PDA

View Full Version : Zanger Daan Stuyven scheurt affiche "...waar Vlamingen thuis zijn"!


johan
5 januari 2005, 19:03
Ter info :
Bron : Télé Moustique 24/11/2004
Daan Stuyven : Zanger, vroeger zanger van de groep Dead Man Ray.
Webstek : www.daan.be (http://www.daan.be)
Optreden in Dilbeek op 21/08/2004 Schepdaal JOSPOP festival en op 4/10/2004 te Dilbeek Oosthoek Life festival.

Deze politiek correcte zanger werd geïntervieuwd over de opkomst van het VB. Titel : "Un chanteur a quitté sa Flandre pour ne plus vivre ça."
De zanger laat weten dat hij uit Antwerpen verhuisd is naar Brussel o.a. wegens het Blok. (Dat is zijn goed recht...) Na veel blabla vraagt men hem: "Comment un artiste réagit-t-il face �* ce fléau?
Daan Stuyven:
....blabla..."J'ai une anecdote �* ce sujet. Voici quelques semaines, j'ai joué dans la commune bruxelloise de Dilbeek devant 4000 jeunes. Il y avait partout des affiches "Dilbeek Waar Vlamingen Thuis Zijn". Au moment de chanter le morceau Victory, J'ai pris une de ces affiches et je l'ai déchirée. les 4000 jeunes, tous Flamands, ont applaudi.
C' était notre victoire �* nous.

Deze triestige figuur komt op Rock Affligem 20/05/ 2005 en zal ook spelen op Hee Tervuren (9/7/2005). Ik zou erop toezien dat deze man zeker niet geboekt wordt voor activiteiten die gesubsidieerd worden in het kader van 11 juli.

numarx
5 januari 2005, 19:39
Deze man zal niet willen geboekt worden op activiteiten die gesubsidieerd worden in het kader van 11 juli. Verder is het die mens zijn goed recht, en blijft het één van de biestigste artiesten van ons land. Of dat nu België of Vlaanderen is.

Patriot!
5 januari 2005, 19:40
Het is België. En leve Daan. Nu meer dan ooit.

Pietje
5 januari 2005, 19:52
Daan heeft alleszins een "dijk" van een CD gemaakt 8)

http://www.stubru.be/stubru_master/programmas/all_areas/mr03_daan/daan.jpg

Patriot!
5 januari 2005, 20:05
Inderdaad, en hij is ook voor België. Wat goed is.

Ooit maakte hij een anti-flamingantisch lied over Führerke Vanden Brande, de Koning van Vlaanderen. Het lied werd verboden op de openbare radio.

groene flamingant
5 januari 2005, 20:08
Ter info :
Bron : Télé Moustique 24/11/2004
Daan Stuyven : Zanger, vroeger zanger van de groep Dead Man Ray.
Webstek : www.daan.be (http://www.daan.be/)
Optreden in Dilbeek op 21/08/2004 Schepdaal JOSPOP festival en op 4/10/2004 te Dilbeek Oosthoek Life festival.

Deze politiek correcte zanger werd geïntervieuwd over de opkomst van het VB. Titel : "Un chanteur a quitté sa Flandre pour ne plus vivre ça."
De zanger laat weten dat hij uit Antwerpen verhuisd is naar Brussel o.a. wegens het Blok. (Dat is zijn goed recht...) Na veel blabla vraagt men hem: "Comment un artiste réagit-t-il face �* ce fléau?
Daan Stuyven:
....blabla..."J'ai une anecdote �* ce sujet. Voici quelques semaines, j'ai joué dans la commune bruxelloise de Dilbeek devant 4000 jeunes. Il y avait partout des affiches "Dilbeek Waar Vlamingen Thuis Zijn". Au moment de chanter le morceau Victory, J'ai pris une de ces affiches et je l'ai déchirée. les 4000 jeunes, tous Flamands, ont applaudi.
C' était notre victoire �* nous.

Deze triestige figuur komt op Rock Affligem 20/05/ 2005 en zal ook spelen op Hee Tervuren (9/7/2005). Ik zou erop toezien dat deze man zeker niet geboekt wordt voor activiteiten die gesubsidieerd worden in het kader van 11 juli.
Dan is die Daan Stuyven een smerige provocateur. Het is echter nog veel meer een triestige zaak dat zoiets nog toegejuicht wordt ook.

Patriot!
5 januari 2005, 20:15
Een nummer verbieden omdat het anti-separatistisch is, is ook een provocatie.
Dat die 4000 Vlaamse jongeren aplaudiseren wanneer een anti-Belgische affiche vernietigd wordt, is uiteraard niet meer dan normaal, maar toch mooi om te lezen.

groene flamingant
5 januari 2005, 20:43
Een nummer verbieden omdat het anti-separatistisch is, is ook een provocatie.
Dat die 4000 Vlaamse jongeren aplaudiseren wanneer een anti-Belgische affiche vernietigd wordt, is uiteraard niet meer dan normaal, maar toch mooi om te lezen.
'Dilbeek, waar Vlamingen thuis zijn.' Je moet echt wel een paardeverstand hebben om daar al iets anti-Belgisch in te zien.

Patriot!
5 januari 2005, 20:48
De slogan is natuurlijk niet anti-Belgisch, maar de oorsprong ervan wel, en de organisatie die hem gebruiken ook!

Vlaanderen Boven
5 januari 2005, 22:37
Wie the fuck is Daan Stuyven?

Zielige kerel.

Patriot!
5 januari 2005, 23:28
Als ge Daan niet kent denk ik niet dat u enig recht van spreken heeft om te bepalen wie 'zielig' is :lol:

Meia noite
5 januari 2005, 23:48
Patriot, je moet er niet al te snel van uitgaan dat iemand die tegen het VB is en tegen vlaams-nationalisme, daarom direct een belgicist is. Integendeel, als men niks van vlaams-nationalisten moet weten zal men ook niks van belgisch-nationalisten moeten weten indien men consequent is

ingenious
6 januari 2005, 00:52
Wie the fuck is Daan Stuyven?

Zielige kerel.
buiten het oi-wereldje is hij vrij bekend hoor ;-) http://www.daan.be/

en voor de rest heeft meia noite gelijk. sommige mensen moeten gewoon van nationalisme tout-court niet weten. ik vind het zelf ook maar een idioot verschijnsel.

Antoon
6 januari 2005, 01:03
Als ge Daan niet kent denk ik niet dat u enig recht van spreken heeft om te bepalen wie 'zielig' is :lol:
Is hij bekend bij de walen en de franstaligen of zo? Want ik heb ook nog nooit van die gozer gehoord of gelezen.

jules
6 januari 2005, 01:03
Deze triestige figuur komt op Rock Affligem 20/05/ 2005 en zal ook spelen op Hee Tervuren (9/7/2005). Ik zou erop toezien dat deze man zeker niet geboekt wordt voor activiteiten die gesubsidieerd worden in het kader van 11 juli.
Straks wordt Daan nog op dezelfde manier aangepakt als willem vermandere :?

