PDA

View Full Version : De Wever snoeihard: ‘Als land helemaal door het ijs gezakt’


Universalia
6 april 2020, 10:03
De Wever snoeihard: ‘Als land helemaal door het ijs gezakt’ (https://a.msn.com/r/2/BB12cR3E?m=nl-be&referrerID=InAppShare)

Snoeihard en bezorgd over de manke aanlevering van medische materialen.

Uit het artikel:

In ieder geval ziet De Wever de toekomst niet echt rooskleurig in. ‘We moeten goed beseffen wat zo’n klap betekent. We gaan wakker worden met minder welvaart. We zetten een stap achteruit, heel veel mensen gaan in armoede belanden, dat zal bijzonder zwaar zijn. We moeten ons voorbereiden met een exitstrategie’, besloot hij.

Dat er mensen in problemen/armoede gaan geraken dat is een feit.

Als er niet snel een oplossing gevonden zal worden om het Covid-19 de wereld uit te helpen gaat dat in stijl tempo gaan dat er mensen/bedrijven/handelszaken in de problemen zullen geraken. :|

Eduard Khil
6 april 2020, 10:24
het is toch simpel? "Laat de rijken de crisis betalen!"

Voila, probleem opgelost!

Hypochonder
6 april 2020, 10:28
Als land waren we al veel langer door het ijs gezakt, daar hadden we deze crisis niet voor nodig.

ViveLaBelgique
6 april 2020, 10:28
Wat is de exit-strategie van N-VA ?

Wie neemt die partij die met één voet in de regering staat en met de andere voet erbuiten nog aux serieux ?

cato
6 april 2020, 10:33
Wat is de exit-strategie van N-VA ?

Een onafhankelijk Vlaanderen.
Zeker nu is gebleken dat een confederale regering niet meer gevormd kon worden.

Vette Pois(s)on
6 april 2020, 10:35
leve vlaanderen!

ViveLaBelgique
6 april 2020, 10:52
Een onafhankelijk Vlaanderen.
Zeker nu is gebleken dat een confederale regering niet meer gevormd kon worden.

Bron ?

praha
6 april 2020, 11:00
Een onafhankelijk Vlaanderen.
Zeker nu is gebleken dat een confederale regering niet meer gevormd kon worden.
:lol:

Ja dat gaat het oplossen : weg corona weg recessie

Xenophon
6 april 2020, 11:00
Wat is de exit-strategie van N-VA ?

Wie neemt die partij die met één voet in de regering staat en met de andere voet erbuiten nog aux serieux ?

Over welke regering heb je het?

praha
6 april 2020, 11:40
Over welke regering heb je het?
:roll:
Daar gaan we weer

Of ge het nu leuk vindt of niet ..op dit moment is er eentje gedragen door een vrij brede meerderheid
Als dat vertrouwen morgen verdwijnt dan is dat zo..dat zou vergelijkbaar met het aftrappen van de nva in de vorige

Het Oosten
6 april 2020, 11:47
De Wever snoeihard: ‘Als land helemaal door het ijs gezakt’ (https://a.msn.com/r/2/BB12cR3E?m=nl-be&referrerID=InAppShare)

Snoeihard en bezorgd over de manke aanlevering van medische materialen.

Uit het artikel:



Dat er mensen in problemen/armoede gaan geraken dat is een feit.

Als er niet snel een oplossing gevonden zal worden om het Covid-19 de wereld uit te helpen gaat dat in stijl tempo gaan dat er mensen/bedrijven/handelszaken in de problemen zullen geraken. :|

Precies of dit in andere landen niet zo zou zijn. Kortom, De Wever vertelt om het even wat. Aan de kant staan te janken, is natuurlijk gemakkelijk.

spherelike
6 april 2020, 11:55
Hij zegt ook dat hij regels over corona waar hij het niet mee eens is niet zal handhaven.

God, boven alle wetten verheven

En zijn discipelen hier maar zitten zeiken dat Van Ranst verwarrende communicatie naar de bevolking stuurt.

djimi
6 april 2020, 11:58
:roll:
Daar gaan we weer

Of ge het nu leuk vindt of niet ..op dit moment is er eentje gedragen door een vrij brede meerderheid
Als dat vertrouwen morgen verdwijnt dan is dat zo..dat zou vergelijkbaar met het aftrappen van de nva in de vorige


Met permissie:

van de huidige federale 'regering' is alleen zéker dat ze wordt gedragen door een handvol partijvoorzitters, en wellicht ook de parlementairen die behoren tot de fracties van dat handvol partijvoorzitters.


De kiezers die gaan stemmen zijn en van wie een groot aantal de huidige volksvertegenwoordigers afvaardigden - we laten de wegens kiesdrempel e.d. niet-verkozen kandidaten even buiten beschouwing - deden dat in een tijd dat er van 'corona-crisis' en 'paniekreactie' daarop nog niet het geringste vermoeden bestond.

We kunnen uiteraard niet terug in de tijd, maar ik stel me toch de vraag of 'de kiezer' met wat hij/zij nu weet de zelfde stem uitgebracht zou hebben.

Er zijn voor zover ik weet alvast geen peilingen beschikbaar om ons een idee te kunnen vormen omtrent de al dan niet 'brede' steun van de bevolking voor de huidige bewindsploeg.

Ik hoed me dan ook voor uitspraken desbetreffende.

Ik kan me evenwel héél goed inbeelden dat niet weinigen van diegenen die dezer dagen onze samenleving 'recht' houden - diegenen die écht wérken in de gezondheidssector, het onderwijs, de veiligheidsdiensten, de voedselvoorziening, de vuilnisverwerking, ... - zich hun stem van destijds al serieus beklagen (om nog te zwijgen van diegenen die al een dierbare verloren zijn, nu gedwongen thuis zitten of tot werkloosheid zijn veroordeeld).



Hopelijk denkt 'de kiezer' de volgende keer een beetje beter na vooraleer hij/zij in het stemhokje beslist de afbrekers van onze samenleving alsook diegenen die van de situatie profiteren om hoofdzakelijk of zelfs uitsluitend zichzelf te helpen nogmaals de mogelijkheid te bieden broddel- en knoeiwerk te leveren.


Ik heb gesproken.

Ugh!


*doet voort met het slijpen van de strijdbijl*

:evil:

Tavek
6 april 2020, 12:06
Hij zegt ook dat hij regels over corona waar hij het niet mee eens is niet zal handhaven.

God, boven alle wetten verheven

En zijn discipelen hier maar zitten zeiken dat Van Ranst verwarrende communicatie naar de bevolking stuurt.

Uit zijn ambt als burgemeester ontzetten, want dit is net zijn plicht. Hij is hoofd van de lokale politie die de wetten en verordeningen van de hogere overheid moet doen naleven.

Tavek
6 april 2020, 12:07
Zwalpen dat die mannen doen, de partij van law and order is nu de partij van de "vrijheid blijheid".

kelt
6 april 2020, 12:25
Raar dat er BDW dingen aangewreven worden die niet te vinden zijn in de teksten....

Als burgemeester van Vlaanderens grootste stad en economisch hart past het overigens aan andere bestuurders,zelfs de federale regering,om te luisteren.Net zoals naar de burgemeesters van Mons,Charleroi en Luik zal geluisterd worden mochten ze iets mede te delen hebben....

Want DIE figuren hebben de vinger nog veel beter op de wonde dan "Brussel"...

Overigens heeft hij nergens gezegd om de regels NIET te doen hand-haven,wel "naar beste vermogen" (dat wil automatisch zeggen,met prioriteiten,want zelfs een grote stad heeft geen flik iedere 5 meter staan)

Mooi praktisch voorbeeldje in mijn gemeente:

Langs een oude smalspoorroute staat een mooi plateau waar mensen kunnen op zitten en kijken naar wat er te zien is...

Eerlijk gezegd was het mij ook al opgevallen dat politiemensen zich niks aantrokken van mensen die,op afstand van elkaar,op die bank zaten hoewel het,mogelijk, al tegen de regels was.Prima zo hoor.:-)

jammer genoeg met dit mooie weer werd deze bank een aantrekkingspool voor jongelui die zich van al die reglementen niks aantrekken...

Nu staat er een politielint rondom die bank....Dat zal uiteindelijk de burgemeester, (geen N-VA-er overigens) aangevreven worden door die jongeren,bijna kiesgerechtigd....


DAT is wat burgemeesters uiteindelijk te horen krijgen......DAT is prioriteiten leggen op het moment dat het dan maar moet....:-(

.....en niet TE VEEL reglementjes rond bazuinen graag...

spherelike
6 april 2020, 12:31
Raar dat er BDW dingen aangewreven worden die niet te vinden zijn in de teksten....

Als burgemeester van Vlaanderens grootste stad en economisch hart past het overigens aan andere bestuurders,zelfs de federale regering,om te luisteren.Net zoals naar de burgemeesters van Mons,Charleroi en Luik zal geluisterd worden mochten ze iets mede te delen hebben....

Want DIE figuren hebben de vinger nog veel beter op de wonde dan "Brussel"...

Overigens heeft hij nergens gezegd om de regels NIET te doen hand-haven,wel "naar beste vermogen" (dat wil automatisch zeggen,met prioriteiten,want zelfs een grote stad heeft geen flik iedere 5 meter staan)

Mooi praktisch voorbeeldje in mijn gemeente:

Langs een oude tramroute staat een mooi plateau waar mensen kunnen op zitten en kijken naar wat er te zien is...

Eerlijk gezegd was het mij ook al opgevallen dat politiemensen zich niks aantrokken van mensen die,op afstand van elkaar,op die bank zaten hoewel het,mogelijk, al tegen de regels was.Prima zo hoor.:-)

jammer genoeg met dit mooie weer werd deze bank een aantrekkingspool voor jongelui die zich van al die reglementen niks aantrekken...

Nus taat er een politielint rondom die bank....


DAT is wat burgemeesters uiteindelijk te horen krijgen......DAT is prioriteiten leggen op het moment dat het dan maar moet....:-(

Hij heeft nu ook zelf gezegd in het nieuws op VRT dat hij maatregelen die volgens HEM absurd zijn niet zal handhaven.

prima signaal naar de bevolking, mag iedereen een maatregel die voor HEM absurd overkomt nu negeren?

Tavek
6 april 2020, 12:34
Hij heeft nu ook zelf gezegd in het nieuws op VRT dat hij maatregelen die volgens HEM absurd zijn niet zal handhaven.

prima signaal naar de bevolking, mag iedereen een maatregel die voor HEM absurd overkomt nu negeren?

De contraire vlaamse volksaard wordt in de hand gewerkt door de grote leider.

Het is dat contraire dat nu mensenlevens gaat kosten.

marie daenen
6 april 2020, 12:37
Wat is de exit-strategie van N-VA ?

Wie neemt die partij die met één voet in de regering staat en met de andere voet erbuiten nog aux serieux ?

Hij heeft het over de exit-strategie om uit de coronacrises te geraken...

marie daenen
6 april 2020, 12:39
:lol:

Ja dat gaat het oplossen : weg corona weg recessie

Neen, weg corona, weg de schijnbare eensgezindheid in dit land... en dan zal er hard, vooral door de francofonie, hard gevochten worden om de overblijvende welvaart van vooral uit Vlaanderen naar zich toe te trekken...
Gedaan met het vriendelijke 'mais nous sommes quand même bien ensemble'

marie daenen
6 april 2020, 12:41
Precies of dit in andere landen niet zo zou zijn. Kortom, De Wever vertelt om het even wat. Aan de kant staan te janken, is natuurlijk gemakkelijk.

Tuurlijk als Vlaams nationalisten de werkelijkheid zeggen is dat janken; als zij, onze Belgicisten, hun leugens vertellen is dat staatsmanschap...

marie daenen
6 april 2020, 12:42
Hij zegt ook dat hij regels over corona waar hij het niet mee eens is niet zal handhaven.

God, boven alle wetten verheven

En zijn discipelen hier maar zitten zeiken dat Van Ranst verwarrende communicatie naar de bevolking stuurt.

Maar dat doet de francofonie toch al altijd, alles dat er federaal beslist werd, dus ook door hen, maar hen niet aanstaat voeren ze toch gewoon niet uit...
Niets nieuws onder de zon...

praha
6 april 2020, 12:43
Met permissie:
toegestaan ;-)


van de huidige federale 'regering' is alleen zéker dat ze wordt gedragen door een handvol partijvoorzitters, en wellicht ook de parlementairen die behoren tot de fracties van dat handvol partijvoorzitters.
jep
Meer moet dat naar het schijnt niet zijn in een parlementaire democratie


De kiezers die gaan stemmen zijn en van wie een groot aantal de huidige volksvertegenwoordigers afvaardigden - we laten de wegens kiesdrempel e.d. niet-verkozen kandidaten even buiten beschouwing - deden dat in een tijd dat er van 'corona-crisis' en 'paniekreactie' daarop nog niet het geringste vermoeden bestond.
Klopt
Ik weet naar ge naartoe wilt ...maar dien vlieger gaat niet op hé
Ge kiest Uw volksvertegenwoordigers altijd in op moment 1 in de gedachte dat ze voor jou de juiste keuze gaan maken op moment 2


We kunnen uiteraard niet terug in de tijd, maar ik stel me toch de vraag of 'de kiezer' met wat hij/zij nu weet de zelfde stem uitgebracht zou hebben.

Er zijn voor zover ik weet alvast geen peilingen beschikbaar om ons een idee te kunnen vormen omtrent de al dan niet 'brede' steun van de bevolking voor de huidige bewindsploeg.

Ik hoed me dan ook voor uitspraken desbetreffende.

moeilijk te zeggen
Vermoedelijk gaat er een pak verschoven geweest zijn maar ik heb een flauw vermoeden dat er gekozen zou worden voor een hoop volksvertegenwoordigers die net hetzelfde zouden gedaan hebben.
Vergeet niet dat zelfs ook de nva deze regering haar vertrouwen heeft geschonken.



Ik kan me evenwel héél goed inbeelden dat niet weinigen van diegenen die dezer dagen onze samenleving 'recht' houden - diegenen die écht wérken in de gezondheidssector, het onderwijs, de veiligheidsdiensten, de voedselvoorziening, de vuilnisverwerking, ... - zich hun stem van destijds al serieus beklagen (om nog te zwijgen van diegenen die al een dierbare verloren zijn, nu gedwongen thuis zitten of tot werkloosheid zijn veroordeeld).

We zitten niet met een soot cijnskiesstelsel...ge kunt dat betreuren mmar het is nu eenmaal zo
Omgekeerd kan je je ook afvragen of er geen 'niet-werkers' zich beklagen dat er niks anders uit de bus is gevallen



Hopelijk denkt 'de kiezer' de volgende keer een beetje beter na vooraleer hij/zij in het stemhokje beslist de afbrekers van onze samenleving alsook diegenen die van de situatie profiteren om hoofdzakelijk of zelfs uitsluitend zichzelf te helpen nogmaals de mogelijkheid te bieden broddel- en knoeiwerk te leveren.

Ik hoop het ook dat de 'afbrekers' van de nva dik op hun bek gaan.
Het zijn zij namelijk die openlijk pleiten voor de complete ontmanteling van de samenleving van België, dacht ik zo



Ik heb gesproken.

Ugh!


*doet voort met het slijpen van de strijdbijl*

:evil:
het was me een genoegen

marie daenen
6 april 2020, 12:44
Met permissie:

van de huidige federale 'regering' is alleen zéker dat ze wordt gedragen door een handvol partijvoorzitters, en wellicht ook de parlementairen die behoren tot de fracties van dat handvol partijvoorzitters.


De kiezers die gaan stemmen zijn en van wie een groot aantal de huidige volksvertegenwoordigers afvaardigden - we laten de wegens kiesdrempel e.d. niet-verkozen kandidaten even buiten beschouwing - deden dat in een tijd dat er van 'corona-crisis' en 'paniekreactie' daarop nog niet het geringste vermoeden bestond.

We kunnen uiteraard niet terug in de tijd, maar ik stel me toch de vraag of 'de kiezer' met wat hij/zij nu weet de zelfde stem uitgebracht zou hebben.

Er zijn voor zover ik weet alvast geen peilingen beschikbaar om ons een idee te kunnen vormen omtrent de al dan niet 'brede' steun van de bevolking voor de huidige bewindsploeg.

Ik hoed me dan ook voor uitspraken desbetreffende.

Ik kan me evenwel héél goed inbeelden dat niet weinigen van diegenen die dezer dagen onze samenleving 'recht' houden - diegenen die écht wérken in de gezondheidssector, het onderwijs, de veiligheidsdiensten, de voedselvoorziening, de vuilnisverwerking, ... - zich hun stem van destijds al serieus beklagen (om nog te zwijgen van diegenen die al een dierbare verloren zijn, nu gedwongen thuis zitten of tot werkloosheid zijn veroordeeld).



Hopelijk denkt 'de kiezer' de volgende keer een beetje beter na vooraleer hij/zij in het stemhokje beslist de afbrekers van onze samenleving alsook diegenen die van de situatie profiteren om hoofdzakelijk of zelfs uitsluitend zichzelf te helpen nogmaals de mogelijkheid te bieden broddel- en knoeiwerk te leveren.


Ik heb gesproken.

Ugh!


*doet voort met het slijpen van de strijdbijl*

:evil:

De waarheid zeggen noemen onze Belgicisten janken... vergeet dat niet.

praha
6 april 2020, 12:45
Uit zijn ambt als burgemeester ontzetten, want dit is net zijn plicht. Hij is hoofd van de lokale politie die de wetten en verordeningen van de hogere overheid moet doen naleven.
Het probleem is net dat hij deze reis zich zal kunnen verschuilen achter de letter van de wet, vrees ik en dat enkel die woorden op de radio niet voldoende juridische grond hebben

ViveLaBelgique
6 april 2020, 12:48
Hij heeft nu ook zelf gezegd in het nieuws op VRT dat hij maatregelen die volgens HEM absurd zijn niet zal handhaven.

prima signaal naar de bevolking, mag iedereen een maatregel die voor HEM absurd overkomt nu negeren?

Ik begrijp Bart De Wever niet meer. Zijn communicatie leidt tot een "Ik ken Jambon"-mentaliteit. Zo kan je nu naar Antwerpen trekken om op een bankje te rusten. Als je er op aangesproken wordt door autoriteiten of medeburgers kan je antwoorden "Ik mag van Bart De Wever".

Roept Bart De Wever op tot een zitstaking tegen de overheidsmaatregelen ?

marie daenen
6 april 2020, 12:48
Uit zijn ambt als burgemeester ontzetten, want dit is net zijn plicht. Hij is hoofd van de lokale politie die de wetten en verordeningen van de hogere overheid moet doen naleven.

Oei en toen de Crem dat wilde eisen van de politie gingen de haren van links la Belgique recht staan dat we in een politiestaat terecht zouden komen???
Twee maten en twee gewichten; steeds weer en opnieuw die innerlijke tegengestelde opstelling, bewijs hoe zwak ze nog op hun poten staan...

marie daenen
6 april 2020, 12:50
Zwalpen dat die mannen doen, de partij van law and order is nu de partij van de "vrijheid blijheid".

En de partij die openlijk de welvaart van de Vlamingen en de Vlaamse welvaart verscharrelt kraaien nu victorie... Maar voor hoe lang nog???

ViveLaBelgique
6 april 2020, 12:51
Oei en toen de Crem dat wilde eisen van de politie gingen de haren van links la Belgique recht staan dat we in een politiestaat terecht zouden komen???
Twee maten en twee gewichten; steeds weer en opnieuw die innerlijke tegengestelde opstelling, bewijs hoe zwak ze nog op hun poten staan...

Open VLD ging bij monde van Gwendolyn Rutten en Alexander De Croo met hun aanhang zwaar in de fout door het ministerieel besluit van Pieter De Crem publiek aan te vechten.

Bart De Wever doet nu hetzelfde.

ViveLaBelgique
6 april 2020, 12:52
Hij heeft het over de exit-strategie om uit de coronacrises te geraken...

Welke exit-strategie ?

spherelike
6 april 2020, 12:53
Oei en toen de Crem dat wilde eisen van de politie gingen de haren van links la Belgique recht staan dat we in een politiestaat terecht zouden komen???
Twee maten en twee gewichten; steeds weer en opnieuw die innerlijke tegengestelde opstelling, bewijs hoe zwak ze nog op hun poten staan...

De Crem is de hogere overheid voor burgemeester BDW.
Als hij problemen heeft met maatregelen, dan moet hij die maar via Jambon op de veiligheidsraad brengen.
Dit kan echt niet, dit is een totaal verkeerd signaal.

Zou hij zo wanhopig zijn, dat hij op deze manier in het nieuws wil komen.

marie daenen
6 april 2020, 12:53
De contraire vlaamse volksaard wordt in de hand gewerkt door de grote leider.

Het is dat contraire dat nu mensenlevens gaat kosten.

En zoals altijd proberen garen te spinnen uit hun eigen uitvergrote leugens en/of verdraaiingen, in de mond van een ander gelegd...
Inderdaad dat zou ik janken noemen omdat de bevolking inziet hoe vals ze zelf zijn...

Hypochonder
6 april 2020, 12:54
Open VLD ging bij monde van Gwendolyn Rutten en Alexander De Croo met hun aanhang zwaar in de fout door het ministerieel besluit van Pieter De Crem publiek aan te vechten.

Bart De Wever doet nu hetzelfde.

De Wever zit niet in de federale dus voert hij oppositie. Ritten en De Croo zitten in de regering en laatstgenoemde zit er zelfs letterlijk in maar ze voeren oppositie.

Snap je het verschil?

Bach
6 april 2020, 12:54
het is toch simpel? "Laat de rijken de crisis betalen!"

Voila, probleem opgelost!

Zelfs de Financial Times begint dat door te krijgen:



"Radical reforms — reversing the prevailing policy direction of the last four decades — will need to be put on the table. Governments will have to accept a more active role in the economy. They must see public services as investments rather than liabilities, and look for ways to make labour markets less insecure. Redistribution will again be on the agenda; the privileges of the elderly and wealthy in question. Policies until recently considered eccentric, such as basic income and wealth taxes, will have to be in the mix."

Henri1
6 april 2020, 12:54
En zoals altijd proberen garen te spinnen uit hun eigen uitvergrote leugens en/of verdraaiingen, in de mond van een ander gelegd...
Inderdaad dat zou ik janken noemen omdat de bevolking inziet hoe vals ze zelf zijn...

Ik wil niets zeggen, maar kunt u ook iets anders dan altijd dezelfde beschuldigen en afzeiken ?

praha
6 april 2020, 12:56
Neen, weg corona, weg de schijnbare eensgezindheid in dit land... en dan zal er hard, vooral door de francofonie, hard gevochten worden om de overblijvende welvaart van vooral uit Vlaanderen naar zich toe te trekken...
Gedaan met het vriendelijke 'mais nous sommes quand même bien ensemble'
..als ge de openingspost eens terug zou herlezen zou het duidelijk worden dat hij het heeft over exitscenario in context van het economische ná de coronacrisis

De vraag is dus terecht.
Wat denkt hij dat het beste plan is om daar wat aan te doen ?

Beetje terug communitaire zever op tafel gooien, pleiten voor afschaf transfers of confederalisme opdat Vlaanderen misschien 6 a 7 miljard buffer heeft ?

Allez vertelt gij het eens, marie
Hoe gaan we dat oplossen ?

Misschien gewoon de tonnen goud confisqueren die gestockeerd liggen in de kelders van de grote francophone elite ?

Klinkt wel wat pvda-achtig, niet...seffens gaat ie nog in kartel met den Peter :lol:

Hypochonder
6 april 2020, 12:56
Ik begrijp Bart De Wever niet meer. Zijn communicatie leidt tot een "Ik ken Jambon"-mentaliteit. Zo kan je nu naar Antwerpen trekken om op een bankje te rusten. Als je er op aangesproken wordt door autoriteiten of medeburgers kan je antwoorden "Ik mag van Bart De Wever".

Roept Bart De Wever op tot een zitstaking tegen de overheidsmaatregelen ?

Maar zeg nu zelf, ergens te lande op een godverlaten bankje zitten wat is daar nu problematisch aan? Dan zou je ook nergens meer mogen stilstaan met je fiets maar constant in beweging moeten zijn.

Wat een idioot als De Crem erdoor wil drukken is gewoonweg belachelijk en zelfs schadelijk voor zijn flutpartij. De Crem ligt nu zelfs aan de ketting want hij moet voor alles wat hij wil doen eerst toestemming vragen aan de rest van de regering, zegt toch meer dan genoeg he.

spherelike
6 april 2020, 12:57
De Wever zit niet in de federale dus voert hij oppositie. Ritten en De Croo zitten in de regering en laatstgenoemde zit er zelfs letterlijk in maar ze voeren oppositie.

Snap je het verschil?

neen, zijn partij heeft de volmachten gesteund.
maar zelfs nu voert hij oppositie binnen de volmachtenmeerderheid
Alweer een voorbeeld van politieke onbetrouwbaarheid

marie daenen
6 april 2020, 12:57
Open VLD ging bij monde van Gwendolyn Rutten en Alexander De Croo met hun aanhang zwaar in de fout door het ministerieel besluit van Pieter De Crem publiek aan te vechten.

Bart De Wever doet nu hetzelfde.

Welke specifieke wet of coronaregeling vecht BDW aan???
Waarbij je vergeet dat Rutten en Alexander wel degelijk volwaardig in de regering zitten en dus de werking van hun eigen regering saboteerden en de zogezegde eensgezindheid van deze crisesregering zwaar ondermeinde...
Hebben we toen Tavek en anderen die nu hier zo hun verontwaardiging uitschreeuwen ook gehoord???
Denk je werkelijk dat zulke mensen nog geloofwaardig overkomen???

ViveLaBelgique
6 april 2020, 12:58
De Wever zit niet in de federale dus voert hij oppositie. Ritten en De Croo zitten in de regering en laatstgenoemde zit er zelfs letterlijk in maar ze voeren oppositie.

Snap je het verschil?

Neen. Wat is het verschil ? Ik heb nooit begrepen hoe N-VA de volmachten kan goedkeuren zonder vertrouwen te geven aan Sophie Wilmès I. Ik begrijp ook niet waar het Vlaams Belang, PVDA/PTB en de rest niet het vertrouwen heeft gegeven aan Wilmès I en de volmachten mee heeft goedgekeurd. Kan je me eens uitleggen waarom er nood is aan oppositie aan een regering met een beperkt mandaat ?

Hypochonder
6 april 2020, 13:01
neen, zijn partij heeft de volmachten gesteund.
maar zelfs nu voert hij oppositie binnen de volmachtenmeerderheid
Alweer een voorbeeld van politieke onbetrouwbaarheid

NVA heeft de volmachten gesteund om de crisis rond corona aan te pakken maar deze regering NIET het vertrouwen gegeven. Dat is wel iets anders dan klakkeloos een idioot/sheriff zoals De Crem met zijn kinderachtige maatregelen te steunen of er niks over te zeggen.

praha
6 april 2020, 13:01
Tuurlijk als Vlaams nationalisten de werkelijkheid zeggen is dat janken; als zij, onze Belgicisten, hun leugens vertellen is dat staatsmanschap...
Welke leugenachtige Belgicisten zijn precies dat die beweren dat we er economisch beter uit zouden komen ?

Tavek
6 april 2020, 13:02
Zelfs de Financial Times begint dat door te krijgen:



"Radical reforms — reversing the prevailing policy direction of the last four decades — will need to be put on the table. Governments will have to accept a more active role in the economy. They must see public services as investments rather than liabilities, and look for ways to make labour markets less insecure. Redistribution will again be on the agenda; the privileges of the elderly and wealthy in question. Policies until recently considered eccentric, such as basic income and wealth taxes, will have to be in the mix."

Het is onvermijdelijk. Ik vermoedde al lang dat linkse partijen een reveille gaan kennen op het moment dat mensen doorhebben dat de volledig vrije markt en "laissez-faire" nergens naar toe gaat. Men kan geen eieren blijven leggen onder de rijken.

Als Linkse partijen nu eens hun migrantenstandpunten op neutraal zouden zetten kunnen ze een turbocharge op hun stemmenwinst zetten. Mensen beseffe nu pas hoeverre ze de sociale zekerheid en een sterke overheid nodig hebben. In tijd van nood.

marie daenen
6 april 2020, 13:02
Welke exit-strategie ?

Man luistert jij nog naar het nieuws... zelfs Belgisch nieuws... Het eerste is door confineratie de mensen beschermen tegen de verspreiding van het virus...
Maar eens die toestand bevredigend opgelost moet men terug de teugels vrijlaten en dat is wat ze de exit uit het opsluiten van de mensen, het gedeeltelijk platleggen van de economie... noemen
De exit uit de corona-crises...

ViveLaBelgique
6 april 2020, 13:05
NVA heeft de volmachten gesteund om de crisis rond corona gesteund maar deze regering NIET het vertrouwen gegeven. Dat is wel iets anders dan klakkeloos een idioot/sheriff zoals De Crem met zijn kinderachtige maatregelen te steunen of er niks over te zeggen.

Leg mij eens uit hoe je volmachten kan goedkeuren als je geen vertrouwen geeft.

praha
6 april 2020, 13:05
De Wever zit niet in de federale dus voert hij oppositie. Ritten en De Croo zitten in de regering en laatstgenoemde zit er zelfs letterlijk in maar ze voeren oppositie.

Snap je het verschil?
ah ge geeft toch toe dat het om het politieke spelletje te doen was ?

Bdw heeft zich als burgemeester uitgesproken over die maatregelen.

ViveLaBelgique
6 april 2020, 13:06
De exit uit de corona-crises...

Welke strategie gepaard met de exit uit de corona-crisis ?

Hypochonder
6 april 2020, 13:09
Leg mij eens uit hoe je volmachten kan goedkeuren als je geen vertrouwen geeft.

Omdat er dankzij de oeverloze lafheid van een Waals heerschap genaamd Magnette geen andere keuze was om deze crisis aan te pakken dan deze belachelijke verzameling genaamd minderheidsregering volmachten te geven. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je deze regering het vertrouwen geeft want ze zijn en ze blijven aan de macht ondanks hun schaamtelijke minderheid in dit apenland.

marie daenen
6 april 2020, 13:09
..als ge de openingspost eens terug zou herlezen zou het duidelijk worden dat hij het heeft over exitscenario in context van het economische ná de coronacrisis

De vraag is dus terecht.
Wat denkt hij dat het beste plan is om daar wat aan te doen ?

Beetje terug communitaire zever op tafel gooien, pleiten voor afschaf transfers of confederalisme opdat Vlaanderen misschien 6 a 7 miljard buffer heeft ?

Allez vertelt gij het eens, marie
Hoe gaan we dat oplossen ?

Misschien gewoon de tonnen goud confisqueren die gestockeerd liggen in de kelders van de grote francophone elite ?

Klinkt wel wat pvda-achtig, niet...seffens gaat ie nog in kartel met den Peter :lol:

Denk jij nu echt dat Parijs ooit zal toegeven en nog minder teruggeven de rijkdom die ze via la Belgique hoofdzakelijk uit Vlaanderen heeft ingepalmd??? Ten andere ondanks haar eeuwige rooftocht buiten het eigen land staat Frankrijk zelf er nu maar eerder belabberd bij; dus, als de bevolking al eraan kan zal Frankrijk die rijkdommen zelfs hard nodig hebben...

En waar denk je dan dat mijn exit uit de corona anders over gaat dan over dat (exitscenario in context van het economische ná de coronacrisis)??? Maar hier wou men het doen voorkomen alsof het onmiddellijk over de exit van Vlaanderen uit la Belgique zou gaan, wat op termein natuurlijk dringerder en dringerder wordt zoals na deze crises overduidelijk zal worden.

marie daenen
6 april 2020, 13:12
Neen. Wat is het verschil ? Ik heb nooit begrepen hoe N-VA de volmachten kan goedkeuren zonder vertrouwen te geven aan Sophie Wilmès I. Ik begrijp ook niet waar het Vlaams Belang, PVDA/PTB en de rest niet het vertrouwen heeft gegeven aan Wilmès I en de volmachten mee heeft goedgekeurd. Kan je me eens uitleggen waarom er nood is aan oppositie aan een regering met een beperkt mandaat ?

Misschien omdat ze al herhaaldelijke malen haar beperkt mandaat heeft overtreden, zoals al tot 3 x toe wat het goedkeuren van de standpunten van de EU betreft tegen de gekende belangen van de Vlamingen in...

praha
6 april 2020, 13:12
Maar zeg nu zelf, ergens te lande op een godverlaten bankje zitten wat is daar nu problematisch aan? Dan zou je ook nergens meer mogen stilstaan met je fiets maar constant in beweging moeten zijn.
Hoeveel keren is hier al niet gezegd dat die maatregelen arbitraire regels zijn om de onderliggende bedoeling te realiseren.
Dat mensen lomp zijn en geen 2x nadenken is al in de praktijk aangetoond toen het enkel aanbevelingen betroffen.
En het is net Bart die er op stond dat ze perfect zwart-wit afgebakend werden en uitgevaardigd werden door de federale.
Nu zijn we zover en hij begint ze in vraag te stellen.

Dat hij die bedenkingen maakt tijdens de zittingen ... en dan bezien ze het daar maar of dit of gene onder die of gene conditie kan of niet kan.

Als burgervader moet hij ze gewoon zo goed als kwaad zien hand te haven zonder vragen.
En als hij dan toch ergens bezorgd is over de absurditeit van sommige regels die misschien contraproductief gaan werken als ge ze niet uitgelegd krijgt aan de burger dan is het zijn taak om dat in een preventiecampagne duidelijk proberen te maken.
Dit is echt wel het verkeerde signaal

marie daenen
6 april 2020, 13:13
Welke leugenachtige Belgicisten zijn precies dat die beweren dat we er economisch beter uit zouden komen ?

Manneke wie beperkt er zich hier tot economisch???

marie daenen
6 april 2020, 13:16
Het is onvermijdelijk. Ik vermoedde al lang dat linkse partijen een reveille gaan kennen op het moment dat mensen doorhebben dat de volledig vrije markt en "laissez-faire" nergens naar toe gaat. Men kan geen eieren blijven leggen onder de rijken.

Als Linkse partijen nu eens hun migrantenstandpunten op neutraal zouden zetten kunnen ze een turbocharge op hun stemmenwinst zetten. Mensen beseffe nu pas hoeverre ze de sociale zekerheid en een sterke overheid nodig hebben. In tijd van nood.

Neem je dromen voor werkelijkheid... Vooral de Vlamingen beseffen nu dat het land er veel en veel slechter voor staat dank zij de enorme staatschuld die ze in vredestijd heeft weten op te bouwen...
En ze zien ook in, ondanks dat er enorm veel geld ging naar de sociale sector, die sociale sector alles behalve navenant werk heeft geleverd...

praha
6 april 2020, 13:16
NVA heeft de volmachten gesteund om de crisis rond corona aan te pakken maar deze regering NIET het vertrouwen gegeven. Dat is wel iets anders dan klakkeloos een idioot/sheriff zoals De Crem met zijn kinderachtige maatregelen te steunen of er niks over te zeggen.
awel dat ie dat dan gewoon doet en de richtlijnen afdwingt ipv ze in vraag te stellen om terug in de spotlights te komen.

marie daenen
6 april 2020, 13:17
Leg mij eens uit hoe je volmachten kan goedkeuren als je geen vertrouwen geeft.

volmachten voor het coronavirus heeft niets te maken met volmachten om de regering andere dingen te laten doen...

Hypochonder
6 april 2020, 13:18
Hoeveel keren is hier al niet gezegd dat die maatregelen arbitraire regels zijn om de onderliggende bedoeling te realiseren.
Dat mensen lomp zijn en geen 2x nadenken is al in de praktijk aangetoond toen het enkel aanbevelingen betroffen.
En het is net Bart die er op stond dat ze perfect zwart-wit afgebakend werden en uitgevaardigd werden door de federale.
Nu zijn we zover en hij begint ze in vraag te stellen.

Dat hij die bedenkingen maakt tijdens de zittingen ... en dan bezien ze het daar maar of dit of gene onder die of gene conditie kan of niet kan.


Tijdens welke zittingen? Bedoelt u de zogenaamde superkern met alle partijvoorzitters behalve één? Daar gaat het er momenteel zo aan toe:

In de wandelgangen: Toch bleven een pak aanwezigen met een ongemakkelijk gevoel over de superkern.

Die vergadering duurde liefst vier uur. “We hebben elke week minder agendapunten. Maar elke week komt er een uur bij: de eerste keer was het twee uur, vorige week drie, en nu zelfs vier uur. Het is onmogelijk te zeggen dat dit efficiënt verloopt”, zo stelde een aanwezige.
De ergernis over de aanpak wordt breed gedeeld. Ervaren beleidsmensen stellen de hele methode zo in vraag: “Op deze manier gaat deze constructie toch wat in de problemen komen“, zo is te horen.
Het fenomeen blijft dat vooral de ‘kleintjes’, onder meer cdH, DéFI, maar ook Groen, erg veel tijd nemen met tussenkomsten. Dat leidt tot irritatie bij de anderen: “Het aantal stemmen gedeeld door haar aantal woorden komt heel dicht bij nul”, zo stelde een betrokkene over de tussenkomsten van Meyrem Almaci (Groen). “En de premier laat dat maar gebeuren, die grijpt niet in.”

https://newsmonkey.be/vragen-werking-superkern-wilmes-ii/

U ziet dat er blijkbaar geen tijd meer overblijft als soepgroen kieken Almaci haar kwaker heeft opengetrokken. En Wilmés zit er blijkbaar bij voor spek en bonen...

marie daenen
6 april 2020, 13:20
Tijdens welke zittingen? Bedoelt u de zogenaamde superkern met alle partijvoorzitters behalve één? Daar gaat het er momenteel zo aan toe:


https://newsmonkey.be/vragen-werking-superkern-wilmes-ii/

U ziet dat er blijkbaar geen tijd meer overblijft als soepgroen kieken Almaci haar kwaker heeft opengetrokken. En Wilmés zit er blijkbaar bij voor spek en bonen...

Alles kaat gut...

ViveLaBelgique
6 april 2020, 13:22
Omdat er dankzij de oeverloze lafheid van een Waals heerschap genaamd Magnette geen andere keuze was om deze crisis aan te pakken dan deze belachelijke verzameling genaamd minderheidsregering volmachten te geven. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je deze regering het vertrouwen geeft want ze zijn en ze blijven aan de macht ondanks hun schaamtelijke minderheid in dit apenland.

Leg het nog eens uit. U kan je volmachten geven aan iemand de je oeverloze lafheid toedicht en geen vertrouwen gunt ? Ik begrijp dat niet.

ViveLaBelgique
6 april 2020, 13:23
Misschien omdat ze al herhaaldelijke malen haar beperkt mandaat heeft overtreden, zoals al tot 3 x toe wat het goedkeuren van de standpunten van de EU betreft tegen de gekende belangen van de Vlamingen in...

Welke goedkeuring van EU standpunten ?

djimi
6 april 2020, 13:24
toegestaan ;-)


jep
Meer moet dat naar het schijnt niet zijn in een parlementaire democratie


Klopt
Ik weet naar ge naartoe wilt ...maar dien vlieger gaat niet op hé
Ge kiest Uw volksvertegenwoordigers altijd in op moment 1 in de gedachte dat ze voor jou de juiste keuze gaan maken op moment 2


moeilijk te zeggen
Vermoedelijk gaat er een pak verschoven geweest zijn maar ik heb een flauw vermoeden dat er gekozen zou worden voor een hoop volksvertegenwoordigers die net hetzelfde zouden gedaan hebben.
Vergeet niet dat zelfs ook de nva deze regering haar vertrouwen heeft geschonken.



We zitten niet met een soot cijnskiesstelsel...ge kunt dat betreuren mmar het is nu eenmaal zo
Omgekeerd kan je je ook afvragen of er geen 'niet-werkers' zich beklagen dat er niks anders uit de bus is gevallen



Ik hoop het ook dat de 'afbrekers' van de nva dik op hun bek gaan.
Het zijn zij namelijk die openlijk pleiten voor de complete ontmanteling van de samenleving van België, dacht ik zo



het was me een genoegen


Mij ook :-)

De laatste keer dat het kon & mocht, gingen al mijn stemmen (4!) naar een straffe madam van de PVDA.

Ik beklaag me dat niet.

De volgende keer stem ik met nog véél méér goesting en overtuiging voor dezelfde of een nog straffere madam van dezelfde partij, tenzij er op dat ogenblik een geloofwaardig alternatief ter linkerzijde daarvan voorhanden is.


In afwachting van die gelegenheid zijn wij - mijn vriend(inn)en en ik - ons aan het organiseren voor een 'wereldwijde woede'.

'Er komen andere tijden' :twisted:

praha
6 april 2020, 13:25
Denk jij nu echt dat Parijs ooit zal toegeven en nog minder teruggeven de rijkdom die ze via la Belgique hoofdzakelijk uit Vlaanderen heeft ingepalmd??? Ten andere ondanks haar eeuwige rooftocht buiten het eigen land staat Frankrijk zelf er nu maar eerder belabberd bij; dus, als de bevolking al eraan kan zal Frankrijk die rijkdommen zelfs hard nodig hebben...

En waar denk je dan dat mijn exit uit de corona anders over gaat dan over dat (exitscenario in context van het economische ná de coronacrisis)??? Maar hier wou men het doen voorkomen alsof het onmiddellijk over de exit van Vlaanderen uit la Belgique zou gaan, wat op termein natuurlijk dringerder en dringerder wordt zoals na deze crises overduidelijk zal worden.
ipv je conspiracygezever te laten voor wat het is en gewoon even op te letten.

Natuurlijk zijn die ergens gekoppeld daar bdw (hoezeer zij ook denken de beste te zijn op vlak van het economische :roll:) dat communautaire nooit heeft gelaten en streeft naar een confederale.

Dus antwoord eens concreet.

Hoe denkt hij dat op te lossen ...moest hij zich morgen met zijn nva terug in de federale regering geraken ?

praha
6 april 2020, 13:28
Manneke wie beperkt er zich hier tot economisch???
meiske

herlees :

tuurlijk als Vlaams nationalisten de werkelijkheid zeggen is dat janken; als zij, onze Belgicisten, hun leugens vertellen is dat staatsmanschap...
Die waarheid sloeg op het simpele feit dat we in een economische recessie ( ? depressie ) gaan geraken.
Welke Belgicist ontkent dat ?

Henri1
6 april 2020, 13:29
Mij ook :-)

De laatste keer dat het kon & mocht, gingen al mijn stemmen (4!) naar een straffe madam van de PVDA.

Ik beklaag me dat niet.

De volgende keer stem ik met nog véél méér goesting en overtuiging voor dezelfde of een nog straffere madam van dezelfde partij, tenzij er op dat ogenblik een geloofwaardig alternatief ter linkerzijde daarvan voorhanden is.


In afwachting van die gelegenheid zijn wij - mijn vriend(inn)en en ik - ons aan het organiseren voor een 'wereldwijde woede'.

'Er komen andere tijden' :twisted:

Over welke madam gaat het ?

djimi
6 april 2020, 13:29
Maar ondertussen heb ik al een pak papieren zakdoekjes nodig gehad om mijn tranen van ontroering te absorberen.

Het teergevoelige hart van De Wever heeft zich als bij mirakel opengesteld voor 'mensen die in armoede (gaan) belanden' :-o

Dat had gerust wat vroeger mogen gebeuren, maar bon, beter laat dan nooit.

Nu maar hopen dat-ie dat overleeft :x


En een vrouwelijke tegenpool vinden (De Block?) zodat we een cast hebben voor een snotterfilm om een zaterdagavond op BRT1 of zo mee te stofferen.

Hypochonder
6 april 2020, 13:31
Leg het nog eens uit. U kan je volmachten geven aan iemand de je oeverloze lafheid toedicht en geen vertrouwen gunt ? Ik begrijp dat niet.

U begrijpt blijkbaar zo goed als niks meer want er werden helemaal geen volmachten gegeven aan Magnette.

djimi
6 april 2020, 13:31
Over welke madam gaat het ?

Het waren er vier, telkens een andere op een andere lijst.

Meer hoeft u niet te weten ('de stemming is geheim').

marie daenen
6 april 2020, 13:32
ipv je conspiracygezever te laten voor wat het is en gewoon even op te letten.

Natuurlijk zijn die ergens gekoppeld daar bdw (hoezeer zij ook denken de beste te zijn op vlak van het economische :roll:) dat communautaire nooit heeft gelaten en streeft naar een confederale.

Dus antwoord eens concreet.

Hoe denkt hij dat op te lossen ...moest hij zich morgen met zijn nva terug in de federale regering geraken ?

Hewel praha, ik weet het niet, want ik vrees dat BDW, in tegenstelling met wat onze NVa-bashers hier allemaal toch zo graag doen geloven... ik vrees dat BDW nog te braaf is en het nog te goed meent met België... Daarom ten andere dat de NVa steeds meer stemmen verliest...
Denk daar eens over na ipv weer al dat gebash tegen misschien nog de enige partij die het goed voor heeft met zowel de Vlamingen als de Belgen...
Speel de NVa buiten en jullie zullen het met het VB moeten doen, maar ik denk dat in dat geval la Belgique nog liever de schijnbare democratie die nu nog bestaat opgeeft en keihard voor de dictatuur gaat...
Waar ze vermomd al lang op teert.

Tavek
6 april 2020, 13:35
Het probleem is net dat hij deze reis zich zal kunnen verschuilen achter de letter van de wet, vrees ik en dat enkel die woorden op de radio niet voldoende juridische grond hebben

Dus hij zal A zeggen en B doen.

