PDA

View Full Version : Bedenking...


Steven Keirse
8 augustus 2002, 00:06
Hetgeen ik mij nu al een tijdje echt afvraag...

Op dit forum zijn er een aantal militanten van politieke partijen actief (vooral Vlaams Blokkers, een paar CD&V'ers en wat halve garen van extreem-linkse partijen) die continu de onbedwingbare behoefte voelen om dit forum te gebruiken om continu op een dermate ongenuanceerde wijze dat het lachwekkend wordt, hun eigen partij op te hemelen.

Discussieer ik te graag of ben ik te weinig honkvast? Ik dacht dat forums dienden toch om ideeën uit te wisselen. Ik hoop altijd veel te leren uit de clash van mijn mening en die van anderen.
Hoe gecomplexeerd of carrièristisch of wat het ook moge zijn, moet een mens niet rondlopen om met deze politieke bekeringsijver forums te komen verzieken?

Supe®Staaf
8 augustus 2002, 08:08
Hetgeen ik mij nu al een tijdje echt afvraag...

Op dit forum zijn er een aantal militanten van politieke partijen actief (vooral Vlaams Blokkers, een paar CD&V'ers en wat halve garen van extreem-linkse partijen) die continu de onbedwingbare behoefte voelen om dit forum te gebruiken om continu op een dermate ongenuanceerde wijze dat het lachwekkend wordt, hun eigen partij op te hemelen.
Geachte Steven,
Ik vrees dat dit tegelijk de sterkte en zwakte van een politiek forum betekent. Jijzelf bezondigt je reeds aan het kwalificeren van een bepaalde strekking hier aanwezig, en laat me toe het te zeggen: niet echt wat je flatterend zou noemen. Laat er ons aan voorbijgaan of je ze juist of onjuist taxeerde, maar waar je van op aan kunt: in dat kamp wek je een emotie op, en die zal in hun volgende postings de strijdlust aanwakkeren, en de sereniteit en objectiviteit doen wegdeemsteren.
Eens iedereen afstandelijk emotieloos en objectief wordt, dan bloedt de discussie snel dood, daar er geen controverse meer is om ze te voeden. Consensus over de ganse lijn is geen brandstof voor een discussie. Wanneer onze gortdroge, levenloze, discours enkel nog op instemmend gemompel wordt onthaald, dan zullen velen geeuwend hun rugzijde draaien, en meer opwindende plaatsen op het weidse www gaan opzoeken.

Hoe gecomplexeerd of carrièristisch of wat het ook moge zijn, moet een mens niet rondlopen om met deze politieke bekeringsijver forums te komen verzieken?
Ik zie de bijdragen van sommige (waarschijnlijk inderdaad zeer jonge carrièristische) kandidaat politieke mandatarissen, of meelopers in de jeugdafdeling van een partij, eerder als een naïeve vorm van enthousiast proselitisme. Erger je er niet teveel aan. Ik ken weinig mensen die ideëel ooit een radicale ommezwaai maakten onder invloed van de schwärmerige argumentatie van politieke partijcreaturen. Ooit valt de partijherauten hun € wel wanneer ze constateren, dat ze enkel misbruikt worden door partaaigenoten, die net iets handiger zijn om op hun rug, werk, zweet, kracht en energie te teren, en 'in the end' het beoogde voordeeltje, postje, zeteltje of prebende voor hun neus weg te kapen.

GC
8 augustus 2002, 11:42
Hetgeen ik mij nu al een tijdje echt afvraag...

Op dit forum zijn er een aantal militanten van politieke partijen actief (vooral Vlaams Blokkers, een paar CD&V'ers en wat halve garen van extreem-linkse partijen) die continu de onbedwingbare behoefte voelen om dit forum te gebruiken om continu op een dermate ongenuanceerde wijze dat het lachwekkend wordt, hun eigen partij op te hemelen.

Discussieer ik te graag of ben ik te weinig honkvast? Ik dacht dat forums dienden toch om ideeën uit te wisselen. Ik hoop altijd veel te leren uit de clash van mijn mening en die van anderen.
Hoe gecomplexeerd of carrièristisch of wat het ook moge zijn, moet een mens niet rondlopen om met deze politieke bekeringsijver forums te komen verzieken?

Beste Steven,

Je vergist je toch wat in je inschatting. Vanuit jouw liberale standpunten ga je ervan uit dat al wie het daar niet mee eens is een "halve gare" of zo is. Dat is natuurlijk eenvoudig aangezien je liberale standpunten natuurlijk de heersende opvattingen in dit systeem vormen. En hemel jij de standpunten van uw politieke denkrichting niet op? Natuurlijk wel, maar omdat het de heersende opvattingen zijn valt dit misschien minder op.

Wat is de bedoeling van een forum als dit? Wat mij betreft vind ik het af en toe eens nuttig om te zien wat de reacties zijn tegenover standpunten en ideeën om er beter op te kunnen antwoorden als gelijkaardige posities naar voor komen bij discussies 'in real life'. Ik denk niet dat hier iemand zal overtuigd worden van opvattingen op basis van dit forum en het is een zeldzaamheid dat er een normale uitwisseling van ideeën plaats vindt. Bij uw vraagstelling moet ik me bijgevolg onthouden.

