PDA

View Full Version : Rechtse groeperingen.


amexx
8 augustus 2002, 20:15
Vraag : Wie van jullie forummers zijn aktief in 1 of andere rechtse groepering ?

Ik zal zelf de spits afbijten.

Vlaams Blok
VNJ
Davidsfonds (rechts?)
Maar ik was vroeger aktief in
TAK
Voorpost
VVB

datri
8 augustus 2002, 20:25
ik heb vroeger meer dan 15 jaar in het vnj gezeten, aktief geweest bij vb, lid geweest (eerder passief) bij nsv, en natuurlijk hier en daar eens een actie meegepikt van andere org zoals voorpost, vvb,....
nu omwille van gezinsleven en werk (dat dit moeilijk toelaat) volg ik alles nog op de voet, maar niet minder actief.

amexx
8 augustus 2002, 20:31
Ik was in VNJ Wilrijk en VNJ Kontich

Pieterjan
8 augustus 2002, 20:33
Als prille twintiger zijn mijn politieke engageringen eerder beperkt te noemen. Mijn interesse is groot om mij ergens bij aan te sluiten. Niet zo maar ergens bij aansluiten maar weldoordacht en goed overwogen een beslissing nemen. Enige voorstellen of links om meer info te kunnen doornemen zijn steeds welkom. Extreem-rechtse groeperingen zeggen me helemaal niets. Daarvoor bedank ik vriendelijk.

datri
8 augustus 2002, 20:41
ik in deurne en schoten, waar is de tijd naar toe...... :D

amexx
8 augustus 2002, 21:01
Ondertussen bestaat VNJ Schoten niet meer. VNJ Wilrijk ook niet.
Waar is de tijd ?

amexx
8 augustus 2002, 21:06
Tja wat is extreem rechts ... Als je op de media moet afgaan is zowat alles wat Vlaams is extreem rechts. Ikzelf hoef toch ook al die skinhead groeperingen niet. Maar uiteindelijk zijn zij ook het produkt van onze samenleving. Als je tegen bepaalde mensen lang genoeg zegt dat wat ze denken fascistisch is ,dan gaan bepaalde mensen die geloven en zich er naar gedragen.

Zeg nu zelf ? Hoeveel keer horen we wel niet dat het VB fascistisch is ? Of zelfs wanneer je bepaalde problemen aankaart dat dit fascistisch is ? Ik denk dat bepaalde labiele persoonlijkheden dit daadwerkelijk gaat geloven.

Pieterjan
9 augustus 2002, 15:57
VB = extreem rechts
FN = extreem rechts

VU = rechts
N-VA = rechts


Zo zie ik het toch...

amexx
9 augustus 2002, 16:27
Links=progressief
Rechts=Conservatief.
Zo zie ik het.
Republikein-links
Monarchie-rechts.
Zo zie ik het.

Er word zo dikwijls gepraat over links en rechts. Maar van waar komen deze termen eigenlijk ? De verklaring is eigenlijk zeer simpel.
De kamer is een halfrond. De progresieven zitten links de conservatieven zitten rechts. Zou is het traditioneel.
Maar wie beslist er wie er progressief en wie conservatief is ? Juist ja. Misschien is het tijd geworden om eens van dit links rechts gedoe af te stappen ?

Het vlaams blok NOG het front national hebben zichzelf ooit extreem rechts genoemd. Daar heeft de media voor gezorgd.

Supe®Staaf
16 augustus 2002, 00:03
Ik speelde ooit in een tafeltennisclub. Steeds rechts(handig) telt dat?

amexx
16 augustus 2002, 00:20
Maar met welke hand werpte je het balletje op ?

Supe®Staaf
16 augustus 2002, 18:38
Maar met welke hand werpte je het balletje op ?
Nog maar zelden zo vlug in de knoei gezeten. :(
En ik post hier nog maar pas. :cry:

jan breydel
17 augustus 2002, 10:24
Ik zit momenteel nog niet binnen een vereniging, maar ik zie het zeker wel zitten om er lid van te worden.
De mensen van de verenigingen als VNJ, TAK, VB... doen goede dingen voor Vlaanderen... Ik zou daar graag aan meewerken!

jan breydel
17 augustus 2002, 10:27
Links=progressief
Rechts=Conservatief.

Het vlaams blok NOG het front national hebben zichzelf ooit extreem rechts genoemd. Daar heeft de media voor gezorgd.


