PDA

View Full Version : Ziek: linkse losers steken schuld tsunami op VS


Leviathan
29 december 2004, 22:41
Een reactie die te lezen was op commie - excuseer - indy media over de tsunami in Azië:

Voor degenen die zich nu al kwaad maken omdat de schuld van deze ramp weer op Bush zou worden geschoven: Amerika heeft er wel terdege mee te maken omdat Bush op onverantwoorde wijze het Kyoto-protocol tegen broeikaseffecten naast zich neer heeft gelegd. De ijskappen van de Noordpool slinken in rap tempo, satellietbeelden over de laatste tien jaar tonen dit op dramatische wijze aan.
Als het oceaanwater op deze planeet hierdoor een centimeter stijgt kan deze ene centimeter bij een tsunami al een verschil uitmaken van tientallen meters verwoestende uitwerking vanaf de vloedlijn op delta’s en laaggelegen gebieden. De toekomst zal bij het negeren van het broeikaseffect, door wie of wat dan ook, meer van deze ecologische rampspoed in petto hebben.

Ook bij de Partij Van De Aardwormen wordt er - zoals gewoonlijk - een beschuldigende vinger richting Amerika gestoken. Nu weten we natuurlijk al lang dat deze onderontwikkelde schepsels zelfs als ze wat last hebben van voetschimmel de schuld al op Amerika steken, maar dit slaat toch wel werkelijk alles.
Het is werkelijk spijtig dat domheid geen pijn doet!

Isegrim
30 december 2004, 01:46
Zielige lijkenpikkers. Eigenlijk zitten ze op hetzelfde niveau als de vuile moslimkillers : als je onze verordeningen niet opvolgt vallen er een pak doden.

Shizie
30 december 2004, 03:51
Een reactie die te lezen was op commie - excuseer - indy media over de tsunami in Azië:

Voor degenen die zich nu al kwaad maken omdat de schuld van deze ramp weer op Bush zou worden geschoven: Amerika heeft er wel terdege mee te maken omdat Bush op onverantwoorde wijze het Kyoto-protocol tegen broeikaseffecten naast zich neer heeft gelegd. De ijskappen van de Noordpool slinken in rap tempo, satellietbeelden over de laatste tien jaar tonen dit op dramatische wijze aan.
Als het oceaanwater op deze planeet hierdoor een centimeter stijgt kan deze ene centimeter bij een tsunami al een verschil uitmaken van tientallen meters verwoestende uitwerking vanaf de vloedlijn op delta’s en laaggelegen gebieden. De toekomst zal bij het negeren van het broeikaseffect, door wie of wat dan ook, meer van deze ecologische rampspoed in petto hebben.

Ook bij de Partij Van De Aardwormen wordt er - zoals gewoonlijk - een beschuldigende vinger richting Amerika gestoken. Nu weten we natuurlijk al lang dat deze onderontwikkelde schepsels zelfs als ze wat last hebben van voetschimmel de schuld al op Amerika steken, maar dit slaat toch wel werkelijk alles.
Het is werkelijk spijtig dat domheid geen pijn doet!

de VS zijn ook schuldig dat ze "te weinig" hulp geven aan de slachtoffers..

VlaamseBelg
30 december 2004, 09:20
De VS geeft hetzelfde bedrag als Europa, en zij zitten dan ook nog eens in oorlog. Deze ramp was zelfs zonder vervuiling gebeurd, vergeet niet dat onze planeet al heel wat natuurrampen heeft gekend, al van voor er mensen waren.

Dat er mensen hiervoor naar de VS wijzen is kinderachtig. Aan de milieuvervuiling hebben wij evenveel schuld als zij.

tomm
30 december 2004, 09:38
Bush heeft geen schuld aan de tsunami's in de Indische oceaan!
Hij heeft wel schuld aan de meer dan 100000 doden die er in Irak gevallen zijn en nog steeds vallen.

Pietje
30 december 2004, 09:44
de VS zijn ook schuldig dat ze "te weinig" hulp geven aan de slachtoffers..
De VS geven naar het schijnt 35 miljoen € :? . Is iets meer, dan dat John Travolta vangt voor één film :? . Niet dat Europa genereuzer is.......maar soit. :?

VlaamseBelg
30 december 2004, 09:46
De schade zou in de miljarden lopen, die miljoentjes zijn dus net genoeg om ze de eerste maanden eten te geven en ze daarna weer compleet afhankelijk te maken van ons.

Chipie
30 december 2004, 09:51
De VS geven naar het schijnt 35 miljoen € :? . Is iets meer, dan dat John Travolta vangt voor één film :? . Niet dat Europa genereuzer is.......maar soit. :?Soms ben ik echt verlegen om Europeaan te zijn... Steeds maar de VS met alle zonden van Israël (allez, daar zijn die joden weer) beladen, maar ondertussen niets maar dan niets doen... Veel blabla en weinig boemboem (ja ik weet het... soms is blabla beter dan boemboem)...

Kotsmisselijk word ik van zulke postings... De haat druipt er zo van af...

En welk regime of hoe het oog moge noemen, dat U voorkeur heeft, heeft er al wel iets gedaan?

Chipie
30 december 2004, 09:54
Bush heeft geen schuld aan de tsunami's in de Indische oceaan!
Hij heeft wel schuld aan de meer dan 100000 doden die er in Irak gevallen zijn en nog steeds vallen.Goedemorgen Tomm,
Hetgeen U schrijft klopt weer eens temeer. als een bus..
Poetin heeft ook geen schuld aan de tsunami's in de Indische oceaan!
Hij heeft wel schuld aan de meer dan 300.000 doden die er in Tsjetjsenöë gevallen zijn en nog steeds vallen....

kelt
30 december 2004, 09:57
*zucht*

Tektonische- en vulkanische aktiviteiten hebben NIKS met menselijke aktiviteiten te maken....

Dat dit soort rampen,die op planeet Aarde niet echt zeldzaam zijn , steeds meer mensenlevens zullen eisen is vooral te wijten aan de bijna ongebreidelde bevolkingsgroei.......

Volgende voorspelde rampen:

Las Palmas,de onstabiele zijkant van dit eiland schuift in de Atlantische Zee en een gigantische vloedgolf treft een paar uur later de ganse Oostkust van de VS.


Mount St-Helens;opnieuw een ontploffing van het soort als in 1980.Misschien deze keer gevolgen voor de ganse wereld,verkoeling van het klimaat gedurende 2 jaar.


Vesuvius...een ZEER druk bewoond gebied.honderduizenden Italianen komen om het leven


Iran,Turkije,.......een super-aarbeving van schaal 10 deze keer....


Atlantische Oceaan,Komplete gletsjers schuiven vanaf Groenland de Oceaan in,de golfstroom wordt onderbroken,Het Noordelijk Halfrond gaat in Ijstijd,West-Europa bijvoorbeeld krijgt een "Fins" klimaat,permanent Ijs tot over Denemarken en Noord-Duitsland,voor een periode van misschien wel 100 jaar of meer....


ochgottekes rampen voorspellen is echt niet moeilijk...er moet geen echte schuldvraag aan hangen,en de meeste "rampen" zijn al eens gebeurd,praktisch op exacte wijze!

Pietje
30 december 2004, 09:59
Soms ben ik echt verlegen om Europeaan te zijn... Steeds maar de VS met alle zonden van Israël (allez, daar zijn die joden weer) beladen, maar ondertussen niets maar dan niets doen... Veel blabla en weinig boemboem (ja ik weet het... somels is blabla beter dan boemboem)...

Kotsmisselijk word ik van zulke postings... De haat druipt er zo van af...

En welk regime of hoe het oog moge noemen, dat U voorkeur heeft, heeft er al wel iets gedaan?
Indien de VS vijf computer-gestuurde bommen minder op Irak had gegooid, had ze een serieus veelvoud van die 35 milj. kunnen schenken aan de getroffen gebieden.

Chipie
30 december 2004, 09:59
*zucht*

Tektonische- en vulkanische aktiviteiten hebben NIKS met menselijke aktiviteiten te maken....

Dat dit soort rampen,die op planeet Aarde niet echt zeldzaam zijn , steeds meer mensenlevens zullen eisen is vooral te wijten aan de bijna ongebreidelde bevolkingsgroei.......

Volgende voorspelde rampen:

Las Palmas,de onstabiele zijkant van dit eiland schuift in de Atlantische Zee en een gigantische vloedgolf treft een paar uur later de ganse Oostkust van de VS.


Mount St-Helens;opnieuw een ontploffing van het soort als in 1980.Misschien deze keer gevolgen voor de ganse wereld,verkoeling van het klimaat gedurende 2 jaar.


Vesuvius...een ZEER druk bewoond gebied.honderduizenden Italianen komen om het leven


Iran,Turkije,.......een super-aarbeving van schaal 10 deze keer....


Atlantische Oceaan,Komplete gletsjers schuiven vanaf Groenland de Oceaan in,de golfstroom wordt onderbroken,Het Noordelijk Halfrond gaat in Ijstijd,West-Europa bijvoorbeeld krijgt een "Fins" klimaat,permanent Ijs tot over Denemarken en Noord-Duitsland,voor een periode van misschien wel 100 jaar of meer....


ochgottekes rampen voorspellen is echt niet moeilijk...er moet geen echte schuldvraag aan hangen,en de meeste "rampen" zijn al eens gebeurd,praktisch op exacte wijze!
Ik wist echt niet dat de Amerikanen zo slecht misdadig slecht zijn :-)

voicelesscharlie
30 december 2004, 10:00
Men profiteert van de zaak om nog meer geld uit de zakken te kloppen voor hun Kyoto onzin die er maar op gericht is om het collectief schuldgevoel van het westen aan te stoken en zo dus ook het westen te verzwakken.

Chipie
30 december 2004, 10:00
Indien de VS vijf computer-gestuurde bommen minder op Irak had gegooid, had ze een serieus veelvoud van die 35 milj. kunnen schenken aan de getroffen gebieden.
Ik vermoed dat U nog content bent over uw uitleg...:-D

VlaamseBelg
30 december 2004, 10:08
Men profiteert van de zaak om nog meer geld uit de zakken te kloppen voor hun Kyoto onzin die er maar op gericht is om het collectief schuldgevoel van het westen aan te stoken en zo dus ook het westen te verzwakken.
Geen probleem, laat ons maar een beetje verzwakken, dat geeft de rest de kans om bij te benen. Voor de rechtsen is er het argument dat de allochtonen dan gaan terug willen. :-)

HerrUU
30 december 2004, 10:18
Een reactie die te lezen was op commie - excuseer - indy media over de tsunami in Azië:

Voor degenen die zich nu al kwaad maken omdat de schuld van deze ramp weer op Bush zou worden geschoven: Amerika heeft er wel terdege mee te maken omdat Bush op onverantwoorde wijze het Kyoto-protocol tegen broeikaseffecten naast zich neer heeft gelegd. De ijskappen van de Noordpool slinken in rap tempo, satellietbeelden over de laatste tien jaar tonen dit op dramatische wijze aan.
Als het oceaanwater op deze planeet hierdoor een centimeter stijgt kan deze ene centimeter bij een tsunami al een verschil uitmaken van tientallen meters verwoestende uitwerking vanaf de vloedlijn op delta’s en laaggelegen gebieden. De toekomst zal bij het negeren van het broeikaseffect, door wie of wat dan ook, meer van deze ecologische rampspoed in petto hebben.

Ook bij de Partij Van De Aardwormen wordt er - zoals gewoonlijk - een beschuldigende vinger richting Amerika gestoken. Nu weten we natuurlijk al lang dat deze onderontwikkelde schepsels zelfs als ze wat last hebben van voetschimmel de schuld al op Amerika steken, maar dit slaat toch wel werkelijk alles.
Het is werkelijk spijtig dat domheid geen pijn doet!
Nooit geweten dat die tectonische platen zich ook maar een zak aantrekken van wat er met het klimaat gebeurd. Gewoon negeren, zo'n klootzakken.

HerrUU
30 december 2004, 10:19
Bush heeft geen schuld aan de tsunami's in de Indische oceaan!
Hij heeft wel schuld aan de meer dan 100000 doden die er in Irak gevallen zijn en nog steeds vallen.
Toegegeven, maar dat heeft geen ... met die tsunami te maken.

HerrUU
30 december 2004, 10:22
*zucht*

Tektonische- en vulkanische aktiviteiten hebben NIKS met menselijke aktiviteiten te maken....

Dat dit soort rampen,die op planeet Aarde niet echt zeldzaam zijn , steeds meer mensenlevens zullen eisen is vooral te wijten aan de bijna ongebreidelde bevolkingsgroei.......

Volgende voorspelde rampen:

Las Palmas,de onstabiele zijkant van dit eiland schuift in de Atlantische Zee en een gigantische vloedgolf treft een paar uur later de ganse Oostkust van de VS.


Mount St-Helens;opnieuw een ontploffing van het soort als in 1980.Misschien deze keer gevolgen voor de ganse wereld,verkoeling van het klimaat gedurende 2 jaar.


Vesuvius...een ZEER druk bewoond gebied.honderduizenden Italianen komen om het leven


Iran,Turkije,.......een super-aarbeving van schaal 10 deze keer....


Atlantische Oceaan,Komplete gletsjers schuiven vanaf Groenland de Oceaan in,de golfstroom wordt onderbroken,Het Noordelijk Halfrond gaat in Ijstijd,West-Europa bijvoorbeeld krijgt een "Fins" klimaat,permanent Ijs tot over Denemarken en Noord-Duitsland,voor een periode van misschien wel 100 jaar of meer....


ochgottekes rampen voorspellen is echt niet moeilijk...er moet geen echte schuldvraag aan hangen,en de meeste "rampen" zijn al eens gebeurd,praktisch op exacte wijze!
En ook niet vergeten dat we al een paar miljoen jaar over tijd zijn voor een lekkere meteoorinslag in de aarde. Maar daar zal de NASA dan wel voor iets tussenzitten.

