PDA

View Full Version : Met wie zou het Blok willen samenwerken?


Tantist
29 maart 2003, 01:01
Stel...

Op 19 mei verklaren alle democratische partijen (dus we weten wie men daar mee bedoelt: alles behalve het Blok) dat ze de schutkring laten vallen, omdat het Blok de grootste partij van Vlaanderen is geworden (slaap nog gerust effe verder als je denkt dat dit een realistisch scenario is, ma bon, effe verder gaan).

Met wie zou het Vlaams Blok willen samenwerken en een coalitie vormen, en onder welke voorwaarden?

PS: Ik heb dit al eens gevraagd in Rechts, maar toen keek men over deze vraag of zo...
PPS: Willen Patriot, Piano en co zich onthouden van infantiel gescheld en dit een serieuze discussie laten blijven? Alvast bedankt voor uw goede wil.

Duym
29 maart 2003, 18:44
Stel...

Op 19 mei verklaren alle democratische partijen (dus we weten wie men daar mee bedoelt: alles behalve het Blok) dat ze de schutkring laten vallen, omdat het Blok de grootste partij van Vlaanderen is geworden (slaap nog gerust effe verder als je denkt dat dit een realistisch scenario is, ma bon, effe verder gaan).

Met wie zou het Vlaams Blok willen samenwerken en een coalitie vormen, en onder welke voorwaarden?

PS: Ik heb dit al eens gevraagd in Rechts, maar toen keek men over deze vraag of zo...
PPS: Willen Patriot, Piano en co zich onthouden van infantiel gescheld en dit een serieuze discussie laten blijven? Alvast bedankt voor uw goede wil.


Zeg , met wie zijn kl..ten speelt gij? Eerst zeg je: stel dat het Vlaams Blok de grootste partij van Vlaanderen is geworden, en dan ga je verder met te zeggen: 'slaap nog gerust effe verder als je denkt dat dit een realistisch scenario is, ma bon, effe verder gaan' .

Luister, ik vrees dat jij je dringend moet laten nakijken. Of is het je bedoeling om hier de hoofdvogel 'idiote discussies' af te schieten?

Thomas Hx
29 maart 2003, 19:42
Ik vind dit een hele goede vraag:

ik denk aan:

n-va, MR, CD&V, CDH, Liberaal appel en misschien vld. Voor de rest kan ik mij niemand inbeelden. Misschien om de coalitie te veruimen met hulp van FN, als zij zeker zijn dat de monarchie intact blijft.

laten we zeggen, zijn er tweehonderd zetels in het parlement ? laten we daar vanuit gaan:

VB: 30
CD&V: 20
LA: 7
n-va: 6
CDH: 10
FN: 7
MR:25

Dat zou een meerderheid kunnen zijn, om dan hoofdzakelijk een staatshervorming te doen...





Thomas Heyndericks

Thomas Hx
29 maart 2003, 19:43
exuseer mij :D

Thomas Hx
29 maart 2003, 19:57
Ik ben zonet even naar www.dekamer.be gegaan daar zie ik dat deze coalitie zelf zonder FN en LA, mogelijk is! Ik denk dat deze coalitie geen slechte zou zijn.

Thomas Heynderickx

Patriot!
29 maart 2003, 20:42
Het Blok wil enkel in de laatste Nationale Regering van België zitten. N-VA nooit.

Duym
29 maart 2003, 20:46
Het Blok wil enkel in de laatste Nationale Regering van België zitten. N-VA nooit.

Goed gezien. De NVA wil steeds in de voorlaatste Belgische regering zitten :lol:

Patriot!
29 maart 2003, 21:06
Het Blok wil enkel in de laatste Nationale Regering van België zitten. N-VA nooit.

Goed gezien. De NVA wil steeds in de voorlaatste Belgische regering zitten :lol:

Officieel in geen enkele.

C uit W
29 maart 2003, 22:19
Het Blok wil enkel in de laatste Nationale Regering van België zitten. N-VA nooit.

Goed gezien. De NVA wil steeds in de voorlaatste Belgische regering zitten :lol:

Officieel in geen enkele.
N-va wil niet, BUB kan niet ... :evilbat:

Patriot!
29 maart 2003, 22:27
N-VA wel dan?

C uit W
29 maart 2003, 22:30
N-VA wel dan?Vraag nog eens op 19 mei :wink:

dinges
29 maart 2003, 23:15
Ik vind dit een hele goede vraag:

ik denk aan:

n-va, MR, CD&V, CDH, Liberaal appel en misschien vld. Voor de rest kan ik mij niemand inbeelden. Misschien om de coalitie te veruimen met hulp van FN, als zij zeker zijn dat de monarchie intact blijft.

laten we zeggen, zijn er tweehonderd zetels in het parlement ? laten we daar vanuit gaan:

VB: 30
CD&V: 20
LA: 7
n-va: 6
CDH: 10
FN: 7
MR:25

Dat zou een meerderheid kunnen zijn, om dan hoofdzakelijk een staatshervorming te doen...

Thomas Heyndericks

Schande. Waarom wil het Vlaams Blok niet samenwerken met Agalev of de SPA ? Dat is ondemocratisch. Dat is tegen de grondwet. (Of wat is het allemaal ?)

Duym
30 maart 2003, 07:32
Ik vind dit een hele goede vraag:

ik denk aan:

n-va, MR, CD&V, CDH, Liberaal appel en misschien vld. Voor de rest kan ik mij niemand inbeelden. Misschien om de coalitie te veruimen met hulp van FN, als zij zeker zijn dat de monarchie intact blijft.

laten we zeggen, zijn er tweehonderd zetels in het parlement ? laten we daar vanuit gaan:

VB: 30
CD&V: 20
LA: 7
n-va: 6
CDH: 10
FN: 7
MR:25

Dat zou een meerderheid kunnen zijn, om dan hoofdzakelijk een staatshervorming te doen...

Thomas Heyndericks

Schande. Waarom wil het Vlaams Blok niet samenwerken met Agalev of de SPA ? Dat is ondemocratisch. Dat is tegen de grondwet. (Of wat is het allemaal ?)

Toch nog eens voor de hardhorende herhalen. Is het cordon ondemocratisch?

Neen, als je onder het cordon de onwil verstaat om met iemand samen te gaan. Iedereen kiest zijn eigen partners en vrienden (niet volgens Leman, immers de volgende stap in het anti-racismewet is de verantwoording waarom je geen gekleurde vrienden hebt, geen gekleurde werknemers, nooit met iemand van het andere ras naar bed bent geweest enz...).
Deontologisch kan een verbeten cordon wel fout zijn omdat het de vorming van een goed bestuur onmogelijk maakt. En het recht op een goed bestuur is evenals het recht op veiligheid een fundament in onze democratie.

Ja, als je onder het cordon datgene verstaat wat de huidige meerderheid er in de praktijk van terecht brengt: het monddood maken van het Vlaams Blok, het onmogelijk maken om een zaal te huren, door de staatszender belasterd te worden zonder weerwoord te mogen geven, gebroodroofd te worden omdat men op een lijst heeft gestaan, zijn kinderen in de klas openlijk belachelijk worden gemaakt of versleten worden als diegene die de concentratiekampen opnieuw willen invoeren (hé Marleen Depoorter!!!!, het leed van het Joodse volk misbruiken om een politieke tegenstander in het gezicht te slaan, en dan nog in het bijzijn van kinderen. Beestig laag nietwaar?).
Dit soort van cordon is niet alleen ondemocratisch, maar zelfs misdadig. Met alle middelen: nu verwijt De Klucht het Vlaams blok de situatie in Atwerpen te hebben uitgebuit, en hij roept 'de democratische partijen' op om een blok tegen het Blok te vormen. Wanneer men de situtie niet meer onder controle heeft en men politiek in een patstelling is terecht gekomen, is dat inderdaad de tactiek van de lafaards. Maar kom voor mijn part mag De Gucht zijn lafaardige aard uitleven, ieder vogeltje zingt zoals hij gebekt is, maar.... mag Dewinter daar dan alstublieft zijn repliek op geven? Meer wordt er niet gevraagd.

Tantist
1 april 2003, 17:39
Het Blok wil enkel in de laatste Nationale Regering van België zitten. N-VA nooit.

Goed gezien. De NVA wil steeds in de voorlaatste Belgische regering zitten :lol:

"voorlaatste" is niet hetzelfde als "nooit". Leer uw eigen Nederlandse taal ipv hete lucht te produceren.

Tantist
1 april 2003, 17:45
Zou het Blok niet willen samenwerken met een (hypothetische) linkse flamingante partij, die radicaal voor de onafhankelijkheid is.

OK, OK, ik weet dat die partij (nog) niet bestaat, maar niet te nauw kijken AUB.

