PDA

View Full Version : Moslimjeugd radicaliseert met enorme snelheid


Peace
23 december 2004, 10:30
(http://www.volkskrant.nl/binnenland/1103732183479.html)Moslimjeugd radicaliseert met enorme snelheid (http://www.volkskrant.nl/binnenland/1103732183479.html)
Door Janny Groen en Annieke Kranenberg
De radicalisering onder de moslimjongeren voltrekt zich de laatste drie jaar met een enorme snelheid. Ronselaars hebben volgens AIVD-analisten hun werkterrein grotendeels verplaatst van moskeeën naar gevangenissen, scholen en vooral internet.... (http://www.volkskrant.nl/binnenland/1103732183479.html)

Uit een rapport van de BVD blijkt dat er een enorm potentieel radicale moslim jongeren in Nederland verblijft die gevoelig zijn voor extremisme en Nederland het liefst willen omvormen in een moslimstaat.

Hoe zit dat eigenlijk bij ons. Is bij ons niet een evengrote moslim populatie waarvan naar de toekomst enorme moeilijkheden te verwachten zijn.

SethMoN
23 december 2004, 10:40
Uit een rapport van de BVD blijkt dat er een enorm potentieel radicale moslim jongeren in Nederland verblijft die gevoelig zijn voor extremisme en Nederland het liefst willen omvormen in een moslimstaat.

Hoe zit dat eigenlijk bij ons. Is bij ons niet een evengrote moslim populatie waarvan naar de toekomst enorme moeilijkheden te verwachten zijn.
Volgens mij niet Peace. Ik denk dat het vreemdelingenbeleid in België niet perfect is maar toch redelijk gezond is. 1 ding is noodzakelijk om dat te houden: de vrijheid van meninsuiting. Zolang mensen (allochtonen als autochtonen) een publieke uitlaatklep hebben, kunnen er zich minder frustraties opborrelen. Een debat is daarvoor ook heel productief met beide gemeenschappen. Nederland heeft hier, mijn inziens, gefaald. Het is niet omdat er op Nederland 1, Islamitische programma's bestaan, dat de integratie gemakkelijker zal verlopen.

Antoon
23 december 2004, 11:51
Volgens mij niet Peace. Ik denk dat het vreemdelingenbeleid in België niet perfect is maar toch redelijk gezond is. 1 ding is noodzakelijk om dat te houden: de vrijheid van meninsuiting. Zolang mensen (allochtonen als autochtonen) een publieke uitlaatklep hebben, kunnen er zich minder frustraties opborrelen. Een debat is daarvoor ook heel productief met beide gemeenschappen. Nederland heeft hier, mijn inziens, gefaald. Het is niet omdat er op Nederland 1, Islamitische programma's bestaan, dat de integratie gemakkelijker zal verlopen.Ik weet niet hoe jij merkt dat het bij ons beter is. Ik zie alleen maar meer en meer moslims met jellaba, imam-potske en baard rondlopen. Laat staan de moslima's met hoofddoek die als paddestoelen uit de grond lijken te groeien. Op een paar jaar tijd zijn veel van onze stadswijken en dorpjes met die extremistische fundamentalisten vol gelopen. In ieder geval hun uiterlijk. En kom me nu niet vertellen dat het niet betekent dat ze extremistisch zijn geworden, want vroeger liepen de meeste van die mensen er nog min of meer 'normaal' bij.

Skizzle my nizzle dizzle
23 december 2004, 11:54
Hoe zit dat eigenlijk bij ons?
Onze Vlaamse jeugd wordt ook telkens radicaler en radicaler!

SethMoN
23 december 2004, 12:12
Ik weet niet hoe jij merkt dat het bij ons beter is. Ik zie alleen maar meer en meer moslims met jellaba, imam-potske en baard rondlopen. Laat staan de moslima's met hoofddoek die als paddestoelen uit de grond lijken te groeien. Op een paar jaar tijd zijn veel van onze stadswijken en dorpjes met die extremistische fundamentalisten vol gelopen. In ieder geval hun uiterlijk. En kom me nu niet vertellen dat het niet betekent dat ze extremistisch zijn geworden, want vroeger liepen de meeste van die mensen er nog min of meer 'normaal' bij.
Dat noemen ze nu eenmaal een multiculturele samenleving. Zelf heb ik nooit geen last gehad van mijn ogen die beschadiging opgelopen hebben door het kijken naar een jellaba of ander kledingstuk. Extremisme zit in de persoon niet erbuiten. Het is niet omdat mijn vriend Karim een jellaba draagt, dat hij effectief een extremist is.

Antoon
23 december 2004, 12:16
Dat noemen ze nu eenmaal een multiculturele samenleving. Zelf heb ik nooit geen last gehad van mijn ogen die beschadiging opgelopen hebben door het kijken naar een jellaba of ander kledingstuk. Extremisme zit in de persoon niet erbuiten. Het is niet omdat mijn vriend Karim een jellaba draagt, dat hij effectief een extremist is.Dan heb je mijn bericht niet goed gelezen. Er zijn reeds decennia lang veel moslims in onze steden en dorpen. En het aantal blijft groeien. Maar tot een paar jaar geleden liepen ze er min of meer 'normaal' bij. Wanneer al die mensen, of toch eengrote meeerderheid, nu ineens jellabahs, moslim-potskes, imam-baarden en hoofddoeken beginnen dragen, dan betekent het voor mijn part in ieder gevalniet dat ze gemodereerder zijn geworden, hé? laat staan dat ze ook maar zouden denken aan integratie.

Bobke
23 december 2004, 12:29
Dat noemen ze nu eenmaal een multiculturele samenleving. Zelf heb ik nooit geen last gehad van mijn ogen die beschadiging opgelopen hebben door het kijken naar een jellaba of ander kledingstuk. Extremisme zit in de persoon niet erbuiten. Het is niet omdat mijn vriend Karim een jellaba draagt, dat hij effectief een extremist is.Heeft al iemand beschadigingen opgelopen door zonder jellaba rond te lopen?

SethMoN
23 december 2004, 12:32
Heeft al iemand beschadigingen opgelopen door zonder jellaba rond te lopen?
Juist daarom, laat iedereen de vrije keus en live your life.

eigeeltje
23 december 2004, 12:50
Ik weet niet hoe jij merkt dat het bij ons beter is. Ik zie alleen maar meer en meer moslims met jellaba, imam-potske en baard rondlopen. Laat staan de moslima's met hoofddoek die als paddestoelen uit de grond lijken te groeien. Op een paar jaar tijd zijn veel van onze stadswijken en dorpjes met die extremistische fundamentalisten vol gelopen. In ieder geval hun uiterlijk. En kom me nu niet vertellen dat het niet betekent dat ze extremistisch zijn geworden, want vroeger liepen de meeste van die mensen er nog min of meer 'normaal' bij.Ik heb geen idee waar jij zo allemaal rondhangt, maar hier in Brussel (ik woon in de buurt van Anneesens) valt alles nog goed mee. De jellaba's en iman-potskes zijn hier zeker nog in een meerderheid, die zijn in een absolute minderheid. De hoofddoeken zullen ongeveer de helft zijn. Maar daaruit kan je absoluut niet uitafleiden of de persoon al dan niet radicaal of fundi is.

Antoon
23 december 2004, 12:52
Juist daarom, laat iedereen de vrije keus en live your life.
In princiepe heb ik er niets op tegen hoe iemand al dan niet gekleed is. Maar ons drama is dat veel mensen, jij inbegrepen, het verschil niet ziet tussen een normale vrije keuze, en een hele gemeenschap die in een paar jaar tijd van een redelijk westerse houding er inneens bijloopt zoals in de ergste moslim-dictaturen. Daar zit veel meer achter dan gewoon de vrije keus, namelijk een zware radicalisering van de moslims in onze contreien. Het gaat over veel meer dan over de kledij zelf.

Antoon
23 december 2004, 12:56
Ik heb geen idee waar jij zo allemaal rondhangt, maar hier in Brussel (ik woon in de buurt van Anneesens) valt alles nog goed mee. De jellaba's en iman-potskes zijn hier zeker nog in een meerderheid, die zijn in een absolute minderheid. De hoofddoeken zullen ongeveer de helft zijn. Maar daaruit kan je absoluut niet uitafleiden of de persoon al dan niet radicaal of fundi is.
Het aantal moslims dat van de dag op morgen beslist zich als religieuze moslim aan t ekleden groeit angstwekkend snel. Wacht je liever tot ze een meerderheid zijn? Of er allemaal zo uitzien?

En op zich kun je inderdaad niet uitmaken of een persoon radicaal of fundi is, maar opnieuw : een hele groep mensen die er tot twee jaar geleden min of meer verwesters uitzag, en opeens in jellabah's en hoofddoekskes gaat rondlopen is duidelijk aan het radicaliseren. Of niet soms?

Bobke
23 december 2004, 13:00
Juist daarom, laat iedereen de vrije keus en live your life.Als je wilt aanvaardt worden in een bevolkingsgroep helpt het om er uw gedrag op af te stemmen.
Wilt ge lid worden van de supportersclub van Anderlecht draag je best niet de kleuren van Brugge.

Haiduc
23 december 2004, 13:02
Als je wilt aanvaardt worden in een bevolkingsgroep helpt het om er uw gedrag op af te stemmen.
Wilt ge lid worden van de supportersclub van Anderlecht draag je best niet de kleuren van Brugge.

Dus, de moslims moeten zich aanpassen aan Belgie?
Dat maak jij toch duidelijk nu he...

eigeeltje
23 december 2004, 13:18
Het aantal moslims dat van de dag op morgen beslist zich als religieuze moslim aan t ekleden groeit angstwekkend snel. Wacht je liever tot ze een meerderheid zijn? Of er allemaal zo uitzien?

En op zich kun je inderdaad niet uitmaken of een persoon radicaal of fundi is, maar opnieuw : een hele groep mensen die er tot twee jaar geleden min of meer verwesters uitzag, en opeens in jellabah's en hoofddoekskes gaat rondlopen is duidelijk aan het radicaliseren. Of niet soms?
een hele groep mensen wat is dat volgens jou? 10, 20, 100, ... Ik woon hier dus aan Anneessens (42% van mijn buurt is moslim) en op enekele meters van mijn deur is moskee. Als ik mensen in een jebella zie rondlopen zijn dat ouderlingen (minstens 50+) en een enkele jongere, potskes die zie ik nog minder (momenteel dragen de meesten ook zo van die mutsen uit lapland (of wat het ook mag zijn, is blijkbaar de mode) en iman-baardjes die zie ik nog minder (meestal dragen die wel een jebella en een potske).