Zo kennen we hem weer. Helaas zal het plebs denken dat hij A doet....

Elio di Supo
6 april 2020, 14:03
Precies of dit in andere landen niet zo zou zijn. Kortom, De Wever vertelt om het even wat. Aan de kant staan te janken, is natuurlijk gemakkelijk.

Is dat niet een beetje eigen aan oppositie voeren? Als het een partij is naar uw hart dan zal u zeggen terecht kritiek geven. Is het een partij die u verfoeit dan heet het gejank. Zo is het toch he Oosten?

djimi
6 april 2020, 14:04
Dus hij zal A zeggen en B doen.

Zo kennen we hem weer. Helaas zal het plebs denken dat hij A doet....


U zou eventueel uw schuttersputje kunnen verlaten om met 'het plebs' te gaan praten op zo'n manier dat er ook naar u geluisterd wordt, hé.

Of verschanst u zich liever in een ivoren toren?

Elio di Supo
6 april 2020, 14:06
Uit zijn ambt als burgemeester ontzetten, want dit is net zijn plicht. Hij is hoofd van de lokale politie die de wetten en verordeningen van de hogere overheid moet doen naleven.

Ik zie al een legertje controleurs van Wilmes naar Antwerpen trekken en ijverig noteren hoveel ze er op een bankje hebben zien zitten.

spherelike
6 april 2020, 14:10
NVA heeft de volmachten gesteund om de crisis rond corona aan te pakken maar deze regering NIET het vertrouwen gegeven. Dat is wel iets anders dan klakkeloos een idioot/sheriff zoals De Crem met zijn kinderachtige maatregelen te steunen of er niks over te zeggen.

Laat het nu net die koninklijke besluiten van De Crem zijn die bij volmacht genomen werden.
Of met andere woorden we steunen de volmachten zolang ze ons aanstaan

En wie is er hier Sheriff?

In my county no absurd corona measures

spherelike
6 april 2020, 14:12
Ik zie al een legertje controleurs van Wilmes naar Antwerpen trekken en ijverig noteren hoveel ze er op een bankje hebben zien zitten.

Als hij blijft dwarsliggen een regeringscommissaris sturen. Dat hebben de Vlamingen ooit toegejuicht toen de burgemeester in Schaarbeek de taalwetten niet nakwam.

Hypochonder
6 april 2020, 14:14
Laat het nu net die koninklijke besluiten van De Crem zijn die bij volmacht genomen werden.
Of met andere woorden we steunen de volmachten zolang ze ons aanstaan

En wie is er hier Sheriff?

In my county no absurd corona measures

De Crem heeft soloslim gespeeld en ligt nu aan de ketting. Hij moet vanaf vandaag als een schooljongentje alles eerst gaan vragen aan Wlimés alvorens hij nog iets mag doen. Hij moet het zelfs eerst gaan vragen als hij een scheet wil laten...

spherelike
6 april 2020, 14:21
De Crem heeft soloslim gespeeld en ligt nu aan de ketting. Hij moet vanaf vandaag als een schooljongentje alles eerst gaan vragen aan Wlimés alvorens hij nog iets mag doen. Hij moet het zelfs eerst gaan vragen als hij een scheet wil laten...

En Bart heef overlegd met de regering alvorens een vrijgeleide te geven om in zijn stad de maatregelen met de voeten te treden?
om het met uw woorden te stellen hij denkt soloslim, maar 't is miserie op tafel

gertc
6 april 2020, 14:32
Neen. Wat is het verschil ? Ik heb nooit begrepen hoe N-VA de volmachten kan goedkeuren zonder vertrouwen te geven aan Sophie Wilmès I. Ik begrijp ook niet waar het Vlaams Belang, PVDA/PTB en de rest niet het vertrouwen heeft gegeven aan Wilmès I en de volmachten mee heeft goedgekeurd. Kan je me eens uitleggen waarom er nood is aan oppositie aan een regering met een beperkt mandaat ?
Een regering met beperkt mandaat bestaat niet. Een regering heeft het vertrouwen voor al zijn bevoegdheden en tot aan de volgende verkiezingen (of toch tot aan een motie van wantrouwen). Dat Wilmès in haar regeerverklaring iets anders belooft is juridisch van nul en generlei waarde.
Volmachten zijn wel beperkt in duur en reikwijdte.

gertc
6 april 2020, 14:38
En Bart heef overlegd met de regering alvorens een vrijgeleide te geven om in zijn stad de maatregelen met de voeten te treden?
om het met uw woorden te stellen hij denkt soloslim, maar 't is miserie op tafel
Een burgemeester heeft, als hoofd van de lokale politie, het recht om te bepalen welke misdrijven prioritair aangepakt worden - en welke misdrijven op de laatste plaats komen. En overigens, welke wet zou BDW volgens u laten overtreden?

Jay-P.
6 april 2020, 15:05
Ik zie al een legertje controleurs van Wilmes naar Antwerpen trekken en ijverig noteren hoveel ze er op een bankje hebben zien zitten.'t Rivierenhof, dit week-end naar 't schijnt:

https://static.gva.be/Assets/Images_Upload/2020/04/06/aab6dba6-7763-11ea-a05c-9b22541920ca_web_scale_0.0683761_0.0683761__.jpg?m axheight=465&maxwidth=700

spherelike
6 april 2020, 15:19
Een burgemeester heeft, als hoofd van de lokale politie, het recht om te bepalen welke misdrijven prioritair aangepakt worden - en welke misdrijven op de laatste plaats komen. En overigens, welke wet zou BDW volgens u laten overtreden?

Domme ik die dacht dat prioriteiten in vervolging bij de procureurs zaten
volgen zijn zeggen alle verordeningen binnen de coronamaatregelen die volgens HEM absurd zijn.

Arrogantie, hoogmoed, eigendunk en een gevoel van ongenaakbaarheid.

ViveLaBelgique
6 april 2020, 15:22
U begrijpt blijkbaar zo goed als niks meer want er werden helemaal geen volmachten gegeven aan Magnette.

Waarom gebruik je dan Magnette in jouw uitleg op een zéér eenvoudige vraag: "Hoe kan je iemand volmacht geven waar je geweigerd hebt vertrouwen aan te schenken ?"

ViveLaBelgique
6 april 2020, 15:24
Hewel praha, ik weet het niet, want ik vrees dat BDW, in tegenstelling met wat onze NVa-bashers hier allemaal toch zo graag doen geloven... ik vrees dat BDW nog te braaf is en het nog te goed meent met België... Daarom ten andere dat de NVa steeds meer stemmen verliest...
Denk daar eens over na ipv weer al dat gebash tegen misschien nog de enige partij die het goed voor heeft met zowel de Vlamingen als de Belgen...
Speel de NVa buiten en jullie zullen het met het VB moeten doen, maar ik denk dat in dat geval la Belgique nog liever de schijnbare democratie die nu nog bestaat opgeeft en keihard voor de dictatuur gaat...
Waar ze vermomd al lang op teert.

Waarom is de vraag naar het exit-plan van N-VA, waar Bart De Wever zelf over begint, een gebash ? Is zijn exit-plan geheim en mag het publiek er geen weet van hebben ? Zijn al de maatregelen die Vlaio neemt maar om te lachen ?

ViveLaBelgique
6 april 2020, 15:27
De Crem heeft soloslim gespeeld en ligt nu aan de ketting. Hij moet vanaf vandaag als een schooljongentje alles eerst gaan vragen aan Wlimés alvorens hij nog iets mag doen. Hij moet het zelfs eerst gaan vragen als hij een scheet wil laten...

Zo hoort het. Ik hoop dat Open VLD ook aan de ketting wordt gelegd.

kelt
6 april 2020, 15:29
haha sit back,relax iedereen...

Voor diegenen die het kan geruststellen,de heer Dewever kan de eerstkomende drie maanden eigenlijk NIKS uitrichten aan de federale regering,ten ware dat die vanzelf uit elkaar valt eens deze crisis voorbij is....

Weet je wat,momenteel hebben we ALLEMAAL gelijk,iedereen beroemd! ;-)

praha
6 april 2020, 15:35
Hewel praha, ik weet het niet, want ik vrees dat BDW, in tegenstelling met wat onze NVa-bashers hier allemaal toch zo graag doen geloven... ik vrees dat BDW nog te braaf is en het nog te goed meent met België... Daarom ten andere dat de NVa steeds meer stemmen verliest...
Dat weet ik zelf zeker marie
Voor hem mag die communitaire brol op zolder
Die wilt gewoon _ in zijn visie en met zijn overtuiging _ 'goed' bestuur en saneren.
Alleen heeft hij zichzelf laten vastrijden nu de vb zo dicht in zijn nek is komen briezen
Wat moet ie
Erin stappen en electoraal verlies oplopen .. er niet instappen en naar de vergetelheid geraken


Denk daar eens over na ipv weer al dat gebash tegen misschien nog de enige partij die het goed voor heeft met zowel de Vlamingen als de Belgen...
Denk maar eens goed na wat precies bashen is
Ik lach graag met de nva en haar kemels, moet niet veel van die partij noch van Bartje ...maar zoals ik al zei had ik liever gehad dat er een regering uit de bus was gekomen met hen erin dan dit


Speel de NVa buiten en jullie zullen het met het VB moeten doen,
met het vb doen we juist niks
Coiffeurke zal eerst op zijn plechtig communiezieltje moeten beloven dat hij afstand gedaan heeft van dat bruin ranzige
Het volstaat niet van gewoon wat gematigder over te komen


maar ik denk dat in dat geval la Belgique nog liever de schijnbare democratie die nu nog bestaat opgeeft en keihard voor de dictatuur gaat...
Waar ze vermomd al lang op teert.
ah zijt ge er weer ?
Ge moet weten wat je wilt hé en wat je zegt hé
Volgens jou was er met deze regering al een staatsgreep gepleegd

ViveLaBelgique
6 april 2020, 15:37
Een regering met beperkt mandaat bestaat niet. Een regering heeft het vertrouwen voor al zijn bevoegdheden en tot aan de volgende verkiezingen (of toch tot aan een motie van wantrouwen). Dat Wilmès in haar regeerverklaring iets anders belooft is juridisch van nul en generlei waarde.
Volmachten zijn wel beperkt in duur en reikwijdte.

Daar heb je 100% gelijk in. Als je spreekt over vertrouwen gaat het ook om politieke afspraken. Blijkbaar kan N-VA geen politieke afspraken maken. Ze geven wel volmachten en als deze gebruikt worden laten ze zich subversief uit. Als N-VA niet gelooft in de mogelijkheid van politieke afspraken, waarom dan de volmachten ?

praha
6 april 2020, 15:39
't Rivierenhof, dit week-end naar 't schijnt:

https://static.gva.be/Assets/Images_Upload/2020/04/06/aab6dba6-7763-11ea-a05c-9b22541920ca_web_scale_0.0683761_0.0683761__.jpg?m axheight=465&maxwidth=700
8O

..ik had er al wel iets van opgevangen maar dit ...

praha
6 april 2020, 15:42
Waarom gebruik je dan Magnette in jouw uitleg op een zéér eenvoudige vraag: "Hoe kan je iemand volmacht geven waar je geweigerd hebt vertrouwen aan te schenken ?"
een lapsus veronderstel ik
Wilmès, Magnette, etc ....wat maakt het uit ?
't Zit aan de andere kant van de loopgracht ;-)

ViveLaBelgique
6 april 2020, 15:42
Een burgemeester heeft, als hoofd van de lokale politie, het recht om te bepalen welke misdrijven prioritair aangepakt worden - en welke misdrijven op de laatste plaats komen. En overigens, welke wet zou BDW volgens u laten overtreden?

https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_loi/arch_a1.pl?language=nl&cn=1867060801&caller=archive&tri=dd+AS+RANK&fromtab=wet&value=&la=N&ver_arch=106

Aanzetten tot misdrijf. Bart De Wever stelt niet eenvoudig prioriteiten als hoofd van de politie maar zet effectief aan overtreding van de regels.

praha
6 april 2020, 15:48
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_loi/arch_a1.pl?language=nl&cn=1867060801&caller=archive&tri=dd+AS+RANK&fromtab=wet&value=&la=N&ver_arch=106

Aanzetten tot misdrijf. Bart De Wever stelt niet eenvoudig prioriteiten als hoofd van de politie maar zet effectief aan overtreding van de regels.
Dan gaat ge toch een hele goede advocaat moeten zoeken hoor om een rechter te overtuigen om in dat gewauwel op de radio een rechtstreekse oproep te gaan vinden.

patrickve
6 april 2020, 16:02
8O

..ik had er al wel iets van opgevangen maar dit ...

Ja, en daar gaan waarschijnlijk zo goed als geen besmettingen van komen. Maar het is ketterij tegen de opgelegde gebeden door de overheid he.

kelt
6 april 2020, 16:15
8O

..ik had er al wel iets van opgevangen maar dit ...

kalm kalm..

Als ik een dergelijke afstandsfoto neem dan,inderdaad,ziet dat er uit alsof een menigte op elkaar gepakt staat..optisch effect..hetgeen echter NIET het geval is...


(maar ik geef toe,het is wel wat veel)

gertc
6 april 2020, 16:22
Als hij blijft dwarsliggen een regeringscommissaris sturen. Dat hebben de Vlamingen ooit toegejuicht toen de burgemeester in Schaarbeek de taalwetten niet nakwam.
Er is geen enkele wet die skaten of basketten of andere individuele sporten verbiedt - zolang je op 1,5 meter afstand blijft. Ook al zegt het crisiscentrum iets anders. Over dat skaten zijn ze trouwens vandaag bijgedraaid.

En wat zitten op een bank betreft zegt het crisiscentrum net als BDW dat er geen enkel probleem is zolang je niet met meer dan 1 persoon op de bank zit.

praha
6 april 2020, 16:22
kalm kalm..

Als ik een dergelijke afstandsfoto neem dan,inderdaad,ziet dat er uit alsof een menigte op elkaar gepakt staat..optisch effect..hetgeen echter NIET het geval is...
(maar ik geef toe,het is wel wat veel)
jaja weet ik ook wel en daar hou ik ergens rekening mee ...maar dan nog het aantal kan je moeilijk naast kijken hé

Dus veel mensen gecombineerd met dat die niet allemaal netjes die 1,5 of meer gaan aanhouden en dat niet allemaal buurbewoners zullen zijn op minder dan een paar km...lijkt me er toch wat over

patrickve
6 april 2020, 16:25
jaja weet ik ook wel en daar hou ik ergens rekening mee ...maar dan nog het aantal kan je moeilijk naast kijken hé

Dus veel mensen gecombineerd met dat die niet allemaal netjes die 1,5 of meer gaan aanhouden en dat niet allemaal buurbewoners zullen zijn op minder dan een paar km...lijkt me er toch wat over

Daar gaan veel en veel minder besmettingen gebeuren dan in een supermarkt waar iedereen zonder masker maar wel netjes op 1.5 meter van elkaar een aerosol aan het insnuiven is. Netjes volgens de regeltjes en zonder boete.

ViveLaBelgique
6 april 2020, 16:36
Dan gaat ge toch een hele goede advocaat moeten zoeken hoor om een rechter te overtuigen om in dat gewauwel op de radio een rechtstreekse oproep te gaan vinden.

Daar heb je 100% gelijk in. In eerste instantie is het niet aan rechters om subversieve uitlatingen van politici te beoordelen. Dit zou door zelfregulering kunnen gebeuren. Persoonlijk vind ik het niet kunnen dat een burgemeester zich bezondigt aan het aanzetten tot overtredingen. Niet alleen Bart De Wever gaat hier over de schreef. Ook de voorzitter van Open VLD roept op om de regels te overtreden.

praha
6 april 2020, 16:52
Daar gaan veel en veel minder besmettingen gebeuren dan in een supermarkt waar iedereen zonder masker maar wel netjes op 1.5 meter van elkaar een aerosol aan het insnuiven is. Netjes volgens de regeltjes en zonder boete.
Dat klopt denkelijk
Met dat gegeven dat het ene wel noodzakelijk is en moeilijk anders kan ( alhoewel) en het andere niet

spherelike
6 april 2020, 16:58
Er is geen enkele wet die skaten of basketten of andere individuele sporten verbiedt - zolang je op 1,5 meter afstand blijft. Ook al zegt het crisiscentrum iets anders. Over dat skaten zijn ze trouwens vandaag bijgedraaid.

En wat zitten op een bank betreft zegt het crisiscentrum net als BDW dat er geen enkel probleem is zolang je niet met meer dan 1 persoon op de bank zit.

Volgens mij ben je een stuk vergeten lezen, het mag nog steeds niet maar men vraagt soepelheid voor oa bejaarden en gehandicapten.

De schoofzak
6 april 2020, 16:59
Er is geen enkele wet die skaten of basketten of andere individuele sporten verbiedt - zolang je op 1,5 meter afstand blijft. Ook al zegt het crisiscentrum iets anders. Over dat skaten zijn ze trouwens vandaag bijgedraaid.

En wat zitten op een bank betreft zegt het crisiscentrum net als BDW dat er geen enkel probleem is zolang je niet met meer dan 1 persoon op de bank zit.

Neen, dat zeggen ze niet.

Fysieke activiteiten en wandelingen worden aangemoedigd mits inachtname van de social distancing maatregelen. Deze activiteiten zijn toegestaan voor de noodzakelijke duur om ze uit te oefenen. Na de uitoefening van de activiteiten is de terugkeer naar huisverplicht. In het kader van deze activiteiten moet men permanent in beweging zijn. Het is bijvoorbeeld verboden om in de parken te gaan zitten, te picknicken of te zonnebaden.Ten aanzien van zwangere vrouwen en ouderen moet er tolerantie aan de dag gelegd worden. De maatregel mag ook niet strikt toegepast worden op mensen met een beperkte mobiliteit of een mentale handicap.

De schoofzak
6 april 2020, 17:02
Men had ook beter in de wetgeving voorzien dat burgemeesters verplicht zijn om hot spots van verboden samenscholingen tijdig te detecteren, en daarvoor maatregelen te voorzien.
Bijvoorbeeld het afsluiten tijdens de weekends van een park of bos.

En die burgemeesters die daarop falen, te voorzien van ... een gasboete.

gertc
6 april 2020, 17:06
Volgens mij ben je een stuk vergeten lezen, het mag nog steeds niet maar men vraagt soepelheid voor oa bejaarden en gehandicapten.
https://i.postimg.cc/bJZDJMYV/Screenshot-20200406-180432.png
bron (https://www.hln.be/video/crisiscentrum-dient-bart-de-wever-van-antwoord~p139348)

Hypochonder
6 april 2020, 17:08
Daar heb je 100% gelijk in. In eerste instantie is het niet aan rechters om subversieve uitlatingen van politici te beoordelen. Dit zou door zelfregulering kunnen gebeuren. Persoonlijk vind ik het niet kunnen dat een burgemeester zich bezondigt aan het aanzetten tot overtredingen. Niet alleen Bart De Wever gaat hier over de schreef. Ook de voorzitter van Open VLD roept op om de regels te overtreden.

Maar jongen toch, welke parketmagistraat gaat er een zaak van maken als blijkt dat iemand dan toch alleen op een bankje is gaan zitten of alleen een balletje is gaan gooien op een pleintje. Het is niet omdat u dit hier tot in het lachwekkende gaat opblazen omdat De Wever uw persoonlijke obsessie is dat anderen dit ook zullen doen.

marie daenen
6 april 2020, 17:16
meiske

herlees :


Die waarheid sloeg op het simpele feit dat we in een economische recessie ( ? depressie ) gaan geraken.
Welke Belgicist ontkent dat ?

Oei, ik dacht dat dat janken was...

spherelike
6 april 2020, 17:18
https://i.postimg.cc/bJZDJMYV/Screenshot-20200406-180432.png
bron (https://www.hln.be/video/crisiscentrum-dient-bart-de-wever-van-antwoord~p139348)
waarschijnlijk handig geknipt in de uitleg

Uit de standaard deze middag :
'Wanneer we toelaten om in parken rond te hangen, bestaat het risico dat er samenscholingen ontstaan', zegt Stevens. 'Ook uitrusten op een bank mag in principe niet. Lopers doseren best hun krachten.'
Er is wel een uitzondering voorzien voor zwangere vrouwen, ouderen en andere personen die mogelijk moeilijker te been zijn, net als voor mentaal gehandicapten.

marie daenen
6 april 2020, 17:21
Waarom is de vraag naar het exit-plan van N-VA, waar Bart De Wever zelf over begint, een gebash ? Is zijn exit-plan geheim en mag het publiek er geen weet van hebben ? Zijn al de maatregelen die Vlaio neemt maar om te lachen ?

Aan mij vragen naar het exitplan van BDW... Kun jij mij het exitplan van de regering geven???

De schoofzak
6 april 2020, 17:25
Waarom is de vraag naar het exit-plan van N-VA, waar Bart De Wever zelf over begint, een gebash ? Is zijn exit-plan geheim en mag het publiek er geen weet van hebben ? Zijn al de maatregelen die Vlaio neemt maar om te lachen ?

Voor de oppositie geldt: vragen staat vrij, het refuseren hoort er bij.
Voor de regering geldt: de regering heeft de plicht om goed voor de burgers te zorgen.
Daar zit meer dan een nuance-verschil in.

marie daenen
6 april 2020, 17:26
Dat weet ik zelf zeker marie
Voor hem mag die communitaire brol op zolder
Die wilt gewoon _ in zijn visie en met zijn overtuiging _ 'goed' bestuur en saneren.
Alleen heeft hij zichzelf laten vastrijden nu de vb zo dicht in zijn nek is komen briezen
Wat moet ie
Erin stappen en electoraal verlies oplopen .. er niet instappen en naar de vergetelheid geraken


Denk maar eens goed na wat precies bashen is
Ik lach graag met de nva en haar kemels, moet niet veel van die partij noch van Bartje ...maar zoals ik al zei had ik liever gehad dat er een regering uit de bus was gekomen met hen erin dan dit


met het vb doen we juist niks
Coiffeurke zal eerst op zijn plechtig communiezieltje moeten beloven dat hij afstand gedaan heeft van dat bruin ranzige
Het volstaat niet van gewoon wat gematigder over te komen


ah zijt ge er weer ?
Ge moet weten wat je wilt hé en wat je zegt hé
Volgens jou was er met deze regering al een staatsgreep gepleegd

Als dat coiffeurke een bruin ranzig ventje is met bruin ranzige ideeën; hewel dan is er het gerecht om dat te bestraffen en niet zogenaamde andere politieke partijen die zelf het anti-Vlaams bruin ranzig wapen hoog in het vizier dragen...
Als la Belgique weigert met het VB te praten en denkt dat het ter eeuwige dagen volstaat om enkel een federale regering te kunnen vormen zonder Vlaamse meerderheid; hoe democratisch en hoe anti-vlaams racistisch... hewel dan zal het vlug gedaan zijn met dat la Belgique...

ViveLaBelgique
6 april 2020, 17:41
Aan mij vragen naar het exitplan van BDW... Kun jij mij het exitplan van de regering geven???

