PDA

View Full Version : Foute gegevens rond aantal doden in persconferentie van 11u, elke dag!


araneus
11 april 2020, 12:31
De gegevens die elke dag om 11 u worden gecommuniceerd omtrent Corona zijn niet volledig juist. Het lijkt er eerder op dat men alle overlijdens te wijten aan Corona die de vorige dag gerapporteerd zijn doorgeeft. Deze overlijdens vonden niet noodzakelijk de vorige dag plaats, er zijn er zelfs die enkele weken geleden zijn gestorven. Hierdoor krijg je in de praktijk een lager cijfer dan de werkelijkheid.
Neem als voorbeeld 4/4/2020. Volgens Sciensano vielen er op die dag 260 doden. Als we gaan kijken naar de mededeling van 5/4/2020 krijgen we er slechts 164. Dat is een verschil van 96!

Dus neen, er zijn gisteren geen 327 mensen overleden, het zullen er een pak meer zijn. Wie gelooft deze prutsers nog! De persconferentie van 11 u verbergt telkens de waarheid!

https://epistat.wiv-isp.be/covid/covid-19.html

dalibor
11 april 2020, 12:36
Als er op 11 april data doorkomen van overlijdens van eind maart of de eerste week van april, stel ik het op prijs dat ze die wel in de statistieken opnemen.

Het niet doen zou pas een probleem zijn.

patrickve
11 april 2020, 12:38
Als er op 11 april data doorkomen van overlijdens van eind maart of de eerste week van april, stel ik het op prijs dat ze die wel in de statistieken opnemen.

Het niet doen zou pas een probleem zijn.

Het probleem is natuurlijk dat de som dan juist is, maar de tijdsreeks fout, zodat de evolutie moeilijker te bestuderen valt.

araneus
11 april 2020, 12:49
Als er op 11 april data doorkomen van overlijdens van eind maart of de eerste week van april, stel ik het op prijs dat ze die wel in de statistieken opnemen.

Het niet doen zou pas een probleem zijn.

Natuurlijk moeten ze die overlijdens verwerken, maar ze moeten dat op de juiste manier melden! Ze kunnen dan ook gelijk zeggen dat de gegevens van de vorige dag nog onvolledig zijn.
Zeker in een weekend komen de cijfers pas later. Is het al opgevallen dat men telkens optimistisch is na een weekend?

Dadeemelee
11 april 2020, 13:19
Natuurlijk moeten ze die overlijdens verwerken, maar ze moeten dat op de juiste manier melden! Ze kunnen dan ook gelijk zeggen dat de gegevens van de vorige dag nog onvolledig zijn.
Zeker in een weekend komen de cijfers pas later. Is het al opgevallen dat men telkens optimistisch is na een weekend?

Ze hebben dat al van in het begin gezegd. De mensen in de ziekenhuizen en rusthuizen hebben wel wat beters te doen dan constant met statistiek bezig zijn.

Ze hebben ook gezegd dat ze achteraf voor zover mogelijk de getallen naar de juiste datum zouden corrigeren.

araneus
11 april 2020, 13:22
Ze hebben dat al van in het begin gezegd. De mensen in de ziekenhuizen en rusthuizen hebben wel wat beters te doen dan constant met statistiek bezig zijn.

Ze hebben ook gezegd dat ze achteraf voor zover mogelijk de getallen naar de juiste datum zouden corrigeren.

Maar ondertussen wordt dat niet meer zo gecommuniceerd. De kranten nemen de getallen over die dus verkeerd zijn.

De Standaard zegt het vandaag zo:

327 Belgen zijn overleden aan het coronavirus in de afgelopen 24 uur, meldt het Crisiscentrum.

patrickve
11 april 2020, 13:23
Ze hebben dat al van in het begin gezegd. De mensen in de ziekenhuizen en rusthuizen hebben wel wat beters te doen dan constant met statistiek bezig zijn.


Dat is het probleem van geen plan te hebben. Die statistieken zijn nochtans broodnodig. Die zijn zelfs veel belangrijker dan wat levens redden.

Dat is als een generaal die zegt: mijn soldaten zijn te druk bezig met vechten, om aan verkenning te doen. Op die manier wordt ge natuurlijk afgeslacht.

patrickve
11 april 2020, 13:24
Maar ondertussen wordt dat niet meer zo gecommuniceerd. De kranten nemen de getallen over die dus verkeerd zijn.


