PDA

View Full Version : Helft Amerikanen vindt inperken vrijheden moslims acceptabel


Andro
18 december 2004, 12:13
Bijna de helft van de Amerikanen zou het eens zijn met het beperken van de burgerlijke vrijheden van moslims. Dat blijkt uit een onderzoek van de prestigieuze Cornell Universiteit. Volgens een groot deel van de inwoners van de VS is het beperken van de rechten van moslims aanvaardbaar omdat ze een grotere bedreiging vormen voor betrokkenheid bij terrorisme dan andere religieuze of etnische groepen.

Onder de maatregelen waar de helft van de Amerikanen voor zegt te zijn zijn onder meer een verplichte registratie van moslims. Ongeveer een kwart van de ondervraagden in het onderzoek van de Cornell Universiteit is voor een strenger toezicht op moskeeën. Ongeveer eenderde van de Amerikanen wil dat medewerkers van inlichtingen- en veiligheidsdiensten infiltreren in islamitische organisaties om hun activiteiten in kaart te brengen.

Uit het onderzoek bleek dat mensen die meer televisie kijken moslims als een groter gevaar zien dan mensen die minder kijken. Ook respondenten die aangaven zelf streng christelijk te zijn beschouwden moslims als 'gevaarlijker' dan mensen met een meer liberale opvatting.
--------------------------------------------------------------------------

Sieg Heil.. Sieg Heil.. Sieg Heil...

http://www.lies.com/blog/archives/bush_sieg_heil.jpg

Nu nog de beruchte ster terug halen....

Bron: http://www.nieuws.nl/bericht/5/51593

Jozef Ostyn
18 december 2004, 12:19
Bijna de helft van de Amerikanen zou het eens zijn met het beperken van de burgerlijke vrijheden van moslims. Dat blijkt uit een onderzoek van de prestigieuze Cornell Universiteit. Volgens een groot deel van de inwoners van de VS is het beperken van de rechten van moslims aanvaardbaar omdat ze een grotere bedreiging vormen voor betrokkenheid bij terrorisme dan andere religieuze of etnische groepen.

Onder de maatregelen waar de helft van de Amerikanen voor zegt te zijn zijn onder meer een verplichte registratie van moslims. Ongeveer een kwart van de ondervraagden in het onderzoek van de Cornell Universiteit is voor een strenger toezicht op moskeeën. Ongeveer eenderde van de Amerikanen wil dat medewerkers van inlichtingen- en veiligheidsdiensten infiltreren in islamitische organisaties om hun activiteiten in kaart te brengen.

Uit het onderzoek bleek dat mensen die meer televisie kijken moslims als een groter gevaar zien dan mensen die minder kijken. Ook respondenten die aangaven zelf streng christelijk te zijn beschouwden moslims als 'gevaarlijker' dan mensen met een meer liberale opvatting.

Ik stel vast dat de spanningen tussen moslims en niet-moslims in de VS veel kleiner zijn dan in Europa. Het is trouwens opvallen dat internationale moslim-terroristen er quasi niet in slagen om medewerkers te recruteren onder de moslim-gemeenschap in de VS, terwijl ze op dat vlak veel suuccesvoller zijn in Europa. Volgens mij heeft dat te maken met de veel succesvollere integratie en assimilatie van migranten in de VS.
En wat Bush betreft, was dat niet de president die onmiddellijk na 11 september bezoeken bracht aan moskeeën en in niet mis te verstane bewoordingen opriep om als moslims en niet-moslims schouder aan schouder te staan in de strijd tegen het terorrisme.
Het komt mij voor dat Europa hier nog veel te leren heeft van de VS.

nadine
18 december 2004, 14:50
Ik stel vast dat de spanningen tussen moslims en niet-moslims in de VS veel kleiner zijn dan in Europa. Het is trouwens opvallen dat internationale moslim-terroristen er quasi niet in slagen om medewerkers te recruteren onder de moslim-gemeenschap in de VS, terwijl ze op dat vlak veel suuccesvoller zijn in Europa. Volgens mij heeft dat te maken met de veel succesvollere integratie en assimilatie van migranten in de VS.
En wat Bush betreft, was dat niet de president die onmiddellijk na 11 september bezoeken bracht aan moskeeën en in niet mis te verstane bewoordingen opriep om als moslims en niet-moslims schouder aan schouder te staan in de strijd tegen het terorrisme.
Het komt mij voor dat Europa hier nog veel te leren heeft van de VS. Absoluut correct. Heb dat zelf meegemaakt in de VS.

