PDA

View Full Version : Uit de hand gelopen doop.


TV-verslaafde
22 april 2022, 14:39
Vandaag is in Hasselt het proces tegen de leden van de studentenvereniging Reuzegom gestart rond de dood van Sanda Dia (20), die eind 2018 stierf na een volledig uit de hand gelopen studentendoop. Deze voormiddag deden de praeses (‘Zaadje’) en de schachtentemmer (‘Janker’) hun verhaal. Ze vertelden dat ze vandaag wel beseffen dat het veel te ver is gegaan. Volg alle ontwikkelingen rond het proces in ons liveblog.

https://www.hln.be/hasselt/live-proces-reuzegom-ex-schachtentemmer-placebo-geeft-meer-details-over-ritueel-met-goudvissen-drinken-of-spauwen~a0e0baca/

Ze moesten visolie drinken en ranzige opdrachten vervullen. Was precies wel weer een gezellig feestje. Zwemmen in een put vol braaksel. Andere schachten die op je urineren.

Lijkt wel een handboek voor ISIS. Het handboek van Mohammed.

Ik zal het allemaal opschrijven voor de volgende doop. :roll:

Onzijdig
22 april 2022, 14:55
Laten we het over één ding aub eens zijn. Heel die doop heeft niks met ISIS of Mohammed te maken.

reservespeler
22 april 2022, 14:59
Laten we het over één ding aub eens zijn. Heel die doop heeft niks met ISIS of Mohammed te maken.

Dikke twee.

SDX
22 april 2022, 15:08
Laten we het over één ding aub eens zijn. Heel die doop heeft niks met ISIS of Mohammed te maken.

Nee inderdaad.

Maar wel met vrijwillige deelname van de schachten.

Los daarvan is deze ranzigheid er wel ver over.

TV-verslaafde
22 april 2022, 15:08
Laten we het over één ding aub eens zijn. Heel die doop heeft niks met ISIS of Mohammed te maken.

Ach, de pers grossiert ook graag in hyperbolen.

Dan doe je dat toch ook als corrupte persgeest. Sappiger dan de realiteit.

TV-verslaafde
22 april 2022, 15:25
Nee inderdaad.

Maar wel met vrijwillige deelname van de schachten.

Los daarvan is deze ranzigheid er wel ver over.

Aah, vrijwillig.

U bedoelt dat een volk van zwartkijkers dit glorieert als zijnde een geheime operatie om het kaf van het koren te scheiden.

De ranzigheid is een klein offer...

SDX
22 april 2022, 16:01
Aah, vrijwillig.

U bedoelt dat een volk van zwartkijkers dit glorieert als zijnde een geheime operatie om het kaf van het koren te scheiden.

De ranzigheid is een klein offer...

Jouw raadsels begrijp ik niet.

Iemand...?

Wil je beweren dat die schachten gedwongen werden deel te nemen aan die doop?

morte-vivante
22 april 2022, 16:10
ik ben dertig jaar geleden gedoopt aan de VUB, toen er nog geen doopcharters waren en het unief maar liet begaan. Ik ben ook schachtentemster en doopmeesteres geweest.
Mijn ervaring is dat de regionale kringen de vettigste dopen hadden (zowel kwa ranzigheid als kwa "vernederingen"), en de facultaire kringen de properste (niet moeilijk, die waren in uwe blote te doen, en als meisje met slip).
Ik ben blij dat er nu doopcharters zijn om de ergste excessen eruit te halen. Ik heb 2 weken naar look geroken omdat een geit lookboter in mijn haar had uitgesmeerd. Ik ken studentes die als dat allemaal nu zou gebeuren, er een me-too verhaal van zouden kunnen maken. Toen, in dienen tijd, "was dat normaal"

TV-verslaafde
22 april 2022, 16:12
Jouw raadsels begrijp ik niet.

Iemand...?

Wil je beweren dat die schachten gedwongen werden deel te nemen aan die doop?

Neen, maar peer pressure en ranzigheid gaan goed samen. Goeie combo.

Moet de schacht ergens tekenen op papier? Neen...

Dus, het is niet erg goed georganiseerd allemaal van die clubjes maar het zal blijven bestaan in verband met de menselijke natuur. En dat bedoel ik met zwartkijkers, hé.

Rudy
22 april 2022, 17:32
Laten we het over één ding aub eens zijn. Heel die doop heeft niks met ISIS of Mohammed te maken.

Inderdaad. Puur trollen met een onderwerp dat wel vatbaar is voor discussie.
Jammer dat onderwerpen op deze manier vanaf de start worden verkracht.

Onzijdig
22 april 2022, 18:13
Ik heb wel mijn bedenking bij de herkwalificatie die de rechter oppert over de ten laste legging .

Ik weet wel het een en ander over strafvordering , strafwetboek en vreemdelingenrecht.

Meen te weten dat er in de eerste strafvordering een straf staat tot 15 jaar.

Nu zou dit herleid worden tot maximum 10 jaar.

Benieuwd naar de reactie van het openbaar ministerie.

Indien ik het fout zie mag men me altijd corrigeren.

TV-verslaafde
22 april 2022, 20:38
ik ben dertig jaar geleden gedoopt aan de VUB, toen er nog geen doopcharters waren en het unief maar liet begaan. Ik ben ook schachtentemster en doopmeesteres geweest.
Mijn ervaring is dat de regionale kringen de vettigste dopen hadden (zowel kwa ranzigheid als kwa "vernederingen"), en de facultaire kringen de properste (niet moeilijk, die waren in uwe blote te doen, en als meisje met slip).
Ik ben blij dat er nu doopcharters zijn om de ergste excessen eruit te halen. Ik heb 2 weken naar look geroken omdat een geit lookboter in mijn haar had uitgesmeerd. Ik ken studentes die als dat allemaal nu zou gebeuren, er een me-too verhaal van zouden kunnen maken. Toen, in dienen tijd, "was dat normaal"

Dus?

