PDA

View Full Version : Arrestatie Britse extreemrechtse politicus


neruda
14 december 2004, 21:53
Leider British National Party gearresteerd

Gepubliceerd op dinsdag 14 december 2004

LONDEN (ANP) - De Britse extreemrechtse politicus Nick Griffin is dinsdag gearresteerd op verdenking van het aanzetten tot haat op racistische gronden.:clapping: :clapping: :clapping: Later op de dag kwam de leider van de British National Party (BNP) op borgtocht vrij.:-(

Griffin zei na zijn voorlopige vrijlating dat vier politiemensen in burger hem van zijn bed hadden gelicht en meegenomen uit zijn boerderij in Wales. Volgens de BNP-leider ging het om een ,,politiek gemotiveerde arrestatie'' in opdracht van de Labour-regering van premier Blair.

Aanleiding voor de arrestatie zou een documentaire zijn, die de BBC medio juli uitzond. De documentaire werd grotendeels gefilmd met verborgen camera's, waaruit het racistische karakter van de partij naar voren kwam. In de documentaire noemde Griffin de islam ,,een wreed en verdorven geloof'' dat wordt gepraktiseerd door ,,zonderlinge gekken'' die ,,land na land'' proberen te veroveren.

Na de uitzending op 15 juli beschuldigde Griffin de BBC ervan zijn toespraak op selectieve wijze te hebben gemonteerd. Hij daagde de autoriteiten uit hem aan te klagen. ,,Als minister van Binnenlandse Zaken David Blunkett mij wil onderwerpen aan een showproces met de vraag of wij mogen waarschuwen voor de gevaren van de islam, zou ik daar verheugd over zijn'', aldus Griffin.

De politie had voor de aanhouding van Griffin al elf andere leden van de BNP gearresteerd, onder wie de oprichter van de partij, John Tyndall.



Zouden ze dringend in Vlaanderen ook mogen doen...Dewinter & Co den bak in !!:evil: :evil::evil:

illwill
14 december 2004, 21:59
Aanleiding voor de arrestatie zou een documentaire zijn, die de BBC medio juli uitzond. De documentaire werd grotendeels gefilmd met verborgen camera's, waaruit het racistische karakter van de partij naar voren kwam. In de documentaire noemde Griffin de islam ,,een wreed en verdorven geloof'' dat wordt gepraktiseerd door ,,zonderlinge gekken'' die ,,land na land'' proberen te veroveren.

Dus de moord op Van Gogh heeft juist het tegenovergestelde effect gehad. Je mening over de islam uiten mag dus niet meer en is verkeerd.

Ik wist niet dat jij tegen vrije meningsuiting was Neruda.