijn en effectief op hetzelfde adres wonen. Terwijl het vrachtverkeer op datzelfde moment rakelings langs je doorvlamt. In een omleiding met verbod op +3,5T. Zeg je dan iets dan blaft de politie je af. In Heist o/d Berg zijn de bazen van de politie niet de politici maar de zaakvoerders van enkele grote transportmaatschappijen. Iedereen weet dat hier. Waarom krijgen die nooit een boete denk je?

Idem met feestjes. Ik ben benieuwd hoeveel mensen zondag een klein familiefeest gaan houden Als ik zondag mijn kinderen uitnodig wat dan? Ik woon boven het bedrijf van mijn zoon dus hij mag toch naar zijn eigen bedrijf rijden? Idem met mijn dochter. Zij gaat voor ons winkelen en komt zondag de boodschappen brengen. Wat als we dan de BBQ aansteken en er een gezellige namiddag van maken? Wat gaat de politie doen? Over de poort kruipen en inbreken? Het bedrijf is volledig gesloten dus wat gaan ze komen doen? En zo zijn er velen die zondag wel hun BBQ gaan opstarten.

Bij mijn weten mag de politie niet zomaar een privé eigendom betreden. Zeker niet als deze volledig omheind is en de oprit is afgesloten met een elektrische poort. Zonder huiszoekingsbevel gaat de poort niet open. Ik weet niet hoe het in jullie regio is maar hier zie ik veel omheinde en afgesloten woningen. Ik ben er zeker van dat de winkels gouden zaken gaan doen. Met de verkoop van BBQ vlees en bijhorende drank.Je lult uit je nek.

De politie mag een huis betreden zonder papier wanneer het gevaar “ernstig en ophanden zijnde karakter vertoont dat het leven of de lichamelijke integriteit van personen bedreigt”.

Coronamaatregelen (sociale afstand afdwingen) vallen hier onder.

Profiteur
4 april 2020, 05:16
We zullen dat na zondag wel weten :lol:

reservespeler
4 april 2020, 06:18
De politie controleert ja. Als je met je vrouw samen met de fiets rijdt dan laten ze u stoppen. Gisteren zelf meegemaakt. Wij moesten aantonen dat wij man en vrouw zijn en effectief op hetzelfde adres wonen. Terwijl het vrachtverkeer op datzelfde moment rakelings langs je doorvlamt. In een omleiding met verbod op +3,5T. Zeg je dan iets dan blaft de politie je af. In Heist o/d Berg zijn de bazen van de politie niet de politici maar de zaakvoerders van enkele grote transportmaatschappijen. Iedereen weet dat hier. Waarom krijgen die nooit een boete denk je?

Idem met feestjes. Ik ben benieuwd hoeveel mensen zondag een klein familiefeest gaan houden Als ik zondag mijn kinderen uitnodig wat dan? Ik woon boven het bedrijf van mijn zoon dus hij mag toch naar zijn eigen bedrijf rijden? Idem met mijn dochter. Zij gaat voor ons winkelen en komt zondag de boodschappen brengen. Wat als we dan de BBQ aansteken en er een gezellige namiddag van maken? Wat gaat de politie doen? Over de poort kruipen en inbreken? Het bedrijf is volledig gesloten dus wat gaan ze komen doen? En zo zijn er velen die zondag wel hun BBQ gaan opstarten.

Bij mijn weten mag de politie niet zomaar een privé eigendom betreden. Zeker niet als deze volledig omheind is en de oprit is afgesloten met een elektrische poort. Zonder huiszoekingsbevel gaat de poort niet open. Ik weet niet hoe het in jullie regio is maar hier zie ik veel omheinde en afgesloten woningen. Ik ben er zeker van dat de winkels gouden zaken gaan doen. Met de verkoop van BBQ vlees en bijhorende drank.

Bijzondere tijden zorgen voor bijzondere volmachten.
Eén van die volmachten is dat de politie wel mag binnenvallen.
Ze mogen draden (van omheiningen) doorknippen en deuren inbeuken.

Vlad
16 april 2020, 07:45
Doordat speelgoedwinkels, elektrozaken, sportwinkels en allerhande andere winkels nog niet open mogen maar de tuincentra wel geeft men de corrupte zet van maffiabaas Vanthemsche impliciet toe.

Vlad
26 april 2020, 15:39
Niet alleen was Van Themsches gedrag dus zo goed als zeker corrupt. Nu hangt hij nog de terrorist uit ook. Hij terroriseert de website 't Scheldt (https://www.tscheldt.be/piet-vanthemsche-huurt-advocaat-van-puigdemont-in-om-aveve-artikel-van-tscheldt-te-laten-verwijderen/) met advocaten, huilbrieven en belachelijke klachten.

Dadeemelee
26 april 2020, 15:46
Niet alleen was Van Themsches gedrag dus zo goed als zeker corrupt. Nu hangt hij nog de terrorist uit ook. Hij terroriseert de website 't Scheldt (https://www.tscheldt.be/piet-vanthemsche-huurt-advocaat-van-puigdemont-in-om-aveve-artikel-van-tscheldt-te-laten-verwijderen/) met advocaten, huilbrieven en belachelijke klachten.

Waren de Horta’s ook niet open?

Vlad
26 april 2020, 15:55
Waren de Horta’s ook niet open? Zou kunnen dat het gewoon zeer slecht beleid was. Een satirische site legt de vinger op de wonde. Het beleid wordt aangepast. En dan gaat meneer de satirische site wat terroriseren. Als hij niet corrupt is dan is hij blijkbaar dom en slecht. Alleszins die vent hoort duidelijk niet aan het hoofd van gelijk wat te staan in een periode als deze. Niet moeilijk dat de regering er niets van terecht brengt als ze op zulke schimmige figuren steunt.