Chipie
23 december 2004, 13:23
Dus, de moslims moeten zich aanpassen aan Belgie?
Dat maak jij toch duidelijk nu he...
Neje, hij bedoelt dat de Belgen zich moeten aanpassen aan de Moslims :-)

Antoon
23 december 2004, 13:26
een hele groep mensen wat is dat volgens jou? 10, 20, 100, ... Ik woon hier dus aan Anneessens (42% van mijn buurt is moslim) en op enekele meters van mijn deur is moskee. Als ik mensen in een jebella zie rondlopen zijn dat ouderlingen (minstens 50+) en een enkele jongere, potskes die zie ik nog minder (momenteel dragen de meesten ook zo van die mutsen uit lapland (of wat het ook mag zijn, is blijkbaar de mode) en iman-baardjes die zie ik nog minder (meestal dragen die wel een jebella en een potske).Ik weet niet in welke moslimbuurt jij woont, maar in Brussel rond het zuidstation, in Schaerbeeck, Molenbeeck, in Antwerpen aan de seefhoek, in Borgerhout en de dag van vandaag bijna overal in de stad, zie je moslima's met hoofddoeken. Jonger en jonger. Meer en meer. Geen 10, 20 of 100. Heelder groepen. In alle scholen zie je ze met van die grote witte of zwarte hoofddoeken die strak gespannen zijn en enkel het gezichtje bloot laten. Je ziet ook meer en meer van die imam-baardjes bij jongeren, niet enkel bij oude moskee-gangers.

Neem je wagen, rijdt rond, en kijk eens goed. Kom mij niet vertellen dat het verschil met een paar jaar geleden niet overduidelijk is. En ook niet dat het gaat om 10 of 20 mensen.

eigeeltje
23 december 2004, 13:43
Ik weet niet in welke moslimbuurt jij woont, maar in Brussel rond het zuidstation, in Schaerbeeck, Molenbeeck, in Antwerpen aan de seefhoek, in Borgerhout en de dag van vandaag bijna overal in de stad, zie je moslima's met hoofddoeken. Jonger en jonger. Meer en meer. Geen 10, 20 of 100. Heelder groepen. In alle scholen zie je ze met van die grote witte of zwarte hoofddoeken die strak gespannen zijn en enkel het gezichtje bloot laten. Je ziet ook meer en meer van die imam-baardjes bij jongeren, niet enkel bij oude moskee-gangers.

Neem je wagen, rijdt rond, en kijk eens goed. Kom mij niet vertellen dat het verschil met een paar jaar geleden niet overduidelijk is. En ook niet dat het gaat om 10 of 20 mensen.Anneesens dat is een pleintje in het verlengde van anspach. Dat is dus aan de zuid en ik rijd niet rond met de wagen, ik ga te voet naar mijn werk aan Louiza. En hoofddooeken daar heb ik toch van gezegd de helft de helft of niet soms. En die jebella's, potskes en baarden zie je bijna niet en nog uitzonderlijker bij jongeren (... Woon jij in Brussel of passeer je er af en toe??

Antoon
23 december 2004, 13:53
Anneesens dat is een pleintje in het verlengde van anspach. Dat is dus aan de zuid en ik rijd niet rond met de wagen, ik ga te voet naar mijn werk aan Louiza. En hoofddooeken daar heb ik toch van gezegd de helft de helft of niet soms. En die jebella's, potskes en baarden zie je bijna niet en nog uitzonderlijker bij jongeren (... Woon jij in Brussel of passeer je er af en toe??
Ik woon op de Valaar, ook zo'n buurt dat eerst in snel tempo is gemoslimiseerd, en nu met de dag radicaler wordt. Heb je onlangs eens rondgelopen in de Abdijstraat in Wilrijk?

Ik kom heel dikwijls in Antwerpen, ook langs de wijken bovengenoemd.

En ik ben ook regelmatig is Brussel. Ook langs de wijken die ik heb opgesomd. Was gisteren nog in de buurt rond het Zuidstation in Anderlecht. De Clemenceaulaan, Stalingradlaan, en verder naar de Nieuwstraat. Tjonge jonge, wat daar rondloopt.8O

Geertje
23 december 2004, 13:54
Onze Vlaamse jeugd wordt ook telkens radicaler en radicaler!
Idd. Steeds linkser en linkser, enkel het egoïstische profitariaat is nog van tel, en met de maatschappelijke waarden wordt gelachen.

circe
23 december 2004, 14:02
In Antwerpen lopen in elk geval meer hoofddoeken rond dat ik in turkije heb zien op straat lopen. In Casablanca blijken er minder hoofddoeken en meer minirokken rond te lopen dan in Brussel. Maar het kan hier nog beter natuurlijk: aan Iran en Saoudi Arabie en Afghanistan kunnen we nog een puntje zuigen!

eigeeltje
23 december 2004, 14:04
Ik woon op de Valaar, ook zo'n buurt dat eerst in snel tempo is gemoslimiseerd, en nu met de dag radicaler wordt. Heb je onlangs eens rondgelopen in de Abdijstraat in Wilrijk?

Ik kom heel dikwijls in Antwerpen, ook langs de wijken bovengenoemd.

En ik ben ook regelmatig is Brussel. Ook langs de wijken die ik heb opgesomd. Was gisteren nog in de buurt rond het Zuidstation in Anderlecht. De Clemenceaulaan, Stalingradlaan, en verder naar de Nieuwstraat. Tjonge jonge, wat daar rondloopt.8O
Ik ben nog nooit in Wilrijk geweest. Blijkbaar waren er op het ogenblik dat jij in brussel was, ongelofelijk veel extremisten op de baan :roll:.
Maar los van het feit of dat er nu veel zijn of niet, wat is volgens jou de verklaring ervoor en wat ga je doen om het tegen te houden ???

sinan123
23 december 2004, 14:15
BTW, moeten de joden in Antwepen niet beter integreren. Ze lopen nog steeds met hun keppeltjes en bakkebaarden.

Geertje
23 december 2004, 14:18
Ik ben nog nooit in Wilrijk geweest. Blijkbaar waren er op het ogenblik dat jij in brussel was, ongelofelijk veel extremisten op de baan :roll:.
Maar los van het feit of dat er nu veel zijn of niet, wat is volgens jou de verklaring ervoor en wat ga je doen om het tegen te houden ???
Dit zal een probleem worden de volgende jaren. 8O Ik vrees dat er geen vreedzame oplossing zal gevonden worden. :-(

eigeeltje
23 december 2004, 14:19
BTW, moeten de joden in Antwepen niet beter integreren. Ze lopen nog steeds met hun keppeltjes en bakkebaarden. Inderdaad maar die mogen dat blijkbaar, die moeten hun niet integreren want ze brengen geld en stemmen op ...:roll: :roll: :roll:

eigeeltje
23 december 2004, 14:24
Dit zal een probleem worden de volgende jaren. 8O Ik vrees dat er geen vreedzame oplossing zal gevonden worden. :-(Juist ja8O Klagen over het toenemende extremisme ja dat kan iedereen. Maar er iets tegen ondernemen?
Het voorstel die momenteel circuleert dat Imans moeten preken in het Nederlands is een goeie stap, verder moeten we af van de vooroordelen ten opzichte van moslims, er moet blijvende ,en liefst meer dan nu, begeleiding komen van jongeren ( niet enkel moslim)(tov school, werk, vrije tijd, ...), meer communicatie tussen de verschillende groepen van onze bevolking, ...

Antoon
23 december 2004, 14:52
Juist ja8O Klagen over het toenemende extremisme ja dat kan iedereen. Maar er iets tegen ondernemen?
Het voorstel die momenteel circuleert dat Imans moeten preken in het Nederlands is een goeie stap, verder moeten we af van de vooroordelen ten opzichte van moslims, er moet blijvende ,en liefst meer dan nu, begeleiding komen van jongeren ( niet enkel moslim)(tov school, werk, vrije tijd, ...), meer communicatie tussen de verschillende groepen van onze bevolking, ...
De moslims moeten zich gewoon aanpassen aan onze waarden en normen. Onze wetten moeten primeren over de wetten van de Islam. En ze moeten zich eindelijk eens gedragen zoals het hoort, want hoe je het draait of keert, ze zijn hier te gast. Als ze zich zo gaan blijven gedragen, in de marge, met hoge criminaliteit, met arrogantie, met alleen maar eisen voor rechten maar vooral geen plichten, met extremer en extremer fundamentalistisch gedrag, etc.... ja, dan gaan wij het probleem niet kunnen oplossen, en dan vrees ik het ergste, namelijk een confrontatie.

Bobke
23 december 2004, 14:55
Dus, de moslims moeten zich aanpassen aan Belgie?
Dat maak jij toch duidelijk nu he...Wat stelt gij voot ?
Dat Belgie zich aanpast aan hen ?

Peace
23 december 2004, 15:00
Volgens mij niet Peace. Ik denk dat het vreemdelingenbeleid in België niet perfect is maar toch redelijk gezond is. 1 ding is noodzakelijk om dat te houden: de vrijheid van meninsuiting. Zolang mensen (allochtonen als autochtonen) een publieke uitlaatklep hebben, kunnen er zich minder frustraties opborrelen. Een debat is daarvoor ook heel productief met beide gemeenschappen. Nederland heeft hier, mijn inziens, gefaald. Het is niet omdat er op Nederland 1, Islamitische programma's bestaan, dat de integratie gemakkelijker zal verlopen.
Als ik lees wat u schrijft moet ik zelfs vermoeden dat de toestand hier bij ons nog veel explosiever is.

In Nederland zijn vreemdelingen steeds nog veel meer als bij ons met open armen opgevangen. Niemand heeft hun ooit een stro breed in de weg gelegd. Bij ons wordt juist de vrije meningsuiting door vooral links België zoveel mogelijk aan banden gelegd zodat ik meer en meer het gevoel krijg een een Stalinistisch staatsbestel te leven.

Neen, Sethmon wij mensen zijn geen digimons, waar jij je Nickname van afgeleid hebt. Bij ons is de toestand misschien nog veel erger als in Nederland. Bij ons is echter het Vlaams Belang en dat boezemd die radicale moslims nog wat vrees in. Ze beseffen wellicht zeer goed dat wanneer ze het hier bij ons te bond maken, dat dit het Vlaams Belang nog populairder zal maken en dat dit hun terugkeer ticketje kan inhouden.

Om deze radicalisering te voorkomen moet er een nul tolerantie beleid komen. Vreemdelingen die over de scheef gaan of de indruk wekken radicaal te zijn moeten niet langer getolereerd worden. Doen wij daar niets aan dan zal onze toekomst worden gelijk deze nu is in het midden oosten.

Bobke
23 december 2004, 15:04
BTW, moeten de joden in Antwepen niet beter integreren. Ze lopen nog steeds met hun keppeltjes en bakkebaarden.Ze hebben het altijd al gedaan.
Bovendien hoorde ik nog geen enkele jood klagen dat hem een job geweigerd wordt door die vuile racisten.

Peace
23 december 2004, 15:04
Onze Vlaamse jeugd wordt ook telkens radicaler en radicaler!
Dit is de wet van actie en reactie.

