PDA

View Full Version : Massavernietigingswapens


Paulus de Boskabouter
7 april 2003, 18:37
De 'coalition of Evil' heeft wat grondstoffen voor MVwapens gevonden.
(of zelf aangevoerd?? :roll: )
Stel dat ze nu niets vinden, wat dan?
Deze hele farce draait tenslotte daarrond!
Allez, ze zijn begonnen met terrorisme, dan MVwapens, daarna ging het om Saddam, en nu zijn ze daar schijnbaar om de rijkdom te herverdelen of zoiets..
:roll: :roll:

Antoon
7 april 2003, 19:02
Sommigen kunnen het maar niet verdragen dat de geallieerden zo'n snelle en succesvolle campagne leiden.

Ondertussen zijn de gruwen van Saddam's regime zichtbaarder met de dag (we wisten al dat het erg was, maar toch).

Op dit moment bevinden er zich een aantal geïsoleerde verzetsposten van de republikeinse troepen van Saddam en Palestijnse gewapende mannen in dichtbevolkte wijken tussen burgers gecamoufleerd.

Met de hoop dat de geallieerde aanvallen zoveel mogelijk van die voruwen en kinderen raken. Maar da's niet belangrijk.

Hoe laag kan een mens vallen ? :roll:

.

Supe®Staaf
7 april 2003, 19:24
Ik blijf me afvragen hoeveel Iraqi er om USA-interventie verzocht hebben.
Wat heeft het Amerikaanse leger in dat deel van de wereld verloren?

Ali
7 april 2003, 19:34
Ik blijf me afvragen hoeveel Iraqi er om USA-interventie verzocht hebben.
Wat heeft het Amerikaanse leger in dat deel van de wereld verloren?

na de eerste golfoorlog is Koeweit en saudie Arabie de grootste afzetmarkt voor Amerikaanse wapens in ruil voor veel olie.
en na deze oorlog zal Irak ook een grote markt worden voor Amerika.

want al hun wapens, vliegtuigen en tanks zijn nu vernietigd.
en natuurlijk zullen ze ook betalen met goedkope olie :roll:

Supe®Staaf
7 april 2003, 19:43
Ik blijf me afvragen hoeveel Iraqi er om USA-interventie verzocht hebben.
Wat heeft het Amerikaanse leger in dat deel van de wereld verloren?

na de eerste golfoorlog is Koeweit en saudie Arabie de grootste afzetmarkt voor Amerikaanse wapens in ruil voor veel olie.
en na deze oorlog zal Irak ook een grote markt worden voor Amerika.

want al hun wapens, vliegtuigen en tanks zijn nu vernietigd.
en natuurlijk zullen ze ook betalen met goedkope olie :roll:
Dat ze om eigen economische belangen die invasie deden, weet iedereen, maar officiëel zullen ze het nooit toegeven, en komen ze met allerhande prietpraat en drogredens af.

Paulus de Boskabouter
7 april 2003, 19:58
Sommigen kunnen het maar niet verdragen dat de geallieerden zo'n snelle en succesvolle campagne leiden.

Ondertussen zijn de gruwen van Saddam's regime zichtbaarder met de dag (we wisten al dat het erg was, maar toch).

Op dit moment bevinden er zich een aantal geïsoleerde verzetsposten van de republikeinse troepen van Saddam en Palestijnse gewapende mannen in dichtbevolkte wijken tussen burgers gecamoufleerd.

Met de hoop dat de geallieerde aanvallen zoveel mogelijk van die voruwen en kinderen raken. Maar da's niet belangrijk.

Hoe laag kan een mens vallen ? :roll:

.

Een mens kan zo laag vallen als hij simpel is, Antoon.
zéér laag dus in sommige gevallen.
De Coalition of Evil geeft geen bal om die vrouwtjes en kindjes die sneuvelen, méér nog, ze geven zelfs geen bal om hun eigen volk dat sneuvelt; anders waren ze niet ten strijde getrokken.
Nu, hoeveel burgers zijn er al VERMOORD door coalition bommen?
Ik denk dat Saddam dat nog niet durfde dromen in zijn natste droom.
Dat Saddam een booswicht is (was) weten we allang, dat deze oorlog er niet om draait hem af te zetten ook. Maar blijkbaar doet CNN zijn werk goed en blijven er mensen hardnekkig - of moet ik Redneckkig zeggen- geloven wat men ze voorkauwt.
Kan ik het verdragen dat (en durf nooit meer spreken over gealliëerde aub) de Coalition troepen de overwinning zullen behalen?
Eerlijk gezegd: NEEN
Waarom?
Omdat het een hypocrisie van jewelste is, en ze het verdienen om in het zand te bijten.
Ik weet het, het is lelijk om te zeggen, maar het is niet anti-westers, want voor mij staat het geciviliseerde westen voor vrede en diplomatie, niet voor cowboys en indianen spelen.
Ben ik blij dat ze de overwinning zullen behalen?
HEEL BLIJ, maar in de eerste plaats voor de Irakezen; slaaf zijn van het kapitalisme is nog nét beter dan slaaf zijn van Saddam.

maddox
7 april 2003, 20:08
Daarom dat het Iraakse leger zich nu probeert te verweren met 2de rangs Russisch, Chinees, en niet te vergeten, Noord Koreaans materiaal(of die Scuds voor "Jemen" al vergeten?).

Het enige VS soort van wapens dat ze hebben is de Know how voor Chemische wapens,en zoals een goeie dealer betaamd heeft de VS ook de eerste reeks geleverd voor een vriendenprijsje, en de Koerden/Iraniërs hebben dat geweten.
De machines en fabrieken om het zelf te maken zijn geleverd door de EU partners Frankrijk en Duitsland,evenals de basis voor Biologische wapens.

Trouwens, het Saoudische Koningshuis heeft een enorm sterk leger nodig om zijn wankele machtsbasis intakt te houden.
Koeweit, hebben die goeie reden om een stevig leger te willen? Ze hadden een machtsgeile buur.

Als ik de poen zou hebben, dan kocht ik ook VS materiaal.Tenminste een stabile bevoorrading, die Eu ,die vinden steeds nieuwe regeltjes uit om zichzelf uit de markt te prijzen.
Wie weet kan ik morgen dan geen munitie meer kopen,omdat er een stel halve zolen in mijn omgeving brullen dat ze democratisch de macht willen veroveren ,met aanslagen en veel idioot geroep.

Bolter
7 april 2003, 21:05
Volgend jaar kunnen de Amerikaanse burgers beslissen wat ze van dit beleid vonden...
De Iraakse burgers hebben dit nooit gekund en zouden dit in de toekomst zonder militair ingrijpen ook nooit gekund hebben.
Nu is er alleszins een sprankel hoop op een betere toekomst en dit hopelijk onder VN toezicht.

Trouwens , zonder de steun van de VSA waren wij, West-Europeanen, nu waarschijnlijk communisten die zich amper op een forum konden
uitspreken, om maar te zwijgen van enige vorm van democratie.....
Als we tenminste niet in één of ander strafkamp in Siberië zaten...

The Bacon-Shootist
7 april 2003, 21:14
Al bij al vind ik het juist om de moslim dom en verdeeld te houden.
Een strategie die het westen sinds de mideleeuwen toepast.
Om de tien a 15 jaar op zijn plaats zetten is wel nodig.
En dan rollen de olie-dollars weer in ruil voor voorbijgestreefde wapens.

Beetje de hoogheidswaanzin voeden.
Het zal geld opbengen, dat is tot hiertoe een feit.

Bob
7 april 2003, 21:25
Al bij al vind ik het juist om de moslim dom en verdeeld te houden.
Een strategie die het westen sinds de mideleeuwen toepast.
Om de tien a 15 jaar op zijn plaats zetten is wel nodig.
En dan rollen de olie-dollars weer in ruil voor voorbijgestreefde wapens.

Beetje de hoogheidswaanzin voeden.
Het zal geld opbengen, dat is tot hiertoe een feit.

Nu, de gevleugelde woorden van spa'er Claes "De islam is erop uit, om het westen te vernietigen", zullen wel evenveel waarheid bevatten.

Paulus de Boskabouter
7 april 2003, 22:24
Bon, tegen deze avond bleken het al pesticiden te zijn :roll:

Brabo
7 april 2003, 22:29
Volgend jaar kunnen de Amerikaanse burgers beslissen wat ze van dit beleid vonden...
De Iraakse burgers hebben dit nooit gekund en zouden dit in de toekomst zonder militair ingrijpen ook nooit gekund hebben.
Nu is er alleszins een sprankel hoop op een betere toekomst en dit hopelijk onder VN toezicht.


De Amerikaanse burgers zullen in hun tweepartijensysteem weer eens de keuze hebben tussen Bush of één of andere democraat. De stemmen van enen zullen uiteraard minder zwaar doorwegen dan de stemmen van de anderen, áls ze al meegeteld worden door de ponskaartenmachines.
Op deze manier krijgt ongeveer 24% vd meerderjarige Amerikanen de president van z'n keuze.

De Irakeesjes zullen in ieder geval een Amerikaans ex-militair als nieuwe leider opgedrongen krijgen. Hoe het land daarna georganiseerd zal worden weet men nog eigenlijk nog niet, daar wordt momenteel (op een zg. beschaafde manier ) over geruzied. Wat wél al zeker is, is dat w�*j (het Westen) zullen bepalen wie er in de zg. overgangsregering zal zitten (zoals in Afgahanistan). Die Iraakse overgangsregering zal dan - zoals in Afghanistan- verkiezingen moeten organiseren. U weet toch hoe het leven nu is in Afghanistan?
Dat van die "betere toekomst" valt dus nog te bekijken, wat wél zeker is, is dat Irak ondertussen grondig verwoest is.

Brabo
7 april 2003, 22:41
Al bij al vind ik het juist om de moslim dom en verdeeld te houden.
Een strategie die het westen sinds de mideleeuwen toepast.

Tijdens de middeleeuwen stond de Arabische beschaving op een véél hoger peil dan de onze. (De moslims waren toen trouwens stukken toleranter t.o.v. andersdenken dan wij.)

Jorge
8 april 2003, 11:27
De enige massavernietigingswapens die in IraQ zijn gevonden werden gedropt door de Vs, namelijk hun vermaarde klusterbommen. Zij hebben al onnoemelijk veel slachtoffers gemaakt onder de Iraakse bevolking & zullen nog voor vele slachtoffers zorgen omdat niet alle fragment zijn ontploft, beetje vergelijkbaar met landmijnen. :?

Hiernaast hebben de Vs hoogstwaarschijnlijk tal van bommen met verarmd uranium gedropt (gevolgen zijn bekend).

kiezel
8 april 2003, 17:31
...verarmd uranium wordt niet gebruikt in bommen, maar in munitie.

Voor een overzicht van de smeerlapperij die de VS gebruikt hebben tegen de Iraqi:
http://www.zmag.org/content/showarticle.cfm?SectionID=40&ItemID=3410

Tot nader orde zijn er nog steeds geen massavernietigingswapens in Irak gevonden. Alle persberichten hierover bleken tot nu toe vals. De SCUD's van in het begin van de oorlog bleken geen SCUD's te zijn, de chemicaliën die werden gevonden bleken pesticiden...

Bobke
8 april 2003, 17:42
Kiezel schreef:
Tot nader orde zijn er nog steeds geen massavernietigingswapens in Irak gevonden. Alle persberichten hierover bleken tot nu toe vals. De SCUD's van in het begin van de oorlog bleken geen SCUD's te zijn, de chemicaliën die werden gevonden bleken pesticiden...
:wink:

Vroeg of laat worden natuurlijk wel ergens restanten gevonden.
Ook in België kunt u ze vinden, zoek maar eens in Poelkapelle. :roll:

michr.oscoop
8 april 2003, 19:41
Hoe laag kan een mens vallen ? .

Zo laag als de Amerikanen en de Britten dus.
Ik ben wel eens benieuwd wat we gaan te horen krijgen als er niks geen massavernietigingswapens gevonden worden.
Maar natuurlijk wist ik al lang dat die er niet waren en dat heel die "inspectie"gewoon spionnage was.
Syrië en Iran staan idd als volgende op het lijstje.
België niet zolang we slaafs doen wat de VS ons opdragen.

Paulus de Boskabouter
9 april 2003, 13:27
Intussen blijft het oorverdovend stil rond de MVwapens.
:x