Dat is hun job, de zever van instanties uitbazuinen, he.

Dadeemelee
11 april 2020, 13:25
Dat is het probleem van geen plan te hebben. Die statistieken zijn nochtans broodnodig. Die zijn zelfs veel belangrijker dan wat levens redden.

Dat is als een generaal die zegt: mijn soldaten zijn te druk bezig met vechten, om aan verkenning te doen. Op die manier wordt ge natuurlijk afgeslacht.

Neen, het idiote is om die cijfers dagelijks te geven. Dat hebben ze ook al gezegd. Maar ze doen het toch omdat dat nu eenmaal zo verwacht wordt. Anders gaat men weer aan complotten en zo denken.

patrickve
11 april 2020, 13:27
Neen, het idiote is om die cijfers dagelijks te geven. Dat hebben ze ook al gezegd. Maar ze doen het toch omdat dat nu eenmaal zo verwacht wordt. Anders gaat men weer aan complotten en zo denken.

Als ge ze niet dagelijks kunt geven, dan gaan ze nog fouter zijn he. Want ge moet ze wel dagelijks verzamelen.

Zucht
11 april 2020, 13:42
Naast de dagelijkse cijfers, die ik zeker wil behouden, zou het ook interessant zijn om per week het totale dodencijfer (dus alle doden, niet alleen corona-gerelateerd) te vergelijken met het gemiddelde wekelijkse dodencijfer van de laatste paar jaren.
Immers naast de directe coronadoden zijn er mogelijk andere fataliteiten omdat "minder-dringende" medische testen en opnames stopgezet zijn.
Die totalen zouden de echte dodentol van de epidemie tonen.

patrickve
11 april 2020, 13:47
Die totalen zouden de echte dodentol van de epidemie tonen.

Van de maatregelen tegen de epidemie, wil je zeggen.

dalibor
11 april 2020, 13:49
Naast de dagelijkse cijfers, die ik zeker wil behouden, zou het ook interessant zijn om per week het totale dodencijfer (dus alle doden, niet alleen corona-gerelateerd) te vergelijken met het gemiddelde wekelijkse dodencijfer van de laatste paar jaren.
Immers naast de directe coronadoden zijn er mogelijk andere fataliteiten omdat "minder-dringende" medische testen en opnames stopgezet zijn.
Die totalen zouden de echte dodentol van de epidemie tonen.

Inderdaad. Als ik dat juist interpreteer sterven er dagelijks zoiets tussen de 200 en 400 mensen in België, met af en toe een uitschieter boven de 400.

https://statbel.fgov.be/nl/open-data/aantal-sterfgevallen-dag

patrickve
11 april 2020, 13:56
Inderdaad. Als ik dat juist interpreteer sterven er dagelijks zoiets tussen de 200 en 400 mensen in België, met af en toe een uitschieter boven de 400.

https://statbel.fgov.be/nl/open-data/aantal-sterfgevallen-dag

Dat is dan ook gemakkelijk te schatten: grosso modo sterft iets meer dan 1% van de bevolking per jaar. Dat is omdat we grotendeels een beetje minder dan 100 jaar worden, en dat er een beetje meer jonge mensen zijn dan oude.

In Belgie moeten er dus ongeveer 110 000 per jaar sterven, en deel je dat door 365, dan kom je uit op de grootte-orde die je daar vindt.

dalibor
11 april 2020, 14:01
Dat is dan ook gemakkelijk te schatten: grosso modo sterft iets meer dan 1% van de bevolking per jaar. Dat is omdat we grotendeels een beetje minder dan 100 jaar worden, en dat er een beetje meer jonge mensen zijn dan oude.

In Belgie moeten er dus ongeveer 110 000 per jaar sterven, en deel je dat door 365, dan kom je uit op de grootte-orde die je daar vindt.

De griep van voorjaar 2018 was een nogal agressieve en je ziet in die periode aantallen boven de 400, tot een absoluut record van 462 op 7 maart 2018.

Erw
11 april 2020, 14:11
De griep van voorjaar 2018 was een nogal agressieve en je ziet in die periode aantallen boven de 400, tot een absoluut record van 462 op 7 maart 2018.
... en het kwam niet elke dag in nieuws, gazet, .. en er werden geen winkels, bedrijven, ... tot sluiting gedwongen... en geen verboden tot *geeuw te lang rijtje.

patrickve
11 april 2020, 14:12
De griep van voorjaar 2018 was een nogal agressieve en je ziet in die periode aantallen boven de 400, tot een absoluut record van 462 op 7 maart 2018.

