PDA

View Full Version : Bagdad gevallen


Paulus de Boskabouter
9 april 2003, 15:15
Volgens het laatste nieuws is de stad Bagdad in VS handen.
De burgers ontvangen hun bevrijders met open armen en er is haast geen tegenstand te bemerken.

Mijn vraag: WAAR zit het Irakese leger en wat zijn hun plannen?
Zeer vreemd is dat ze geen bruggen opblazen etc..
Is dit een val? of bestaat het Irakese leger gewoonweg niet meer?

Darwin
9 april 2003, 15:19
Volgens het laatste nieuws is de stad Bagdad in VS handen.
De burgers ontvangen hun bevrijders met open armen en er is haast geen tegenstand te bemerken.

Mijn vraag: WAAR zit het Irakese leger en wat zijn hun plannen?
Zeer vreemd is dat ze geen bruggen opblazen etc..
Is dit een val? of bestaat het Irakese leger gewoonweg niet meer?

De passivisten draaien al hunne kazak.

:roll:

Paulus de Boskabouter
9 april 2003, 15:22
Volgens het laatste nieuws is de stad Bagdad in VS handen.
De burgers ontvangen hun bevrijders met open armen en er is haast geen tegenstand te bemerken.

Mijn vraag: WAAR zit het Irakese leger en wat zijn hun plannen?
Zeer vreemd is dat ze geen bruggen opblazen etc..
Is dit een val? of bestaat het Irakese leger gewoonweg niet meer?

De passivisten draaien al hunne kazak.

:roll:

K*st ne keer mijn kl*t*n gij!
passivist :roll:

Darwin
9 april 2003, 15:33
De passivisten draaien al hunne kazak.

:roll:

K*st ne keer mijn kl*t*n gij!
passivist :roll:

Daar pass ik voor.

:?

Pat
9 april 2003, 15:35
Misschien gebruiken de Irakezen hun gezond verstand: het Saddam regime is toch al ten dode opgeschreven, waarom nog vechten tegen een overmacht? Enfin, dat hoop ik toch.

Hoe sneller de oorlog voorbij is, des te sneller kunnen ze de water en electriciteitsvoorzieningen terug herstellen en des te sneller kan de humanitaire hulp op gang komen.

Jorge
9 april 2003, 15:38
Inderdaad Belga meldt dit ook:

Bagdad niet meer onder controle Saddam

DOHA 09/04 (BELGA/AG) = De Iraakse hoofstad Bagdad wordt niet meer
gecontroleerd door de Iraakse president Saddam Hoessein. Dit heeft een
Amerikaanse woordvoerder woensdag gezegd.

Amerikaanse tanks controleren nagenoeg het hele centrum van de Iraakse
hoofdstad Bagdad, zo heeft ook de Arabische satellietzender al-Jazeera
woensdag gemeld. "Bagdad is gevallen", luidt het. Amerikaanse tanks nemen
stellingen in voor het Palestine Hotel, waar zich de meeste buitenlandse
journalisten bevinden. In hetzelfde hotel op het Ferdaous-plein in Bagdad
vond dinsdag een schietpartij plaats waarbij twee journalisten gedood
werden. Drie anderen raakten gewond. (LOR)

Pat
9 april 2003, 15:43
Ze zitten dus al aan het Palestine hotel, da's waar al-Sahaf verblijft.

Ik dus ben benieuwd hoe die Mohammed Saeed al-Sahaf, cult figuur, stand-up commedian & Irakees minister van informatie hierop zal reageren.

Darwin
9 april 2003, 15:50
http://i.a.cnn.net/cnn/2003/images/04/09/top.statue.flag.ap.jpg

Paulus de Boskabouter
9 april 2003, 16:13
http://i.a.cnn.net/cnn/2003/images/04/09/top.statue.flag.ap.jpg

Mooie bondgenoot hé
Laten je vallen als een baksteen als het hen uitkomt en desnoods vallen ze je aan om dan hun onnozel vlaggetje over uw onnozel standbeeld te hangen.
Val van de berlijnse muur II
alleen dan in B-versie.

Paulus de Boskabouter
9 april 2003, 16:32
Ze zitten dus al aan het Palestine hotel, da's waar al-Sahaf verblijft.

Ik dus ben benieuwd hoe die Mohammed Saeed al-Sahaf, cult figuur, stand-up commedian & Irakees minister van informatie hierop zal reageren.

Die man heeft al een andere job aangenomen als host van een komische actualiteiten show in de VS

Kotsmos
9 april 2003, 16:52
al-Sahaf had een dag vrij vandaag :)
In elk geval, waar is Hoessein?

Paulus de Boskabouter
9 april 2003, 16:58
al-Sahaf had een dag vrij vandaag :)
In elk geval, waar is Hoessein?

DAT is nu niet meer belangrijk
Ook niet waar de chemische wapens zitten.

Wat belangrijker is wij (VS) zijn nu de helden http://e4u.consoleradar.com/crazy/071.gif

Kotsmos
9 april 2003, 17:01
ah
goed dat ik dat weet

TomB
9 april 2003, 19:45
al-Sahaf had een dag vrij vandaag :)
In elk geval, waar is Hoessein?

DAT is nu niet meer belangrijk
Ook niet waar de chemische wapens zitten.

Wat belangrijker is wij (VS) zijn nu de helden http://e4u.consoleradar.com/crazy/071.gif

Toch vreemd dat de Irakezen het eens zijn met de Amerikanen dat zij de helden zijn. En ik die dacht dat inspecties hetzelfde gevolg gingen hebben voor de mensen in Irak.

Eat shit Chirac.

Paulus de Boskabouter
9 april 2003, 20:07
al-Sahaf had een dag vrij vandaag :)
In elk geval, waar is Hoessein?

DAT is nu niet meer belangrijk
Ook niet waar de chemische wapens zitten.

Wat belangrijker is wij (VS) zijn nu de helden http://e4u.consoleradar.com/crazy/071.gif

Toch vreemd dat de Irakezen het eens zijn met de Amerikanen dat zij de helden zijn. En ik die dacht dat inspecties hetzelfde gevolg gingen hebben voor de mensen in Irak.

Eat shit Chirac.

Yeah, eat McDO!

Darwin
9 april 2003, 21:14
Volgens minister Michel daarstraks op TV heeft het verloop van deze oorlog aangetoond dat hetzelfde objectief evengoed had kunnen behaald worden als de weg van de diplomatie was bewandeld.

8O :roll: :oops:

Vlaanderen_onafhankelijk
9 april 2003, 21:36
http://i.a.cnn.net/cnn/2003/images/04/09/top.statue.flag.ap.jpg
Hier kots ik dus van hé... Net alsof de strijd van hun leven hebben gestreden.
Wat een prestatie: een leger zonder motivatie, zonder degelijk materiaal verslaan met de allernieuwste technieken.
Excuseer mij nu even: ik ga mijn neefke van 6 een mots op zijn gezicht geven en een foto van mezelf op zijn gezicht plakken... :roll:

numarx
9 april 2003, 21:43
Excuseer mij nu even: ik ga mijn neefke van 6 een mots op zijn gezicht geven en een foto van mezelf op zijn gezicht plakken... :roll:
Je hebt hem toch eerst een paar weken gevraagd om zijn waterpistolen die hij niet heeft in te leveren?

Rogier
9 april 2003, 21:58
Volgens minister Michel daarstraks op TV heeft het verloop van deze oorlog aangetoond dat hetzelfde objectief evengoed had kunnen behaald worden als de weg van de diplomatie was bewandeld.

8O :roll: :oops: Hij kan het weten :lol: :lol: De rest van de week zal men veel uit te leggen hebben.
Het had ook een bloedbad voor de amerikanen kunnen worden zoals gewenst door de linksie-winkies en ander de facto anti-amerikaans tuig. Achteraf toegeven dat men zich hopeloos belachelijk heeft gemaakt zal er wel niet bij zijn. De bibberaars die hun gedacht niet wilden zeggen zitten nu met de prangende vraag hoeveel percent van de kiezers op 18 mei dit nog een overbodige zinloze oorlog zullen vinden. Men heeft hier weer mooi verkeerd gegokt, minister Michel op kop. Dat laatste zijn we al gewoon, wat zeker is en dan kon men reeds op TV zien is dat de fransen nu reeds bezig zijn met hun gat te keren. Ze zullen nog wel zeggen dat ze volgens de regeljes gelijk hadden en tralalie tralala, maar dat de amerikanen, ook wat gelijk hadden en ze dat altijd wel zo dachten en patatie patata. Waar het op neerkomt zal zijn wie mee mag spelen met de heropbouw of beter met de uitbouw van de olie industrie. Deze industrie draait al jaren op een derde van haar mogelijkheden. Er is dus nog heel wat te leveren en te bekomen. Of men daar in de USA mee rekening wil houden is een andere zaak. Belgie mag het dank zij onze verlichte zwartkijkers echter wel vergeten. :twisted:

mvg. Rogier :wink:

xmordan
9 april 2003, 22:54
Bagdad is gevallen... De irakese bevolking durft eindelijk weer vrij spreken. De jarenlange dictatuur is voorbij, Irakese troepen leggen de wapens neer en gaan naar huis.
Of er massavernietigings wapens worden gevonden is niet eens meer belangrijk. Weinig reactie van de honderden tegenstanders van deze oorlog of van onze belgische regering of van ons vredelievend buurland Frankrijk, met vredesengel Chirac.
Volgens velen ging het hier om een oorlog om de olie...
Wel we zijn benieuwd wie van de tegenstanders het eerst in Irak zullen zijn om zijn eigen boorputten veilig te stellen.
Leve America
En alle anderen kunnen voor mijn part samen met Saddam in ballingschap
naar Siberie.
Het zal voor velen moeilijk zijn om toe te geven dat ze het mis hadden.
Van een boycot tegen amerika zullen we niet veel meer horen.
Binnenkort zit iedereen weer te discussieren over deze oorlog, al waren ze er zelf bij. Met een Big Mac en Cola light in de hand.

HYPOCRIETEN

Paulus de Boskabouter
9 april 2003, 23:13
jongens, er zijn mensen bevrijd!
En jullie doen daar zo negatief over!!

Ik geef de Amerikanen nog geen jaar eer de Irakezen zich tegen hun keren.

Brabo
9 april 2003, 23:18
De jarenlange dictatuur is voorbij,
[...]Volgens velen ging het hier om een oorlog om de olie...
[...]Het zal voor velen moeilijk zijn om toe te geven dat ze het mis hadden.
Van een boycot tegen amerika zullen we niet veel meer horen.
Binnenkort zit iedereen weer te discussieren over deze oorlog, al waren ze er zelf bij. Met een Big Mac en Cola light in de hand.

HYPOCRIETEN

Ik denk dat de Iraki's blijer zijn met het opheffen van de sanctie's dan met de "bevrijding". Passons. U kunt nu uw groot gelijk halen, op een moment dat de oorlog nog niet (helemaal) voorbij is, maar vooral op een moment dat het moeilijkste deel van deze oorlog moet beginnen.
De heropbouw van Irak, het omturnen van Irak in een werkende democratie, dat is het moeilijkste deel. Het is dus nog véél te vroeg om uw groot gelijk te komen halen.
Over die laatste uitroep van u: elke idealist is hypocriet m.a.w. enkel mensen zonder idealen kunnen ontsnappen aan de hypocrisie.

TomB
10 april 2003, 01:06
De jarenlange dictatuur is voorbij,
[...]Volgens velen ging het hier om een oorlog om de olie...
[...]Het zal voor velen moeilijk zijn om toe te geven dat ze het mis hadden.
Van een boycot tegen amerika zullen we niet veel meer horen.
Binnenkort zit iedereen weer te discussieren over deze oorlog, al waren ze er zelf bij. Met een Big Mac en Cola light in de hand.

HYPOCRIETEN

Ik denk dat de Iraki's blijer zijn met het opheffen van de sanctie's dan met de "bevrijding". Passons. U kunt nu uw groot gelijk halen, op een moment dat de oorlog nog niet (helemaal) voorbij is, maar vooral op een moment dat het moeilijkste deel van deze oorlog moet beginnen.
De heropbouw van Irak, het omturnen van Irak in een werkende democratie, dat is het moeilijkste deel. Het is dus nog véél te vroeg om uw groot gelijk te komen halen.
Over die laatste uitroep van u: elke idealist is hypocriet m.a.w. enkel mensen zonder idealen kunnen ontsnappen aan de hypocrisie.

Neen dat is het niet. Democratie krijgt nu een kans in dat land, iets wat hiervoor ondenkelijk was. Daarom, en alleen daarom, is het een groot success.

xmordan
10 april 2003, 01:32
[quote=xmordan]

Ik denk dat de Iraki's blijer zijn met het opheffen van de sanctie's dan met de "bevrijding". Passons. U kunt nu uw groot gelijk halen, op een moment dat de oorlog nog niet (helemaal) voorbij is, maar vooral op een moment dat het moeilijkste deel van deze oorlog moet beginnen.
De heropbouw van Irak, het omturnen van Irak in een werkende democratie, dat is het moeilijkste deel. Het is dus nog véél te vroeg om uw groot gelijk te komen halen.
Over die laatste uitroep van u: elke idealist is hypocriet m.a.w. enkel mensen zonder idealen kunnen ontsnappen aan de hypocrisie.

Niet makkelijk om je ongelijk toe te geven...
Daarom is het misschien beter zich van verdere
reacties te onthouden. Zoals de meeste betweters hier
op dit forum.
Zo maak je allesinds minder kans om je belachelijk te maken :D
Proficiat Amerika :wink: En nu op naar Syrie of Iran.
Operatie "Grote kuis" is nog maar pas begonnen en het is niet
Louis-Michel noch hyprocriet Chirac die dit zullen tegenhouden.

Good luck to the britisch and american liberators :lol:

Paulus de Boskabouter
10 april 2003, 10:37
Good luck to the britisch and american liberators :lol:

Het grappige is dat een Liberator ook een type bommenwerper uit WOII is.
En dat het Engels geen sch kent.

Xenon
10 april 2003, 10:50
En dat het Engels geen sch kent.
"School" :?:

Paulus de Boskabouter
10 april 2003, 11:01
En dat het Engels geen sch kent.
"School" :?:

1-0 voor xenon!

xmordan
10 april 2003, 11:15
En dat het Engels geen sch kent.
"School" :?:

1-0 voor xenon!

En toch hebben jullie het begrepen...
Is dat niet het belangrijkste :?:
Tja, ben maar een laaggeschoolde en kan heus niet op
tegen jullie talenknobbels :cry: :wink: :twisted: