PDA

View Full Version : bin laden heeft USSR geruineerd, USA misschien voor straks !


Koriander
6 december 2004, 00:49
Met de hulp van de Verenigde Staten heeft Bin Laden de Sovjet-Unie verslagen.
Helicopters werden met stingers neergehaald en dure legers werden met gerilla's uitgeschakeld.

Nu in 2004, vechten de moslim-guerilla's met een minimum budget tegen Amerika. Twee torens en een pentagon met een cutter.

Bin Laden heeft oorlog uitgelokt om de VS te ruineren. Wanneer Oussama één soldaaty erop uitstuurt, stuurt Bush een heel vliegdekschip.

Wanneer Bin Laden 1000 dollar verliest, verschoeit Bush er één miljoen.

liesl
6 december 2004, 00:52
die kunnen financieel wel tegen een stootje hoor.

De USA kan tientallen jaren oorlog voeren, zonder in echt grote financiele problemen te geraken.

alhoewel de dollar vandaag....gezond is het op lange termijn wel niet.

Koriander
6 december 2004, 01:16
als hij erin slaagt? wat dan? komt er een oussama-imperium?
Of gaat Amerika zoals met Vietnam, op tijd stoppen.

k9
6 december 2004, 10:14
die kunnen financieel wel tegen een stootje hoor.

De USA kan tientallen jaren oorlog voeren, zonder in echt grote financiele problemen te geraken.
Niet echt hoor, die oorlog kost meer dan 100miljard op een jaar De VS kan dat niet decenia lang volhouden zonder serieuze economische gevolgen (laat staan de tienduizenden doden)

rodeo
6 december 2004, 12:57
Niet echt hoor, die oorlog kost meer dan 100miljard op een jaar De VS kan dat niet decenia lang volhouden zonder serieuze economische gevolgen (laat staan de tienduizenden doden) niet overdrijven hé; nog maar +- 1500 doden

http://icasualties.org/oif/

Herr Flick
6 december 2004, 13:13
1500 x 10 jaar is tienduizenden hé, ...

Bovendien houden ze enkele duizenden reservisten van hun werk, die bedrijven moeten het momenteel rooien met andere arbeidskrachten, die reservisten dreigen dus werkloos te worden als ze uit dienst gaan ofwel dreigen die bedrijven geld te verliezen omdat hun beste mensen bij de troep zitten.

Het kost dus wel degelijk pakken geld en niet alleen rechtstreeks.

Lincoln
6 december 2004, 13:34
Het is nu éénmaal zo dat de hedendaagse wereld politiek één groot leugen is ! osama & u.s. een al dat shit erbij een ertussen is één groot leugen !!! Om de rampzalige kudde schapen te misleiden ! That's it no more .

Chipie
6 december 2004, 13:42
Ja, die oorlog kost de VS vanzelfsprekend pakken geld...
Maar voor de EU is dit natuurlijk een goede zaak...
Hoe meer verzwakt de VS uit deze oorlog komen, hoe gemakkelijker voor de EU om in 2010 de sterkste economie van de wereld te zijn...

Laten we Bin Laden met hulp overladen of alleszins de USA zoveel mogelijk tegenwerken!
http://smileys.******************/cat/327v.gif

Koriander
7 december 2004, 10:55
Ja, die oorlog kost de VS vanzelfsprekend pakken geld...
Maar voor de EU is dit natuurlijk een goede zaak...
Hoe meer verzwakt de VS uit deze oorlog komen, hoe gemakkelijker voor de EU om in 2010 de sterkste economie van de wereld te zijn...

Laten we Bin Laden met hulp overladen of alleszins de USA zoveel mogelijk tegenwerken!
http://smileys.******************/cat/327v.gif
een pro-binladen,
maar contra-moslim
lol

illwill
7 december 2004, 12:24
Als de VS geruineerd word betekent dit hetzelfde voor europa hoor.

Chipie
7 december 2004, 12:53
Als de VS geruineerd word betekent dit hetzelfde voor europa hoor.
Mijn post was ironisch bedoeld... Natuurlijk gaat Europa er aan kapot (waarschijnlijk nog eerder dan de VS)

Turkse Nederlander
7 december 2004, 20:24
als hij erin slaagt? wat dan? komt er een oussama-imperium?
Of gaat Amerika zoals met Vietnam, op tijd stoppen.Als Osama erin slaagt wordt Europa het machtigste blok ter wereld.

Bolter
7 december 2004, 20:29
Als Osama erin slaagt wordt Europa het machtigste blok ter wereld.
Vergeet China niet...
Houdt zich politiek zowat overal buiten maar kent een explosieve groei..

Raven
7 december 2004, 23:47
Mijn prof economie heeft eens verteld dat het beste voor een land niet is: Vrede.... maar oorlog. Niets doet de economie beter draaien dan dat.

Tijdens oorlog is er alles te kort. Voertuigen, grondstoffen, olie, kleren, voedsel, schoenen, kookpotten, kasten, papier, computers, brillen, medicijnen, ... enz enz... En Amerika heeft een voldoende grote industrie om dat allemaal te produceren.

Er is dan wel een kostenprijsje aan deze oorlog, maar Amerika koopt de voedselpakketten, vliegtuigen en kledij niet van Europa of China. Hun schulden zijn vooral binnenlandse schulden, wat eigenlijk een verdoken protectionisme is.

Als het zo slecht gaat volgens jullie, en dat Bin Laden Amerika zou ruineren... waarom merken we dan dat er, ondanks de recessie in Europa (waar er vrede is), Amerika het na de crisis toen Bush pas verkozen was, uit het slop aan't het raken is, en er terug mensen worden aangenomen in de arbeidswereld. Ongezien in België waar elke week ergens wel een bedrijf sluit en er een honderdtal werknemers op straat vliegen.

Ze zijn in Amerika heus niet achterlijk.

Halcyon
8 december 2004, 00:41
die kunnen financieel wel tegen een stootje hoor.

De USA kan tientallen jaren oorlog voeren, zonder in echt grote financiele problemen te geraken.

alhoewel de dollar vandaag....gezond is het op lange termijn wel niet.
De VS hebben bij mijn weten enorme schulden... dus zo gezond zal het allemaal wel niet zijn.

Halcyon
8 december 2004, 00:46
Mijn prof economie heeft eens verteld dat het beste voor een land niet is: Vrede.... maar oorlog. Niets doet de economie beter draaien dan dat.

Tijdens oorlog is er alles te kort. Voertuigen, grondstoffen, olie, kleren, voedsel, schoenen, kookpotten, kasten, papier, computers, brillen, medicijnen, ... enz enz... En Amerika heeft een voldoende grote industrie om dat allemaal te produceren.

Er is dan wel een kostenprijsje aan deze oorlog, maar Amerika koopt de voedselpakketten, vliegtuigen en kledij niet van Europa of China. Hun schulden zijn vooral binnenlandse schulden, wat eigenlijk een verdoken protectionisme is.

Als het zo slecht gaat volgens jullie, en dat Bin Laden Amerika zou ruineren... waarom merken we dan dat er, ondanks de recessie in Europa (waar er vrede is), Amerika het na de crisis toen Bush pas verkozen was, uit het slop aan't het raken is, en er terug mensen worden aangenomen in de arbeidswereld. Ongezien in België waar elke week ergens wel een bedrijf sluit en er een honderdtal werknemers op straat vliegen.

Ze zijn in Amerika heus niet achterlijk.
Dit heeft denk ik meer met de aard van het volk te maken dan met de oorlog an sich. Amerikanen blijven zoals het goede patriotten betaamt consumeren om de economie draaiende te houden. Daar waar de Europese consument sneller afhankelijk is van economische crisis zal de Amerikaanse consument net meer beginnen kopen. Ik bedoel daarmee dat Europeanen in tijden van crisis eerder hun geld gaan oppotten terwijl Amerikanen gaan consumeren om hun land te steunen. Of dit werkelijk genoeg is? Ik vrees van niet; Amerika heeft nu al een enorme schuldenberg.

illwill
8 december 2004, 06:45
De VS hebben bij mijn weten enorme schulden... dus zo gezond zal het allemaal wel niet zijn.
Schulden bij wie dan?

Raven
8 december 2004, 13:36
Schulden bij wie dan?
Bij General Motors en dergerlijke ;-)

parcifal
8 december 2004, 14:42
Bij General Motors en dergerlijke ;-)
Nee hoor, De VS hebben een enorme buitenlandse schuld naar ik
altijd gehoord heb. (google : zoeken op "US foreign debt")
Vooral in Japan en Europa, dacht ik.

Als je daar dan nog eens bijneemt dat de vs een steeds
toenemend handelstekort hebben met de rest van de wereld
(google : "US trade deficit") en de doorsnee amerikaan bijna
alles op krediet koopt, denk ik dat het economisch niet
zo fameus goed gaat ginder.