De toenemende radicalisering van vooral moslims zal ook tot een radicalisering van de autochtone bevolking leiden. Uiteindelik zullen allochtonen recht tegen autochtonen gaan staan en wordt een ramp onvermijdelijk. Daarom is het van het grootste belang om het kaf van het koren te gaan scheiden. Enkel en alleen het Vlaams Belang is de partij die daar de meest realistische inzichten en mogelijkheden in heeft.

eigeeltje
23 december 2004, 15:05
De moslims moeten zich gewoon aanpassen aan onze waarden en normen. Onze wetten moeten primeren over de wetten van de Islam. En ze moeten zich eindelijk eens gedragen zoals het hoort, want hoe je het draait of keert, ze zijn hier te gast. Als ze zich zo gaan blijven gedragen, in de marge, met hoge criminaliteit, met arrogantie, met alleen maar eisen voor rechten maar vooral geen plichten, met extremer en extremer fundamentalistisch gedrag, etc.... ja, dan gaan wij het probleem niet kunnen oplossen, en dan vrees ik het ergste, namelijk een confrontatie.Door ze weg te stoppen in ghetto's en ze naar ghetto scholen te laten gaan, ben je inderdaad op weg naar een extreme confortatie zoals jij voorstelt. Maar daarom moeten we met hen samenwerken om er SAMEN iets van te maken.

basil
23 december 2004, 15:07
Volgens mij niet Peace. Ik denk dat het vreemdelingenbeleid in België niet perfect is maar toch redelijk gezond is. 1 ding is noodzakelijk om dat te houden: de vrijheid van meninsuiting. Zolang mensen (allochtonen als autochtonen) een publieke uitlaatklep hebben, kunnen er zich minder frustraties opborrelen. Een debat is daarvoor ook heel productief met beide gemeenschappen. Nederland heeft hier, mijn inziens, gefaald. Het is niet omdat er op Nederland 1, Islamitische programma's bestaan, dat de integratie gemakkelijker zal verlopen.

Inderdaad, jarenlang heeft de nederlander gezwegen onder de terreur van de 'correcten', werden partijen verboden die kritiek uitten op de gang van zaken en mensen vervolgd om hun mening.
Hier en daar staan mensen op om de verloedering van de samenleving door de massale immigratie aan te klagen maar zij worden bedreigd of zelfs vermoord door allochtonen of hun sympathisanten.

Vlaanderen mag van geluk spreken een partij als het Vlaams Belang te hebben zodat de onvrede kan gekanaliseerd worden en de vrijheid van mening nog in het stemhokje bestaat.
De vraag is echter: hoelang nog?

Peace
23 december 2004, 15:07
Dat noemen ze nu eenmaal een multiculturele samenleving. Zelf heb ik nooit geen last gehad van mijn ogen die beschadiging opgelopen hebben door het kijken naar een jellaba of ander kledingstuk. Extremisme zit in de persoon niet erbuiten. Het is niet omdat mijn vriend Karim een jellaba draagt, dat hij effectief een extremist is.
Jouw ogen zijn blijkbaar een beetje blind voor de realiteit. Er bestaat geen multiculturele samenleving. De verschillende culturen leven niet met elkaar maar naast elkaar door en de spanningen worden met de dag groter. Het is een multiculturele tijdbom die aan het tikken is.

Bobke
23 december 2004, 15:14
Juist ja8O Klagen over het toenemende extremisme ja dat kan iedereen. Maar er iets tegen ondernemen?
Het voorstel die momenteel circuleert dat Imans moeten preken in het Nederlands is een goeie stap, verder moeten we af van de vooroordelen ten opzichte van moslims, er moet blijvende ,en liefst meer dan nu, begeleiding komen van jongeren ( niet enkel moslim)(tov school, werk, vrije tijd, ...), meer communicatie tussen de verschillende groepen van onze bevolking, ...Is één slaaf per gezin voldoende ?

Antoon
23 december 2004, 15:17
Door ze weg te stoppen in ghetto's en ze naar ghetto scholen te laten gaan, ben je inderdaad op weg naar een extreme confortatie zoals jij voorstelt. Maar daarom moeten we met hen samenwerken om er SAMEN iets van te maken.We hebben niets anders gedaan. Decenia lang. Ze werden zelfs beter behandeld dan onze eigen bevolking. Pas op, ik heb dat altijd toegejuicht, mensen die van zo ver naar hier kwamen, laten we het hen naar hun zin maken.

Maar ik heb mij serieus vergist. Ze hebben er alleen maar van geprofiteerd, om uiteindelijk te worden wat ze vandaag zijn : een lastige vreemde groep mensen die weigert zich te integreren en ons voor al die jaren gewoon stank voor dank geven. Samenwerken mijn kl**en.

Bobke
23 december 2004, 15:17
Door ze weg te stoppen in ghetto's en ze naar ghetto scholen te laten gaan, ben je inderdaad op weg naar een extreme confortatie zoals jij voorstelt. Maar daarom moeten we met hen samenwerken om er SAMEN iets van te maken.En wie heeft ze daar gestopt ?

basil
23 december 2004, 15:20
Jouw ogen zijn blijkbaar een beetje blind voor de realiteit. Er bestaat geen multiculturele samenleving. De verschillende culturen leven niet met elkaar maar naast elkaar door en de spanningen worden met de dag groter. Het is een multiculturele tijdbom die aan het tikken is.

Een sociologische studie die eind de jaren '90 werd uitgevoerd in de US had tot besluit dat 'Amerika een heterogene samenleving is, bestaande uit separaat levende cultuurgroepen die elkaar dulden'.

