PDA

View Full Version : 22/2/2005 : taart voor Bush in België?


parcifal
15 december 2004, 13:29
Brussel, 9 december 2004 - Voor het bezoek van George W. Bush aan Brussel kondigen vredes-, milieu- en mensenrechtengroepen reeds aan dat ze geweldloze protestmanifestaties organiseren tegen het misdadige unilaterale beleid van de Amerikaanse president. President Bush heeft in zijn eerste ambstermijn bewezen dat de V.S. vandaag de grootste bedreiging vormt voor de mensheid.
In tal van dossiers heeft Bush voor een unilaterale koers gekozen, met het Internationaal Strafhof, het Kyoto Protocol en de oorlog in Irak als trieste dieptepunten. President Bush komt naar Brussel om de banden met de EU en de NAVO terug te versterken. Daarvan kan geen sprake zijn zolang de V.S. zijn unilaterale koers verderzet. We willen geen Europese medeplichtigheid!

Op vele vlakken is het VS-beleid een groot gevaar voor de stabiliteit in de wereld:
* Ontwapening (ontwikkeling nieuwe kernwapens; Irak; verdrag op landmijnen, nieuwe kernproeven;...)
* Mensenrechten (Internationaal Strafhof; martelingen in gevangenissen; terugdringen burgerrechten in de V.S., ...)
* Milieu (Kyotoprotocol; WTO dispuut GGO's, ...)

Er worden protest acties gepland op maandag 21 februari om 17u00 voor de Amerikaanse ambassade te Brussel. Tijdens het bezoek, op dinsdag 22 februari worden kleurrijke protesten aangekondigd te Brussel. Plaats en uur zal later worden bekendgemaakt. Een aantal groepen blijft ook oproepen tot een economische boycot van de V.S. zolang Bush zijn unilaterale politiek verderzet.

Initiatiefnemers voor het protest zijn Voor Moeder Aarde vzw, Vrede vzw, Bond Beter Leefmilieu, Greenpeace, Stop USA, CNAPD en Forum voor Vredesactie. Ze hebben er vertrouwen in dat vele tientallen organisaties zich bij het geweldloos protest zullen aansluiten.

Mensen kunnen vanaf vandaag op een nieuwe webstek terecht die werd opgezet als voorbereiding op het bezoek.
http://www.bushwanted.org (http://www.bushwanted.org/)
Wil je meehelpen aan voorbereiding van protest, contacteer Griet Maes op ons secretariaat
[email protected] ([email protected])
Naast de protestbetogingen en de protestwebsite http://www.bushwanted.org (http://www.bushwanted.org/) zou het fijn zijn
de heer Bush te verwelkomen met een belgische specialiteit : de chocoladetaart.
Net zoals Bill Gates een (slagroom)taart te verwerken kreeg,
is dit niet meer dan gepast voor de heer Bush.

Wie erin slaagt stuk belgisch pattisierwerk
te deponeren in het gezicht van Bush, mag mij altijd
contacteren voor een bak Duvel.

Bakkers : start your engines!
Gunners : this is your target :

http://www.motherearth.org/bushwanted/wantedposter.gif

Vuur naar believen. :)

mad_drone
15 december 2004, 13:35
Ach ja. Best ludiek maar je moet nog steeds respect hebben voor een ander. Een taart zal niets helpen om respect op te bouwen ;). Tegen het bezoek van een president betogen lijkt me zelden een juist signaal. Ik hoop dat de betogingen hun klemtoon gaan leggen op het verwerpen van het beleid en niet de persoon. Als het zo gaat zal ik achter die mensen staan.

neruda
15 december 2004, 13:41
Ach ja. Best ludiek maar je moet nog steeds respect hebben voor een ander. Een taart zal niets helpen om respect op te bouwen ;). Tegen het bezoek van een president betogen lijkt me zelden een juist signaal. Ik hoop dat de betogingen hun klemtoon gaan leggen op het verwerpen van het beleid en niet de persoon. Als het zo gaat zal ik achter die mensen staan.
Het beleid is niet het probleem ..maar de persoon...
En waarom zou ik respect tonen voor iemand die nu al verantwoordelijk geacht wordt voor de grootste genocide tot dusverre van de 21° eeuw....

Antoon
15 december 2004, 13:45
Het beleid is niet het probleem ..maar de persoon...
En waarom zou ik respect tonen voor iemand die nu al verantwoordelijk geacht wordt voor de grootste genocide tot dusverre van de 21° eeuw....
Tutut : De Arabieren in Sudan hebben hem qua aantal doden al lang ingehaald. Ook in deze eeuw. En daar gaat het bovendien niet om slachtoffers van een oorlog maar om een echte genocide, namelijk om de autochtone zwarte bevolking uit te roeien.

neruda
15 december 2004, 14:07
Tutut : De Arabieren in Sudan hebben hem qua aantal doden al lang ingehaald. Ook in deze eeuw. En daar gaat het bovendien niet om slachtoffers van een oorlog maar om een echte genocide, namelijk om de autochtone zwarte bevolking uit te roeien.
Kom , kom , niet zeveren hé ? Genocide pleegt ge bewust of onbewust...beiden zijn duidelijk bewust..je ga me toch niet vertellen dat de GI's bij het droppen van 10-tale ton bommen er niet gedacht is aan eventuele slachtoffers...bij elke druk op de knop is men zeer bewust wat men doet....zodus....

mad_drone
15 december 2004, 14:09
Er hoeft inderdaad geen respect getoond te worden. Maar het kan echter véél helpen om iets gedaan te krijgen van anderen, of gewoon om beter tot een goed akkoord te kunnen komen, want als ge et nu wilt of nie, hij is nu eenmaal de president van de Vs.

Seba
15 december 2004, 14:42
President Bush heeft in zijn eerste ambstermijn bewezen dat de V.S. vandaag de grootste bedreiging vormt voor de mensheid.


:roll:

Antoon
15 december 2004, 15:03
Kom , kom , niet zeveren hé ? Genocide pleegt ge bewust of onbewust...beiden zijn duidelijk bewust..je ga me toch niet vertellen dat de GI's bij het droppen van 10-tale ton bommen er niet gedacht is aan eventuele slachtoffers...bij elke druk op de knop is men zeer bewust wat men doet....zodus....Nee hoor. De V.S. heeft een land aangevallen en daar vielen ook slachtoffers door collateral damage. Iets totaal anders dan jouw arabische vrienden in Sudan die als enig doel hebben het vernietigen van de autochtone zwarte bevolking, en waartegen jij nooit protesteert, in ieder geval nooit een betoging gaat organiseren. En ook al die idioten niet die in februari gaan marcheren in Brussel. Nooit een van die lege koppen ooit zien marcheren tegen de genocide in Sudan of elders....

BTW : Ook in aantallen klopt jouw verhaal niet meer. Er zijn in deze eeuw al veel meer Sudanesen, Congolezen, en andere onschuldige burgerslachtoffers van bewuste massamoord gevallen dan dat er ooit Iraakse burgers zullen zijn gevallen als collateral damage.

Pelgrim
15 december 2004, 15:07
Tutut : De Arabieren in Sudan hebben hem qua aantal doden al lang ingehaald. Ook in deze eeuw. En daar gaat het bovendien niet om slachtoffers van een oorlog maar om een echte genocide, namelijk om de autochtone zwarte bevolking uit te roeien.
En als de leider van de Arabieren in Sudan eens langskomt, mogen ze hem óók op een taart trakteren ;)

lyot
15 december 2004, 15:08
Kom , kom , niet zeveren hé ? Genocide pleegt ge bewust of onbewust...beiden zijn duidelijk bewust..je ga me toch niet vertellen dat de GI's bij het droppen van 10-tale ton bommen er niet gedacht is aan eventuele slachtoffers...bij elke druk op de knop is men zeer bewust wat men doet....zodus....
neruda, ook al zit ge er vaak recht op, gaan beweren dat Amerika in Irak een Genocide aan het plegen is is je reinste onzin .

nadine
15 december 2004, 15:40
Net zoals Bill Gates een (slagroom)taart te verwerken kreeg,
is dit niet meer dan gepast voor de heer Bush.

Wie erin slaagt stuk belgisch pattisierwerk
te deponeren in het gezicht van Bush, mag mij altijd
contacteren voor een bak Duvel.

Bakkers : start your engines!
Gunners : this is your target :

Vuur naar believen. :) Ik zal eerder denken dat de bodyguards van Bush die bak Duvel nog sneller, je weet waar, zullen ingetrechterd hebben.
Bodyguards: start your engines!
Gunners: this is your target:
http://forum.politics.be/image.php?u=797&dateline=2004
Duvels naat believen

parcifal
15 december 2004, 16:41
Boe, Nadine,

gij hebt zeker juist een zure pruimentaart op uw facade gekregen?
En mijn avadinges zo misbruiken, ze moesten u potverdorie
als postpakket opsturen naar Soedan.

Ter info voor de minder snuggere medeforummer :
(Ja, gij nadine! En ja, Illwill, gij ook (preventief))
Het onderwerp van deze thread is ludiek op te vatten

nadine
15 december 2004, 16:51
Boe, Nadine,

gij hebt zeker juist een zure pruimentaart op uw facade gekregen?
En mijn avadinges zo misbruiken, ze moesten u potverdorie
als postpakket opsturen naar Soedan.

Ter info voor de minder snuggere medeforummer :
(Ja, gij nadine! En ja, Illwill, gij ook (preventief))
Het onderwerp van deze thread is ludiek op te vattenBoe parcifal, Soedan, het schijnt daaar toch een echt paradijs te zijn volgens de slinkies en aanverwante moslimextremisten.

Ter info aan de nog minder snuggere medeforummer
(ja, vooral parcifal)
Het antwoord op deze thread is ludiek op te vatten;-)

GC
15 december 2004, 23:22
Het beleid is niet het probleem ..maar de persoon...
En waarom zou ik respect tonen voor iemand die nu al verantwoordelijk geacht wordt voor de grootste genocide tot dusverre van de 21° eeuw....
Mij lijkt het aangewezen om de protestacties zo politiek mogelijk te houden. Het gaat wel degelijk om een beleid waarbij Bush de nuttige idioot van de neo-cons is in hun poging om door middel van een versterkt imperialisme hun heerschappij wereldwijd op te leggen om zo toegang te hebben tot grondstoffen en een politieke dominantie te kunnen opleggen. Ook moet uitgelegd worden waarom Bush opnieuw president kon worden. Een pure herhaling van de acties in 2001 (toen Bush al eens België bezocht), lijkt mij niet goed genoeg. We moeten het politieker maken.

neruda
16 december 2004, 07:35
Mij lijkt het aangewezen om de protestacties zo politiek mogelijk te houden. Het gaat wel degelijk om een beleid waarbij Bush de nuttige idioot van de neo-cons is in hun poging om door middel van een versterkt imperialisme hun heerschappij wereldwijd op te leggen om zo toegang te hebben tot grondstoffen en een politieke dominantie te kunnen opleggen. Ook moet uitgelegd worden waarom Bush opnieuw president kon worden. Een pure herhaling van de acties in 2001 (toen Bush al eens België bezocht), lijkt mij niet goed genoeg. We moeten het politieker maken.
De verklaring voor Bush' overwinning moet je niet ver gaan zoeken.De kans was in ieder geval zeer reël aangezien het 1 op 2 was.Als iedereen ook eerlijk is zal ook toegeven dat zijn beleid van de laatste vier jaar verschrikkelijk amateuristisch was op alle gebieden , voornamelijk zijn buitenlands beleid heeft veel wenkbrauwen doen frontsen.
Zijn overwinning is zeker niet te danken aan zijn beleid maar enkel te danken aan twee zaken , een zwakke tegenkandidaat maar als kers op de taart een ijzersterke "dirty" campagne.Het financieel aspect mogen we zeker niet vergeten daar de Texaan dubbel zoveel in kas had als Kerry.
En met poen kan je het hele media systeem in uw pocket steken.
Eén ding is zeker , het Amerikaanse volk heeft zich laten verleiden en kruipt in bed met deze Texaanse idioot die hun meesleurt in een avontuurtje die d'er allessinds niet erg rooskleurig gaat uitzien in de komenden vier jaar.
I whish them a 'happy' new year ..8)

Herr Flick
16 december 2004, 08:23
Ach ja. Best ludiek maar je moet nog steeds respect hebben voor een ander. Een taart zal niets helpen om respect op te bouwen ;). Tegen het bezoek van een president betogen lijkt me zelden een juist signaal. Ik hoop dat de betogingen hun klemtoon gaan leggen op het verwerpen van het beleid en niet de persoon. Als het zo gaat zal ik achter die mensen staan.