Boodschap aan jongere dames: "Ik geef je geen aandacht tot je een beetje meer volwassen reageert." Is dat het hele me2 verhaal in een notendop...

Herr Flick
22 april 2022, 23:04
Nee inderdaad.

Maar wel met vrijwillige deelname van de schachten.

Los daarvan is deze ranzigheid er wel ver over.

Het is er niet alleen ver over, van universiteitsstudenten verwacht ik te weten dat buitengewone hoeveelheden zout drinken dodelijk is. Dat buitengewone hoeveelheden alcohol drinken dodelijk is en dat iemand aan onderkoeling blootstellen zeker als deze gedronken heeft dodelijk is.

Dat is dus voor alle 18 clowns poging tot moord, en dus minimum 10 jaar bak wat mij betreft.

Herr Flick
22 april 2022, 23:09
Dus?

Boodschap aan jongere dames: "Ik geef je geen aandacht tot je een beetje meer volwassen reageert." Is dat het hele me2 verhaal in een notendop...

Nee dat je in de jaren 80 en 90 wat meer moest kunnen verdragen dan nu. Dat was de tijdsgeest toen. Als het u niet aanstond gaf je ook gewoon ene een koek op zijn oog. Daar werden de flikken niet voor gebeld.

SDX
22 april 2022, 23:46
Het is er niet alleen ver over, van universiteitsstudenten verwacht ik te weten dat buitengewone hoeveelheden zout drinken dodelijk is. Dat buitengewone hoeveelheden alcohol drinken dodelijk is en dat iemand aan onderkoeling blootstellen zeker als deze gedronken heeft dodelijk is.

Dat is dus voor alle 18 clowns poging tot moord, en dus minimum 10 jaar bak wat mij betreft.

En doe er nog maar 10 jaar bij van mij voor 't levende dieren martelen!

TV-verslaafde
22 april 2022, 23:58
Nee dat je in de jaren 80 en 90 wat meer moest kunnen verdragen dan nu. Dat was de tijdsgeest toen. Als het u niet aanstond gaf je ook gewoon ene een koek op zijn oog. Daar werden de flikken niet voor gebeld.

Tja, de verrotting van de maatschappij zal daar veel bij bijgedragen hebben, zeker?

Maar, ik snap het concept. Vrouwen houden van een gevangen man. Het is een feit. Waarom schrijven al die vrouwen naar een vent in de gevangenis? Een vrije geest is vermoeiend en raar voor een vrouw.

Ze moeten geketend en getemd worden. Je snapt het maar al te goed.

Die kick op mannen in den bak.

TV-verslaafde
23 april 2022, 00:03
Stop met kakelen of een vrije geest zou je kop nog kunnen afhakken...

Ze moeten gevangen blijven! These are my commands... and my name is the law. And the lord 'll strike with vengeance upon the..

Het Verzet
23 april 2022, 00:05
Nog niet lang genoeg uit de boom om al zo slim te zijn.

TV-verslaafde
23 april 2022, 00:16
Nog niet lang genoeg uit de boom om al zo slim te zijn.

Weet je? Een vrouw zei tegen mij; ik ben verliefd geworden op een man ik zal 't hem nooit vergeven.

Ja, wat wil je eigenlijk? Gewoon platte seks. Hoeren genoeg, hé. Komaan even serieus blijven.

Wil je meer? Dan moet je ook meer willen ontvangen. Als je niet wilt ontvangen, blijf je een vent met borsten...

Den Ardennees
23 april 2022, 08:35
Nee inderdaad.

Maar wel met vrijwillige deelname van de schachten.

Los daarvan is deze ranzigheid er wel ver over.

Dat vind ik dus ook hé: natuurlijk zijn die gommers dégoutant crapule die een stevige straf verdienen, alleen... die Sanda Dia liet het blijkbaar wel allemaal gebeuren. Er werd zelfs op die schachten gepist en gekakt ( ! ) . Sorry, maar hoe weinig zelfrespect heb je nog als je dat allemaal toelaat. Ben niet gewelddadig, maar diegene die op mij zou pissen, zou een reactie van me krijgen waarna hij een paar weken niet meer zou kunnen masturberen zonder zware pijnen. Het zou ook einde doop zijn voor mij.

Vette Pois(s)on
23 april 2022, 09:02
levende muizen in de mixer en dan opeten

zieke bende

Xenophon
23 april 2022, 09:59
levende muizen in de mixer en dan opeten

zieke bende

Die jongens best castreren alvorens ze zich kunnen voortplanten.

SDX
23 april 2022, 11:46
Dat vind ik dus ook hé: natuurlijk zijn die gommers dégoutant crapule die een stevige straf verdienen, alleen... die Sanda Dia liet het blijkbaar wel allemaal gebeuren. Er werd zelfs op die schachten gepist en gekakt ( ! ) . Sorry, maar hoe weinig zelfrespect heb je nog als je dat allemaal toelaat. Ben niet gewelddadig, maar diegene die op mij zou pissen, zou een reactie van me krijgen waarna hij een paar weken niet meer zou kunnen masturberen zonder zware pijnen. Het zou ook einde doop zijn voor mij.

Ik zou er zelfs niet over peinzen om aan zoiets deel te nemen. Al zeker niet om bij zo'n elitair clubje te mogen horen.

't Is nu ook weer niet zo dat de praktijken van de Gommers niet bekend waren. 't Was geen geheim wat ze zoal uitspookten en 't ging van kwaad naar erger.
Want er was immers niemand die er 'n rem opzette.

TV-verslaafde
23 april 2022, 13:26
Ik zou er zelfs niet over peinzen om aan zoiets deel te nemen. Al zeker niet om bij zo'n elitair clubje te mogen horen.