Oeioei, dat was erger dan corona ! :-D

dalibor
11 april 2020, 14:15
... en het kwam niet elke dag in nieuws, gazet, .. en er werden geen winkels, bedrijven, ... tot sluiting gedwongen... en geen verboden tot *geeuw te lang rijtje.

Dat waren wel alle doden. Als er ruwweg 250 sterven op een normale dag was dat een oversterfte aan griep van zowat 150-200 gedurende enkele weken. Je ziet nog een hele tijd wat hogere cijfers, dus zo'n epidemie heeft een vrij lange staart.

Amon_Re
11 april 2020, 17:11
Het probleem is natuurlijk dat de som dan juist is, maar de tijdsreeks fout, zodat de evolutie moeilijker te bestuderen valt.

Details, wie maalt er nu om details? Onze edele leiders.

Amon_Re
11 april 2020, 17:13
Naast de dagelijkse cijfers, die ik zeker wil behouden, zou het ook interessant zijn om per week het totale dodencijfer (dus alle doden, niet alleen corona-gerelateerd) te vergelijken met het gemiddelde wekelijkse dodencijfer van de laatste paar jaren.
Immers naast de directe coronadoden zijn er mogelijk andere fataliteiten omdat "minder-dringende" medische testen en opnames stopgezet zijn.
Die totalen zouden de echte dodentol van de epidemie tonen.

Ik zou willen dat ze vermelden hoeveel tests ze gedaan hebben, hoeveel % van die 20000/dag waarvoor ze naar eigen zeggen capaciteit hebben.

dalibor
11 april 2020, 17:14
Men kan beter doen gelijk de Chinezen. Geen enkele fout rechtzetten en stug het deksel op de prespot houden.

patrickve
11 april 2020, 17:27
Men kan beter doen gelijk de Chinezen. Geen enkele fout rechtzetten en stug het deksel op de prespot houden.

Inderdaad.

Alles bij elkaar is dat misschien een idee om deze ramp (ik heb het over de rampzalige lockdown) in te dijken: liegen en zeggen dat er nu al elke dag geen enkele dode meer is gevallen.
Doe dat een week, en je kan met opgeheven hoofd triomfantelijk zeggen dat de maatregelen goed gewerkt hebben, er geen enkele corona patient meer is, en de lockdown opheft...

Nadien rapporteer je dan elke week 10 gevallen. Niemand kent meer dan 10 gevallen persoonlijk, dus zal iedereen denken dat het over zijn kennissen gaat.

kojak
11 april 2020, 17:31
Naast de dagelijkse cijfers, die ik zeker wil behouden, zou het ook interessant zijn om per week het totale dodencijfer (dus alle doden, niet alleen corona-gerelateerd) te vergelijken met het gemiddelde wekelijkse dodencijfer van de laatste paar jaren.
Immers naast de directe coronadoden zijn er mogelijk andere fataliteiten omdat "minder-dringende" medische testen en opnames stopgezet zijn.
Die totalen zouden de echte dodentol van de epidemie tonen.

Klopt.
Niet iedereen wordt getest, maar als er bij een overlijden iemand alle symptomen had van het virus dan worden die er bijgeteld. De andere niet hoor.
Maar het werkelijke dodenaantal door het virus zou iets lager liggen.
Men spreekt van ergens iets tss de 1 ... 5 % max.

Zucht
11 april 2020, 17:36
Inderdaad.

Alles bij elkaar is dat misschien een idee om deze ramp (ik heb het over de rampzalige lockdown) in te dijken: liegen en zeggen dat er nu al elke dag geen enkele dode meer is gevallen.
Doe dat een week, en je kan met opgeheven hoofd triomfantelijk zeggen dat de maatregelen goed gewerkt hebben, er geen enkele corona patient meer is, en de lockdown opheft...

Nadien rapporteer je dan elke week 10 gevallen. Niemand kent meer dan 10 gevallen persoonlijk, dus zal iedereen denken dat het over zijn kennissen gaat.

