PDA

View Full Version : Idool 2004 afgelopen !


Het Skill Effect
5 december 2004, 23:12
Sandrine, overtuigend beste kandidaat, ligt eruit!
De enige reden om het programma niet te laten vervallen tot simpel uitgeweekte VTM-kwis.

Wat blijft erover?
Twee half mannen, misschien een leuk koppel?

Na een langharig tuig vorig jaar, nu weer noppes in 2004.

RIOOL 2004 !!!

jovada
5 december 2004, 23:16
ah ik ben al niet meer de eerste... :)

Ik keek al zo erg uit naar de finale aangezien Sandrine hier slechts een paar huisjes van mij af woont. En ze had ook een fantastische stem en uitstraling...

Maar wat is er toch gebeurd?? Ik vraag het me echt af, maar ik kan geen antwoord bedenken... 'k Vind het gewoon vreselijk.

Het publiek -en Wouter- dachten blijkbaar hetzelfde als wij! Hier klopt echt iets niet... Hopelijk loopt het af zoals met Peter vorig jaar. Laat die blonde verwijfde gast maar winnen en daarna in 't niks verdwijnen :)

Het Skill Effect
6 december 2004, 12:17
Sandrine was de enige reden waarom ik idool durfde te bekijken.

Voorheen had ik al een degout gekregen van dat programma, maar dat was dankzij Sandrine verdwenen.

Nu Sandrine verdwenen is komt mijn degout voor dat program nog steker terug als voorheen!

Maar aan de andere kant is het goed dat ze geen isool is geworden, ze is te goed voor dat stigma!

Geertje
6 december 2004, 12:41
Heel eenvoudig waarom ze verdwenen is. Als vrouwen moeten stemmen, stemmen ze altijd fanatiek tegen een vrouw. Dit lijkt voor mij nog iets van uit de oertijd, toen men ook alle concurrentes diende te wraken. Een andere verklaring heb ik er niet voor.

Het Skill Effect
6 december 2004, 15:48
Vanaf nu is er geen reden meer om naar idool te kijken! :(

Scarabaeida
6 december 2004, 16:32
Ik ben eerlijk gezegd ook overtuigd dat Sandrine de beste was. Al bij al ben ik ook niet zo dom te sms'en voor menige kandidaat. Ik zit niet helemaal in die idoolgekte. Volgens mij werd er dit jaar véél minder gesmst dan vorig jaar.

Het Skill Effect
6 december 2004, 16:35
Zeker als ge opgelet hebt hoeveel ze op Tv gezaagd hebben om te stemmen!

Wiwwie
6 december 2004, 16:46
Heel eenvoudig waarom ze verdwenen is. Als vrouwen moeten stemmen, stemmen ze altijd fanatiek tegen een vrouw. Dit lijkt voor mij nog iets van uit de oertijd, toen men ook alle concurrentes diende te wraken. Een andere verklaring heb ik er niet voor.
volgens mij is dat niet waar. wat vrouwen wel doen (dat was ook bij de eerste Nederlandse Idols onderzocht) is stemmen voor de underdog. Er zat toen een meisje in de finale die behoorlijk stevig was maar prachtig kon zingen. Echt een tweede Diana Ross. Ze werd telkens weer een ronde verder gestemd omdat ze gewoon goed kon zingen al voldeed ze volgens de jury niet aan de eisen van een 'idool.' Ik vond die ontwikkeling wel goed eigenlijk, en het waren vnl vrouwen die haar erin gestemd hadden.
Ook de, uit die serie, finalist Jamai, was niet een must voor het oog: beetje latente homo, dikkig, bril... en heeft uiteindelijk de strijd met knap en goodlooking Jim gewonnen.
Ook vnl werk van de vrouwen.
En als slot: kijk naar die Worldidol: dat is verre van een knapperd, toch? Hoe heet m: Kurt Nilsen?

Hier nog even de gezichten bij de namen:

http://62.212.70.12/idolcheckalgemeen/lycos/idols_files/yulimd.jpg Yuli

http://www.nationalekinderkrant.nl/fotos/ask-Jamai05.jpg Jamai

http://www.donluca.com/jimpics/jimfoto.jpg Jim

http://www.br-online.de/bayern3/musik/newcomer/img/nilsen_150_200.jpg Kurt Nilsen (deze begrijp ik echt echt echt niet :-)

Scarabaeida
6 december 2004, 16:49
Dit was wel duur, maar vroeger belden ze zelf mensen willekeurig op om te stemmen voor uw winnaar voor de Soundmixfinale. Toen was ik nog een kleintje van 8 en jonger, maar volgens mij waren mensen veel socialer destijds.

Wiwwie
6 december 2004, 16:54
Dit was wel duur, maar vroeger belden ze zelf mensen willekeurig op om te stemmen voor uw winnaar voor de Soundmixfinale. Toen was ik nog een kleintje van 8 en jonger, maar volgens mij waren mensen veel socialer destijds. ?
Ik geloof dat ik uw verhaal niet begrijp...

Scarabaeida
6 december 2004, 16:57
Vroeger belden teams van bellers willekeurig mensen uit een telefoonboek om te vragen wie hun favoriet was (in het geval ze naar het programma gekeken hebben). Ik geloof dat dat zo was tot en met ong. 1996.

Het Skill Effect
6 december 2004, 17:39
De enige echte IDOOL 2004 !!!

http://www.sinnekloas.be/fotos/19687.jpg

Musketo
6 december 2004, 18:09
Een topic over idool, 't kon niet missen. Ik heb een degout van jullie soort.

Het Skill Effect
6 december 2004, 18:15
Ik nu ook !!!

jovada
6 december 2004, 20:05
Het eerste seizoen van Idool heb ik redelijk trouw gevolgd, maar van deze reeks (ook al deed m'n bijna-buurmeisje mee) heb ik alleen de twee laatste afleveringen gezien.
Ik hoop echt dat Sandrine een mooi contract aangeboden krijgt!

Vlaanderen Boven
6 december 2004, 20:13
Een topic over idool, 't kon niet missen. Ik heb een degout van jullie soort.Ah, waar is de tijd dat ik jong was en ook een afkeer had voor het meeste van de platte populaire cultuur...oh wacht, dat is nu.

Idool zuigt.

Wiwwie
6 december 2004, 20:14
Idool zuigt.
lekker ;-)

Mitgard
6 december 2004, 20:19
die vlamelingen zijn gewoon racisten.
daarom hebben ze niet voor sandrine gestemd maar op die twee arianen. :evil:

Musketo
6 december 2004, 22:25
Ik vraag me trouwens af waarom iemand die zichzelf serieus neemt, ook maar wil auditie doen voor Idool. Ook al win je het, je zal altijd ' die van Idool ' blijven en steeds met argwanende ogen bekeken worden door mensen ' die zichzelf serieus nemen', als je begrijpt wat ik bedoel. Om een degout van te krijgen.

Musketo
6 december 2004, 22:26
die vlamelingen zijn gewoon racisten.
daarom hebben ze niet voor sandrine gestemd maar op die twee arianen. :evil:

Wist je't nog niet? ' Racist ' , dat is een eretitel. 8)

Het Skill Effect
6 december 2004, 22:54
die vlamelingen zijn gewoon racisten.
daarom hebben ze niet voor sandrine gestemd maar op die twee arianen. :evil:zoals de oproep bij de werf! :lol:

Het Skill Effect
6 december 2004, 22:56
Ik vraag me trouwens af waarom iemand die zichzelf serieus neemt, ook maar wil auditie doen voor Idool. Ook al win je het, je zal altijd ' die van Idool ' blijven en steeds met argwanende ogen bekeken worden door mensen ' die zichzelf serieus nemen', als je begrijpt wat ik bedoel. Om een degout van te krijgen.
Sandrine blijft voor mij 'diegene die te goed was voor idool'.

jules
6 december 2004, 23:14
Sandrine blijft voor mij 'diegene die te goed was voor idool'.
tja, dat zullen we wel merken wanneer madam haar eigen muziek begint te maken :|

Uit nieuwsgierigheid vorige week eens gekeken, waar ze me totaal niet kon bekoren. En de Hooverphonic van deze week was ook niet al te fameus.

Kortom, een nieuwe r&b ster is born. Zit d�*�*r iemand op te wachten ? :?

ingenious
6 december 2004, 23:18
tja, dat zullen we wel merken wanneer madam haar eigen muziek begint te maken :|

Uit nieuwsgierigheid vorige week eens gekeken, waar ze me totaal niet kon bekoren. En de Hooverphonic van deze week was ook niet al te fameus.