Ik ben geen econoom dus waarschijnlijk gaat bijvb. TomB later
zeggen dat het helemaal verkeerd is en het juist heel goed gaat
met de economie.
Ik zou in elk geval bij mijn bank niet moeten afkomen met
eend dergelijke schuldhistorie en koopgedrag...

Trouwens een paar weken geleden in Humo een interessant interview
gelezen met Geert Noels van Petercam en
die vergeleek de VS economie met de financiele situatie van
een gezin dat zwaar boven zijn stand leeft en
van plan is om er nog een schepje bovenop te doen.
(cft. de plannen van dhr. Bush ivm de belastingshervormingen).

Het zag er volgens hem niet goed uit.

JoeQpublic
8 december 2004, 16:35
Ge waart beter in uw kruidenrekske blijven staan...
Met de hulp van de Verenigde Staten heeft Bin Laden de Sovjet-Unie verslagen.
Helicopters werden met stingers neergehaald en dure legers werden met gerilla's uitgeschakeld. Er heeft er ene recent Rambo 3 gezien :roll:

Effect van die stingers is overroepen, schiet er ene neer uit een vlucht van 4 Hinds, dan zijn er nog altijd 3 over: ene voor crew en afgeschoten heli te recupereren en 2 ander om de dappere moejahideen tot een serie rode vlekken te reduceren...

USSR werd uiteindelijk verslagen door zowel wapenwedloop als de space race, interne corruptie en falingen eigen aan het communisme hebben dat enkel maar versneld.
A'stan was (hoewel een drama voor de betrokkenen) niet meer dan een paar letterkes in het geschiedenis boek van de Sovjetunie.

Zonder de steun van de USA en Pakistan was het een ander paar mouwen geweest. Beetje zoals de Vietnamezen enkel dankzij USSR en PRC hun mannetje konden blijven staan.

Nu in 2004, vechten de moslim-guerilla's met een minimum budget tegen Amerika. Twee torens en een pentagon met een cutter.
Bin Laden heeft oorlog uitgelokt om de VS te ruineren. Wanneer Oussama één soldaaty erop uitstuurt, stuurt Bush een heel vliegdekschip. Low-tech vs high-tech.
Verschil tussen een netwerk van teroristen en een economische supermacht.

Wanneer Bin Laden 1000 dollar verliest, verschoeit Bush er één miljoen. Verschroeien? Geld van belastingbetalers voor kogels, naft, reserve-veters en MREs gaat integraal naar (vooral Amerikaanse) bedrijven.
Oorlog is een extra manier van inkomensherverdeling.

TomB
8 december 2004, 16:43
Nee hoor, De VS hebben een enorme buitenlandse schuld naar ik
altijd gehoord heb. (google : zoeken op "US foreign debt")
Vooral in Japan en Europa, dacht ik.

Als je daar dan nog eens bijneemt dat de vs een steeds
toenemend handelstekort hebben met de rest van de wereld
(google : "US trade deficit") en de doorsnee amerikaan bijna
alles op krediet koopt, denk ik dat het economisch niet
zo fameus goed gaat ginder.

Ik ben geen econoom dus waarschijnlijk gaat bijvb. TomB later
zeggen dat het helemaal verkeerd is en het juist heel goed gaat
met de economie.
Ik zou in elk geval bij mijn bank niet moeten afkomen met
eend dergelijke schuldhistorie en koopgedrag...

Trouwens een paar weken geleden in Humo een interessant interview
gelezen met Geert Noels van Petercam en
die vergeleek de VS economie met de financiele situatie van
een gezin dat zwaar boven zijn stand leeft en
van plan is om er nog een schepje bovenop te doen.
(cft. de plannen van dhr. Bush ivm de belastingshervormingen).

Het zag er volgens hem niet goed uit.

De economie is zeer fragiel. Uiteindelijk drukt de VS gewoon geld bij om de extra uitgaven te betalen (door de rente artificieel laag te houden). Voor de b uitenlandse schuld werkt dat echter niet omdat daardoor uw dollar in elkaar stuikt.

Ik maak me echter weinig zorgen. Zulke crisisen zijn eigen aan het kapitalisme en zorgen voor een goede scheiding van het kaf van het koren. Verder heb ik ook minder problemen met het deficit als Greenspan, omdat de VS het roer heel makkelijk kan omgooien. De oorlog en het militaire apparaat op zich vormen de grootste regeringspost bar none. Er is enorm veel budgetruimte om die af te bouwen. Een eventuele colonizatie is ook een manier om op autonome wijze het budget in evenwicht te brengen.

Enfin, er zijn honderden manieren om dat probleem op te lossen op zeer korte termijn.