Mensen die op straat doodvallen en de overheid die grote massagraven moet vullen zijn hier wel iets minder gemakkelijk te verbergen dan in China.

kojak
11 april 2020, 17:37
Als er op 11 april data doorkomen van overlijdens van eind maart of de eerste week van april, stel ik het op prijs dat ze die wel in de statistieken opnemen.

Het niet doen zou pas een probleem zijn.

België is één van de weinige landen die alle cijfers geven, soms wel met wat vertraging, maar dat is begrijpelijk voor RVT's. Die hebben nu hun handen al meer dan vol.

Wat ons land ook meldt, dat zijn mensen die thuis gestorven zijn of in een revalidatiecentrum en zo hebben we er ook een hele hoop in ons landje.
Ter Duinen in Nieuwpoort bvb.
2 gevallen. 1 die genezen is, en andere die het spijtig genoeg niet gehaald heeft. (tenzij er sinds 14 dagen geleden weer andere gevallen zijn bijgekomen)

In de statistieken doet ons land het op het eerste gezicht vrij slecht, als we onze cijfers vergelijken met de andere landen.
Maar als je rekening houdt met bovenstaande, dan doet ons landje het eigenlijk héél goed.

Boduo
11 april 2020, 17:40
Inderdaad.

Alles bij elkaar is dat misschien een idee om deze ramp (ik heb het over de rampzalige lockdown) in te dijken: liegen en zeggen dat er nu al elke dag geen enkele dode meer is gevallen.
Doe dat een week, en je kan met opgeheven hoofd triomfantelijk zeggen dat de maatregelen goed gewerkt hebben, er geen enkele corona patient meer is, en de lockdown opheft...

Nadien rapporteer je dan elke week 10 gevallen. Niemand kent meer dan 10 gevallen persoonlijk, dus zal iedereen denken dat het over zijn kennissen gaat.

Jij zou een doortrapte leugenaar & bedrieger zijn.

patrickve
11 april 2020, 17:40
Mensen die op straat doodvallen en de overheid die grote massagraven moet vullen zijn hier wel iets minder gemakkelijk te verbergen dan in China.

Kweenie. We zitten allemaal opgesloten, dus niet veel pottekijkers he.... :-D

Die die langskomen en het per ongeluk zien, kunnen "ziek" worden he.

patrickve
11 april 2020, 17:41
Jij zou een doortrapte leugenaar & bedrieger zijn.

Ik beeld mij in wat ik zou moeten doen als beleidsvoerder. Een soort inleef simulatie.

Nadat ik als beleidsvoerder de grootste stommiteit van mijn leven begaan heb, samen met al mijn collega's beleidsvoerders, en we in paniek de wereldeconomie omzeep geholpen hebben voor een storm in een glas water.

Ik beeld mij in dat ik, 's morgens bij het scheren, in de spiegel kijk, en plots tot dat inzicht kom, en zeg "verdomme onnozelaar, zelfs mensen zoals Hitler waren amateurs in vergelijking met de ramp die gij georganiseerd hebt !"

En dan, met het klamme koude zweet, mij afvraag hoe ik mij hier uit ga praten...

Boduo
11 april 2020, 17:47
Ik beeld mij in wat ik zou moeten doen als beleidsvoerder. Een soort inleef simulatie.

Nadat ik als beleidsvoerder de grootste stommiteit van mijn leven begaan heb, samen met al mijn collega's beleidsvoerders, en we in paniek de wereldeconomie omzeep geholpen hebben voor een storm in een glas water.

Ik beeld mij in dat ik, 's morgens bij het scheren, in de spiegel kijk, en plots tot dat inzicht kom, en zeg "verdomme onnozelaar, zelfs mensen zoals Hitler waren amateurs in vergelijking met de ramp die gij georganiseerd hebt !"

En dan, met het klamme koude zweet, mij afvraag hoe ik mij hier uit ga praten...

Ik denk niet dat jij stommiteiten begaat...

;-)

kojak
11 april 2020, 18:03
Kweenie. We zitten allemaal opgesloten, dus niet veel pottekijkers he.... :-D

Die die langskomen en het per ongeluk zien, kunnen "ziek" worden he.

