PDA

View Full Version : Joodse godsdienst is bakermat van Europese beschaving???


R. Heydrich
13 december 2004, 13:58
In het CANVAS-programma TERZAKE beweerde Filip Dewinter (VB) tijdens een discussie met de liberaal Dedecker over de intrekking van de erkenning van de islam dat het jodendom niet te vergelijken is met de islam omdat (citeer) "het jodendom de bakermat is van de Europese beschaving". De bakermat van de Europese beschaving is volgens mij nog steeds de heidense religies en afgoden die na de verchristelijking door de Romeinen in verval zijn geraakt. Jodendom, Christendom en Islam daarintegen zijn importproducten van het midden-oosten en fundamentéél anti-Europees. Met de vraag of Dewinter ook de synagoges buiten de stad zou verbannen antwoorde hij natuurlijk "nee". De ZOG-lobby heeft blijkbaar wel wat in te pap te brokken bij de top van het Vlaams Belang....helaas :-(

ancapa
13 december 2004, 14:06
Het Jodendom maakt deel uit van de Europese cultuur... is heel wat anders, dan wat jij beweert wat Filip Dewinter zou gezegd hebben ! Bakermat ? Niet gehoord !

Musketo
13 december 2004, 14:16
Inderdaad, heeft hij nooit gezegd.

R. Heydrich
13 december 2004, 14:17
Het Jodendom maakt deel uit van de Europese cultuur... is heel wat anders, dan wat jij beweert wat Filip Dewinter zou gezegd hebben ! Bakermat ? Niet gehoord !

Het Jodendom maakt hélémaal NIET déél uit van de Europese cultuur. Dewinter zegt dat om de zionisten binnen zijn partij niet voor het hoofd te stoten. De Europese cultuur is qua religie Christelijk, heidens of atheïstisch. Jodendom is fundamenteel anti-westers en anti-Europees.

PAJOT
13 december 2004, 14:23
Het Jodendom maakt deel uit van de Europese cultuur... is heel wat anders, dan wat jij beweert wat Filip Dewinter zou gezegd hebben ! Bakermat ? Niet gehoord !Hebt u zich al eens afgevraagd waarom nomadische volkeren praktisch geen cultuur (of beschaving) hebben voortgebracht ? De joden met hun geldzucht en sjacheraarsmentaliteit zijn geen cultuurvolk : hun Thora verwerpt cultuur, staat, stad en politiek (met Israël en Jeruzalem als historische antithese van resp. de staat en de stad).

Om al die redenen zijn nomadische stammen als zigeuners, joden, bedoeïnen enz. bezwaarlijk cultuurvolkeren te noemen zoals de Europeanen en zijn ze volstrekt onverenigbaar met de Europese ziel. Begrippen als parasiet en sjacheraar zijn dus niet geheel uit de lucht gegrepen. :roll: ;-)

filosoof
13 december 2004, 14:27
Het Jodendom maakt hélémaal NIET déél uit van de Europese cultuur. Dewinter zegt dat om de zionisten binnen zijn partij niet voor het hoofd te stoten. De Europese cultuur is qua religie Christelijk, heidens of atheïstisch. Jodendom is fundamenteel anti-westers en anti-Europees.Meneer heeft ook iets tegen joden?

filosoof
13 december 2004, 14:28
Hebt u zich al eens afgevraagd waarom nomadische volkeren praktisch geen cultuur (of beschaving) hebben voortgebracht ? De joden met hun geldzucht en sjacheraarsmentaliteit zijn geen cultuurvolk : hun Thora verwerpt cultuur, staat, stad en politiek (met Israël en Jeruzalem als historische antithese van resp. de staat en de stad).

Om al die redenen zijn nomadische stammen als zigeuners, joden, bedoeïnen enz. bezwaarlijk cultuurvolkeren te noemen zoals de Europeanen en zijn ze volstrekt onverenigbaar met de Europese ziel. Begrippen als parasiet en sjacheraar zijn dus niet geheel uit de lucht gegrepen. :roll: ;-)meneer heeft iets tegen Joden?

R. Heydrich
13 december 2004, 14:32
Meneer heeft ook iets tegen joden?

Tegen zionisten uiteraard wel, u niet dan???? :roll:

Lincoln
13 december 2004, 14:40
In het CANVAS-programma TERZAKE beweerde Filip Dewinter (VB) tijdens een discussie met de liberaal Dedecker over de intrekking van de erkenning van de islam dat het jodendom niet te vergelijken is met de islam omdat (citeer) "het jodendom de bakermat is van de Europese beschaving". De bakermat van de Europese beschaving is volgens mij nog steeds de heidense religies en afgoden die na de verchristelijking door de Romeinen in verval zijn geraakt. Jodendom, Christendom en Islam daarintegen zijn importproducten van het midden-oosten en fundamentéél anti-Europees. Met de vraag of Dewinter ook de synagoges buiten de stad zou verbannen antwoorde hij natuurlijk "nee". De ZOG-lobby heeft blijkbaar wel wat in te pap te brokken bij de top van het Vlaams Belang....helaas :-( Meneer de flupke is gewoon een dikke vette hypocriet die zijn volk manipuleert door allerlei propaganda een leugentjes weldra zal de duivel zijn gezicht verliezen , Ik ben daar zeker van !! Na overwining komt de nederlaag we weten alleen niet wanneer !

instromaniac
13 december 2004, 14:43
Om al die redenen zijn nomadische stammen als zigeuners, joden, bedoeïnen enz. bezwaarlijk cultuurvolkeren te noemen
Jij hebt ook wel weinig besef van geschiedenis als je beweert dat nomadenvolkeren geen beschaving of cultuur hebben voortgebracht. Deze volkeren zijn lang de drijvende kracht in de geschiedenis geweest die leidden tot verregaande veranderingen. De Germanen waren ook nomaden en halfnomaden, de Arabieren, de Mongoolse Khans, de vele volkeren in Mesopotamië, de Turken, enz. Zelfs de Griekse cultuur is voor een groot stuk gevormd door nomadische stammen (Dorische).

Wat het Jodendom betreft is de invloed natuurlijk het grootst in het Christendom. Op die manier maakt het Jodendom een groot deel uit van de Europese cultuur, want ik dacht dat de Christenen ook het Oude Testament lezen. Op vele andere vlakken hebben zo ook hun invloed gehad, vooral op het vlak van bankieren.

homer
13 december 2004, 14:44
eigen lul eerst besnijden !


In het CANVAS-programma TERZAKE beweerde Filip Dewinter (VB) tijdens een discussie met de liberaal Dedecker over de intrekking van de erkenning van de islam dat het jodendom niet te vergelijken is met de islam omdat (citeer) "het jodendom de bakermat is van de Europese beschaving". De bakermat van de Europese beschaving is volgens mij nog steeds de heidense religies en afgoden die na de verchristelijking door de Romeinen in verval zijn geraakt. Jodendom, Christendom en Islam daarintegen zijn importproducten van het midden-oosten en fundamentéél anti-Europees. Met de vraag of Dewinter ook de synagoges buiten de stad zou verbannen antwoorde hij natuurlijk "nee". De ZOG-lobby heeft blijkbaar wel wat in te pap te brokken bij de top van het Vlaams Belang....helaas :-(

Lincoln
13 december 2004, 14:56
eigen lul eerst besnijden !"opinions are like assholes : everbody has one":rofl: :rofl: :rofl: Een da's juist ook nog !

PAJOT
13 december 2004, 15:26
Jij hebt ook wel weinig besef van geschiedenis als je beweert dat nomadenvolkeren geen beschaving of cultuur hebben voortgebracht. Deze volkeren zijn lang de drijvende kracht in de geschiedenis geweest die leidden tot verregaande veranderingen. De Germanen waren ook nomaden en halfnomaden, de Arabieren, de Mongoolse Khans, de vele volkeren in Mesopotamië, de Turken, enz. Zelfs de Griekse cultuur is voor een groot stuk gevormd door nomadische stammen (Dorische).Met "cultuur" bedoel ik de menselijke organisatie.

skorzeny
13 december 2004, 15:33
In het CANVAS-programma TERZAKE beweerde Filip Dewinter (VB) tijdens een discussie met de liberaal Dedecker over de intrekking van de erkenning van de islam dat het jodendom niet te vergelijken is met de islam omdat (citeer) "het jodendom de bakermat is van de Europese beschaving". De bakermat van de Europese beschaving is volgens mij nog steeds de heidense religies en afgoden die na de verchristelijking door de Romeinen in verval zijn geraakt. Jodendom, Christendom en Islam daarintegen zijn importproducten van het midden-oosten en fundamentéél anti-Europees. Met de vraag of Dewinter ook de synagoges buiten de stad zou verbannen antwoorde hij natuurlijk "nee". De ZOG-lobby heeft blijkbaar wel wat in te pap te brokken bij de top van het Vlaams Belang....helaas :-(
Ik respecteer Dewinter omwille van zijn werklust, onmiskenbaar verbaal talent en organisatievermogen.

Ik walg echter van zijn pro-joods geslijm!

Men kan niet tegen de mosliminvasie zijn en anderzijds de ogen sluiten voor het gevaar van de joden.
Al geef ik toe dat de moslims momenteel een groter gevaar zijn!

instromaniac
13 december 2004, 16:17
Met "cultuur" bedoel ik de menselijke organisatie.
Je bedoelt politieke organisatie? Onder de Khans (nomaden) in China was er een verregaande centralisatie en had de keizer ambtenaren om bv. belastingen te innen. Ook de Arabische volkeren hebben met hun kalifaat en groot rijk gesticht dat lange tijd heeft standgehouden.
Dat bv. Zigeuners dit niet deden is omdat ze maar een klein rondtrekkend volk waren. Joden hebben echter wel politieke en menselijke organisatie gekend, en me dunkt dat die er nog steeds is. Zijn jullie het zelfs niet die beweren dat de Zionisten de VS in handen hebben?

instromaniac
13 december 2004, 16:19
Ik respecteer Dewinter omwille van zijn werklust, onmiskenbaar verbaal talent en organisatievermogen.

Ik walg echter van zijn pro-joods geslijm!

Men kan niet tegen de mosliminvasie zijn en anderzijds de ogen sluiten voor het gevaar van de joden.
Al geef ik toe dat de moslims momenteel een groter gevaar zijn!
Welk Joods gevaar?? Ik kan er nog deels inkomen dat sommige mensen de Islam als een gevaar zien, maar welk gevaar biedt het Jodendom? Als er dan al een gevaar is is dit in hun eigen staat, maar wat heeft dat met ons te maken?

VlaamseBelg
13 december 2004, 16:30
Allee, de politieker in onze Filip komt naar boven. Hij zal er wel meer dan alleen een vlaams belang bij hebben om die gasten te vriend te houden, hij zoekt burgemeester te worden van Antwerpen, en dan moet hij de diamantsector aan zijn kant krijgen.

Wel een belachelijke uitspraak, waarin heeft het jodendom ooit zijn stempel gedrukt op onze huidige maatschappij?

homer
13 december 2004, 17:13
het is nochtans de joodse staat die over nucleaire wapens beschikt

de paki's en de perzen proberen maar het zou me straf lijken moest het hen al gelukt zijn



Ik respecteer Dewinter omwille van zijn werklust, onmiskenbaar verbaal talent en organisatievermogen.

Ik walg echter van zijn pro-joods geslijm!

Men kan niet tegen de mosliminvasie zijn en anderzijds de ogen sluiten voor het gevaar van de joden.
Al geef ik toe dat de moslims momenteel een groter gevaar zijn!

PieterP
13 december 2004, 17:27
Zowel Jodendom als Islam beroepen zich op stamvader Abraham, levend in het Midden Oosten.

Jezus Christus heeft zich verzet tegen het Jodendom en zijn schriftgeleerden.

Hij heeft waarden gepredikt zoals verdraagzaamheid, soldidariteit. In de catacomben van Rome werden deze beleefd en werd het brood gedeeld. Doch velen die in zijn naam opgetreden heebn deze waarden genegeerd zoals bij de vervolging van de catharen, de kruistochten, de inquisitie, de reformatie. De Franse Revolutie en de verlichting hebben het christendom op zijn juiste plaats gezet door de scheiding van Kerk en Staat. En dat is een Europese verwezenlijking.

De Islam daarentegen is niet enkel godsdienst maar eveneens een politiek systeem, dat 100 jaar na de dood van Mohammed reeds een wereldrijk beheerste van China tot in het Zuiden van Frankrijk.

De joden zijn altijd een vervolgde groep geweest in West Europa, meestal omdat ze zich niet konden aanpassen.

Op dit ogenblik is er het Zionisme, de politieke strekking van het jodendom, die via de staat Israël een permanent onevenwicht in het Nabije en daardoor ook in het Midden Oosten creërt, en daardoor een bedreiging voor de wereldvrede betekent.

De Europese Unie is reeds herhaaldelijk bij de staat Israël tussengekomen voor gematigde standpunten, doch deze staat wenst geen enkele inmenging in haar beleid, oefent kritiek op Europa en negeert systematisch de UN resoluties. Het jodendom, en zijn politieke evenknie het Zionisme door de Staat Israël is geen Europees bondgenoot.

Onze houding ten overstaan van het jodendom en de islam moet derhalve dezelfde zijn.

De enige nuance echter kan zijn dat wij in Europa reeds jaren , zoniet eeuwen ervaringen hebben met de joden en dat zij zelf nooit aanleiding gegeven hebben tot geweld. De Islam in Europa echter is een nieuw verschijnsel, en wordt aangestuurd vanuit het midden oosten door de sponsoring van de moskeeën en de betaling van imans van wahabistische strekking.
Tegen deze politiek dimentie moeten wij ons echter wapenen en kan geen misbruik van de vrijheid van godsdienst geduld worden.

Yossarian
13 december 2004, 17:35
Ik respecteer Dewinter omwille van zijn werklust, onmiskenbaar verbaal talent en organisatievermogen.

Ik walg echter van zijn pro-joods geslijm!

Men kan niet tegen de mosliminvasie zijn en anderzijds de ogen sluiten voor het gevaar van de joden.
Al geef ik toe dat de moslims momenteel een groter gevaar zijn!
Zowel 'het joodse gevaar' als 'het moslimgevaar' zijn verzinsels.

filosoof
13 december 2004, 17:53
Ik respecteer Dewinter omwille van zijn werklust, onmiskenbaar verbaal talent en organisatievermogen.

Ik walg echter van zijn pro-joods geslijm!

Men kan niet tegen de mosliminvasie zijn en anderzijds de ogen sluiten voor het gevaar van de joden.
Al geef ik toe dat de moslims momenteel een groter gevaar zijn!Dewinter is het grootste gevaar: banalizeren van racisme

Koenraad Maesschalck
13 december 2004, 18:03
In het CANVAS-programma TERZAKE beweerde Filip Dewinter (VB) tijdens een discussie met de liberaal Dedecker over de intrekking van de erkenning van de islam dat het jodendom niet te vergelijken is met de islam omdat (citeer) "het jodendom de bakermat is van de Europese beschaving". De bakermat van de Europese beschaving is volgens mij nog steeds de heidense religies en afgoden die na de verchristelijking door de Romeinen in verval zijn geraakt. Jodendom, Christendom en Islam daarintegen zijn importproducten van het midden-oosten en fundamentéél anti-Europees. Met de vraag of Dewinter ook de synagoges buiten de stad zou verbannen antwoorde hij natuurlijk "nee". De ZOG-lobby heeft blijkbaar wel wat in te pap te brokken bij de top van het Vlaams Belang....helaas :-(

De zaak moet toch wat genuanceerd worden. Zoals u allicht weet valt momenteel electoraal niks te winnen met het bekritiseren van de joden maar wel zéér veel te verliezen, want ze bezitten nu eenmaal veel macht. Ook in Antwerpen waar FDW de mùacht tracht te verwerven. ;-) Primaire taak is de anti-islamitische strijd omdat de bevolking hier directe last van heeft. Het zijn niet de joden die hen lastigvallen, handtassen stelen, overvallen plegen,...

De joodse beschaving is al eeuwen aanwezig in Europa en heeft wel degelijk mee vorm gegeven aan het huidige Europa en het huidige westen. Zo is ons kapitalistisch systeem bijvoorbeeld in belangrijke mate door de joodse handelaars van meer dan 5 eeuwen terug tot stand gekomen. Voorts ligt het jodendom aan de basis van het christendom, en dat heeft in zeer belangrijke mate onze volksculturen en de Europese beschaving vorm gegeven. Of men dat nu wil of niet.

Vergeet nooit:
In partijpolitiek zijn psychologie en prioriteitenkeuze niet belangrijk maar UITERST belangrijk! ;-)

R. Heydrich
13 december 2004, 18:46
De zaak moet toch wat genuanceerd worden. Zoals u allicht weet valt momenteel electoraal niks te winnen met het bekritiseren van de joden maar wel zéér veel te verliezen, want ze bezitten nu eenmaal veel macht. Ook in Antwerpen waar FDW de mùacht tracht te verwerven. ;-) Primaire taak is de anti-islamitische strijd omdat de bevolking hier directe last van heeft. Het zijn niet de joden die hen lastigvallen, handtassen stelen, overvallen plegen,...

De joodse beschaving is al eeuwen aanwezig in Europa en heeft wel degelijk mee vorm gegeven aan het huidige Europa en het huidige westen. Zo is ons kapitalistisch systeem bijvoorbeeld in belangrijke mate door de joodse handelaars van meer dan 5 eeuwen terug tot stand gekomen. Voorts ligt het jodendom aan de basis van het christendom, en dat heeft in zeer belangrijke mate onze volksculturen en de Europese beschaving vorm gegeven. Of men dat nu wil of niet.

Vergeet nooit:
In partijpolitiek zijn psychologie en prioriteitenkeuze niet belangrijk maar UITERST belangrijk! ;-)

Proberen macht te verwerven is 1 zaak, maar bondgenootschappen aangaan met de zionisten die toch verantwoordelijk zijn voor verderfelijke maatschappelijke fenomenen zoals multi-kul en associaal ultra-liberalisme is toch een andere zaak men dunkt. Trouwens het VB is de enigste Europese rechtse partij die een Pro-Zion standpunt aanhangt (buiten het Nieuwrechts van Smit mss).

nadine
13 december 2004, 18:49
Hebt u zich al eens afgevraagd waarom nomadische volkeren praktisch geen cultuur (of beschaving) hebben voortgebracht ? De joden met hun geldzucht en sjacheraarsmentaliteit zijn geen cultuurvolk Vragen staat vrij, hier is het antwoord. Ik stel voor dat ge dus geen van die ontdekkingen of uitvindingen van dat niet-cultuurvolk gebruikt ;-) .Wij zullen er ons allen zeer goed bij gevoelen als ge dat doet :-)

Some of the more notable Jewish contributions to the medical and biological sciences in the modern era are listed below. (The names of non-Jewish scientists mentioned in the accompanying discussion have been denoted with the superscript "+" in order to avoid confusion.)





The invention of local anesthesia by Carl Koller and the discovery of Novocaine by Alfred Einhorn.


The discovery that pancreatic dysfunction is the cause of diabetes by Oskar Minkowski (together with Joseph von Mering+) and the subsequent discovery that this dysfunction involves a deficiency in the hormonal secretions of the islets of Langerhans by Moses Barron. The work of the Canadian team that isolated insulin (Banting+, Best+, Collip+, and Macleod+) was based on these two prior discoveries.


The introduction of the side-chain theory of antibody formation by Paul Ehrlich, which has evolved into clonal selection theory, the central paradigm of modern immunology. Ehrlich shared the 1908 Nobel Prize with Élie Metchnikoff* for their independent contributions to immunology. Ehrlich is also considered to be the founder of modern chemotherapeutic medicine.


The discovery of the ABO and other human blood groups and of the Rh factor by Karl Landsteiner, Alexander Wiener, and Philip Levine. Landsteiner received the 1930 Nobel Prize for this work; he is also considered to be one of the giants of immunology, having made major contributions to the understanding of the chemical basis of antigen-antibody interaction.


The isolation and development of penicillin by Sir Ernst Chain. Chain shared the 1945 Nobel Prize for this work with Sir Alexander Fleming+ and Sir Howard Florey+. It was Chain who recognized the potential of Fleming's+ nearly forgotten discovery of the antibacterial properties of Penicillium molds (one of many agents then known to have such properties). Chain, a biochemist, was able to isolate the active antibacterial substance, viz., penicillin, and to work out its molecular structure. Using samples that Chain produced, Chain and Florey+ were able to demonstrate penicillin's stability, nontoxicity, and effectiveness against staphylococcal, streptococcal, and clostridial infections in laboratory animals and humans.


The development of streptomycin by Selman Waksman. Waksman received the 1952 Nobel Prize for this work, which created the first antibiotic (a term that he introduced) effective against tuberculosis, for which it remains a therapeutic mainstay.


The isolation of cortisone by Tadeus Reichstein. Reichstein shared the 1950 Nobel Prize with Philip Hench+ and Edward Kendall+. Kendall+ and Reichstein independently isolated and characterized the hormones of the adrenal cortex, and Hench+ demonstrated the therapeutic value of cortisone in treating rheumatoid arthritis.


The chemical synthesis of cortisone for large-scale production was achieved independently by the chemists Carl Djerassi and Percy Julian+.


The discovery of neurotransmitters by Otto Loewi. Loewi shared the 1936 Nobel Prize with Sir Henry Dale+ for their independent work on acetylcholine. Sir Bernard Katz and Julius Axelrod shared the 1970 Nobel Prize for advanced work on neurotransmitters. Axelrod was also the co-developer, with Bernard Brodie, of the pain reliever Tylenol.


The discovery of endorphins and enkephalins by Solomon Snyder and Hans Kosterlitz, respectively.


The discovery of prostaglandins by M. Goldblatt. (Also discovered independently by Ulf von Euler+.) Sir John Vane* was awarded the Nobel Prize in 1982 for demonstrating that the anti-inflammatory and analgesic action of aspirin-like drugs was via their inhibition of prostaglandin production. Recently developed evidence indicates that credit for the development of aspirin itself should have gone predominantly to Arthur Eichengrun, rather than to his subordinate Felix Hoffmann+.8




The development of oral contraceptives by Gregory Pincus, Carl Djerassi, and Frank Colton.


The development of the Salk and Sabin polio vaccines by Jonas Salk and Albert Sabin, respectively.


The development of the Hepatitis-B vaccine by Baruch Blumberg and Irving Millman. Blumberg received the 1976 Nobel Prize for this work.


