PDA

View Full Version : Hoe 175 jaar belgië boycotten?


Ambiorix
10 december 2004, 18:29
Wat zijn jullie ideeën over een eventuele boycot van het belgisch feestjaar 2005? Het duurt niet lang meer, en er moet op een gepaste wijze gereageerd worden. We zouden zoveel mogelijk mensen moeten laten weten dat ze niet moeten meedoen aan dit slim afleidingsmanoeuver om de ware aard van belgië en het koningshuis te verdoezelen. Om een zo breed mogelijk publiek draagvlak te hebben mogen we liefst geen agressieve actie voeren.

Enige ideeën of aanmerkingen?

Hagal
12 december 2004, 10:16
Wat zijn jullie ideeën over een eventuele boycot van het belgisch feestjaar 2005? Het duurt niet lang meer, en er moet op een gepaste wijze gereageerd worden. We zouden zoveel mogelijk mensen moeten laten weten dat ze niet moeten meedoen aan dit slim afleidingsmanoeuver om de ware aard van belgië en het koningshuis te verdoezelen. Om een zo breed mogelijk publiek draagvlak te hebben mogen we liefst geen agressieve actie voeren.

Enige ideeën of aanmerkingen?Verdorie, ik dacht dat het hier bol zou staan van de ideeën. Valt lelijk tegen. Blijkbaar is iedereen ingedommeld.

Tantist
12 december 2004, 14:47
België is gewoon een archaïsche staatsconstructie die evolueert naar een Vlaamse en een Waalse staat. België boycotten hoeft niet, het verdwijnt toch vanzelf...

Vlaanderen Boven
12 december 2004, 22:02
Hmm, gewoon niet meedoen lijkt me genoeg.

Anders op 21 Juli de Vlaamse vlag uithangen...

Tantist
13 december 2004, 09:19
Hmm, gewoon niet meedoen lijkt me genoeg.

Zulke boycot is ook niet gunstig, dan geef je die belgicisten de mogelijkheid om de feestvierders te recupereren, aangezien échte flaminganten toch niet meedoen, net zoals LSP en zo de tegenstanders van de oorlog in Irak probeerden te recupereren.

Op 21 juli 2002 heb ik toevallig ook meegefeest, twas ochottekes Gentse Feesten en zondag...

vrijevlaming
13 december 2004, 14:01
doe gewoon mee aan hun festiviteiten, tenslotte betalen de vlamingen het grootste deel van alle kosten. Maar iedereen doet een t-shirt aan met "monarchie rijmt niet op democratie" en doet zijn vlag mee. Maar dan wel geen gescandeer en ambras, gewoon leuke dag van maken en anderen de ogen uitsteken

Vlaams-nationalist
13 december 2004, 14:33
doe gewoon mee aan hun festiviteiten, tenslotte betalen de vlamingen het grootste deel van alle kosten. Maar iedereen doet een t-shirt aan met "monarchie rijmt niet op democratie" en doet zijn vlag mee. Maar dan wel geen gescandeer en ambras, gewoon leuke dag van maken en anderen de ogen uitstekenBestaan deze T-shirts? Of moeten we ze laten maken? Misschien wel een goed idee om ze op 'grote' schaal te (laten) maken.

Piet Hein
13 december 2004, 16:59
Bestaan deze T-shirts? Of moeten we ze laten maken? Misschien wel een goed idee om ze op 'grote' schaal te (laten) maken.
We kunnen er misschien nog laten bij maken met als opschrift belgië barst

Vlaams-nationalist
13 december 2004, 17:04
We kunnen er misschien nog laten bij maken met als opschrift belgië barst
In Duffel kan je in ieder geval de zwarte T-shirts kopen met Republiek Vlaanderen. Ik heb er zo een. Ze zijn wel mooi. Hier vind je er een foto van. www.voorpost.org (http://www.voorpost.org) Kijk bij 'Avondland'

Piet Hein
13 december 2004, 17:18
Hooe kan ik die bekomen.

Vlaams-nationalist
13 december 2004, 17:24
Hooe kan ik die bekomen.Bellen naar de Raf (cafébaas van De Klokke in Duffel)
Ik woon in A'pen, dus het was wel redelijk ver omdat er geen goed openbaar vervoer naartoe is. Maar als je het vriendelijk vraagt, dan vraagt hij aan een klant om u naar de bushalte te voeren. Ik stuur je zijn telefoonnummer privé.

vrijevlaming
13 december 2004, 18:08
Bestaan deze T-shirts? Of moeten we ze laten maken? Misschien wel een goed idee om ze op 'grote' schaal te (laten) maken.niet dat ik weet, maar het ware misschien geen slecht gedacht om over de grensen van alle groeperingen en partijen heen er werk van te maken om ze te verspreiden.