Kortom, een nieuwe r&b ster is born. Zit d�*�*r iemand op te wachten ? :?
ik niet echt, jij nog minder, maar heel wat anderen blijkbaar wel. ze kunnen niet allemaal zo'n goede smaak hebben als wij hé. ;-)

idool interesseert me niet, maar als het anderen gelukkig maakt, dan moeten zij dat maar weten. ik zal mijn tijd wel met iets anders verprutsen.

jules
6 december 2004, 23:44
ik niet echt, jij nog minder, maar heel wat anderen blijkbaar wel. ze kunnen niet allemaal zo'n goede smaak hebben als wij hé. ;-)

Was jij niet diegene die de Maxx wel te pruimen vindt ? en dan over smaak beginnen ... :twisted:

ingenious
7 december 2004, 00:18
Was jij niet diegene die de Maxx wel te pruimen vindt ? en dan over smaak beginnen ... :twisted:
jep, de maxx kan er wel me door, zeker voor een zondagmiddag. ik ben dan ook ruimdenkender als jij hé... :twisted:

Wiwwie
7 december 2004, 00:19
welke de maxx? mag ik meegenieten? :D

ingenious
7 december 2004, 00:32
welke de maxx? mag ik meegenieten? :-D
http://www.stubru.be/ en dan rechts ergens bij kies programma's.

jules
7 december 2004, 00:36
jep, de maxx kan er wel me door, zeker voor een zondagmiddag. ik ben dan ook ruimdenkender als jij hé... :twisted:
ik luister op dit moment -uit vrije wil!- naar Capri c'est fini.
Qua ruimdenkendheid volstaat dat wel !? :-(

ingenious
7 december 2004, 00:39
ik luister op dit moment -uit vrije wil!- naar Capri c'est fini.
Qua ruimdenkendheid volstaat dat wel !? :-(
quoi? :oops:

jules
7 december 2004, 01:23
quoi? :oops:
Hervé villard : Capri c'est fini
zeker terug te vinden in de paltencollectie van de ouders, sectie fouter Franse zomerhits 8)

ingenious
7 december 2004, 01:30
Hervé villard : Capri c'est fini
zeker terug te vinden in de paltencollectie van de ouders, sectie fouter Franse zomerhits 8)
ik denk niet dat ons mams da heeft. maar ik zal eens horen, op kerstavond als ik mij verveel bv ;-)

alpina
7 december 2004, 02:18
http://www.stubru.be/ en dan rechts ergens bij kies programma's.
Zijn er nog mensen die de volgende slagzin: "want je weet het: 't is de Maxx" een "beetje" afgezaagd vinden worden?

Elke keer ik die zin hoor weet ik het weer; 't is weer die saaie zondag waar ik wel veel op wil doen maar nooit iets doe.

ingenious
7 december 2004, 02:34
Zijn er nog mensen die de volgende slagzin: "want je weet het: 't is de Maxx" een "beetje" afgezaagd vinden worden? ja, dat ken ik.


Elke keer ik die zin hoor weet ik het weer; 't is weer die saaie zondag waar ik wel veel op wil doen maar nooit iets doe. ja, dat ken ik ook! :?

ACV
8 december 2004, 17:44

jules
8 december 2004, 19:20
ik denk niet dat ons mams da heeft. maar ik zal eens horen, op kerstavond als ik mij verveel bv ;-)
zoek dan ineens ook maar naar
La ballade des gens heureux
& aux champs-élysées

dolle kerst verzekerd ;-)
(en een moeder die zich afvraagt of het ooit nog goedkomt met die dochter :-p)

ingenious
8 december 2004, 19:27
zoek dan ineens ook maar naar
La ballade des gens heureux
& aux champs-élysées

dolle kerst verzekerd ;-)
(en een moeder die zich afvraagt of het ooit nog goedkomt met die dochter :-p)
die ken ik wel, die hebben we geleerd in de lessen frans vroeger. toen dachten we dat het met de leerkracht niet meet goedkwam ;-). schitterende nummers trouwens, in parijs 4 dagen lang lopen zingen. :-D

Bolter
8 december 2004, 21:18
Gelukkig verschillen smaken..

Ik was goed content dat Sandrine eruit ligt..:?
Brengt gewoon mijn stijl van muziek niet. Net zoals ik Nathalia niet kan aanhoren.

Voor mij mag Joeri da spel winnen.
Net zoals Peter, naar mijn eigen mening, het spel vorig jaar verdiend won...

Peter durfde tenminste inroeien tegen de stroom. Komen met een eigen ding, zich niet laten leiden door de commerciële lokroep.

Zulke politiekers moesten we trouwens ook hebben !!8)

Het Skill Effect
9 december 2004, 12:37
Zulke politiekers moesten we trouwens ook hebben !!8)
In Zonhoven misschien!

Bolter
9 december 2004, 19:34
In Zonhoven misschien!
Ken jij er dan ene van Zonhoven die je me wil aanraden ....

Het Skill Effect
9 december 2004, 22:37
Op kot in Leuven was er ene Maris uit zonhoven die gitaar speelde en kon zingen. ;)

obiwan
13 december 2004, 16:25
Joerie heeft onterecht gewonnen, over 10 afleveringen was Wouter een stuk regelmatiger. Ook de versie van Wouter van de idool single vond ik beter.

