PDA

View Full Version : Wat denkt U bij het zien van deze foto?


Turkse Nederlander
23 december 2004, 19:39
http://members.home.nl/twgoedhart/dd.jpg

Welke gevoelens komen bij je naar boven?

Er zijn Joden die tegen de staat Israel zijn, maar zo een foto heb ik nog nooit eerder gezien.

Andro
23 december 2004, 19:43
Hij zal het koud hebben zeker.:roll:

Gorefest
23 december 2004, 19:51
http://members.home.nl/twgoedhart/dd.jpg

Welke gevoelens komen bij je naar boven?

Er zijn Joden die tegen de staat Israel zijn, maar zo een foto heb ik nog nooit eerder gezien. Die 'die-hard'-kolonisten gingen ook allemaal met een jodenster rondlopen als protest tegen hun uitwijzingsbeleid.

Shizie
23 december 2004, 19:56
mensen zoals hem worden gehaat in Israel, want ortodoxale joden leven van de samenleving en werken niet. Meestal zijn zij achterlijk en krijgen 1 kind per jaar..

Gorefest
23 december 2004, 20:15
mensen zoals hem worden gehaat in Israel, want ortodoxale joden leven van de samenleving en werken niet. Meestal zijn zij achterlijk en krijgen 1 kind per jaar.. Hoe die gasten hun ideologie insteekt weet ik niet, maar dat ze serieus extreem zijn (op het gevaarlijke af) weet ik wel.

Haiduc
23 december 2004, 20:17
Hoe kan je nu oordelen?

Misschien heeft iemand de arme man zijn vlag net in de fik gestoken ;)

Flippend Rund
23 december 2004, 20:22
Wel, hij heeft blijkbaar kritiek op Israel, wat hem per definitie een anti-semiet maakt. 8)

kelt
23 december 2004, 20:23
Het is deze "folkloristische" minderheid die totnogtoe op de "kantelpartijtjes" stemmen,die onnoemelijk zwaar gewogen hebben op de politiek.Steeds waren zij nodig om een politieke meerderheid,en dus een regering te kunnen vormen.

De Israelische Labour-partij(onder Shimon Perez) heeft haar lesje lang geleden al geleerd,en zit liever in de oppositie dan daarmee een regering te vormen.

En nu,denk ik,hoop ik,heeft ook Likoed (onder Ariel Sharon)uiteindelijk de hoop opgegeven iets konstruktiefs aan te kunnen richten met dergelijke figuren.

Vergeet niet,Ariel Sharon ziet er heden ten dage niet zo meer uit,maar ooit was hij een felle brigade-generaal (Sinai-oorlog) en minister van defensie(Libanon-periode in '82)
Meer dan ooit weet hij de beperkingen en de kosten van het bedrijven van politiek met behulp van militairen.

Die folklore-joden willen dat niet geweten hebben.......

:roll:

Wreker
23 december 2004, 21:01
http://members.home.nl/twgoedhart/dd.jpg

Welke gevoelens komen bij je naar boven?

Er zijn Joden die tegen de staat Israel zijn, maar zo een foto heb ik nog nooit eerder gezien.
Het kan zowel een extreem pacifistische orthodoxe Jood zijn, zoals die bij het stervensbed van Arafat kwamen bidden, of het kan ook een "zionistische" orthodoxe Jood zijn die vindt dat Sharon Israel te grabbel gooit aan de Palestijen.

Beide soorten bestaan.

groene flamingant
23 december 2004, 22:59
http://members.home.nl/twgoedhart/dd.jpg

Welke gevoelens komen bij je naar boven?

Er zijn Joden die tegen de staat Israel zijn, maar zo een foto heb ik nog nooit eerder gezien.
Uit de foto meen ik inderdaad af te leiden dat het een pacifistische jood is. Het is een strekking binnen het orthodoxe jodendom die zich op hun godsdienst baseert om te politiek van Israël tegenover de Palestijnen te verwerpen. Zij erkennen Israël ook niet en zeggen dat alleen de Messias de joden naar Israël kan laten terugkeren. Zij nemen het actief op voor de Palestijnen en baseren zich daarvoor ook op de humanistische waarden van het jodendom.
Meer informatie over deze strekking binnen het jodendom (en méér foto's van brandende vlaggen) vindt je hier: www.nkusa.org/activities/demonstrations/israeliday.cfm (http://www.nkusa.org/activities/demonstrations/israeliday.cfm)
Of hier: www.jewsagainstzionism.com (http://www.jewsagainstzionism.com)

nadine
23 december 2004, 23:17
Uit de foto meen ik inderdaad af te leiden dat het een pacifistische jood is. Het is een strekking binnen het orthodoxe jodendom die zich op hun godsdienst baseert om te politiek van Israël tegenover de Palestijnen te verwerpen. Zij erkennen Israël ook niet en zeggen dat alleen de Messias de joden naar Israël kan laten terugkeren. Zij nemen het actief op voor de Palestijnen en baseren zich daarvoor ook op de humanistische waarden van het jodendom.
Meer informatie over deze strekking binnen het jodendom (en méér foto's van brandende vlaggen) vindt je hier: www.nkusa.org/activities/demonstrations/israeliday.cfm (http://www.nkusa.org/activities/demonstrations/israeliday.cfm)
Of hier: www.jewsagainstzionism.com (http://www.jewsagainstzionism.com) Je wordt met de post hilarischer... Omdat die vent een vlag verbrandt is het een pacifist :lol:, dat is zeker de banale logica van de Groen!en ;-)

Die strekking vertegenwoordigt alleen maar een paar geflipte Rabbis en die zijn even extremistisch als de islamisten. Alleen de Messias :lol: .... waar was HUN Messias tijdenss de Shoah... ? Het zijn eigenlijk niet meer dan een ander soort kamikazes buiten dat ze de ganse joodse wereld willen opblazen met hun zever...
Onlangs werden er van die troep nog een paar aangevallen oor arabieren, maar die zijn ondertussen al geen lid meer van die club.

groene flamingant
24 december 2004, 00:33
Je wordt met de post hilarischer... Omdat die vent een vlag verbrandt is het een pacifist :lol:, dat is zeker de banale logica van de Groen!en ;-)
Beleefd blijven kerel. Je beledigende taal begint mij stilaan tegen te steken. Als je niet akkoord gaat met mijn standpunt, geef dan argumenten. OK?

Die strekking vertegenwoordigt alleen maar een paar geflipte Rabbis en die zijn even extremistisch als de islamisten.
Ze gebruiken dan tenminste hun godsdienst niet om een bezetting goed te praten. Verder zeg ik alleen maar wie ze zijn en daar hou ik het bij! OK?

Alleen de Messias :lol: .... waar was HUN Messias tijdenss de Shoah... ?
Vraag het hen zelf!

nadine
24 december 2004, 00:39
Beleefd blijven kerel. Je beledigende taal begint mij stilaan tegen te steken. Als je niet akkoord gaat met mijn standpunt, geef dan argumenten. OK? Zeg meisken,
wat argumenten betreft ben je wel onovertroffen:
Uit de foto meen ik inderdaad af te leiden dat het een pacifistische jood is

Dat mijn repliek daarop natuurlijk wat hard aankomt bij een "pacifist" kan ik best begrijpen hoor. LOL.

groene flamingant
24 december 2004, 01:32
Zeg meisken,
wat argumenten betreft ben je wel onovertroffen:
Uit de foto meen ik inderdaad af te leiden dat het een pacifistische jood is

Dat mijn repliek daarop natuurlijk wat hard aankomt bij een "pacifist" kan ik best begrijpen hoor. LOL.
Dat sloeg enkel op het feit dat zijn strekking de Israëlische bezettingspolitiek veroordeelt en niet op die vlag. Nu goed?

nadine
24 december 2004, 01:44
Dat sloeg enkel op het feit dat zijn strekking de Israëlische bezettingspolitiek veroordeelt en niet op die vlag. Nu goed? Ik geloof dat je het nog niet goed door hebt wat je geschreven hebt:
Uit de foto meen ik inderdaad af te leiden dat het een pacifistische jood is
http://members.home.nl/twgoedhart/dd.jpg

en wat is er pacifistisch aan iemand die de Messias wil gebruiken om gans de streek te gaan bezetten wanneer die komt?
Moest ik van jou zijn dan zou ik het hierbij laten want je valt elke keer lager en lager ;-)

Meia noite
24 december 2004, 03:30
Euhm Nadine, ik ga mij niet moeien in de discussie of groene_flamingant nu argumenten aanhaalt of niet, maar hij heeft wel gelijk.

De ultra-orthodoxe Joden zijn idd heel vaak antizionistisch en pacifistisch vanuit hun geloofsovertuiging.

Niet zomaar beginnen schelden dus

JusticeLover
24 december 2004, 04:58
http://members.home.nl/twgoedhart/dd.jpg

Welke gevoelens komen bij je naar boven?

Er zijn Joden die tegen de staat Israel zijn, maar zo een foto heb ik nog nooit eerder gezien.
Dat er ook verstandige joden zijn op aarde. Zulke joden moet men internationaal steunen.

nadine
24 december 2004, 10:49
Dat er ook verstandige joden zijn op aarde. Zulke joden moet men internationaal steunen. Er zijn ook verstandige turken op aarde die de armeense genocide erkennen. Zulke turken moet men internationaal steunen.

nadine
24 december 2004, 10:53
Euhm Nadine, ik ga mij niet moeien in de discussie of groene_flamingant nu argumenten aanhaalt of niet, maar hij heeft wel gelijk.

De ultra-orthodoxe Joden zijn idd heel vaak antizionistisch en pacifistisch vanuit hun geloofsovertuiging.

Niet zomaar beginnen schelden dus die groen!e flamingant geeft een domme commentaar. Hij wordt in zijn hemd gezet, want hij denkt zich toch zo superieur aan iedereen, omdat hij misschien ooit eens op een kieslijstje stond.

En wat is jouw definitie van pacifistisch, dezelfde als die groen!e: de staat Israël vernietigen? Als jij dat pacifistisch noemt? Amaai. Hitler was volgens dezelfde logica dan ook een superpacifist zeker???

De schoofzak
24 december 2004, 11:13
Wat ik denk als ik die foto zie?

