PDA

View Full Version : Schatten uit de Corona-schoonmaak.


BigF
30 maart 2020, 12:34
Heel het land is blijkbaar de laatste weken zijn kot aan't opruimen.
Kelders worden uitgemest, zolder leeggehaald, tuinhuizen opgekuist,...

En dan komt er al eens iets boven waarvan je al jaar en dag vergeten was dat je het had.

Wat jullie?

Jullie bij de Corona-schoonmaak nog 'schatten' gevonden?

DewareJakob
30 maart 2020, 12:36
Heel het land is blijkbaar de laatste weken zijn kot aan't opruimen.
Kelders worden uitgemest, zolder leeggehaald, tuinhuizen opgekuist,...

En dan komt er al eens iets boven waarvan je al jaar en dag vergeten was dat je het had.

Wat jullie?

Jullie bij de Corona-schoonmaak nog 'schatten' gevonden?
Mijn vrouw sinds ze van thuis-uit werkt.:-(:-(:-(:-(;-)

BigF
30 maart 2020, 12:38
Ik kwam een schaakbord tegen uit natuursteen. Met stukken uit speksteen gesneden.
Meer dan 30 jaar geleden eens gekregen van iemand.
Nooit gebruikt wegens niet mooi en wat te kitscherig naar mijn zin.
Lag achterin een schuif onder wat al even oude gezelschapspellen.

Ik stond klaar om het in de vuilbak te zwieren tot mijn dochter me aanraadde het eens op internet te koop aan te bieden.
Het heeft er welgeteld vier uur op gestaan.
Verkocht voor €40.
Veel te goedkoop waarschijnlijk want dat ging wel heel vlot.
Ma soit, ik ben van het gedrocht vanaf.

BigF
30 maart 2020, 12:45
Een kennis van me liet weten dat hij bij het opruimen boven zijn zaak een hoop Piet Pienter en Bert Bibbers was tegengekomen. Zijn moeder kocht die destijds voor hem zodra er een nieuwe uitkwam.
Hij is nu 64...
Hij vroeg of ik er iets mee kon doen (hij weet dat ik strips verzamel) maar ik heb hem gezegd dat hij ze volgens mij beter zelf kan houden of verkopen want als ze inderdaad uit de tijd dateren dat hij jong was en ze werden direct na verschijnen gekocht zijn het eerste drukken uit de jaren '50 en '60 en als je daar een doos van hebt staan zit je nu wel snor.

Zodra ik er langs kan en mag ga ik toch eens kijken.

Skobelev
30 maart 2020, 12:47
'k heb op mijn fiets, die al 25 jaar op zolder stond, eens gereden. :-P Een fiets van waarschijnlijk zo'n 70 jaar want van een tante van mijn ma....

DewareJakob
30 maart 2020, 12:49
Een kennis van me liet weten dat hij bij het opruimen boven zijn zaak een hoop Piet Pienter en Bert Bibbers was tegengekomen. Zijn moeder kocht die destijds voor hem zodra er een nieuwe uitkwam.
Hij is nu 64...
Hij vroeg of ik er iets mee kon doen (hij weet dat ik strips verzamel) maar ik heb hem gezegd dat hij ze volgens mij beter zelf kan houden of verkopen want als ze inderdaad uit de tijd dateren dat hij jong was en ze werden direct na verschijnen gekocht zijn het eerste drukken uit de jaren '50 en '60 en als je daar een doos van hebt staan zit je nu wel snor.

Zodra ik er langs kan en mag ga ik toch eens kijken.
Dan zijn die zeker serieus wat waard. Je maakt mij nieuwsgierig. Niet om te kopen, maar zeker omwille een idee van de verzamelwaarde.

BigF
30 maart 2020, 13:06
Dan zijn die zeker serieus wat waard. Je maakt mij nieuwsgierig. Niet om te kopen, maar zeker omwille een idee van de verzamelwaarde.

Vanf nummer 10 ofzo kan je ze af en toe nog op de kop tikken voor <€100.

Een 'redelijke' nummer 1 in eerste druk gaat echter al snel richting €1000 (https://www.catawiki.nl/l/744417-piet-pienter-en-bert-bibber-1-in-het-spoor-van-sherlock-holmes-sc-1e-druk-1955).

DewareJakob
30 maart 2020, 13:14
Vanf nummer 10 ofzo kan je ze af en toe nog op de kop tikken voor <€100.

Een 'redelijke' nummer 1 in eerste druk gaat echter al snel richting €1000 (https://www.catawiki.nl/l/744417-piet-pienter-en-bert-bibber-1-in-het-spoor-van-sherlock-holmes-sc-1e-druk-1955).
Oeps.;-)

kelt
30 maart 2020, 16:43
Toevallig geen rood kapje voor op een motorfiets gevonden? :?

IJsboer
30 maart 2020, 17:39
Ik werk mij te pletter van thuis en ik ga er vanuit dat mijn collega's dat ook doen.

Henri1
30 maart 2020, 18:48
Heel het land is blijkbaar de laatste weken zijn kot aan't opruimen.
Kelders worden uitgemest, zolder leeggehaald, tuinhuizen opgekuist,...

En dan komt er al eens iets boven waarvan je al jaar en dag vergeten was dat je het had.

Wat jullie?

Jullie bij de Corona-schoonmaak nog 'schatten' gevonden?

Ja, het vals gebit van mijn ex-schoonmoeder.

Henri1
30 maart 2020, 18:48
Ik kwam een schaakbord tegen uit natuursteen. Met stukken uit speksteen gesneden.
Meer dan 30 jaar geleden eens gekregen van iemand.
Nooit gebruikt wegens niet mooi en wat te kitscherig naar mijn zin.
Lag achterin een schuif onder wat al even oude gezelschapspellen.

Ik stond klaar om het in de vuilbak te zwieren tot mijn dochter me aanraadde het eens op internet te koop aan te bieden.
Het heeft er welgeteld vier uur op gestaan.
Verkocht voor €40.
Veel te goedkoop waarschijnlijk want dat ging wel heel vlot.
Ma soit, ik ben van het gedrocht vanaf.

Leverde dat een niet essentiële verplaatsing op?

Eduard Khil
30 maart 2020, 19:30
ik heb vandaag in mijne kelder bier gevonden. En ik ga dat nu uitdrinken

Henri1
30 maart 2020, 21:47
ik heb vandaag in mijne kelder bier gevonden. En ik ga dat nu uitdrinken

Kelderbier dus. Hoeveel %?