De beste van de 10 finalisten heeft niet gewonnen, maar diegene met de meest fanatieke aanhang. Graag had ik ook iemand anders gezien naast Wouter in de finale, het liefst kleine Laura, maar Sandrine of Born vond ik ook wel goed en verdienden voor mij eventueel ook een finaleplaats.

Mijn top 10 is:

1. Laura D
2. Wouter (mocht dus de finale nu winnen)
3. Born
4. Sandrine
5. Joeri
6. Laura R
7. Janina
8. Maarten
9. Annelies
10. Sarah
Wat vinden jullie van de uitslag van idool ???

Musketo
13 december 2004, 16:34
Tegen de muur en fusilleren ja.

Het Skill Effect
13 december 2004, 16:37
Joeri is een sukkel, past dus perfect in het huidig rijtje Idool winnaars!

De single is barslecht, Jan Leyers is duidelijk op z'n retour.


Het liefst zag ik Sandrine winnen, maar tussen de twee finalisten was wouter inderdaad de beste zanger.

Bartje 'platenbaas' zal alweer eens zijn broek scheuren!

Fuck de platenindustrie hé, lang leve Kazaa!!! ;)

Bolter
13 december 2004, 20:15
Gelukkig verschillen smaken..

Ik was goed content dat Sandrine eruit ligt..:?
Brengt gewoon mijn stijl van muziek niet. Net zoals ik Nathalia niet kan aanhoren.

Voor mij mag Joeri da spel winnen.
Net zoals Peter, naar mijn eigen mening, het spel vorig jaar verdiend won...

Peter durfde tenminste inroeien tegen de stroom. Komen met een eigen ding, zich niet laten leiden door de commerciële lokroep.

Zulke politiekers moesten we trouwens ook hebben !!8)

Zoals reeds gesteld...
De beste heeft gewonnen...

Ieder z'n eigen mening zeker.:-D

Raf
13 december 2004, 22:27
Zoals reeds gesteld...
De beste heeft gewonnen...

Ieder z'n eigen mening zeker.:-D
Ik heb niet alles gezien, maar zijn versie van Georgia on my mind was inderdaad zeer beluisterbaar. Ik was het zelfs niet eens met Jean Blaute dat het niet bluesy genoeg klonk. Mooie stem en best een leuke jongen om naar te kijken. Alleszins veel meer allure dan dat zuurstofwaterongeluk.

Les goûts et les couleurs ne se discutent pas...

Weezer
15 december 2009, 15:28
Graag zou ik dit topic nog eens onder de aandacht willen brengen.

Zwartengeel
15 december 2009, 15:34
Idioot 2004? Wie was dat, misschien?

bgf324
15 december 2009, 17:26
Idioot 2004? Wie was dat, misschien?

Iets zoals WO2.
Een wrede gebeurtenis lang geleden!

Zeno!
15 december 2009, 17:45
Iemand nog iets gehoord van die Joeri?

Derk de Tweede
15 december 2009, 17:57
Iemand nog iets gehoord van die Joeri?

Ja, helaas overleden. :-(

Everytime
15 december 2009, 18:12
In Frankrijk heet het "La Nouvelle Star". De bekendste winnaars van de afgelopen jaren - daarmee bedoel ik degenen die een echte carrière sinds hun overwinning hebben - zijn zeker en vast Christophe Willem en Amel Bent.
http://www.youtube.com/watch?v=CvXd706kb_4
http://www.youtube.com/watch?v=FQ2hL9dXylE

In Vlaanderen had Dean ook gewonnen, als ik me niet vergis!
http://www.youtube.com/watch?v=zJ12NuriMP8

Kay_
15 december 2009, 18:17
Ja, helaas overleden. :-(

Huh, niets van gehoord.

Max van Dietschland
15 december 2009, 21:26
:lol:

Is die dan ooit geweest ? Het idool van 2004.

Das tenminste een mooi liedje

http://www.youtube.com/watch?v=h8vZsmXUFAg

Weezer
15 december 2009, 22:05
Deze (http://www.youtube.com/watch?v=oRNYytmj4fg) nog maar eens doen :lol:

Everytime
15 december 2009, 22:37
http://www.dynamitemusic.be/mp3/idioot.jpg

:lol:

Den Ardennees
15 december 2009, 22:43
wat is me dat voor een necrofilie om dit soort topics terug boven te halen?

bgf324
15 december 2009, 23:14
Voor de fun :cheer: