PDA

View Full Version : moslims wensen zalige kerst aan Filipijnen


camus
12 december 2004, 18:21
Veel doden door bomaanslag op Filipijnse markt

MANILLA -

Door een bomaanslag op een markt in de Filipijnse stad General Santos zijn zondag zeker dertien mensen om het leven gekomen. Zeker zestig mensen raakten gewond, aldus de politie.

Op het moment van de aanslag was het druk op de markt. Onder de doden bevinden zich zeker twee kinderen.

De politie had de laatste tijd informatie gekregen over mogelijke aanslagen ( zoals elk jaar in de kerst periode) door de terroristengroep Abu Sayyaf, die banden heeft met de radicale terroristengroep Jemaah Islamiah .

EXTREEM
12 december 2004, 18:35
Wat lees ik,weer eens moslims.En dan zijn er geen problemen met hun.WAAR MOSLIMS ZIJN ,ZIJN ER PROBLEMEN.ISLAM IS OORLOG

Yossarian
12 december 2004, 18:36
Abu Sayyaf heeft evenveel met de islam te maken als het IRA met het katholieke geloof.
Haal die 'moslims' dus maar uit uw titel, scherpslijpertje.

Nick_
12 december 2004, 18:41
zeer juist!!!

EXTREEM domme reactie

boer_bavo
12 december 2004, 19:02
De slachtoffers waren zo goed als zeker ook moslims. Net zoals de meeste doden tot nu toe van het moslimextremisme.

Jozef Ostyn
12 december 2004, 19:20
Het is inderdaad weinig eerlijk om dit te proberen af te schuiven op de rug van "de moslims". Het gaat hier waarschijnlijk om een aanslag van een moslim-extremistische terreurorganisatie. Zij, en niet de 99% andere moslims zijn hiervoor verantwoordelijk.

camus
12 december 2004, 20:44
Zoals de meeste van jullie soort steken jullie jullie domme kop in de grond en doen alsof jullie neus bloed, terwijl op deze moment Bijv. koptische christenen in Egypte worden ontvoerd, gemarteld worden en gedwongen zich te bekeren tot de islam.
Dat zullen dan zeker die 99% verdraagzame moslims zijn die hiertoe in staat zijn.

camus
12 december 2004, 20:49
zeer juist!!!

EXTREEM domme reactie
Wat bedoel je, onschuldige (straatarme katholieke) Filipijnen die kapot gemaakt worden door moslims is niet het vermelden waard ?

Jozef Ostyn
12 december 2004, 20:51
Zoals de meeste van jullie soort steken jullie jullie domme kop in de grond en doen alsof jullie neus bloed, terwijl op deze moment Bijv. koptische christenen in Egypte worden ontvoerd, gemarteld worden en gedwongen zich te bekeren tot de islam.
Dat zullen dan zeker die 99% verdraagzame moslims zijn die hiertoe in staat zijn.
Ik ben helemaal niet blind voor het onrecht dat vele Christenen in moslim-landen wordt aangedaan. Evenmin ben ik blind voor het onrecht dat vele moslims in moslim-landen wordt aangedaan en voor het feit dat de grote meerderheid der moslims geen extremisten of terroristen zijn. Zelfs indien er in de wereld 100.000 moslim-terroristen zouden zijn dan is dit nog altijd minder dan 1/10.000ste van de totale moslim-gemeenschap.

Wreker
12 december 2004, 20:57
Ik ben helemaal niet blind voor het onrecht dat vele Christenen in moslim-landen wordt aangedaan. Evenmin ben ik blind voor het onrecht dat vele moslims in moslim-landen wordt aangedaan en voor het feit dat de grote meerderheid der moslims geen extremisten of terroristen zijn. Zelfs indien er in de wereld 100.000 moslim-terroristen zouden zijn dan is dit nog altijd minder dan 1/10.000ste van de totale moslim-gemeenschap. In Nederland is 1 op 3 van de moslims die daar wonen voor de invoering van de sharia in Nederland. De helft van de moslims hier in Vlaanderen heeft begrip voor wat Mohammed B. gedaan heeft.

Een gematigde moslim is nog extremer dan de meest extreme christen hier bij ons.

Panther
12 december 2004, 21:10
Zoals de meeste van jullie soort steken jullie jullie domme kop in de grond en doen alsof jullie neus bloed, terwijl op deze moment Bijv. koptische christenen in Egypte worden ontvoerd, gemarteld worden en gedwongen zich te bekeren tot de islam.
Dat zullen dan zeker die 99% verdraagzame moslims zijn die hiertoe in staat zijn.
Over 't algemeen hebben christenen in moslimlanden niet te klagen.
Als hetgeen je hier vertelt waarheid is, wat me toch zééér straf lijkt (graag uw bronnen aub), dan ligt de verantwoordelijkheid bij de niet-islamitische regering van Egypte.

Jozef Ostyn
12 december 2004, 21:11
In Nederland is 1 op 3 van de moslims die daar wonen voor de invoering van de sharia in Nederland. De helft van de moslims hier in Vlaanderen heeft begrip voor wat Mohammed B. gedaan heeft.

Een gematigde moslim is nog extremer dan de meest extreme christen hier bij ons.
Dat zijn zo van die veralgemeningen die elke dialoog onmogelijk maken. U wilt absoluut voor de heilige oorlog met de Islam kiezen. Ik zoek naar bruggen om tot meer verstandhouding te komen. U uw mening en ik de mijne.

camus
12 december 2004, 21:27
Over 't algemeen hebben christenen in moslimlanden niet te klagen.
Als hetgeen je hier vertelt waarheid is, wat me toch zééér straf lijkt (graag uw bronnen aub), dan ligt de verantwoordelijkheid bij de niet-islamitische regering van Egypte.

Nieuws dateert van vorige week 06/12/2004 en is trouwens 1 maal vernoemd in het vrt nieuws (middag) en voor de rest werd het door alle media totaal dood verzwegen en niet alleen in belgie.

http://www.aina.org/news/20041206155846.htm

Wreker
12 december 2004, 22:29
Oorspronkelijk bericht door Wreker
In Nederland is 1 op 3 van de moslims die daar wonen voor de invoering van de sharia in Nederland. De helft van de moslims hier in Vlaanderen heeft begrip voor wat Mohammed B. gedaan heeft.

Een gematigde moslim is nog extremer dan de meest extreme christen hier bij ons.

Dat zijn zo van die veralgemeningen die elke dialoog onmogelijk maken. U wilt absoluut voor de heilige oorlog met de Islam kiezen. Ik zoek naar bruggen om tot meer verstandhouding te komen. U uw mening en ik de mijne.
Wel godverdomme, val nu toch dood zeg!

Ik noem getallen en verhoudingen die gebaseerd zijn op enquetes en op interviews met moslims en ik baseer me dan nog bovendien op postings die hier door moslims zelf geplaatst zijn en dan begin jij weer te klagen over "veralgemenen".

Zeggen dat "1 op 3 moslims in Nederland is voor de invoering van de sharia" = "veralgemenen"...

:roll:

uwagan
13 december 2004, 02:18
Mindanao was oorspronkelijk een volledig moslim gebied. Zelfs de Spajnaarden hebben het gebied nooit kunnen onderwerpen aan hun gezag. Daar hebben de Amerikanen voor gezorgd. Daarna is men onder Marcos massaal kristenen gaan verhuizen van het overbevolkte noorden naar het dunbevolkte moslim gebied in het zuiden met alle gevolgen vandien.

http://www.grenzeloos.org/artikel/viewartikel.php/id/112.html
Mindanao is al lang een moeilijk gebied voor het centrale gezag in Manilla. Pas begin 20ste eeuw is het de VS die erin slaagt hun gezag in Mindanao te doen gelden, na een lange en bloedige oorlog. Na de Filippijnse onafhankelijkheid in 1946 versterkt de centrale overheid zijn greep op het zuiden door het meeste land van de Moro's (moslims) en de Lumaden (autochtone, niet-moslim, niet-christelijke bevolking) te onteigenen. Zij verkoopt het land aan de miljoenen christelijke migranten uit de rest van de Filippijnen, die uiteindelijk de meerderheid vormen in het grootste deel van de regio...