The co-discovery of interferon by Alick Isaacs (and Jean Lindenmann+). The large-scale production of recombinant interferon for medical use (a market currently in excess of $7 billion annually) is based largely on the work of Charles Weissmann and Sidney Pestka.


The co-development of 6-mercaptopurine (6-MP) by Gertrude Elion, which has led to cures for most forms of childhood leukemia.9 Elion was also the co-developer of azathioprine (Imuran), the immunosuppressant that made organ transplants possible between individuals other than identical twins, and of acyclovir (Zovirax) for the treatment of herpes viral infections. Elion and George Hitchings+ received the 1988 Nobel Prize for their joint work.


The development of AZT and of protease inhibitors for the treatment of AIDS by Jerome Horwitz and Irving Sigal, respectively.


The discovery of retroviruses by David Baltimore and Howard Temin. Baltimore and Temin shared the 1975 Nobel Prize for their independent discovery of these viruses, which are implicated in AIDS and in some cancers.


The co-discovery of oncogenes by Harold Varmus and the elucidation of their role in human cancer by Robert Weinberg, Michael Wigler, Bert Vogelstein, Arnold Levine, and others. Varmus shared the 1989 Nobel Prize with Michael Bishop+ for this work.


The co-development of monoclonal antibodies by César Milstein. Milstein shared the 1984 Nobel Prize with Georges Köhler+ for this work.


The elucidation of the biochemistry of cellular metabolism by Otto Warburg*, Otto Meyerhof, Gustav Embden, Jacob Parnas, Sir Hans Krebs, Fritz Lipmann, Herman Kalckar, Carl Neuberg, Gerty Cori, Konrad Bloch, and others. This includes much of the basic work on glycolysis (Embden-Meyerhof-Parnas pathway), the urea cycle, the citric acid cycle (Krebs cycle), the pentose phosphate pathway, and oxidative phosphorylation and the role of ATP, as well as significant contributions to the characterization of glycogen and fatty acid metabolism. Warburg*, Meyerhof, Krebs, Lipmann, Cori, and Bloch all received Nobel Prizes.


The introduction of radioisotopic tracer techniques by George de Hevesy, Friedrich Paneth, Rudolf Schoenheimer, David Rittenberg, Martin Kamen, William Hassid, and Samuel Ruben. Hevesy and Paneth introduced the general technique, for which Hevesy alone won the 1943 Nobel Prize in chemistry; Kamen and Ruben discovered the long-lived carbon-14 radioisotope, which has had widespread application in biology (and is also the basis of radiocarbon dating). Melvin Calvin employed carbon-14 to elucidate the so-called dark reactions of photosynthesis, for which he was awarded the 1961 Nobel Prize in chemistry. Other Nobel Prize winners who made important contributions to the understanding of photosynthesis include Richard Willstätter, Otto Warburg*, and James Franck.


The introduction of x-ray crystallographic methods for biomolecular structure determination by John Bernal*. Important applications and advances have included the work of Sir Max Perutz on the structure of hemoglobin, for which he was awarded the 1962 Nobel Prize in chemistry, and that of Rosalind Franklin on the structure of DNA. Franklin's x-ray diffraction studies of DNA and the DNA base pairing ratios discovered by Erwin Chargaff were key components of the experimental basis for the Watson+-Crick+ double-helix model.




The breaking of the genetic code by Marshall Nirenberg. Nirenberg and Har Gobind Khorana+ shared the 1968 Nobel Prize for their independent determinations of the code.


The co-invention of gene splicing by Stanley N. Cohen. Cohen and Herbert Boyer's+ invention opened up the new field of genetic engineering. Other major contributors to genetic engineering include Paul Berg, Walter Gilbert, and Daniel Nathans, all of whom received Nobel Prizes for their work.


The discovery of nuclear magnetic resonance (NMR) by I. I. Rabi. Rabi received the 1944 Nobel Prize in physics for the demonstration of NMR in molecular beams. Felix Bloch shared the 1952 Nobel Prize in physics with Edward Purcell+ for their independent inventions of condensed matter NMR spectroscopy, which is important in biomolecular structure studies, as well as being the basis of the MRI diagnostic imaging technique.10


The invention of the sonogram by Robert Rines.


The invention of the flexible endoscope by Basil Hirschowitz, which has revolutionized surgery by greatly reducing the complexity and invasiveness of many surgical procedures. (This work, undertaken in the mid-1950s, led to the production of the first glass-clad optical fibers, which later revolutionized modern telecommunications.)


The co-invention of LASIK eye surgery by Samuel Blum (together with Rangaswamy Srinivasan+ and James Wynne+).


The invention of phacoemulsification cataract surgery by Charles Kelman, which is the technique most widely used for cataract removal worldwide. It has revolutionized the procedure by completely eliminating the need for hospitalization, which had previously averaged one week. Intraocular lens implantation, a regular adjunct to this surgery, was also pioneered by Kelman.




The invention of the cardiac defibrillator, external pacemaker, and cardiac monitor by Paul Zoll. Zoll (and, independently, Wilson Greatbatch+ ) later invented the implantable cardiac pacemaker. Michel Mirowski and Morton Mower were two of the four inventors of the automatic implantable cardiac defibrillator.

nadine
13 december 2004, 18:58
Zowel Jodendom als Islam beroepen zich op stamvader Abraham, levend in het Midden Oosten.

Jezus Christus heeft zich verzet tegen het Jodendom en zijn schriftgeleerden.

De joden zijn altijd een vervolgde groep geweest in West Europa, meestal omdat ze zich niet konden aanpassen.
JC heeft zich niet verzet tegen het jodendom! Lees eerst eens een echt geschiedenisboel over de eerste joden-christenen.

De joden werden niet vervolgd omdat ze zich niet konden aanpassen! De Christelijke kerk wou gewoon geen concurrenten en dat is de oorzaak van hun antisemitisme dat later alle andere mogelijke excuses gebruikt heeft om hen te vervolgen.

PieterP
13 december 2004, 22:01
Het Jodendom maakt deel uit van de Europese cultuur... is heel wat anders, dan wat jij beweert wat Filip Dewinter zou gezegd hebben ! Bakermat ? Niet gehoord !

Met een vriend heb ik de video gezien gesprek dewinter/dededecker.
Is overigens een document dat het niveau van dit forum overigens behoorlijk overstijgt.

Dewinter heeft het woord bakermat effectief niet gebruikt.
Dewinter heeft gezegd: " het Jodendom vormt één van de fundamenten van onze Europese beschaving ".

VlaamseBelg
13 december 2004, 22:31
Fundamenten vind ik persoonlijk nog erger klinken. We leven dus eigenlijk in een joodse samenleving? Heeft Bin Laden dan toch gelijk? :-)

ancapa
13 december 2004, 22:45
Meneer de flupke is gewoon een dikke vette hypocriet die zijn volk manipuleert door allerlei propaganda een leugentjes weldra zal de duivel zijn gezicht verliezen , Ik ben daar zeker van !! Na overwining komt de nederlaag we weten alleen niet wanneer !
hoed af... niemand weet wanneer het Vlaams Blok of nu Belang zal verliezen... vermoedelijk niet zo snel ! Steve Stevaert kon slechts 600 mensen boeien voor een congres... Vlaams Belang meer dan 2.000 !!!!!!!!

Steve Stevaert gaat er vanuit dat ook CD&V en VLD nooit zullen samenwerken met het Vlaams Belang. ,,Om op eigen kracht aan de macht te komen, moet het 51 procent halen, en dat haalt het nooit'', zei de SP.A-voorzitter gisteren op een debatdag in Brugge.

dat zou eens veel sneller kunnen gebeuren dan je denkt stomme stuntel

Stevaert heeft aan het Vlaams Blok nooit veel woorden vuil gemaakt. ,,We moeten het niet hebben over onze politieke tegenstrevers, zelfs al zijn ze onze aartsvijanden'', hield hij gisteren de naar schatting 600 geïnteresseerden voor. Toch wilde hij nog een keer de puntjes op de i zetten.

het moet hem pijn doen... het Vlaams Belang zo zien uitgroeien boven de SPa zelfs in het Belang van Limburg komt het Vlaams Belang regelmatig in het nieuws...

Als Stevaert het over de partij van Dewinter, Vanhecke en Annemans heeft, weigert hij daarvoor de naam Vlaams Belang te gebruiken. ,,Ik stel voor dat we consequent over het VB spreken.

geen probleem Sjofele Sukkel

,,Zij spelen in op de onderbuik van de mensen en zeggen dat zelfs openlijk'', zegt Stevaert, verwijzend naar Gerolf Annemans, die onlangs zei dat zijn partij nog ,,vuil'' genoeg zal blijven om nieuwe kiezers aan te trekken. Stevaert ziet die belofte bevestigd in de voorstellen die Filip Dewinter deze week lanceerde. ,,Het VB wil dat de moskeeën uit de steden verdwijnen. Wat zal het morgen zijn? De synagogen? Ze hebben al rechters en leerkrachten gewaarschuwd. Wie komt nog aan de beurt? Journalisten? Homoseksuelen?''

soms moet je in de onderbuik trappen... om te zien of er wel ballen aanhangen !
als je dan toch zo graag plat gaat op je buik voor uw waals vriendje :

"If you like him ? You can keep him !"

Met de groeten van Ananas ;-)

Koenraad Maesschalck
13 december 2004, 22:50
De Europese beschaving is doorheen de eeuwen gegroeid uit een mengsel van heel wat: het heidendom en de Indo-Europeanen, de antieke oudheid (Griekenland, Rome), het christendom (dus een joodse invloed), de Verlichting, het kapitalisme (joodse invloed),... en al die zaken bijeen hebben dit in meer of mindere mate bepaald. Dit staat volkomen los van een oordeel die men kan vellen over die periodes en gebeurtenissen. Men kan die joodse invloed goed of nefast vinden, maar ze is er wel geweest. Men kan het kapitalisme goed of nefast vinden, maar ze is er wel. Men kan de Verlichting goed of nefast vinden, maar ze heeft plaatsgevonden, men kan Mei'68 en de jaren '30 goed of nefast vinden, maar ze zijn er geweest. Enz... De islam daarentegen hoort daar niet bij. De islam heeft geprobeerd voet aan de grond te krijgen doorheen eeuwen in Europa maar is steeds bestreden geworden, en nooit echt aanvaard in de gebieden waar ze langere tijd kon blijven, met uitzondering van bepaalde stukken in de Balkan.

Wil dit alles zeggen dat ik akkoord ga met wat die joodse invloeden hebben teweeggebracht? Bijlange niet. Wil dit zeggen dat ik met alles akkoord ga met wat het kapitalisme en de Verlichting ons brachten en brengen? Bijlange niet.

PieterP
13 december 2004, 22:54
JC heeft zich niet verzet tegen het jodendom! Lees eerst eens een echt geschiedenisboel over de eerste joden-christenen.



Ik vermoed dat je nog jong bent Nadine en nogal fel. Ik meen me trouwens te herinneren dat ik het wel eens voor u opgenomen heb in een andere discussie. Doch dat is nu niet ter zake.

Wat die geschiedenisboel aangaat vrees ik dat ik daar toevallig wel iets meer over weet. Ik heb die geschiedenisboel nogal kort geresumeerd maar de conclusie blijft inhoudelijk dezelfde.

