PDA

View Full Version : https://www.info-coronavirus.be/nl/


Travis Bickle
7 april 2020, 18:01
https://forum.politics.be/attachment.php?attachmentid=112105&stc=1&d=1586277968

Op datum van 30 januari 2020 werd website www.info-coronavirus.be geregistreerd.

Echter, drie weken later (23 februari 2020) zegt Marc Van Ranst, dat reizen naar Italië perfect kan ...

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/02/23/viroloog-van-ranst-over-coronavirus-dit-is-een-pandemie/

In Noord-Italië zijn momenteel verschillende gemeenten in quarantaine geplaatst. Wie van plan is om in de krokusvakantie naar Italië te trekken, mag dat gerust doen, zegt Van Ranst. "Ik zou niet thuisblijven", zegt hij resoluut. "Denk wel aan goede handhygiëne en probeer veel mensenmassa's te vermijden. Al is dat niet evident in bijvoorbeeld skigebieden bij de après-ski."

Onze overheid voorzag dus reeds op 30 januari een website met info over iets wat tot dan als 'maar een griepje' werd beschouwd; en waarbij diegene die waarschuwingen de wereld instuurde over de gevaren ervan, door onze eigen minister van volksgezondheid, als 'dramaqueen' werd weggezet.

Vervolgens wordt tot midden maart gewacht, om de eerste stappen te zetten naar een lockdown. Waar is het fout gelopen? Hoe rijm je dit allemaal?

IJsboer
7 april 2020, 18:12
Uit voorzorg.

Het is namelijk niet omdat de overheid iets doet met jouw belastingsgeld dat de overheid denkt dat het nodig is.

kojak
7 april 2020, 18:16
@Travis: Klopt wat je zegt, maar de gemeenten die in lock-down geplaatst werden waren ver van de skigebieden.
Zo zou het geen direct gevaar geweest zijn.

Dat is toch wat ik er nadien van gehoord heb.
Waar het nu juist fout gelopen is, dat weet ik nu ook niet.
Ik ga dus ook niet zo maar met het vingertje gaan wijzen zonder er écht meer over te weten.
Stel dat hij die reizen zou verboden hebben, dan had hij ook heel wat ongenoegen geschept bij mensen die hun reis geboekt & betaald hadden.
Mocht nadien gebleken zijn dat het een storm in een glaasje water was, was hij ook de pineut.
9/10 ergens een combinatie van feiten en mss een onderschatting van de snelheid waarmee het virus zich toen verspreid heeft ?
Of verkeerde info van Italië uit ?

Boduo
7 april 2020, 18:48
https://forum.politics.be/attachment.php?attachmentid=112105&stc=1&d=1586277968

Op datum van 30 januari 2020 werd website www.info-coronavirus.be geregistreerd.

Echter, drie weken later (23 februari 2020) zegt Marc Van Ranst, dat reizen naar Italië perfect kan ...

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/02/23/viroloog-van-ranst-over-coronavirus-dit-is-een-pandemie/



Onze overheid voorzag dus reeds op 30 januari een website met info over iets wat tot dan als 'maar een griepje' werd beschouwd; en waarbij diegene die waarschuwingen de wereld instuurde over de gevaren ervan, door onze eigen minister van volksgezondheid, als 'dramaqueen' werd weggezet.

Vervolgens wordt tot midden maart gewacht, om de eerste stappen te zetten naar een lockdown. Waar is het fout gelopen? Hoe rijm je dit allemaal?

Rijmen ?
1. Achteraf praten & kritiek geven is gemakkelijk
2. De beste stuurlui staan aan wal.

In het begin v.d. coronacrisis hebben we jou hier niet gezien.

Another Jack
7 april 2020, 18:52
"Te laat!"
"Te vroeg!"

Och ja...

Dadeemelee
7 april 2020, 18:59
@Travis: Klopt wat je zegt, maar de gemeenten die in lock-down geplaatst werden waren ver van de skigebieden.
Zo zou het geen direct gevaar geweest zijn.