Musketo
6 januari 2005, 01:06
Een nummer verbieden omdat het anti-separatistisch is, is ook een provocatie.
Dat die 4000 Vlaamse jongeren aplaudiseren wanneer een anti-Belgische affiche vernietigd wordt, is uiteraard niet meer dan normaal, maar toch mooi om te lezen.

Kom hé, die jongeren zouden geapplaudiseerd hebben om eerder wat hij ook maar zou gedaan hebben... Dat heeft niks met hun overtuiging te maken.

ingenious
6 januari 2005, 01:07
Is hij bekend bij de walen en de franstaligen of zo? Want ik heb ook nog nooit van die gozer gehoord of gelezen.
op stubru draaien ze zijn singles plat (ik heb ze zelfs al te veel gehoord) en ik denk dat donna al hetzelfde doet. hij heeft ook op veel festivals gespeeld deze zomer (oa werchter).

Antoon
6 januari 2005, 01:08
op stubru draaien ze zijn singles plat (ik heb ze zelfs al te veel gehoord) en ik denk dat donna al hetzelfde doet. hij heeft ook op veel festivals gespeeld deze zomer (oa werchter).
Tiens, ik ken hem niet. Ik luister niet naar stubru, maar wel regelmatig donna.

Antoon
6 januari 2005, 01:10
Kom hé, die jongeren zouden geapplaudiseerd hebben om eerder wat hij ook maar zou gedaan hebben... Dat heeft niks met hun overtuiging te maken.
Tuurlijk. Maar de Belgicisten klampen zich nog vast aan een paar van die zelf geïntepreteerde verhalen om zichzelf te overtuigen dat we niet af willen van de luie en dure Walen en hun Franstalige koningshuis der niksnutten.
De harde realiteit is soms moeilijk te aanvaarden, vandaar.

Pietje
6 januari 2005, 01:11
http://images.google.be/imgres?imgurl=http://houbi.com/belpop/media/daan.jpg&imgrefurl=http://houbi.com/belpop/albums/daan.htm&h=300&w=300&sz=13&tbnid=fx_ZQWWQ71EJ:&tbnh=111&tbnw=111&start=1&prev=/images%3Fq%3Ddaan%2B%252Bcd%26hl%3Dnl%26lr%3D8)

Antoon
6 januari 2005, 01:15
http://images.google.be/imgres?imgurl=http://houbi.com/belpop/media/daan.jpg&imgrefurl=http://houbi.com/belpop/albums/daan.htm&h=300&w=300&sz=13&tbnid=fx_ZQWWQ71EJ:&tbnh=111&tbnw=111&start=1&prev=/images%3Fq%3Ddaan%2B%252Bcd%26hl%3Dnl%26lr%3D8)
Nooit gezien of gehoord voor vandaag. Is die wat waard?

Pietje
6 januari 2005, 01:22
Nooit gezien of gehoord voor vandaag. Is die wat waard?
Ik persoonlijk vind, van wel. Maar , wie ben ik natuurlijk.8)

Antoon
6 januari 2005, 01:26
Ik persoonlijk vind, van wel. Maar , wie ben ik natuurlijk.8)
Jouw smaak. Ik ken hem niet. En ik ben ook niet bevooroordeeld. Ik vind bijvoorbeeld veel teksten van Vermandere uitstekend.

DaBlacky
6 januari 2005, 01:26
Ik persoonlijk vind, van wel. Maar , wie ben ik natuurlijk.8)

pietje de vrijzinnige.

DaBlacky
6 januari 2005, 01:26
Jouw smaak. Ik ken hem niet. En ik ben ook niet bevooroordeeld. Ik vind bijvoorbeeld veel teksten van Vermandere uitstekend.

I second that!

Ik heb trouwens voor Kerstmis een cd van hem cadeau gedaan aan een Nederlander. :)

Yann
6 januari 2005, 08:56
Ter info :
Bron : Télé Moustique 24/11/2004
Daan Stuyven : Zanger, vroeger zanger van de groep Dead Man Ray.
Webstek : www.daan.be (http://www.daan.be/)
Optreden in Dilbeek op 21/08/2004 Schepdaal JOSPOP festival en op 4/10/2004 te Dilbeek Oosthoek Life festival.

Deze politiek correcte zanger werd geïntervieuwd over de opkomst van het VB. Titel : "Un chanteur a quitté sa Flandre pour ne plus vivre ça."
De zanger laat weten dat hij uit Antwerpen verhuisd is naar Brussel o.a. wegens het Blok. (Dat is zijn goed recht...) Na veel blabla vraagt men hem: "Comment un artiste réagit-t-il face �* ce fléau?
Daan Stuyven:
....blabla..."J'ai une anecdote �* ce sujet. Voici quelques semaines, j'ai joué dans la commune bruxelloise de Dilbeek devant 4000 jeunes. Il y avait partout des affiches "Dilbeek Waar Vlamingen Thuis Zijn". Au moment de chanter le morceau Victory, J'ai pris une de ces affiches et je l'ai déchirée. les 4000 jeunes, tous Flamands, ont applaudi.
C' était notre victoire �* nous.

Deze triestige figuur komt op Rock Affligem 20/05/ 2005 en zal ook spelen op Hee Tervuren (9/7/2005). Ik zou erop toezien dat deze man zeker niet geboekt wordt voor activiteiten die gesubsidieerd worden in het kader van 11 juli.
Prachtig van hem. Hij heeft nu helemaal mijn sympathie gekregen.

Geertje
6 januari 2005, 09:09
Ter info :
Bron : Télé Moustique 24/11/2004
Daan Stuyven : Zanger, vroeger zanger van de groep Dead Man Ray.
Webstek : www.daan.be (http://www.daan.be/)
Optreden in Dilbeek op 21/08/2004 Schepdaal JOSPOP festival en op 4/10/2004 te Dilbeek Oosthoek Life festival.

Deze politiek correcte zanger werd geïntervieuwd over de opkomst van het VB. Titel : "Un chanteur a quitté sa Flandre pour ne plus vivre ça."
De zanger laat weten dat hij uit Antwerpen verhuisd is naar Brussel o.a. wegens het Blok. (Dat is zijn goed recht...) Na veel blabla vraagt men hem: "Comment un artiste réagit-t-il face �* ce fléau?
Daan Stuyven:
....blabla..."J'ai une anecdote �* ce sujet. Voici quelques semaines, j'ai joué dans la commune bruxelloise de Dilbeek devant 4000 jeunes. Il y avait partout des affiches "Dilbeek Waar Vlamingen Thuis Zijn". Au moment de chanter le morceau Victory, J'ai pris une de ces affiches et je l'ai déchirée. les 4000 jeunes, tous Flamands, ont applaudi.
C' était notre victoire �* nous.