Door het feit dat wij de immigranten geen aanpassing opleggen, houdt onze manier van samenleven op te bestaan en zal onze cultuur verdwijnen.
Een staat die zichzelf niet respecteert, is gedoemd om te verdwijnen.

Bobke
23 december 2004, 15:24
We hebben niets anders gedaan. Decenia lang. Ze werden zelfs beter behandeld dan onze eigen bevolking. Pas op, ik heb dat altijd toegejuicht, mensen die van zo ver naar hier kwamen, laten we het hen naar hun zin maken.

Maar ik heb mij serieus vergist. Ze hebben er alleen maar van geprofiteerd, om uiteindelijk te worden wat ze vandaag zijn : een lastige vreemde groep mensen die weigert zich te integreren en ons voor al die jaren gewoon stank voor dank geven. Samenwerken mijn kl**en.Er lopen er heus wel een groot aantal rond die daar wel goed in geslaagd zijn en nog amper van jan met de pet te onderscheiden.
Hebben die dan een speciale behandeling gekregen ?
Maar die noemen zij dan weer een "excuus truus". ;-)

Peace
23 december 2004, 15:38
Door ze weg te stoppen in ghetto's en ze naar ghetto scholen te laten gaan, ben je inderdaad op weg naar een extreme confortatie zoals jij voorstelt. Maar daarom moeten we met hen samenwerken om er SAMEN iets van te maken.
Wij kunnen ook inzien dat een samenleving met vreemdelingen niet die verrijking is die men ons steeds voorgespiegeld heeft. Wij kunnen die vreemdelingen die willen integreren splitsen van diegenen die onze samenleving willen radicaliseren. Uiteindelijk houden wij dan een kleine vreemdelingengemeenschap over waarmee wel samengeleefd kan worden en waarmee maar minimale problemen te verwachten zijn.

Wij kunnen het Vlaams Belang de kans geven om een leefbare samenleving met integreerbare vreemdelingen te realiseren.

Antoon
23 december 2004, 15:38
Er lopen er heus wel een groot aantal rond die daar wel goed in geslaagd zijn en nog amper van jan met de pet te onderscheiden.
Hebben die dan een speciale behandeling gekregen ?
Maar die noemen zij dan weer een "excuus truus". ;-)
Als ze allemaal zo waren geweest, dan hadden we nit zo'n last van de moslims. Spijtig genoeg is een groot aantal gedraaid, en ze sleuren heel hun gemeenschap de dieperik in. Maar daar moeten wij toch niet voor boeten, of wat?

Peace
23 december 2004, 15:40
Een sociologische studie die eind de jaren '90 werd uitgevoerd in de US had tot besluit dat 'Amerika een heterogene samenleving is, bestaande uit separaat levende cultuurgroepen die elkaar dulden'.

Door het feit dat wij de immigranten geen aanpassing opleggen, houdt onze manier van samenleven op te bestaan en zal onze cultuur verdwijnen.
Een staat die zichzelf niet respecteert, is gedoemd om te verdwijnen.
Ik ben het niet helemaal met je eens. De spanningen tussen autochtone bevolking en vreemdelingen lopen steeds hoger op tot een climax volgt en er terug orde op zaken wordt gezet. Wij zijn in Europa op een dergelijke confrontatie aan het afstevenen.

Antoon
23 december 2004, 16:13
Ik ben het niet helemaal met je eens. De spanningen tussen autochtone bevolking en vreemdelingen lopen steeds hoger op tot een climax volgt en er terug orde op zaken wordt gezet. Wij zijn in Europa op een dergelijke confrontatie aan het afstevenen.
Dat is inderdaad zo. Bevolkingsgroepen die scherper en scherper tegenover elkaar komen te staan, en tegelijk pakken mensen die hun job verliezen, is een dodelijke combinatie van factoren.

PollyCorrect
23 december 2004, 16:29
Heeft al iemand beschadigingen opgelopen door zonder jellaba rond te lopen?


Ik ben al eens bijna in elkaar geslagen door een schaamhaarbaardaap omdat ik naar zijn sloofje/7e rangsburgervrouwmens, dat 20 meter achter hem slofte in complete zwarte boerka met verstopt gelaat, durfde te KIJKEN!

Die vent die had zo'n haat in zijn ogen dat ik er hartkloppingen van kreeg en snel weggerend ben.

Niks mee aan te vangen die lui.

Bobke
23 december 2004, 17:04
Als ze allemaal zo waren geweest, dan hadden we nit zo'n last van de moslims. Spijtig genoeg is een groot aantal gedraaid, en ze sleuren heel hun gemeenschap de dieperik in. Maar daar moeten wij toch niet voor boeten, of wat?Absoluut niet, dat is een probleem dat ze zelf zullen moeten oplossen.
Door hun standpunten te radicaliseren bereiken ze eerder het omgekeerde.

Antoon
23 december 2004, 17:04
Ik ben al eens bijna in elkaar geslagen door een schaamhaarbaardaap omdat ik naar zijn sloofje/7e rangsburgervrouwmens, dat 20 meter achter hem slofte in complete zwarte boerka met verstopt gelaat, durfde te KIJKEN!

Die vent die had zo'n haat in zijn ogen dat ik er hartkloppingen van kreeg en snel weggerend ben.

Niks mee aan te vangen die lui.
Interessant dat je zoiets schrijft. het is mij ook overkomen, maar ik durf het niet te vertellen want de mensen geloven mij niet. Dan gaan ze beweren dat ik een groep stigmatiseer door verhalen te verzinnen. Maar echtig waar : Ik zat in Zurich op mijn vliegtuig te wachten (de luchthaven heet daar 'kloten', even terzijde).

Op een zeker moment lopen passagiers langs die net uit Teheran kwamen. Ik keek naar zo'n wandelende spook. Je weet wel, een vrouw die helemaal bedekt was met een zwart laken, van top tot teen. Ik keek ernaar omdat ik niet zo gewoon was van zo'n klederdracht te zien. Haar man keek naar mij en begon te roepen in zijn taal. Volgens mij schold hij mijn huid vol.

Peace
23 december 2004, 17:47
BTW, moeten de joden in Antwepen niet beter integreren. Ze lopen nog steeds met hun keppeltjes en bakkebaarden.
Wanneer Joden in Antwerpen een probleem voor onze eigen samenleving vormen dan moeten wij ook hun kunnen dwingen om te kiezen tussen hun cultuur en het leven hier.
Het is echter juist een feit dat er bijna nooit een negatief signaal uit de hoek van de Joden in belgië komt. Die groep heeft zich perfect weten te integreren zonder te assimileren.

In tegenstelling tot de Joden zijn grote groepen moslims echter niet bereid om te integreren en zeker niet te assimileren. Daaruit moet de volgtrekking gehaald worden dat een samenleving in het westen met deze mensen niet mogelijk is.

sinan123
23 december 2004, 17:49
In tegenstelling tot de Joden zijn grote groepen moslims echter niet bereid om te integreren en zeker niet te assimileren.

Ze zijn heel erg geintegreerd, ze lopen nog met kleding uit het midden-oosten. Ook staat duidelijk in de Torah dat niet Joden en vrouwen dieren zijn.

Voor de rest heb ik niks tegen joden. Ik ken heel veel joodse mensen.

sinan123
23 december 2004, 17:50
Ik ben al eens bijna in elkaar geslagen door een schaamhaarbaardaap omdat ik naar zijn sloofje/7e rangsburgervrouwmens, dat 20 meter achter hem slofte in complete zwarte boerka met verstopt gelaat, durfde te KIJKEN!
Zielige man.

Peace
23 december 2004, 17:57
Ze zijn heel erg geintegreerd, ze lopen nog met kleding uit het midden-oosten. Ook staat duidelijk in de Torah dat niet Joden en vrouwen dieren zijn.

Voor de rest heb ik niks tegen joden. Ik ken heel veel joodse mensen.
Er is wel een groot verschil of in de Tora staat dat niet Joden en vrouwen dieren zijn of dat je ze gelijk grote groepen moslims dat doen, ook echt als dieren behandelt.

Mijn voorstel is dat godsdiensten die in het westen willen geaccepteerd en erkend worden zich moeten zuiveren van zaken die niet overeen komen met onze wetten en onze westerse denkbeelden van menselijkheid. Dit geldt overigens voor all godsdiensten ook voor de onze wanneer daar dergelijke dingen in staan. Een Godsdienst die dat niet kan of wil aanpassen moet niet het recht krijgen om hier erkend te worden. De islam bijvoorbeeld zou op basis van deze regels geen enkele kans maken in het westen. Die godsdienst gaat op enorm veel vlakken lijnrecht in tegen onze moraal voorstellingen en onze wetten. Deze godsdienst gaat gewoon in tegen de beginselverklaring van de rechten van de mens.

Meia noite
23 december 2004, 18:12
Vandaag, 11:51 #3 (http://forum.politics.be/showpost.php?p=844837&postcount=3) Antoon (http://forum.politics.be/member.php?u=300) vbmenu_register("postmenu_844837", true);
Forumoscar: Quiz-beheer
Permanent Vertegenwoordiger VN

Ik weet niet hoe jij merkt dat het bij ons beter is. Ik zie alleen maar meer en meer moslims met jellaba, imam-potske en baard rondlopen. Laat staan de moslima's met hoofddoek die als paddestoelen uit de grond lijken te groeien. Op een paar jaar tijd zijn veel van onze stadswijken en dorpjes met die extremistische fundamentalisten vol gelopen. In ieder geval hun uiterlijk. En kom me nu niet vertellen dat het niet betekent dat ze extremistisch zijn geworden, want vroeger liepen de meeste van die mensen er nog min of meer 'normaal' bij.




Iedereen is toch vrij te dragen wat hij wil zeker, kledij staat toch niet gelijk aan al dan niet extremist zijn?
Overigens valt het mij op dat het vooral rechts is dat mensen stigmatiseert op basis van het uiterlijk.
Gisterennacht passeerde ik zo drie 'white pride pubertjes' die er blijkbaar de grootste lol in hadden dranghekkens omver te gooien op straat. Toen ik daar een opmerking over maakte, begonnen ze mij direct de huid vol te schelden met 'vuile anarschist, links crapuul' ed moois. Ik denk niet dat ik een extremist ben, Het enige waar ze hun schelpartijen kunnen op baseren is dat ik er niet deftig uitzie, toevallig een anarchy-shirt aanhad en er mss wat links uitzie met mijn lang haar.

Peace
23 december 2004, 19:03
Vandaag, 11:51 #3 (http://forum.politics.be/showpost.php?p=844837&postcount=3) Antoon (http://forum.politics.be/member.php?u=300) vbmenu_register("postmenu_844837", true);
Forumoscar: Quiz-beheer
Permanent Vertegenwoordiger VN

Ik weet niet hoe jij merkt dat het bij ons beter is. Ik zie alleen maar meer en meer moslims met jellaba, imam-potske en baard rondlopen. Laat staan de moslima's met hoofddoek die als paddestoelen uit de grond lijken te groeien. Op een paar jaar tijd zijn veel van onze stadswijken en dorpjes met die extremistische fundamentalisten vol gelopen. In ieder geval hun uiterlijk. En kom me nu niet vertellen dat het niet betekent dat ze extremistisch zijn geworden, want vroeger liepen de meeste van die mensen er nog min of meer 'normaal' bij.




Iedereen is toch vrij te dragen wat hij wil zeker, kledij staat toch niet gelijk aan al dan niet extremist zijn?
Overigens valt het mij op dat het vooral rechts is dat mensen stigmatiseert op basis van het uiterlijk.
Gisterennacht passeerde ik zo drie 'white pride pubertjes' die er blijkbaar de grootste lol in hadden dranghekkens omver te gooien op straat. Toen ik daar een opmerking over maakte, begonnen ze mij direct de huid vol te schelden met 'vuile anarschist, links crapuul' ed moois. Ik denk niet dat ik een extremist ben, Het enige waar ze hun schelpartijen kunnen op baseren is dat ik er niet deftig uitzie, toevallig een anarchy-shirt aanhad en er mss wat links uitzie met mijn lang haar.
Je kunt wel degelijk door je klederdracht laten zien dat je een extremist bent. Neem bijvoorbeeld het habijt van de Kukluxclan. Als je met een dergelijk habijt in een vreemdelingenwijk gaat rondslenteren moet je er niet verbaasd over zijn als je troubelles krijgt.

Gelijk de toestand nu aan het evolueren is moet je er eveneens binnen een aantal jaren niet verbaast over zijn dat je gemassacreerd wordt als je er zijn midden oosters rondloopt.

Wanneer je naar een ander land gaat en daar wenst geaccepteerd te worden zul je je moeten integreren in die samenleving of er gewoon weg blijven.


De hele problematiek rond het vreemdelingenbeleid is er enkel en alleen kunnen ontstaan door de grote mate van tollerantie dat men de vreemdelingen heeft toegedacht. Men had deze mensen onmiddelijk op de realiteit moeten wijzen en een beleid moeten voeren, waarbij ze ofwel zich totaal assimileerden met de plaatselijke bevolking ofwel zondermeer werden uitgewezen. Op deze wijze waren de huidige toestanden nooit kunnen ontstaan.

Wreker
23 december 2004, 22:01
Ze zijn heel erg geintegreerd, ze lopen nog met kleding uit het midden-oosten. Ook staat duidelijk in de Torah dat niet Joden en vrouwen dieren zijn.

Voor de rest heb ik niks tegen joden. Ik ken heel veel joodse mensen. Ik dacht dat ze in Europese kledij rondliepen. Ze dragen nette maatpakken en westerse hoeden. hun vrouwen zien er ook zeer westers en verzorgd uit.

Enkel de religieuzen onder hen, die tot de orthodoxen behoren en waarvan we in Antwerpen een kleine concentratie hebben, hebben een speciaal hoofddeksel op.

De Joodse gemeenschap telt in geheel Belgie al 40 jaar lang ongeveer 40.000 mensen, en dit blijft stabiel, onder meer door assimilatie. Ze bekeren geen andere mensen en hun wijken behoren tot de veiligste van de stad.

De moslims daarentegen zijn veroveraars die de autochtone bevolking systematisch etnisch wegzuiveren uit de steden en die op amper 40 jaar van hooguit een paar duizend tot meer dan 400.000 exemplaren zijn aangegroeid, het tienvoudige van de ganse Joodse gemeenschap die geheel die periode constant bleef.

De Joden vormen een heilbrengende symbiont, de islamieten zijn daarentegen een extreem parasiterende en ziekmakende kanker die zich razendsnel uitbreidt en die het lichaam van onze samenlving geheel overwoekert en uit is op de totale vernietiging van onze samenleving.

Wreker
23 december 2004, 22:10
De hele problematiek rond het vreemdelingenbeleid is er enkel en alleen kunnen ontstaan door de grote mate van tollerantie dat men de vreemdelingen heeft toegedacht. Men had deze mensen onmiddelijk op de realiteit moeten wijzen en een beleid moeten voeren, waarbij ze ofwel zich totaal assimileerden met de plaatselijke bevolking ofwel zondermeer werden uitgewezen. Op deze wijze waren de huidige toestanden nooit kunnen ontstaan.
In 1964 werden de kutakkoorden getekend met de moslimlanden, zonder de bevolking te kennen.

In 1974 werd de gezinshereniging goedgekeurd, in volle crisis, zonder de bevolking te kennen.

In 2004 besloten dezelfde plutocraten om tegen de wil van de bevolking de deur open te zetten voor kutland Turkije waar geen enkele Europeaan een boodschap aan heeft.

Men vraagt gewoon dat de bevolking ondergronds gaat en zich in verzetscellen gaat organiseren. We zullen de komende jaren nog veel "gekke" dingen gaan meemaken.

Wreker
23 december 2004, 22:16
In Antwerpen lopen in elk geval meer hoofddoeken rond dat ik in turkije heb zien op straat lopen. In Casablanca blijken er minder hoofddoeken en meer minirokken rond te lopen dan in Brussel. Maar het kan hier nog beter natuurlijk: aan Iran en Saoudi Arabie en Afghanistan kunnen we nog een puntje zuigen!
Die radicalisering is geen fenomeen dat enkele individuen bedacht hebben of een "mode". Het is een goed georchestreerd iets dat gedirigeerd wordt vanuit Saudi Arabië en elders.