Dat is toch wat ik er nadien van gehoord heb.
Waar het nu juist fout gelopen is, dat weet ik nu ook niet.
Ik ga dus ook niet zo maar met het vingertje gaan wijzen zonder er écht meer over te weten.
Stel dat hij die reizen zou verboden hebben, dan had hij ook heel wat ongenoegen geschept bij mensen die hun reis geboekt & betaald hadden.
Mocht nadien gebleken zijn dat het een storm in een glaasje water was, was hij ook de pineut.
9/10 ergens een combinatie van feiten en mss een onderschatting van de snelheid waarmee het virus zich toen verspreid heeft ?
Of verkeerde info van Italië uit ?

Dat is zo, er was dacht ik 1 dode gevallen een oude vrouw. Van de skigebieden was niks gemeld.

En ik zou hier foto’s en uitspraken kunnen plaatsen van begin maart van criticasters (aka diegenen die langs de kant staan te roepen).

Travis Bickle
7 april 2020, 19:03
"Te laat!"
"Te vroeg!"

Och ja...

Het gaat erom, dat op het moment dat op het moment de situatie nog geminimaliseerd werd en werd afgedaan als 'maar een griepje'; er wel een gehele website werd voorzien met informatie over 'dat griepje' ... Een website met een zelfde setup van ebola trouwens.

Another Jack
7 april 2020, 19:13
Het gaat erom, dat op het moment dat op het moment de situatie nog geminimaliseerd werd en werd afgedaan als 'maar een griepje'; er wel een gehele website werd voorzien met informatie over 'dat griepje' ... Een website met een zelfde setup van ebola trouwens.

De domeinnaam werd gereserveerd.
Dat heet vooruit zien.

patrickve
7 april 2020, 19:13
Het is fout gegaan als men in paniek modus een lockdown heeft beslist, en het is fout gegaan als men gewoon de bejaardenhuizen niet is gaan beschermen, en zich daartoe beperken.

Nadien zou men een toespraak kunnen gehouden hebben, dat men geen drastische dingen gaat doen om een piepkleine minderheid van de bevolking pogen te redden, als dat ambras oplevert voor de overgrote meerderheid, een fundamenteel democratisch principe in gedachten. Dat deze epidemie niet meer dan een paar procent van de bevolking zou doden, en dat het voor de meerderheid helemaal geen zware ziekte zou zijn. Dat we die overgrote meerderheid dus niet gaan lastigvallen voor de dood van die piepkleine minderheid. Maar dat er dus wel een hoop lijken zullen liggen binnen twee maanden, maar dat het nu eenmaal zo is.

En dat zou het dan geweest zijn.

Another Jack
7 april 2020, 19:15
Het is fout gegaan als men in paniek modus een lockdown heeft beslist, en het is fout gegaan als men gewoon de bejaardenhuizen niet is gaan beschermen, en zich daartoe beperken.

Het is niet fouter of beter gegaan als op een ander.
Het zijn gewoon altijd de zelfden die bij elke crisis hetzelfde lied zingen...

patrickve
7 april 2020, 19:16
Het is niet fouter of beter gegaan als op een ander.
Het zijn gewoon altijd de zelfden die bij elke crisis hetzelfde lied zingen...

Uiteraard. Omdat iedereen iedereen naaapt. Iedereen neemt identiek dezelfde domme maatregelen, op hetzelfde moment. Om dus een globale stommiteit te doen.

Men had voor de verandering eens slim kunnen zijn, en niks doen. Idioten die niks doen, zijn altijd minder idioot, dan idioten die maatregelen nemen, door andere idioten na te doen.

Men was er dan definitief vanaf geweest, van die epidemie, binnen een paar weken.

Dat zou bergen goud waard zijn, als alle anderen met hun handen in hun haar zitten, en niet weten hoe ze hier voorbij moeten.

Travis Bickle
7 april 2020, 19:17
De domeinnaam werd gereserveerd.
Dat heet vooruit zien.

Zover was ik ook ... Maar waarom een domeinnaam reserveren voor iets wat uiteindelijk 'maar een griepje' is, en waarbij diegene die waarschuwt voor de gevolgen ervan, door nota bene een minister van 'volksgezondheid' voor "dramaqueen" wordt versleten?

Another Jack
7 april 2020, 19:17
Uiteraard. Omdat iedereen iedereen naaapt. Iedereen neemt identiek dezelfde domme maatregelen, op hetzelfde moment. Om dus een globale stommiteit te doen.

Totaal niet, geen twee landen met dezelfde regels.

patrickve
7 april 2020, 19:20
Totaal niet, geen twee landen met dezelfde regels.

Het gaat hem toch overal om mensen belemmeringen op te leggen, he. Soms wat erger dan anders. NERGENS merkt men enig initiatief om de epidemie SNELLER laten te gaan. Nergens organiseert men grote "infecteer-U" feesten.

Terwijl dat, hoe sneller men dat doet, hoe sneller het achter de rug is.

Another Jack
7 april 2020, 19:20
Zover was ik ook ... Maar waarom een domeinnaam reserveren voor iets wat uiteindelijk 'maar een griepje' is, en waarbij diegene die waarschuwt voor de gevolgen ervan, door nota bene een minister van 'volksgezondheid' voor "dramaqueen" wordt versleten?

Gouverner, c'est prévoir.

patrickve
7 april 2020, 19:22
Gouverner, c'est prévoir.

Men had beter testen en maskers voorzien, dan een website he.

Op 30 januari kon je nog veel maskers kopen. En testen.

De schoofzak
7 april 2020, 19:22
Hoe formuleerde Eyskens het ooit? Overal in de wereld zou ik als minister mijn ontslag moeten aanbieden, maar niet in dit apenland. Zo ongeveer.

Another Jack
7 april 2020, 19:24
Het gaat hem toch overal om mensen belemmeringen op te leggen, he. Soms wat erger dan anders. NERGENS merkt men enig initiatief om de epidemie SNELLER laten te gaan. Nergens organiseert men grote "infecteer-U" feesten.

Terwijl dat, hoe sneller men dat doet, hoe sneller het achter de rug is.

Je had zo'n feestje kunnen organiseren voor de lock down, naar Noord-Italië gaan feesten ...maar je hebt het niet gedaan.
Weet je waarom?
Omdat je IRL niet half de onnozelaar bent zoals je je hier voordoet.

Dadeemelee
7 april 2020, 19:25
Zover was ik ook ... Maar waarom een domeinnaam reserveren voor iets wat uiteindelijk 'maar een griepje' is, en waarbij diegene die waarschuwt voor de gevolgen ervan, door nota bene een minister van 'volksgezondheid' voor "dramaqueen" wordt versleten?

Voortschrijdend inzicht. We hebben al wat losse flodders gehad zoals de vogelgriep, de gekke koeienziekte, Sars (in deze omstreken), varkensgriep,...

Informatie uit China was niet alarmerend

Helaas, Covid bleek extreem besmettelijk en het is de eerste pandemie die we hier hebben sinds de Spaanse Griep.

patrickve
7 april 2020, 19:26
Je had zo'n feestje kunnen organiseren voor de lock down, naar Noord-Italië gaan feesten ...maar je hebt het niet gedaan.
Weet je waarom?
Omdat je IRL niet half de onnozelaar bent zoals je je hier voordoet.

Ik wil natuurlijk dat alle anderen zich infecteren he. Ik niet.
Als iedereen zich opsluit, heb ik daar geen voordeel meer aan.

Als ik mij opsluit, en de epidemie is snel voorbij, dan is dat veel voordeliger voor mij (en voor alle andere overlevers), dan aan zo een ding zonder einde moeten mee te doen. Voor alle overlevers is er geen enkel voordeel aan van dit laten te duren.

Dadeemelee
7 april 2020, 19:28
Men had beter testen en maskers voorzien, dan een website he.

Op 30 januari kon je nog veel maskers kopen. En testen.

Bij de NVA zouden ze nogal gelachen hebben met die verspilling van geld.

In de gezondheidszorg viel volgens hen nog veel te rapen.

Travis Bickle
7 april 2020, 19:28
Gouverner, c'est prévoir.

Die redenering volgend, vraag ik me af waarom onze overheid dan nog geen website heeft met betrekking op wereldoorlog III ...