In elke betere bibliotheek vindt men overigens naslagwerken over dit tema. Te beginnen met de Bijbel en het nieuwe testament.

PieterP
13 december 2004, 23:04
De zaak moet toch wat genuanceerd worden. Zoals u allicht weet valt momenteel electoraal niks te winnen met het bekritiseren van de joden maar wel zéér veel te verliezen, want ze bezitten nu eenmaal veel macht. Ook in Antwerpen waar FDW de mùacht tracht te verwerven. ;-) Primaire taak is de anti-islamitische strijd omdat de bevolking hier directe last van heeft. Het zijn niet de joden die hen lastigvallen, handtassen stelen, overvallen plegen,...

Dit is de eerst keer dat ik van een Blokker lees dat men moet leren nunanceren.
Op zich zelf is dat zeer goed. Tot op heden was dit wit/zwart, the good en the bad.

Macht verwerven... overal, bij iedereen en altijd hetzelfde.


Vergeet nooit:
In partijpolitiek zijn psychologie niet belangrijk maar UITERST belangrijk! ;-)[/QUOTE]

Spin doctors in het Blok?

Den Duisteren Duikboot
13 december 2004, 23:17
Ik wil er toch even aan herinneren dat Jezus een orthodoxe jood was en het christendom aanvankelijk een (flink vervolgde) sekte was binnen het judaïsme.

Het judaïsme was dan weer een monotheïstisch derivaat van allerlei lokale polytheïstische religietjes die de nomadische Hebreeuwen in en rond het oude Egypte opsnoven.

Nu vraag ik u: wat zijn de wortels van de Europese beschaving? Moeten we daarvoor 3000 jaar terug gaan of 215 jaar? En wat is er zo 'Europees' aan?

nadine
13 december 2004, 23:18
Ik vermoed dat je nog jong bent Nadine en nogal fel. Ik meen me trouwens te herinneren dat ik het wel eens voor u opgenomen heb in een andere discussie. Doch dat is nu niet ter zake.

Wat die geschiedenisboel aangaat vrees ik dat ik daar toevallig wel iets meer over weet. Ik heb die geschiedenisboel nogal kort geresumeerd maar de conclusie blijft inhoudelijk dezelfde.

In elke betere bibliotheek vindt men overigens naslagwerken over dit tema. Te beginnen met de Bijbel en het nieuwe testament. Juist ik ben zeer jong ;-).
Boek, geen boel (foutje) en geschiedenis lees je niet in het NT...
Ga maar eens op zoek over wat ik schreef. Die zoekt, die vindt... soms

nadine
13 december 2004, 23:22
Ik wil er toch even aan herinneren dat Jezus een orthodoxe jood was en het christendom aanvankelijk een (flink vervolgde) sekte was binnen het judaïsme.

Het judaïsme was dan weer een monotheïstisch derivaat van allerlei lokale polytheïstische religietjes die de nomadische Hebreeuwen in en rond het oude Egypte opsnoven.

Nu vraag ik u: wat zijn de wortels van de Europese beschaving? Moeten we daarvoor 3000 jaar terug gaan of 215 jaar? En wat is er zo 'Europees' aan? 1. OK, maar niet DOOR het judaïsme.
2. daar zijn geen aanwijzing van, alhoewel niet onmogelijk. De bijbel is vooral in Babylonië geschreven.
3. de wortels zijn niet uniek, een boom met meerdere maar de hoofdwortels zijn grieks, joods-christelijk (OT en NT) en de verlichting. Nu wil men persé een wortel bij-enten, maar dat doet men met takken, niet met wortels ;-)

ingenious
14 december 2004, 04:46
In het CANVAS-programma TERZAKE beweerde Filip Dewinter (VB) tijdens een discussie met de liberaal Dedecker over de intrekking van de erkenning van de islam dat het jodendom niet te vergelijken is met de islam omdat (citeer) "het jodendom de bakermat is van de Europese beschaving". De bakermat van de Europese beschaving is volgens mij nog steeds de heidense religies en afgoden die na de verchristelijking door de Romeinen in verval zijn geraakt. Jodendom, Christendom en Islam daarintegen zijn importproducten van het midden-oosten en fundamentéél anti-Europees. Met de vraag of Dewinter ook de synagoges buiten de stad zou verbannen antwoorde hij natuurlijk "nee". De ZOG-lobby heeft blijkbaar wel wat in te pap te brokken bij de top van het Vlaams Belang....helaas :-(
toch nog een paar extreem-rechtsen die de hypocrisie van het vb zien...

ik heb een grondige afkeer van je gedachtengoed, maar eerlijk is eerlijk, qua consequent zijn kunnen heel wat vb'ers (de partijtop incluis) wat van jou leren. ;-)

filosoof
14 december 2004, 10:54
Vragen staat vrij, hier is het antwoord. Ik stel voor dat ge dus geen van die ontdekkingen of uitvindingen van dat niet-cultuurvolk gebruikt ;-) .Wij zullen er ons allen zeer goed bij gevoelen als ge dat doet :-)

Some of the more notable Jewish contributions to the medical and biological sciences in the modern era are listed below. (The names of non-Jewish scientists mentioned in the accompanying discussion have been denoted with the superscript "+" in order to avoid confusion.)



The invention of local anesthesia by Carl Koller and the discovery of Novocaine by Alfred Einhorn.


The discovery that pancreatic dysfunction is the cause of diabetes by Oskar Minkowski (together with Joseph von Mering+) and the subsequent discovery that this dysfunction involves a deficiency in the hormonal secretions of the islets of Langerhans by Moses Barron. The work of the Canadian team that isolated insulin (Banting+, Best+, Collip+, and Macleod+) was based on these two prior discoveries.


The introduction of the side-chain theory of antibody formation by Paul Ehrlich, which has evolved into clonal selection theory, the central paradigm of modern immunology. Ehrlich shared the 1908 Nobel Prize with Élie Metchnikoff* for their independent contributions to immunology. Ehrlich is also considered to be the founder of modern chemotherapeutic medicine.


The discovery of the ABO and other human blood groups and of the Rh factor by Karl Landsteiner, Alexander Wiener, and Philip Levine. Landsteiner received the 1930 Nobel Prize for this work; he is also considered to be one of the giants of immunology, having made major contributions to the understanding of the chemical basis of antigen-antibody interaction.


The isolation and development of penicillin by Sir Ernst Chain. Chain shared the 1945 Nobel Prize for this work with Sir Alexander Fleming+ and Sir Howard Florey+. It was Chain who recognized the potential of Fleming's+ nearly forgotten discovery of the antibacterial properties of Penicillium molds (one of many agents then known to have such properties). Chain, a biochemist, was able to isolate the active antibacterial substance, viz., penicillin, and to work out its molecular structure. Using samples that Chain produced, Chain and Florey+ were able to demonstrate penicillin's stability, nontoxicity, and effectiveness against staphylococcal, streptococcal, and clostridial infections in laboratory animals and humans.


The development of streptomycin by Selman Waksman. Waksman received the 1952 Nobel Prize for this work, which created the first antibiotic (a term that he introduced) effective against tuberculosis, for which it remains a therapeutic mainstay.


The isolation of cortisone by Tadeus Reichstein. Reichstein shared the 1950 Nobel Prize with Philip Hench+ and Edward Kendall+. Kendall+ and Reichstein independently isolated and characterized the hormones of the adrenal cortex, and Hench+ demonstrated the therapeutic value of cortisone in treating rheumatoid arthritis.


The chemical synthesis of cortisone for large-scale production was achieved independently by the chemists Carl Djerassi and Percy Julian+.


The discovery of neurotransmitters by Otto Loewi. Loewi shared the 1936 Nobel Prize with Sir Henry Dale+ for their independent work on acetylcholine. Sir Bernard Katz and Julius Axelrod shared the 1970 Nobel Prize for advanced work on neurotransmitters. Axelrod was also the co-developer, with Bernard Brodie, of the pain reliever Tylenol.


The discovery of endorphins and enkephalins by Solomon Snyder and Hans Kosterlitz, respectively.


The discovery of prostaglandins by M. Goldblatt. (Also discovered independently by Ulf von Euler+.) Sir John Vane* was awarded the Nobel Prize in 1982 for demonstrating that the anti-inflammatory and analgesic action of aspirin-like drugs was via their inhibition of prostaglandin production. Recently developed evidence indicates that credit for the development of aspirin itself should have gone predominantly to Arthur Eichengrun, rather than to his subordinate Felix Hoffmann+.8




The development of oral contraceptives by Gregory Pincus, Carl Djerassi, and Frank Colton.


The development of the Salk and Sabin polio vaccines by Jonas Salk and Albert Sabin, respectively.


The development of the Hepatitis-B vaccine by Baruch Blumberg and Irving Millman. Blumberg received the 1976 Nobel Prize for this work.


The co-discovery of interferon by Alick Isaacs (and Jean Lindenmann+). The large-scale production of recombinant interferon for medical use (a market currently in excess of $7 billion annually) is based largely on the work of Charles Weissmann and Sidney Pestka.


The co-development of 6-mercaptopurine (6-MP) by Gertrude Elion, which has led to cures for most forms of childhood leukemia.9 Elion was also the co-developer of azathioprine (Imuran), the immunosuppressant that made organ transplants possible between individuals other than identical twins, and of acyclovir (Zovirax) for the treatment of herpes viral infections. Elion and George Hitchings+ received the 1988 Nobel Prize for their joint work.


The development of AZT and of protease inhibitors for the treatment of AIDS by Jerome Horwitz and Irving Sigal, respectively.


The discovery of retroviruses by David Baltimore and Howard Temin. Baltimore and Temin shared the 1975 Nobel Prize for their independent discovery of these viruses, which are implicated in AIDS and in some cancers.


The co-discovery of oncogenes by Harold Varmus and the elucidation of their role in human cancer by Robert Weinberg, Michael Wigler, Bert Vogelstein, Arnold Levine, and others. Varmus shared the 1989 Nobel Prize with Michael Bishop+ for this work.


The co-development of monoclonal antibodies by César Milstein. Milstein shared the 1984 Nobel Prize with Georges Köhler+ for this work.


The elucidation of the biochemistry of cellular metabolism by Otto Warburg*, Otto Meyerhof, Gustav Embden, Jacob Parnas, Sir Hans Krebs, Fritz Lipmann, Herman Kalckar, Carl Neuberg, Gerty Cori, Konrad Bloch, and others. This includes much of the basic work on glycolysis (Embden-Meyerhof-Parnas pathway), the urea cycle, the citric acid cycle (Krebs cycle), the pentose phosphate pathway, and oxidative phosphorylation and the role of ATP, as well as significant contributions to the characterization of glycogen and fatty acid metabolism. Warburg*, Meyerhof, Krebs, Lipmann, Cori, and Bloch all received Nobel Prizes.


The introduction of radioisotopic tracer techniques by George de Hevesy, Friedrich Paneth, Rudolf Schoenheimer, David Rittenberg, Martin Kamen, William Hassid, and Samuel Ruben. Hevesy and Paneth introduced the general technique, for which Hevesy alone won the 1943 Nobel Prize in chemistry; Kamen and Ruben discovered the long-lived carbon-14 radioisotope, which has had widespread application in biology (and is also the basis of radiocarbon dating). Melvin Calvin employed carbon-14 to elucidate the so-called dark reactions of photosynthesis, for which he was awarded the 1961 Nobel Prize in chemistry. Other Nobel Prize winners who made important contributions to the understanding of photosynthesis include Richard Willstätter, Otto Warburg*, and James Franck.


The introduction of x-ray crystallographic methods for biomolecular structure determination by John Bernal*. Important applications and advances have included the work of Sir Max Perutz on the structure of hemoglobin, for which he was awarded the 1962 Nobel Prize in chemistry, and that of Rosalind Franklin on the structure of DNA. Franklin's x-ray diffraction studies of DNA and the DNA base pairing ratios discovered by Erwin Chargaff were key components of the experimental basis for the Watson+-Crick+ double-helix model.




The breaking of the genetic code by Marshall Nirenberg. Nirenberg and Har Gobind Khorana+ shared the 1968 Nobel Prize for their independent determinations of the code.


The co-invention of gene splicing by Stanley N. Cohen. Cohen and Herbert Boyer's+ invention opened up the new field of genetic engineering. Other major contributors to genetic engineering include Paul Berg, Walter Gilbert, and Daniel Nathans, all of whom received Nobel Prizes for their work.


The discovery of nuclear magnetic resonance (NMR) by I. I. Rabi. Rabi received the 1944 Nobel Prize in physics for the demonstration of NMR in molecular beams. Felix Bloch shared the 1952 Nobel Prize in physics with Edward Purcell+ for their independent inventions of condensed matter NMR spectroscopy, which is important in biomolecular structure studies, as well as being the basis of the MRI diagnostic imaging technique.10


The invention of the sonogram by Robert Rines.


The invention of the flexible endoscope by Basil Hirschowitz, which has revolutionized surgery by greatly reducing the complexity and invasiveness of many surgical procedures. (This work, undertaken in the mid-1950s, led to the production of the first glass-clad optical fibers, which later revolutionized modern telecommunications.)


The co-invention of LASIK eye surgery by Samuel Blum (together with Rangaswamy Srinivasan+ and James Wynne+).


The invention of phacoemulsification cataract surgery by Charles Kelman, which is the technique most widely used for cataract removal worldwide. It has revolutionized the procedure by completely eliminating the need for hospitalization, which had previously averaged one week. Intraocular lens implantation, a regular adjunct to this surgery, was also pioneered by Kelman.


The invention of the cardiac defibrillator, external pacemaker, and cardiac monitor by Paul Zoll. Zoll (and, independently, Wilson Greatbatch+ ) later invented the implantable cardiac pacemaker. Michel Mirowski and Morton Mower were two of the four inventors of the automatic implantable cardiac defibrillator.
Nadine,
Schitterend antwoord!! (maar m.i. werd de bijbel vooral door Grieken en Syriërs geschreven, voor het NT en zijn zowel het OT als de Torah een vertaling van de Septuagint, zélf een uit het Grieks naar het Aramees hervertaalde versie van de Torah. St Hiëronymus herschreef het ganse geheel tot de Vulgata in het Latijn. (en verwierp ettellijke evangelies die niet pasten in het romeinse dogma) Over die Babylonische oorsprong zou ik graag méér horen: lijkt interessant!

filosoof
14 december 2004, 11:26
Primaire taak is de anti-islamitische strijd
Nog iemand die nog in de tijd van de kruistochten leeft..

PollyCorrect
14 december 2004, 12:15
Ik begin wel steeds vaker de indruk te krijgen dat politics.be een soort bakermat aan het worden is voor de gisting van primaire antisemitiese gifbrouwsels zoals die van VVP, liesl, bruut geweld, FN,... (of is het allemaal éénzelfde)?

Omdat antisemitisme, wanneer het dergelijke proporties aanneemt, een soort ziekelijke dwangneurose is en verder niets, voel ik me ook niet geroepen om onder dit soort vies gerommel in de verdediging te gaan en te argumenteren. Ik weiger om te doen alsof dit soort topics onderwerp zijn van een poging tot "gezonde discussie"!

Wel hoop ik dat de moderatoren een klare kijk krijgen op dit probleem.

Groeten van Polly.

Vlaanderen Boven
14 december 2004, 12:29
Ja, stel je voor zeg, vier mensen...

En de Islam, die wordt maar met rust gelaten.

Of ga je het anti-islamisme niet aanklagen? Of moet ik zeggen anti-semitisme, Palestijnen zijn de echte semieten.

instromaniac
14 december 2004, 12:29
Ik versta die antisemieten ook niet, het getuigt vooral van blinde haat zonder grondige redenen. Er mogen Joden zijn met kwade bedoelingen, maar zo'n mensen vind je nu eenmaal overal. De meeste hoogstaande Joden zijn dan ook seculiere Joden, waarvan veel zelfs zich niet eens bewust zijn van hun volk.
Ik hoop dat die zever de laatste restanten zijn van het lange Europese zondebok-syndroom. Het is ontstaan in de periode wanneer Christenen geen interest mochten vragen, dus waren de Joden de enige bankiers, waardoor ze ook enorm rijk werden.

Alle Joden over één kam scheren is overigens net zo dom. Jidische Joden bijvoorbeeld hebben een afkeer van het zionisme en omgekeerd; het zionisme was namelijk een reactie tegen de Jidische cultuur. Daarnaast heb je ook nog seculiere Joden en Joden die slechts Joods zijn door afkomst en niet meer door traditie.

PollyCorrect
14 december 2004, 12:51
Ja, stel je voor zeg, vier mensen...

En de Islam, die wordt maar met rust gelaten.

Of ga je het anti-islamisme niet aanklagen? Of moet ik zeggen anti-semitisme, Palestijnen zijn de echte semieten.
oeps! ik was jou zeker vergeten :D

Maar zonder gekheid: je kunt mij NOOIT van te nimmer betrappen op het beledigen van een Arabier omdat ie Arabier of moslim of Noord Afrikaan of Irakees of zelfs Iranees is, want dat heb ik nooit gedaan en zal ik ook nooit doen.

However wat ik aanklaag dat zijn de Hernieuwde Middeleeuwen, die men tegenwoordig terugvindt in de anti-Verlichtingstromingen onder de islamieten (of die nu arabier zijn of Arische Bekeerlingen maakt mij geen ruk uit) en de extreem linkse, extreem rechtse en extreem islamitiese neo-antisemieten.

En ga nu niet zeiken over het woord antisemiet, het betekent namelijk 'jodenhaat' en als dat niet tot je doordringt dan vervang je het woord maar hierdoor.

Wat is dit? Ga ik NU TOCH IN DISCUSSIE ??!!

filosoof
15 december 2004, 17:23
Ik begin wel steeds vaker de indruk te krijgen dat politics.be een soort bakermat aan het worden is voor de gisting van primaire antisemitiese gifbrouwsels zoals die van VVP, liesl, bruut geweld, FN,... (of is het allemaal éénzelfde)?

Omdat antisemitisme, wanneer het dergelijke proporties aanneemt, een soort ziekelijke dwangneurose is en verder niets, voel ik me ook niet geroepen om onder dit soort vies gerommel in de verdediging te gaan en te argumenteren. Ik weiger om te doen alsof dit soort topics onderwerp zijn van een poging tot "gezonde discussie"!

Wel hoop ik dat de moderatoren een klare kijk krijgen op dit probleem.

Groeten van Polly.Helemaal akkoord!!

filosoof
16 december 2004, 22:00
Zowel Jodendom als Islam beroepen zich op stamvader Abraham, levend in het Midden Oosten.

Jezus Christus heeft zich verzet tegen het Jodendom en zijn schriftgeleerden.

Hij heeft waarden gepredikt zoals verdraagzaamheid, soldidariteit. In de catacomben van Rome werden deze beleefd en werd het brood gedeeld. Doch velen die in zijn naam opgetreden heebn deze waarden genegeerd zoals bij de vervolging van de catharen, de kruistochten, de inquisitie, de reformatie. De Franse Revolutie en de verlichting hebben het christendom op zijn juiste plaats gezet door de scheiding van Kerk en Staat. En dat is een Europese verwezenlijking.

De Islam daarentegen is niet enkel godsdienst maar eveneens een politiek systeem, dat 100 jaar na de dood van Mohammed reeds een wereldrijk beheerste van China tot in het Zuiden van Frankrijk.

De joden zijn altijd een vervolgde groep geweest in West Europa, meestal omdat ze zich niet konden aanpassen.

Op dit ogenblik is er het Zionisme, de politieke strekking van het jodendom, die via de staat Israël een permanent onevenwicht in het Nabije en daardoor ook in het Midden Oosten creërt, en daardoor een bedreiging voor de wereldvrede betekent.

De Europese Unie is reeds herhaaldelijk bij de staat Israël tussengekomen voor gematigde standpunten, doch deze staat wenst geen enkele inmenging in haar beleid, oefent kritiek op Europa en negeert systematisch de UN resoluties. Het jodendom, en zijn politieke evenknie het Zionisme door de Staat Israël is geen Europees bondgenoot.

Onze houding ten overstaan van het jodendom en de islam moet derhalve dezelfde zijn.

De enige nuance echter kan zijn dat wij in Europa reeds jaren , zoniet eeuwen ervaringen hebben met de joden en dat zij zelf nooit aanleiding gegeven hebben tot geweld. De Islam in Europa echter is een nieuw verschijnsel, en wordt aangestuurd vanuit het midden oosten door de sponsoring van de moskeeën en de betaling van imans van wahabistische strekking.
Tegen deze politiek dimentie moeten wij ons echter wapenen en kan geen misbruik van de vrijheid van godsdienst geduld worden.
Enkele zaken om over na te denken, ipv uit de buik te reageren:
Toch wel vermelden dat de Islam Johannes de doper (Yahy�*h) en Jezus(Isa) als profeten beschouwt en dat een ganse soera in de Koran over Maria gaat, dus zo ver liggen Islam en Christendom theologisch nu ook weer niet van elkaar (vooral over de Drievuldigheid, de goddelijke afstamming van Jezus-niet erkend voor het concilie van Nikea in 325- en over de Bijbelcompilatie van st Hiëronymus is men het grondig oneens-op theologisch vlak altijd) Mohammed is zijn religieuze mosterd vooral gaan halen bij het Arianisme, aanvaard tot in 325, maar om politieke opportuniteitsredenen door Keizer Constantinus tot ketterij verklaard in 325, wat het toen niet stopte...(cfr. de Katharen, uitgemoord tijdens de franse Kruistochten in de 13de eeuw, ttz. 900 jaar n�* Constantinus...)

Abraham wordt geëerd in de drie monotheïstische godsdiensten. Noteer ook dat Jezus de zoon van een timmerman was, destijds synoniem voor architect: niet helemaal de nederige afkomst die onze laatmiddeleeuwse legende benadrukt!

Als jij Islam en judaïsme vijandig wil bejegenen, doe dat dan ook met de orthodokse Kerk en als je toch bezig bent...met Protestanten...: de amerikaanse Protestanten voeren ook een politiek die niet in het europees belang is..
Zo kan je de godsdienstoorlogen herbeginnen, en misschien ook de Inquisitie??:twisted:

filosoof
16 december 2004, 22:08
error

Jeshua
17 december 2004, 12:26
ik ben joods. IMHO moeten de Christelijke Joden de wereld regeren.

filosoof
17 december 2004, 13:33
ik ben joods. IMHO moeten de Christelijke Joden de wereld regeren.Niet overdrijven, hé!! :lol:Je vergeet 1.5 miljard christelijke Islamieten...naast 1,5 mia andere christenen maakt dat 3 mia van de geschatte 6,5 mia van de wereldbevolking van ca 6.5 mia (ik heb ze niet zélf geteld!)
Blijft dus toch 3.5 mia die géén "volkeren van het Boek zijn".....

Jeshua
17 december 2004, 14:55
sinds wanneer bestaat er zoiets als een christelijke islamiet? Jood is een volk. Christus is geloof. Islam ook. volkeren van het boek? welk boek? de bijbel? je hoeft niet te kunnen lezen om te geloven in Jezus Christus. Of het boek des levens van het Lam, waarvan het mijn taak is die zo vol mogelijk te krijgen.

Lincoln
17 december 2004, 16:34
hoed af... niemand weet wanneer het Vlaams Blok of nu Belang zal verliezen... vermoedelijk niet zo snel ! Steve Stevaert kon slechts 600 mensen boeien voor een congres... Vlaams Belang meer dan 2.000 !!!!!!!!

Steve Stevaert gaat er vanuit dat ook CD&V en VLD nooit zullen samenwerken met het Vlaams Belang. ,,Om op eigen kracht aan de macht te komen, moet het 51 procent halen, en dat haalt het nooit'', zei de SP.A-voorzitter gisteren op een debatdag in Brugge.

dat zou eens veel sneller kunnen gebeuren dan je denkt stomme stuntel

Stevaert heeft aan het Vlaams Blok nooit veel woorden vuil gemaakt. ,,We moeten het niet hebben over onze politieke tegenstrevers, zelfs al zijn ze onze aartsvijanden'', hield hij gisteren de naar schatting 600 geïnteresseerden voor. Toch wilde hij nog een keer de puntjes op de i zetten.

het moet hem pijn doen... het Vlaams Belang zo zien uitgroeien boven de SPa zelfs in het Belang van Limburg komt het Vlaams Belang regelmatig in het nieuws...

Als Stevaert het over de partij van Dewinter, Vanhecke en Annemans heeft, weigert hij daarvoor de naam Vlaams Belang te gebruiken. ,,Ik stel voor dat we consequent over het VB spreken.

geen probleem Sjofele Sukkel

,,Zij spelen in op de onderbuik van de mensen en zeggen dat zelfs openlijk'', zegt Stevaert, verwijzend naar Gerolf Annemans, die onlangs zei dat zijn partij nog ,,vuil'' genoeg zal blijven om nieuwe kiezers aan te trekken. Stevaert ziet die belofte bevestigd in de voorstellen die Filip Dewinter deze week lanceerde. ,,Het VB wil dat de moskeeën uit de steden verdwijnen. Wat zal het morgen zijn? De synagogen? Ze hebben al rechters en leerkrachten gewaarschuwd. Wie komt nog aan de beurt? Journalisten? Homoseksuelen?''

soms moet je in de onderbuik trappen... om te zien of er wel ballen aanhangen !
als je dan toch zo graag plat gaat op je buik voor uw waals vriendje :

"If you like him ? You can keep him !"

Met de groeten van Ananas ;-)
Chapeau voor De Gucht die da ventje ervan langs gegeven heeft een hij heeft gelijk ook ;" De winter is een fascist!". http://smilies.sofrayt.com/%5E/a0/thefinger.gif

Antoon
17 december 2004, 16:50
De Joden maken niet alleen deel uit van onze Europese cultuur, ze zijn aan de basis van het Christendom waar ook ter wereld. Onze ganse Westerse beschaving, en dat gaat verder dan enkel Europa, wordt terecht ook de Joods-Christelijke beschaving genoemd. Dat kun je trouwens in alle aspecten van onze beschaving terugvinden.

Tenslotte nog dit : nog een geluk dat er overal ter wereld Joods invloed bestaat, in Israel uiteraard, maar ook in bijna alle Westerse landen ter wereld. En dan voor ons is vooral belangrijk dat ook Europa van deze rijkdom kan profitteren. Stel dat we alleen maar sukkelaars als R.Heydrich, Radicaal of Guderian in onze middens hadden. Ik huiver enkel al bij de gedachte van zo'n armoede....

filosoof
17 december 2004, 17:16
sinds wanneer bestaat er zoiets als een christelijke islamiet? Jood is een volk. Christus is geloof. Islam ook. volkeren van het boek? welk boek? de bijbel? je hoeft niet te kunnen lezen om te geloven in Jezus Christus. Of het boek des levens van het Lam, waarvan het mijn taak is die zo vol mogelijk te krijgen.De Islam heeft zijn roots in het syrische Arianisme, dat wel degelijk kristelijk was!!(christelijk, maar door Constantijn in 325 tot ketterij verklaard)

Ik heb de links voor jou gezocht, maar je hadt ze gemakkellijk zèlf gevonden
Heb je geen Koran, zoek er dan een op internet, (link hieronder) en lees soera 19 Maria (ook Maryam) lees in andere soerate: er wordt meer dan eens naar Jezus verwezen. Zoek eens naar de profeten van de Islam: de twee voorlatste waren Yay�*h (Johannes de Doper) en Isa (Jezus)
http://answering-islam.org.uk/Intro/islamic_jesus.html
http://www.inter-islam.org/Biographies/Hazisa36.html
19. Maria (Marjam)
http://digiboek.50megs.com/koran/koran019.html
uit een kinderkoran:
http://www.jamaat.org/islam/Isa.html

verder:
Prophets in the Qur'an



The following are listed as prophets in the Qur'an; their Biblical (http://encyclopedia.thefreedictionary.com/Bible) The Bible (From Greek βιβλια—biblia, meaning "books", which in turn is derived from βυβλος—byblos meaning "papyrus", from the ancient Phoenician city of Byblos which exported papyrus) is the sacred scripture of Christianity. The Old Testament, or Hebrew Bible (so called because it is written
..... Click the link for more information. names are given in parentheses when possible:

Adam (http://encyclopedia.thefreedictionary.com/Adam) آدم
Idris (http://encyclopedia.thefreedictionary.com/Idris) (Enoch (http://encyclopedia.thefreedictionary.com/Enoch)) ادريس
Nuh (http://encyclopedia.thefreedictionary.com/Nuh) (Noah (http://encyclopedia.thefreedictionary.com/Noah)) نوح
Hud (http://encyclopedia.thefreedictionary.com/Hud%28prophet%29) (Heber (http://encyclopedia.thefreedictionary.com/Heber)) هود
Saleh (http://encyclopedia.thefreedictionary.com/Saleh) (Shelah (http://encyclopedia.thefreedictionary.com/Shelah)) صالح
Ibrahim (Abraham (http://encyclopedia.thefreedictionary.com/Abraham)) ابراهيم
Lut (http://encyclopedia.thefreedictionary.com/Lut) (Lot (http://encyclopedia.thefreedictionary.com/Lot)) لوط
Ismail (Ishmael (http://encyclopedia.thefreedictionary.com/Ishmael)) اسماعيل
Ishaq (http://encyclopedia.thefreedictionary.com/Ishaq) (Isaac (http://encyclopedia.thefreedictionary.com/Isaac)) اسحاق
Yaqub (http://encyclopedia.thefreedictionary.com/Yaqub) (Jacob (http://encyclopedia.thefreedictionary.com/Jacob)) يعقوب
Yusuf (http://encyclopedia.thefreedictionary.com/Yusuf) (Joseph (http://encyclopedia.thefreedictionary.com/Joseph%20%28dreamer%29)) يوسف
Shoaib (http://encyclopedia.thefreedictionary.com/Shoaib) (Jethro (http://encyclopedia.thefreedictionary.com/Jethro)) شعيب
Musa (http://encyclopedia.thefreedictionary.com/Musa%20%28prophet%29) (Moses (http://encyclopedia.thefreedictionary.com/Moses)) موسى
Harun (http://encyclopedia.thefreedictionary.com/Harun) (Aaron (http://encyclopedia.thefreedictionary.com/Aaron)) هارون
Daud (http://encyclopedia.thefreedictionary.com/Daud) (David (http://encyclopedia.thefreedictionary.com/David)) داود
Sulayman (http://encyclopedia.thefreedictionary.com/Sulayman) (Solomon (http://encyclopedia.thefreedictionary.com/Solomon)) سليمان
Ayub (http://encyclopedia.thefreedictionary.com/Job%20%28person%29) (Job (http://encyclopedia.thefreedictionary.com/Job%20%28person%29)) أيوب
Ilyas (http://encyclopedia.thefreedictionary.com/Ilyas) (Elias (http://encyclopedia.thefreedictionary.com/Elias)) إلياس
Zulkifl (http://encyclopedia.thefreedictionary.com/Zulkifl) (possibly Ezekiel (http://encyclopedia.thefreedictionary.com/Ezekiel)) ذو الكفل
Al-Yasa (http://encyclopedia.thefreedictionary.com/Al-Yasa) (Elisha (http://encyclopedia.thefreedictionary.com/Elisha)) اليسع
Yunus (Jonah (http://encyclopedia.thefreedictionary.com/Jonah)) يونس
Zakariya (Zechariah (http://encyclopedia.thefreedictionary.com/Zechariah)) زكريا
Yahya (John the Baptist (http://encyclopedia.thefreedictionary.com/John%20the%20Baptist)) يحيى
Isa (http://encyclopedia.thefreedictionary.com/Isa) (Jesus) عيسى
Muhammad (http://encyclopedia.thefreedictionary.com/Muhammad) محمد
http://encyclopedia.thefreedictionary.com/Prophets+of+Islam

Je kan dit op véél plaatsen vinden, ook op islamitische sites

Uiteraard is de interpretatie niet die van Constantinus (Nikea 325 AD) of die van het Vaticaan.. maar het gaat dus wel degelijk om Christus en Maria, (en Johannes de Doper) Voldoende om de Islam als een christelijke sekte te beschouwen...(eventueel een christelijke ketterij...)

Kijk die links maar eens na, zoek er zelf andere en je zal verwonderd staan
de mensen van het Boek:
Kijk ook eens naar soera 29 "De Spin"vers 46:
46. En twist met de mensen van het Boek slechts op de goede wijze; doch zeg tegen de onrechtvaardigen: "Wij geloven in hetgeen ons is geopenbaard en hetgeen u is geopenbaard; en onze God en uw God is Eén; en aan Hem onderwerpen wij ons."

http://digiboek.50megs.com/koran/koran029.html
PS, Néé, ik ben geen islamiet :) Maar kom me nu vertellen dat de Islam niet Christelijk is (OK, de Islam is niet katholiek of orthodoks...maar schreef ik d�*t?;)) :lol:

Mitgard
17 december 2004, 17:20
ik ben joods. IMHO moeten de Christelijke Joden de wereld regeren.
ik ben Kelto-Germaansch
ik geloof in Wodan, die jullie de duivel zijn gaan noemen.

germaanse broeders, spreek de taal van onze gevreesde voorouders:

"Ek hlewagastir holtijar horna tawido"

Jeshua
17 december 2004, 20:04
filosoof, ik weet dat de koran beweert dat het jezus als profeet heeft en dat de christelijke god en de islamgod dezelfde zijn... en ook dat de kruisiging onzin is, en zo ongeveer het fundament van christelijk geloof word ontkent.