Welke regering ? De federale regering heeft de politieke afspraak dat ze zich enkel over corona-maatregelen gaat bekommeren. Het is aan de federale parlementsleden om een federale regering op been te brengen.

Van de Vlaamse regering heb ik ook nog geen weet van een exit-plan. Ik ben er wel nieuwsgierig naar.

ViveLaBelgique
6 april 2020, 17:42
Voor de oppositie geldt: vragen staat vrij, het refuseren hoort er bij.
Voor de regering geldt: de regering heeft de plicht om goed voor de burgers te zorgen.
Daar zit meer dan een nuance-verschil in.

Beste schoofzak,

zit N-VA volgens jou federaal in de oppositie ?

praha
6 april 2020, 17:44
Als dat coiffeurke een bruin ranzig ventje is met bruin ranzige ideeën; hewel dan is er het gerecht om dat te bestraffen en niet zogenaamde andere politieke partijen die zelf het anti-Vlaams bruin ranzig wapen hoog in het vizier dragen...
Als la Belgique weigert met het VB te praten en denkt dat het ter eeuwige dagen volstaat om enkel een federale regering te kunnen vormen zonder Vlaamse meerderheid; hoe democratisch en hoe anti-vlaams racistisch... hewel dan zal het vlug gedaan zijn met dat la Belgique...


Ge zijt hier weer in uw oude gewoonte aan terugvallen en met de waarheid een loopje aan het nemen.

1) Het staat de andere vrij met wie ze willen meewerken of niet...er is derhalve dus geen sprake van een straf of wat dan ook

2) Het niet willen samenwerken met het vb heeft niks te doen met anti-Vlaams

3) Die profetie horen we nu al geruim 20 en zelfs 40 jaar als we het beschouwen zonder naamswijziging

Zelfs Nostradamus was pak acurater
Misschien moet ge overstappen van de gecontamineerde champignons uit Durbuy naar ander en beter hallucinogeen spul en schrijf je net zo'n leuke kwatrijnen

4) Dat vlug gedaan zijn is een illusie tenzij ge een gewapende opstand wilt.
Ge hebt daar naar het 't schijnt een gekwalificeerde meerderheid voor nodig

ViveLaBelgique
6 april 2020, 17:47
Maar jongen toch, welke parketmagistraat gaat er een zaak van maken als blijkt dat iemand dan toch alleen op een bankje is gaan zitten of alleen een balletje is gaan gooien op een pleintje.

Het laatste is toegelaten, het eerste niet. De strafmaatregelen zijn in eerste instantie waarschuwing door lokale politie, dan gasboetes en dan strafblad.

djimi
6 april 2020, 18:07
Domme ik die dacht dat prioriteiten in vervolging bij de procureurs zaten
volgen zijn zeggen alle verordeningen binnen de coronamaatregelen die volgens HEM absurd zijn.

Arrogantie, hoogmoed, eigendunk en een gevoel van ongenaakbaarheid.

Geknipt voor de vaderlandse politiek, dus, eigenlijk.

Een one-on-one copy van Guy Verhofstadt, of Didier Reynders, of Marc Eyskens, ...


Binnenkort een titel en een lintje voor die gast :twisted:

Elio di Supo
6 april 2020, 20:55
De Crem heeft soloslim gespeeld en ligt nu aan de ketting. Hij moet vanaf vandaag als een schooljongentje alles eerst gaan vragen aan Wlimés alvorens hij nog iets mag doen. Hij moet het zelfs eerst gaan vragen als hij een scheet wil laten...

In het Frans uiteraard.

Chère Madame la Premier ministre, veuillez prendre note de mon humble demande de péter.

Tavek
6 april 2020, 21:04
Voor de oppositie geldt: vragen staat vrij, het refuseren hoort er bij.
Voor de regering geldt: de regering heeft de plicht om goed voor de burgers te zorgen.
Daar zit meer dan een nuance-verschil in.

De NVa kan dus terug gaan doen waar ze goed in is:

zagen
klagen
en calimero spelen

Witte Kaproen
6 april 2020, 21:08
Neen, weg corona, weg de schijnbare eensgezindheid in dit land... en dan zal er hard, vooral door de francofonie, hard gevochten worden om de overblijvende welvaart van vooral uit Vlaanderen naar zich toe te trekken...
Gedaan met het vriendelijke 'mais nous sommes quand même bien ensemble'

Magnette en Bouchez hebben dit land voorgoed uit elkaar gespeeld ,maar beseffen het nog niet.

DewareJakob
6 april 2020, 21:11
Als dat coiffeurke een bruin ranzig ventje is met bruin ranzige ideeën; hewel dan is er het gerecht om dat te bestraffen en niet zogenaamde andere politieke partijen die zelf het anti-Vlaams bruin ranzig wapen hoog in het vizier dragen...
Als la Belgique weigert met het VB te praten en denkt dat het ter eeuwige dagen volstaat om enkel een federale regering te kunnen vormen zonder Vlaamse meerderheid; hoe democratisch en hoe anti-vlaams racistisch... hewel dan zal het vlug gedaan zijn met dat la Belgique...
Hoe sneller hoe beter.
Alle berichtjes van de Belgicistjes en fans van de Waalse Vlaams-racistische partijen (dus ongeveer alle) bewijzen het.

DewareJakob
6 april 2020, 21:15
Magnette en Bouchez hebben dit land voorgoed uit elkaar gespeeld ,maar beseffen het nog niet.
Goed zo.
Een dodelijke ziekte misbruiken om eenzijdig de macht naar zich toe te trekken, gesteund door opportunistische nestbevuilers. Bah.
Soms denk je je hebt het absolute dieptepunt gezien. En dan komt de PS-Ecolo-Groen...

Elio di Supo
6 april 2020, 21:25
De NVa kan dus terug gaan doen waar ze goed in is:

zagen
klagen
en calimero spelen

Ja, in achterbakse en slinkse spelletjes spelen moeten ze nog wat bijleren.

Gelukkig hebben we nu diegenen aan de macht die daarvoor een oorkonde van bekwaamheid hebben.

Het Oosten
6 april 2020, 21:26
Als dat coiffeurke een bruin ranzig ventje is met bruin ranzige ideeën; hewel dan is er het gerecht om dat te bestraffen en niet zogenaamde andere politieke partijen die zelf het anti-Vlaams bruin ranzig wapen hoog in het vizier dragen...
Als la Belgique weigert met het VB te praten en denkt dat het ter eeuwige dagen volstaat om enkel een federale regering te kunnen vormen zonder Vlaamse meerderheid; hoe democratisch en hoe anti-vlaams racistisch... hewel dan zal het vlug gedaan zijn met dat la Belgique...



Ze waren al niet meer met zovelen, maar na de Corona-crisis zullen ze nog met weiniger zijn, de oudjes op de IJzerwake. Edoch, misschien is heel die corona-ziekte uiteindelijk de schuld van de francofonie.

Another Jack
6 april 2020, 21:31
Arme Bart,
Een land door het ijs gezakt, met voorgoed uit elkaar gespeelde politici, geteisterd door een dodelijke ziekte... krijgt hij maar niet kapot.

daiwa
7 april 2020, 13:03
Uit zijn ambt als burgemeester ontzetten, want dit is net zijn plicht. Hij is hoofd van de lokale politie die de wetten en verordeningen van de hogere overheid moet doen naleven.

Maar een socialistische burgemeester die de politie verbood in te grijpen toen ''jongeren'' winkels plunderden, winkeliers bedreigden en auto's in brand staken mag blijven zitten?

marie daenen
7 april 2020, 13:06
Ge zijt hier weer in uw oude gewoonte aan terugvallen en met de waarheid een loopje aan het nemen.

1) Het staat de andere vrij met wie ze willen meewerken of niet...er is derhalve dus geen sprake van een straf of wat dan ook

2) Het niet willen samenwerken met het vb heeft niks te doen met anti-Vlaams

3) Die profetie horen we nu al geruim 20 en zelfs 40 jaar als we het beschouwen zonder naamswijziging

Zelfs Nostradamus was pak acurater
Misschien moet ge overstappen van de gecontamineerde champignons uit Durbuy naar ander en beter hallucinogeen spul en schrijf je net zo'n leuke kwatrijnen

4) Dat vlug gedaan zijn is een illusie tenzij ge een gewapende opstand wilt.
Ge hebt daar naar het 't schijnt een gekwalificeerde meerderheid voor nodig

Goed zo praha, het staat aan de anderen vrij om te weigeren met de Vlaamse meerderheid te praten... Moeten ze daarna niet komen zagen dat het land ophoud te bestaan...

marie daenen
7 april 2020, 13:10
Maar een socialistische burgemeester die de politie verbood in te grijpen toen ''jongeren'' winkels plunderden, winkeliers bedreigden en auto's in brand staken mag blijven zitten?

2

daiwa
7 april 2020, 13:10
Ik begrijp ook niet waar het Vlaams Belang, PVDA/PTB en de rest niet het vertrouwen heeft gegeven aan Wilmès I en de volmachten mee heeft goedgekeurd.

Als je niet mag weten wat die volmachten precies inhouden kan je ze ook niet goedkeuren. Geen enkele partij doet dat.

daiwa
7 april 2020, 13:20
Welke goedkeuring van EU standpunten ?

Nog meer geld aan Europa beloven behoort niet tot de volmachten die deze minderheidsregering kreeg om corona te bestrijden.
Hier ging ze haar boekje duidelijk te buiten .

praha
7 april 2020, 13:48
Goed zo praha, het staat aan de anderen vrij om te weigeren met de Vlaamse meerderheid te praten... Moeten ze daarna niet komen zagen dat het land ophoud te bestaan...
ah ben blij dat ge het daarmee al eens zijt dat men die keuze heeft
Nog niet zo lang gelden heette dat bij jou 'ondemocratisch'

Nu de cruciale vraag nog... over welke Vlaamse meerderheid hebt gij het precies ?

Een vlug opzoeken levert me 11,9 % op voor het vb
Voor de nva 16,0 %
op het totaal wat betreft het federale niveau

Ja da's echt wel een overdonderende Vlaamse meederheid, marie :roll:

praha
7 april 2020, 13:57
...en ik hoor je al afkomen dus ik heb me de moeite getroost dat rudimentair even % te berekenen wat het betekent alleen bekeken naar 'Vlaams front'

Dan kom ik op 28% nva en 21 % vb

Dus waar zie jij die Vlaamse meerderheid vertolkt in één van die twee partijen ?

marie daenen
7 april 2020, 20:00
...en ik hoor je al afkomen dus ik heb me de moeite getroost dat rudimentair even % te berekenen wat het betekent alleen bekeken naar 'Vlaams front'

Dan kom ik op 28% nva en 21 % vb

Dus waar zie jij die Vlaamse meerderheid vertolkt in één van die twee partijen ?

Praha, je moet de kurf volgen en die is steeds sterker en sterker neerwaarts voor de Belgicisten... We spreken niet over de verkiezingen die voorbij zijn; wij spreken over de verkiezingen die gaan komen...

Denk je echt dat de Vlamingen het gaan blijven dulden dat ze het steeds weer en opnieuw met een Vlaamse minderheid in de federale regering moeten doen; waarbij die minderheid zich bovendien telkens weer en opnieuw in de luren laten leggen door hun zogezegde franstaligen broeders???
En vooral omdat het steeds meer en meer om geld gaat... Men kan de Vlamingen veel wijsmaken maar als hij ziet hoe, dank zij la Belgique, er met zijn geld gemorst wordt...