't Is nu ook weer niet zo dat de praktijken van de Gommers niet bekend waren. 't Was geen geheim wat ze zoal uitspookten en 't ging van kwaad naar erger.
Want er was immers niemand die er 'n rem opzette.

En je denkt dat zulke zaken ook niet gebeuren bijvoorbeeld in het leger, op het werk, overal. Dat gaat gewoon door hé.

Ga je overal passen. Wel dan is het "fuck society" hé. :lol:

Laat me gerust...

TV-verslaafde
23 april 2022, 13:34
Komaan...

Zeg, gewoon thuis blijven.

The world is wicked, the world is cruel, the world is depraved.

TV-verslaafde
23 april 2022, 13:43
levende muizen in de mixer en dan opeten

zieke bende

8-)

Mambo
23 april 2022, 14:20
En je denkt dat zulke zaken ook niet gebeuren bijvoorbeeld in het leger, op het werk, overal. Dat gaat gewoon door hé.

Ga je overal passen. Wel dan is het "fuck society" hé. :lol:

Laat me gerust...

Nooit meegemaakt.
De society ziet dat als ziek gedrag en aanvaard het niet.
Enkel in de univ blijkbaar.

Waarmee de vraag rijst of ze wel normaal zijn in de univ?

TV-verslaafde
23 april 2022, 14:27
Nooit meegemaakt.
De society ziet dat als ziek gedrag en aanvaard het niet.
Enkel in de univ blijkbaar.

Waarmee de vraag rijst of ze wel normaal zijn in de univ?

Subtieler hé. Subtieler.

Geraffineerder. Maar het blijft gewoon door gaan ze. Dat stopt nooit.

Okay, het werk van een slager valt natuurlijk meer op. Is grof; niet subtiel.

Onzijdig
23 april 2022, 14:37
Het erge is dat die 18 gasten gaan voor de vrijspraak.
Ik neem aan dat er dopen zijn, maar dan op een fatsoenlijke wijze.
Dopen met de dood als gevolg dient gestraft te worden.
Als ik de lijst met namen van de advocaten zie zijn die gommers hun ouders allen " arme sukkels" die hun zoontjes laten studeren met een studiebeurs.

SDX
23 april 2022, 16:36
En je denkt dat zulke zaken ook niet gebeuren bijvoorbeeld in het leger, op het werk, overal. Dat gaat gewoon door hé.

Ga je overal passen. Wel dan is het "fuck society" hé. :lol:

Laat me gerust...

Ik laat je toch gerust.

Ik zei al eerder dat ik jouw raadsels niet begrijp.

Toch nog even, nogmaals;
Het gaat om VRIJWILLIGE deelname aan dat soort praktijken.

Wat er elders gebeurt (leger, werk, maatschappij ed...) zal waarschijnlijk minder vrijwillig zijn.

Dat is geen vergelijk.

Maar ik prijs me gelukkig dat ik nooit in dergelijke situaties terecht ben gekomen.
Niet vrijwillig, want daar pas ik voor.
En gelukkig ook niet onvrijwillig, ik ben niet zo'n doetje. En 't is nu ook weer niet dat de hele wereld volloopt met gestoorde psychopaten.

fox
23 april 2022, 16:36
Ik zou er zelfs niet over peinzen om aan zoiets deel te nemen. Al zeker niet om bij zo'n elitair clubje te mogen horen.

't Is nu ook weer niet zo dat de praktijken van de Gommers niet bekend waren. 't Was geen geheim wat ze zoal uitspookten en 't ging van kwaad naar erger.
Want er was immers niemand die er 'n rem opzette.

Die praktijken van reuzegom waren al decennia gekend. Je bent uiteraard een randdebiel als je je daar ooit mee wil inlaten en in dat opzicht was Sanda Dia geen uitzondering. Zijn vrienden willen er een halve heilige van maken maar dat was natuurlijk niet het geval. Het was een eikel die het jaar erna net hetzelfde had gedaan met zijn opvolgers.

Dit gezegd zijnde. Als je iemand zo foltert verdien je een zware straf. Ik hoop dan ook van harte dat er effectieve straffen uitgesproken worden maar ik vrees ervoor.

SDX
23 april 2022, 16:40
Komaan...

Zeg, gewoon thuis blijven.

The world is wicked, the world is cruel, the world is depraved.

Gij moet toch nogal wat slechte erveringen gehad hebben in uw leven.
Hebt gij geen haar op uw tanden?
Of speelt gij hier 'n rolletje, met - zogezegde - diepzinnige uitspraken waar kop noch staart van te maken is?

SDX
23 april 2022, 16:51
Die praktijken van reuzegom waren al decennia gekend. Je bent uiteraard een randdebiel als je je daar ooit mee wil inlaten en in dat opzicht was Sanda Dia geen uitzondering. Zijn vrienden willen er een halve heilige van maken maar dat was natuurlijk niet het geval. Het was een eikel die het jaar erna net hetzelfde had gedaan met zijn opvolgers.

Dit gezegd zijnde. Als je iemand zo foltert verdien je een zware straf. Ik hoop dan ook van harte dat er effectieve straffen uitgesproken worden maar ik vrees ervoor.

Ja, dat weet ik.
In universitaire kringen wist iedereen dat.
Ze wilden op die manier bij dat elitaire clubje horen en daarna zelf schachtentemmer worden, en exact dezelfde ranzige - zoniet nog ranziger - zaken bedenken.

'n Doop hoort er min of meer bij, maar 't moet wel leuk blijven.
Van dat soort varkensstreken distantieerde ik me.

Ik vrees er ook voor dat de elitaire zoontjes geen zware straffen zullen krijgen.

TV-verslaafde
23 april 2022, 17:55
Gij moet toch nogal wat slechte erveringen gehad hebben in uw leven.
Hebt gij geen haar op uw tanden?
Of speelt gij hier 'n rolletje, met - zogezegde - diepzinnige uitspraken waar kop noch staart van te maken is?

Tja, zeg dat tegen de schachten hé.

Je draait het weer om, hé. Nu moet ik ineens haar op mijn tanden tonen. Daarvoor was het allemaal ranzig wat die studenten moesten ondergaan. Jij zou het nooit doen.

Geen empathie. Okay.

"Sta je mannetje." Wil je dat zeggen. Trek je plan.

Ja, dat doe ik dan hé. Maar kom dan ook niet klagen hé.

Zullen we dat afspreken? :lol:

TV-verslaafde
23 april 2022, 18:09
Er zijn ook veel mannen die geleden hebben, hé. In hun leven. Maar dat is onbelangrijk voor vrouwen. Dus als de vrouwen komen klagen, is het ineens van levensbelang.

Sta je mannetje, trek je plan. Doe ermee wat je wilt. Dan doe je dat hé. We gaan geen wonden openrijten hé.

Hehe.

Komaan, de weegschaal is blind.

SDX
23 april 2022, 18:54
Tja, zeg dat tegen de schachten hé.

Je draait het weer om, hé. Nu moet ik ineens haar op mijn tanden tonen. Daarvoor was het allemaal ranzig wat die studenten moesten ondergaan. Jij zou het nooit doen.

Geen empathie. Okay.

"Sta je mannetje." Wil je dat zeggen. Trek je plan.

Ja, dat doe ik dan hé. Maar kom dan ook niet klagen hé.

Zullen we dat afspreken? :lol:

Zie je mij ergens klagen misschien?


Het was ranzig, zelfs misdadig.
Maar...

Die schachten MOESTEN dat NIET ondergaan, ze hebben er vrijwillig aan deelgenomen.

Ik heb mezelf er nooit toe laten verleiden om aan dat soort psychopatische "spelletjes" deel te nemen.
Dus ik klaag nergens over.
Ik had 'n fijne, leuke tijd, waar ik met plezier aan terugdenk.

Peer pressure is immers nooit aan mij besteed geweest, ik ben geen meeloper.
Ook heb ik nooit de behoefte gehad om anderen te laten lijden.

SDX
23 april 2022, 18:56
Er zijn ook veel mannen die geleden hebben, hé. In hun leven. Maar dat is onbelangrijk voor vrouwen. Dus als de vrouwen komen klagen, is het ineens van levensbelang.

Sta je mannetje, trek je plan. Doe ermee wat je wilt. Dan doe je dat hé. We gaan geen wonden openrijten hé.

Hehe.

Komaan, de weegschaal is blind.

Misschien is er iemand die dit begrijpt?

Die mag 't mij komen uitleggen.

Dit gaat toch helemaal niet over jou...

Den Ardennees
23 april 2022, 22:13
Die praktijken van reuzegom waren al decennia gekend. Je bent uiteraard een randdebiel als je je daar ooit mee wil inlaten en in dat opzicht was Sanda Dia geen uitzondering. Zijn vrienden willen er een halve heilige van maken maar dat was natuurlijk niet het geval. Het was een eikel die het jaar erna net hetzelfde had gedaan met zijn opvolgers.

Dit gezegd zijnde. Als je iemand zo foltert verdien je een zware straf. Ik hoop dan ook van harte dat er effectieve straffen uitgesproken worden maar ik vrees ervoor.

Klopt, in zulke gevallen wordt slachtoffer vaak dader. Wellicht hadden Sanda en zijn medeslachtoffers nu ook gewoon hetzelfde gedaan met de volgenden. Het moest natuurlijk wel ééns mislopen.

Herr Flick
23 april 2022, 22:57
Klopt, in zulke gevallen wordt slachtoffer vaak dader. Wellicht hadden Sanda en zijn medeslachtoffers nu ook gewoon hetzelfde gedaan met de volgenden. Het moest natuurlijk wel ééns mislopen.

Een bende sadistische klootzakken die denken met alles weg te komen. Deze keer is het misgelopen.

Laat ons hopen op een rechter die er eens niet mee gaat lachen.

TV-verslaafde
24 april 2022, 08:36
Die praktijken van reuzegom waren al decennia gekend. Je bent uiteraard een randdebiel als je je daar ooit mee wil inlaten en in dat opzicht was Sanda Dia geen uitzondering. Zijn vrienden willen er een halve heilige van maken maar dat was natuurlijk niet het geval. Het was een eikel die het jaar erna net hetzelfde had gedaan met zijn opvolgers.

Dit gezegd zijnde. Als je iemand zo foltert verdien je een zware straf. Ik hoop dan ook van harte dat er effectieve straffen uitgesproken worden maar ik vrees ervoor.

Aah. Is dat zo'n liberaal clubje vol arrogante zakken die hun leven al is uitgestippeld.

Boeie dan....

Laten vallen als een baksteen.

TV-verslaafde
24 april 2022, 08:39
Misschien is er iemand die dit begrijpt?

Die mag 't mij komen uitleggen.

Dit gaat toch helemaal niet over jou...

Ik probeerde nog wat loyaal over te komen. Maar bleek dat clubje vol liberale arrogante zakken die hun leven al is uitgestippeld te zitten. Laten vallen als een baksteen. Boeie.

Niks gezegd...

Xenophon
24 april 2022, 09:06
Aah. Is dat zo'n liberaal clubje vol arrogante zakken die hun leven al is uitgestippeld.

Boeie dan....

Laten vallen als een baksteen.

Daar komt onze volgende Quickenborn en De Croo uit.

SDX
24 april 2022, 10:29
Ik probeerde nog wat loyaal over te komen. Maar bleek dat clubje vol liberale arrogante zakken die hun leven al is uitgestippeld te zitten. Laten vallen als een baksteen. Boeie.

Niks gezegd...

Dat was van in 't begin toch al duidelijk.

Hoe heb je dat kunnen missen, of is dat nog maar net tot je doorgedrongen?