Duym
1 april 2003, 18:01
Het Blok wil enkel in de laatste Nationale Regering van België zitten. N-VA nooit.

Goed gezien. De NVA wil steeds in de voorlaatste Belgische regering zitten :lol:

"voorlaatste" is niet hetzelfde als "nooit". Leer uw eigen Nederlandse taal ipv hete lucht te produceren.

Haaa, je geeft het toe? :lol:

Volgens Koenen woordenboek: voorlaatst bn, op één na de of het laatste (blz.1259)

Wie steeds het 'voorlaatste' verkiest, komt nooit aan het laatste.
Dus in bovenstaand zinsverband betekent telkenmale kiezen voor het 'voorlaatste' zoveel als kiezen voor 'nooit'.

Misschien wat ingewikkeld? :wink: :wink: :wink:

Tantist
1 april 2003, 18:17
Het Blok wil enkel in de laatste Nationale Regering van België zitten. N-VA nooit.

Goed gezien. De NVA wil steeds in de voorlaatste Belgische regering zitten :lol:

"voorlaatste" is niet hetzelfde als "nooit". Leer uw eigen Nederlandse taal ipv hete lucht te produceren.

Haaa, je geeft het toe? :lol:

Volgens Koenen woordenboek: voorlaatst bn, op één na de of het laatste (blz.1259)

Wie steeds het 'voorlaatste' verkiest, komt nooit aan het laatste.
Dus in bovenstaand zinsverband betekent telkenmale kiezen voor het 'voorlaatste' zoveel als kiezen voor 'nooit'.

Misschien wat ingewikkeld? :wink: :wink: :wink:

Helemaal niet, u probeert u er uit te wollen ;-)

"De N-VA wil nooit in een nationale regering zitten" is niet hetzelfde als "wil in de voorlaatste regering zitten". Ik dacht dat de meesten hier een voldoende hoog IQ hadden om het onderscheid tussen die 2 te maken. Ik was verkeerd, dat geef ik toe...

Tantist
1 april 2003, 18:19
Enne, kunnen we on topic blijven? Ik denk niet dat het de bedoeling is om ruzie te zoeken omwille van je eigen superioriteitsgevoelens.

Thomas Hx
3 april 2003, 21:05
:D ik wil bij de topic blijven.

VB mag niet samengaan met agalev of sp.a.
.....

dinges
3 april 2003, 21:13
:D ik wil bij de topic blijven.

VB mag niet samengaan met agalev of sp.a.
.....

Opletten want je wordt al snel een anti-democraat genoemd als je vindt dat een bepaalde partij niet mag samenwerken met een andere. Of erger nog: voor politiek-correcteling.

Ik vind dat nochtans logisch (zoals het omgekeerde)

Tantist
4 april 2003, 08:55
:D ik wil bij de topic blijven.

VB mag niet samengaan met agalev of sp.a.
.....

Ik denk dat Agalev nog het moeilijkst zou gaan. Psychologisch en in de praktijk. Agalev profileert zich absoluut niet op het communautaire gebied (de facto is Agalev noch belgicistisch, noch flamingantisch), en het andere speerpunt van VB, vreemdelingen, lijkt me ook onverzoenbaar met het Agalev-standpunt.

Jorge
4 april 2003, 09:44
:D ik wil bij de topic blijven.

VB mag niet samengaan met agalev of sp.a.
.....

Ik denk dat Agalev nog het moeilijkst zou gaan. Psychologisch en in de praktijk. Agalev profileert zich absoluut niet op het communautaire gebied (de facto is Agalev noch belgicistisch, noch flamingantisch), en het andere speerpunt van VB, vreemdelingen, lijkt me ook onverzoenbaar met het Agalev-standpunt.

Ik denk dan ook dat het ironisch bedoelt is, mijn beste. :wink:

Tantist
4 april 2003, 11:44
Ironie? Dat zou geweest zijn: "Het Blok moet samengaan met SPA en Agalev"

Jorge
4 april 2003, 12:17
Ironie? Dat zou geweest zijn: "Het Blok moet samengaan met SPA en Agalev"

Juist, effe vergeten dat er welomschreven regels bestaan voor het gebruik van ironie. 8O :?: :P

Ma, bon als je dat serieus wil oppakken dan zal SP.a/spirit of AGALEV NOOOOOIIIITTTT met het Blok een coalitie vormen net zo min als VLD of CD& V dat zal doen. Dan blijven er dus nog slechts enkele mini-partij'tjes over...

Tantist
4 april 2003, 15:47
Ironie? Dat zou geweest zijn: "Het Blok moet samengaan met SPA en Agalev"

Juist, effe vergeten dat er welomschreven regels bestaan voor het gebruik van ironie. 8O :?: :P


U mag dan aan dit humorloos wezen uitleggen wat de ironie van het betreffende geval dan juist inhield. Veel succes.


Ma, bon als je dat serieus wil oppakken dan zal SP.a/spirit of AGALEV NOOOOOIIIITTTT met het Blok een coalitie vormen net zo min als VLD of CD& V dat zal doen. Dan blijven er dus nog slechts enkele mini-partij'tjes over...

NOOOOOIIITTT???? Zeg nooit nooit.

Thomas Hx
4 april 2003, 16:13
Ironie? Dat zou geweest zijn: "Het Blok moet samengaan met SPA en Agalev"

Juist, effe vergeten dat er welomschreven regels bestaan voor het gebruik van ironie. 8O :?: :P

Ma, bon als je dat serieus wil oppakken dan zal SP.a/spirit of AGALEV NOOOOOIIIITTTT met het Blok een coalitie vormen net zo min als VLD of CD& V dat zal doen. Dan blijven er dus nog slechts enkele mini-partij'tjes over...

CD&V zal dit wel ooit doen, indien het mogelijk is, indien het VB een aantal punten niet wil laten meetellen in de regering is er geen probleem. De vraag is eerder:

Welke Waalse partij wil samengaan met het VB? Dat kunnen we stellen bij alle Vlaams partijen in feite.

kiezel
8 april 2003, 13:40
:D ik wil bij de topic blijven.

VB mag niet samengaan met agalev of sp.a.
.....
on topic blijven is in strijd met het gewoonterecht van dit forum...


om het toch maar te doen,

Het Liberaal appel is de enige partij die geen graten ziet in coalities met het blok.

Als de CD&V lang genoeg van de macht verstoken blijft zie ik ze er ook nog toe in staat...

Ik denk dat het daar wel bij zal blijven nu er aan de rechterzijde van de VLD een aantal alternatieven zijn voor de liberalen die het blok een aanvaardbare coalitiepartner vinden...

Dit alles maakt de kans dat het Vlaams Blok genoeg gesprekspartners vindt waar het zou kunnen overwegen om samen een Vlaamse regering mee te vormen te klein is om op deze vraag een antwoord te kunnen geven. Vandaar dat geen van de op dit forum aanwezige Vlaams Blokkers zich verwaardigd een antwoord te geven.

Op nationaal niveau gaan ze al helemaal een probleem hebben om iemand te vinden die met hen in zee wil...

Hun enige hoopt blijft een gemeentelijke coalitie, met een plaatselijke afdeling van de CD&V, die dan meer dan waarschijnlijk zal geëxcommuniceert worden...

dinges
8 april 2003, 22:30
:D ik wil bij de topic blijven.

VB mag niet samengaan met agalev of sp.a.
.....
on topic blijven is in strijd met het gewoonterecht van dit forum...


om het toch maar te doen,

Het Liberaal appel is de enige partij die geen graten ziet in coalities met het blok.

Als de CD&V lang genoeg van de macht verstoken blijft zie ik ze er ook nog toe in staat...

Ik denk dat het daar wel bij zal blijven nu er aan de rechterzijde van de VLD een aantal alternatieven zijn voor de liberalen die het blok een aanvaardbare coalitiepartner vinden...

Dit alles maakt de kans dat het Vlaams Blok genoeg gesprekspartners vindt waar het zou kunnen overwegen om samen een Vlaamse regering mee te vormen te klein is om op deze vraag een antwoord te kunnen geven. Vandaar dat geen van de op dit forum aanwezige Vlaams Blokkers zich verwaardigd een antwoord te geven.

Op nationaal niveau gaan ze al helemaal een probleem hebben om iemand te vinden die met hen in zee wil...

Hun enige hoopt blijft een gemeentelijke coalitie, met een plaatselijke afdeling van de CD&V, die dan meer dan waarschijnlijk zal geëxcommuniceert worden...

Ik doe mee in dat on-topic blijven. (je weet nooit)

Het idee dat hier gelanceerd werd was niet: wie zou er eventueel bereid kunnen zijn om met het Vlaams Blok te praten.
Het uitgangspunt was: geen enkele partij sluit het Vlaams Blok nog uit. Met welke partij wil het Vlaams Blok dan samenwerken.