camus
13 december 2004, 19:09
Mindanao was oorspronkelijk een volledig moslim gebied.[/QUOTE]


Ik wil nu niet liggen muggeziften maar ik geloof ongeveer "200 voor Christus" is de overzeese migratie begonnen vanuit het huidige Indonesië en Maleisië, deze "nog niet moslims" verdrijven de "oorspronkelijke" bewoners naar de bergen en vestigen zich in Mindanao . Later kwamen dan pas de Chinesen, Indiers en Arabische handelaars naar de Filipijnen.

Dus die vlieger gaat niet op dat de islamieten de oorspronkelijke bewoners zijn.

En chinesen en indiers heb ik nog geen bomaanslagen weten doen op filipijnse markten.

uwagan
14 december 2004, 01:02
Mindanao was oorspronkelijk een volledig moslim gebied.

Ik wil nu niet liggen muggeziften maar ik geloof ongeveer "200 voor Christus" is de overzeese migratie begonnen vanuit het huidige Indonesië en Maleisië, deze "nog niet moslims" verdrijven de "oorspronkelijke" bewoners naar de bergen en vestigen zich in Mindanao . Later kwamen dan pas de Chinesen, Indiers en Arabische handelaars naar de Filipijnen.

Dus die vlieger gaat niet op dat de islamieten de oorspronkelijke bewoners zijn.

En chinesen en indiers heb ik nog geen bomaanslagen weten doen op filipijnse markten.

Nee? Bommen niet. De militairen maaien de mensen gewoon ongestraft omver. Zowel Katholieken als moslims. Je moet me het land niet leren kennen. Ik kom er al sinds 1986.

De is verleden maand gebeurd op de boerderij van Cory Aquino. De voormalige presidente van de Filippijnen. Toch zo/n goed vrouwmens...


HACIENDA LUISITA, Tarlac, Philippines -- Seven more people, including two children, were reported killed in Tuesday's dispersal of striking workers of Central Azucarera de Tarlac, raising the death toll to 14.The children -- aged 2 and 5 -- died of suffocation when tear gas used by the police and military during the dispersal drifted to their quarters, according to the workers. Two other bodies were found in nearby sugarcane fields a day after the clash.

Charges of assault, illegal assembly, inciting to sedition and malicious mischief were being readied against more than 100 strikers, the Inquirer learned.

Hundreds of policemen and soldiers, backed by an armored personnel carrier and several fire trucks, stormed the barricades of the strikers at the main gate of the plantation at 3:20 p.m. Tuesday.


The APC was used to ram the gate from inside the sugar mill. Police and military took control of the main gate after initially using teargas and water
cannons on the protesters. The men in uniform later fired live rounds on the strikers.

http://news.inq7.net/nation/index.php?index=1&story_id=18429


Kritische journalisten vallen er ook gelijk de vliegen...

PHILIPPINES: 2004 A DEADLY YEAR FOR JOURNALISTS
Far from the international media's gaze, journalists in the Philippines are experiencing one of the worst years on record for attacks against the press. As many as 12 journalists have been murdered this year, including photographer Allan Dizon, who was gunned down in Cebu City on 27

http://canada.ifex.org/en/content/view/archivefeatures/159/

uwagan
14 december 2004, 08:48
en om het verhaal te vervolledigen:

Police eye rivalry behind GenSan bombing
By Jonathan F. Fernandez

MANILA -- Police are zeroing in on a misunderstanding between a group of Maranao traders and meat vendors association as the culprits behind the Sunday bombing in General Santos City that killed 14 people and injured 63 others.

Philippine National Police (PNP) spokesman Leopoldo Bataoil said their initial probe revealed that the incident could have been triggered by the feud between the two groups who are fighting over the control of the General Santos public market.

http://www.sunstar.com.ph/static/net/2004/12/14/police.eye.rivalry.behind.gensan.bombing.html