Skobelev
24 april 2022, 11:15
]Die praktijken van reuzegom waren al decennia gekend. Je bent uiteraard een randdebiel als je je daar ooit mee wil inlaten en in dat opzicht was Sanda Dia geen uitzondering.[/B] Zijn vrienden willen er een halve heilige van maken maar dat was natuurlijk niet het geval. Het was een eikel die het jaar erna net hetzelfde had gedaan met zijn opvolgers.

Dit gezegd zijnde. Als je iemand zo foltert verdien je een zware straf. Ik hoop dan ook van harte dat er effectieve straffen uitgesproken worden maar ik vrees ervoor.

Yep, vrijwillig zich laten "dopen". Hoe walgelijk het ook is.

Maar kom, had Sanda een witte geweest, er had zoveel beroering niet rond geweest.

Onzijdig
24 april 2022, 11:26
Die Gommerkes komen er allen vanaf met een voorwaardelijke straf en of een taak straf, dat durf ik nu reeds te zeggen.
En anders gaan ze tegen hun vonnis in beroep.

Dat Gaia nog een centje wil mee pikken op dit procès vind ik er totaal over.

Skobelev
24 april 2022, 11:28
Die Gommerkes komen er allen vanaf met een voorwaardelijke straf, dat durf ik nu reeds te zeggen.
En anders gaan ze tegen hun vonnis in beroep.

Dat Gaia nog een centje wil mee pikken op dit procès vind ik er totaal over.

Ik niet, ik vind dat eigenlijk erger dan die dooie. Die dieren deden niet uit eigen beweging mee aan de "doop"

SDX
24 april 2022, 11:29
Ik niet, ik vind dat eigenlijk erger dan die dooie. Die dieren deden niet uit eigen beweging mee aan de "doop"

Ik ook.
Ik sta pal achter GAIA.

Onzijdig
24 april 2022, 11:59
Yep, vrijwillig zich laten "dopen". Hoe walgelijk het ook is.

Maar kom, had Sanda een witte geweest, er had zoveel beroering niet rond geweest.

Denkt u? Moest het een zoontje van één uit dat elitaire club zijn geweest, der zou wat vuurwerk gegeven zijn. Tot in de politiek toe, daar dien je niet aan te twijfelen.

TV-verslaafde
24 april 2022, 12:29
Dat was van in 't begin toch al duidelijk.

Hoe heb je dat kunnen missen, of is dat nog maar net tot je doorgedrongen?

Heb er over gezien.

Ken niet alle milieus van deze wereld, hé. Maar het Nimby "Not In My Backyard" fenomeen is precies wel duidelijk aanwezig.

Mengen met het gepeupel, ben je gek? Al die ziektes.

Moet het "volks" blijven ofwa? De platte kaas, de saucissen. Iedereen discrimineert.

De middenstand beheerst het land... meer dan ooit tevoren... :lol:

TV-verslaafde
24 april 2022, 12:54
Doet me altijd denken aan Pater Damiaan actie. Met zijn lepra leiders op een eiland. Was dat nu een held?

Omdat ie voor de zieken zorgden. Een medaille omdat een pater aan een ziekenhuisbed ligt te prediken?

Dat is de omgekeerde wereld, hé. Ze schuiven die mensen alle zonden van de wereld toe. De schuld tripperij, de zondes van de wereld, de misère, U zal boeten Jonge omdat je ziek bent...

Neen, gewoon een dokter en een verpleegster aan het ziekenhuisbed.

Skobelev
24 april 2022, 13:17
Denkt u? Moest het een zoontje van één uit dat elitaire club zijn geweest, der zou wat vuurwerk gegeven zijn. Tot in de politiek toe, daar dien je niet aan te twijfelen.

Dat zijn geprivilegieerde witte, dat is een andere soort, de nepotistische.

Herr Flick
24 april 2022, 14:28
Denkt u? Moest het een zoontje van één uit dat elitaire club zijn geweest, der zou wat vuurwerk gegeven zijn. Tot in de politiek toe, daar dien je niet aan te twijfelen.

Het zou dan nog altijd een ander zoontje zijn van de klootzakken club die het handje boven het hoofd zou gehouden worden. Maar dan was het wel op de golfclub of in de loge geregeld geweest.

Den Ardennees
25 april 2022, 09:43
Daar komt onze volgende Quickenborn en De Croo uit.

Of een Berx…

Onzijdig
26 april 2022, 10:18
Dat zijn geprivilegieerde witte, dat is een andere soort, de nepotistische.

Wie die reuzegommers zijn weet ik niet, het beroep van sommige hun ouders zegt wel veel.
Rechter, advocaat, dokter, tandarts, notaris.
Blijkbaar hebben de namen van de gommers op het internet gestaan, doch ik vind ze niet terug.

Xenophon
26 april 2022, 10:47
Doet me altijd denken aan Pater Damiaan actie. Met zijn lepra leiders op een eiland. Was dat nu een held?

Omdat ie voor de zieken zorgden. Een medaille omdat een pater aan een ziekenhuisbed ligt te prediken?

Dat is de omgekeerde wereld, hé. Ze schuiven die mensen alle zonden van de wereld toe. De schuld tripperij, de zondes van de wereld, de misère, U zal boeten Jonge omdat je ziek bent...

Neen, gewoon een dokter en een verpleegster aan het ziekenhuisbed.

Jozef De Veuster zocht en vond effectief het martelaarschap.

Hij deed dit uiteraard vanuit de godsdienstwaanzin toestand, dus enkel en alleen voor zichzelf- zijn ziel.

TV-verslaafde
26 april 2022, 11:31
Jozef De Veuster zocht en vond effectief het martelaarschap.

Hij deed dit uiteraard vanuit de godsdienstwaanzin toestand, dus enkel en alleen voor zichzelf- zijn ziel.

Hij was in een roes van obscure zaken, egoïsme, zelfverheerlijking en opofferingsideeën neer gegaan om zijn ziel wat gemoedsrust te geven?

Gezegend zijn de miserie, het vuil, de horror, de schuld, de angst en het verraad.

Want die kwamen van binnen uit. Die hadden geen externe bevestiging nodig.

:lol:

Xenophon
26 april 2022, 12:15
Hij was in een roes van obscure zaken, egoïsme, zelfverheerlijking en opofferingsideeën neer gegaan om zijn ziel wat gemoedsrust te geven?

Gezegend zijn de miserie, het vuil, de horror, de schuld, de angst en het verraad.

Want die kwamen van binnen uit. Die hadden geen externe bevestiging nodig.

:lol:

Het is veel gecompliceerder dan wat je daar schrijft.

Van oudsher zijn het de introverte mensen die het martelaarschap zelf zoeken, omdat die het object interpreteren en al doende de eigen realiteit creëren (die noodzakelijkerwijze uiteraard subjectief is).
Net zoals het trouwens enkel de introvert is die de zinnelijke ervaring ondergaat van het consumeren van lichaam en bloed van Christus.
Wanneer je bijvoorbeeld kijkt naar de katholieke kerk, dat is dan weer de extraverte houding, daar is de hostie enkel dat, een object van gebakken bloem met water. Daar wordt de transsubstantiatie enkel als symbolisch bekeken vanuit de extraverte objectiviteit.

TV-verslaafde
26 april 2022, 12:43
Het is veel gecompliceerder dan wat je daar schrijft.

Van oudsher zijn het de introverte mensen die het martelaarschap zelf zoeken, omdat die het object interpreteren en al doende de eigen realiteit creëren (die noodzakelijkerwijze uiteraard subjectief is).
Net zoals het trouwens enkel de introvert is die de zinnelijke ervaring ondergaat van het consumeren van lichaam en bloed van Christus.
Wanneer je bijvoorbeeld kijkt naar de katholieke kerk, dat is dan weer de extraverte houding, daar is de hostie enkel dat, een object van gebakken bloem met water. Daar wordt de transsubstantiatie enkel als symbolisch bekeken vanuit de extraverte objectiviteit.

Hmm, dan moet je al een definitie hebben van de "geest" zelf.

Als jij zegt dat de "geest" een spiegel is die stof verzameld. Dan kan je je eigen realiteit scheppen. In een spiegel gaan die het subject interpreteren en al doende de eigen realiteit creëren.

Een andere theorie is dat de "geest" gewoon een brandpunt is. Waar je ja aandacht aan geeft dat versterkt het alleen maar. Dus vandaar zeggen ze wel eens "pas op met wat je wenst."

Dat van het martelaarschap? U bedoelt kastijding en boetedoening voor de zonden, zeker? Dat is een christelijk concept. Uzelf pijnigen om tot in een roes te geraken. Je kan ook opteren voor de normale gang van zaken. Hedonisme, dan geraak je ook in een roes.

Xenophon
26 april 2022, 14:08
Hmm, dan moet je al een definitie hebben van de "geest" zelf.

Als jij zegt dat de "geest" een spiegel is die stof verzameld. Dan kan je je eigen realiteit scheppen. In een spiegel gaan die het subject interpreteren en al doende de eigen realiteit creëren.

Een andere theorie is dat de "geest" gewoon een brandpunt is. Waar je ja aandacht aan geeft dat versterkt het alleen maar. Dus vandaar zeggen ze wel eens "pas op met wat je wenst."

Dat van het martelaarschap? U bedoelt kastijding en boetedoening voor de zonden, zeker? Dat is een christelijk concept. Uzelf pijnigen om tot in een roes te geraken. Je kan ook opteren voor de normale gang van zaken. Hedonisme, dan geraak je ook in een roes.

Neen, "geest" in welke betekenis dan ook komt er niet bij kijken. Het gaat eerder over het verschil in interactie met de realiteit tussen de psychologisch extraverte en introverte mens. Zij benaderen de realiteit vanuit een ander zichtpunt. Zo richt de introverte mens zich naar zijn eigen interpretatie van het object, de interpretatie is dus subjectief. De extraverte mens die richt zich naar het object zoals het zich aan hem voordoet, dus op objectieve wijze.

Daarom kan de extraverte mens nooit de transsubstantiatie ervaren vermits die enkel zo geïnterpreteerd kan worden door de introverte mens. Op die basisscheiding- introvert en extravert, zijn (ongeveer) alle religies en schisma's in de volledige menselijke geschiedenis opgebouwd.

TV-verslaafde
26 april 2022, 20:42
Zo richt de introverte mens zich naar zijn eigen interpretatie van het object, de interpretatie is dus subjectief. De extraverte mens die richt zich naar het object zoals het zich aan hem voordoet, dus op objectieve wijze.

Daarom kan de extraverte mens nooit transsubstantiatie ervaren vermits die enkel zo geïnterpreteerd kan worden door de introverte mens. Op die basisscheiding- introvert en extravert, zijn (ongeveer) alle religies en schisma's in de volledige menselijke geschiedenis opgebouwd.

"Daarom kan de extraverte mens nooit transsubstantiatie ervaren."

-De verandering van hostie en miswijn in het lichaam en het bloed van Jezus tijdens de mis.

-Wezens verandering.

U bedoelt dat de extraverte mens geen metafysica kan begrijpen?

Die kijkt alleen naar het object op zich? De wetenschap houdt zich toch bezig met atomen en zeer kleine deeltjes. Die kijkt naar hoe het object is; de interne cellen van verre objecten.

Je eigen lichaam is een microkosmos. En de nadruk op stilte in de katholieke leer is groot. Maar er zijn daar studies over gegrond of niet dat men na lange tijd in stilte te hebben vertoefd men niet meer terug kan naar de wereld van geluid.

De expressie of zichzelf kunnen uitdrukken erodeert.

Wat heeft Jezus gedaan van "ascese" zogezegd in die bijbel? 40 dagen in de woestijn, alleen.

Wat ik wil illustreren is dat een introvert type meer leeft in zijn eigen microkosmos. En een extravert type meer leeft in de dagdagelijkse realiteit. En als je je teveel afsluit voor 1 van die 2 word die andere onbereikbaar.

Te ver gegrepen.... Het "brandpunt" dooft uit... en wordt onbruikbaar.

fox
28 april 2022, 08:56
Daar komt onze volgende Quickenborn en De Croo uit.

Maar natuurlijk niet. Politici zijn nuttige idioten, meer niet. Als je geld en macht wil ga je toch niet met je kop op tv zeker?

regor
28 april 2022, 16:38
Ik probeerde nog wat loyaal over te komen. Maar bleek dat clubje vol liberale arrogante zakken die hun leven al is uitgestippeld te zitten. Laten vallen als een baksteen. Boeie.

Niks gezegd...

Ik heb een paar vragen. Eerst en vooral is een studentenclubje het waard om daar bij te behoren? Is er één club het waard om je te laten vernederen door een bende sadisten? Zijn dat de mensen die later een vrij beroep uitoefenen ?
En dan, ben je een fiere man of vrouw, die zich door niemand laat vernederen om ergens bij te behoren of ben een meeloper, een mossel ?
In de rechtbank wordt Reuzegom spoedig Reuzedom.

Onzijdig
29 april 2022, 19:05
Advocaten van familie Sanda Dia laten proces stilleggen

Het proces in Hasselt met de achttien Reuzegommers op de beklaagdenbank wordt voor onbepaalde tijd stilgelegd. De advocaten van de broer, vader en moeder van Sanda Dia (20) tekenen beroep aan tegen een beslissing van de rechter. Die gaf ter zitting aan dat ze slechts kan oordelen over een deel van de faliekant verlopen studentendoop. Het gevolg is dat de advocaten geen andere optie zien dan de noodknop in te drukken.

Het proces in Hasselt met de achttien Reuzegommers op de beklaagdenbank wordt voor onbepaalde tijd stilgelegd. De advocaten van de broer, vader en moeder van Sanda Dia (20) tekenen beroep aan tegen een beslissing van de rechter. Die gaf ter zitting aan dat ze slechts kan oordelen over een deel van de faliekant verlopen studentendoop. Het gevolg is dat de advocaten geen andere optie zien dan de noodknop in te drukken.

Het proces in Hasselt met de achttien Reuzegommers op de beklaagdenbank wordt voor onbepaalde tijd stilgelegd. De advocaten van de broer, vader en moeder van Sanda Dia (20) tekenen beroep aan tegen een beslissing van de rechter. Die gaf ter zitting aan dat ze slechts kan oordelen over een deel van de faliekant verlopen studentendoop. Het gevolg is dat de advocaten geen andere optie zien dan de noodknop in te drukken.

Op de beklaagdenbank zitten achttien Reuzegommers die allen terecht staan voor een rist aan misdrijven: het opzettelijk toedienen van schadelijke stoffen met de dood tot gevolg (het toedienen van de vissaus). Daarnaast ook onopzettelijke doding, onterende behandeling, schuldig verzuim en inbreuken op de dierenwelzijnswetgeving. Volgens het Openbaar Ministerie, de vervolgende partij, zijn ze alle achttien schuldig aan alle misdrijven. “Er was geen wil om te doden, wel de wil om een traumatische ervaring te creëren.”

Op de beklaagdenbank zitten achttien Reuzegommers die allen terecht staan voor een rist aan misdrijven: het opzettelijk toedienen van schadelijke stoffen met de dood tot gevolg (het toedienen van de vissaus). Daarnaast ook onopzettelijke doding, onterende behandeling, schuldig verzuim en inbreuken op de dierenwelzijnswetgeving. Volgens het Openbaar Ministerie, de vervolgende partij, zijn ze alle achttien schuldig aan alle misdrijven. “Er was geen wil om te doden, wel de wil om een traumatische ervaring te creëren.”

Er rees volgens de rechter een probleem. De rechter wierp op dat bij alle tenlasteleggingen - op die van mensonterende behandeling na - enkel melding gemaakt werd van “5/12/2018” en “Vorselaar”. Dat impliceert volgens de rechter dat er slechts wordt vervolgd voor de feiten gepleegd op dag twee van de fatale doop. Vanaf het moment dus dat de commilitones aan Blokhut Cardon arriveren met de schachten. Er zou, volgens de rechter, niet vervolgd worden voor alle in Leuven gepleegde feiten.

Tellen dan niet meer mee: de doopvergadering waar het draaiboek werd besproken; de rozenverkoop waar Sanda en co reeds vieze papjes moesten drinken; de afzuip waarbij grote hoeveelheden gin moesten gedronken worden; de cantus waar de schachten stomdronken werden gevoerd en het bewustzijn verloren; het afplakken van de kranen en opsluiten van de schachten en de scène op de parking

De rechter sprak vrijdagavond de rechtszaal toe en gaf aan dat ze “aan handen en voeten gebonden was.” Een rechtbank kan zichzelf niet vatten.” Het Openbaar Ministerie werd weinig subtiel aangemaand om dat juridisch probleem aan te pakken.

Het Openbaar Ministerie hield maandag, op dag twee van het proces, echter voet bij stuk en ziet geen juridische problemen. Volgens de advocaten van de nabestaanden was er in essentie ook geen probleem dat niet verholpen kon worden, zelfs met de door voorzitter geopperde herkwalificatie.

Maar wat bleek? Op het zittingsblad van maandag werd genoteerd dat de feiten gepleegd vanaf het wekken van de schachten in Leuven tot aan het vertrek richting Vorselaar niet aan de beoordeling van de rechtbank werden voorgelegd. De rechter heeft de facto dus al een onherroepelijke beslissing genomen. “Het kwaad was geschied, de denkoefening reeds beantwoord door de voorzitter zelf”, zegt Mary.

Donderdagnamiddag lichtte Mary zijn cliënten in over de mogelijke juridische gevolgen. Zij gingen akkoord met het advies van het advocatenteam. Hetzelfde gebeurde langs moederskant. Annemie De Vel werd gebrieft door haar advocaten Buisseret en Dendoncker.

Voor de familie en hun advocaten is het evident dat de Reuzegommers zich dienen te verantwoorden voor het hele doopritueel - Leuven én Vorselaar dus -, wat leidde tot de dood van Sanda Dia. Het beroep komt er, aldus Mary en co, om de Reuzegommers de kans te ontnemen “hun betrokkenheid verder uit te sluiten of te minimaliseren.”


https://www.gva.be/cnt/dmf20220429_94638865

Onzijdig
29 april 2022, 19:13
Mijn mening, de burgerlijke partij heeft 100% gelijk.

Het slachtoffer heeft 2 dagen geleden en niet 1 dag.

Sommige gommers zouden nu de dans kunnen ontspringen. De hele groep dient aangepakt te worden en niet enkele. Ze waren er tenslotte allen bij.

Onzijdig
29 april 2022, 19:29
Het gaat voor alle duidelijkheid niet om een wraking van de rechtbank. Het Antwerpse hof van beroep komt nu aan zet en moet oordelen of de rechters in Hasselt een onwettige beslissing namen. Als blijkt van wel zal de hele zaak door het Antwerpse hof van beroep behandeld worden. Wanneer het proces opnieuw verder kan en in welke constellatie? Koffiedik kijken.


Er zit wel één addertje onder het gras, De vader van een gommer is rechter in Antwerpen.

Den Ardennees
29 april 2022, 19:39
Mijn mening, de burgerlijke partij heeft 100% gelijk.

Het slachtoffer heeft 2 dagen geleden en niet 1 dag.

Sommige gommers zouden nu de dans kunnen ontspringen. De hele groep dient aangepakt te worden en niet enkele. Ze waren er tenslotte allen bij.

Dat lijkt me ook. Wat ik bijzonder bizar vind, is dat alle partijen, daar nu pas op komen.

Onzijdig
30 april 2022, 08:17
Ik verwacht geen uitspraak meer dit jaar.
Zullen we deze draad verderzetten als het procès hervat wordt.

quercus
30 april 2022, 10:42
Ik heb een paar vragen. Eerst en vooral is een studentenclubje het waard om daar bij te behoren? Is er één club het waard om je te laten vernederen door een bende sadisten? Zijn dat de mensen die later een vrij beroep uitoefenen ?
En dan, ben je een fiere man of vrouw, die zich door niemand laat vernederen om ergens bij te behoren of ben een meeloper, een mossel ?
In de rechtbank wordt Reuzegom spoedig Reuzedom.
Toen ik aan de univ startte in 1955 waren we in het eerste jaar Economie (toen heette dat nog “Eerste Kandidatuur”) met 67 studenten (waarvan een tiental meisjes). Er werd over “dopen” nauwelijks of niet gesproken. Achteraf vernamen we dat er een drietal toch had meegedaan aan dat “ritueel”, maar het was wel allemaal erg beschaafd en vriendelijk. Wat daar door het crapuul van Reuzegom werd uitgevreten is ronduit crimineel. In feite gaat het om misdaden die begaan werden onder het mom van “studentendoop” en uitgevoerd door rotverwende bourgeoisie-jongeren.

Onzijdig
30 april 2022, 12:10
Toen ik aan de univ startte in 1955 waren we in het eerste jaar Economie (toen heette dat nog “Eerste Kandidatuur”) met 67 studenten (waarvan een tiental meisjes). Er werd over “dopen” nauwelijks of niet gesproken. Achteraf vernamen we dat er een drietal toch had meegedaan aan dat “ritueel”, maar het was wel allemaal erg beschaafd en vriendelijk. Wat daar door het crapuul van Reuzegom werd uitgevreten is ronduit crimineel. In feite gaat het om misdaden die begaan werden onder het mom van “studentendoop” en uitgevoerd door rotverwende bourgeoisie-jongeren.

Begin de jaren 80 had je café Samson in de Pelikaansstraat te Antwerpen. Dat café had achteraan een hele grote afsluitbare zaal. Daar gebeurde er af en toe ook wel eens studentendopen.
Eenmaal heb ik een stuk van een doop gezien (de dienster had me binnen gelaten)

Wat heb ik gezien:

1. Insmeren met varkensbloed.

2. De olifantendans, de jongens moesten in hun blootje rondjes draaien terwijl ze elkaars "slurf" vasthielden op de muziek van the elephantsong

3. De kat in de zak. Een jongen in zwembroek en een meisje in bikini moesten samen tot aan hun hoofd in een Duitse postzak kruipen. De jongen hadden ze met één of ander zwart goedje ingesmeerd, het meisje niet. De bedoeling was dat het meisje zwart uit de zak kwam en de jongen zo wit mogelijk. Dit ook op de tonen van een liedje en onder luid gejoel.
En ja, er zijn er zonder zwembroek of bikini uit de zak gekropen.

Dit zijn de zaken die ik gezien heb. Veel drinken en veel bloot.

dalibor
30 april 2022, 12:13
Toen ik aan de univ zat heb ik meer dan genoeg mensen leren kennen zonder bij die clubs te zijn. Dat is zo een verkeerde gedachte om te denken dat je daar lid van moet zijn om er bij te horen.

DucDEnghien
3 mei 2022, 07:58
In de Franse officierscholen hebben ze dat goed opgelost; diegenen die beoordeeld worden zijn niet diegenen die de doop ondergaan, maar diegenen die de doop organiseren en opvolgen. Je kan maar beter niet de debiel uithangen als je carrière wil maken in het Frans leger.