PDA

View Full Version : ‘Laat alle gevangenen vrij die kunnen vrijgelaten worden‘


Universalia
31 maart 2020, 05:56
‘Laat alle gevangenen vrij die kunnen vrijgelaten worden‘ (https://www.standaard.be/cnt/dmf20200330_04907279)

Het gaat om gedetineerden die geen gevaar meer betekenen of die in voorlopige hechtenis zitten maar dan enkel onder strikte voorwaarden.

Met dank aan het Corona virus.

Er zullen er ongetwijfeld bij zijn die zich platlachen nu.

Onze gevangenissen zitten overvol.

Zou het dan niet beter zijn bepaalde gevangenen hun straf in eigen land te laten uitzitten en de echt zware criminelen gewoon te laten verdwijnen door middel van een spuitje of zo, dan hebb en ze plaats.

Of is dat te ver gezocht al heb ik al wel eens gelezen dat er mensen zijn die van mening zijn dat juist die manier véél problemen zou kunnen oplossen binnen het gevangeniswezen.

Karel Martel B
31 maart 2020, 06:00
die in voorlopige hechtenis zitten maar dan enkel onder strikte voorwaarden.

Waarom zitten onschuldige mensen in de gevangenis?

Hypochonder
31 maart 2020, 06:02
Ik hoorde onlangs dat in veel gevangenissen het absenteïsme bij de cipiers enorm hoog is omdat velen vrezen dat ze het virus zouden oplopen. Ze hebben geen beschermingsmiddelen zoals mondmaskers ter beschikking en als er een uitbraak zou plaatsvinden in een gevangenis zou iedereen razendsnel besmet worden...

De vraag is natuurlijk ook of die gevangenen beter beschermd zijn binnen of buiten de gevangenis. Zo lang er binnen een gevangenis geen uitbraak is zijn ze volgens mij beter af binnen een gevangenis.

reservespeler
31 maart 2020, 06:13
‘Laat alle gevangenen vrij die kunnen vrijgelaten worden‘ (https://www.standaard.be/cnt/dmf20200330_04907279)

Het gaat om gedetineerden die geen gevaar meer betekenen of die in voorlopige hechtenis zitten maar dan enkel onder strikte voorwaarden.

Met dank aan het Corona virus.

Er zullen er ongetwijfeld bij zijn die zich platlachen nu.

Onze gevangenissen zitten overvol.

Zou het dan niet beter zijn bepaalde gevangenen hun straf in eigen land te laten uitzitten en de echt zware criminelen gewoon te laten verdwijnen door middel van een spuitje of zo, dan hebb en ze plaats.

Of is dat te ver gezocht al heb ik al wel eens gelezen dat er mensen zijn die van mening zijn dat juist die manier véél problemen zou kunnen oplossen binnen het gevangeniswezen.

De straf laten uitzitten in eigen land zou betekenen dat meer dan de helft van de plaatsen vrijkomt.

reservespeler
31 maart 2020, 06:17
Waarom zitten onschuldige mensen in de gevangenis?

Waar lees je dat?

Karel Martel B
31 maart 2020, 06:45
Waar lees je dat?

8O

Mensen in voorarrest, dat zijn toch mensen die niet veroordeeld zijn?

Skobelev
31 maart 2020, 08:49
"diegenen die geen gevaar vormen voor de maatschappij" We kennen dat hé Geens. Vraag het eens aan Julie Van Espen?

Dadeemelee
31 maart 2020, 09:26
Dat is iets waar men in verschillende landen mee bezig is. Oa NY gaat 300 gevangenen van Rikers Island vrijlaten.
Die gevangenissen vormen uiteraard een potentiele broeihaard voor het virus.