T-shirts met "belgië barst" erop zou ik persoonlijk niet aandoen: de kans is reëel dat je dan negatief wordt afgeschilderd en dat kan niet de bedoeling zijn, en is zeker niet in het voordeel van de vlaamse beweging. De meer neutrale t-shirt van "republiek vlaanderen" lijkt mij dan beter geschikt.

Ambiorix
13 december 2004, 18:23
niet dat ik weet, maar het ware misschien geen slecht gedacht om over de grensen van alle groeperingen en partijen heen er werk van te maken om ze te verspreiden.

T-shirts met "belgië barst" erop zou ik persoonlijk niet aandoen: de kans is reëel dat je dan negatief wordt afgeschilderd en dat kan niet de bedoeling zijn, en is zeker niet in het voordeel van de vlaamse beweging. De meer neutrale t-shirt van "republiek vlaanderen" lijkt mij dan beter geschikt. akkoord!

Ik zou er ook graag éen willen..

Vlaams-nationalist
13 december 2004, 18:53
akkoord!

Ik zou er ook graag éen willen..
De Raf zal 'content' zijn. Misschien het beste om dat allemaal af te spreken, zodat er misschien korting gekregen kan worden. Er zijn twee varianten: vanachter is het altijd dat teken en van voor of hetzelfde teken, of het logo van het café. Iedereen koopt natuurlijk wat hij wil, maar ik heb er al een met het logo, en het is misschien 'indrukwekkender' om allemaal dezelfde te hebben.

Ambiorix
13 december 2004, 18:55
De Raf zal 'content' zijn. Misschien het beste om dat allemaal af te spreken, zodat er misschien korting gekregen kan worden. Er zijn twee varianten: vanachter is het altijd dat teken en van voor of hetzelfde teken, of het logo van het café. Iedereen koopt natuurlijk wat hij wil, maar ik heb er al een met het logo, en het is misschien 'indrukwekkender' om allemaal dezelfde te hebben. hey ma kunt ge dat niet opsturen? (en voor mij liefst aan beide kanten dat teken, ik ben nog nooit in dat café geweest dusja..)

Vlaams-nationalist
13 december 2004, 19:04
hey ma kunt ge dat niet opsturen? (en voor mij liefst aan beide kanten dat teken, ik ben nog nooit in dat café geweest dusja..)
Ik kan daar ook niet gemakkelijk komen, ik woon op het Zuid in Antwerpen. En het café is in Duffel. Woont daar niemand dicht bij. Ik kan misschien wel eens horen of er een mogelijkheid is dat die T-shirt worden opgestuurd. Hoe zouden we dat dan met betalingen doen? Als ik weet hoeveel er moeten zijn kan ik wel eens bellen. Maar dan moet het wel goed afgesproken zijn. En zeker niet nu, ik zit midden in de examens. Als er een goede regeling is wil ik misschien wel eens kijken. Ik zou het dan ook graag zo vlug mogelijk weten zodat ik dat kan regelen. Ik moet dan aan iemand vragen om mij met de auto te brengen en dan moet dat goed geregeld zijn. Misschien kan iedereen die er zo een wil al even iets laten weten.

Tantist
14 december 2004, 16:38
doe gewoon mee aan hun festiviteiten, tenslotte betalen de vlamingen het grootste deel van alle kosten. Maar iedereen doet een t-shirt aan met "monarchie rijmt niet op democratie" en doet zijn vlag mee. Maar dan wel geen gescandeer en ambras, gewoon leuke dag van maken en anderen de ogen uitsteken
Leuk idee! Volledig mee eens!

panzer
14 januari 2005, 19:21
Wat zijn jullie ideeën over een eventuele boycot van het belgisch feestjaar 2005? Het duurt niet lang meer, en er moet op een gepaste wijze gereageerd worden. We zouden zoveel mogelijk mensen moeten laten weten dat ze niet moeten meedoen aan dit slim afleidingsmanoeuver om de ware aard van belgië en het koningshuis te verdoezelen. Om een zo breed mogelijk publiek draagvlak te hebben mogen we liefst geen agressieve actie voeren.

Enige ideeën of aanmerkingen?
Ik vind het jammer dat op dit onderwerp zo weinig reactie komt. Ik vind persoonlijk dat simpel wegblijven of meefeesten in zo'n T-shirt veel te braaf is. Volgens mij moet er op een waardige manier weliswaar, zonder gescheld en geweld op een zeer visuele en harde manier actie moet worden gevoerd.

Nu met die feesten is het meer dan ooit dé gelegenheid om als Vlaams-nationalist te laten zien dat je écht niet akkoord bent met België.

Op een voor de pers zichtbare plaats, een plaat die je in de vorm van België hebt gesneden, in twee zagen moet perfect kunnen vind ik.
Voorts moeten er plak- pamflet- en protestacties allerhandende worden georganiseerd.

Eigenlijk zou er een tijdelijk orgaan moeten opgesteld worden dat separatistische bewegingen even overkoepelt om een betere samenwerking te verkrijgen. Ik dacht dat er reeds zo'n innitiatief was, maar ik hoorde dat het helaas weer op een sisser is uitgelopen. Spijtig genoeg geraakt de Vlaamse beweging weer niet uit haar interne akkefietjes of ligt ze weer voor het grootste deel in slaap. En dat terwijl de godsvrede nu meer dan ooit nodig is!!!

vrijevlaming
14 januari 2005, 19:25
Eigenlijk zou er een tijdelijk orgaan moeten opgesteld worden dat separatistische bewegingen even overkoepelt om een betere samenwerking te verkrijgen. Ik dacht dat er reeds zo'n innitiatief was, maar ik hoorde dat het helaas weer op een sisser is uitgelopen. Spijtig genoeg geraakt de Vlaamse beweging weer niet uit haar interne akkefietjes of ligt ze weer voor het grootste deel in slaap. En dat terwijl de godsvrede nu meer dan ooit nodig is!!!
voor zover ik weet zijn ze bezig met die overkoepeling hoor. Er is binnenkort hierover een vergadering, in mechelen dacht ik.

panzer
14 januari 2005, 20:08
voor zover ik weet zijn ze bezig met die overkoepeling hoor. Er is binnenkort hierover een vergadering, in mechelen dacht ik.
Ah mooi zo!!!

En wie word er overkoepeld dan??

vrijevlaming
15 januari 2005, 08:22
hele hoop hoor. Dit is de lijst die ze allemaal hebben aangeschreven:

VVB Vlaams Belang - VBJ
TAK N-VA - RonduitNVA
Meervoud
Landdag
Jonge Vlamingen
NSV
KVHV
VJO
VJM
VJD
Voorpost
Vrijbuiter
LVSV
NATIONALISTISCH VERBOND-NEDERLANDSE VOLKSBEWEGING
VNJ
Roze leeuwen
VL²
Vlaamsevlagge
Jongeractief
Identiteit
Cc: pallieterke

panzer
15 januari 2005, 09:15
hele hoop hoor. Dit is de lijst die ze allemaal hebben aangeschreven:

VVB Vlaams Belang - VBJ
TAK N-VA - RonduitNVA
Meervoud
Landdag
Jonge Vlamingen
NSV
KVHV
VJO
VJM
VJD
Voorpost
Vrijbuiter
LVSV
NATIONALISTISCH VERBOND-NEDERLANDSE VOLKSBEWEGING
VNJ
Roze leeuwen
VL²
Vlaamsevlagge
Jongeractief
Identiteit
Cc: pallieterke
Ah bon, en vanwaar heb ja die lijst? Ik ben namelijk lid van het KVHV, maar hier wist ik niets van.

panzer
15 januari 2005, 09:16
Ah, aangeschreven, sorry... niet goed gelezen.

vrijevlaming
15 januari 2005, 11:25
ze hebben een uitnodiging doorgestuurd naar de voorzitters van die verenigingen. Het was aan de voorzitters om de leden dan verder te informeren. Ik weet het dus via via van hogerop.

panzer
15 januari 2005, 11:30
Weet je ook van wie het innitiatief uitgaat??

vrijevlaming
15 januari 2005, 13:51
Vlaams Bevrijdings Front / tijdelijk comité i.s.m ‘Jonge Vlamingen’.

Jurgen van Leuven
Ben Simons
Filip Jacobs
Karl Geens

panzer
21 juni 2005, 21:07
Hoe zit het hier eigenlijk voor de rest mee??

Ik ben bereid deel te nemen aan alle initiatief (waar ik tijd voor heb).
Ik heb ondanks al die kloterij die we dit jaar op communautair vlak hebben moeten slikken nog maar weinig initiatief gezien!!!

We moeten eens wakker worden jongens, ... de examens zitten er bijna op é!!!:-D

Askapena
22 juni 2005, 12:14
Van al dat "feestgedruis" is amper iets te merken. Waarom zouden Vlaams-nationalisten, van welke strekking dan ook, dan wel die 175 jaar extra in de verf gaan zetten?
Hou dat stil en schenk er geen aandacht aan, dat is toch de beste manier om te boycotten? Simpelweg negeren en laten liggen waar het ligt.

Dan probeer ik liever mensen warm te maken voor de 11 juli-activiteiten in Brussel, bijvoorbeeld.

panzer
22 juni 2005, 14:07
Maar wel minder leuk!! En ik ben nu eenmaal een rotjoch dat al eens graag ammok maakt :-D

Askapena
22 juni 2005, 14:19
Daar kan'k me best in vinden, maar het moet ook nog een beetje opportuun zijn. Een leeuw valt ook pas aan op het moment dat hem ok lijkt, he.

De Garde
22 juni 2005, 14:56
Het is misschien nu nog stil, maar dat zal, met de gatlekkende media, wel snel veranderen. Stel dat Clijsters Wimbledon wint, zal dat ook weer daar in gekaderd worden.


Nee, wat jeuk veroorzaken bij die hiep-hiep-hoera Belgicisten kan geen kwaad, maar het meest essentiële is dat op 11 juli er massa's leeuwen buitenhangen.

panzer
22 juni 2005, 18:27
Het is misschien nu nog stil, maar dat zal, met de gatlekkende media, wel snel veranderen. Stel dat Clijsters Wimbledon wint, zal dat ook weer daar in gekaderd worden.


Nee, wat jeuk veroorzaken bij die hiep-hiep-hoera Belgicisten kan geen kwaad, maar het meest essentiële is dat op 11 juli er massa's leeuwen buitenhangen.

Echt é, die rotten tennis!! Ik krijg er het schijt van!! Ik heb heel de week gewerkt op de Proximus Diamond Games, en daar werden leeuwenvlaggen gewoonweg geweigerd. Tricolor mag, Leeuw niet... er zijn er in dit land voor minder veroordeeld voor discriminatie.

Flandriar
22 juni 2005, 22:22
Zoals Askapena stelt, het is amper te merken dat deze onstaat 175 jaar wordt, ondanks de ongetwijfeld ruime budgetten voor de festiviteiten. Buiten een webstek - in schabouwelijk Nederlands, wat had je gedacht? - en een foldertje nog niet veel van gemerkt.

Jong N-VA'er
24 juni 2005, 13:42
Het is misschien nu nog stil, maar dat zal, met de gatlekkende media, wel snel veranderen. Stel dat Clijsters Wimbledon wint, zal dat ook weer daar in gekaderd worden.


Nee, wat jeuk veroorzaken bij die hiep-hiep-hoera Belgicisten kan geen kwaad, maar het meest essentiële is dat op 11 juli er massa's leeuwen buitenhangen.

Bwoah voor de Belgicisten is Henin-Hardenne hét boegbeeld. Er zijn Vlamingen die voor Henin supporteren, maar heb jij op het nieuws al één Waal gezien die voor Clijsters komt supporteren?
Maar enfin, Henin is uitgeschakeld door 'zwarte beest' Danilidou dus op dat vlak is het al wat minder en na de generatie Clijsters-Henin-Flipkens gaapt er toch een enorm gat hoor. Nee, laat het duidelijk zijn dat België zich vooral nog weet te redden door de sport, maar die mooie liedjes blijven niet duren.

N-VA
24 juni 2005, 14:09
Die 175 jaar België zever gewoon negeren. Die klucht dooft vanzelf wel uit!:-)
Edit:After edit by N-VA on 24-06-2005 at 15:09
Reason:
--------------------------------

Die 175 jaar België zever gewoon negeren. Die klucht dooft vanzelf wel uit!:-)

Before any edits, post was:
--------------------------------

Die 175 België zever gewoon negeren. Die klucht dooft vanzelf wel uit!

panzer
24 juni 2005, 16:19
Ik blijf er bij: een Vlaams-Nationale voetbalploeg zou ons al een héél stuk vooruit helpen!!