Deze triestige figuur komt op Rock Affligem 20/05/ 2005 en zal ook spelen op Hee Tervuren (9/7/2005). Ik zou erop toezien dat deze man zeker niet geboekt wordt voor activiteiten die gesubsidieerd worden in het kader van 11 juli.Dit is het beste bewijs dat deze vormen van cultuur NIET meer dienen gesubsidieerd te worden. Omdat ze geld krijgen van het overheidsdepartement cultuur dat steevast geleid wordt door linkse pseudo-wereldverbeteraars willen deze artiesten een wederdienst bewijzen en alles wat niet in de linkse ideologie past, constant afkraken. Deze idioten vinden dan nog eens omdat ze een gave hebben van muziek maken of een dergelijk iets, dat ze de volledige levenswijsheid bezitten om iedereen de les te spellen en op te dragen hoe men moet denken en doen. Waarom zou iemand die goed muziek kan spelen, nu plots meer levenswijsheid bezitten dan iemand die dat niet goed kan ?

Meia noite
6 januari 2005, 09:11
Prachtig van hem. Hij heeft nu helemaal mijn sympathie gekregen.

???? Huh????, die zanger krijgt nu dus helemaal je sympathie omdat hij geboycot zou worden? Iets waar Daan zelf helemaal geen verdienste aan heeft overigens. In jullie vlaams-nationalistische fobie maken jullie je even onsterfelijk belachelijk als je tegenstanders hoor.

Yann
6 januari 2005, 09:16
???? Huh????, die zanger krijgt nu dus helemaal je sympathie omdat hij geboycot zou worden? Iets waar Daan zelf helemaal geen verdienste aan heeft overigens. In jullie vlaams-nationalistische fobie maken jullie je even onsterfelijk belachelijk als je tegenstanders hoor.
Haha!!! Een Belgische groep met internationale faam als Daan geboycot door ... de Vlaams-nationalistjes... :lol: :lol: :lol:

RING! (de wekker gaat)

Ok, dan nu tijd voor de waarheid. Wat Flamingantisch is, slecht is, en dat heeft Daan al te goed begrepen. Nu nog overbrengen op het publiek.

Meia noite
6 januari 2005, 09:20
Ga slapen, u slaat wartaal uit.

Geertje
6 januari 2005, 09:43
Haha!!! Een Belgische groep met internationale faam als Daan geboycot door ... de Vlaams-nationalistjes... :lol: :lol: :lol:

RING! (de wekker gaat)

Ok, dan nu tijd voor de waarheid. Wat Flamingantisch is, slecht is, en dat heeft Daan al te goed begrepen. Nu nog overbrengen op het publiek.
Internationale faam :rofl: Wat zijn de BUB-bers toch grappig.

Everytime
6 januari 2005, 10:14
Het is België. En leve Daan. Nu meer dan ooit.
Niet echt mijn ding op het muzikale vlak maar toch proficiat voor Daan en zijn actie!

Geertje
6 januari 2005, 10:30
Niet echt mijn ding op het muzikale vlak maar toch proficiat voor Daan en zijn actie!
Tja, alle haatdragende mensen die op Vlaanderen neerkijken worden zo te zien als helden verheerlijkt door sommigen.

Everytime
6 januari 2005, 10:45
Tja, alle haatdragende mensen die op Vlaanderen neerkijken worden zo te zien als helden verheerlijkt door sommigen.
Daan kijk niet op Vlaanderen neer; hij is gewoon geen Vlaamsgezind en dat is zijn goed recht.

Patriot!
6 januari 2005, 11:39
???? Huh????, die zanger krijgt nu dus helemaal je sympathie omdat hij geboycot zou worden? Iets waar Daan zelf helemaal geen verdienste aan heeft overigens. In jullie vlaams-nationalistische fobie maken jullie je even onsterfelijk belachelijk als je tegenstanders hoor.
Mijn beste,

Daan maakte ooit het nummer "De Koning van Vlaanderen", waarin hij de separatistische obsessie (zijn eigen woorden) van de toenmalige voorzitter van de Vlaamse executieve, Van den Brande, belachelijk maakt.

Stukje uit interview met hem:

Veto: Je hebt altijd gezegd dat je je een echte Belg voelt. Verbind je daar ook een muzikale identiteit aan?
Daan: «Ja, al veegt iemand als Steve Albini (producer van het nieuwe album van Dead Man Ray, red.) daar volledig zijn voeten aan. Maar ik vond bijvoorbeeld die hele toestand met de 'muzikale ambassadeurs van Vlaanderen' heel bedenkelijk, en daarom heb ik daarnet ook 'de Koning van Vlaanderen' gespeeld ("ik hou van alle mensen, behalve van de koning van Vlaanderen van de brandstapel zal ik hem niet redden").»
«Volgens mij zijn er twee dingen die België bijeen kunnen houden: de sport - maar dat is maar één keer om de vier jaar - en de cultuur. Ze hebben de cultuur al voor tachtig procent kunnen opsplitsen, en ik probeer daar toch enigszins weerwerk tegen te bieden.»

Hier is het lied, de tekst heb ik niet kunnen vinden:
http://www.daan.be/manipulate3/files/DeKoningVanVlaanderen.mp3

Dit lied werd na één dag op de radio VERBODEN.

jan hyoens
6 januari 2005, 12:54
op stubru draaien ze zijn singles plat (ik heb ze zelfs al te veel gehoord) en ik denk dat donna al hetzelfde doet. hij heeft ook op veel festivals gespeeld deze zomer (oa werchter).
zegt genoeg! stubrol en goede smaak zijn twee zaken die neit samengaan! sla met twee stenen de kloten van een aap plat, zet dat op cd en ge hebt garantie een hit op stubrol!

Musketo
6 januari 2005, 13:06
* zwaait demonstratief naar Hyoens *

Geertje
6 januari 2005, 13:10
zegt genoeg! stubrol en goede smaak zijn twee zaken die neit samengaan! sla met twee stenen de kloten van een aap plat, zet dat op cd en ge hebt garantie een hit op stubrol!Wie luistert er nu nog naar een zender als StuBru ? Je kan beter naar een concert van Eddy Wally gaan, om meer kwaliteit te horen dan op StuBru.

Musketo
6 januari 2005, 13:14
Heuh excuseer, ik luister nog naar StuBru. Het is niet altijd wat 't moet zijn maar er is geen beter alternatief. Radio 1 misschien.

Geertje
6 januari 2005, 13:25
Heuh excuseer, ik luister nog naar StuBru. Het is niet altijd wat 't moet zijn maar er is geen beter alternatief. Radio 1 misschien.
Ah, eindelijk hebben we de enige luisteraar gevonden.

Musketo
6 januari 2005, 13:57
Kom, verlicht me maar 'ns, wat is dan dé zender?

Geertje
6 januari 2005, 14:00
Kom, verlicht me maar 'ns, wat is dan dé zender?
4FM of Q-Music.

jOOSt
6 januari 2005, 14:03
Wat een zielige eikel die Daan...

jOOSt
6 januari 2005, 14:05
Smerige vlaminghater! Dat hij zijn boedel maar inpakt en rap verhuist naar Wallonië. Daar zal hij zich wel thuis voelen.