Raf
17 december 2004, 20:18
germaanse broeders, spreek de taal van onze gevreesde voorouders:

"Ek hlewagastir holtijar horna tawido"
Wat zoveel betekent als: "Barman, gooi ze nog eens vol".

filosoof
17 december 2004, 20:53
sinds wanneer bestaat er zoiets als een christelijke islamiet? Jood is een volk. Christus is geloof. Islam ook. volkeren van het boek? welk boek? de bijbel? je hoeft niet te kunnen lezen om te geloven in Jezus Christus. Of het boek des levens van het Lam, waarvan het mijn taak is die zo vol mogelijk te krijgen.
Jeshua,sinds wanneer bestaat er zoiets als een christelijke islamiet?

Sinds de Koran….

Lees soerate 19 "Maria" of "Maryam" en verschillende andere soerate...: in de Koran wordt méér over Jezus gesproken dan je denkt

cfr http://digiboek.50megs.com/koran/koran019.html (http://digiboek.50megs.com/koran/koran019.html)

Bekijk de lijst van de profeten van de Islam:

According to Tradition the prophets number 124,000. Their work is to teach and guide, like a preacher today. Among them are messengers (rasul), of whom Islam says there are 313. Each messenger comes with a book revealed particularly to him for the particular people. 25 of these are mentioned by name in the Qur'an. Once people are sent a prophet, they are responsible for their beliefs and no excuse will be accepted for not heeding the message, and it applies also to those which the message reaches in coming times.

List of prophets mentioned:


Adam (http://forum.politics.be/A/adam.html) the "Chosen of Allah",
Noah (Nuh) (http://forum.politics.be/N/noah.html), the "Prophet of Allah",
Moses (Musa) (http://forum.politics.be/M/moses.html), the "Coverser with Allah",
Abraham (Ibrahim) (http://forum.politics.be/A/abraham.html), the "Friend of Allah",
Ishmael (Isma'il) (http://forum.politics.be/I/ishmael.html), the "Sacrifice of Allah",
Jesus (Isa) (http://forum.politics.be/J/jesus.html), the "Word of Allah" and the "Spirit of Allah".
Isaac (Ishaq) (http://forum.politics.be/I/isaac.html),
Jacob (Ya'qub) (http://forum.politics.be/J/jacob.html),
David (Dawud) (http://forum.politics.be/D/david.html),
Solomon (Sulaiman) (http://forum.politics.be/S/solomon.html),
Elijah (http://forum.politics.be/E/elijah.html),
Elisha (http://forum.politics.be/E/elisha.html),
Jonah (Yunus) (http://forum.politics.be/J/jonah.html),
John the Baptist (Yahya) (http://forum.politics.be/J/john.html),
Zechariah (Zakariya) (http://forum.politics.be/Z/zechariah.html), father of John the Baptist.
There are also Salih (al-A`raf 7:73-79; Hud 11:61-68; ash-Shu`ara' 26:141-159; al-Jathiyah - an-Najm (http://www.quranbrowser.com/cgi/bin/get.cgi?version=pickthall&searchstring=+7:73-79;+11:61-68;+26:141-159;)), Hud and Shu'aib (al-A`raf 7:85-93; Hud 11:84-95; al-`Ankabut 29:36-37 (http://www.quranbrowser.com/cgi/bin/get.cgi?version=pickthall&searchstring=+7:85-93;+11:84-95;+29:36-37)), although it is not clear who they are.


http://answering-islam.org.uk/Index/P/prophets.html (http://answering-islam.org.uk/Index/P/prophets.html)







Lees het ook hier, in een pakistaanse kinderkoransite:

http://www.jamaat.org (http://www.jamaat.org/)

Hou er rekening mee dat Pakistan als een fanatiek land wordt beschouwd…

nog één:http://www.playandlearn.org/history/114.htm



Wie zijn "de "volkeren van het Boek"?? soerate 29 "De Spin", vers 46 en 47:

Joden, Christenen en Islamieten

http://digiboek.50megs.com/koran/koran029.html (http://digiboek.50megs.com/koran/koran029.html)

46. En twist met de mensen van het Boek slechts op de goede wijze; doch zeg tegen de onrechtvaardigen: "Wij geloven in hetgeen ons is geopenbaard en hetgeen u is geopenbaard; en onze God en uw God is Eén; en aan Hem onderwerpen wij ons."

47. En aldus hebben Wij u het Boek nedergezonden en zij wie Wij het Boek hebben gegeven geloven daarin; en ook onder de (Mekkanen) zijn er die er in geloven. En het zijn alleen de ondankbaren die Onze tekenen verwerpen.

kijk ook op : http://www.loc.gov/rr/amed/guide/hs-books.html (http://www.loc.gov/rr/amed/guide/hs-books.html)

en op : http://injil.org/Kalimatullah/revelations.html (http://injil.org/Kalimatullah/revelations.html)





De Islam haalde zijn mosterd gedeeltelijk bij de Arianen, een Syrisch-Christelijke "ketterij, volgens Keizer Constantijn (Nikea 325), die het Arianisme ketterij liet verklaren (Nikea 325), dus niet katoliek en ook niet orthodoks, maar wel degelijk christelijk, en ze beroepen er zich zelf op sinds het begin!

Néé, ik ben geen Islamiet, maar die links had je zélf kunnen vinden..
Of dat allemaal ook waar is? D�*t is een ander paar mouwen!! 't gaat om godsdienst, en godsdienst dat is geloven..niet weten!!:twisted:
Als je met iets te maken hebt dat je niet kent: géén struisvogelpolitiek, maar leren kennen!

Jeshua
17 december 2004, 21:00
ja ik kan ook wel een nieuwe religie starten en zeggen dat jezus er een onderdeel van is.

Raf
17 december 2004, 21:01
ja ik kan ook wel een nieuwe religie starten en zeggen dat jezus er een onderdeel van is.
Precies! Dat heb je héél goed begrepen. :-D

filosoof
17 december 2004, 21:10
filosoof, ik weet dat de koran beweert dat het jezus als profeet heeft en dat de christelijke god en de islamgod dezelfde zijn... en ook dat de kruisiging onzin is, en zo ongeveer het fundament van christelijk geloof word ontkent.Niet dat "de kruisiging onzin is", wél dat Jezus door Allah op het laatste moment gered werd...en niet de "zoon van God was": (die idee werd pas in Nikea ingevoerd, samen met de H. Drievuldigheid)

Ik schreef dus niet dat ze katholiek of orthodox zijn, ik schreef vooral dat ze naar het Christusverhaal verwijzen en ook Christus eer betuigen: Christianisme is niet het monopolie van Rome...


Er zijn belangrijke dogmas, zoals bvb de onfeilbaarheid van de Paus die pas in de 19de eeuw ingevoerd werden in de kerk

Raf
17 december 2004, 21:13
Er zijn belangrijke dogmas, zoals bvb de onfeilbaarheid van de Paus die pas in de 19de eeuw ingevoerd werden in de kerk
Ja, een verdomd handig truukje dat ze daar ingevoerd hebben toen... Ze zijn ook niet op hun achterhoofd gevallen, die katholieken... :twisted:

filosoof
17 december 2004, 21:29
ja ik kan ook wel een nieuwe religie starten en zeggen dat jezus er een onderdeel van is.Je zou niet de eerste zijn!!
Mormonen
Adventisten van de zevende dag etc...
Getuigen van Jehova
Doe maar dus!:lol:
Hou er ook rekening mee dat die Arianen, die hun mosterd aan Mohammed aanboden ook Gothen en Ostrogothen overtuigden, die het Arianisme bij de Occitaanse Katharen brachten(Albi, Béziers), waar het bestond tot de Franse Kruistochten ze allemaal uitmoorden in het begin van de 13-de eeuw, dus 900 jaar na Nikea! Diezelfde Gothen & C°trokken door Spanje naar Noord-Afrika, zodat de Noord-afrikaanse Christenen, toen de Mohammedanen kwamen, in de Islam gewoon een variante op het Christendom zagen, waarbij de Paus met een kerkban moest dreigen opdat ze zich zouden verzetten..

Die vroege geschiedenis vh Christianisme verliep ietsje anders dan de gesimplifieerde versie van de lagere schoollessen!
Het christianisme is trouwens zéér veel gaan lenen bij andere godsdiensten: Mithrascultus, Isis & Osiriscultus, Dionysoscultus:
http://www.medmalexperts.com/POCM/pagan_origins_getting_started.html

Mitgard
17 december 2004, 22:01
Wat zoveel betekent als: "Barman, gooi ze nog eens vol".
het betekent in feite 'ik, hlewagast, zoon van holtz, maakte deze hoorn'.
het betreft een der oudste gekende germaanse runeninscripties, gevonden op een gouden hoorn (4de eeuw).

Raf
17 december 2004, 22:14
het betekent in feite 'ik, hlewagast, zoon van holtz, maakte deze hoorn'.
het betreft een der oudste gekende germaanse runeninscripties, gevonden op een gouden hoorn (4de eeuw).Ik vind mijn vertaling leuker.

Mitgard
17 december 2004, 22:29
Ik vind mijn vertaling leuker.
ja, de jouwe was leuk raf.
jij bent me d'r eentje.

Jeshua
18 december 2004, 00:44
O God wat ben ik blij met de belofte dat er al snel een duizendjarig vrederijk komt, waarin geen vervloekt zooi meer kan zijn, geen leugens meer, geen enkele demoon om ons te verleiden in geval van zonde. slechts 1 evangelie. geen katholieken, protestanten, evangelische gemeentes, profetische gemeentes, lutheranen,anglicanen, allemaal weg. gewoon 1 God en Zijn Zoon die als koning de wereld regeert, samen met hen, die gemarteld en gestorven zijn omwille van het kruis van christus. Dan zal iedereen de waarheid kennen. Er zal nog maar 1 religie zijn, de WAARHEID!

Flippend Rund
18 december 2004, 00:53
O God wat ben ik blij met de belofte dat er al snel een duizendjarig vrederijk komt, waarin geen vervloekt zooi meer kan zijn, geen leugens meer, geen enkele demoon om ons te verleiden in geval van zonde. slechts 1 evangelie. geen katholieken, protestanten, evangelische gemeentes, profetische gemeentes, lutheranen,anglicanen, allemaal weg. gewoon 1 God en Zijn Zoon die als koning de wereld regeert, samen met hen, die gemarteld en gestorven zijn omwille van het kruis van christus. Dan zal iedereen de waarheid kennen. Er zal nog maar 1 religie zijn, de WAARHEID! Klinkt echt vreselijk. Dat is geen vrederijk, maar een kindercreche. Ik ben blij dat God de wereld niet zo gemaakt heeft.

Trouwens, in uw eigen bijbel kun je de waarheid lezen over de herkomst van de 'vervloekte zooi'. Jesaja 45:7


6 Opdat men wete, van den opgang der zon en van den ondergang, dat er buiten Mij niets is, Ik ben de HEERE, en niemand meer.

7 Ik formeer het licht, en schep de duisternis; Ik maak den vrede en schep het kwaad, Ik, de HEERE, doe al deze dingen.

PollyCorrect
18 december 2004, 00:58
jij bent me d'r eentje.

:D:):P

PollyCorrect
18 december 2004, 01:00
ja ik kan ook wel een nieuwe religie starten

na het Proenisme nog een nieuwe religie??!

PS: heb jij ook nog ergens een bakermat liggen? zo eentje van ruw koord zoals die vroeger gemaakt werden? een handgevlochten bakermat of industrieel vervaardigd? Ik ben dol op bakermatten!

Hier een modern modelletje:

http://www.baderie-amsterdam.nl/merken/textiel/Circuit%20bm.jpg

Jeshua
18 december 2004, 12:35
nope heb geen bakermat voor zover ik weet :D

Oke, flippund rund, wil je zeggen wat je zo vreselijk vind, aan de almacht van de waarheid en het goede? wat er vreselijk is, als er geen vloek meer is? geen oorlog? geen verdeeldheid, omdat eenieder de waarheid kent en dient?

Jeshua
18 december 2004, 12:38
kwaad is een afwezigheid van goed. God schept alles. hoe kwader hoe verder van hem weg, totdat er niks meer is. onheil is niethetzelfde als kwaad overigens;kwaad staat vaak als onheil betiteld.

Flippend Rund
18 december 2004, 13:34
kwaad is een afwezigheid van goed. God schept alles. hoe kwader hoe verder van hem weg, totdat er niks meer is. onheil is niethetzelfde als kwaad overigens;kwaad staat vaak als onheil betiteld.
Kwaad als afwezigheid van het goede, ja ja. Dat is een katholiek sofisme dat ik nooit ergens in de bijbel gelezen heb, en waarmee men een schaamlapje voor het kwaad wil hangen. Alsof God een excuus nodig heeft.

Je kunt dit sofisme nog een kwartslag verder draaien, en dan sta je weer aan het begin: vertel mij, waarom laat God de afwezigheid van het goede toe?

Weet jij het beter dan Jesaja?

7 Ik formeer het licht, en schep de duisternis; Ik maak den vrede en schep het kwaad, Ik, de HEERE, doe al deze dingen.

Jeshua
18 december 2004, 14:03
mensen zijn degenen die de duisternis (=ter vergelijking duisternis is afwezigheid van licht gelijk kwaad afwezigheid van goed is) zijn, God niet. God is licht, hoe verder je van hem weggaat, heo duisterder het word.
nee ik weeet het neit beter, ik verklaar het.

Esperanza
18 december 2004, 16:35
O God wat ben ik blij met de belofte dat er al snel een duizendjarig vrederijk komt, waarin geen vervloekt zooi meer kan zijn, geen leugens meer, geen enkele demoon om ons te verleiden in geval van zonde. slechts 1 evangelie. geen katholieken, protestanten, evangelische gemeentes, profetische gemeentes, lutheranen,anglicanen, allemaal weg. gewoon 1 God en Zijn Zoon die als koning de wereld regeert, samen met hen, die gemarteld en gestorven zijn omwille van het kruis van christus. Dan zal iedereen de waarheid kennen. Er zal nog maar 1 religie zijn, de WAARHEID!
Een vogel voor de kat. Jammer.

filosoof
18 december 2004, 17:08
kwaad is een afwezigheid van goed. God schept alles. hoe kwader hoe verder van hem weg, totdat er niks meer is. onheil is niethetzelfde als kwaad overigens;kwaad staat vaak als onheil betiteld. God schept alles.Dus ook het Kwade...
Waarom schept God dan het Kwade?
-omdat hij niet anders kan??
-omdat hij dat het "beste" vindt?
-omdat.....(invullen op de stippellijn aub)

Jeshua
18 december 2004, 18:54
weet dit, god is niet slechts als je het uberhaupt zo interpreteert als jullie, een buitenstaander die kwaad alleen als degene ervaart die de ander pijnigt, maar hij heeft ook ZELF bv aan het kruis al het kwaad gedragen... en zijn liefde ging door hij zei Vader vergeef het hen.

filosoof
18 december 2004, 20:49
weet dit, god is niet slechts als je het uberhaupt zo interpreteert als jullie, een buitenstaander die kwaad alleen als degene ervaart die de ander pijnigt, maar hij heeft ook ZELF bv aan het kruis al het kwaad gedragen... en zijn liefde ging door hij zei Vader vergeef het hen.Dus geen antwoord op de gestelde vraag..
;)Misschien zag je ze niet, daarom herhaal ik ze even:

God schept alles.
Dus ook het Kwade...
Waarom schept God dan het Kwade?
-omdat hij niet anders kan??
-omdat hij dat het "beste" vindt?
-omdat.....(invullen op de stippellijn aub)????????????????


Vol spanning klopt ons hart... (bekend decemberliedje;))

Jeshua
18 december 2004, 21:23
ik heb je vraag WEL beantwoord, als jou interpretatie juist is! Hij schept het kwaad niet alleeen als iets buitenaf maar iets wat terugkeert naar hemzelf. hij heeft dus het recht, hij beheerst het

Flippend Rund
18 december 2004, 23:33
Dus geen antwoord op de gestelde vraag..
;)Misschien zag je ze niet, daarom herhaal ik ze even:


Dus ook het Kwade...
Waarom schept God dan het Kwade?
-omdat hij niet anders kan??
-omdat hij dat het "beste" vindt?
-omdat.....(invullen op de stippellijn aub)????????????????


Vol spanning klopt ons hart... (bekend decemberliedje;))
Omdat god het zo goed vond.

Misschien omdat zonder het kwade het goede niet kan bestaan, zoals je geen bergen kunt hebben zonder dalen. Je kunt je maar goed voelen omdat je in je achterhoofd je situatie vergelijkt met een hypothetische rampzalige situatie.

filosoof
20 december 2004, 15:53
Omdat god het zo goed vond.

Misschien omdat zonder het kwade het goede niet kan bestaan, zoals je geen bergen kunt hebben zonder dalen. Je kunt je maar goed voelen omdat je in je achterhoofd je situatie vergelijkt met een hypothetische rampzalige situatie.Flippend Rund,
Die redenering doet me denken aan die gek die zijn hoofd tegen een muur bonkte:
"Waarom doe je dat toch, man, voelt dat dan zo goed??"
"Geweldig voelt dat, elke keer ik ermee stop..."
Zo lijkt het toch veel op een SM-gedoe...
Heeft die god zijn idee dan bij de markies en bij Leopold von Sacher Masoch gehaald? :8O :? Of werden deze 'heren" door de Allerhoogste zélf geïnspireerd, zodat we ze als heiligen of profeten moeten beschouwen???:? Dan is die Arousseau misschien in feite een hogepriester of Kardinaal waardig?:-o
Vreemd allemaal, maar dat zou natuurlijk de flagellanten uitleggen... en misschien ook de Inquisitie?8O Als 't zo zit ben ik blij atheist te zijn, godzijdank.

Flippend Rund
21 december 2004, 00:24
Flippend Rund,
Die redenering doet me denken aan die gek die zijn hoofd tegen een muur bonkte:
"Waarom doe je dat toch, man, voelt dat dan zo goed??"
"Geweldig voelt dat, elke keer ik ermee stop..."
Zo lijkt het toch veel op een SM-gedoe...
Heeft die god zijn idee dan bij de markies en bij Leopold von Sacher Masoch gehaald? :8O :? Of werden deze 'heren" door de Allerhoogste zélf geïnspireerd, zodat we ze als heiligen of profeten moeten beschouwen???:? Dan is die Arousseau misschien in feite een hogepriester of Kardinaal waardig?:-o
Vreemd allemaal, maar dat zou natuurlijk de flagellanten uitleggen... en misschien ook de Inquisitie?8O Als 't zo zit ben ik blij atheist te zijn, godzijdank.
Zou je echt echt in een wereld willen leven waar we allemaal onkwetsbaar zijn? Ik denk het niet.

hardrechts
21 december 2004, 09:40
De Joden hun geheime agenda (net zoals die van de linkse conspirators) bestaat er inderdaad uit om de Ariër te ontdoen van zijn wortels om hem zo te verzwakken, te bestelen en te bespelen als een marionet.

Esperanza
21 december 2004, 12:03
De Joden hun geheime agenda (net zoals die van de linkse conspirators) bestaat er inderdaad uit om de Ariër te ontdoen van zijn wortels om hem zo te verzwakken, te bestelen en te bespelen als een marionet.
Die zogenaamde "geheime agenda", bedoel je hiermee de beruchte "Protocollen van de Wijzen van Zion" of heb je nog andere gevonden?

" zucht..."

Ach ja, "De Ariër". Blank, blonde manen, blauwe ogen,...?

"zucht..."

Hoe origineel..........

:roll:

Jeshua
21 december 2004, 14:30
weet je dat gebleken is dat blauwogige mensen lafhartiger zijn dan zij met bruine ogen? :)

Raf
21 december 2004, 14:38
weet je dat gebleken is dat blauwogige mensen lafhartiger zijn dan zij met bruine ogen? :)
Weet je dat homoseksuele mannen een grotere penis hebben dan heteroseksuele mannen? Wat zeg je daarvan, lulletje rozewater?

Jeshua
21 december 2004, 14:42
geloof ik best, nogal wiedes dat mannen die niet kunnen denken dat compenseren met lagere driften.

VlaamseBelg
21 december 2004, 16:45
Weet je dat homoseksuele mannen een grotere penis hebben dan heteroseksuele mannen? Wat zeg je daarvan, lulletje rozewater?
Ik zie het aan uw avatar. :-)

instromaniac
21 december 2004, 16:58
geloof ik best, nogal wiedes dat mannen die niet kunnen denken dat compenseren met lagere driften.
Dus priesters zijn ook mannen die niet kunnen denken? ;)

Jeshua
21 december 2004, 17:13
sommige

Volksstormer
21 december 2004, 21:53
In het CANVAS-programma TERZAKE beweerde Filip Dewinter (VB) tijdens een discussie met de liberaal Dedecker over de intrekking van de erkenning van de islam dat het jodendom niet te vergelijken is met de islam omdat (citeer) "het jodendom de bakermat is van de Europese beschaving". De bakermat van de Europese beschaving is volgens mij nog steeds de heidense religies en afgoden die na de verchristelijking door de Romeinen in verval zijn geraakt. Jodendom, Christendom en Islam daarintegen zijn importproducten van het midden-oosten en fundamentéél anti-Europees. Met de vraag of Dewinter ook de synagoges buiten de stad zou verbannen antwoorde hij natuurlijk "nee". De ZOG-lobby heeft blijkbaar wel wat in te pap te brokken bij de top van het Vlaams Belang....helaas :-(
Het gaat hier niet alleen om (politiek) zionisme. Het probleem zit veel dieper, namelijk in een gebrekkig beeld van de Europese beschaving alsof die laatste de optelsom is van �*lle historische ontwikkelingen: beetje heidendom, beetje katholicisme, beetje protestantisme, beetje Renaissance, beetje kapitalisme, beetje Verlichting, beetje Franse Revolutie enz.).
Het komt erop aan een kwalitatief onderscheid te maken m.b.t. deze 'evoluties' en het 'onkruid' te wieden.
Een Oswald Spengler heeft dat gedaan, maar een Julius Evola m.i. nog meer.

Van We(d)erstand naar Wedergeboorte is onze opgave! Behoud van wat nu 'is', is slechts uitstel van executie, i.c. onze eigen ondergang.

Volksstormer
21 december 2004, 21:59
Ik ben dus een pessimist, maar geen fatalist.

Ik denk zelfs dat de meest typerende karaktertrek voor een conservatief de notie van 'verval' is. Zo'n levenshouding is electoraal allicht weinig lonend.

Het Vlaams Belang heeft m.i. daarom nog maar weinig van een rechts-conservatieve of nationalistische partij.