Ik hoor het al.
Vroeger had je een kelder, maar deze heb je onlangs dichtgesmeten.
Strak plan. ;)

Henri1
11 april 2020, 19:02
De gegevens die elke dag om 11 u worden gecommuniceerd omtrent Corona zijn niet volledig juist. Het lijkt er eerder op dat men alle overlijdens te wijten aan Corona die de vorige dag gerapporteerd zijn doorgeeft. Deze overlijdens vonden niet noodzakelijk de vorige dag plaats, er zijn er zelfs die enkele weken geleden zijn gestorven. Hierdoor krijg je in de praktijk een lager cijfer dan de werkelijkheid.
Neem als voorbeeld 4/4/2020. Volgens Sciensano vielen er op die dag 260 doden. Als we gaan kijken naar de mededeling van 5/4/2020 krijgen we er slechts 164. Dat is een verschil van 96!

Dus neen, er zijn gisteren geen 327 mensen overleden, het zullen er een pak meer zijn. Wie gelooft deze prutsers nog! De persconferentie van 11 u verbergt telkens de waarheid!

https://epistat.wiv-isp.be/covid/covid-19.html

Als u het beter weet/kent, geef u op als regeringswoordvoerder.

kojak
11 april 2020, 19:07
Ze hebben dat al van in het begin gezegd. De mensen in de ziekenhuizen en rusthuizen hebben wel wat beters te doen dan constant met statistiek bezig zijn.

Ze hebben ook gezegd dat ze achteraf voor zover mogelijk de getallen naar de juiste datum zouden corrigeren.

Ik kan alleen maar hopen dat ze dit gaan doen, want anders krijg je wel een vertekend beeld.
Op Worldometer doen ze dit blijkbaar (nog) niet ? (met een vraagteken derbij. ;) )

daiwa
11 april 2020, 19:58
Oeioei, dat was erger dan corona ! :-D

Dan heeft Van Ranst toch gelijk ! :lol:

Bang voor coronavirus?
Pas eerder op voor de griep.

Universalia
11 april 2020, 20:09
Het is al een hele tijd: "Goochelen met cijfers" :roll:

Anselmo
14 april 2020, 23:11
België is één van de weinige landen die alle cijfers geven, soms wel met wat vertraging, maar dat is begrijpelijk voor RVT's. Die hebben nu hun handen al meer dan vol.

Wat ons land ook meldt, dat zijn mensen die thuis gestorven zijn of in een revalidatiecentrum en zo hebben we er ook een hele hoop in ons landje.
Ter Duinen in Nieuwpoort bvb.
2 gevallen. 1 die genezen is, en andere die het spijtig genoeg niet gehaald heeft. (tenzij er sinds 14 dagen geleden weer andere gevallen zijn bijgekomen)

In de statistieken doet ons land het op het eerste gezicht vrij slecht, als we onze cijfers vergelijken met de andere landen.
Maar als je rekening houdt met bovenstaande, dan doet ons landje het eigenlijk héél goed.

De vraag die men zich mag stellen is "Waarom men in België de aantallen sterftegevallen zo hoog mogelijk wil inschatten?"

Is het mogelijk dat men meer indruk wil maken met zo hoog mogelijke cijfers ? Waarom zou dat wezen ?
Waarom past men zich niet aan de berekeningsmethodes die in andere landen worden gebruikt?
Vele vragen zonder een officieel antwoord.

België neemt bijna leiding in aantal coronadoden per miljoen inwoners: zijn we dan zo slecht bezig? “Manier van tellen is anders”

Met 359 overlijdens per miljoen inwoners zit ons land Spanje (386 doden per miljoen inwoners) op de hielen wat het aantal coronadoden betreft.
We zijn zelfs Italië (348 doden per miljoen inwoners) al voorbijgestoken.
Is ons land zo slecht bezig of zijn we te ijverig in het tellen?
Het blijkt toch vooral dat laatste.

In De Afspraak meldde viroloog Marc Van Ranst dat bijna alle sterfgevallen in woonzorgcentra dezer dagen in de coronastatistieken worden opgenomen.
En dus niet alleen bejaarden waarvan het vermoeden bestaat dat ze aan Covid-19 zijn bezweken, maar ook zij die bijvoorbeeld stierven na een hartaanval. In heel veel landen zijn geen of nauwelijks sterfgevallen uit de woonzorgcentra opgenomen, bij ons mogelijk overdreven veel.


uit HLN

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/belgie-neemt-bijna-leiding-in-aantal-coronadoden-per-miljoen-inwoners-zijn-we-dan-zo-slecht-bezig-manier-van-tellen-is-anders~a7f169a2/

kojak
14 april 2020, 23:32
De vraag die men zich mag stellen is "Waarom men in België de aantallen sterftegevallen zo hoog mogelijk wil inschatten?"