Immers, het verschil tussen enerzijds iets dat wordt geminimaliseerd (hier een virus tot een 'griepje') en anderzijds een kans dat iets (in het voorbeeld, een derde wereldoorlog) zich werkelijk voltrekt, is m.i. niet zo heel groot.

dpg
7 april 2020, 19:29
De domeinnaam werd gereserveerd.
Dat heet vooruit zien.

Van de IT afdeling gezien die elders gezien hebben dat er dergelijke websites opgestart werden en voor de kostprijs moet je het ook niet laten, de hosting hebben ze al.

Boduo
7 april 2020, 19:37
Je had zo'n feestje kunnen organiseren voor de lock down, naar Noord-Italië gaan feesten ...maar je hebt het niet gedaan.
Weet je waarom?
Omdat je IRL niet half de onnozelaar bent zoals je je hier voordoet.

Hélemaal de onnozelaar, zoals veel forummers denken .
Slim maar onnozel.

;-)

kojak
7 april 2020, 19:39
Zover was ik ook ... Maar waarom een domeinnaam reserveren voor iets wat uiteindelijk 'maar een griepje' is, en waarbij diegene die waarschuwt voor de gevolgen ervan, door nota bene een minister van 'volksgezondheid' voor "dramaqueen" wordt versleten?

Er zijn in het verleden ook al grieppandemiën geweest.
Mss was dat de reden ? I don't know.
Corona had de symptomen van een griep(je), maar dat is serieus onderschat geweest zoals nadien duidelijk gebleken is.
Deels ook door de minimaliserende info die we uit China kregen.
Zelfs nu weten ze nog niet alles over dit virus.
Bvb, mensen die er nu 'zogezegd' immuun voor zijn. Voor hoelang ? Een paar maand, een jaar ?
Er zijn nu zelfs al gevallen gekend waar mensen het een tweede keer gekregen hebben. Of het net dezelfde was of een variant, dat laat ik zelf in het midden.

Dadeemelee
7 april 2020, 19:46
Er zijn in het verleden ook al grieppandemiën geweest.
Mss was dat de reden ? I don't know.
Corona had de symptomen van een griep(je), maar dat is serieus onderschat geweest zoals nadien duidelijk gebleken is.
Deels ook door de minimaliserende info die we uit China kregen.
Zelfs nu weten ze nog niet alles over dit virus.
Bvb, mensen die er nu 'zogezegd' immuun voor zijn. Voor hoelang ? Een paar maand, een jaar ?
Er zijn nu zelfs al gevallen gekend waar mensen het een tweede keer gekregen hebben. Of het net dezelfde was of een variant, dat laat ik zelf in het midden.

Zo ook met die strategische stock voor de Varkensgriep. Welke griep? Wie heeft daar ooit last van gehad? Steek uw vinger op.

63 miljoen mondmaskers die lagen weg te rotten.
En dan in 2018, moeten we die vervangen?
Degenen die JA zouden gezegd hebben zouden de Twitterwind wel van voren gekregen hebben.

kojak
7 april 2020, 20:01
Zo ook met die strategische stock voor de Varkensgriep. Welke griep? Wie heeft daar ooit last van gehad? Steek uw vinger op.

63 miljoen mondmaskers die lagen weg te rotten.
En dan in 2018, moeten we die vervangen?
Degenen die JA zouden gezegd hebben zouden de Twitterwind wel van voren gekregen hebben.

Nog een geluk dat we geen ezelsgriep hebben gehad of heel België stond in rep-en-roer. :lol:

dpg
7 april 2020, 20:03
Zo ook met die strategische stock voor de Varkensgriep. Welke griep? Wie heeft daar ooit last van gehad? Steek uw vinger op.

63 miljoen mondmaskers die lagen weg te rotten.
En dan in 2018, moeten we die vervangen?
Degenen die JA zouden gezegd hebben zouden de Twitterwind wel van voren gekregen hebben.

Achteraf lullen is makkelijk, daarom doet de oppositie dat ook.

Henri1
7 april 2020, 20:18
https://forum.politics.be/attachment.php?attachmentid=112105&stc=1&d=1586277968

Op datum van 30 januari 2020 werd website www.info-coronavirus.be geregistreerd.