Yann
6 januari 2005, 14:12
http://www.daan.be/images/fullbw1.jpg

:belgievl: :belgievl: :belgievl:

Yann
6 januari 2005, 14:13
Smerige vlaminghater! Dat hij zijn boedel maar inpakt en rap verhuist naar Wallonië. Daar zal hij zich wel thuis voelen.
Omdat hij tegen het VB is, ist een Vlamingenhater?

Weer eens te meer wordt duidelijk hoe de vlaams-nationalisten de meerderheid in het Vlaams-hatend-hokje proberen te duwen. :roll:

Wie pro-Belgisch is, is anti-Vlaams. :roll:

Welkom in het hokje Daan! :thumbsup:

Yann
6 januari 2005, 14:16
Wat een zielige eikel die Daan...
U zal weinig Vlaamse artiesten van enig niveau kunnen opnoemen die pro-flamingantisch zijn. Raymond (verdraaid bakkes) v/h Groenewoud mss.

http://www.kkunst.com/kk/foto/20030317202.jpg

Geertje
6 januari 2005, 14:25
U zal weinig Vlaamse artiesten van enig niveau kunnen opnoemen die pro-flamingantisch zijn. Raymond (verdraaid bakkes) v/h Groenewoud mss.

http://www.kkunst.com/kk/foto/20030317202.jpg
Je zal één idoot Vlaams artiest vinden die anti-Vlaams is. Maar ja, Michael Jackson is ook een artiest, je hebt nu eenmaal een aantal halve garen onder de artiesten.

Yann
6 januari 2005, 14:27
Je zal één idoot Vlaams artiest vinden die anti-Vlaams is. Maar ja, Michael Jackson is ook een artiest, je hebt nu eenmaal een aantal halve garen onder de artiesten.
Daan is niet anti-Vlaams kerel. Net zoals ik!

Everytime
6 januari 2005, 14:32
Wie luistert er nu nog naar een zender als StuBru ? Je kan beter naar een concert van Eddy Wally gaan, om meer kwaliteit te horen dan op StuBru.
Eddy Wally? Is hij de vertegenwoordiger van de Vlaamse muziek volgens jou? Arm Vlaanderen in dit geval...........

Yann
6 januari 2005, 14:32
Enkel mogelijk in het bekrompen Vlaanderenlandje: mensen die voor hun land zijn, en ervoor uitkomen, zijn Anti-Vlaams en Vlamingenhaters! http://forums.techbg.com/html/emoticons/shutup.gif

Patriot!
6 januari 2005, 14:38
De Belgenhaters moeten hun plaats kennen: niet hier!

Everytime
6 januari 2005, 14:39
U zal weinig Vlaamse artiesten van enig niveau kunnen opnoemen die pro-flamingantisch zijn. Raymond (verdraaid bakkes) v/h Groenewoud mss.

http://www.kkunst.com/kk/foto/20030317202.jpg
Ah ja, mijnheer "Vlaanderen Boven" .Enfin, boven wat, weten we nog altijd niet..........

Yann
6 januari 2005, 14:39
Daan heeft alleszins een "dijk" van een CD gemaakt 8)

http://www.stubru.be/stubru_master/programmas/all_areas/mr03_daan/daan.jpg
Mooie Belgische cravate! :-P (en géén pl�*stròn :x ) :wink:

Yann
6 januari 2005, 14:40
Ah ja, mijnheer "Vlaanderen Boven" .Enfin, boven wat, weten we nog altijd niet..........
Vlaanderen boven! (de club van poembaksmoelen). :wink:

Pietje
6 januari 2005, 14:41
4FM of Q-Music.8O Yuk, nee bedankt, bah, al die commerciële rommel 8O

Raf
6 januari 2005, 14:42
Ter info :
Bron : Télé Moustique 24/11/2004
Daan Stuyven : Zanger, vroeger zanger van de groep Dead Man Ray.
Webstek : www.daan.be (http://www.daan.be)
Optreden in Dilbeek op 21/08/2004 Schepdaal JOSPOP festival en op 4/10/2004 te Dilbeek Oosthoek Life festival.

Deze politiek correcte zanger werd geïntervieuwd over de opkomst van het VB. Titel : "Un chanteur a quitté sa Flandre pour ne plus vivre ça."
De zanger laat weten dat hij uit Antwerpen verhuisd is naar Brussel o.a. wegens het Blok. (Dat is zijn goed recht...) Na veel blabla vraagt men hem: "Comment un artiste réagit-t-il face �* ce fléau?
Daan Stuyven:
....blabla..."J'ai une anecdote �* ce sujet. Voici quelques semaines, j'ai joué dans la commune bruxelloise de Dilbeek devant 4000 jeunes. Il y avait partout des affiches "Dilbeek Waar Vlamingen Thuis Zijn". Au moment de chanter le morceau Victory, J'ai pris une de ces affiches et je l'ai déchirée. les 4000 jeunes, tous Flamands, ont applaudi.
C' était notre victoire �* nous.

Deze triestige figuur komt op Rock Affligem 20/05/ 2005 en zal ook spelen op Hee Tervuren (9/7/2005). Ik zou erop toezien dat deze man zeker niet geboekt wordt voor activiteiten die gesubsidieerd worden in het kader van 11 juli.
Gelijk heeft ie, die Daan! Chapeau voor deze artiest die zo onomwonden voor zijn mening durft uitkomen. Aan de reacties van onze flamingatjes hier te zien, wordt maar weer eens duidelijk hoeveel belang zij hechten aan vrijheid van meningsuiting: ze is alleen van belang als dat hun zaak ten goede komt, als ze zich echter tegen hun zaak keert, is ze plots niet meer zo belangrijk...

Pietje
6 januari 2005, 14:44
U zal weinig Vlaamse artiesten van enig niveau kunnen opnoemen die pro-flamingantisch zijn. Raymond (verdraaid bakkes) v/h Groenewoud mss.


Raymond vh Groenewoud, een flamingant ?? Denk het niet. Als je de tekst van "Vlaanderen Boven" eens duidelijk leest, merk je wel dat hij "dè Vlaming" duidelijk parodieert. 8)

Geertje
6 januari 2005, 14:52
Gelijk heeft ie, die Daan! Chapeau voor deze artiest die zo onomwonden voor zijn mening durft uitkomen. Aan de reacties van onze flamingatjes hier te zien, wordt maar weer eens duidelijk hoeveel belang zij hechten aan vrijheid van meningsuiting: ze is alleen van belang als dat hun zaak ten goede komt, als ze zich echter tegen hun zaak keert, is ze plots niet meer zo belangrijk...
Daan mag zijn mening verkondigen. Het behoort voor mij nu tot de klasse van de ongehersende apen die zich graag door Elio laten kontneuken, dat is mijn vrije mening.