GC

jimmyl
8 augustus 2002, 13:25
Ben het (bijna)volkomen met u eens. Wat de inhoud van dit forum betreft toch. Dit forum gaat niet echt over wetten, voorstellen ter verbetering, ... maar eerder over de politiek zelf. Dus hoe doet die partij het en die politiekers en hoe die. Dit forum is dus meer een

meta-politiekdiscussieforum en geen politiekdiscussieforum

jimmy

Pelgrim
8 augustus 2002, 15:06
Eigenaardig dat u het over de militanten van anti-establishment partijen heeft (door u vernoemde vb en extreem links)maar nooit wordt er iets gezegd over de al even militante extremistische dogmatisch denkende houding van extreem centrum, de echte bazen in dit land: achter de coulissen van het machtige ondemocratische ultrakapitalistische Europa. Forums als deze zijn heel nuttig, want de enige mogelijkheid omeen meer kritische mening kwijt te kunnen.

Steven Keirse
8 augustus 2002, 20:02
eerlijk gezegd was die opmerking over "halve garen" maar bedoeld om polemiek uit te lokken... :)
Iedereen vindt het leuk als er veel antwoorden komen op zijn onderwerp 8) 8)

Patriot!
20 juni 2004, 23:46
zéér interessant. De eerlijkheid gebood me als enige de tweede optie te kiezen, daar dit m.i. typerend is voor het niveau dat tentoongespreid wordt door bepaalde individuen die dit forum in een bepaalde richting duwen.

TomB
21 juni 2004, 00:35
zéér interessant. De eerlijkheid gebood me als enige de tweede optie te kiezen, daar dit m.i. typerend is voor het niveau dat tentoongespreid wordt door bepaalde individuen die dit forum in een bepaalde richting duwen.

Bruno en Hans? ;)

grossfaz
21 juni 2004, 03:25
persoonlijk vind ik dit forum een bron van informatie, van humor en van relativering. Het is ook typerend dat vooral de "outcasts" van de politiek hier hun ding doen. Denk aan een Lucien Decoorne uit Brugge, een Geert Cool of andere anachronistische BUB-adepten. Tenslotte zijn dergelijke fora een mogelijkheid om cursussen gedoceerd in de politieke wetenschappen in te studeren. Niets is zo handig om de stof verwerkt te krijgen, dan deze door middel van discussie te gebruiken. Ik frequenteer dit forum dan ook enkel in examenperiodes. :wink:

Peace
21 juni 2004, 04:26
Hetgeen ik mij nu al een tijdje echt afvraag...

Op dit forum zijn er een aantal militanten van politieke partijen actief (vooral Vlaams Blokkers, een paar CD&V'ers en wat halve garen van extreem-linkse partijen) die continu de onbedwingbare behoefte voelen om dit forum te gebruiken om continu op een dermate ongenuanceerde wijze dat het lachwekkend wordt, hun eigen partij op te hemelen.

Discussieer ik te graag of ben ik te weinig honkvast? Ik dacht dat forums dienden toch om ideeën uit te wisselen. Ik hoop altijd veel te leren uit de clash van mijn mening en die van anderen.
Hoe gecomplexeerd of carrièristisch of wat het ook moge zijn, moet een mens niet rondlopen om met deze politieke bekeringsijver forums te komen verzieken?

Ik kan niet voor iedereen spreken maar de mensen als van het Vlaams Blok op dit forum zijn een soort ontwikkelingshelpers die proberen te verhinderen dat dit land verder afglijdt naar de barbarij.

Voor ons is het vooral belangrijk om de steeds weer nieuwe fabeltjes en leugens over het Vlaams Blok te ontmaskeren.

Ik denk ook dat wij via deze weg veel mensen weten te overtuigen en er in slagen om steeds meer ogen van Vlamingen te openen over de werkelijkheid wat er in Vlaanderen aan het gebeuren is.

Dies
21 juni 2004, 04:50
Ik kan niet voor iedereen spreken maar de mensen als van het Vlaams Blok op dit forum zijn een soort ontwikkelingshelpers die proberen te verhinderen dat dit land verder afglijdt naar de barbarij.
:lol: Na dit gelezen te hebben, weet ik het zeker: dit forum is mijn dagelijkse portie humor! :lol:

@ Steven Keirse: je moet de discussies gewoon een beetje weten uit te kiezen, het wegblijven uit bepaalde forumonderdelen kan daarbij raadzaam zijn.

Patriot!
21 juni 2004, 06:44
Hetgeen ik mij nu al een tijdje echt afvraag...

Op dit forum zijn er een aantal militanten van politieke partijen actief (vooral Vlaams Blokkers, een paar CD&V'ers en wat halve garen van extreem-linkse partijen) die continu de onbedwingbare behoefte voelen om dit forum te gebruiken om continu op een dermate ongenuanceerde wijze dat het lachwekkend wordt, hun eigen partij op te hemelen.

