PDA

View Full Version : Verbod op niet-essentiële verplaatsingen geldt niet voor Marokkaanse Belgen


De schoofzak
15 april 2020, 20:06
We hadden het kunnen denken ...

Maar of er iets aan te doen zal zijn, in dit apenland, dat weten we wel.

titel: Verbod op niet-essentiële verplaatsingen geldt niet voor Marokkaanse Belgen
link: https://www.tscheldt.be/verbod-op-niet-essentiele-verplaatsingen-geldt-niet-voor-marokkaanse-belgen/?fbclid=IwAR3gF2yFSE_pSKJHTRnWYzZDDajThfCDVFu7obLL 4I7xLpj74gSbj-7h3f8

Beste vrienden, Vlamingen en Anderen… corona werkt niet alleen op de longen maar ook op het brein. Dat is de voorzichtige conclusie die we moeten trekken na het communiqué dat minister van Buitenlandse Zaken Philippe Goffin (MR) gisterenavond uitstuurde.

**

Zonder dat de bevolking hiervan op de hoogte was heeft onze minister van Buitenlandse Zaken een deal gesloten met Marokko die zegt dat Marokkanen met een dubbel paspoort zich niet moeten houden aan het geldende reisverbod in Marokko, noch het geldende reisverbod in België.

Terwijl het alle Belgen verboden is niet-essentiële verplaatsingen te maken, mogen Marokkanen de komende dagen massaal vanuit Marokko naar België reizen.

Reeds meer dan 1500 Marokkanen hebben aangegeven de komende dagen naar België te willen komen.

De reden waarom deze Marokkanen naar België mogen reizen staat gedefinieerd als ‘sociale reden‘.

Durf dus als Vlaming vooral niet naar Uw tweede woonst aan de kust gaan, of durf niet naar Uw vriendin in Nederland rijden… het kost U 250 euro boete, direct te betalen.

Maar als U Marokkaan bent en van Marokko komt, is er geen enkel probleem. U mag naar Uw tweede woning in België reizen, Uw vrienden in België bezoeken, U doet maar…

Voordat U ons beschuldigt van een zekere vooringenomenheid… we citeren gewoon het officiële communiqué van Uw minister van Buitenlandse Zaken Philippe Goffin (MR) dd 13 april 2020.

***

Geef toe, zonder ‘tScheldt had U dit niet geweten. Steun onze redactie met een abonnement:

spherelike
15 april 2020, 20:25
We hadden het kunnen denken ...

Maar of er iets aan te doen zal zijn, in dit apenland, dat weten we wel.

titel: Verbod op niet-essentiële verplaatsingen geldt niet voor Marokkaanse Belgen
link: https://www.tscheldt.be/verbod-op-niet-essentiele-verplaatsingen-geldt-niet-voor-marokkaanse-belgen/?fbclid=IwAR3gF2yFSE_pSKJHTRnWYzZDDajThfCDVFu7obLL 4I7xLpj74gSbj-7h3f8

Gaat het hierover? Zo ja dan is dat op zijn minst een tendentieus gazetje. Maar ja selectief interpreteren is daar eerder regel dan uitzondering.
Dit staat open en bloot op het internet, dus dat we 't zonder hen niet zouden weten is ook al een leugen.
citaat:
Minister van Buitenlandse Zaken Philippe Goffin (MR) gaf deze namiddag een stand van zaken over de evolutie in het dossier van Belgen die tijdelijk in Marokko verblijven.
“Ik kan bevestigen dat België zijn assistentie aan Belgen die tijdelijk in Marokko verblijven, zal kunnen verderzetten. Onze ambassade in Marokko heeft gisteren in die zin gecommuniceerd naar onze landgenoten daar.”
“Gisteren hadden we tegen 16u al 1500 aanvragen gekregen van landgenoten die willen terugkeren naar België. We zullen elk van die aanvragen bestuderen op basis van objectieve criteria die met de Marokkaanse autoriteiten zijn afgesproken”
“Ik wil de Marokkaanse autoriteiten dan ook bedanken dat ze ingestemd hebben met een uitzondering op de regel dat ook bipatride Marokkanen het land niet mochten verlaten. Deze uitzondering geldt enkel voor duidelijke humanitaire en sociale redenen en voor zij die enkel een kort verblijf in Marokko gepland hadden en gedomicilieerd zijn in België”
“De humanitaire redenen omvatten ernstige medische aandoeningen (met hoge gezondheidsrisico’s) waarvoor betrokkenen een (Belgisch of Marokkaans) medisch attest heeft. De ernstige sociale redenen betreffen de volgende: scheiding van het gezin (ouders en kinderen, vooral minderjarigen) als gevolg van een specifieke gebeurtenis (vb. Kinderen of ouders die op bezoek waren bij andere familieleden in Marokko en door de pandemie niet meer konden terugkeren); risico dat een langdurige afwezigheid leidt tot jobverlies of faillissement”
“Ik benadruk het feit dat de redenen goed gemotiveerd en gedocumenteerd moeten worden (werkgeversverklaring, medische attesten,…)”
“Al naargelang de aanvragen, zullen we, in perfecte coördinatie met de Marokkaanse autoriteiten, lijsten opstellen van de mensen die eventueel kunnen terugkeren. Zij zullen hiervoor een financiële bijdrage moeten betalen, zoals ook het geval was bij de andere repatriëringsvluchten”.
“Elke burger die binnen de repatriëringsvoorwaarden valt, zal kunnen terugkeren"
" In tegenstelling tot tal van leugenachtige insinuaties, heeft onze regering nooit een onderscheid gemaakt tussen Belgische onderdanen. De dubbele nationaliteit is onderworpen aan het internationaal recht dat bindend is voor allebei onze landen en dus voor ons allemaal”
“Ik ben dan ook zeer tevreden dat we binnenkort tot een oplossing zullen komen voor de vele families die zich zorgen maakten over een zieke ouder of een moeilijke sociale situatie”.

Vlad
16 april 2020, 06:19
Ik zou ook wel willen terugkeren als ik in Marokko zou zitten. Volgens wat ik hoor van Marokkaanse kennissen is de lockdown daar veel erger dan bij ons. Doordat er niet genoeg ziekenhuizen zijn lacht men er niet mee. Zelfs het openbaar vervoer ligt er volledig stil. Wie zich buiten waagt wordt zonder pardon onmiddellijk door de politie met de stok terug naar binnen geknuppeld. (Toestanden zoals de filmpjes die ons bereiken uit India waarop te zien is hoe de politie met bamboestokken door de straten gaat en iedereen die buiten komt afranselt.) Dan lijken onze politiemensen, die vriendelijk verzoeken de muziek om 2 uur 's nachts wat zachter te zetten of die water spuiten terwijl ze met stenen bekogeld worden, meer op maatschappelijk werkers dan op wat in de rest van de wereld voor politie moet doorgaan.

Als onze Marokkaantjes daar moesten proberen wat ze hier in Anderlecht weer forceren schiet men onmiddellijk met scherp.

(De kennissen die me over de toestand in Marokko informeerden spreken steevast van bij ons en wij ... die zijn -derde generatie- nog steeds in de eerste plaats Marokkaan.)

Skobelev
16 april 2020, 06:26
Omgekeerd ware beter. Alle Marokkanen hier mogen naar Marokko gaan.

Vlad
16 april 2020, 06:30
Omgekeerd ware beter. Alle Marokkanen hier mogen naar Marokko gaan.

Drie kwart ja. Een kwart is seculier, past zich min of meer aan en gaat er niet van uit dat België ooit een moslimland wordt, dat ze het hier voor het zeggen gaan krijgen en dat de Aborigines zich gaan moeten aanpassen.

Travis Bickle
16 april 2020, 06:34
Onderstaande antwoord kreeg ik zelf via Buitenlandse zaken, inzake mijn vraag af te reizen naar Australië om enkele 'persoonlijke' zaken te regelen.

Geachte heer,

Op dit moment worden alle niet-essentiële reizen naar het buitenland voor Belgen verboden tot 19 april. Deze maatregel kan verlengd worden.

Als essentiële redenen om naar het buitenland te reizen worden momenteel de volgende verplaatsingen hernomen:

Verplaatsingen naar het buitenland in het kader van professionele activiteiten, met inbegrip van woon-werkverkeer
Verplaatsingen om medische zorgen verder te zetten;
Verplaatsingen om bijstand of zorgen te verlenen aan een oudere, minderjarige, gehandicapte of kwetsbare persoon;
Verplaatsingen om zorg te dragen voor dieren;
Verplaatsingen in het kader van co-ouderschap;
Verplaatsingen om personen met Belgische nationaliteit met of zonder hoofdverblijfplaats in België, residenten van lange duur in België en personen met wettelijke verblijfplaats in België op te halen in het buitenland en naar België terug te brengen;
Verplaatsingen om familieleden weg te brengen naar het buitenland om werkzaamheden voor essentiële redenen te kunnen uitvoeren;
Verplaatsingen van Belgische onderdanen naar hun hoofdverblijfplaats in het buitenland.
Verplaatsingen naar een partner die niet onder hetzelfde dak woont;
Verplaatsingen in het kader van het verlijden van aktes (indien noodzakelijk en niet digitaal kan gebeuren);
Verplaatsingen in het kader van begrafenissen / crematies
Verplaatsingen in het kader van burgerlijke / religieuze huwelijken
Verplaatsingen naar een tweede verblijfplaats in het buitenland zijn hierbij uitgesloten.

Indien u zich in het buitenland bevindt is het zeer de vraag wanneer u nog naar België zou kunnen terugkeren.

Skobelev
16 april 2020, 06:35
Drie kwart ja. Een kwart is seculier, past zich min of meer aan en gaat er niet van uit dat België ooit een moslimland wordt, dat ze het hier voor het zeggen gaan krijgen en dat de Aborigines zich gaan moeten aanpassen.

De seculiere mogen zelfs van mij blijven, als we maar van die islamieten vanaf raken.

Travis Bickle
16 april 2020, 06:50
De seculiere mogen zelfs van mij blijven, als we maar van die islamieten vanaf raken.

Zolang moslims, boeddhisten, katholieken en andere 'gelovigen' hun fabeltjes maar ondergeschikt zien aan de wetgeving, maakt het mij niet uit wie hier vertoefd.

In het andere geval, mag er onomwonden wel eens gepraat worden over de te nemen maatregelen. Het mag immers worden gezet, dat een combinatie van 'vrijheid van godsdienstbeleving' enerzijds, en al te veel 'bruggen bouwen' ons niet bepaald vooruitgang heeft gebracht.

Hypochonder
16 april 2020, 07:19
Dit soort baldadigheden passen volledig in de traditie van Belgique: eerst bruine apen, dan al de rest en daarna heel misschien de eigen bevolking...

Skobelev
16 april 2020, 07:20
Zolang moslims, boeddhisten, katholieken en andere 'gelovigen' hun fabeltjes maar ondergeschikt zien aan de wetgeving, maakt het mij niet uit wie hier vertoefd.

In het andere geval, mag er onomwonden wel eens gepraat worden over de te nemen maatregelen. Het mag immers worden gezet, dat een combinatie van 'vrijheid van godsdienstbeleving' enerzijds, en al te veel 'bruggen bouwen' ons niet bepaald vooruitgang heeft gebracht.

Met boeddhisten, de weinige die hier zijn, en katholieken (pedofiele priesters daargelaten maar die worden vervolgd) zijn er geen problemen. Islamieten daarentegen...Drie generaties verder leven ze nog steeds zoals in hun land van herkomst.
Nu, teveel is teveel, als je als autochtoon in uw woonwijk zelf de vreemde eend wordt zijn er teveel. 'k Zou het eens willen zien mochten er 1 miljoen autochtone Vlamingen in Marokko neerstrijken en allerhande eisen stellen, of ze daar in Marokko tevreden zouden mee zijn.

Vette Pois(s)on
16 april 2020, 07:22
niet op bankje zitten aub

Travis Bickle
16 april 2020, 07:27
'k Zou het eens willen zien mochten er 1 miljoen autochtone Vlamingen in Marokko neerstrijken en allerhande eisen stellen, of ze daar in Marokko tevreden zouden mee zijn.

Dat is het net. Dat moet niemand daar proberen. En terecht.
Die autochtonen zouden heel snel voor de keuze worden geseld: Blijven en aanpassen; of terugkeren. Wat mij betreft een normale en gezonde redenering.

In de kantlijn: een eis is niet hetzelfde als een vriendelijk verzoek. Waarmee ik wil zeggen dat ik bijvoorbeeld geen probleem heb als moslims de lokale gemeente/stad zouden vragen of ze een straatfeest mogen organiseren. Zolang die aanvraag wordt gedaan, al naargelang de geldende procedure, houden ze er zoveel als ze willen. Net zoals wij dat ook doen voor de betere kermis/criteriums.

Waar ik me aan stoor, is het zomaar in beslag nemen van straten, publiek domein, tegen de regels in; en dat er dan alsnog wordt mee weggekomen omdat ... "religie" ...

Dat moeten diezelfde mensen zelfs niet eens in Marokko zelf proberen. En dat weten ze.

spherelike
16 april 2020, 08:10
Lees misschien eerst dit, het zal jullie tunnelvisie mischien iets verruimen


https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200318_04894373

Profiteur
16 april 2020, 08:36
Drie kwart ja. Een kwart is seculier, past zich min of meer aan ....Grappig. Ik moet de eerste nog altijd tegen komen. Alhoewel bij nader inzien tegenkomen? Neen liever niet.

In Belgistan telt: de autochtoon moet alles betalen en is de slaaf van de allochtoon geworden. Arm Belgenvolkje.

Another Jack
16 april 2020, 08:40
Met boeddhisten, de weinige die hier zijn, en katholieken (pedofiele priesters daargelaten maar die worden vervolgd) zijn er geen problemen. Islamieten daarentegen...Drie generaties verder leven ze nog steeds zoals in hun land van herkomst.
Nu, teveel is teveel, als je als autochtoon in uw woonwijk zelf de vreemde eend wordt zijn er teveel. 'k Zou het eens willen zien mochten er 1 miljoen autochtone Vlamingen in Marokko neerstrijken en allerhande eisen stellen, of ze daar in Marokko tevreden zouden mee zijn.

Noem één pedofiele priester die in een Belgische gevangenis zit.