Goeie vraag eigenlijk.

Waar andere landen alleen maar de doden uit de ziekenhuizen gaan tellen, wat eigenlijk het gemakkelijkste is, wenst België liever het totaal aantal te melden.
Dat maakt het voor ons land dan weer een stuk moeilijker natuurlijk en worden er zo ook overlijdens gemeld die:
- waar men een heel sterk vermoeden heeft dat het een Corona geval was.
- er ook andere sterfgevallen kunnen tussenglippen zoals dat voorbeeldje van die persoon die stierf aan een hartaanval.

Puur mijn gedacht, maar ik denk persoonlijk dat ik er niet ver naast zal zitten.
Hoeveel gevallen melden we zo te veel ? ik hebben getallen gehoord waarvan het hoogste 5% bedroeg.
Op 100 gevallen, zouden we er in het slechtste geval er 105 melden.
Maar dat zou dus ook 103 of 104 kunnen zijn.

Nu als je weet hoeveel oudere mensen er rondlopen en welke kans zij maken dan is die 5% bijna verwaarloosbaar.
De groep (overleden personen aan het virus) ouderen versus de rest hoe groot is die ? 70-30% ?

https://www.ikbenzwanger.com/images/coronavirus-per-leeftijd.jpg

HLN sprak gisteren of eergisteren van een verhouding (+/-) 75-25%

Let wel, van die ouderen sterven er ook in de ziekenhuizen !
Mensen waarvan ze denken dat ze nog een kans maken worden nog altijd overgebracht naar een ziekenhuis.
Of ouderen die gewoon nog thuis wonen.
Over welk percentage dat gaat, daar heb ik het raden naar.
Vandaar mijn 70-30.

daiwa
16 april 2020, 18:33
De gegevens die elke dag om 11 u worden gecommuniceerd omtrent Corona zijn niet volledig juist. Het lijkt er eerder op dat men alle overlijdens te wijten aan Corona die de vorige dag gerapporteerd zijn doorgeeft. Deze overlijdens vonden niet noodzakelijk de vorige dag plaats, er zijn er zelfs die enkele weken geleden zijn gestorven. Hierdoor krijg je in de praktijk een lager cijfer dan de werkelijkheid.
Neem als voorbeeld 4/4/2020. Volgens Sciensano vielen er op die dag 260 doden. Als we gaan kijken naar de mededeling van 5/4/2020 krijgen we er slechts 164. Dat is een verschil van 96!

Dus neen, er zijn gisteren geen 327 mensen overleden, het zullen er een pak meer zijn. Wie gelooft deze prutsers nog! De persconferentie van 11 u verbergt telkens de waarheid!

https://epistat.wiv-isp.be/covid/covid-19.html

Volgens Connor Rousseau staat het vast dat Beke een aantal dodelijke slachtoffer onder de mat veegt.

daiwa
16 april 2020, 18:35
De gegevens die elke dag om 11 u worden gecommuniceerd omtrent Corona zijn niet volledig juist. Het lijkt er eerder op dat men alle overlijdens te wijten aan Corona die de vorige dag gerapporteerd zijn doorgeeft. Deze overlijdens vonden niet noodzakelijk de vorige dag plaats, er zijn er zelfs die enkele weken geleden zijn gestorven. Hierdoor krijg je in de praktijk een lager cijfer dan de werkelijkheid.
Neem als voorbeeld 4/4/2020. Volgens Sciensano vielen er op die dag 260 doden. Als we gaan kijken naar de mededeling van 5/4/2020 krijgen we er slechts 164. Dat is een verschil van 96!

Dus neen, er zijn gisteren geen 327 mensen overleden, het zullen er een pak meer zijn. Wie gelooft deze prutsers nog! De persconferentie van 11 u verbergt telkens de waarheid!

https://epistat.wiv-isp.be/covid/covid-19.html

Volgens Connor Rousseau staat het vast dat Beke de cijfers manipuleert.

reservespeler
16 april 2020, 19:36
Volgens Connor Rousseau staat het vast dat Beke een aantal dodelijke slachtoffer onder de mat veegt.

Ik denk het niet hoor.

reservespeler
16 april 2020, 19:36
Volgens Connor Rousseau staat het vast dat Beke de cijfers manipuleert.

Ik denk het niet hoor.