Ik haat extremistiche godsdienstfanaten, ik doe niet meer dan ze dulden omdat ze hun rechten als burgers hebben, maar voor de rest vind ik ze even erg als andere extremisten zoals vb. sommigen (sommigen) in het Vlaams Bekak.

Maar ik denk bij die foto er wel het volgende bij: zou een Palestijn die zijn kritiek uit en een Palestijnse vlag verbrandt "niet veel erger zijn vingers verbranden"? Ik zou het alleszins aan geen enkele Palestijn aanraden om het eens te proberen.

Antoon
24 december 2004, 11:19
http://members.home.nl/twgoedhart/dd.jpg

Welke gevoelens komen bij je naar boven?

Er zijn Joden die tegen de staat Israel zijn, maar zo een foto heb ik nog nooit eerder gezien.
Er zijn Joden tegen Israel, net als er Turken tegen Turkije en Amerikanen tegen Amerika zijn.

Deze foto toont alvast het democratisch karakter van Israel. Probeer dat maar eens in Turkije te doen. Je wordt ter plaatse geëxecuteerd.

Andro
24 december 2004, 11:40
Probeer dat maar eens in Turkije te doen. Je wordt ter plaatse geëxecuteerd.
Wordt je voor zo iets belachelijk geëxecuteerd in Turkije? 8O

HerrUU
24 december 2004, 11:48
http://members.home.nl/twgoedhart/dd.jpg

Welke gevoelens komen bij je naar boven?

Er zijn Joden die tegen de staat Israel zijn, maar zo een foto heb ik nog nooit eerder gezien.
Dat diene mens zijn vlag in brand staat? Het waarom kan je uit zo'n foto niet afleiden.

HerrUU
24 december 2004, 11:49
Wordt je voor zo iets belachelijk geëxecuteerd in Turkije? 8O
Is ook strafbaar in België hoor, je mag niet zomaar een vlag in de fik steken. Da's vrije meningsuiting en daar zullen we hier hard tegen optreden :rofl:

Turkse Nederlander
24 december 2004, 15:00
Er zijn Joden tegen Israel, net als er Turken tegen Turkije en Amerikanen tegen Amerika zijn.

Deze foto toont alvast het democratisch karakter van Israel. Probeer dat maar eens in Turkije te doen. Je wordt ter plaatse geëxecuteerd.Wie zegt dat dat in Israel plaats vindt? Ik denk eerder dat dat in een Europees land plaatsvind. Er zijn veel Joden die tegen de staat Israel zijn. Volgens hen is een Joodse staat verboden totdat de messias komt. Deze Joden weigeren dan ook in Israel te leven.

Wat betreft de executie in Turkije, een aantal jaren geleden was er een voetbalwedstrijd tussen Galatasaray en Leeds United in Istanbul. De Leeds supporters besloten in Istanbul Turks geld en de Turkse vlag in brand te steken. Ook werd de reet afgeveegd met de Turkse vlag. Hierop reageerden Turken van de straat en er ontstond ruzie. Twee Britten werden hierbij neergestoken.

nadine
24 december 2004, 15:05
Wie zegt dat dat in Israel plaats vindt? Ik denk eerder dat dat in een Europees land plaatsvind. Er zijn veel Joden die tegen de staat Israel zijn. Volgens hen is een Joodse staat verboden totdat de messias komt. Deze Joden weigeren dan ook in Israel te leven.

Wat betreft de executie in Turkije, een aantal jaren geleden was er een voetbalwedstrijd tussen Galatasaray en Leeds United in Istanbul. De Leeds supporters besloten in Istanbul Turks geld en de Turkse vlag in brand te steken. Ook werd de reet afgeveegd met de Turkse vlag. Hierop reageerden Turken van de straat en er ontstond ruzie. Twee Britten werden hierbij neergestoken. Ziet ge wel: de doodstraf en dan nog in het publiek!

democratsteve
24 december 2004, 16:01
Wordt je voor zo iets belachelijk geëxecuteerd in Turkije? 8O
Hij vergiste zich. Waarschijlijk bedoelde hij Amerika. 8)
Daar moet je vandaag niet eens de vlag verbranden. Kritiek op het beleid is genoeg om in jail te belanden. Zelfs als je nog maar een kind van 11 jaar bent.

Dixie
24 december 2004, 16:14
die laffe turken hebben voor alles een excuus om te moorden (2 doden waren gewone huisvaders geen relschoppers)

JusticeLover
24 december 2004, 16:16
Er zijn ook verstandige turken op aarde die de armeense genocide erkennen. Zulke turken moet men internationaal steunen.
8O

Het woord genocide past niet. Het was een tragedie.

JusticeLover
24 december 2004, 16:17
Er zijn Joden tegen Israel, net als er Turken tegen Turkije en Amerikanen tegen Amerika zijn.

Deze foto toont alvast het democratisch karakter van Israel. Probeer dat maar eens in Turkije te doen. Je wordt ter plaatse geëxecuteerd.


Democratische karakter van Israël :roll:

groene flamingant
24 december 2004, 16:25
Ik geloof dat je het nog niet goed door hebt wat je geschreven hebt:
Uit de foto meen ik inderdaad af te leiden dat het een pacifistische jood is
http://members.home.nl/twgoedhart/dd.jpg

en wat is er pacifistisch aan iemand die de Messias wil gebruiken om gans de streek te gaan bezetten wanneer die komt?
Moest ik van jou zijn dan zou ik het hierbij laten want je valt elke keer lager en lager ;-)
Ik denk niet dat de Messias zich bezig houdt met bezettingspolitiek. Voor God of de Messias is iedereen gelijk. 8)

Antoon
24 december 2004, 16:35
Democratische karakter van Israël :roll:
Vergeleken met Turkije? Eeuwen voorsprong op gebied van democratie.

Antoon
24 december 2004, 16:35
8O

Het woord genocide past niet. Het was een tragedie.
2 miljoen mensen van een zelfde volk uitroeien heet een genocide.

De schoofzak
24 december 2004, 16:36
Wat ik denk als ik die foto zie?

Ik haat extremistiche godsdienstfanaten, ik doe niet meer dan ze dulden omdat ze hun rechten als burgers hebben, maar voor de rest vind ik ze even erg als andere extremisten zoals vb. sommigen (sommigen) in het Vlaams Bekak.

Maar ik denk bij die foto er wel het volgende bij: zou een Palestijn die zijn kritiek uit en een Palestijnse vlag verbrandt "niet veel erger zijn vingers verbranden"? Ik zou het alleszins aan geen enkele Palestijn aanraden om het eens te proberen.
Ge moet mij wreed verekskuzeren dat ik mezelf citeer.
Maar ik zou wel eens wat kommentaar willen vernemen van sommigen hier die zo nogal de Plattestijnen verdedigen in andere draden: zou dat te riskeren zijn daar?

Peace
24 december 2004, 16:52
http://members.home.nl/twgoedhart/dd.jpg

Welke gevoelens komen bij je naar boven?

Er zijn Joden die tegen de staat Israel zijn, maar zo een foto heb ik nog nooit eerder gezien.
Mijn eerste gedachte was dat ik hem de Beligische vlag ook nog wil aanbieden om zich aan te verwarmen.

JusticeLover
24 december 2004, 16:58
die laffe turken hebben voor alles een excuus om te moorden (2 doden waren gewone huisvaders geen relschoppers)

Toon mij bewijzen dat ze gewone supporters waren. Engelsen kunnen overal den stoere boy uithangen maar als ze in Turkije met Turkse vlag hun gat afvegen .. jah dan kan ik gerust zeggen dat die Britten geen lafaards waren.

Mustapha
24 december 2004, 17:08
De echte Joden die leven volgens de letter van de tora, zijn tegen de staat Israel op dit moment.
Omdat zij wachten tot de verlosser op aarde verschijnt, dan pas gaan zij over tot het stichten van de staat Israel.

Maar zolang de verlosser er niet is, is de staat Israel onwettig en in strijd met hun geloof.

JusticeLover
24 december 2004, 17:09
Vergeleken met Turkije? Eeuwen voorsprong op gebied van democratie.Turkije voldoet aan criteria van Kopenhagen. Daarom mogen ze ook beginnen met de EU te onderhandelen.

In Israel is er enkel democratie voor joden. Maar het is wel grappig. Israel en democratie :-D :-D :-o Dat zijn woorden die niet passen bij elkaar.

De (p)Israelieten in West-Israel ook Verenigde Staten van Amerika genoemd zorgen voor het geld in East-Israël het huidige gebied dat bezet wordt gehouden door een volk die nooit een stuk heeft verdient van de Allemachtige. Als ze een land hebben doen ze dat met geweld. Door kinderen te vermoorden kunnen ze grond hebben maar de mensheid weet dat het niet zo zal blijven.

Jullie zijn gewoon vervloekt man.

R. Heydrich
24 december 2004, 17:21
Je wordt met de post hilarischer... Omdat die vent een vlag verbrandt is het een pacifist :lol:, dat is zeker de banale logica van de Groen!en ;-)

Die strekking vertegenwoordigt alleen maar een paar geflipte Rabbis en die zijn even extremistisch als de islamisten. Alleen de Messias :lol: .... waar was HUN Messias tijdenss de Shoah... ? Het zijn eigenlijk niet meer dan een ander soort kamikazes buiten dat ze de ganse joodse wereld willen opblazen met hun zever...
Onlangs werden er van die troep nog een paar aangevallen oor arabieren, maar die zijn ondertussen al geen lid meer van die club.

Hahahaha...zo zie je dat niet alle "pijpekrullen'" zionisten zijn. Kijk maar eens even op deze site: www.jewsnotzionists.org

nadine
24 december 2004, 17:22
Ik denk niet dat de Messias zich bezig houdt met bezettingspolitiek. Voor God of de Messias is iedereen gelijk. 8) Dat kunt ge toch van Allah en Mohammedtje niet zeggen of wel hebt ge de Koran nog niet eens doorbladert: het gaat er alleen over discriminatie over andersgelovigen of niet-gelovigen en dan nog eens over bezetting van zoveel mogelijk land van de kafirs!

R. Heydrich
24 december 2004, 17:23
Vergeleken met Turkije? Eeuwen voorsprong op gebied van democratie.

Daarom dat er géén burgelijk huwelijk is in Pisraël. :roll:

nadine
24 december 2004, 17:27
Turkije voldoet aan criteria van Kopenhagen. Daarom mogen ze ook beginnen met de EU te onderhandelen.

In Israel is er enkel democratie voor joden. Maar het is wel grappig. Israel en democratie :-D :-D :-o Dat zijn woorden die niet passen bij elkaar.

De (p)Israelieten in West-Israel ook Verenigde Staten van Amerika genoemd zorgen voor het geld in East-Israël het huidige gebied dat bezet wordt gehouden door een volk die nooit een stuk heeft verdient van de Allemachtige. Als ze een land hebben doen ze dat met geweld. Door kinderen te vermoorden kunnen ze grond hebben maar de mensheid weet dat het niet zo zal blijven.

Jullie zijn gewoon vervloekt man. En denk je dat deze post ook voldoet aan de criteria van Kopenhagen. Het bewijst dat een zekere EL Turco een vuile racist is. Van dat gespuis hebben we al voldoende in Europa, laat die nieuwe racisten dan maar buiten blijven! En wanneer gaab de genocidaire turken stoppen met de bezetting van Kurdistan, Armenië en Europa dat ze onrechtmatig bezet houden sinds 1453, alles met zovele massamoorden gepaard gaande?

groene flamingant
24 december 2004, 17:30
Ge moet mij wreed verekskuzeren dat ik mezelf citeer.
Maar ik zou wel eens wat kommentaar willen vernemen van sommigen hier die zo nogal de Plattestijnen verdedigen in andere draden: zou dat te riskeren zijn daar?Waarschijnlijk zou het niet echt geapprecieerd worden, maar ik heb, zonder moeilijk te willen doen, eerlijk gezegd nog nooit gehoord van een Palestijn die zelfs nog maar zou overwegen om de vlag van zijn land te verbranden. Ik meen dat de Palestijnen iets teveel gehecht zijn aan hun land om zoiets te doen. Uw vraag is dus eigenlijk ook een beetje het antwoord.

Turkse Nederlander
24 december 2004, 17:30
Hahahaha...zo zie je dat niet alle "pijpekrullen'" zionisten zijn. Kijk maar eens even op deze site: www.jewsnotzionists.org (http://www.jewsnotzionists.org/)Interessante site. Hier is de introductietext van de site:

Contrary to common perception, Jewish anti-Zionism is not restricted exclusively to the well know Jewish anti-Zionist movements such as Satmar (http://www.jewsnotzionists.org/satmar.htm) and Neturei Karta. (http://nkusa.org:8282/ss?click&nkusa.org&3f9a86c2/)

There are in fact many Jewish movements, groups and organizations whose ideology regarding Zionism and the so-called "State of Israel" is that of the unadulterated Torah position that any form of Zionism is heresy and that the existence of the so-called "State of Israel" is illegitimate.

No one has had to create any antagonism between our Torah and Zionism because such antagonism exists by virtue of the essence of Judaism itself, which can never tolerate the heresy of Zionism.

Zionism is wrong from the Torah viewpoint, not because many of its adherents are lax in practice or even anti-religious, but because its fundamental principle conflicts with the Torah.

Unfortunately, due to many undesirable factors, the view of Torah-true Jewry has been concealed from the general public.

We, the staff at www.jewsnotzionists.org (http://www.jewsnotzionists.org/) are delighted that with the advance in media technology a substantial benefit to researchers, students, and the general public has been made available. We are elated at the advantage which the internet provides for the presentation of and accessibility to a position so widely held yet so deliberately ignored by many a Zionist-inclined medium.

It is our hope that the information presented on this site will be of benefit to all and that we soon merit the peaceful dismantlement of the so-called "State of Israel" and that Jewish-Muslim brotherhood be restored as prior to the arrival of the Zionist scheme on the global scene.

http://www.jewsnotzionists.org/images/nklinkgif.gif

JusticeLover
24 december 2004, 17:41
En denk je dat deze post ook voldoet aan de criteria van Kopenhagen. Het bewijst dat een zekere EL Turco een vuile racist is. Van dat gespuis hebben we al voldoende in Europa, laat die nieuwe racisten dan maar buiten blijven! En wanneer gaab de genocidaire turken stoppen met de bezetting van Kurdistan, Armenië en Europa dat ze onrechtmatig bezet houden sinds 1453, alles met zovele massamoorden gepaard gaande?
Mijn woorden zijn niet racistisch. Ik heb geen enkel haat tegen non-zionistische joden. Zolang dat de zionisten niet stoppen met hun gespuis zal mijn haat maar blijven groeien tegenover hen.

Welke gebieden houdt Turije bezet? De vraag moet zijn: welke gebieden zijn van de Turken afgepakt. Na de Wereldoorlog zijn de Turken nog zwaarder dan de Duitsers afgestraft.

De schoofzak
24 december 2004, 17:43
Waarschijnlijk zou het niet echt geapprecieerd worden, maar ik heb, zonder moeilijk te willen doen, eerlijk gezegd nog nooit gehoord van een Palestijn die zelfs nog maar zou overwegen om de vlag van zijn land te verbranden. Ik meen dat de Palestijnen iets teveel gehecht zijn aan hun land om zoiets te doen. Uw vraag is dus eigenlijk ook een beetje het antwoord.
Dat is een zeer overwogen en doordachte zin-geving van vrije meningsuiting: er is niemand die het tegendeel wenst te zeggen.

Antoon
24 december 2004, 17:47
Welke gebieden houdt Turije bezet?
Koerdistan. En de Koerden worden er ontzettend slecht behandeld. Naast Koerdistan is Palestina een attractiepark van Disney.

En dan gaan we maar zwijgen over de miljoenen Armeniërs die uitgeroeid zijn door de Turken.

JusticeLover
24 december 2004, 17:56
Koerdistan. En de Koerden worden er ontzettend slecht behandeld. Naast Koerdistan is Palestina een attractiepark van Disney.

En dan gaan we maar zwijgen over de miljoenen Armeniërs die uitgeroeid zijn door de Turken.
ahaahah

Ik zou zeggen boek een reisje naar Diyarbakir. Hun situatie is pakken verbeterd. Als je men woorden niet geloofd, zie het dan met jouw ogen. Jouw bronnen zijn veroudert. Ze worden niet meer slecht behandeld. Sedert AKP-regering mag Koerdisch gebruikt worden op openbare zenders, ze mogen Koerdische namen geven aan hun kinderen, Gewoonweg hun situatie verbetert met de dag... Ze worden goed behandeld.

Maar inderdaad, palestina is een Disneyland waar elke dag ongelukjes gebeuren, waar elke dag 3 �* 15 kinderen sneuvelen. Waarschijnlijk omdat de veiligheid in disneypark niet goed is.

Er zijn nog miljoenen Armeniërs levendig. Ze zijn dus niet uigeroeid. Moest je om humanitaire redenen belang hechten aan dit zaak kan je dit site bezoeken. http://www.armenianreality.com/

Het Skill Effect
24 december 2004, 18:32
http://members.home.nl/twgoedhart/dd.jpg

Welke gevoelens komen bij je naar boven?

Er zijn Joden die tegen de staat Israel zijn, maar zo een foto heb ik nog nooit eerder gezien.
Iemand die zich waagt aan zelfkritiek. Uiterst zeldzaam en met uitsterven bedreigd.

Jazeker
25 december 2004, 13:32
Het kan zowel een extreem pacifistische orthodoxe Jood zijn, zoals die bij het stervensbed van Arafat kwamen bidden, of het kan ook een "zionistische" orthodoxe Jood zijn die vindt dat Sharon Israel te grabbel gooit aan de Palestijen.

Beide soorten bestaan.
Het verbranden van een vlag is geen pacifistische daad. Het wordt gedaan vanuit de wetenschap dat een vlag een symbool is, iets dat voor sommige mensen heel veel betekent (en in het geval van Israël zeker). Als je dat dan gaat verbranden dan is dat een psychologische gewelddaad tegen die groep die er belang aan hecht. Een ware pacifist gaat zulks niet doen, net als hij ook geen kerken gaat spraypainten met 'god bestaat niet'.

Meia noite
26 december 2004, 00:06
Nadine, bij deze wil ik niet meer in discussie gaan met u, want jij legt me dingen in de mond die ik nooit gezegd heb, en nooit wil mee geassocieerd worden.

Een vlag in brand steken, of antizoionistische ideeën hebben is idd in mijn ogen niet contradictorisch aan de definitie van pacifisme: nl. geen geweld gebruiken om problemen op te lossen (overigens ook geen verbaal geweld!)
Hitler was dus duidelijk niét pacifistisch.
Die Joodse antizionistische beweging in mijn ogen wel, daar ze nog nooit bomaanslagen gepleegd hebben, hun militaire dienstplicht ontlopen ed...

een tip: informeer u voor u zomaar reageert, het internet is vlakbij..

Ambiorix
26 december 2004, 00:18
Er zijn nog miljoenen Armeniërs levendig. Ze zijn dus niet uigeroeid. 8O8O
so?
de joden zijn toch ook niet uitgeroeid in WOII?
Was dit soms ook geen genocide?

Jij bent een echte negationist precies; is het echt zo moeilijk om die volkerenmoord te erkennen?

JusticeLover
26 december 2004, 02:05
8O8O
so?
de joden zijn toch ook niet uitgeroeid in WOII?
Was dit soms ook geen genocide?

Jij bent een echte negationist precies; is het echt zo moeilijk om die volkerenmoord te erkennen?Lees toch alles. Men leest te weinig. Men beweerde dat Armeniërs zijn uitgeroeid. Ik zei van niet.

Het was geen genocide maar een tragedie. Men deporteerde hen van noord-oosten naar het zuiden. Toen waren de omstandigheden niet zo fijn. Net zoals de Armeniërs zijn ook miljoenen Turken gesneuveld wegens gebrek aan medicijnen en het koude weer.

Ik ben een fake negationist. Ja, het is zo moeilijk om iets te erkennen die nooit heeft plaatsgevonden.

nadine
26 december 2004, 02:26
Lees toch alles. Men leest te weinig. Men beweerde dat Armeniërs zijn uitgeroeid. Ik zei van niet.

Het was geen genocide maar een tragedie. Men deporteerde hen van noord-oosten naar het zuiden. Toen waren de omstandigheden niet zo fijn. Net zoals de Armeniërs zijn ook miljoenen Turken gesneuveld wegens gebrek aan medicijnen en het koude weer.

Ik ben een fake negationist. Ja, het is zo moeilijk om iets te erkennen die nooit heeft plaatsgevonden.Je zoudt misschien de woorden van Le Pen kunnen gebruiken om de genocide op de Armeniers te beschrijven: "het was een detail van de eerste WO". En dan zal iedereen wel akkoord zijn.... dat je van hetzelfde type als Le Pen bent ;-)-

JusticeLover
26 december 2004, 03:15
Je zoudt misschien de woorden van Le Pen kunnen gebruiken om de genocide op de Armeniers te beschrijven: "het was een detail van de eerste WO". En dan zal iedereen wel akkoord zijn.... dat je van hetzelfde type als Le Pen bent ;-)-
Ik vind het erg wat er allemaal met Armeniërs is gebeurd. Misschien zouden ze niet gedoperteerd worden. Misschien hadden ze dan koude overleefd. Maar net zoals ik zei: zowel Turken als Armeniërs zijn gestorven aan barre levensomstandigheden.

JusticeLover
26 december 2004, 03:16
Trouwens Le Pen mag den hoogste boom in.

Jazeker
26 december 2004, 13:15
Ik vind het erg wat er allemaal met Armeniërs is gebeurd. Misschien zouden ze niet gedoperteerd worden. Misschien hadden ze dan koude overleefd. Maar net zoals ik zei: zowel Turken als Armeniërs zijn gestorven aan barre levensomstandigheden.
Dus omdat ze enkel gedeporteerd zijn om ergens anders van kou om te komen, is het GEEN volkerenmoord ? Dus die joden die van kou en honger omkwamen in de kampen zijn ook een spijtige natuurlijke dood gestorven ? Dus de massale volksdeportaties van Stalin die tientallen miljoenen mensen lieten verhongeren waren ook geen massamoord ?

nadine
26 december 2004, 13:37
Dus omdat ze enkel gedeporteerd zijn om ergens anders van kou om te komen, is het GEEN volkerenmoord ? Dus die joden die van kou en honger omkwamen in de kampen zijn ook een spijtige natuurlijke dood gestorven ? Dus de massale volksdeportaties van Stalin die tientallen miljoenen mensen lieten verhongeren waren ook geen massamoord ?
Jazeker, het maakt zeker een groot verschil voor die doden... :twisted: Die zullen dus Hitler en Turkije voor eeuwig dankbaar moeten zijn dat ze niet direct uitgemoord werden of vergast werden. :evil: :evil: :evil:

JusticeLover
26 december 2004, 13:50
Dus omdat ze enkel gedeporteerd zijn om ergens anders van kou om te komen, is het GEEN volkerenmoord ? Dus die joden die van kou en honger omkwamen in de kampen zijn ook een spijtige natuurlijke dood gestorven ? Dus de massale volksdeportaties van Stalin die tientallen miljoenen mensen lieten verhongeren waren ook geen massamoord ?
Het zijn totaal verschillende situaties. Daarover zijn er ook genoeg gepost. Eventjes opzoekwerk doen ... en je bent er.

Jazeker
26 december 2004, 14:09
Het zijn totaal verschillende situaties. Daarover zijn er ook genoeg gepost. Eventjes opzoekwerk doen ... en je bent er.
Als non-reply kan dat tellen.

nadine
26 december 2004, 14:12
Als non-reply kan dat tellen.
Natuurlijk, voor die jongens was de Armeense genocide ook "maar een detail" van WO I...

groene flamingant
26 december 2004, 14:18
Nadine, bij deze wil ik niet meer in discussie gaan met u, want jij legt me dingen in de mond die ik nooit gezegd heb, en nooit wil mee geassocieerd worden.
nadine heeft inderdaad de 'goeie' gewoonte van mensen woorden in de mond te leggen die ze niet gezegd hebben. Dat hebben hier al heel wat personen ondervonden.

nadine
26 december 2004, 14:41
nadine heeft inderdaad de 'goeie' gewoonte van mensen woorden in de mond te leggen die ze niet gezegd hebben. Dat hebben hier al heel wat personen ondervonden.en blijven dat maar beweren zelfs als ze met hun eigen woorden geconfronteerd worden. Zie je misschien wie ik viseer ? :oops: :oops: :oops:

groene flamingant
26 december 2004, 14:55
en blijven dat maar beweren zelfs als ze met hun eigen woorden geconfronteerd worden. Zie je misschien wie ik viseer ? :oops: :oops: :oops:
Sorry, maar ik kan het aantal keren niet meer tellen dat u woorden van mij of anderen verdraaid weergeeft. Als trouwens gevraagd wordt wáár die woorden zouden weergegeven zijn, komt er ineens geen antwoord meer. Dat zegt genoeg. En als nu ook anderen het al zeggen...

nadine
26 december 2004, 15:09
Sorry, maar ik kan het aantal keren niet meer tellen dat u woorden van mij of anderen verdraaid weergeeft. Als trouwens gevraagd wordt wáár die woorden zouden weergegeven zijn, komt er ineens geen antwoord meer. Dat zegt genoeg. En als nu ook anderen het al zeggen...Moet ik je er nog eens aan herinneren dat je opriep voor de vernietiging van Israël en dat daarna zoveel keer geloochend hebt. Zelfs Petrus zou er een koorknaapje bij zijn.

groene flamingant
26 december 2004, 15:13
Moet ik je er nog eens aan herinneren dat je opriep voor de vernietiging van Israël en dat daarna zoveel keer geloochend hebt. Zelfs Petrus zou er een koorknaapje bij zijn.
Ik wacht nog altijd op de eerste keer dat je mij zo'n citaat aantoont. Ik wacht vol ongeduld... liefst vóór Pasen nog.

nadine
26 december 2004, 15:45
Moet ik je er nog eens aan herinneren dat je opriep voor de vernietiging van Israël en dat daarna zoveel keer geloochend hebt. Zelfs Petrus zou er een koorknaapje bij zijn.
Ik wacht nog altijd op de eerste keer dat je mij zo'n citaat aantoont. Ik wacht vol ongeduld... liefst vóór Pasen nog.
Heb het al minstens drie keer gepost, maar misschien moet je een inlichtingen nemen over Altzheimer ;-)


een éénstaatoplossing zoals ik voor pleit

Ha zo ;-)
= vernietiging van de staat Israël, zowel de staatsstructuur en met als gevolgen de vernietiging van de joodse burgers aldaar. Maar met de opinie van de inwoners houdt u natuurlijk geen rekening, dat is maar "un detail", zoals een neonazi het uitdrukte... Geestesverwant of zo? Groen-rood-bruin?

Jazeker
26 december 2004, 16:03
Heb het al minstens drie keer gepost, maar misschien moet je een inlichtingen nemen over Altzheimer ;-)
Ik zie dat JIJ het hebt over vernietiging van burgers. Het is vrij ziekelijk om zelf te zeggen wat anderen volgens jou denken en dat dan als opperste waarheid naar voor te schuiven.

nadine
26 december 2004, 16:06
Ik zie dat JIJ het hebt over vernietiging van burgers. Het is vrij ziekelijk om zelf te zeggen wat anderen volgens jou denken en dat dan als opperste waarheid naar voor te schuiven.Dat is niet wat ze volgens mij denken; dat is wat het is! Als de burgers niet akkoord gaan met de vernietiging van hun land wat denk je dat er met hen zal gebeuren? Op het forum van het AEL stond het ook duidelijk: "de joden van onze grond, ervan of erin!" En wat zegt de Hamas? En wat zeggen de palestijnen zelfs over die tweestatenoplossing; het maar een stap...

Jazeker
26 december 2004, 16:17
Dat is niet wat ze volgens mij denken; dat is wat het is!
Wat zeg ik nog maar net ?

nadine
26 december 2004, 16:44
Wat zeg ik nog maar net ?Eerlijk zou zijn de ganse tekst te quoten. Denk je niet?

Jazeker
26 december 2004, 16:50
Ik wilde je besparen dat ik nog eens quote hoe je het AEL beschouwt als de beslissende instantie in het Midden-Oosten...

nadine
26 december 2004, 17:07
Ik wilde je besparen dat ik nog eens quote hoe je het AEL beschouwt als de beslissende instantie in het Midden-Oosten...Als ze met de Groen!en samenlopen in betogingen waar joden en hun winkels aangevallen worden enz... dan zullen ze ook wel een rol gespeeld hebben in de verkwistingzucht van Boutmans met ons geld aan de terroristen....

En als ik dezelfde praat en zever hoor van Groen!en en AELers over de vernietiging van de staat Israël, dan is de conclusie duidelijk: men wil daar een andere genocide bereiken. In Europa hebben Tjechie en Slovakije na decennia zich gesplits; Joegoslavië kent iedereen ook nog, enz... Wat willen die "eenstaatsLösungen" dan wel? Dat daarna al de joden vervolgd en uitgemoord worden zoals christenen in Libanon (daar door dezelfde palestijnen vanaf 1970), zoals de christenen in Zuid-Soedan (21 jaar) of de niet-arabieren in Darfour (al 2 jaar) of de Chaldeeërs in Irak, enz... en als ze dan zullen moeten afhankelijk zijn van de VN (voor de Pallies zijn er wel 25.000 medewerkers in de UNRWA en reeds miljarden dollars verkwist) die deze genocides maar gerust laat verder gaan (zonder even Rwanda te vergeten).

Wel dan merci! Een tweestaten oplossing is de enige oplossing want éénstaatoplossing = vernietiging van de staat en haar volk op zeer korte termijn. Dus wie éénstaat predikt weet wel waarvoor hij predikt als men die andere "voorbeelden" eens analyseert!

Nu wat duidelijker waar die ECHT op uit zijn?

Jazeker
26 december 2004, 17:15
Ik denk niet dat de éénstaatgedachte op antisemitisme is gebaseerd. Het is een rare neiging van de linkerzijde om alles in één staat te willen gieten. Het is evenzeer een rare neiging van u om overal gemene jodenhaters te zien. Het is door dat soort gedrag dat straks niemand nog zal opkijken als er weer iemand 'antisemiet' roept.

Dat AEL racistisch is, dat weet ik reeds lang... vraag is waarom je Oxfam en AEL linkt. Derhalve mag u me nog steeds antwoorden op mijn opmerking in die andere thread alwaar je het AEL naar voren schuift als de beslissende machthebbers in het Midden-Oosten.

nadine
26 december 2004, 18:31
1. Ik denk niet dat de éénstaatgedachte op antisemitisme is gebaseerd. Het is een rare neiging van de linkerzijde om alles in één staat te willen gieten. Het is evenzeer een rare neiging van u om overal gemene jodenhaters te zien. Het is door dat soort gedrag dat straks niemand nog zal opkijken als er weer iemand 'antisemiet' roept.

2. Dat AEL racistisch is, dat weet ik reeds lang... vraag is waarom je Oxfam en AEL linkt.
3. Derhalve mag u me nog steeds antwoorden op mijn opmerking in die andere thread alwaar je het AEL naar voren schuift als de beslissende machthebbers in het Midden-Oosten.
1. Die "rare neiging" hebben ze alleen maar wat Israël betreft en dat zal je wel opgevallen zijn. Neen, ik zie alleen jodenhaters waar ze zijn. Er zijn gradaties in de kritiek op de Isaelische politiek, en die soms ook terecht zijn, en voor iemand die wat ervaring heeft die kan wel zeer snel het kaf van het koren scheiden. Aan personen zonder racistische bedoelingen zal ik ook anders antwoorden dan aan degene waar het er bijna ingebakken is.

2. hier heb je er een van (te vinden langs google oxfam+AEL)
http://www.ptb.be/scripts/article.phtml?section=A2AAABBSBB&obid=13843
Dyab Abou Jahjah (Arabisch Europese Liga - AEL)
Tijl Declercq (Vlaams Palestina Komitee)

3. mag daar niet meer op reageren van boer_bavo ;-)

Jazeker
26 december 2004, 19:00
1. Die "rare neiging" hebben ze alleen maar wat Israël betreft en dat zal je wel opgevallen zijn.

U geeft net voorbeelden �* la Joegoslavië en dan komt u beweren dat de linkse natiegedachte er is om de Joden een loer te draaien ? Zelfs België zelf blijft bestaan bij gratie van de linkerzijde ! Het is me dus niet opgevallen en dat om de goede reden dat het niet klopt.


Neen, ik zie alleen jodenhaters waar ze zijn. Er zijn gradaties in de kritiek op de Isaelische politiek, en die soms ook terecht zijn, en voor iemand die wat ervaring heeft die kan wel zeer snel het kaf van het koren scheiden. Aan personen zonder racistische bedoelingen zal ik ook anders antwoorden dan aan degene waar het er bijna ingebakken is.

2. hier heb je er een van (te vinden langs google oxfam+AEL)
http://www.ptb.be/scripts/article.phtml?section=A2AAABBSBB&obid=13843
Dyab Abou Jahjah (Arabisch Europese Liga - AEL)
Tijl Declercq (Vlaams Palestina Komitee)

Ik zie een site van extreem-linkse origine in het Frans. Daarop een artikel in ware AEL stijl en onder de reakties op het artikel wordt gesproken over een betoging voor een erkende Palestijnse staat waarbij blijkbaar ook een medewerker van de Oxfam winkel in Wilrijk was.

Het is me wat magertjes...


3. mag daar niet meer op reageren van boer_bavo ;-)
Niet in de thread over landbouwsubsidies van de EU.

nadine
26 december 2004, 19:32
U geeft net voorbeelden �* la Joegoslavië en dan komt u beweren dat de linkse natiegedachte er is om de Joden een loer te draaien ? Zelfs België zelf blijft bestaan bij gratie van de linkerzijde ! Het is me dus niet opgevallen en dat om de goede reden dat het niet klopt.


Ik zie een site van extreem-linkse origine in het Frans. Daarop een artikel in ware AEL stijl en onder de reakties op het artikel wordt gesproken over een betoging voor een erkende Palestijnse staat waarbij blijkbaar ook een medewerker van de Oxfam winkel in Wilrijk was.

Het is me wat magertjes...


Niet in de thread over landbouwsubsidies van de EU.
Het gaat me niet over de tweestaten oplossing maar een eenstaat oplossing die de slinkies en de pallies er door de keel willen duwen (voordat ze beginnen te snijden) daar waar zovele landen zich splitsen!

Ik heb maar ééntje gevonden, maar zoek zelf eens naar AEL en oxfam en dan zie je dat ze dat te samen opriepen voor de betogingen waarbij al die ruiten sneuvelden enz... Never, Jamais, Nooit heeft Oxfam daar ooit afstand van genomen: "Sie haben es nicht gewust" en de groene flamingant die beweert van wel zit nu al meer dan 48 iets te zoeken dat niet bestaat.

En dat "magertjes", alleen dat is er AL TE VEEL AAN!

Nog wat meer over Oxfam is hier:
http://www.ngo-monitor.org/editions/v1n11/v1n11-3.htm
en hun vroegere fuhrer:
http://www.ngo-monitor.org/editions/v2n11/v2n11-5.htm

ingenious
26 december 2004, 19:51
nadine heeft inderdaad de 'goeie' gewoonte van mensen woorden in de mond te leggen die ze niet gezegd hebben. Dat hebben hier al heel wat personen ondervonden.
volgens mij doet ze dat niet bewust, maar denkt ze dat ook echt te lezen. zwaar geval van paranoia, en hopeloos om met te discussieren...

nadine
26 december 2004, 19:55
volgens mij doet ze dat niet bewust, maar denkt ze dat ook echt te lezen. zwaar geval van paranoia, en hopeloos om met te discussieren...Vooral als je niets inhoudelijk te weerleggen hebt zoals in jouw geval. Ik begrijp je wanhoop dan ook volkomen :lol:

Jazeker
26 december 2004, 19:59
Het gaat me niet over de tweestaten oplossing maar een eenstaat oplossing die de slinkies en de pallies er door de keel willen duwen (voordat ze beginnen te snijden) daar waar zovele landen zich splitsen!
Maar ik heb nog niet je link naar het antisemitisme dat je meent te ontwaren. Je mag het artikel over links en keel oversnijden ook altijd posten.


Ik heb maar ééntje gevonden, maar zoek zelf eens naar AEL en oxfam en dan zie je dat ze dat te samen opriepen voor de betogingen waarbij al die ruiten sneuvelden enz...
Er sneuvelt ook vanalles op betogingen waar het VB toe oproept. Wil dat zeggen dat het VB daartoe heeft opgeroepen ?


Never, Jamais, Nooit heeft Oxfam daar ooit afstand van genomen: "Sie haben es nicht gewust" en de groene flamingant die beweert van wel zit nu al meer dan 48 iets te zoeken dat niet bestaat.

En dat "magertjes", alleen dat is er AL TE VEEL AAN!
Lees zelf het vorige artikel nog eens waar je naar linkte. Ik zie 1 iemand van een oxfam winkel in Wilrijk vernoemd als mede oproeper van de betoging. Wil dat zeggen dat pakweg het VB een drugskartel is omdat er al gemeenteraadsleden van hen zijn aangehouden voor drugs dealen ?


Nog wat meer over Oxfam is hier:
http://www.ngo-monitor.org/editions/v1n11/v1n11-3.htm
Oxfam wil aankopen daar waar eerlijke handel een vooruitgang voor de lokale bevolking betekent. Handel voeren met landbouwers UIT DE BEZETTE GEBIEDEN, beantwoordt niet aan dat principe. Is dat logisch ? Mij lijkt het wel zo. Als je handel gaat voeren met de kolonisatoren in de Israël bezette gebieden dan wil dat zeggen dat je de situatie aldaar erkent ! En nu moet je verre van een jodenhater zijn om niet zomaar akkoord te gaan met hoe het er daar aan toe gaat.


en hun vroegere fuhrer:
http://www.ngo-monitor.org/editions/v2n11/v2n11-5.htm Een demoniserend artikel, indeed... van NGOMonitor... voorwaar een Joodse organisatie die alle NGO's tegen het licht houdt in functie van hun erkenning van de bezettingspolitiek van Israël...

Misschien moet ik wat links van de webbies van de KKK bijeen zoeken om jou te bewijzen dat zwarten geen mensen zijn ?

ingenious
26 december 2004, 20:01
Vooral als je niets inhoudelijk te weerleggen hebt zoals in jouw geval. Ik begrijp je wanhoop dan ook volkomen :lol:
leef jij maar verder in je waanwereldje ;-)

nadine
26 december 2004, 20:05
leef jij maar verder in je waanwereldje ;-)Je blijft op hetzelfde niveau van inhoudelijkheid zoals we het al gewoon zijn. Zo zult ge zeker ver geraken ;-)

ingenious
26 december 2004, 22:25
Je blijft op hetzelfde niveau van inhoudelijkheid zoals we het al gewoon zijn. Zo zult ge zeker ver geraken ;-)
dit mijn beste, was inhoud: http://forum.politics.be/showpost.php?p=847113&postcount=28

ik geprobeerd daar een grondige discussie te starten, maar veel is er niet van gekomen. ik vroeg je om bewijzen. het enige wat jij kan geven is verdachtmakingen, die je dan afdoet als bewijs. sorry, maar zo discussieer ik niet. zoals gezegd, voor mij houdt het hier op. ik ga een interessantere discussie opzoeken.

nadine
26 december 2004, 23:30
dit mijn beste, was inhoud: http://forum.politics.be/showpost.php?p=847113&postcount=28

ik geprobeerd daar een grondige discussie te starten, maar veel is er niet van gekomen. ik vroeg je om bewijzen. het enige wat jij kan geven is verdachtmakingen, die je dan afdoet als bewijs. sorry, maar zo discussieer ik niet. zoals gezegd, voor mij houdt het hier op. ik ga een interessantere discussie opzoeken.En dit mijn liefste, was het antwoord erop:
http://forum.politics.be/showthread.php?p=847355#post847355

Ik heb je al de informatie en links gegeven en dan probeer je het te minimizeren. Je vergeet dat het over die NGO's gaat die zich willen voordoen als het "nieuwe geweten" van de samenleving. Dan is het ook ten volle onverantwoord dat ze zich schuldig maken aan dergelijke activiteiten zoals beschreven. Er was daar geen enkele verdachtmaking, zoals je nu wilt laten uitschemeren, maar zuiver feiten van hun eigen sites en van neutrale sites.
Maar nog eens, je enige argumenten waren die feiten te minimizeren , zonder ze te kunnen weerleggen. Dat is dan ook jouw probleem, maar niet het mijne
;-)

Jazeker
26 december 2004, 23:49
zoals je nu wilt laten uitschemeren, maar zuiver feiten van hun eigen sites en van neutrale sites.

U maakt een grapje...

nadine
26 december 2004, 23:55
U maakt een grapje...wel geef een voorbeeld van dat "grapje"
;-)

Jazeker
27 december 2004, 00:07
http://forum.politics.be/showpost.php?p=849897&postcount=80

ingenious
27 december 2004, 01:19
En dit mijn liefste, was het antwoord erop:
http://forum.politics.be/showthread.php?p=847355#post847355

Ik heb je al de informatie en links gegeven en dan probeer je het te minimizeren. Je vergeet dat het over die NGO's gaat die zich willen voordoen als het "nieuwe geweten" van de samenleving. Dan is het ook ten volle onverantwoord dat ze zich schuldig maken aan dergelijke activiteiten zoals beschreven. Er was daar geen enkele verdachtmaking, zoals je nu wilt laten uitschemeren, maar zuiver feiten van hun eigen sites en van neutrale sites.
Maar nog eens, je enige argumenten waren die feiten te minimizeren , zonder ze te kunnen weerleggen. Dat is dan ook jouw probleem, maar niet het mijne
;-)
laten we de discussie over oxfam in 1 thread houden, ok?

George
27 december 2004, 14:01
Ik denk dat die kerel net z'n boete heeft ontvangen omwille van het met veel te hoge snelheid, een ferm stuk in z'n krullen door het rode licht te rijden in het centrum van Jeruzalem.

Jazeker
27 december 2004, 14:07
Ik denk dat die kerel net z'n boete heeft ontvangen omwille van het met veel te hoge snelheid, een ferm stuk in z'n krullen door het rode licht te rijden in het centrum van Jeruzalem.
WOEHA ! :rofl:
:cheer:George :cheer:

Dixie
27 december 2004, 14:47
misschien een manier om vuurwerk af te steken?

HerrUU
27 december 2004, 14:55
misschien een manier om vuurwerk af te steken?
Uitbeelding van "jodenvervolging" tijdens een spelleke pictionary?

groene flamingant
27 december 2004, 17:27
Als ze met de Groen!en samenlopen in betogingen waar joden en hun winkels aangevallen worden enz... dan zullen ze ook wel een rol gespeeld hebben in de verkwistingzucht van Boutmans met ons geld aan de terroristen....

En als ik dezelfde praat en zever hoor van Groen!en en AELers over de vernietiging van de staat Israël, dan is de conclusie duidelijk: men wil daar een andere genocide bereiken. In Europa hebben Tjechie en Slovakije na decennia zich gesplits; Joegoslavië kent iedereen ook nog, enz... Wat willen die "eenstaatsLösungen" dan wel? Dat daarna al de joden vervolgd en uitgemoord worden zoals christenen in Libanon (daar door dezelfde palestijnen vanaf 1970), zoals de christenen in Zuid-Soedan (21 jaar) of de niet-arabieren in Darfour (al 2 jaar) of de Chaldeeërs in Irak, enz... en als ze dan zullen moeten afhankelijk zijn van de VN (voor de Pallies zijn er wel 25.000 medewerkers in de UNRWA en reeds miljarden dollars verkwist) die deze genocides maar gerust laat verder gaan
Wel dan merci! Een tweestaten oplossing is de enige oplossing want éénstaatoplossing = vernietiging van de staat en haar volk op zeer korte termijn. Dus wie éénstaat predikt weet wel waarvoor hij predikt als men die andere "voorbeelden" eens analyseert!

Nu wat duidelijker waar die ECHT op uit zijn?
Als je er nog niet in slaagt Abou Jahaja met zijn AEL te onderscheiden van Groen!, de extreem-linkse PTB, Vlaams Palestina-komitee, het beleid van een staatssecretaris, ... laat staan te zien dat er een onderscheid bestaat tussen Zuid Soedan, ex-Yoegoslavië, Libanon, Tjechië en Slowakije en de Israëlisch-Palestijnse kwestie, laat staan de endlösing op de joden in nazi-Duitsland, dan denk ik dat je écht wel met een probleem zit. Probeer dus te ontdekken wat het verschil is tussen al deze zaken en probeer dan nog eens écht te reageren.

En afgezien van wat citaten waar jijzelf spreekt over de vernietiging van Israël heb ik nog steeds niks gezien.

Agitator
27 december 2004, 19:46
http://members.home.nl/twgoedhart/dd.jpg

Welke gevoelens komen bij je naar boven?

Er zijn Joden die tegen de staat Israel zijn, maar zo een foto heb ik nog nooit eerder gezien.
Lelijke mens, lelijke vlag...8)

Cheers.

stab
27 december 2004, 19:57
Dat er ook verstandige joden zijn op aarde. Zulke joden moet men internationaal steunen.Nu nog een paar Turken die de Armeense genocide erkennen. Dan zijn er daar ook enkele verstandige bij.

Antoon
27 december 2004, 23:55
http://members.home.nl/twgoedhart/dd.jpg

Welke gevoelens komen bij je naar boven?


Iemand die zich waagt aan zelfkritiek. Uiterst zeldzaam en met uitsterven bedreigd.Mooiste reactie tot nu toe, Skill. ;-)


.

R. Heydrich
28 december 2004, 00:45
Als ze met de Groen!en samenlopen in betogingen waar joden en hun winkels aangevallen worden enz... dan zullen ze ook wel een rol gespeeld hebben in de verkwistingzucht van Boutmans met ons geld aan de terroristen....

En als ik dezelfde praat en zever hoor van Groen!en en AELers over de vernietiging van de staat Israël, dan is de conclusie duidelijk: men wil daar een andere genocide bereiken. In Europa hebben Tjechie en Slovakije na decennia zich gesplits; Joegoslavië kent iedereen ook nog, enz... Wat willen die "eenstaatsLösungen" dan wel? Dat daarna al de joden vervolgd en uitgemoord worden zoals christenen in Libanon (daar door dezelfde palestijnen vanaf 1970), zoals de christenen in Zuid-Soedan (21 jaar) of de niet-arabieren in Darfour (al 2 jaar) of de Chaldeeërs in Irak, enz... en als ze dan zullen moeten afhankelijk zijn van de VN (voor de Pallies zijn er wel 25.000 medewerkers in de UNRWA en reeds miljarden dollars verkwist) die deze genocides maar gerust laat verder gaan (zonder even Rwanda te vergeten).

Wel dan merci! Een tweestaten oplossing is de enige oplossing want éénstaatoplossing = vernietiging van de staat en haar volk op zeer korte termijn. Dus wie éénstaat predikt weet wel waarvoor hij predikt als men die andere "voorbeelden" eens analyseert!

Nu wat duidelijker waar die ECHT op uit zijn?

Palestina behoort aan de Palestijnen, niet aan onverdraagzame kolonisten. Van mij mag die illegale piratenstaat kotsraël blijven verder bestaan maar dan volgens de aanvaardbare grenzen van 1967 vastgelegd door de Verenigde Naties.

Antoon
28 december 2004, 18:15
*knip*

Gelieve u aan de forumregels te houden!
Indien u niets zinnigs te melden hebt gelieve
u dan te onthouden van Posten.

Mvg,

Flyingrhyno
:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Jonas Elossov
28 december 2004, 19:31
Elkeen die in Vlaanderen hetzelfde zou doen met een Vlaamse Vlag zou versleten worden voor een volksverrader...

Jazeker
28 december 2004, 19:41
Elkeen die in Vlaanderen hetzelfde zou doen met een Vlaamse Vlag zou versleten worden voor een volksverrader...
Ginder niet of zo ?

Jonas Elossov
28 december 2004, 19:43
Ginder niet of zo ?
Waarschijnlijk wel, als ge in het Israelische leger wijgert om mee te helpen met de bezetting van Palestijnse gebieden, uit ethische redenen, dan krijgt ge 5 jaar gevang...

Dus ik kan me perfect inbeelden dat Sharon en zijn conservatieven en zionisten, met het verbranden van de vlag ook niet opgezet zijn.

Antoon
28 december 2004, 20:55
Waarschijnlijk wel, als ge in het Israelische leger wijgert om mee te helpen met de bezetting van Palestijnse gebieden, uit ethische redenen, dan krijgt ge 5 jaar gevang...

Dus ik kan me perfect inbeelden dat Sharon en zijn conservatieven en zionisten, met het verbranden van de vlag ook niet opgezet zijn.Fout.

Wanneer je weigert met je legereenheid te dienen dan ben je in overtreding met je militaire verplichting. Geen enkel leger in de wereld zou zoiets toestaan.

Een vlag verbranden mag in Israel, net als hier. Of iedereen er blij mee is, dat blijft de vraag natuurlijk.

Sharon en zijn conservatieven hebben nooit aan deze vrijheid van meningsuiting geraakt.

Deze foto siert het democratische Israel.

Pietje
28 december 2004, 20:57
Fout.

Wanneer je weigert met je legereenheid te dienen dan ben je in overtreding met je militaire verplichting. Geen enkel leger in de wereld zou zoiets toestaan.

Een vlag verbranden mag in Israel, net als hier. Of iedereen er blij mee is, dat blijft de vraag natuurlijk.

Sharon en zijn conservatieven hebben nooit aan deze vrijheid van meningsuiting geraakt.

Deze foto siert het democratische Israel.
Waarom kan men dan niet "burgerlijk" huwen in Israël ??

De schoofzak
28 december 2004, 21:03
Oorspronkelijk bericht door De schoofzak
Wat ik denk als ik die foto zie?

Ik haat extremistiche godsdienstfanaten, ik doe niet meer dan ze dulden omdat ze hun rechten als burgers hebben, maar voor de rest vind ik ze even erg als andere extremisten zoals vb. sommigen (sommigen) in het Vlaams Bekak.

Maar ik denk bij die foto er wel het volgende bij: zou een Palestijn die zijn kritiek uit en een Palestijnse vlag verbrandt "niet veel erger zijn vingers verbranden"? Ik zou het alleszins aan geen enkele Palestijn aanraden om het eens te proberen.

quote:

Ge moet mij wreed verekskuzeren dat ik mezelf citeer.
Maar ik zou wel eens wat kommentaar willen vernemen van sommigen hier die zo nogal de Plattestijnen verdedigen in andere draden: zou dat te riskeren zijn daar?

Ge moet mij blijven wreed versekskuzeren dat ik mezelf blijf citeren.

Maar wat zou gebeuren als een Palestijnder de Palestijnse vlag zou verbranden omdat hij voor een of andere reden zijn ongenoegen wil uiten.
Nochtans is zoiets een lakmoesproef voor het demokratie-gehalte.

ps: ik blijf deze vraag maar stellen omdat er 'partijen' zijn die het alleen maar opnemen voor de Palestijnen omdat ze uit zijn op een belgisch-politieke konfrontatie, of anders gezegd: het past in hun kraam om iets te hebben waarmee ze de andere partijen kunnen koeieneren.

groene flamingant
28 december 2004, 21:24
Een vlag verbranden mag in Israel, net als hier. Of iedereen er blij mee is, dat blijft de vraag natuurlijk.
Sharon en zijn conservatieven hebben nooit aan deze vrijheid van meningsuiting geraakt. Deze foto siert het democratische Israel.
Voor de duidelijkheid: met grote waarschijnlijkheid is de foto niét genomen in Israël. En Israël is geen democratie maar een Apartheidsstaat.

Antoon
28 december 2004, 21:34
Voor de duidelijkheid: met grote waarschijnlijkheid is de foto niét genomen in Israël.
En waarop baseer je dit?


En Israël is geen democratie maar een Apartheidsstaat.
Tutut. Israel is een democratie. Alle bewoners met Israëlische paspoort (dus ook de 20% arabische israëli's) zijn gelijk voor de wet. Er zijn ook Arabische partijen en vertegenwoordigers in het parlement.

Uitgesloten zijn de Palestijnen uit de bezetten gebieden, die nooit de Israëlische paspoort hebben willen aanvaarden. En die vandaag trouwens officieel geen deel meer uitmaken van de staat Israel, maar van de Palestinse autoriteit.

Antoon
28 december 2004, 21:36
Waarom kan men dan niet "burgerlijk" huwen in Israël ??Een lacune in Israel. Dat is correct. En daar wordt reeds jaren heftig over gedebatteerd in de Knesset, het Israëlisch parlement. De religieuze partijen staan dwars en gebruiken dit meestal als pasmunt om mee te doen bij stemmingen over belangrijkere zaken.
Maar dit maakt van Israel nog geen ondemocratisch land.

Pietje
28 december 2004, 21:40
Een lacune in Israel. Dat is correct. En daar wordt reeds jaren heftig over gedebatteerd in de Knesset, het Israëlisch parlement. De religieuze partijen staan dwars en gebruiken dit meestal als pasmunt om mee te doen bij stemmingen over belangrijkere zaken.
Maar dit maakt van Israel nog geen ondemocratisch land.
Maar "niet-gelovigen" kunnen wel niet trouwen. Niet erg democratisch volgens mij 8)

Pietje
28 december 2004, 22:07
Een lacune in Israel. Dat is correct. En daar wordt reeds jaren heftig over gedebatteerd in de Knesset, het Israëlisch parlement. De religieuze partijen staan dwars en gebruiken dit meestal als pasmunt om mee te doen bij stemmingen over belangrijkere zaken.
Maar dit maakt van Israel nog geen ondemocratisch land.
Anders gezegd, ook in Israël bepalen religieuze fanatici (waar heb ik dat nog gehoord ???) de politieke agenda ?? 8)

filosoof
28 december 2004, 22:30
http://members.home.nl/twgoedhart/dd.jpg

Welke gevoelens komen bij je naar boven?

Er zijn Joden die tegen de staat Israel zijn, maar zo een foto heb ik nog nooit eerder gezien.Toch niets nieuws aan: ultra-orthodoxe joden zijn al altijd antizionist geweest. Wisten jullie dat dan niet?:-oGewoon een kwestie van interpretatie van de Tenak.
En een vlag die brandt, so what?

filosoof
28 december 2004, 22:43
Een lacune in Israel. Dat is correct. En daar wordt reeds jaren heftig over gedebatteerd in de Knesset, het Israëlisch parlement. De religieuze partijen staan dwars en gebruiken dit meestal als pasmunt om mee te doen bij stemmingen over belangrijkere zaken.
Maar dit maakt van Israel nog geen ondemocratisch land.Idd, een lacune in Israel, maar hoelang bestaat het enkel burgerlijk huwelijk in Griekenland, Italië, Portugal, Ierland?

filosoof
28 december 2004, 22:48
Anders gezegd, ook in Israël bepalen religieuze fanatici (waar heb ik dat nog gehoord ???) de politieke agenda ?? 8)Omdat ze op de wip zitten tussen de twee grote partijen: zo bepaalden ook de federalisten met een kleine minderheid de belgische agenda voor lang...

HerrUU
29 december 2004, 08:28
Fout.

Wanneer je weigert met je legereenheid te dienen dan ben je in overtreding met je militaire verplichting. Geen enkel leger in de wereld zou zoiets toestaan.

Een vlag verbranden mag in Israel, net als hier. Of iedereen er blij mee is, dat blijft de vraag natuurlijk.

Sharon en zijn conservatieven hebben nooit aan deze vrijheid van meningsuiting geraakt.

Deze foto siert het democratische Israel.
Fout zelf (grapje :-))

Je mag geen symbool van de Belgische staat verbranden dixit vlag, geld, foto van den BB (bertje bibber). Is strafbaar maar wordt niet vervolgd.

groene flamingant
29 december 2004, 14:48
En waarop baseer je dit?
Ik heb al meermaals zulke foto's gezien en meestal ging het over demostraties in Europa of de Verenigde Staten. Ook op sommige joodse websites vindt je zulke foto's terug van acties in de VS. Plus dat de orthodoxe joden volgens hun geloof Israël niet erkennen. Er zijn natuurlijk ook orthodoxe joden die dat principe opzij schuiven en tóch in Israël wonen, maar het zou toch logisch zijn dat de orthodoxe joden die aan dat principe vasthouden, er niét gaan wonen. Maar zeker weet ik het dus niet (ik ga er dus niet om strijden) en evenmin ken ik de Israëlische wat betreft het verbranden van de Israëlische vlag.

Tutut. Israel is een democratie. Alle bewoners met Israëlische paspoort (dus ook de 20% arabische israëli's) zijn gelijk voor de wet. Er zijn ook Arabische partijen en vertegenwoordigers in het parlement.
Israël is inderdaad een democratie in de zin dat alle inwoners stemrecht hebben, dat klopt. Dat iedereen met de Israëlische nationaliteit gelijk is voor de wet, klopt ook. Maar laat nu juist bij die Israëlische nationaliteit het struikelblok liggen. In Israël wordt er namelijk een onderscheid gemaakt tussen nationaliteit en staatsburgerschap. Als jij, als jood (dat ben je toch, veronderstel ik) naar Israël gaat, dan kan je in principe onmiddellijk de Israëlische nationaliteit aanvragen. Die 20% Palestijns-Arabische Israëli's mogen dan al langer in het land wonen dan de meeste Israëli's zelf, maar zij hebben enkel het staatsburgerschap en niét de Israëlische nationaliteit. En dáár begint de discriminatie. Israëlische Palestijnen worden op alle mogelijke manieren gediscrimineerd. Gaande van het toekennen van woonsubsidies, het ontzeggen van het recht om land te kopen of pachten voor langer dan één jaar, verschil in subsidies tussen Palestijnse en joodse dorpen of steden, veel Palestijnse dorpen die zelfs niet aangesloten zijn op het waternet (alhoewel de meeste al een eeuwigheid bestonden vóór Israël zelf), de bijna onmogelijkheid voor Palestijnse Israëli's om bouwvergunningen te krijgen, het platbulldozeren van Palestijnse woningen (iets wat zelden of nooit gebeurt bij joodse inwoners), het bouwen van exlusief joodse steden op grond van Palestijnse dorpen, ...
Daar komt dan ook nog eens de wet bij die de Palestijnse vluchtelingen verbiedt om terug te keren naar hun land (daar waar voor joden een wet bestaat die de terugkeer juist wél erkent, ook al hebben zij nooit in hun leven één voet in Israël gezet.)

Er zijn inderdaad een handvol Palestijnen die zetelen in het Israëlische parlement, maar daar zijn ze vrij machteloos. Nóóit in de geschiedenis van Israël heeft één Palestijnse Israëli deel uitgemaakt van een Israëlische regering, partijen die het standpunt in twijfel durven trekken dat Israël een staat is alléén voor het joodse volk, krijgen problemen, want dat is verboden. Het zionisme ter discussie stellen: om dezelfde reden, niet toegestaan. Er is dus stemrecht, maar veel zijn ze er dus niet mee. Op gelijke rechten zoals in een normale democratie moeten ze niet rekenen.

Voor de Palestijnen in de bezette gebieden komen daar dan nog eens meer dan 1000 Israëlische militaire wetten bij, nog een resem Jordaanse of Egyptische wetten afhankelijk van de Gazastrook of Westbank, daar waar joodse kolonisten gewoon onder de Israëlische wet vallen. De exlusief joodse nederzettingen, verboden voor Palestijnen, het feit dat de Palestijnen verplicht worden in de bezette gebieden samen te wonen in aparte gebieden, voor de bedoeienen in Israël hetzelfde, de discriminatie in waterverdeling (85% van het water op de Westbank gaat rechtstreeks naar de kolonisten of naar Israël, waar de Palestijnen het moeten doen met nog amper 15% (met grote waterschaarste tot gevolg)). Voor de Gazastrook is het naar verluid zo erg dat 8000 kolonisten daar evenveel water verbruiken als 900.000 Palestijnen.

Al deze vormen van discriminatie zijn enkel gebaseerd op het feit of iemand jood is of niet. Vele van deze discriminaties zijn bij wet vastgelegd. Er is ook nog een apart systeem van gezondheidszorg voor joden en niet-joden, aparte wegen (verboden voor Palestijnen) in de bezette gebieden, tot en met aparte autonummerplaten toe. Alhoewel er zeker ook verschillen bestaan met de situatie destijds in Zuid-Afrika, dringt een vergelijking zich dus op. Met verkiezingen alléén krijg je geen democratie, die hadden ze in Zuid-Afrika ook.

Uitgesloten zijn de Palestijnen uit de bezetten gebieden, die nooit de Israëlische paspoort hebben willen aanvaarden.
Dat de Palestijnen in de bezette gebieden nooit het Israëlische paspoort hebben willen aanvaarden, is nogal logisch. Het is dan ook bezet gebied en niét Israël.

Antoon
30 december 2004, 14:41
Als jij, als jood (dat ben je toch, veronderstel ik) naar Israël gaat, ...
De meeste forum-leden weten ondertussen dat ik geen Jood ben. Hoewel ik het als een compliment beschouwd wanneer men mij voor Jood aanziet, of uitmaakt.

Ik bewonder wel ontzettend het Joodse volk, en heb er veel over gelezen. Veder ben ik een fervente aanhanger van Israel en het zionisme. Vandaar mijn steun. Hier lees je er meer over (http://www.c4israel.org/). En ook hier (http://www.christenenvoorisrael.nl/).


Ik heb al meermaals zulke foto's gezien en meestal ging het over demostraties in Europa of de Verenigde Staten. Ook op sommige joodse websites vindt je zulke foto's terug van acties in de VS. Plus dat de orthodoxe joden volgens hun geloof Israël niet erkennen. Er zijn natuurlijk ook orthodoxe joden die dat principe opzij schuiven en tóch in Israël wonen, maar het zou toch logisch zijn dat de orthodoxe joden die aan dat principe vasthouden, er niét gaan wonen. Maar zeker weet ik het dus niet (ik ga er dus niet om strijden) en evenmin ken ik de Israëlische wat betreft het verbranden van de Israëlische vlag.
Dit is geen bewijs. Het sluit niets uit. En ik heb reeds beelden gezien van demonstraties in Israel waarbij orthodoxe joden een vlag verbranden. Daar mag het. Democratie, weet je wel?


Israël is inderdaad een democratie in de zin dat alle inwoners stemrecht hebben, dat klopt. Dat iedereen met de Israëlische nationaliteit gelijk is voor de wet, klopt ook. Maar laat nu juist bij die Israëlische nationaliteit het struikelblok liggen. In Israël wordt er namelijk een onderscheid gemaakt tussen nationaliteit en staatsburgerschap. Als jij, als jood (dat ben je toch, veronderstel ik) naar Israël gaat, dan kan je in principe onmiddellijk de Israëlische nationaliteit aanvragen. Die 20% Palestijns-Arabische Israëli's mogen dan al langer in het land wonen dan de meeste Israëli's zelf, maar zij hebben enkel het staatsburgerschap en niét de Israëlische nationaliteit. En dáár begint de discriminatie. Israëlische Palestijnen worden op alle mogelijke manieren gediscrimineerd. Gaande van het toekennen van woonsubsidies, het ontzeggen van het recht om land te kopen of pachten voor langer dan één jaar, verschil in subsidies tussen Palestijnse en joodse dorpen of steden, veel Palestijnse dorpen die zelfs niet aangesloten zijn op het waternet (alhoewel de meeste al een eeuwigheid bestonden vóór Israël zelf), de bijna onmogelijkheid voor Palestijnse Israëli's om bouwvergunningen te krijgen, het platbulldozeren van Palestijnse woningen (iets wat zelden of nooit gebeurt bij joodse inwoners), het bouwen van exlusief joodse steden op grond van Palestijnse dorpen, ...
Daar komt dan ook nog eens de wet bij die de Palestijnse vluchtelingen verbiedt om terug te keren naar hun land (daar waar voor joden een wet bestaat die de terugkeer juist wél erkent, ook al hebben zij nooit in hun leven één voet in Israël gezet.)

Er zijn inderdaad een handvol Palestijnen die zetelen in het Israëlische parlement, maar daar zijn ze vrij machteloos. Nóóit in de geschiedenis van Israël heeft één Palestijnse Israëli deel uitgemaakt van een Israëlische regering, partijen die het standpunt in twijfel durven trekken dat Israël een staat is alléén voor het joodse volk, krijgen problemen, want dat is verboden. Het zionisme ter discussie stellen: om dezelfde reden, niet toegestaan. Er is dus stemrecht, maar veel zijn ze er dus niet mee. Op gelijke rechten zoals in een normale democratie moeten ze niet rekenen.

Voor de Palestijnen in de bezette gebieden komen daar dan nog eens meer dan 1000 Israëlische militaire wetten bij, nog een resem Jordaanse of Egyptische wetten afhankelijk van de Gazastrook of Westbank, daar waar joodse kolonisten gewoon onder de Israëlische wet vallen. De exlusief joodse nederzettingen, verboden voor Palestijnen, het feit dat de Palestijnen verplicht worden in de bezette gebieden samen te wonen in aparte gebieden, voor de bedoeienen in Israël hetzelfde, de discriminatie in waterverdeling (85% van het water op de Westbank gaat rechtstreeks naar de kolonisten of naar Israël, waar de Palestijnen het moeten doen met nog amper 15% (met grote waterschaarste tot gevolg)). Voor de Gazastrook is het naar verluid zo erg dat 8000 kolonisten daar evenveel water verbruiken als 900.000 Palestijnen.

Al deze vormen van discriminatie zijn enkel gebaseerd op het feit of iemand jood is of niet. Vele van deze discriminaties zijn bij wet vastgelegd. Er is ook nog een apart systeem van gezondheidszorg voor joden en niet-joden, aparte wegen (verboden voor Palestijnen) in de bezette gebieden, tot en met aparte autonummerplaten toe. Alhoewel er zeker ook verschillen bestaan met de situatie destijds in Zuid-Afrika, dringt een vergelijking zich dus op. Met verkiezingen alléén krijg je geen democratie, die hadden ze in Zuid-Afrika ook.

Dat de Palestijnen in de bezette gebieden nooit het Israëlische paspoort hebben willen aanvaarden, is nogal logisch. Het is dan ook bezet gebied en niét Israël.
Geen enkele democratie is perfect. Ook België niet, ook Israel niet. En Israel is een land in oorlog. Maar het blijft een democratie die niets, maar dan ook niets gemeen heeft met wijlen de apartheidspolitiek van Zuid-Afrika.

groene flamingant
30 december 2004, 15:14
Verder ben ik een fervente aanhanger van Israel en het zionisme. Vandaar mijn steun. Hier lees je er meer over (http://www.c4israel.org/). En ook hier (http://www.christenenvoorisrael.nl/).
Mama mia! Christenen voor Israël. Nog zo'n christenfundamentalist. Antoon, ik geef je een goeie raad: neem afstand van dat zionisme want het is een utopie die tot mislukken gedoemd is. Dat het zionisme het tot nu toe al zo lang heeft uitgehouden, is te danken aan de steun van de grootmachten (eerst de Britten, nu de Amerikanen). Als de strategische belangen voor Amerika in het Midden Oosten wegvallen, zullen ze, ik waarschuw je, Israël laten vallen als een baksteen. En dat zal ooit gebeuren, twijfel daar niet aan. (de Verenigde Staten steunden jarenlang het Apartheidsregime in Zuid-Afrika. Toen het Oostblok begin jaren '90 ineen stuikte, lieten ze Zuid-Afrika vallen als een blok. Resultaat: het systeem klapte ineen en: by by Apartheid.)
Het zionisme is een utopie en wel om de volgende heel eenvoudige reden: je kunt niet zonder geweld en onderdrukking een staat enkel voor joden vestigen in een land waar de oorspronkelijke bevolking bijna uitsluitend uit niet-joden bestond.

groene flamingant
30 december 2004, 15:25
Geen enkele democratie is perfect. Ook België niet, ook Israel niet. En Israel is een land in oorlog. Maar het blijft een democratie die niets, maar dan ook niets gemeen heeft met wijlen de apartheidspolitiek van Zuid-Afrika.
Als je de Aparteid niet wil zien, dan zal je ze niet zien. Ik zal je dus niet kunnen overtuigen. Maar ik kan je zeggen dat veel anderen de Apartheid wél zien. Desmond Tutu, destijds voorvechter in de strijd tegen de Apartheid in Zuid-Afrika, trok de vergelijking al, en noemde de situatie van de Palestijnen in de bezette gebieden slechter dan die van de zwarten onder de Apartheid. Heel wat joden in Zuid-Afrika (en daarbuiten) denken er idem over.

Dat Israël in oorlog is, is niet verwonderlijk. In zijn geschiedenis heeft Israël van ál zijn buurlanden minstens een deel van het grondgebied bezet, of houdt het nog bezet. (kom niet af met het argument veiligheid want Israël beschouwt die gebieden gewoon als een deel van groot-Israël.) Bezetting en onderdrukking zullen nooit samengaan met vrede. Dat geldt ook voor Israël. Dat was zo in het verleden. Dat is zo vandaag en dat zal altijd zo blijven.

PS: Lees de uitspraak van Ariël Sharon, over de democratie in Israël, nog eens in mijn handtekening. Roept dat echt geen vragen op bij jou?

De schoofzak
30 december 2004, 19:41
Fout zelf (grapje :-))

Je mag geen symbool van de Belgische staat verbranden dixit vlag, geld, foto van den BB (bertje bibber). Is strafbaar maar wordt niet vervolgd.
link of bewijs graag.

(hoeveel keer moet dat nog gevraagd worden op dit forum ??????)

groen rechts
30 december 2004, 22:17
http://members.home.nl/twgoedhart/dd.jpg

Welke gevoelens komen bij je naar boven?

Er zijn Joden die tegen de staat Israel zijn, maar zo een foto heb ik nog nooit eerder gezien.
die man heeft een urenlange speech van goebbels ondergaan en na het verbranden van dat vlagetje zal hij een boetetocht door gans europa aanvangen met een plakaat rond de nek 'die juden sind unser ungluck' :-D

Kielse bulldog
31 december 2004, 01:35
http://members.home.nl/twgoedhart/dd.jpg

Welke gevoelens komen bij je naar boven?

Er zijn Joden die tegen de staat Israel zijn, maar zo een foto heb ik nog nooit eerder gezien.
Dat hij moet oppassen dat zijn krullekes niet in brand schieten