Yann
6 januari 2005, 14:54
Raymond vh Groenewoud, een flamingant ?? Denk het niet. Als je de tekst van "Vlaanderen Boven" eens duidelijk leest, merk je wel dat hij "dè Vlaming" duidelijk parodieert. 8)
Heeft mss met persoonlijke interpretatie te maken, maar ik vind dat alvast niet:


Waar er mossel met friet is
Waar een kip aan het spit is
Waar de kerk in het midden staat
Waar de purperen hei bloeit
En het geld in het zwart vloeit
Waar men nauwelijks Nederlands praat
Waar een diploma geen zin heeft
En de koning ook al niet
Waar de schuimwijnkoningin defileert
Waar het volk goedlachs is
En een vuist zonder kracht is
Waar men faalt en aan de toog expliceert

Vlaanderen boven
Waar men de heer nog kan loven
Waar de mensen belangrijk zijn
En de buiken omvangrijk zijn
Vlaanderen buiten
Waar de vogeltjes fluiten
Vlaanderen mijn land
Bij het Noordzeestrand

Waar de kleurenbuis grijs is
Een schroef nog een vijs is
Waar de rijkswacht goed functioneert
Waar een pik een houweel is
Er geen pintje te veel is
Francis Bay het orkest dirigeert
Waar een g soms een h is
AVVV VVK is
Waar men Ensor danig prijst
Waar de Chiro paraat staat
De vrouw aan de vaat staat
De camera traag gaat
De premier nogal vaag praat
De vakantie naar Spanje wijst

Vlaanderen bove
Waar men de heer nog kan loven
Waar de mensen belangrijk zijn
En de buiken omvangrijk zijn
Vlaanderen buiten
Waar de vogeltjes fluiten
Vlaanderen mijn land
Bij het Noordzeestrand

De Kemmelberg, het Gravensteen
De Koekelbergbasiliek - ja, die van Koekelberg
De waterzooi
Het meisje in't hooi
De Vlaamse romantiek

Vlaanderen boven
Waar men een peer nog kan stoven
Waar de mensen belangrijk zijn
En de pensen omvangrijk zijn
Vlaanderen buiten
Waar ik de heer nog zag spuiten
Vlaanderen mijn land
Bij het noordzeestrand

Yann
6 januari 2005, 14:54
Daan mag zijn mening verkondigen. Het behoort voor mij nu tot de klasse van de ongehersende apen die zich graag door Elio laten kontneuken, dat is mijn vrije mening.
Waaw. :roll:

johan
6 januari 2005, 14:57
De slogan is natuurlijk niet anti-Belgisch, maar de oorsprong ervan wel, en de organisatie die hem gebruiken ook!
Onozelaar!
Deze slogan wordt officieel gebruikt door de gemeente Dilbeek. Voorlopig is het Vlaams Belang daar nog niet aan de macht, dat is nog even wachten tot in 2006.

johan
6 januari 2005, 15:03
Straks wordt Daan nog op dezelfde manier aangepakt als willem vermandere :?
Wie provoceert moet tegen de eventuele weerbots kunnen.
Wie de eigenheid van de Vlaams Brabanders niet respecteert, is wat mij betreft niet welkom in onze streek. Hij weet waarschijnlijk niets van de ergerlijke verfransingsdruk in de mooie Vlaamse Rand rond Brussel.
Weg met deze snertzanger!

Everytime
6 januari 2005, 15:03
Daan mag zijn mening verkondigen. Het behoort voor mij nu tot de klasse van de ongehersende apen die zich graag door Elio laten kontneuken, dat is mijn vrije mening.
Geertje valt liever voor Jo Vally of Luc Steeno............

Everytime
6 januari 2005, 15:06
Wie provoceert moet tegen de eventuele weerbots kunnen.
Wie de eigenheid van de Vlaams Brabanders niet respecteert, is wat mij betreft niet welkom in onze streek. Hij weet waarschijnlijk niets van de ergerlijke verfransingsdruk in de mooie Vlaamse Rand rond Brussel.
Weg met deze snertzanger!
Ergelijke verfransingsdruk? Pauvre chou.........

johan
6 januari 2005, 15:20
Ergelijke verfransingsdruk? Pauvre chou.........
Wie zich in Vlaanderen komt vestigen moet zich aanpassen. Dat is elementaire beleefdheid. Zoals Everytime zich aangepast heeft aan zijn nieuwe vaderland de République Française. Vindt u dat niet logisch? Of moet de ganse bevolking van, bijvoorbeeld, Dilbeek zich aanpassen aan de franstalige inwijkelingen? Waarvan sommigen verhuisd zijn uit Brussel omwille van... de vreemdelingen die zich niet kunnen of willen aanpassen....

Wat Daan betreft :
Hij heeft recht op zijn mening. maar die affiche verscheuren dat is een stap te ver. Dat is een gebrek aan respect voor de mening en de eigenheid van de meerderheid van de inwoners van Dilbeek.
Weg met die snertzanger!

Percalion
6 januari 2005, 15:23
kijk, het is die mens zijn goed recht om affiches te verscheuren (zolang hij ze maar netjes sorteert in de container voor papier en karton heb ik daar niets op tegen).

Maar ik vind het persoonlijk wel een beetje belachelijk. En zelfs tamelijk zielig.

Inderdaad, omdat zoals johan opmerkt, die affiches van de gemeente uitgaan.

Het doet me denken aan de PVDA, die belgicistisch zijn enkel en alleen omdat het blok niét belgicistisch is. Daan denkt blijkbaar in termen van "vlaanderen=vlaamsblok=fascisme=stoute meneren".
Zijn goed recht maar behoorlijk zielig naar mijn mening. Nu ja, hij moet dat zelf maar weten - zijn platen zullen niet meer zo populair zijn in kringen van vlaamsgezinden.

Patriot!
6 januari 2005, 16:03
kijk, het is die mens zijn goed recht om affiches te verscheuren (zolang hij ze maar netjes sorteert in de container voor papier en karton heb ik daar niets op tegen).

Maar ik vind het persoonlijk wel een beetje belachelijk. En zelfs tamelijk zielig.

Inderdaad, omdat zoals johan opmerkt, die affiches van de gemeente uitgaan.

Het doet me denken aan de PVDA, die belgicistisch zijn enkel en alleen omdat het blok niét belgicistisch is. Daan denkt blijkbaar in termen van "vlaanderen=vlaamsblok=fascisme=stoute meneren".
Zijn goed recht maar behoorlijk zielig naar mijn mening. Nu ja, hij moet dat zelf maar weten - zijn platen zullen niet meer zo populair zijn in kringen van vlaamsgezinden.
:roll: Allez, ons groot licht heeft gesproken. Waar wordt hier over Vlaams Blok gesproken?