Askapena
24 juni 2005, 17:33
Vlaamse nationale ploegen zouden inderdaad interessant zijn. Mag ik je twee zaken zeggen?

Toen de VUJO nog bestond, heb ik geprobeerd hen warm te maken voor zo'n campagne, zoals in Baskenland bestaat: http://www.esait.org/
Maar het mocht niet baten.

En twee, denk je dat de Vlaamse sporters voldoende lef hebben daartoe?

Nu concreet nog even over die 175 België... kaxurik ez, besteed er geen aandacht aan... dat gaat voorbij zoals elk jaar kerstmis ook voorbij gaat. En vooral, je moet minder aandacht besteden aan dat wat je wil zien verdwijnen, dan aan dat wat je wil opbouwen. Doordat je het ene opbouwt, verdwijnt het andere wel vanzelf...

panzer
24 juni 2005, 17:45
We kunnen misschien zelf de onafhankelijkheid uitroepen en onmiddelijk aan de ambtswoning van de president beginnen bouwen, in de hoop dat het paleis in Laken in het niets oplost!! ;-)

Nee, je hebt gelijk, het moet inderdaad niet alleen negatief en afbrekend zijn.
Maar ik ben ook niet van mening dat bijvoorbeeld een Vlaanderen Vlagt meer doet voor de Vlaamse zaak dan bijvoorbeeld TAK. Omgekeerd trouwens ook niet. Ik denk dat beide manieren van actie voeren hun steentje bijdragen.

Askapena
24 juni 2005, 21:10
Zelfs de acties van Vlaanderen Vlagt blijven niet onopgemerkt. Vlaams sportlui worden doorgaans als 'Vlaams' betiteld, terwijl Waalse dan weer als 'Belgisch' betiteld worden. Zo was er twee jaar geleden een artikel waarin zowel de Vlaming Van Petegem als de Belg Vandenbroucke werden vernoemd.
En, toen vorig jaar Vlaanderen Vlagt aanwezig was op de Giro in Italië, zei de comentator op EITB, de Baskische TV, dat "het wel leek alsof het de Ronde Van Vlaanderen was", maar toch niet.

Naar Vlaanderen wordt vaak opgekeken. Vooral wat (schijnbaar) zelfvertrouwen betreft. Ok, de tendens is er anders dan in Baskenland, maar de manier waarop Vlaanderen zich manifesteert, is niet zo evident als het misschien lijkt. Zeer zelfbewust en vol zelfvertrouwen. Jullie kunnen zich amper inbeelden wat een autonomie zoals de Baskische of Catalaanse betekent. Op papier verregaand, maar daarna...

Vlaanderen doet het niet slecht, het kan altijd beter, natuurlijk. Maar, ga er zeker niet vanuit dat het evident is

van Maerlant
24 juni 2005, 21:34
Wat zijn jullie ideeën over een eventuele boycot van het belgisch feestjaar 2005? Het duurt niet lang meer, en er moet op een gepaste wijze gereageerd worden. We zouden zoveel mogelijk mensen moeten laten weten dat ze niet moeten meedoen aan dit slim afleidingsmanoeuver om de ware aard van belgië en het koningshuis te verdoezelen. Om een zo breed mogelijk publiek draagvlak te hebben mogen we liefst geen agressieve actie voeren.

Enige ideeën of aanmerkingen?

Ach waarom? België boycotten lijkt een wanhoopsdaad, en waarom zouden we dat toen terwijl het land toch op zijn laatste benen loopt?

Jong N-VA'er
24 juni 2005, 22:34
Vlaamse nationale ploegen zouden inderdaad interessant zijn. Mag ik je twee zaken zeggen?

Toen de VUJO nog bestond, heb ik geprobeerd hen warm te maken voor zo'n campagne, zoals in Baskenland bestaat: http://www.esait.org/
Maar het mocht niet baten.

En twee, denk je dat de Vlaamse sporters voldoende lef hebben daartoe?

Nu concreet nog even over die 175 België... kaxurik ez, besteed er geen aandacht aan... dat gaat voorbij zoals elk jaar kerstmis ook voorbij gaat. En vooral, je moet minder aandacht besteden aan dat wat je wil zien verdwijnen, dan aan dat wat je wil opbouwen. Doordat je het ene opbouwt, verdwijnt het andere wel vanzelf...

Ik herinner me het Belgisch kampioenschap veldlopen in Oostende van vorig jaar. Toen won Tom Compernolle en met welke vlag kwam hij over de streep...? Jawel, de VLAAMSE. En dat voor een militair;-).

Jong N-VA'er
24 juni 2005, 22:36
Hm waarom op 21 juli niet ons koningshuis nog eens met de neus op de schandalen drukken?

panzer
25 juni 2005, 08:56
Ma zo is écht iets da te maf zou zijn om waar te zijn...

Het paleis een uurtje bezetten ofzo!! :-D

panzer
25 juni 2005, 08:56
Dan steken ze u waarschijnlijk weg voor tien jaar :-D

Tantist
25 juni 2005, 09:24
Dan steken ze u waarschijnlijk weg voor tien jaar :-D

Je mag gewoon niet meer naar belgicistische galadiners komen ;-)

van Maerlant
25 juni 2005, 09:42
Dan steken ze u waarschijnlijk weg voor tien jaar :-D

Ik denk eerder dat ze voor tien jaar uw stemrecht afpakken. "Dat zijn al un stem minder pour les Flamingants", zullen ze zeggen.

panzer
25 juni 2005, 09:47
Bwa, da zou ik er nog voorover hebben :-D Uw burgerrechten volledig verspelen is echter andere kak. Da zou'k precies ni graag meemaken.

van Maerlant
25 juni 2005, 09:49
Bwa, da zou ik er nog voorover hebben :-D Uw burgerrechten volledig verspelen is echter andere kak. Da zou'k precies ni graag meemaken.

Misschien verbannen ze u naar Sint-Helena, dat zou nog aangenaam zijn.

panzer
25 juni 2005, 10:58
Bwa, Elba trekt me meer aan.

Dan kom ik nog eens voor 100 dagen terug om den eikel uit te hangen! :-D

Pelgrim
5 juli 2005, 09:39
Wat zijn jullie ideeën over een eventuele boycot van het belgisch feestjaar 2005? Het duurt niet lang meer, en er moet op een gepaste wijze gereageerd worden. We zouden zoveel mogelijk mensen moeten laten weten dat ze niet moeten meedoen aan dit slim afleidingsmanoeuver om de ware aard van belgië en het koningshuis te verdoezelen. Om een zo breed mogelijk publiek draagvlak te hebben mogen we liefst geen agressieve actie voeren.

Enige ideeën of aanmerkingen?

Zwijg het gewoon dood. Ik heb hoe langer hoe meer de indruk dat 175 jaar België een non-evenement is. 175 is een nietszeggend getal. Geen kat is er in geïnteresseerd: ik heb nog niemand in mijn familie of kennissenkring enthousiast horen spreken over de zaak.

200 jaar, d�*t zou iers zijn om ons mee bezig te houden. Meer zelfs: dan doen we de septemberdagen nog eens over :)

Distel
5 juli 2005, 10:27
Inderdaad. 175 jaar België is een grote flop aan het worden. Rustig toekijken (al dan niet gniffelend ;) ) is dus de boodschap.

Askapena
7 juli 2005, 12:50
en ondertussen gezellig 11 juli vieren met veel volk...

jOOSt
7 juli 2005, 13:05
175 jaar?!? Wie? Wat? Waar?

Jong N-VA'er
12 juli 2005, 13:37
21 juli is altijd een goed moment om bepaalde Vlaamse merchandising eens goed te laten verkopen.

C uit W
15 juli 2005, 20:09
Ikhoor net dat morgen Koning Albert komt dansen in Ieper in het kader van 'België danst' , het is in de lakenhallen (gratis uiteraard :mrgreen: ), die belgie danst zever doen ze op verschillende plaatsen.
Mooie gelegenheid om eens ambetant te gaan doen....
(helaas heb ik nog niks gehoord van 'prikacties') voor morgen :(

van Maerlant
15 juli 2005, 20:22
Ikhoor net dat morgen Koning Albert komt dansen in Ieper in het kader van 'België danst' , het is in de lakenhallen (gratis uiteraard :mrgreen: ), die belgie danst zever doen ze op verschillende plaatsen.
Mooie gelegenheid om eens ambetant te gaan doen....
(helaas heb ik nog niks gehoord van 'prikacties') voor morgen :(

Why bother? Laat ze onnozel doen. We moeten ons niet verlagen tot hun peil.

panzer
16 juli 2005, 02:05
Why bother? Laat ze onnozel doen. We moeten ons niet verlagen tot hun peil.

