PDA

View Full Version : Het Trump kanon.


Dadeemelee
27 april 2020, 19:48
Ik dacht het eerst in de Covid draad te zetten, maar straten ontsmetten lijkt my eerder iets voor k&k.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200427_04936225


Door de coronacrisis zijn alle skivakanties afgelast en mogen idyllische skigebieden geen wintersporters ontvangen. Kanonnen die in het voorjaar voor extra sneeuw moeten zorgen, staan er werkloos bij, maar in Italië krijgen die sneeuwkanonnen nu een nieuwe functie. De brandweer zet de machines in om ontsmettingsmiddel te verspreiden in de straten van de dorpen die in het bergdal Gherdëina liggen.

bembem
27 april 2020, 19:49
lol

Vlad
27 april 2020, 21:20
Ik dacht het eerst in de Covid draad te zetten, maar straten ontsmetten lijkt my eerder iets voor k&k.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200427_04936225

In China hebben ze zo hele steden ontsmet.

https://www.youtube.com/watch?v=pBlV4tTRxFY

Dadeemelee
27 april 2020, 21:23
In China hebben ze zo hele steden ontsmet.

https://www.youtube.com/watch?v=pBlV4tTRxFY

Vlad, je gelooft toch niet dat zoiets helpt?

Vlad
27 april 2020, 21:35
Vlad, je gelooft toch niet dat zoiets helpt?

Met zuur helpt dat tegen mensen die zich niet aan de lockdown houden.

Vlad
27 april 2020, 21:36
Ik kan er ook niet aan doen dat de smileys niet meer werken.

Eduard Khil
27 april 2020, 21:42
Ik kan er ook niet aan doen dat de smileys niet meer werken.

dat is zeer irritant

Dadeemelee
27 april 2020, 21:44
Ik kan er ook niet aan doen dat de smileys niet meer werken.

Idd terug naar.

/sarcastic mode on

/sarcastic mode off

Skobelev
28 april 2020, 06:06
Ik dacht het eerst in de Covid draad te zetten, maar straten ontsmetten lijkt my eerder iets voor k&k.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200427_04936225

'k zou wel eens willen weten wat een impact op fauna en flora dat ongebreideld verspreiden van ontsmettingsmiddelen heeft. :?

Universalia
28 april 2020, 06:21
'k zou wel eens willen weten wat een impact op fauna en flora dat ongebreideld verspreiden van ontsmettingsmiddelen heeft. :?

Iets waar men al jaar -en dag in alle talen over zwijgt denk ik.

Dadeemelee
28 april 2020, 08:09
'k zou wel eens willen weten wat een impact op fauna en flora dat ongebreideld verspreiden van ontsmettingsmiddelen heeft. :?

Veel minder onkruid in de straten. Ze mogen mijn oprit ook eens komen ‘ontsmetten’.

Skobelev
28 april 2020, 09:00
Veel minder onkruid in de straten. Ze mogen mijn oprit ook eens komen ‘ontsmetten’.

Zet uw mondmasker, of nog beter uw gasmasker, maar op als ze langs komen.

maddox
28 april 2020, 10:30
'k zou wel eens willen weten wat een impact op fauna en flora dat ongebreideld verspreiden van ontsmettingsmiddelen heeft. :?

Je moet eens weten hoe sommige groenen al doen over strooizout...

En dan gaan ze nu met javel beginnen sproeien (of giftige alcoholen).

Dadeemelee
28 april 2020, 10:37
Je moet eens weten hoe sommige groenen al doen over strooizout...

En dan gaan ze nu met javel beginnen sproeien (of giftige alcoholen).

Pure ethanol is niet giftig. Sproeien maar!

Skobelev
28 april 2020, 11:12
Pure ethanol is niet giftig. Sproeien maar!

Excuseer? Drink eens een litertje, we zullen zien.

Dadeemelee
28 april 2020, 11:55
Excuseer? Drink eens een litertje, we zullen zien.

Och, met zo'n kanon wordt dat niet gedronken maar ingeademd. Direkt in de longen zou Trump zeggen!

Skobelev
28 april 2020, 12:32
Och, met zo'n kanon wordt dat niet gedronken maar ingeademd. Direkt in de longen zou Trump zeggen!

en u dan oppakken voor openbare dronkenschap zeker?

Dadeemelee
28 april 2020, 12:34
en u dan oppakken voor openbare dronkenschap zeker?

Dan hebt ge excuus: jamaar ze zijn juist komen sproeien meneer de polies.

Vrijheideerst
28 april 2020, 12:40
https://www.youtube.com/watch?v=4_Gf0mGJfP8

Pandareus
28 april 2020, 13:27
Je moet eens weten hoe sommige groenen al doen over strooizout...

En dan gaan ze nu met javel beginnen sproeien (of giftige alcoholen).

Bij de hondenclub in Ronse is degene die het onderhoud van het terrein doet een 'stadswacht' van job. Die heeft van zijn collega's van de groendienst de tip gekregen dat nu ze geen round-up meer mogen gebruiken, hij dat kan vervangen door een mengeling van javel met een flinke schep zout. De liters javel vliegen erdoor...

En over strooizout : dat is nu de truuk die de helft v/d straat ondertussen al toepast om onkruid op het voetpad kapot te maken. (net voor een flinke regenbui royaal zout uitstrooien) De ene buur ziet het van de andere, en neemt die gewoonte over.

Jay-P.
28 april 2020, 13:55
Bij de hondenclub in Ronse is degene die het onderhoud van het terrein doet een 'stadswacht' van job. Die heeft van zijn collega's van de groendienst de tip gekregen dat nu ze geen round-up meer mogen gebruiken, hij dat kan vervangen door een mengeling van javel met een flinke schep zout. De liters javel vliegen erdoor...

En over strooizout : dat is nu de truuk die de helft v/d straat ondertussen al toepast om onkruid op het voetpad kapot te maken. (net voor een flinke regenbui royaal zout uitstrooien) De ene buur ziet het van de andere, en neemt die gewoonte over.Oefening baart kunst. Het is denkelijk om de gevolgen in te schatten van de Noordzee vloedlijn die binnen een paar decades bij jullie loopt!
Ge weet wel: wanneer de Vlonders geschiedenis worden.

Dadeemelee
28 april 2020, 14:09
Bij de hondenclub in Ronse is degene die het onderhoud van het terrein doet een 'stadswacht' van job. Die heeft van zijn collega's van de groendienst de tip gekregen dat nu ze geen round-up meer mogen gebruiken, hij dat kan vervangen door een mengeling van javel met een flinke schep zout. De liters javel vliegen erdoor...

En over strooizout : dat is nu de truuk die de helft v/d straat ondertussen al toepast om onkruid op het voetpad kapot te maken. (net voor een flinke regenbui royaal zout uitstrooien) De ene buur ziet het van de andere, en neemt die gewoonte over.

Helpt ook om de klinkers proper te houden.

Jay-P.
28 april 2020, 14:35
Helpt ook om de klinkers proper te houden.Anderzijds denken ze in Ronse ook misschien om dat zout als waterverzachter voor de regen te gebruiken?

kojak
28 april 2020, 16:32
Konden ze Trump niet in dat kanon gestoken hebben ?

kojak
28 april 2020, 16:33
Helpt ook om de klinkers proper te houden.

Met Trump in dat kanon zal dat wel een averechts effect kunnen hebben.
Sorry voor mijn voorstel.