De schoofzak
8 april 2020, 08:21
Goed zo praha, het staat aan de anderen vrij om te weigeren met de Vlaamse meerderheid te praten... Moeten ze daarna niet komen zagen dat het land ophoud te bestaan...

2
Hoe kwalificeren we een land dat niet eens een normale regering op de been kan brengen?

spherelike
8 april 2020, 08:28
2
Hoe kwalificeren we een land dat niet eens een normale regering op de been kan brengen?

Een land dat verziekt is door extremisten voor puur eigenbelang? of zoals u het in een andere draad vermelde, voor hun eigen vetbetaald parlementair zitje

quercus
8 april 2020, 08:46
:lol:

Ja dat gaat het oplossen : weg corona weg recessie
Corona is een voorbijgaand verschijnsel. De recessie zal erg zijn, maar ze zal nog erger zijn zolang wij aan het permanent armlastige rood Wallonië vastgekleefd blijven. Want de recessie en de problemen van de openbare financiën worden in dit bananenland voor Vlaanderen nog verzwaard door de drainage van de transfers richting Walenland. We moeten streven naar een éénzijdige Vlexit uit la Belgique. Het Vlaams Parlement kan dit.

ViveLaBelgique
8 april 2020, 08:49
Corona is een voorbijgaand verschijnsel. De recessie zal erg zijn, maar ze zal nog erger zijn zolang wij aan het permanent armlastige rood Wallonië vastgekleefd blijven. Want de recessie en de problemen van de openbare financiën worden in dit bananenland voor Vlaanderen nog verzwaard door de drainage van de transfers richting Walenland. We moeten streven naar een éénzijdige Vlexit uit la Belgique. Het Vlaams Parlement kan dit.

Is er één politicus die de kiesdrempel haalt die een soeverniteitsverklaring in het Vlaams parlement gaat neerleggen ? Hoe zit het met Brussel waar de Vlaamse gemeenschap via de Vlaamse regering persoonsgebonden bevoegdheden heeft ?

ViveLaBelgique
8 april 2020, 08:50
Nog meer geld aan Europa beloven behoort niet tot de volmachten die deze minderheidsregering kreeg om corona te bestrijden.
Hier ging ze haar boekje duidelijk te buiten .

Wie belooft meer geld aan Europa ?

djimi
8 april 2020, 08:59
Is er één politicus die de kiesdrempel haalt die een soeverniteitsverklaring in het Vlaams parlement gaat neerleggen ? Hoe zit het met Brussel waar de Vlaamse gemeenschap via de Vlaamse regering persoonsgebonden bevoegdheden heeft ?

Me docht dat de verenigde intelligentsia (*) der vlexit-planologen daar al een oplossing voor had gevonden:

'ge bouwt daar een muur rond, en dan laat ge dat stikken'

:roll:



(*) mocht dat als een belediging klinken: des te beter :twisted:

praha
8 april 2020, 09:28
Praha, je moet de kurf volgen en die is steeds sterker en sterker neerwaarts voor de Belgicisten... We spreken niet over de verkiezingen die voorbij zijn; wij spreken over de verkiezingen die gaan komen...
jaaaaaaaaa halo

Ik heb je dat vorige keer al verteld.
Als ge spreekt over het 'ondemocratisch' gehalte van nu omdat men niet met de Vlaamse meerderheid wilt praten dan gaat het ook over nu hé

Wat de toekomst brengt heeft daar dan niks mee te maken.

Ge kunt net zo goed stellen dat door één of ander (on)gelukkig toeval (bv corona) de mensen een volgende rit massaal gaan stemmen op groen of pvda, etc
Wilt dat dan zeggen dat ge nu überhaupt die partijen nu mee moet betrekken
Da's gewoon onzin.

Alles wat telt is een meerderheid vinden.
Hoe meer versnipperd het landschap hoe moeilijker het zal zijn x-aantal partijen bij elkaar te brengen die zich ergens kunnen settelen in een brede consensus over die verschillende partijen.
De nva heeft het van meet af aan verkloot door zich onwrikbaar op te stellen...anders hadden we al een paars-gele regering gehad kunnen hebben.
( dit even gesteld zonder de smerige spelletjes langs beide kanten, electorale strategie, etc )


Denk je echt dat de Vlamingen het gaan blijven dulden dat ze het steeds weer en opnieuw met een Vlaamse minderheid in de federale regering moeten doen; waarbij die minderheid zich bovendien telkens weer en opnieuw in de luren laten leggen door hun zogezegde franstaligen broeders???

Vlaamse minderheid ?
Hoeveel keren gaat ge de waarheid nog verdraaien ?

Michel I: mr 20, open vld 14, nva 33, cd&v 18
Michel II: mr 20, open vld 14, cd&v 18 -> blijkbaar vonden de Vlamingen dat ze oververtegenwoordigd waren 8-)
Wilmès I : mr 14, open vld 12, cd&v 12
Het is enkel bij Wilmès II dat het ergens ligt op 43% Vlaamse zetels




En vooral omdat het steeds meer en meer om geld gaat... Men kan de Vlamingen veel wijsmaken maar als hij ziet hoe, dank zij la Belgique, er met zijn geld gemorst wordt...
Ons geld zal je bedoelen

Ja daar wordt wat afgemorst ...dat die calimero's dan hadden deelgenomen en ook blijven om het zaakje te saneren hé
Ze claimen daar toch de besten in te zijn
11,8 miljard is het tekort voor 2019

En wat denkt ge dat die corona teweeg gaat brengen en wie daar de relatief de grootste moeilijkheden mee gaat hebben ?
Vlaanderen moet het net hebben van het bedrijfsleven en dat ligt nu volledig plat

praha
8 april 2020, 09:35
2
Hoe kwalificeren we een land dat niet eens een normale regering op de been kan brengen?
Een land met een hoop nva lastpakken die geen normale regering willen ?

praha
8 april 2020, 09:45
Corona is een voorbijgaand verschijnsel. De recessie zal erg zijn, maar ze zal nog erger zijn zolang wij aan het permanent armlastige rood Wallonië vastgekleefd blijven. Want de recessie en de problemen van de openbare financiën worden in dit bananenland voor Vlaanderen nog verzwaard door de drainage van de transfers richting Walenland. We moeten streven naar een éénzijdige Vlexit uit la Belgique. Het Vlaams Parlement kan dit.
ah okay
Dus zoals ik al kwam te stellen
Die exit waar bdw het over heeft dient ge ook ergens context te zien van een exit België

...en ik vermoed dat de problemen van deze recessie vooral verzwaard zullen worden door Vlaanderen
Het is namelijk Vlaanderen dat volledig afhankelijk geworden is van zijn bedrijven die nu in de shit komen
De klap gaat voor Vlaanderen veel zwaarder overkomen dan voor Wallonië
Dat los je niet meteen op door die 6 a 7 miljard

patrickve
8 april 2020, 09:46
Een land met een hoop nva lastpakken die geen normale regering willen ?

Dat is indirect het voornaamste nut van die lastpakken. Belgie doet het altijd beter als het geen regering heeft.

praha
8 april 2020, 09:55
Nog meer geld aan Europa beloven behoort niet tot de volmachten die deze minderheidsregering kreeg om corona te bestrijden.
Hier ging ze haar boekje duidelijk te buiten .
Zijt ge daar zeker van ?

Ge vergeet al te gemakkelijk, denkelijk dat Wilmès II een regering in lopende is aangevuld met die corona-perikelen

Die verhoging met 1,2 milj ( dacht ik ) is een rechtstreeks gevolg van de brexit
Die inleg dient nu verdeeld te worden over de overige lidstaten
Lijkt me allemaal redelijk rotsvast te staan in afspraken tenzij ge als België dwars wilt gaan liggen....en net daarvoor zou je een meerderheid moeten hebben

praha
8 april 2020, 10:01
Dat is indirect het voornaamste nut van die lastpakken. Belgie doet het altijd beter als het geen regering heeft.
misschien

Maar daar ging het effe niet over
Schoof was zijn beklag aan 't doen over 't feit dat men er niet in slaagt een normale regering op de been te brengen.
Als er morgen een vivaldi-ke uit de bus zou vallen zal hij ook geen normale regering vinden.

De schoofzak
8 april 2020, 17:22
Een land dat verziekt is door extremisten voor puur eigenbelang? of zoals u het in een andere draad vermelde, voor hun eigen vetbetaald parlementair zitje

Als een land verziekt is, dan moet het behandeld - lees: gereorganiseerd - worden.

De schoofzak
8 april 2020, 17:24
misschien

Maar daar ging het effe niet over
Schoof was zijn beklag aan 't doen over 't feit dat men er niet in slaagt een normale regering op de been te brengen.
Als er morgen een vivaldi-ke uit de bus zou vallen zal hij ook geen normale regering vinden.

Jawel hoor !!
Maar waarom kwam het niet uit de bus, gedurende x maanden?
Omdat er een paar Vlaamse partijen zeer goed weten wat de consequenties zullen zijn.

daiwa
8 april 2020, 17:36
Wie belooft meer geld aan Europa ?

Premier Wilmés !

spherelike
8 april 2020, 17:37
Als een land verziekt is, dan moet het behandeld - lees: gereorganiseerd - worden.

mogelijk, maar zijn jullie dan goed bezig om dit te bereiken?

spherelike
8 april 2020, 17:39
We moeten streven naar een éénzijdige Vlexit uit la Belgique. Het Vlaams Parlement kan dit.

Toch niet, er zal zoals bij een echtscheiding steeds moeten gepraat worden over een boedelscheiding.
Om nog maar te zwijgen over de reactie van EU, dat hebben de Catalanen al ondervonden.

praha
8 april 2020, 17:49
Jawel hoor !!
Maar waarom kwam het niet uit de bus, gedurende x maanden?
Omdat er een paar Vlaamse partijen zeer goed weten wat de consequenties zullen zijn.
Dan zou jij dé uitzondering vormen Schoof

Waarom ?
Omdat men ( en ook de koning zag dat zo ) het liefste had dat de nva zou deelnemen aan de regeringsvorming als grootste partij langs Vlaamse kant
Helaas was het bartje die dat inhoudelijk onmogelijk heeft gemaakt.
Ge kunt niet staan te eisen alleen maar omdat ge de grootste partij zijt dat de rest zich maar moet schikken en al zeker niet als je programma ver afwijkt van de rest.
Komt daar nog wat communautaire rotzooi ( voor de achterban en de briesende asem van coiffeurke in zijn) bij te zien dan wordt het helemaal te zot voor woorden...dan zeg je in feite hetzelfde als : ik wil bij clubke x om clubke x zo snel mogelijk te ontmantelen
En daarboven had ge nog het feit dat het dan met de ps zou zijn en die twee hebben mekaar jarenlang voor rot versleten.

ViveLaBelgique
8 april 2020, 18:26
Premier Wilmés !

Fake News. Is er geen enkel akkoord in de EC voor coronageld voor de lidstaten.

marie daenen
8 april 2020, 18:29
Fake News. Is er geen enkel akkoord in de EC voor coronageld voor de lidstaten.

Wat niet tegenspreek dat Wilmes, op haar eentje zonder rekening te houden met de anderen, en zeker niet de Vlamingen, meer geld beloofd had

ViveLaBelgique
8 april 2020, 18:33
Wat niet tegenspreek dat Wilmes, op haar eentje zonder rekening te houden met de anderen, en zeker niet de Vlamingen, meer geld beloofd had

Bron ?

De schoofzak
8 april 2020, 19:03
mogelijk, maar zijn jullie dan goed bezig om dit te bereiken?

We doen ons best.
Zoals de andere partijen hun best doen om te trachten een normale regering te vormen.