Trouwens een artikel uit Le Figaro van gisteren bevestigt het falen in Europa.
http://www.lefigaro.fr/cgi/edition/genimprime?cle=20041217.FIG0094
Hier een uitreksel ervan (voor deze die geen frans verstaan, ga naar babelfish.com)

Les chiffres sont très frappants : 75% des Suédois estiment que les Européens n'aiment pas voir des musulmans en Europe, c'est le cas de 72% des Hollandais, de 67% des Danois et de 61% des Allemands. Comme si l'Europe du Nord, avec son calvinisme sans Dieu, était la plus fragilisée par la réémergence, au sein d'une société laïque d'une religion marquée par le prosélytisme. Le paradoxe est que d'un pays �* l'autre, le sentiment antimusulman est nourri par des communautés d'origines très diverses. En Allemagne, les trois millions de musulmans sont en majorité venus de Turquie. Aux Pays-Bas, les immigrés turcs sont très bien intégrés, mais ce sont les 300 000 immigrés d'origine marocaine (�* 90% venus du Rif) qui nourrissent la paranoïa contre l'Islam. En Suède, ce sont les musulmans d'origine kurde ou bosniaque qui servent de prétexte �* ce que la journaliste Christina Forsne appelle «une dépression collective, un travail de deuil �* cause de la mort lente de nos rêves d'une société parfaite».

De fait, c'est bien le modèle du «multiculturalime» – la coexistence pacifique de communautés diverses vivant dans le respect des mêmes valeurs – qui a vécu, avec l'échec des sociétés les plus sophistiquées du Vieux Continent �* intégrer les immigrés musulmans de la seconde génération, tentés dans une infinie minorité de cas par le fondamentalisme. «Le malaise de l'islam a émigré en Europe, explique �* Amsterdam le sociologue Paul Scheffer, et l'islam est confronté chez nous �* une adaptation fondamentale : de majoritaire, il doit se définir comme une communauté minoritaire, dans une société sécularisée.» Aucun pays d'Europe n'a jusqu'�* présent réussi complètement cette assimilation. «Beaucoup d'émigrés ont quitté leur pays, mais ne sont pas encore arrivés chez nous», affirme Paul Scheffer.

Mits wat zoeken zal men ook de nederlandse tekst van Scheffer kunnen terugvinden

big bad wolf
18 december 2004, 15:13
hoe men het ook draait of keert: bijna alle aanslagen worden gepleegd door fanatieke moslims, wil men zijn land veiliger maken, moet men de moslims extra in de gaten houden!

doornroosje
18 december 2004, 15:47
Ik stel vast dat de spanningen tussen moslims en niet-moslims in de VS veel kleiner zijn dan in Europa. Het is trouwens opvallen dat internationale moslim-terroristen er quasi niet in slagen om medewerkers te recruteren onder de moslim-gemeenschap in de VS, terwijl ze op dat vlak veel suuccesvoller zijn in Europa. Volgens mij heeft dat te maken met de veel succesvollere integratie en assimilatie van migranten in de VS.
En wat Bush betreft, was dat niet de president die onmiddellijk na 11 september bezoeken bracht aan moskeeën en in niet mis te verstane bewoordingen opriep om als moslims en niet-moslims schouder aan schouder te staan in de strijd tegen het terorrisme.
Het komt mij voor dat Europa hier nog veel te leren heeft van de VS.
Ik heb een tijdje geleden een documentaire gezien op tv,in verband met migranten in de VS,men geeft ze een woonst en een aantal maanden om werk te zoeken en zich aan te passen,hebben ze na verloop geen werk gaat de kraan dicht.
Geen compassie,geen verpampering,geen voordelen !als ze willen overleven in de VS hebben ze tijd om het nodige te doen ,na verloop is het trek u Plan.

camaris
19 december 2004, 10:09
Nu ja, in Afganistan en Irak moeten ze wel hetzelfde denken over de Amerikanen...
Het is een klein aantal personen die ganse bevolkingsgroepen tegen elkaar opzet. Osama kan Bush niet uitstaan (en vice versa), en elk scharen ze een legertje achter hun (op twee verschillende manieren die allebei niet goed te keuren zijn!) Om dadelijk een ganse bovolkingsgroep bepaalde rechten te gaan ontnemen lijkt mij nogal verregaand. Ik ben echter ook wel voor een veel hardere aanpak voor mensen die over de schreef gaan.

groene flamingant
19 december 2004, 20:47
Lees af en toe wel iets over de politieke situatie in de verschillende Arabische landen. Als ge leest hoeveel miserie ze bijvoorbeeld al hebben in Egypte om de fundamentalisten dáár in toom te houden, lijkt het idee om hier en daar een oogje in 't zeil te houden toch niet zo'n slecht idee.