PDA

View Full Version : Welke Vlaamse humorist heeft het meeste gevoel voor cynisme, en waarom ?


Cynicus
26 december 2004, 13:21
Welke Vlaamse humorist heeft het meeste gevoel voor cynisme, en waarom ?

numarx
26 december 2004, 13:24
Er zijn geen Vlaamse humoristen. Fuck dus off met je topic, of breid hem uit naar Nederland.

de Vexille
26 december 2004, 13:33
Mijne nonkel François...
Op trouwfeesten of communies na het nuttigen van een vijftal Duvels.

Cynisch vind ik vooral het feit dat hij zich de ster van de avond voelt, en steevast niet naar huis te slaan is terwijl we met z'n allen reeds bij het aperitief stilletjes zitten de prevelen dat het "deze keer" toch geen waar zal zijn... Ik troost me dan altijd met de gedachte dat nagenoeg elke Vlaamse familie wel zijn eigen "nonkel-de-plezantste-thuis" heeft.

Musketo
26 december 2004, 15:02
Vlaamse humorist?

schaduw
26 december 2004, 15:09
Hugo Camps

Vlaanderen Boven
26 december 2004, 16:00
Er zijn geen Vlaamse humoristen. Fuck dus off met je topic, of breid hem uit naar Nederland.
Teef.

DenMathias
26 december 2004, 18:41
Rustig aan, mensen. We hebben hier geen gescheld nodig ;-)

Beste humorist?
'k Zou het niet weten.
Alleszins niet Geert Hoste :-P

Musketo
26 december 2004, 19:47
Rustig aan, mensen. We hebben hier geen gescheld nodig ;-)

Beste humorist?
'k Zou het niet weten.
Alleszins niet Geert Hoste :-P

( Teef.. )

Raf
26 december 2004, 20:16
Er zijn geen Vlaamse humoristen. Fuck dus off met je topic, of breid hem uit naar Nederland.
2nd.

Raf
26 december 2004, 20:18
Welke Vlaamse humorist heeft het meeste gevoel voor cynisme, en waarom ?Vlaanderen heeft geen humoristen...

Fille van de Foor
26 december 2004, 20:21
Vlaanderen heeft geen humoristen...
Vlaanderen heeft dus geen humoristen... Elders wordt gesteld dat goede Nederlandstalige muziek een contradictio in terminis is...

Welke cultuur wordt er dan in feite bedreigd door al die allochtonen?

Pietje
26 december 2004, 20:38
Vlaanderen heeft geen humoristen...
Die "echte" vlamingen, zijn dan ook een totaal humorloos volkje. 8) Als je weet dat flurken als "Gaston & Leo" lang de "norm" waren :rofl: :rofl:

Raf
26 december 2004, 20:42
Vlaanderen heeft dus geen humoristen... Elders wordt gesteld dat goede Nederlandstalige muziek een contradictio in terminis is...

Welke cultuur wordt er dan in feite bedreigd door al die allochtonen?Geen, dat is het 'm juist... ;-)

ingenious
26 december 2004, 20:45
Rustig aan, mensen. We hebben hier geen gescheld nodig ;-)

Beste humorist?
'k Zou het niet weten.
Alleszins niet Geert Hoste :-P
dit is k&k, hier wordt gescheld voor te lachen, alleen moet ge er de smiley ni bijzetten ;-)

Griffin
26 december 2004, 20:49
Er zijn geen Vlaamse humoristen. Fuck dus off met je topic, of breid hem uit naar Nederland.
Zo even snel de eerste die bij mij opkomen:

Youp Van 't Hek.
Jörgen Raymann.
Herman Finkers.
Lebbis & Janssen. (Hans Sibbel en Dolf Janssen)

Cynicus
26 december 2004, 22:14
Zo even snel de eerste die bij mij opkomen:

Youp Van 't Hek.
Jörgen Raymann.
Herman Finkers.
Lebbis & Janssen. (Hans Sibbel en Dolf Janssen)
Ik had het over VLAAMSE humoristen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Raf
26 december 2004, 22:26
Ik had het over VLAAMSE humoristen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Die ZIJN er niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

schaduw
26 december 2004, 22:34
Luc Devos

nou nou
26 december 2004, 23:23
dit is k&k, hier wordt gescheld voor te lachen, alleen moet ge er de smiley ni bijzetten ;-)
Pardon?? 8O

da zijn er toch wel 25 of nie soms? ;)

nou nou
26 december 2004, 23:23
Neveneffecten.

www.neveneffecten.be

Fille van de Foor
26 december 2004, 23:34
dit is k&k, hier wordt gescheld voor te lachen, alleen moet ge er de smiley ni bijzetten ;-)
Nu je het daarover hebt... Ik heb dus een hekel aan die rotdingen. Een verstandig mens herkent een grap wel zonder dat ze hem daar op attent moeten maken.

Verder worden die dingen (en vooral deze dan: :roll:) gebruikt om een totaal gebrek aan argumentatie te maskeren.

Deze: :rofl:is dan weer uitermate geschikt om bij baarlijke nonsens te plaatsen, waarvan enkel de auteur de grap inziet (gewoon omdat er niets grappigs aan is). Ook heel handig om zaken die je met de beste wil van de wereld niet kan ontkrachten, toch neer te halen (of althans een poging te ondernemen)... iets waar dus enkel scholiertjes uit de 1° graad (die zichzelf al pretentieus student noemen) intrappen.

:clapping: en :cheer:zijn dan weer geknipt om pyrrusoverwinningen mee te vieren. Het aantal dat van deze daarbij wordt neergepoot, is doorgaans omgekeerd evenredig met de objectieve waarde van het betreffende wapenfeit.


Kortom, weg met die smileytroep. Ik heb in een ver verleden al te veel moppen moeten uitleggen aan domme blondjes... ik ga dat nu echt niet meer doen voor domme zwartjes.

nou nou
26 december 2004, 23:41
Don't touch the cheerleaders man...

nou nou
27 december 2004, 00:28
Neveneffecten.

www.neveneffecten.be (http://www.neveneffecten.be) Om mezelf even aan te vullen, dit was even om te antwoorden op het statement dat er geen Vlaamse humoristen zouden zijn... cynisch zijn die gasten niet te noemen, wel goed ;)

ingenious
27 december 2004, 00:47
Nu je het daarover hebt... Ik heb dus een hekel aan die rotdingen. Een verstandig mens herkent een grap wel zonder dat ze hem daar op attent moeten maken.

Verder worden die dingen (en vooral deze dan: :roll:) gebruikt om een totaal gebrek aan argumentatie te maskeren.

Deze: :rofl:is dan weer uitermate geschikt om bij baarlijke nonsens te plaatsen, waarvan enkel de auteur de grap inziet (gewoon omdat er niets grappigs aan is). Ook heel handig om zaken die je met de beste wil van de wereld niet kan ontkrachten, toch neer te halen (of althans een poging te ondernemen)... iets waar dus enkel scholiertjes uit de 1° graad (die zichzelf al pretentieus student noemen) intrappen.

:clapping: en :cheer:zijn dan weer geknipt om pyrrusoverwinningen mee te vieren. Het aantal dat van deze daarbij wordt neergepoot, is doorgaans omgekeerd evenredig met de objectieve waarde van het betreffende wapenfeit.


Kortom, weg met die smileytroep. Ik heb in een ver verleden al te veel moppen moeten uitleggen aan domme blondjes... ik ga dat nu echt niet meer doen voor domme zwartjes. ik hou wel van smileys, maar je hebt wel een punt. sommigen gebruiken meer smileys dan letters. en als men deze :rofl: 3x na hun eigen grap post, is het meestal nodig want dan is er in weze meestal niks grappigs aan.

die :cheer: gebruiken we vooral in de quiz en om iets van jeroen (de admin) gedaan te krijgen, tis zijn favo smiley namelijk. maar het is wel pijnlijk om te zien hoe die in 'discussies' (die dus die naam niet waardig zijn) worden misbruikt.

eigenlijk vind ik smileys wel nuttig. het internet mist namelijk een zeer belangrijk deel van de communicatie, nl de body language. hier kan je bv iets ironisch bedoelen, maar komt het zo niet over. dat kan je met een smiley oplossen. en zelfs dan zijn er nog die het niet doorhebben, hilarisch soms. :-D :lol: ;-)

(sorry, kon het ni laten)

ingenious
27 december 2004, 00:48
Pardon?? 8O

da zijn er toch wel 25 of nie soms? ;)
sorry. maar tis wel geen dt-fout hé.

da telt hier ni. en trouwens, ge moogt van numarx daar geen topics met vervuilen :p

ingenious
27 december 2004, 00:49
on topic: kommil foo is wel goed.

nou nou
27 december 2004, 00:56
sorry. maar tis wel geen dt-fout hé.

da telt hier ni. en trouwens, ge moogt van numarx daar geen topics met vervuilen :p
dt- en spellingsfouten eh Inge, zoals in uw eigen post staat ;)

die ge natuurlijk kunt aanpassen, maar zo laag zakt zelfs gij nie eh :D;)

numarx is wat er in zijn avatar staat, mijn peeschijven zeg ik u!

nou nou
27 december 2004, 00:56
on topic: kommil foo is wel goed.
Hebt gij toevallig die dvd? Is die de moeite?...

ingenious
27 december 2004, 01:03
dt- en spellingsfouten eh Inge, zoals in uw eigen post staat ;)

die ge natuurlijk kunt aanpassen, maar zo laag zakt zelfs gij nie eh :D;)

numarx is wat er in zijn avatar staat, mijn peeschijven zeg ik u!
maar dat was geen spellingsfout, dat was een foute vervoeging. :-)

dat spreekt voor zich.

numarx wilt u nu al dood, pas maar op! :) en wie ni kan volgen en toch de moeite doet de klein letterkes te lezen: http://members.lycos.nl/chezpaulus/index.php

ingenious
27 december 2004, 01:04
Hebt gij toevallig die dvd? Is die de moeite?...
nee, die heb ik ni. heb 2 van hun liveshows gezien, en die waren wel goed.

nou nou
27 december 2004, 01:20
maar dat was geen spellingsfout, dat was een foute vervoeging. :-)

dat spreekt voor zich.

numarx wilt u nu al dood, pas maar op! :) en wie ni kan volgen en toch de moeite doet de klein letterkes te lezen: http://members.lycos.nl/chezpaulus/index.php
Tja, "dat was geen racist, dat was een Vlaams Blokker" :twisted:

als gij nog weet waar dat over ging is't goe...

spannend eh :D, allee slaapwel!

Percalion
28 december 2004, 20:28
on topic:

wat bedoel je met cynisch?

Diogenes, dié was cynisch.

schaduw
29 december 2004, 11:26
Bert & Roy (finale Leids cabaretfestival)
Bert & Aron (halve finale Cameretten)
Helsen (beker Neerlands Hoop)
Wouter Deprez (Wim Sonneveldsprijs)
ManManMan
De Schedelgeboorten
Vitalski
Alex Agnew
Wannes & Dries

bron : BIS ( De Morgen )

Vermits de Vlamingen in Nederland vooral bekend staan om hun absurditeit en sublimering van de underdog zal er wel ergens iets van een cynische ondertoon in hun shows te vinden zijn.

Percalion
29 december 2004, 11:49
maar wat bedoel je met cynisch?

schaduw
29 december 2004, 15:28
Zo goed als naakt, enkel gekleed in een regenton rondhuppelen en met je rotte tanden konijnen levend verscheuren en dan sterven aan een voedselvergiftiging om te bewijzen dat moeder natuur toch zo goed voor ons zorgt of God en dat we tegen de vooruitgang moeten zijn. Want vooruitgang betekent alsmaar dodelijkere wapens en verderf en decadetie en egoïsme. Zoiets is cynisme niet ?

Zeno!
29 december 2004, 15:39
Ok, om even niet mee te doen met het kinderachtige hoe-meer-nestbevuiling-hoe-cooler-ik-ben-rage, zeg ik:

De hele cast van In de Gloria zijn de beste Vlaamse humoristen! :-D

http://www.indegloria.be/Pix/Aflev/Afl1/Afl103.jpg
http://www.indegloria.be/Pix/Aflev/Afl1/Afl104.jpg
http://www.indegloria.be/Pix/Aflev/Afl2/Afl205.jpg
http://www.indegloria.be/Pix/Aflev/Afl2/Afl209.jpg
http://www.indegloria.be/Pix/Aflev/Afl3/Afl307.jpg
http://www.indegloria.be/Pix/Aflev/Afl3/Afl309.jpg
http://www.indegloria.be/Pix/Aflev/Afl4/Afl412.jpg
http://www.indegloria.be/Pix/Aflev/Afl5/Afl504.jpg

jan hyoens
29 december 2004, 15:46
Urbanus van Anus was de beste Vlaamse humorist! Chris van den Durpel had ook enkele goede typpetjes in zijn beginperiode maar is nu op de retour! Voor de rest is het maar pover gesteld en zitten we opgescheept met de zichzelf leuk vindende vriendjes van de vrt en vtm! Nu ja, ik heb mezelf de hele reeks van "Bottom" op dvd gekocht en ga daar van genieten de komende weken!

SethMoN
29 december 2004, 15:58
Ik heb enorm genoten van 'Lava' (begin jaren '90 op BRT) met o.a. Kamagurka & Herr Seele (Madame Coeur Brisé,...). Indien u het programma gekend heeft, herinnert u zich vooral de sketch met een zeker Van Patiënten (Herr Seele) en zijn: Dokter, Dokter... (in een piepstemmetje). Ook Eddy Wally had zijn rol in 'Wally in Space'.
Daarnaast was er ok nog eens 'Wees blij met wat je hebt' op de VPRO , ook met Kama en Herr Seele. Terug een programma vol absurde humor, met o.a. Étienne Met de Open Verhemelte, Bob Visplatiné,... Echt schitterende werkjes!!!
Moest er iemand weten hoe ik aan DVD's kan geraken van die programma's, gelieve me een PM te sturen. Ik zal u eeuwig dankbaar zijn :-) .

vrijevlaming
29 december 2004, 16:53
freddy devadder! lol

jin recht ip jun mulle !

De nieuwe snaar: meer cabaret-achtig, maar toch zeker top!

ingenious
29 december 2004, 16:54
ik sluit me aan bij zeno, in de gloria is de max. dat ik daar ni aan gedacht heb. :oops:

Pietje
29 december 2004, 17:07
8) Idem, voor het Peulengaleis 8)


http://www.50jaar.tv/nostreaming/50jaartv_master/tijdslijn/93-03/50jaartv_peulengaleis_info/peulengaleis-20030827-125305.jpg

Percalion
29 december 2004, 19:20
ik heb de in de gloria dvd-box gekregen voor kerstmis! ze héérsen

nen draad

ja lilian, den draad, ik zeg het toch!

--
dag trippers! wij zijn dagtrippers van het éérste uur!

:D omfg rofl

kama en seele vind ik ook wel goed

toch kunnen vlaamse humoristen niet tippen aan Monty Python