Discussieer ik te graag of ben ik te weinig honkvast? Ik dacht dat forums dienden toch om ideeën uit te wisselen. Ik hoop altijd veel te leren uit de clash van mijn mening en die van anderen.
Hoe gecomplexeerd of carrièristisch of wat het ook moge zijn, moet een mens niet rondlopen om met deze politieke bekeringsijver forums te komen verzieken?

Ik kan niet voor iedereen spreken maar de mensen als van het Vlaams Blok op dit forum zijn een soort ontwikkelingshelpers die proberen te verhinderen dat dit land verder afglijdt naar de barbarij.




:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Zouden die dat zelf geloven, of moeten die dat gewoon zeggen van Gerolf? :lol:

ancapa
21 juni 2004, 06:46
de leugens weerleggen van enkele linkse negativisten tegenover één politieke partij en 1.000.000 kiezers.

Rock Against Communism
21 juni 2004, 09:04
- het communistische gedachtengoed bestrijden
- links ontmaskeren (politiek, media, onderwijs --> allemaal verlinkst)
- linkse indoctrinatie tegengaan
- Vlaamse onafhankelijkheid bediscussieren.
- ...

der zijn zoveel redenen waarom ge op zo een forum zou posten.
Uiteraard is er altijd een portie eigengelijk aan verbonden, zolang ge maar niet begint te schelden en het "voor de leut" blijft is het goed voor mij.

groetjes
flemish_patriot

Knuppel
21 juni 2004, 09:49
zéér interessant. De eerlijkheid gebood me als enige de tweede optie te kiezen, daar dit m.i. typerend is voor het niveau dat tentoongespreid wordt door bepaalde individuen die dit forum in een bepaalde richting duwen.

Bruno en Hans? ;)

:!: rofl :!: :D

Knuppel
21 juni 2004, 09:53
Hetgeen ik mij nu al een tijdje echt afvraag...

Op dit forum zijn er een aantal militanten van politieke partijen actief (vooral Vlaams Blokkers, een paar CD&V'ers en wat halve garen van extreem-linkse partijen) die continu de onbedwingbare behoefte voelen om dit forum te gebruiken om continu op een dermate ongenuanceerde wijze dat het lachwekkend wordt, hun eigen partij op te hemelen.
Geachte Steven,
Ik vrees dat dit tegelijk de sterkte en zwakte van een politiek forum betekent. Jijzelf bezondigt je reeds aan het kwalificeren van een bepaalde strekking hier aanwezig, en laat me toe het te zeggen: niet echt wat je flatterend zou noemen. Laat er ons aan voorbijgaan of je ze juist of onjuist taxeerde, maar waar je van op aan kunt: in dat kamp wek je een emotie op, en die zal in hun volgende postings de strijdlust aanwakkeren, en de sereniteit en objectiviteit doen wegdeemsteren.
Eens iedereen afstandelijk emotieloos en objectief wordt, dan bloedt de discussie snel dood, daar er geen controverse meer is om ze te voeden. Consensus over de ganse lijn is geen brandstof voor een discussie. Wanneer onze gortdroge, levenloze, discours enkel nog op instemmend gemompel wordt onthaald, dan zullen velen geeuwend hun rugzijde draaien, en meer opwindende plaatsen op het weidse www gaan opzoeken.

Hoe gecomplexeerd of carrièristisch of wat het ook moge zijn, moet een mens niet rondlopen om met deze politieke bekeringsijver forums te komen verzieken?
Ik zie de bijdragen van sommige (waarschijnlijk inderdaad zeer jonge carrièristische) kandidaat politieke mandatarissen, of meelopers in de jeugdafdeling van een partij, eerder als een naïeve vorm van enthousiast proselitisme. Erger je er niet teveel aan. Ik ken weinig mensen die ideëel ooit een radicale ommezwaai maakten onder invloed van de schwärmerige argumentatie van politieke partijcreaturen. Ooit valt de partijherauten hun € wel wanneer ze constateren, dat ze enkel misbruikt worden door partaaigenoten, die net iets handiger zijn om op hun rug, werk, zweet, kracht en energie te teren, en 'in the end' het beoogde voordeeltje, postje, zeteltje of prebende voor hun neus weg te kapen.

De Supe®staaf doet het weer... :idea:

Knipp
21 juni 2004, 11:02
Het is veel meer dan ideeën uitwisselen.

Ik kom hier bewust kijken hoe en op hoeveel verschillende manieren gereageerd wordt op een gebeurtenis bvb.
Om het politieke landschap beter in kaart te krijgen.
En om beter aan te voelen wat leeft 'op de weBstraat'.

In die zin is het zeker 'meta' zoals iemand hierboven heeft opgemerkt.
Het is 'parlementje spelen' - niks gezonder voor een democratie -

Uitwisselen klinkt me ook veel te passief, ik zie het als denkoefening.

Mijn ideeën krijgen meestal ook beter vorm in de loop van de discussie.

Nog een aspect dat niet genoemd is : je leert hier mensen kennen,
je houdt er contacten aan over, het is dus ook een stuk 'netwerken'
en socializing.