Ik sluit me hier bij aan! De media schilderen maar al te gauw alles dat enigszins 'rechts' is als extremisme of fascisme

Pieterjan
17 augustus 2002, 10:29
Dit is een idee voor het volgende modewoordje voor onze VB-vrienden:

Zelf-demonisering :!:

Supe®Staaf
17 augustus 2002, 15:18
Ik zit momenteel nog niet binnen een vereniging, maar ik zie het zeker wel zitten om er lid van te worden.
De mensen van de verenigingen als VNJ, TAK, VB... doen goede dingen voor Vlaanderen... Ik zou daar graag aan meewerken!
Muilperen uitdelen?
Met vier man een argloze tooghanger manu militari 'opzij zetten'?
Oude mensen die naar een (uiteraard franstalige) voorstelling van TF-1 willen gaan kijken onder de voet lopen?

Fraaie dingen (waarvan ik persoonlijk slachtoffer en getuige van was) die dat rapaille voor vlaanderen doet..........
Zwaai maar fier met je nieuwe lidkaart...........

amexx
17 augustus 2002, 17:23
Muilperen uitdelen ? Dat moet je toch eens uitleggen ?

Ik zit al een tijdje in de vlaamse beweging. Ik heb niemand van het VNJ,TAK,VB muilperen zien uitdelen. Als dat zo het geval is dan is dit buiten de wil van deze bewegingen.

Mogen de vlamingen ook niet meer in verenigingen zitten ?

Pieterjan
17 augustus 2002, 17:25
Ik dacht dat hier gediscussieerd ging worden over rechtse punten. En niet die rechtse punten in vraag stellen. En dit is trouwens niet enkele extreem-rechts :!:

Truder
17 augustus 2002, 21:02
Ik ben van geen enkele groepering of partij lid.

Denker
17 augustus 2002, 22:06
Ben ook van geen enkele groepering of partij

amexx
17 augustus 2002, 23:06
Dat hoeft ook niet.

Thomas Hx
18 augustus 2002, 15:15
ik zou even willen opmerken, wat noemen jullie rechts? ik zie de n-va misschien ook als rechts en de CD&V als centrum partij, beschouw ik als conserfatief rechts en u?

Ik ben absoluut anti-vnj!!! Ik zit in de goeie vlaamse scouts en ben daar fier op !!!!

Ik noem mijzelf vlaams centrum rechts en ik twijfel dus openlijk tussen n-va en CD&V!

Wat vast staat is dat de vld zeker en vast ook een rechtse organisatie is! Ik ben centrum rechts dus geen liberaal, voor sommige standpunten ben voor liberalisering en voor andere niet!!!

thomas

amexx
18 augustus 2002, 17:00
Ik ben niet anti VNJ. Maar ben ook niet anti scouts. Of anti chiro.
Zolang er maar op een verantwoorde manier om gegaan word met de leden. Het VNJ is tegenwoordig aan het achteruitgaan. Ik weet niet of dat ook zo bij de scouts is ?

Jonas De muynck
18 augustus 2002, 18:05
VU = rechts

Excuseer?
De VU had een centrum-rechtse achterban maar de partijlijn was eerder links-liberaal tenzij jij natuurlijk Anciaux, Vankrunkelsven,Nelly Maes, Willy Kuypers, Maurits Coppieters als rechts wil omschrijven?????!!!!!!!!

Je slaat de bal hier echt grondig mis...

Thomas Hx
18 augustus 2002, 18:43
eerst en vooral amexx de scouts is niet aan het achteruitgaan integendeel!

ten tweede die achterban van id21 enz. heeft de n-va van zich afgeschud! Wat een geluk!!!! Dat was dus een heel goeie zet.
Daarbij dat ze nu maar bij de rechtse liberalen zitten, liberalen bij liberalen, soort zoekt soort zeggen ze toch altijd.

thomas

Truder
27 augustus 2002, 23:37
Davidfons zal ni lang blijven meewerken omdat die eigenlijk tegenwerken :twisted:
Ik spreek uit ondervinding :roll:

Tantist
18 januari 2003, 22:00
VB = extreem rechts
FN = extreem rechts

VU = rechts
N-VA = rechts


Zo zie ik het toch...

N-VA rechts? N-VA telt ook zeer veel Meervouders in hun rangen, en die kun je moeilijk rechts noemen. N-VA is eerder een alliantie van links, centrum en rechts, en is zo bedoeld dacht ik. Gemiddeld komt N-VA uit op centrum-rechts, maar dat is een subjectieve inschatting. In die zin is N-VA wel rechts ;-)

Tantist
18 januari 2003, 22:03
Ik ben niet anti VNJ. Maar ben ook niet anti scouts. Of anti chiro.
Zolang er maar op een verantwoorde manier om gegaan word met de leden. Het VNJ is tegenwoordig aan het achteruitgaan. Ik weet niet of dat ook zo bij de scouts is ?

Dat zal wel zeker. Geen idee, maar mijn globale indruk is dat het klassieke jeugdwerk achteruit gaat (Scouts, Chiro, VNJ,...) en dat het dumpingsjeugdwerk (Grabbelpas etc) in de lift zit...

Tantist
18 januari 2003, 22:10
Vraag : Wie van jullie forummers zijn aktief in 1 of andere rechtse groepering ?

Ik zal zelf de spits afbijten.

Vlaams Blok
VNJ
Davidsfonds (rechts?)
Maar ik was vroeger aktief in
TAK
Voorpost
VVB

VVB is niet rechts. Officieel is het een pluralistische vereniging die openstaat voor mensen van elke politieke strekking, ook links. Aangezien ze ook geen linkse of rechtse thema's cultiveren en zich uitsluitend richten op de Vlaamse strijd, kun je niet echt een stempel op ze drukken.

Uit een peiling van de VVB zelf, blijkt ongeveer 45% van hun leden van Blok-signatuur, 36% van N-VA, 7% van CD&V, 4% SPA/Spirit, 4% VLD, 3% Agalev te zijn...

Maar als Dansclub De Dijenkletsers uit Poelkapelle nu uit 60% Blokkers bestaan, is het dan ook een rechtse beweging? Ik bedoel, bij de VVB is links of rechts niet relevant.

Tantist
18 januari 2003, 22:12
A propos, ik zit in het KVHV en ben lid van de N-VA.

Ik zit ook nog in de VVB, maar cfr supra in verband met dat...

amexx
19 januari 2003, 13:02
Natuurlijk is het VVB niet rechts. Maar wordt door de politiek korrekte meute rechts genoemd teneinde de VVB in het niet politiek korrekte hoekje te duwen. Uw kommentaar is terecht overigens!
Het wordt DRINGEND tijd dat we van dat hele links-rechts gedoe afstappen.

Tantist
19 januari 2003, 18:19
Natuurlijk is het VVB niet rechts. Maar wordt door de politiek korrekte meute rechts genoemd teneinde de VVB in het niet politiek korrekte hoekje te duwen.

Surft u maar eens naar Antifa, daar staat VVB netjes bij de extreem-rechtse groeperingen...

amexx
19 januari 2003, 20:02
Dat zal niet helpen denk ik.....misschien als hun roes uitgewerkt is ? Als het van Tavernier afhangt gaat dat heel lang duren vrees ik.

datri
21 januari 2003, 19:12
Natuurlijk is het VVB niet rechts. Maar wordt door de politiek korrekte meute rechts genoemd teneinde de VVB in het niet politiek korrekte hoekje te duwen.

Surft u maar eens naar Antifa, daar staat VVB netjes bij de extreem-rechtse groeperingen...

En dit geldt niet alleen voor de vvb!
Het is voor politieke tegestanders gemakkelijk om alles op één hoop te gooien!
Het VNJ is ook niet partijgebonden, maar wordt ook constant vergeleken met de hitlerjugend of de jongerenbeweging van het blok.

amexx
21 januari 2003, 21:12
Er is zelfs iemand van VNJ-Mol die uiteindelijk bij de VLD is terecht gekomen. 8O Op het eerste zicht onbegrijpelijk ..... maar als vlaams nationalist is het gemakkelijk om bij het vlaams blok te gaan of een of andere "spin off" van de volksunie.

datri
21 januari 2003, 21:18
Tja, de vld is op dit moment een smeltkroes van vanalles en nog wat, maar bij wat hij daar gaat zoeken heb ik toch enkele vraagtekens!

De vld staan immers voor anti-vlaams, leugens en bedrog......

Tantist
25 januari 2003, 01:29
En dit geldt niet alleen voor de vvb!
Het is voor politieke tegestanders gemakkelijk om alles op één hoop te gooien!
Het VNJ is ook niet partijgebonden, maar wordt ook constant vergeleken met de hitlerjugend of de jongerenbeweging van het blok.

Ik ken niet elke beweging specifiek en in hoeverre ze zich in de schemerzone bevinden, dus ik deed enkel uitspraak over de zaken die ik ken.

Leek me het verstandigste :wink:

Guderian
25 januari 2003, 17:08
Ik ben actief in de Nationalistische Studentenvereniging en ben lid van de Vlaamse Jongeren Mechelen en Voorpost.

datri
26 januari 2003, 12:29
En dit geldt niet alleen voor de vvb!
Het is voor politieke tegestanders gemakkelijk om alles op één hoop te gooien!
Het VNJ is ook niet partijgebonden, maar wordt ook constant vergeleken met de hitlerjugend of de jongerenbeweging van het blok.

Ik ken niet elke beweging specifiek en in hoeverre ze zich in de schemerzone bevinden, dus ik deed enkel uitspraak over de zaken die ik ken.

Leek me het verstandigste :wink:

is inderdaad het verstandigste, spijtig genoeg heeft onze 'schepper' het verstand niet evenredig verdeeld, en zijn er bij die dit niet begrijpen of willen begrijpen :wink:

C uit W
2 februari 2003, 15:17
Ik heb een ledenkaart v.d. n-va, voor de rest is er (volgens mij) niet echt veel te beleven qua vlaamse activiteiten in de westhoek, allez, qua acties enzo, er is wel veel over de "schreve" maar daar zou ik nooit aan mee doen, ik ben te jong voor die groepswandelingen :)

Jan van den Berghe
2 februari 2003, 15:39
Vraag : Wie van jullie forummers zijn aktief in 1 of andere rechtse groepering ?

Lid van Vlaams Blok. Daarnaast ook van VVB en Davidsfonds (allemaal niet onmiddellijk "rechts" te noemen).

Tantist
15 maart 2003, 03:46
Ik ben actief in de Nationalistische Studentenvereniging en ben lid van de Vlaamse Jongeren Mechelen en Voorpost.

Surprise, surprise (OK, ik weet dit is geen NL, maar ik ben dan ook een nepflamingant, een fatsoenlijke dan nog) 8)

Tantist
15 maart 2003, 03:47
Ik heb een ledenkaart v.d. n-va, voor de rest is er (volgens mij) niet echt veel te beleven qua vlaamse activiteiten in de westhoek, allez, qua acties enzo, er is wel veel over de "schreve" maar daar zou ik nooit aan mee doen, ik ben te jong voor die groepswandelingen :)

Allez jong, ik vind mezelf veel te weinig actief, maar anderzijds k�*n ik ook niet meer tijd vrijmaken.

C uit W
15 maart 2003, 12:54
Ik ben inderdaad niet actief genoeg :oops: Maar ja, wat kan ik doen van activiteiten in de westhoek?

Tantist
12 april 2003, 11:33
Mee in betogingen lopen en aan de barman van de Tappas bar zeggen dat je Vlaming bent ;-)

Neem misschien eens contact op met je plaatstelijk VVB groep, het bestuur van de N-VA in je dorp of TAK als je wat meer actie wil. Of de webstek van de VVB kan je bevoorbeeld altijd petities afhalen.

't Is maar een idee.

vlaanderen72
16 april 2003, 20:07
[quote="Tantist
Allez jong, ik vind mezelf veel te weinig actief, maar anderzijds k�*n ik ook niet meer tijd vrijmaken.[/quote]

Ge kunt altijd es wa meelopen in betogingen en aan de barman van de tappas bar verkondigen (in jouw geval uiteraard=) dat ge NEP flamingant zijt. :wink:

Guderian
29 mei 2003, 01:37
(..., maar ik ben dan ook een nepflamingant, een fatsoenlijke dan nog) 8)

Inderdaad, een fatsoenlijke nepflamingant! Zelfkennis is het begin van alle wijsheid!

Thomas Hx
21 juni 2003, 12:48
Ik zit in het Davidsfonds, maar is dat zo rechts?

andreas nys
20 juni 2004, 15:58
Inhoudloos gescheld hoort hier niet thuis.


Deze gebruiker vliegt uit 'rechts'
Hopelijk moet ik dit niet meer doen,

C uit W

Guderian
20 juni 2004, 16:58
sukkels?

Proficiat mod, ge hebt er weer een linkse eikel ingelaten! Niet te verwonderen dat het hier zo stil geworden is. :roll:

C uit W
20 juni 2004, 17:13
Inderdaad, deze vliegt eraf

Volksstormer
22 juni 2004, 15:02
VU = rechts
N-VA = rechts

Zo zie ik het toch...
Dat zei Rooie Nel voor ze bij SPIRIT ging zeker?

Volksstormer
22 juni 2004, 15:06
Vlaams Blok, Voorpost, NSV.