Echter, drie weken later (23 februari 2020) zegt Marc Van Ranst, dat reizen naar Italië perfect kan ...

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/02/23/viroloog-van-ranst-over-coronavirus-dit-is-een-pandemie/



Onze overheid voorzag dus reeds op 30 januari een website met info over iets wat tot dan als 'maar een griepje' werd beschouwd; en waarbij diegene die waarschuwingen de wereld instuurde over de gevaren ervan, door onze eigen minister van volksgezondheid, als 'dramaqueen' werd weggezet.

Vervolgens wordt tot midden maart gewacht, om de eerste stappen te zetten naar een lockdown. Waar is het fout gelopen? Hoe rijm je dit allemaal?

Alweer een Van Ranst afzeikdraad ?

Zipper
7 april 2020, 20:40
https://forum.politics.be/attachment.php?attachmentid=112105&stc=1&d=1586277968

Op datum van 30 januari 2020 werd website www.info-coronavirus.be geregistreerd.

Echter, drie weken later (23 februari 2020) zegt Marc Van Ranst, dat reizen naar Italië perfect kan ...

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/02/23/viroloog-van-ranst-over-coronavirus-dit-is-een-pandemie/



Onze overheid voorzag dus reeds op 30 januari een website met info over iets wat tot dan als 'maar een griepje' werd beschouwd; en waarbij diegene die waarschuwingen de wereld instuurde over de gevaren ervan, door onze eigen minister van volksgezondheid, als 'dramaqueen' werd weggezet.

Vervolgens wordt tot midden maart gewacht, om de eerste stappen te zetten naar een lockdown. Waar is het fout gelopen? Hoe rijm je dit allemaal?

Wel, wel, wel...………………..tja, wie weet wat die overheid ons nog allemaal heeft verzwegen :|
Nice work, Travis 8-)

patrickve
8 april 2020, 05:11
63 miljoen mondmaskers die lagen weg te rotten.
En dan in 2018, moeten we die vervangen?
Degenen die JA zouden gezegd hebben zouden de Twitterwind wel van voren gekregen hebben.

Maar ge moet die niet opzij leggen tot die verrotten he. Ge moet die gebruiken en met nieuwe aanvullen, tiens.

Als gij thuis wat spaghetti op voorraad hebt, laat ge die 10 jaar liggen tot die niet meer goed is, of gebruikt ge die, en koopt ge nieuwe spaghetti ?

Het is trouwens veel en veel gemakkelijker, dan "nationale stocks" bij te houden. Ge moet ziekenhuizen en artsenpraktijken verplichten om zo een elementair materiaal op voorraad te hebben. En zelfs de bevolking aanraden om er wat in huis te hebben. Als ge mensen dwingt om een rookdetector te kopen, dan kunt ge het misschien stevig aanraden om een paar dozen maskers te hebben he. De weken dat het niet nutteloos is en niet gevaarlijk natuurlijk :-)

patrickve
8 april 2020, 05:16
Er zijn in het verleden ook al grieppandemiën geweest.
Mss was dat de reden ? I don't know.
Corona had de symptomen van een griep(je), maar dat is serieus onderschat geweest zoals nadien duidelijk gebleken is.
Deels ook door de minimaliserende info die we uit China kregen.


De minimaliserende info uit China was wel voorbij toen die een gebied zo groot als Frankrijk en Duitsland samen opsloten he. Dat was de 23ste januari dacht ik.

We hebben dus 2 of 3 weken Chinese desinformatie gehad, nadien konden we beseffen dat er wel iets aan de hand was.


Bvb, mensen die er nu 'zogezegd' immuun voor zijn. Voor hoelang ? Een paar maand, een jaar ?
Er zijn nu zelfs al gevallen gekend waar mensen het een tweede keer gekregen hebben. Of het net dezelfde was of een variant, dat laat ik zelf in het midden.

Dus hoe langer ge het rekt, hoe minder immuniteit er overblijft he.

Maar als er geen immuniteit is, kan je een vaccin vergeten he. Ook als de immuniteit om de twee maand verdwijnt, die zal dat nog meer doen met een vaccin. Iedereen om de maand vaccineren zekers, terwijl ge ze nog niet kunt testen.