PDA

View Full Version : Petitie: Laat Turkije toetreden tot de Europese Unie!


Steven de Jong
6 december 2004, 21:22
Laat Turkije toetreden tot de Europese Unie!

Op 17 december 2004 zullen de regeringsleiders van de EU-landen bijeenkomen om te besluiten of de onderhandelingen over de toetreding van Turkije kunnen beginnen. Ondergetekenden roepen de fracties in de Tweede Kamer op om het kabinet mandaat te geven voor het starten van die onderhandelingen. Laat Turkije toetreden tot de Europese Unie!

Turkije voldoet inmiddels beter aan de toetredingscriteria dan menig toegelaten land uit Midden- en Oost-Europa. Qua mensenrechten, democratische rechtsorde en het functioneren van de nationale markteconomie heeft Turkije een enorme vooruitging geboekt. Aanvang van de onderhandelingen met Turkije zal het proces van economische en democratische hervormingen zeker stellen. Na ondertekening van de Europese Grondwet, die naar verwachting spoedig van kracht wordt, is een terugval niet meer mogelijk.

De weerstand voor toetreding van Turkije dient zich niet te richten tegen religies, maar tegen mensen en groepen die hun godsdienst misbruiken om met geweld hun zin door te drijven. Juist daarin neemt Turkije het voortouw als stabiliserende factor in een regio van vijandige buurlanden.

In Turkije leven alevieten, soennieten, christenen, joden en atheïsten al jaren met elkaar zonder problemen. In die zin heeft het land een voorbeeldfunctie voor de gehele Europese Unie, waar solidariteit vaak ver te zoeken is. Voor een stabiele wereldorde is het van groot belang dat Turkije omarmd wordt door de Europese Unie. De seculiere staat kan als lid voorkomen dat de theocratische atoommacht Iran in het Midden-Oosten een regionale supermacht wordt.

Regionale conflicten, armoede en onderontwikkeling zijn de voedingsbodem voor terrorisme. Laat Turkije een positieve en krachtige aantrekkingsbron zijn voor naburige volkeren die gebukt gaan onder totalitaire regimes. Laat de EU dat stimuleren door Turkije volwaardig lid te maken.

Toch blijven tegenstanders voor toetreding zich focussen op de westerse economische behoeften en belangen, zoals het netto-betalerschap en het vrije verkeer van personen. De koppeling tussen economische integratie en stabiele wereldorde wordt niet gemaakt. De grondlegger van de EU, Robert Schuman, wees op het belang van dat laatste. Tegenstanders voor toetreding verloochenen die grondbeginselen. Zij maken van netto-betalerschap een punt, terwijl de wereld in crisis verkeert.

Wij tekenen met deze petitie voor vrede, stabiliteit en solidariteit. En daarmee voor de toetreding van Turkije tot de Europese Unie!

Hoogachtend,

ondergetekenden

http://www.petitie.net/pics/sign.gif (http://www.politiek-actie.net/pages/protesten/petities/desk/verificatie/pre_sign.asp?petitie_nummer=7&petitie=Laat Turkije toetreden tot de Europese Unie!)Teken deze petitie! (http://www.politiek-actie.net/pages/protesten/petities/desk/verificatie/pre_sign.asp?petitie_nummer=7&petitie=Laat Turkije toetreden tot de Europese Unie!)

http://www.petitie.net/pics/list.gif (http://www.politiek-actie.net/pages/protesten/petities/archief/7_petitie/default.asp?petitie_nummer=7&petitie=Laat Turkije toetreden tot de Europese Unie!)Kijk wie er al getekend hebben! (http://www.politiek-actie.net/pages/protesten/petities/archief/7_petitie/default.asp?petitie_nummer=7&petitie=Laat Turkije toetreden tot de Europese Unie!)

http://www.petitie.net/pics/tip.gif (http://www.politiek-actie.net/pages/protesten/petities/desk/forward/forward.asp?petitie=Laat Turkije toetreden tot de Europese Unie!&purl=http://www.politiek-actie.net/pages/protesten/petities/archief/7_petitie/petitie.asp)Tip een vriend(in) (http://www.politiek-actie.net/pages/protesten/petities/desk/forward/forward.asp?petitie=Laat Turkije toetreden tot de Europese Unie!&purl=http://www.politiek-actie.net/pages/protesten/petities/archief/7_petitie/petitie.asp)



Documentatie:


Onderbouwing petitie: Laat Turkije toetreden tot de Europese Unie! (http://www.politiek-actie.net/pages/dossiers/europa/uitbreiding/onderbouwing_petitie_toetreding_turkije.htm)
Essay: Europese Unie verloochent grondbeginselen (http://www.politiek-actie.net/pages/dossiers/europa/uitbreiding/eu_verloochent_grondbeginselen.htm)
Link petitie: http://www.politiek-actie.net/pages/protesten/petities/archief/7_petitie/petitie.asp (http://www.politiek-actie.net/pages/protesten/petities/archief/7_petitie/petitie.asp)
www.petitie.net (http://www.petitie.net/)

Hrafnar
6 december 2004, 21:40
Met aanvankelijke verbazing, allengs gevolgd door een bulderende schaterlach, heb ik kennis genomen van het bestaan van deze petitie. Afgezien van de hier woonachtige Turken en een handjevol geestelijk minder bedeelde autochtonen zal geen enkel weldenkend mens dit virtuele vod willen ondertekenen.

Steven de Jong
6 december 2004, 22:06
Beste Hrafnar,

Wat aardig dat je zo hebt kunnen lachen om mijn "virtuele vod". Is mijn intellectuele incompetentie toch nog ergens goed voor. Het zou je overigens sieren als je het "handjevol geestelijk minder bedeelden" van beargumenteerde repliek dient, opdat je jouw Alwetendheid kunt delen met hen. Forums zijn naar mijn weten bedoeld om kennis te open sourcen.

Vriendelijke groet,

Steven

Jozef Ostyn
6 december 2004, 22:18
Ik kan het met deze petitie niet eens zijn.
Ten eerste omdat ik er fundamenteel van overtuigd ben dat EU-lidmaatschap van Turkije fataal zou zijn voor de EU en bovendien ook niet goed voor Turkije. De EU moet zich sterker richten op de interne ontwikkeling tot een hechtere Unie met meer democratie, meer dynamiek, enz. Met de niet-Europese nabuurstaten uit o.m. het Middellandse Zeegebied en de Russische invloedssfeer moeten bevoorrechte partnerships uitgebouwd worden.
Ten tweede is wat in deze petitie staat aantoonbaar onjuist. Hoe kan men Turkije als een stabiliserende factor bestempelen wanneer het om de haverklap buurlanden met militaire invasie bedreigt en bovendien een groot deel van het grondgebied van een EU-lidstaat bezet.

Steven de Jong
6 december 2004, 22:28
"Hoe kan men Turkije als een stabiliserende factor bestempelen wanneer het om de haverklap buurlanden met militaire invasie bedreigt en bovendien een groot deel van het grondgebied van een EU-lidstaat bezet."

Dat lijkt me temeer een reden voor een lidmaatschap. Turkije zal een deel van zijn soevereniteit moeten afdragen en een Grondwettelijk Verdrag moeten ondertekenen (waarbij ze Cyprus ook als onderhandelingspartner ziet). Als Turkije lid wordt zal ze met min of meer gedwongen steun die stabiliserende rol waar moeten maken. Ik ben ervan overtuigd dat Turkije nu al min of meer een neutraliserende rol vervult in een regio van totalitaire theocratiën.

Juist nu moet het een lidmaatschap krijgen om het proces van democratische hervormingen zeker te stellen. De deur dicht doen kan leiden tot een terugval. Voor bevoorrechte partnerships is inderdaad wat te zeggen, maar ik zie meer in absolute uitbreiding waarbij universele waarden formeel onderschreven moeten worden.

Jozef Ostyn
6 december 2004, 22:36
"Hoe kan men Turkije als een stabiliserende factor bestempelen wanneer het om de haverklap buurlanden met militaire invasie bedreigt en bovendien een groot deel van het grondgebied van een EU-lidstaat bezet."

Dat lijkt me temeer een reden voor een lidmaatschap. Turkije zal een deel van zijn soevereniteit moeten afdragen en een Grondwettelijk Verdrag moeten ondertekenen (waarbij ze Cyprus ook als onderhandelingspartner ziet). Als Turkije lid wordt zal ze met min of meer gedwongen steun die stabiliserende rol waar moeten maken. Ik ben ervan overtuigd dat Turkije nu al min of meer een neutraliserende rol vervult in een regio van totalitaire theocratiën.

Juist nu moet het een lidmaatschap krijgen om het proces van democratische hervormingen zeker te stellen. De deur dicht doen kan leiden tot een terugval. Voor bevoorrechte partnerships is inderdaad wat te zeggen, maar ik zie meer in absolute uitbreiding waarbij universele waarden formeel onderschreven moeten worden.
Turkije erkent Cyprus nog niet eens als staat en maakt ook geen aanstalten om zijn troepen terug te trekken.
Persoonlijk geloof ik dat de EU alle belang heeft bij een stabiel, welvarend en democratisch Turkije. Maar dat zullen we niet tot stand brengen door Turkije toe te laten tot de EU. Integendeel, zoiets kan enkel tot crises leiden, zowel voor Turkije als voor de EU.

Hrafnar
6 december 2004, 23:02
Beste Steven,

Goed, dan geef ik je hier even een beknopte opsomming van redenen waarom Turkije niet mag toetreden:

Bij mijn weten staat de afkorting E.U. voor Europese Unie. Sinds wanneer is Turkije een Europees land, zowel geografisch als cultureel? Laat je Turkije toe, dan staat niets meer een toetreding van bijvoorbeeld Israël en Marokko in de weg, beide landen die ook EU-aspiraties hebben en beide landen die net zoals Turkije niet in Europa liggen. De Europese Unie zou gewoonweg niet Europees meer zijn.
Verder deelt Turkije geen gemeenschappelijke geschiedenis met Europa anders dan de droom (en de daad - Turkse troepen hebben immers twee maal op de poorten van Wenen geklopt) van het keer op keer willen veroveren van Europa. Vele Turken hebben nog steeds de droom van een Groot-Turkije dat zich uitstrekt van West-China tot en met de Balkan, en wie weet nog verder west- en noordwaarts...
Het feit dat het overgrote deel van de Turken de islam aanhangt, doet de zaak ook al geen goed. Vooral niet omdat het land de moslimfascist (http://www.nrc.nl/W2/Lab/Turkije/erbakan2.html) Erdogan als Eerste Minister heeft. Deze man presteerde het om een paar jaar geleden als burgermeester van Istanboel onder andere de volgende uitspraak te doen:,,De moskeeën zijn onze kazernes, de minaretten onze bajonetten, de koepels onze helmen en de gelovigen onze soldaten''
De aanname van een paar wetten die de rechten van etnische en religieuze minderheden - ik denk hier vooral aan de Koerden - alsook vrouwen zouden moeten waarborgen, wil nog niet zeggen dat die in de praktijk uitgevoerd gaan worden. Eerst zien en dan pas geloven. En daar dient dus eerst een aantal jaar overheen te gaan, vooraleer met zekerheid gezegd kan worden dat die wetten daadwerkelijk in werking zijn getreden.
Turkije heeft voor zover ik weet ook nog steeds geen afstand genomen van de systematische volkerenmoord die door het land op de Armeniërs is begaan, en waarbij zo'n anderhalf miljoen mensen over de kling zijn gejaagd.
Turkije is een land waar 25% van de economie (http://www.polinco.net/forum/showthread.php?t=645) in handen is van de georganiseerde misdaad.
Ik heb op zich niets tegen Turkije als zodanig, maar wel tegen de Turkse EU-aspiraties. Turkije is geen Europees land, was nooit een Europees land en zal nooit een Europees land worden. Dat hoeft niet weg te nemen dat Turkije wat mij betreft op termijn een bevoorrechte handelspartner van de EU kan worden. En dat betekent dan dus alleen de handel in goederen, en niet de vrije instroom van Turken in Europa.

Al met al zou Turkije er beter aan doen zich op de omringende landen te richten, met name de landen in de Kaukasus, maar ook Syrië, Irak en Iran en wellicht Israël, en samen met die landen een lokale variant van de EU op te zetten. Turkije zou daar de voortrekkersrol kunnen bekleden.

Kijk tot slot ook even naar dit filmpje (http://www.e-grammes.gr/turkman.htm).


Hopende dat ik je voldoende ingelicht heb, verblijf ik enz., enz.,

Met vriendelijke groet,

Hrafnar

Steven de Jong
6 december 2004, 23:36
Beste Hrafnar,

Dank voor je uitgebreide toelichting. Ik zal ze even punt voor punt afwerken.

De geopolitieke redenen zeggen mij niet zo veel. Die discussie lijkt me niet zinvol. Wat mij betreft kunnen Israel en Marokko er op den duur ook bij, mits ze de komende decennia seculiere democratische rechtsstaten worden. Tja, dan moeten we de Europese Unie wellicht maar omdopen tot Mondiale Unie.