De eerste commie die te dicht bij Bush in de buurt komt riskeert bovendien een blauw boon in zijn test te krijgen, ... De secret service houd niet zo van mensen die hun reputatie om zeep willen helpen.

Ik zou maar oppassen met die chocoladetaart.

Herr Flick
16 december 2004, 09:41
En als de leider van de Arabieren in Sudan eens langskomt, mogen ze hem óók op een taart trakteren ;)


Maar dan wel eentje gebakken zonder varkensvet, anders krijgde gegarandeerd nen diplomatieke rel !

solidarnosc
16 december 2004, 10:49
De eerste commie die te dicht bij Bush in de buurt komt riskeert bovendien een blauw boon in zijn test te krijgen, ... De secret service houd niet zo van mensen die hun reputatie om zeep willen helpen.

Ik zou maar oppassen met die chocoladetaart.
Yep, en de kans is groot dat het een Belgische boon zal zijn. Enfin boontje. ;-)

mad_drone
16 december 2004, 10:51
De eerste commie die te dicht bij Bush in de buurt komt riskeert bovendien een blauw boon in zijn test te krijgen, ... De secret service houd niet zo van mensen die hun reputatie om zeep willen helpen.

Ik zou maar oppassen met die chocoladetaart.Ach dat is dan gewoon een risico dat je neemt als je echt denkt dat die taart iets gaat uithalen, laat staan helpen. Opeten, nu dat vind ik een goed idee.

Herr Flick
16 december 2004, 12:11
Ach dat is dan gewoon een risico dat je neemt als je echt denkt dat die taart iets gaat uithalen, laat staan helpen. Opeten, nu dat vind ik een goed idee.


Ik ben ook meer voor de optie van de taart zelf op te eten. ge gaat al da goe gerief toch nie verknoeien aan den Bush zijne smoel.

solidarnosc
16 december 2004, 12:28
We kunnen hem ook gewoon bekogelen met pretzels.

Andro
16 december 2004, 12:36
We kunnen hem ook gewoon bekogelen met pretzels.
Hmmm... mijn voorkeur gaat meer naar bakstenen.

Antoon
16 december 2004, 13:41
De verklaring voor Bush' overwinning moet je niet ver gaan zoeken.De kans was in ieder geval zeer reël aangezien het 1 op 2 was.Als iedereen ook eerlijk is zal ook toegeven dat zijn beleid van de laatste vier jaar verschrikkelijk amateuristisch was op alle gebieden , voornamelijk zijn buitenlands beleid heeft veel wenkbrauwen doen frontsen.
Zijn overwinning is zeker niet te danken aan zijn beleid maar enkel te danken aan twee zaken , een zwakke tegenkandidaat maar als kers op de taart een ijzersterke "dirty" campagne.Het financieel aspect mogen we zeker niet vergeten daar de Texaan dubbel zoveel in kas had als Kerry.
En met poen kan je het hele media systeem in uw pocket steken.
Eén ding is zeker , het Amerikaanse volk heeft zich laten verleiden en kruipt in bed met deze Texaanse idioot die hun meesleurt in een avontuurtje die d'er allessinds niet erg rooskleurig gaat uitzien in de komenden vier jaar.
I whish them a 'happy' new year ..8)
Tot ongeveer een maand een half geleden wist jij maaaaaaaandenlang ononderbroken uitleggen waarom Bush ging verliezen, met een eindeloos gezeur dat gedecoreerd werd met wel honderden smilies om duidelijk te maken hoe leuk je het vond dat dit en dat tegen Bush ging spelen, en waarom Kerry ging winnen.

Zoals met al jouw verhalen was je weer eens compleet, maar dan ook compleet fout. Echt volledig ernaast.

En nu begin je een nieuwe diarree aan woorden om aan te tonen hoe jij wel weet waarom Bush dan toch heeft gewonnen . :lol:

Best wel grappig.

Herr Flick
16 december 2004, 13:45
We kunnen hem ook gewoon bekogelen met pretzels.