Reageren tegen infantiel gedrag wil niet per sé zeggen dat je jezelf verlaagt tot hetzelfde peil. Elke actie kan mijns inziens haar steentje bijdragen. Elke keer dat je laat merken dat je het niet eens bent met heel die zooi vorm je mee de publieke opinie. Ik vind het een spijtige zaak dat de Vlaamse Beweging zo stil blijft bij al deze pro-België-activiteiten.

Volgens mij zijn we verplicht te reageren, en wel op twee manieren:

1) Door middel van acties tegen de huidige staatsstructuur. (afbrekend dus) bv: zoals Voorpost of TAK
2) Door Vlaanderen en de Vlaamse gedachte te populariseren in binnen- en buitenland. (Opbouwend dus) bv: zoals Vlaanderen vlagt.
Als we simpelweg de Belgische festiviteiten negeren lopen we inderdaad het niet risico dat we ze meer media-aandacht schenken dan normaal, maar gebeurt er eveneens NIETS!! En NIETS gebeurt al veel te lang!!

C uit W
16 juli 2005, 16:30
Ik had zo iets in gedachten �* la Antwerpen van zo'n 20 jaar geleden ;)
Ik ga vanavond eens zien of er veel volk is :)

Vlaams-nationalist
16 juli 2005, 17:35
Vandaag wel grappige aktie. Met NSV en NJSV trokken we 's ochtends met de trein naar Lommel, alwaar Fata Morgana een grote Belgicistische zever organiseerde.

Nog geen 5 foldertjes uitgedeeld of we werden al geconfronteerd met 2 jeannetten die het niet graag hadden. De politie werd erbij gehaald. Na veel dik gezeik was toch alles uitgedeeld. :-) Ik heb geen 1 negatieve reaktie gekregen.

Daarna op een terras iets gaan drinken waar we uitgenodigd werden om in de stoet mee te lopen. :lol: Met onze linten (en petten van NSV'ers) en grote zelfklevers met "Republiek Vlaanderen" even gaan kijken maar dan toch maar weggegaan. Aan deze belgicistisch opvoering gingen we niet meedoen.

Heel de dag niets gecontroleerd ofzo tot we terug de trein wilden nemen naar Antwerpen. Toen pas kwam een fiets-politie-agentje toch even vragen naar een identiteitsbewijs. :roll: Ze hadden ons na de flyer-aktie niet meer kunnen vinden, tot deze wieler-agent ons "vond". :lol:

Goed gelachen met de agenten en jeannetten. :-D Vreemd volkje die "Lommelaars".

van Maerlant
16 juli 2005, 19:14
Vandaag wel grappige aktie. Met NSV en NJSV trokken we 's ochtends met de trein naar Lommel, alwaar Fata Morgana een grote Belgicistische zever organiseerde.

Nog geen 5 foldertjes uitgedeeld of we werden al geconfronteerd met 2 jeannetten die het niet graag hadden. De politie werd erbij gehaald. Na veel dik gezeik was toch alles uitgedeeld. :-) Ik heb geen 1 negatieve reaktie gekregen.

Daarna op een terras iets gaan drinken waar we uitgenodigd werden om in de stoet mee te lopen. :lol: Met onze linten (en petten van NSV'ers) en grote zelfklevers met "Republiek Vlaanderen" even gaan kijken maar dan toch maar weggegaan. Aan deze belgicistisch opvoering gingen we niet meedoen.

Heel de dag niets gecontroleerd ofzo tot we terug de trein wilden nemen naar Antwerpen. Toen pas kwam een fiets-politie-agentje toch even vragen naar een identiteitsbewijs. :roll: Ze hadden ons na de flyer-aktie niet meer kunnen vinden, tot deze wieler-agent ons "vond". :lol:

Goed gelachen met de agenten en jeannetten. :-D Vreemd volkje die "Lommelaars".

Vraag mij in het vervolg mee hé! :-)

Jong N-VA'er
17 juli 2005, 16:57
Hm zie maar eens naar die motorhappening: ocharme 500 motards! Ik herinner mij nog motorhappening voor het goede doel waarvoor wel 2000 kwamen opdagen. En dat dansfeest...diegenen die ik ken wilden gewoon eens uitgaan, dat 175 jaar België zei hen geen bal.