Pietje
30 december 2004, 10:22
Ik vermoed dat U nog content bent over uw uitleg...:-D
En ik vermoed, dat de waarheid kwetst.

Chipie
30 december 2004, 10:26
En ik vermoed, dat de waarheid kwetst.Wat heb ik nu met de Amerikanen te maken?

Maar in plaats van steeds naar anderen te kijken (U kent dat beslist... dat rood petieterig vingertje)... wat doet de EU in deze zaak beter

Oorspronkelijk bericht door CHIPIE
Soms ben ik echt verlegen om Europeaan te zijn... Steeds maar de VS met alle zonden van Israël (allez, daar zijn die joden weer) beladen, maar ondertussen niets maar dan niets doen... Veel blabla en weinig boemboem (ja ik weet het... somels is blabla beter dan boemboem)...

Kotsmisselijk word ik van zulke postings... De haat druipt er zo van af...

En welk regime of hoe het oog moge noemen, dat U voorkeur heeft, heeft er al wel iets gedaan?

Bobke
30 december 2004, 10:48
Geen probleem, laat ons maar een beetje verzwakken, dat geeft de rest de kans om bij te benen. Voor de rechtsen is er het argument dat de allochtonen dan gaan terug willen. :-)Dat zal de CO uitstoot zeker omlaag halen.:-(

Bobke
30 december 2004, 10:52
En ik vermoed, dat de waarheid kwetst.Uiteraard, een andere verklaring voor uw giftige reactie zou ik ook niet weten. :-D

Leviathan
30 december 2004, 10:56
Bush heeft geen schuld aan de tsunami's in de Indische oceaan!
Hij heeft wel schuld aan de meer dan 100000 doden die er in Irak gevallen zijn en nog steeds vallen.
Gelieve niet van het onderwerp af te wijken.

illwill
30 december 2004, 11:28
Bush heeft geen schuld aan de tsunami's in de Indische oceaan!
Hij heeft wel schuld aan de meer dan 100000 doden die er in Irak gevallen zijn en nog steeds vallen.
Niet waar, Saddam is hier de schuldige van.

Jonas Elossov
30 december 2004, 11:49
Niet dat ik de schuld van die tsunami bij de VS wil leggen, zoiets is belachelijk. Maar het valt mij wel op dat ze pas 5 DAGEN na de ramp, een eerste communiqué erover doen, en pas 5 dagen na de ramp hulp sturen (die dan nog vrij laag ligt.)

Kijk, volgens mij hadden die gasten eerste tijd nodig om de heropbouwcontracten te onderhandelen... Welke bedrijven zouden winst kunnen maken van de heropbouw van het gebied, zijn er geen natuurlijke rijkdommen in het gebied, enz...

5 dagen is toch wel zeer zeer laat... Dat is gewoon hetgeen ik ervan denk...

Jonas Elossov
30 december 2004, 11:53
Niet waar, Saddam is hier de schuldige van.
Was dat die vent niet die ze twintig jaar geleden die chemische wapens hebben gegeven. was dat die gast niet welke ze hebben ingehuurd tijdens de oorlog met Iran. Was het Saddam niet die ze tien jaar hebben laten rondlopen na de eerste golfoorlog (want toen speelde hij ook reeds dictatortje, maar de VS vond het toen niet nodig hem te verdrijven.)

Hoe zat het ook al weer met de reden voor die oorlog? Waar blijven die vermeende "Weapons of Mass Distruction"?

De enige die de hand hadden in die oorlog waren de Amerikaanse Olie-bedrijven. en toevallig is de familie Bush heel betrokken in die maffia.

voicelesscharlie
30 december 2004, 12:05
Och laat ze maar zeiken op de VS.

Als er straks iets gebeurd bij ons dan gaan we opnieuw op onze blote knietjes bij hen moeten gaan smeken om hulp.Sommige(linkse) politici van bij ons zijn gewoon te laf om rond te lopen.

Chipie
30 december 2004, 12:54
Was dat die vent niet die ze twintig jaar geleden die chemische wapens hebben gegeven. was dat die gast niet welke ze hebben ingehuurd tijdens de oorlog met Iran. Was het Saddam niet die ze tien jaar hebben laten rondlopen na de eerste golfoorlog (want toen speelde hij ook reeds dictatortje, maar de VS vond het toen niet nodig hem te verdrijven.)

Hoe zat het ook al weer met de reden voor die oorlog? Waar blijven die vermeende "Weapons of Mass Distruction"?

De enige die de hand hadden in die oorlog waren de Amerikaanse Olie-bedrijven. en toevallig is de familie Bush heel betrokken in die maffia.
Zie deze link (http://forum.politics.be/showpost.php?p=856759&postcount=23)aub... en maak geen misbruik van deze ramp om uw haat jegens de VS uit te schreeuwen...

Wees gerust... de VS en haar inwoners zullen minstens zoveel doen als wij...
Maak anders binnen een week eens rustig de balans op...

Ik ben eens benieuws hoe er als verpamperd volk zullen uitkomen (bijdrage per inwoner)...

Tegendradigaard
30 december 2004, 12:57
dat valt mij tegen van die "indymedia"... ik dacht, neen ik ben er bijna voor 100 % zeker van dat de enige schuldige van die aardbeving en van die tsunamis ... het VB zijn.
Niemand anders...

Bakkebaard
30 december 2004, 12:57
Eum, een aardbeving ontstaat wel niet door een broeikaseffect.
Ooit al gehoord van een platentektoniek?
Leg mij dat eens uit hoe bush dat gaat beinvloeden?

Tegendradigaard
30 december 2004, 13:01
Hij stampte eens kwaad met zijne voet op de grond...

HerrUU
30 december 2004, 13:10
Hij stampte eens kwaad met zijne voet op de grond...
En kreeg alras de luchter op zijne kop...

Horus
30 december 2004, 13:11
Indien de VS vijf computer-gestuurde bommen minder op Irak had gegooid, had ze een serieus veelvoud van die 35 milj. kunnen schenken aan de getroffen gebieden.
Indien de Belgen minder geld in hun verwende gezondheidszorg hadden verkwist, dan hadden we nu ook meer kunnen doen voor die mensen.
Nog maar te zwijgen van de bedragen die in Rusland weggegooid zijn (kijk maar eens naar Yukos of Norilsk Combinat)

labyrinth
30 december 2004, 13:16
Ja, de wereld is niet alleen van ons..... hij is ook van anderen, dat klopt !

Maar egoïsten hebben de slechte gewoonte aan zichzelf te denken. Zelfs hun eigen kinderen zijn niet veilig voor hun drang naar meer, groter, hoger.....:-(

democratsteve
30 december 2004, 13:27
Wees gerust... de VS en haar inwoners zullen minstens zoveel doen als wij...
Maak anders binnen een week eens rustig de balans op...

)... Wat haar inwoners betreft, zullen we nog zien.
Wat de regering betreft kan ik het toch niet laten even op te merken dat er 30.000.000$ wordt uitgegeven voor de slachtoffers van de ramp en dat er 40.000.000$ wordt uitgetrokken voor de inauguratie van Bush.

Chipie
30 december 2004, 13:34
Wat haar inwoners betreft, zullen we nog zien.
Wat de regering betreft kan ik het toch niet laten even op te merken dat er 30.000.0000$ wordt uitgegeven voor de slachtoffers van de ramp en dat er 40.000.000$ wordt uitgetrokken voor de inauguratie van Bush.
Steve, U heeft het teken van de duizendtallen verkeerd geplaatst. Het moet volgens uw schrijfsel dus zijn: 300.000.000$... Toch niet slecht als begin! :-)

Alle gekheid op een stokje... Ik ben zeker dat de VS meer en 'betere' hulp zal verstrekken als de EU... Maar niets of niemand ontzegt U het recht er anders over te denken... (uiteindelijk zult U, als sportieve verliezer, me later toch gelijk geven :-) )...

democratsteve
30 december 2004, 13:38
Steve, U heeft het teken van de duizendtallen verkeerd geplaatst. Het moet volgens uw schrijfsel dus zijn: 300.000.000$... Toch niet slecht als begin! :-)

Alle gekheid op een stokje... Ik ben zeker dat de VS meer en 'betere' hulp zal verstrekken als de EU... Maar niets of niemand ontzegt U het recht er anders over te denken... (uiteindelijk zult U, als sportieve verliezer, me later toch gelijk geven :-) )...
Correct.Tikfoutje, heb het aangepast.
Ik beweer niet het tgendeel, Chipie. Wou alleen maar wijzen op de "prioriteiten' van de Bushregering.

democratsteve
30 december 2004, 13:45
Even iets anders. Er is al gepraat over de eventuele mogelijkheid tot voorspellen van dergelijke rampen.
Nu, sommigen weten het anderen niet, maar ik acht het dierenrijk nogal hoog.
Ja, sommige zoogdieren schat ik zelfs hoger in dan mensen, vooral wat betreft hun "intelligentie".
Hier hebben we wederom een voorbeeld van hoe dieren mensen kunnen aftroeven op dit gebied.

YALA NATIONAL PARK, Sri Lanka -
Wildlife officials in Sri Lanka expressed surprise Wednesday that they found no evidence of large-scale animal deaths from the weekend's massive tsunami — indicating that animals may have sensed the wave coming and fled to higher ground.
An Associated Press photographer who flew over Sri Lanka's Yala National Park in an air force helicopter saw abundant wildlife, including elephants, buffalo, deer, and not a single animal corpse.
Floodwaters from the tsunami swept into the park, uprooting trees and toppling cars onto their roofs — one red car even ended up on top of a huge tree — but the animals apparently were not harmed and may have sought out high ground, said Gehan de Silva Wijeyeratne, whose Jetwing Eco Holidays ran a hotel in the park.
"This is very interesting. I am finding bodies of humans, but I have yet to see a dead animal," said Wijeyeratne, whose hotel in the park was totally destroyed in Sunday's tidal surge.
"Maybe what we think is true, that animals have a sixth sense," Wijeyeratne said.
Yala, Sri Lanka's largest wildlife reserve, is home to 200 Asian Elephants, crocodile, wild boar, water buffalo and gray langur monkeys. The park also has Asia's highest concentration of leopards. The Yala reserve covers an area of 391 square miles, but only 56 square miles are open to tourists.
The human death toll in Sri Lanka surpassed 21,000. Forty foreigners were among 200 people in Yala who were killed

HerrUU
30 december 2004, 13:52
Even iets anders. Er is al gepraat over de eventuele mogelijkheid tot voorspellen van dergelijke rampen.
Nu, sommigen weten het anderen niet, maar ik acht het dierenrijk nogal hoog.
Ja, sommige zoogdieren schat ik zelfs hoger in dan mensen, vooral wat betreft hun "intelligentie".
Hier hebben we wederom een voorbeeld van hoe dieren mensen kunnen aftroeven op dit gebied.

YALA NATIONAL PARK, Sri Lanka -
Wildlife officials in Sri Lanka expressed surprise Wednesday that they found no evidence of large-scale animal deaths from the weekend's massive tsunami — indicating that animals may have sensed the wave coming and fled to higher ground.
An Associated Press photographer who flew over Sri Lanka's Yala National Park in an air force helicopter saw abundant wildlife, including elephants, buffalo, deer, and not a single animal corpse.
Floodwaters from the tsunami swept into the park, uprooting trees and toppling cars onto their roofs — one red car even ended up on top of a huge tree — but the animals apparently were not harmed and may have sought out high ground, said Gehan de Silva Wijeyeratne, whose Jetwing Eco Holidays ran a hotel in the park.
"This is very interesting. I am finding bodies of humans, but I have yet to see a dead animal," said Wijeyeratne, whose hotel in the park was totally destroyed in Sunday's tidal surge.
"Maybe what we think is true, that animals have a sixth sense," Wijeyeratne said.
Yala, Sri Lanka's largest wildlife reserve, is home to 200 Asian Elephants, crocodile, wild boar, water buffalo and gray langur monkeys. The park also has Asia's highest concentration of leopards. The Yala reserve covers an area of 391 square miles, but only 56 square miles are open to tourists.
The human death toll in Sri Lanka surpassed 21,000. Forty foreigners were among 200 people in Yala who were killed
ZO ook in Pompei, waar de enige teruggevonden dieren vastgeketend waren... Dieren zouden inderdaad bepaalde trillingen in de aarde beter kunnen voelen dan wij en daardoor op de vlucht slaan. Gelukkig voor die dieren.

Chipie
30 december 2004, 15:40
ZO ook in Pompei, waar de enige teruggevonden dieren vastgeketend waren... Dieren zouden inderdaad bepaalde trillingen in de aarde beter kunnen voelen dan wij en daardoor op de vlucht slaan. Gelukkig voor die dieren.En hoe komt het dat Mitgard die trillingen dan niet heeft gevoeld? :-)

Jonas Elossov
30 december 2004, 15:44
En hoe komt het dat Mitgard die trillingen dan niet heeft gevoeld? :-)
Omdat die robuuste germaanse natuurmens-holbewoner de hele dag, binnenshuis, voor zijn PC-scherpje zit! :rofl:

HerrUU
30 december 2004, 15:45
En hoe komt het dat Mitgard die trillingen dan niet heeft gevoeld? :-)
Dieren zei ik, niet beesten...

Bakkebaard
30 december 2004, 16:58
En hoe komt het dat Mitgard die trillingen dan niet heeft gevoeld? :-)
Hij dacht gewoon dat het zijn hart was dat begon te tikken....

Bobke
30 december 2004, 20:59
ZO ook in Pompei, waar de enige teruggevonden dieren vastgeketend waren... Dieren zouden inderdaad bepaalde trillingen in de aarde beter kunnen voelen dan wij en daardoor op de vlucht slaan. Gelukkig voor die dieren.Ik denk niet dat de trilling op die afstand voelbaar was. Op Sri Lanka misschien maar verder?

Mitgard
30 december 2004, 22:11
Omdat die robuuste germaanse natuurmens-holbewoner de hele dag, binnenshuis, voor zijn PC-scherpje zit! :rofl:ziet ons pseudomarxistisch pubertje eens giechelen met zijn rechtsliberale giechelvriendjes.
de internasjonale proletarisse revolusie zal niet veur morgen zijn me dunkt.

labyrinth
30 december 2004, 23:34
En wat als niet België, maar de aarde barst........ in Noord en Zuid ?
Volgens mij heeft al dat barsten de aarde op gedachten gebracht...... :|

Bobke
30 december 2004, 23:43
En wat als niet België, maar de aarde barst........ in Noord en Zuid ?
Volgens mij heeft al dat barsten de aarde op gedachten gebracht...... :|dan is het zuidaarde en noordaarde zeker ?

labyrinth
31 december 2004, 00:00
dan is het zuidaarde en noordaarde zeker ?Neen, dan is het noorduniversum en zuiduniversum .....
6 miljard stofdeeltjes die in het rond vliegen door de ruimte....

driewerf
31 december 2004, 00:07
Een reactie die te lezen was op commie - excuseer - indy media over de tsunami in Azië:

Voor degenen die zich nu al kwaad maken omdat de schuld van deze ramp weer op Bush zou worden geschoven: Amerika heeft er wel terdege mee te maken omdat Bush op onverantwoorde wijze het Kyoto-protocol tegen broeikaseffecten naast zich neer heeft gelegd. De ijskappen van de Noordpool slinken in rap tempo, satellietbeelden over de laatste tien jaar tonen dit op dramatische wijze aan.
Als het oceaanwater op deze planeet hierdoor een centimeter stijgt kan deze ene centimeter bij een tsunami al een verschil uitmaken van tientallen meters verwoestende uitwerking vanaf de vloedlijn op delta’s en laaggelegen gebieden. De toekomst zal bij het negeren van het broeikaseffect, door wie of wat dan ook, meer van deze ecologische rampspoed in petto hebben.

Ook bij de Partij Van De Aardwormen wordt er - zoals gewoonlijk - een beschuldigende vinger richting Amerika gestoken. Nu weten we natuurlijk al lang dat deze onderontwikkelde schepsels zelfs als ze wat last hebben van voetschimmel de schuld al op Amerika steken, maar dit slaat toch wel werkelijk alles.
Het is werkelijk spijtig dat domheid geen pijn doet!
Blijkbaar ben ik de enige geweest die gedaan heeft wat te doen is in dit soort gevallen: naar Indymedia zelf gaan kijken. Op de Belgische Indymedia: niks te vinden. Op de Nederlandse Indymedia: in het openingsartikel: een search op Bush levert geen resultaat op. in de comments: nagenoeg evenveel commentazar pro als contra. En ongeveer de zelfde argumentaitre als hier:tektoniek trekt zich geen zak aan van het broeikaseffect.

Dus: linkse losers? vergeet het.

Jonas Elossov
31 december 2004, 00:28
ziet ons pseudomarxistisch pubertje eens giechelen met zijn rechtsliberale giechelvriendjes.
de internasjonale proletarisse revolusie zal niet veur morgen zijn me dunkt.Oe, Dat kwam blijkbaar scherp aan ;-) .

Ik denk eerlijk gezegd niet dat de holbewoners het kapitalisme op één of andere manier kunnen tegenwerken, mijn waarde.
En die revolutie, dat moet niet per se morgen zijn natuurlijk... (Het is morgen immers oudejaar) Dat mag evengoed overmorgen of volgende maand zijn...:-)

Bobke
31 december 2004, 00:40
Neen, dan is het noorduniversum en zuiduniversum .....
6 miljard stofdeeltjes die in het rond vliegen door de ruimte....Hola, een meteorietenwolk zal ook al gaan zeker.
De aarde is zelf maar een stofdeeltje in het universum.

slegie
31 december 2004, 00:43
De anti-amerika houding hier is blijkbaar hoog voor sommige.

OK,Bush is een arrogante president die ook heel hard aan zijn eigen belangen denken maar "wie zonder zonden is gelive de eerste steen te werpen"

De oorlog in Irak is een grote fout van amerika en ze betalen hun prijs er dik voor vind je ook niet met al die doden?
Maar denk eens na wat er zal kunnen gebeuren als amerika met de straat tussen zijn benen moet afdruipen in Irak?dit zou een zeer belangrijke morele overwinning zijn voor elke moslims extremist en alle andere landen die niet zuiver op de graad zijn.
Hierdoor zou er een vloedgolf kunnen ontstaan van moslim extremisme over de hele wereld want ze hebben het machtigste leger op deze aardbol een serieuse nederlaag toegediend?
En dan heb ik het nog niet gehad over de economie.De oorlog in Irak kost amerika handen vol geld en de economie lijd er zwaar onder maar iedereen weet hoe wij verbonden zijn aan die amerikaanse economie dus hoe slechter de amerikaanse economie hoe slechter het zal gaan bij ons.
misschien beseffen we dan pas dat we ook eens naar ons eigen moeten kijken.europa zal niet veel fouten maken want ze doen NIETS in deze wereld.
Daarbij komt het nog eens dat we gerust amerika zouden mogen helpen met hun strijd tegen een onrechtvaardige en barbaarse strijdmacht die onschuldige als dekmantel gebruiken voor moord en vernieling te zaaien.
alsook de strijd tegen een onrechtvaardige en ongelijke en mss achterlijk godsdienst.ik weet toch voor wie ik zal kiezen en dat zal niet voor die extreme moslims zijn.

Maar ik vraag me af wat bush en amerika nu te maken kunnen hebben met een aardbeving???
Ik zie dus hier geen enkel verband tussen die 2.
Maar het is altijd gemakkelijk om iemand de schuld te geven.
Amerika is ook misschien een vervuiler maar dat zijn wij ook alsook de rest van de wereld.en de kyoto verdragen dat zijn alweer een hoog staaltje van illusies die men wil geven aan de mensen dat men daadwerkelijk iets doet voor het milieu maar niets is minder waar.Vele landen die het verdrag hebben getekend houden zich er niet aan want de controle is er totaal niet of toch zeker niet voldoende.

Dan wat die dieren betreft.Ben blij dat zij op tijd zijn weg geraakt want in vele gevallen moet ik vast stellen dat de meeste dieren menselijker zijn dan sommige mensen zelf!
Een 6de zintuig denk ik niet dat de dieren hebben maar ik denk we ldat zij zo'n zware trilling toch wel een tijdje eerder voelen dan wij mensen.Net genoeg om te kunnen ontsnappen.

Dan de hulpverlening.er worden overal ter wereld miljoenen vrijgemaakt voor de getroffen landen.maar je moet niet denken dat de arme sukkelaar daar in die landen iets van zal zien.Hij zal al blij zijn als hij zijn paar golfplaten terug in een getimmerd krijgt.
Het geld zal eerder verdwijnen in de luxe hotels,corrupte politiekers en mensen in de hulporganisaties zelf en in sommige gevallen dienen om militaire belangen te dienen.Maar we moeten iets geven al is het maar een symbolisch bedrag.
En mij maakt het eigenlijk geen moer uit of amerika wel of niets geeft.


En tot slot hoop ik dat de gewone mensen daar terug hun leven kunnen opbouwen na het verlies van zovele familieleden en hebben en houden.
En ik hoop da het gebied nu een lange tijd gespaard zal blijven van dergelijke rampen.Hopelijk is de druk voor ee ngroot stuk weg uit de tektonische platen.Maar ergens anders schuilen nog vele andere rampen.de vraag is alleen maar wanneer en waar.
ik denk ook aan de san andreas breuklijn in california in de US.hier is het ook maar een kwestie van tijd eer ze daar weer een serieuse beving zullen krijgen.
Maar ik denk ook aan de opwarming van de aarde en de werkelijke gevolgen daarvan.Het zeewater zal zeker stijgen bij het smelten van de ijskappen en gletjers maar wat zullen de andere gevolgen zijn??
En ik denk ook aan de inslag van een meteoriet of iets dergelijks.Onderzoek heeft aangewezen dat de aarde al heel dikwijls is getroffen door een stuk rots.sommige waren klein maar sommige zeer groot en de gemiddelde inslag kan zeker een stad als parijs,londen of new york in seconden vernietigen.
Dus er zal altijd een dreiging zijn.We kunnen wel proberen om sommige gevaren beter te ontdekken en te voorspellen om zo toch wat levens te redden.
Maar deze tsunamie is dus niet het werk van de mens maar enkel van onze mooie blauwe planeet

labyrinth
31 december 2004, 15:27
Hola, een meteorietenwolk zal ook al gaan zeker.
De aarde is zelf maar een stofdeeltje in het universum.Ah Bobke wij mensen zijn allemaal een beetje megalomaan.......
Hoe zouden we anders kunnen leven ?

voicelesscharlie
31 december 2004, 21:59
En wat als niet België, maar de aarde barst........ in Noord en Zuid ?
Volgens mij heeft al dat barsten de aarde op gedachten gebracht...... :|Moest die nu eens juist op de taalgrens kunnen barsten ,sè:-P

labyrinth
1 januari 2005, 14:23
Moest die nu eens juist op de taalgrens kunnen barsten ,sè:-PIk denk dat u dan echt sprakeloos zou zijn....... van schrik en van spijt omdat u dan werkelijk zou kunnen zien wat een ravage het kan aanrichten bij mensen.....

Laten we "onverwijld" klinken op de hereniging :hug: der volkeren in 2005 ! :-D
Misschien houdt de aarde zich dan rustig....... ze zag dat het goed was ....