:lol: :lol: :lol:

Pelgrim
16 december 2004, 15:31
Hoe dan ook, protesteren tegen de komst van de Bushesmannen is ons recht, en ik zal er zeker bij zijn als het zo ver is. Geen neoliberale imperialisten in ons land zonder dat daar reactie op komt!

Judge
17 december 2004, 17:41
Kom , kom , niet zeveren hé ? Genocide pleegt ge bewust of onbewust...beiden zijn duidelijk bewust..je ga me toch niet vertellen dat de GI's bij het droppen van 10-tale ton bommen er niet gedacht is aan eventuele slachtoffers...bij elke druk op de knop is men zeer bewust wat men doet....zodus....
genocide of volkenmoord, na de Tweede Wereldoorlog ontstane term om een aantal handelingen aan te duiden gepleegd met de bedoeling een nationale, etnische, godsdienstige of tot een bepaald ras behorende groep geheel of gedeeltelijk als zodanig te vernietigen. Genocide is krachtens een door de Verenigde Naties aanvaard verdrag (1948; in werking getreden in 1951) een volkenrechtelijk delict. Volgens Artikel 3 van het Genocide-Verdrag zijn de volgende daden strafbaar: genocide, samenzwering om genocide te plegen, openlijke aanzet tot genocide, poging tot genocide en medewerking aan genocide.

Encarta® - Encyclopedie. © 1993-2002 Microsoft Corporation/Het Spectrum. Alle rechten voorbehouden.

Irak was geen genocide. Dit wil nog niet zeggen dat het goed te praten valt. Sudan is waarschijnlijk wel genocide.

Gooi niet alles op één hoop. Dankzij de taal bezitten we de gave om te nuanceren en klemtonen te leggen. Gebruik ze!

illwill
17 december 2004, 18:06
Naast de protestbetogingen en de protestwebsite http://www.bushwanted.org (http://www.bushwanted.org/) zou het fijn zijn
de heer Bush te verwelkomen met een belgische specialiteit : de chocoladetaart.
Net zoals Bill Gates een (slagroom)taart te verwerken kreeg,
is dit niet meer dan gepast voor de heer Bush.

Wie erin slaagt stuk belgisch pattisierwerk
te deponeren in het gezicht van Bush, mag mij altijd
contacteren voor een bak Duvel.

Bakkers : start your engines!
Gunners : this is your target :

http://www.motherearth.org/bushwanted/wantedposter.gif

Vuur naar believen. :)
Je denkt toch niet dat je dicht genoeg kunt komen om die taart te gooien. :-)

neruda
18 december 2004, 09:07
genocide of volkenmoord, na de Tweede Wereldoorlog ontstane term om een aantal handelingen aan te duiden gepleegd met de bedoeling een nationale, etnische, godsdienstige of tot een bepaald ras behorende groep geheel of gedeeltelijk als zodanig te vernietigen. Genocide is krachtens een door de Verenigde Naties aanvaard verdrag (1948; in werking getreden in 1951) een volkenrechtelijk delict. Volgens Artikel 3 van het Genocide-Verdrag zijn de volgende daden strafbaar: genocide, samenzwering om genocide te plegen, openlijke aanzet tot genocide, poging tot genocide en medewerking aan genocide.

Encarta® - Encyclopedie. © 1993-2002 Microsoft Corporation/Het Spectrum. Alle rechten voorbehouden.

Irak was geen genocide. Dit wil nog niet zeggen dat het goed te praten valt. Sudan is waarschijnlijk wel genocide.

Gooi niet alles op één hoop. Dankzij de taal bezitten we de gave om te nuanceren en klemtonen te leggen. Gebruik ze!
Bullshit , u heeft duidelijk ook last van selectieve veroordeling...volkerenmoord blijft volkorenmoord....Bush is overduidelijk de aanzetter tot volkerenmoord , het plegen van volkerenmoord en pogingen nemen tot het moorden van het Irakeese volk...haal eens uw hoofd uit het zand en WAKE UP !!:evil:

The price of occupation is hate ..
THE Iraqi soldier who killed four U.S. Marines after watching them killing people in his hometown, is a good reflection of that definition : “Love, mother, for the homeland.../ Is the invincible hatred for the oppressor / Is the eternal resentment against the attacker...”