Als Turken die droom van een Groot-Turkije koesteren, dan moet dat zo snel mogelijk uit de wereld geholpen worden. Ik zie nog steeds de voordelen in van zoveel mogelijk soevereiniteit afdragen, waarbij staten "onderdeel van" worden. Dat onderdrukt de neiging tot onderdrukken.

Juist omdat het Turkije voor 98 procent uit Moslims bestaat is het verstandig om met deze seculiere staat toenadering te zoeken. In Turkije staat die seculiere staat op wankele poten, het leger moet de wacht houden. Als Turkije nu niet toetreedt, zal het me niks verbazen als het over 15 jaar een tweede Iran wordt gezien de verhoudingen in het parlement. De liberale islam kan het beste gestimuleerd worden onder toeziend oog van de Europese Unie. Waarom zouden Turken zich anders nog loyaal opstellen tegen het westen, als dat alleen maar vijandigheid uitstraalt?

Ik kende die uitspraken van Erdogan niet, erg verontrustend.

<quote>"De aanname van een paar wetten die de rechten van etnische en religieuze minderheden - ik denk hier vooral aan de Koerden - alsook vrouwen zouden moeten waarborgen, wil nog niet zeggen dat die in de praktijk uitgevoerd gaan worden. Eerst zien en dan pas geloven. En daar dient dus eerst een aantal jaar overheen te gaan, vooraleer met zekerheid gezegd kan worden dat die wetten daadwerkelijk in werking zijn getreden."</quote> Het eerst zien en dan geloven, heeft totaal geen zin als Turkije steeds uigesloten wordt. Het heeft dan helemaal niet meer de behoefte om iets te laten zien.

Ik denk niet dat een lokale variant van de EU mogelijk is met landen als Syrië, Irak en Iran. Dat zal een vijandig blok worden tegenover de EU. Ik vind dat een nogal onheilspellend vooruitzicht.

Zo, heb dat filmpje even bekeken:-) Ik kan geen Turks, maar de apocalyptische boodschap is helder.

Goed, bedankt voor je heldere commentaar.

Groetjes,

Steven

de Vexille
7 december 2004, 00:00
De geopolitieke redenen zeggen mij niet zo veel. Die discussie lijkt me niet zinvol. Wat mij betreft kunnen Israel en Marokko er op den duur ook bij, mits ze de komende decennia seculiere democratische rechtsstaten worden. Tja, dan moeten we de Europese Unie wellicht maar omdopen tot Mondiale Unie.
We spreken hier over de Europese Unie, niet over één of andere natte droom over een "mondiale unie". Als je die wil realiseren, doe je dat maar binnen het kader van de Verenigde Naties, daar is Turkije reeds lid van. Uiteindelijk gaat het Turkije toch alleen maar om de centen, om een stuk van de economische koek... laten we daarover toch geen naïeve spelletjes spelen.

Als Turken die droom van een Groot-Turkije koesteren, dan moet dat zo snel mogelijk uit de wereld geholpen worden. Ik zie nog steeds de voordelen in van zoveel mogelijk soevereiniteit afdragen, waarbij staten "onderdeel van" worden. Dat onderdrukt de neiging tot onderdrukken.
Het "Groot Turkije" is ook het minst van mijn zorgen; als de Turken dat wensen, dan zoeken ze hun uitbreiding maar Oostwaarts, wat mij voor een Aziatisch land het meest logisch lijkt.

Juist omdat het Turkije voor 98 procent uit Moslims bestaat is het verstandig om met deze seculiere staat toenadering te zoeken. In Turkije staat die seculiere staat op wankele poten, het leger moet de wacht houden. Als Turkije nu niet toetreedt, zal het me niks verbazen als het over 15 jaar een tweede Iran wordt gezien de verhoudingen in het parlement. De liberale islam kan het beste gestimuleerd worden onder toeziend oog van de Europese Unie. Waarom zouden Turken zich anders nog loyaal opstellen tegen het westen, als dat alleen maar vijandigheid uitstraalt?
Het dreigend verhaaltje over een "Turkije dat lid moet worden of anders..." snijdt ook geen hout. De fundamentalisten onder de knoet houden is gewoon common sense... aan de andere zijde daarvan lonkt immers de achterlijkheid en de economische chaos. D�*t weten de leiders van dat land goed genoeg. En het is ook niet omdat Turkije geen lid wordt, dat "het Westen" daarom als vijandig moet bekeken worden?

Trouwens, bekijk het ook eens omgekeerd... Ik ben er van overtuigd dat Turkije veel baat zou hebben bij een lidmaatschap; maar hoeveel baat zou de EU hebben bij een dergelijk lidmaatschap? Kan iemand dit hier eens becijferen? Het is wel al duidelijk wat het de EU zou gaan kosten, en niet enkel in economische termen: de Europese Gedachte zou er compleet aan geloven... want je gelooft nou toch zelf niet dat landen als Groot-Brittannië, Duitsland, Frankrijk of Italië hun lot in handen zouden leggen van een supranationale autoriteit die gedomineerd wordt door een Turkse overmacht? (kijk nog eens de demografische extrapolaties over het komende decennium erop na)

big bad wolf
7 december 2004, 11:52
heel eenvoudig: Die Türkei ist hier nicht erwünscht

redenen zijn legio

Gorefest
8 december 2004, 22:04
Wat mij betreft kunnen Israel en Marokko er op den duur ook bij Waarom ook niet Egypte? Of Libië? of Syrië? Of waarom niet ineens gans Afrika erbij? :mrgreen:

Gorefest
8 december 2004, 22:08
Trouwens, bekijk het ook eens omgekeerd... Ik ben er van overtuigd dat Turkije veel baat zou hebben bij een lidmaatschap; maar hoeveel baat zou de EU hebben bij een dergelijk lidmaatschap? Kan iemand dit hier eens becijferen? Het is wel al duidelijk wat het de EU zou gaan kosten, en niet enkel in economische termen: de Europese Gedachte zou er compleet aan geloven... want je gelooft nou toch zelf niet dat landen als Groot-Brittannië, Duitsland, Frankrijk of Italië hun lot in handen zouden leggen van een supranationale autoriteit die gedomineerd wordt door een Turkse overmacht? (kijk nog eens de demografische extrapolaties over het komende decennium erop na) Inderdaad, als Turkije bij de EU komt dan is Turkije praktisch de EU; het begin van de ondergang van de EU.

Andro
8 december 2004, 22:17
Ik zal deze petitie wel tekenen als ik op pensioen ben.http://forum.fok.nl/i/s/shiny.gif (javascript:dosmiley())

1handclapping
8 december 2004, 22:34
We moeten inderdaad geen uitspraken doen over :
- "als" de kwestie Cyprus geregeld is
- "als" de koerdische kwestie van de baan is
- "als" de economie normaal ipv maffieŭs/leger gestuurd te zijn.

Ik hoop dat Turkije inderdaad anno 2015, 2020... kan toetreden.
Als intussen Bulgarije en Volledig Cyprus lid zijn wonen er al zodanig veel turken in de Eŭ
dat we geen enkele reden meer hebben in termen van "wij" tegenover "zij" te denken.

Het geografische en cultureel "Europa". Volgens grotere denkers is Eŭropa een geografisch variabel maar cultureel constant concept. Niemand gaat snibbelen dat
het romeins rijk deels in eŭropa, deels in azië en deels in afrika lag - het romeins rijk was eŭropees en daarmee basta !

Dat de filosofie en wetenschap van diezelfde romeinen voor honderden jaren in het exclusieve bezit van de islam raakte, maakt dat als je wil eŭropa voor een tijdje
in verbanning leefde in een gebied buiten wat wij momenteel als het geografische
eŭropa beschouwen. We hadden eenintense reeks oorlogen nodig om die cultuur
terug te veroveren.

Zodoende kunnen we de aansluiting van Turkije bij de EŬ misschien als een vorm van reconquista aanzien ?

Hrafnar
8 december 2004, 22:48
Zodoende kunnen we de aansluiting van Turkije bij de EŬ misschien als een vorm van reconquista aanzien ?De eventuele aansluiting van Turkije met zijn 80.000.000 islamieten zal geen reconquisita zijn, maar een directe overdracht van het Avondland aan de Dar-al-islam. Maak je daarover geen illusies. Nu nog wordt Europa als de Dar-al-Harb (letterlijk: het Huis van de Oorlog, het gebied van de ongelovigen) gezien, op het moment dat Turkije toegelaten wordt, is Europa een enorme stap dichterbij de Dar-al-islam (het huis van de islam, reeds door de islam veroverd gebied) gekomen.

Che
8 december 2004, 23:22
De eventuele aansluiting van Turkije met zijn 80.000.000 islamieten zal geen reconquisita zijn, maar een directe overdracht van het Avondland aan de Dar-al-islam. Maak je daarover geen illusies. Nu nog wordt Europa als de Dar-al-Harb (letterlijk: het Huis van de Oorlog, het gebied van de ongelovigen) gezien, op het moment dat Turkije toegelaten wordt, is Europa een enorme stap dichterbij de Dar-al-islam (het huis van de islam, reeds door de islam veroverd gebied) gekomen.
HET IS GEWOON EEN GELOOF HRAFNAR!!! ALLEEN NAZI'S DENKEN ZO ALS JIJ, 60 JAAR GELEDEN WAREN ER OOK MENSEN DIE DIT GOEDKEURDEN!!!!!!

JE BENT GEWOON NET ALS BIG BAD WOLF EEN NAZI!

MENSEN ZIJN MENSEN, DE WERELD IS VAN IEDEREEN!!!!!!!!!

big bad wolf
8 december 2004, 23:33
HET IS GEWOON EEN GELOOF HRAFNAR!!! ALLEEN NAZI'S DENKEN ZO ALS JIJ, 60 JAAR GELEDEN WAREN ER OOK MENSEN DIE DIT GOEDKEURDEN!!!!!!

JE BENT GEWOON NET ALS BIG BAD WOLF EEN NAZI!
ben ruim 30 jaar na de val van het Derde Rijk geboren, heb dus geen lidkaart van de NSDAP, en ben dus zeker geen nazi

in tegenstelling tot jou gebruik ik geen communistische symbolen waartegen de Westerse wereld een halve eeuw gevochten heeft, en roep ik niet op tot het doden van anders-gezinden, wie is hier dus de racist en extremist?

Hrafnar
8 december 2004, 23:54
HET IS GEWOON EEN GELOOF HRAFNAR!!! ALLEEN NAZI'S DENKEN ZO ALS JIJ, 60 JAAR GELEDEN WAREN ER OOK MENSEN DIE DIT GOEDKEURDEN!!!!!!

JE BENT GEWOON NET ALS BIG BAD WOLF EEN NAZI!

MENSEN ZIJN MENSEN, DE WERELD IS VAN IEDEREEN!!!!!!!!!Je begrijpt het niet helemaal hè, Che, of beter gezegd. je begrijpt het helemaal niet.

Het is niet zomaar een geloof als ieder ander; er bestaat niet zoiets als de seculiere islam. Politiek en islam zijn nauw met elkaar verweven, onlosmakelijk met elkaar verbonden zelfs, en dat is al zo sinds ene Mohamed (moge hij en zijn nazaten in alle eeuwigheid verdrinken in varkensbloed) en zijn roversbende dit tot doctrine maakten, zo'n 1350 jaar geleden.

De ware nazi's hier zijn de moslimfascisten die de hele niet-islamitische wereld met geweld tot de islam willen bekeren en die mensen die hier kritiek op hebben de mond willen snoeren. En imbecielen zoals jij hebben dat nog steeds niet door.

Mohamed, Achmed, Mehmet, Ali, Hassan en hoe ze verder ook allemaal mogen heten, lachen zich nu kapot om mensen zoals jij, die denken dat er helemaal niets aan het handje is. Maar mocht het ooit zover komen dat de moslims hier in de meerderheid zijn, ben j�*j degene wiens keel als eerste door dezelfde moslimfascisten, die jij nu zo hard aan het helpen bent, ritueel wordt doorgesneden. Als blijk van waardering voor je trouwe diensten zogezegd.

Dan zal er inderdaad een genocide gaan plaatsvinden waar de honden geen brood van lusten, een genocide waarbij de holocaust op de joden slechts een niemandalletje zal blijken te zijn, en dat is de genocide op de oorspronkelijke bewoners van Europa...

Slaap lekker verder Che...

Ambiorix
9 december 2004, 07:42
STOP RACISME – STOP DE HETZE

www.Internationalesocialisten.org (http://www.internationalesocialisten.org/)

ALLE NEONAZI'S DOOD!!!!!
Geef toe: nogal contradictorisch hé..

Beste Ché, ik denk dat jij best eerst in eigen boezem kijkt. Europa heeft deze eeuw enorme inspanningen geleverd om het verderfelijke communisme helemaal van zich af te werpen. Deze moorddadige en moreel verachtelijke ideologie is totaal onrijmbaar met onze democratische basisbeginselen. Daarenboven moet iemand zoals jouw zijn mond houden over het nazisme en zijn ideologische nazaten, aangezien zij nooit aan jullie 100.000.000 doden zijn geraakt.

1handclapping
9 december 2004, 16:02
We zijn met 500 miljoen EŬ burgers momenteel, dus als er 80 miljoen islamieten bijlkomen worden wij allemaal aan de Islam onderworpen ? De frankische krijgers
die de Pyreneeën overtrokken vertelden toch ook niet aan elkaar : pas op hier wonen
veel Moslims als we nu doorgaan gaan die van ons Moslims maken ?

Wij hebben in Eŭropa het communisme overwonnen ... en voordien hebben we
de nare gewoonte van het voeren van godsdienstoorlogen, kettervervolgingen
en kruistochten van ons afgezet.. Het theocratische Eŭropa met een Paŭs die
de keizer naar Canossa deed gaan is er ook niet (meer). Uiteindelijk hebben we
die bende met hun rassenwaan ook verslagen, tijd dus om zonder kompleksen tegenover
de andere medemensen op deze planeet te staan of liever ze ertoe te bewegen met "ons" mee te werken maw niet "tegenover" ons maar met ons... wij de volkeren van Eŭropa die beweren dat samenwerken naar gemeenschappelijke doelen in een rechtstaat met respect voor mensenrechten met inbegrip van de rechten voor vrouwen en speciaal de rechten van het kind. Als Turkije nog 20 jaar nodig heeft om daaraan
te voldoen, zal het nog 20 jaar duren alvorens het lid kan worden & als men vastbesloten is : waarom zou het dan niet lukken ?

groene flamingant
11 december 2004, 02:16
Ben toch ook wel een beetje verbaasd over zo een petitie. Van welke organisatie gaat dit uit?


Ik ben niet principieel tegenstander van die toetreding maar het komt mij over dat Turkije nog niet klaar is. (denk maar aan Cyprus; de Koerden; het negeren van de genocide op de Armeniërs.) En Europa zelf is ook niet klaar.

Ik ben trouwens nogal verwonderd dat jullie die uitspraak van Erdogan niet kenden. Die is toch al vaak aangehaald?

Rr00ttt
13 december 2004, 18:15
We zijn met 500 miljoen EŬ burgers momenteel, dus als er 80 miljoen islamieten bijlkomen worden wij allemaal aan de Islam onderworpen ? De frankische krijgers
die de Pyreneeën overtrokken vertelden toch ook niet aan elkaar : pas op hier wonen
veel Moslims als we nu doorgaan gaan die van ons Moslims maken ?

1. van die 500 miljoen zijn er al een gedeelte moslim.
2. zelfs zonder turkije gaan demografen ervan uit dat als er niets veranderd aan de huidige gang van zaken ze tegen 2050 in de meeste europese landen de meerderheid zullen uitmaken van de bevolking.
3. Noem mij 1 Islamstaat waar we kunnen spreken van een democratisch land, met volledig respect voor andersdenkenden, ongelovigen en vrouwen?
Antwoord er is er geeneen. Turkije voldoet halvelings aan die voorwaarden (ie hun inbreuken zijn 'relatief' beperkt), maar doet dat enkel door de onderdrukking van het leger en met zicht op de europese geldpotten.

Eens moslims een kritische massa bereikt hebben, gaat dit hand in hand met het invoeren van middeleeuwse wetten en gebruiken.


Als Turkije nog 20 jaar nodig heeft om daaraan
te voldoen, zal het nog 20 jaar duren alvorens het lid kan worden & als men vastbesloten is : waarom zou het dan niet lukken ?
En wat als het niet lukt? In de meeste europese landen is een enorm overwicht van de bevolking tegen. Cyprus -met vetorecht btw- is nog niet erkend en niets wijst erop dat Turkije dat wel zal doen. De CDU heeft al verklaard alles in het werk te stellen als zij aan de macht komen om Turkije niet toe te laten. In Frankrijk komt er een referendum over. Denemarken eist dat de vrijheid van personen voor Turkije niet geld.

De kans dat het niet lukt is immens groot. De teleurstelling voor Turkije zal dan des te groter zijn. Maar ja, enige visie langer dan het mandaat zelf hebben de meeste politici spijtig genoeg niet.