En Daan is al sinds het verschijnen van zijn VERBODEN single de Koning Van Vlaanderen onpopulair in Vlaemsche kringen. Intussen is Daan een van de populairste artiesten van België, dus de boycot door die paar honderd frustrés heeft hem geenszins geraakt :lol:

ingenious
6 januari 2005, 16:13
onze nationalisten (belgicisten en flaminganten) laten zich hier weer van hun beste kant zien hoor. :roll:

ingenious
6 januari 2005, 16:16
Ah, eindelijk hebben we de enige luisteraar gevonden. en hier zit een tweede. het is niet omdat ze daar niet jouw genre draaien, dat het daarom slecht is. wat ze op 4FM en Q-music is mijn ding niet, maar dat is voor mij geen reden om er neerbuigend over te doen.

en hyoens, stubrol, hoe goed gevonden van je! bravo! :roll:

Turkje
6 januari 2005, 16:18
Onderstaande (komende van www.arbitrage.be) postte ik ook in de topic "Binnenland". De grondwet zelf - "blablabla" genoemd door minstens één notoire Belgicist, waardoor ook meteen duidelijk wordt hoe democratisch ingesteld deze persona(e) wel niet zijn - stipuleert dat Dilbeek (volgens de laatste geografische data nog altijd gelegen in Vlaams-Brabant) een Vlaamse gemeente is waar dus maar één officiële taal geldt: het Nederlands. Wat er dus onverdraagzaam zou zijn aan de tekst "waar Vlamingen thuis zijn", dat mag Joost weten... Maar ja, hoeft het nog gezegd dat "Belgicist" in vele gevallen in feite een eufemisme is voor "Extreem haatdragend voor alles waar Vlaams in voorkomt" ???


De Grondwet van het federale België



Tekst van de op 17 februari 1994 gecoördineerde Grondwet
(Belgisch Staatsblad, 17 februari 1994, tweede uitgave)

Laatst bijgewerkt op 24 maart 2003.

TITEL I :
HET FEDERALE BELGIË, ZIJN SAMENSTELLING EN ZIJN GRONDGEBIED

Artikel 1. België is een federale Staat, samengesteld uit de gemeenschappen en de gewesten.

Art. 2. België omvat drie gemeenschappen: de Vlaamse Gemeenschap, de Franse Gemeenschap en de Duitstalige Gemeenschap.

Art. 3. België omvat drie gewesten: het Vlaamse Gewest, het Waalse Gewest en het Brusselse Gewest.

Art. 4. België omvat vier taalgebieden: het Nederlandse taalgebied, het Franse taalgebied, het tweetalige gebied Brussel-Hoofdstad en het Duitse taalgebied.

(NOOT: Het Nederlandse taalgebied valt samen met het Vlaamse Gewest)

Elke gemeente van het Rijk maakt deel uit van een van deze taalgebieden.

(NOOT: Dit wil dus zeggen dat Dilbeek, behorende tot het Vlaamse Gewest, onvervalst en ééntalig Nederlands is. Met andere woorden: wat er op die poster staat, is niet alleen totaal NIET onverdraagzaam, het is de evidentie zelve).

De grenzen van de vier taalgebieden kunnen niet worden gewijzigd of gecorrigeerd dan bij een wet, aangenomen met de meerderheid van de stemmen in elke taalgroep van elke Kamer, op voorwaarde dat de meerderheid van de leden van elke taalgroep aanwezig is en voor zover het totaal van de jastemmen in beide taalgroepen twee derden van de uitgebrachte stemmen bereikt.

Art. 5. Het Vlaamse Gewest omvat de provincies Antwerpen, Limburg, Oost-Vlaanderen, Vlaams-Brabant en West-Vlaanderen. Het Waalse Gewest omvat de provincies Henegouwen, Luik, Luxemburg, Namen en Waals-Brabant.

De wet kan, indien daartoe redenen zijn, het grondgebied indelen in een groter aantal provincies.

Een wet kan bepaalde gebieden, waarvan zij de grenzen vaststelt, aan de indeling in provincies onttrekken, ze onder het rechtstreekse gezag plaatsen van de federale uitvoerende macht en ze een eigen statuut toekennen. Deze wet moet worden aangenomen met de meerderheid bepaald in artikel 4, laatste lid.

Art. 6. De onderverdelingen van de provincies kunnen alleen door de wet worden vastgesteld.

Art. 7. De grenzen van de Staat, van de provincies en van de gemeenten kunnen niet worden gewijzigd of gecorrigeerd dan krachtens een wet.

Pietje
6 januari 2005, 16:21
Ah, eindelijk hebben we de enige luisteraar gevonden.

Studio Brussel heeft meer luisteraars dan Q en 4FM samen 8)

Pietje
6 januari 2005, 16:24
Heeft mss met persoonlijke interpretatie te maken, maar ik vind dat alvast niet:
Tja, als je er bepaalde zinnetjes uitfiltert..................:? . Maar flamingant is Raymond zeker en vast niet8)

Pietje
6 januari 2005, 16:31
Voor de liefhebbers : zijn laatste CD , toch wel een aanrader 8)

http://www.proxis.be/IMG4/04/72/96/4729658L.jpg

Titellijst :

1. Victory
2. Lie
3. Eternity
4. Galaxy
5. Addicted
6. Housewife
7. Renegade
8. Dream
9. Gabriel
10. Neverland

Yann
6 januari 2005, 16:47
onze nationalisten (belgicisten en flaminganten) laten zich hier weer van hun beste kant zien hoor. :roll:Oeioeioei... :roll: Mogen we dan niet reageren in dit topic? :roll:

Hieronder een paar voorbeelden, en ik zal voor duidelijkheid de redenering van de flaminganten toepassen:

http://www.canoe.ca/SoccerImages/france_wins.jpg

"Wat?! Smerige Normandiëhaters!!!! :x "


http://news.bbc.co.uk/olmedia/800000/images/_800648_fan_shout300.jpg
"Wat?! Smerige Baskenhater!!!"

http://www.anyiams.com/United%20kingdom%20flagtie.jpg

"Vuile Ierlandhater!!!!"

http://www.supportersclub-oranje.nl/Images/SCO/Albums/800/Supporters/schot-nl0071.jpg

"Smerige friesenhaters!!!"


...

http://news.bbc.co.uk/olmedia/780000/images/_784806_belgium_fans150.jpg

"KRIJG NOU WAT! Smerige volksverrader! Francofiel! Vlamingenhater! Belgicist! Nestbevuiler! "

U ziet. Overal is het zeer normaal dat men voor het land opkomt. In België is dat niet anders. Zij die daar een probleem mee hebben, kunnen altijd verhuizen naar gebieden waar azijnpissers het beleid uitmaken. ;-)

Everytime
6 januari 2005, 17:10
Onderstaande (komende van www.arbitrage.be (http://www.arbitrage.be/)) postte ik ook in de topic "Binnenland". De grondwet zelf - "blablabla" genoemd door minstens één notoire Belgicist, waardoor ook meteen duidelijk wordt hoe democratisch ingesteld deze persona(e) wel niet zijn - stipuleert dat Dilbeek (volgens de laatste geografische data nog altijd gelegen in Vlaams-Brabant) een Vlaamse gemeente is waar dus maar één officiële taal geldt: het Nederlands. Wat er dus onverdraagzaam zou zijn aan de tekst "waar Vlamingen thuis zijn", dat mag Joost weten... Maar ja, hoeft het nog gezegd dat "Belgicist" in vele gevallen in feite een eufemisme is voor "Extreem haatdragend voor alles waar Vlaams in voorkomt" ???
Als de Vlamingen echt thuis in Dilbeek waren, hadden ze dan het concert van Daan niet kunnen zien. Ah ja, ze zijn thuis.:lol:

johan
6 januari 2005, 17:19
:roll: Allez, ons groot licht heeft gesproken. Waar wordt hier over Vlaams Blok gesproken?

En Daan is al sinds het verschijnen van zijn VERBODEN single de Koning Van Vlaanderen onpopulair in Vlaemsche kringen. Intussen is Daan een van de populairste artiesten van België, dus de boycot door die paar honderd frustrés heeft hem geenszins geraakt :lol:
Voor mij was Daan een nobele onbekende. Nu hij zich geout heeft als Vlamingenhater is hij voor mij een zielig voorbeeld van zelfhaat.

De Garde
6 januari 2005, 17:22
Voor mij was Daan een nobele onbekende. Nu hij zich geout heeft als Vlamingenhater is hij voor mij een zielig voorbeeld van zelfhaat.
Och, er is eens een documentaire gemaakt van hem die tot in de oneindigheid is uitgezonden door de RTBF. 'De Laatste Show' heeft er over een paar weken nog uit geplukt.

Toen viel al op wat een air dat ventje had en hoe lomp hij wel was.

Het enige wat ik mij van die man herinner is 'Swedish designer drugs', een liedje dat op alle manieren is gepromoot door TMF en Jim, maar verder weinig potten heeft gebroken.

Da's zo'n typisch geval dat gesteund wordt door de 'culturele elite' van dit land. Eens om de zoveel tijd hebben die een nieuwe chérie nodig. Het zal nu wel die Rios worden uit Gent zeker?

groene flamingant
6 januari 2005, 17:23
onze nationalisten (belgicisten en flaminganten) laten zich hier weer van hun beste kant zien hoor. :roll:
Je moet echt geen nationalist zijn om zoiets beledigend te vinden zelle. Als hij provocerend zo'n affiche verscheurd is dat een belediging voor álle Vlamingen. Als hij tegen het Belang is, is dat één ding, maar hij zou beter eerst eens een onderscheid leren maken tussen één extreem-rechtse partij en anderzijds de hele Vlaamse bevolking.

Antoon
6 januari 2005, 17:28
Daan is niet anti-Vlaams kerel. Net zoals ik!
Jij? Jij bent een en al anti-Vlaams. Zo ook jouw andere collega's belgicisten, jouw walloonse vrienden van de PS, en niet in het minst de berre en zijn bende niksnuitters.

groene flamingant
6 januari 2005, 17:31
Overal is het zeer normaal dat men voor het land opkomt. In België is dat niet anders. Zij die daar een probleem mee hebben, kunnen altijd verhuizen naar gebieden waar azijnpissers het beleid uitmaken. ;-)
Voor een land opkomen is één ding. Mensen beledigen of een discriminatiepolitiek goedpraten (zoals de mensen die de franstaligen in de Rand voorstellen als de grote sukkeltjes) is iets helemaal anders. Uw vergelijking wringt dus langs alle kanten.

Raf
6 januari 2005, 17:41
Daan mag zijn mening verkondigen. Het behoort voor mij nu tot de klasse van de ongehersende apen die zich graag door Elio laten kontneuken, dat is mijn vrije mening.
Proficiat.

Turkje
6 januari 2005, 17:53
Als de Vlamingen echt thuis in Dilbeek waren, hadden ze dan het concert van Daan niet kunnen zien. Ah ja, ze zijn thuis.:lol:
Raf Coppens I presume?

Yann
6 januari 2005, 17:55
Onderstaande (komende van www.arbitrage.be (http://www.arbitrage.be/)) postte ik ook in de topic "Binnenland". De grondwet zelf - "blablabla" genoemd door minstens één notoire Belgicist, waardoor ook meteen duidelijk wordt hoe democratisch ingesteld deze persona(e) wel niet zijn - stipuleert dat Dilbeek (volgens de laatste geografische data nog altijd gelegen in Vlaams-Brabant) een Vlaamse gemeente is waar dus maar één officiële taal geldt: het Nederlands. Wat er dus onverdraagzaam zou zijn aan de tekst "waar Vlamingen thuis zijn", dat mag Joost weten... Maar ja, hoeft het nog gezegd dat "Belgicist" in vele gevallen in feite een eufemisme is voor "Extreem haatdragend voor alles waar Vlaams in voorkomt" ???
Ik heb het al dikwijls uitgelegd. De Vlaamse Beweging besmeurt alle Vlaamse symboliek en slogans, zodat het afstotelijk wordt. Die vierduizend jongeren hebben hun afkeer geuit voor het Vlaams-nationalisme, de auteur van die beruchte affiche.

Yann
6 januari 2005, 18:01
Jij? Jij bent een en al anti-Vlaams. Zo ook jouw andere collega's belgicisten, jouw walloonse vrienden van de PS, en niet in het minst de berre en zijn bende niksnuitters.
Ik hoop dan ook dat u in de waan blijft dat ik een Vlamingenhater ben. Al is het maar om u te pesten. (zie beroep bij profiel)

De Belgen weten wel beter. :)

groene flamingant
6 januari 2005, 18:02
Ik heb het al dikwijls uitgelegd. De Vlaamse Beweging besmeurt alle Vlaamse symboliek en slogans, zodat het afstotelijk wordt. Die vierduizend jongeren hebben hun afkeer geuit voor het Vlaams-nationalisme, de auteur van die beruchte affiche.
Correctie: het VB besmeurt alle Vlaamse symboliek... en de auteur van de affiche was dus de gemeente Dilbeek, niet de Vlaamse Beweging.

johan
6 januari 2005, 18:12
Ik heb het al dikwijls uitgelegd. De Vlaamse Beweging besmeurt alle Vlaamse symboliek en slogans, zodat het afstotelijk wordt. Die vierduizend jongeren hebben hun afkeer geuit voor het Vlaams-nationalisme, de auteur van die beruchte affiche.
Stop met uw politieke masturbatie Yanneke!
Die 4000 "jeunes" komen van Daan zelf. Zie het begin van deze topic.
1, Op de twee festivals in Dilbeek waar Daan optrad waren bijlange zoveel mensen niet aanwezig.
2, Zo goed als niemand had door wat hij juist verscheurde.

De zanger in kwestie diste dit verhaal op om indruk te maken op de franstalige lezers van Télé Moustiques. Hij hoopt om, door op zijn eigen volk te spuwen, sympathiek over te komen bij franstalige potentiële kopers...
Weinig mensen hebben echter sympathie op iemand die zijn eigen afkomst loochend.
Voor mij heeft hij afgedaan. Voorgoed.

Percalion
6 januari 2005, 18:58
:roll: Allez, ons groot licht heeft gesproken. Waar wordt hier over Vlaams Blok gesproken?
Ik ken een heleboel mensen met linkse sympathieën (ook met rechtse hoor, mijn vriendenkring bestrijkt nagenoeg het hele politieke spectrum) en die redeneren werkelijk op die wijze: het is vlaams dus het is fascistisch. Het vlaamsblok wordt daarbij als tussenschakel gebruikt in de redenering, van het type "jan is dom, jan is vlaming, vlamingen zijn dom". Daan die een affiche scheurt - het gaf me een déj�*-vu.

En Daan is al sinds het verschijnen van zijn VERBODEN single de Koning Van Vlaanderen onpopulair in Vlaemsche kringen. Intussen is Daan een van de populairste artiesten van België, dus de boycot door die paar honderd frustrés heeft hem geenszins geraakt :lol:
Met dat citaatje van hem, waarin hij blijkbaar trots is op een onwaarschijnlijk zielige handeling, zakt hij kilometers in mijn achting.

jOOSt
6 januari 2005, 19:31
Dat Daan zijn eigen volk haat mij goed, maar hij zou dat wel op een subtielere manier mogen doen. Er bijvoorbeeld een lied over schrijven, zoals Brel dat ooit gedaan heeft over de flaminganten (Jacques voelde zich een Vlaming maar had een hekel aan Flaminganten). Affiches scheuren is wel echt zielig, en het toont ook het verschil van klasse. Brel was wie hij was, een artiest van wereldniveau, die voor volle zalen in de Ol�*mpia en de Zenith in Parijs optrad; Stuyven een derderangs artiest die mag optreden in Dilbeek.

Antoon
6 januari 2005, 19:53
Ik hoop dan ook dat u in de waan blijft dat ik een Vlamingenhater ben. Al is het maar om u te pesten. (zie beroep bij profiel)
Eindelijk geef je toe dat een Vlaming en een Flamingant in feite het zelfde is. Jouw beroep is flamingantenpester (zogezegd voor te lachen), maar het gaat eigenlijk omdat je Vlamingen niet graag hebt als bovenmaats tov de wallonen.

Een beetje de trand bij alle franstaligen in dit land, en dus ook bij de unitaristen in vlaanderen.


De Belgen weten wel beter. :)
De Belgen? En wie mag dat dan wel zijn? :lol:

groene flamingant
6 januari 2005, 20:25
De Belgen? En wie mag dat dan wel zijn? :lol:
"Sire, er bestaan geen Belgen meer."

Yann
7 januari 2005, 01:14
De Belgen? En wie mag dat dan wel zijn? :lol:
1. Haal hand van de muis
2. Tast in uw achterzak
3. Neem uw portefeuille
4. Zoek dat geplastificeerd document
5. Staat er bij nationaliteit 'Belg', ga dan naar A, zoniet, ga naar B

A. Proficiat. U bent bij de gelukkigen!
B. TERUG NAAR EIGEN LAND!

Yann
7 januari 2005, 01:16
"Sire, er bestaan geen Belgen meer."
Och ja. Binnen tien jaar zeggen we: Sire, je suis heureux de vous annoncer qu'il n'y a plus de flamingants!!! :)

ingenious
7 januari 2005, 01:33
Oeioeioei... :roll: Mogen we dan niet reageren in dit topic? :roll:


tuurlijk mag je hier op reageren (doe ik toch ook), maar tis de manier waarop. ik kan daan zijn politieke voorkeur niet afleiden uit een paar zinnetjes uit een tv-bladje. hem beschouwen als vlaminghater is belachelijk, hem willen recupereren als belgicist is dat ook.

ingenious
7 januari 2005, 01:35
Je moet echt geen nationalist zijn om zoiets beledigend te vinden zelle. Als hij provocerend zo'n affiche verscheurd is dat een belediging voor álle Vlamingen. Als hij tegen het Belang is, is dat één ding, maar hij zou beter eerst eens een onderscheid leren maken tussen één extreem-rechtse partij en anderzijds de hele Vlaamse bevolking.
dat is helemaal niet beledigend voor alle vlamingen. ik ben namelijk ook een vlaming, en voel me helemaal niet aangesproken. en zoals ik al zei, ik trek geen conclusies over iemand zijn politieke ideeën op basis van 2 zinnen uit een tv-magazine.

Yann
7 januari 2005, 01:38
tuurlijk mag je hier op reageren (doe ik toch ook), maar tis de manier waarop. ik kan daan zijn politieke voorkeur niet afleiden uit een paar zinnetjes uit een tv-bladje. hem beschouwen als vlaminghater is belachelijk, hem willen recupereren als belgicist is dat ook.
Ik recupereer hem helemaal niet als belgicist! U kent er anders ook wat van, van dat in hokjes duwen. Is iemand die pro-Belgisch is per definitie een Belgicist? Ikzelf ben dat ook niet.

ingenious
7 januari 2005, 01:43
Ik recupereer hem helemaal niet als belgicist! U kent er anders ook wat van, van dat in hokjes duwen. Is iemand die pro-Belgisch is per definitie een Belgicist? Ikzelf ben dat ook niet.
ik heb niet gezegd dat jij dat deed, ik had het over belgicisten in het algemeen. ik wet namelijk niet van buiten wie op die 5 blz welke uitspraak deed. kan jij mij trouwens eens uitleggen wat een belgicist is (en ben niet zo thuis in het nationalisme anyway), en waarom jij er geen bent?

Yann
7 januari 2005, 01:44
ik heb niet gezegd dat jij dat deed, ik had het over belgicisten in het algemeen. ik wet namelijk niet van buiten wie op die 5 blz welke uitspraak deed. kan jij mij trouwens eens uitleggen wat een belgicist is (en ben niet zo thuis in het nationalisme anyway), en waarom jij er geen bent?
Ik zou het zelf niet weten. Ik ben gewoon een Belg. :wink:

chinees
7 januari 2005, 02:52
Ik zou het zelf niet weten. Ik ben gewoon een Belg. :wink:

Dat zegt genoeg over de BUB.Ze weten niet waarom, ze zijn gewoon zo.
Een kudde schapen hebben meer stijl.

Zijne Heerlijkheid
7 januari 2005, 03:16
...Stuyven een derderangs artiest die mag optreden in Dilbeek.
:roll: Rock Werchter is inderdaad iets voor derderangsartiesten...

Zijne Heerlijkheid
7 januari 2005, 03:20
Het enige wat ik mij van die man herinner is 'Swedish designer drugs', een liedje dat op alle manieren is gepromoot door TMF en Jim, maar verder weinig potten heeft gebroken.

Schitterend liedje vind ik dat. "Victory" en "Housewife" zijn ook bekende nummers van de man, ook heel goede nummers trouwens.
Wat kan mij z'n politieke overtuiging schelen. En ik woon nochtans in Dilbeek:-)

ingenious
7 januari 2005, 03:32
Schitterend liedje vind ik dat. "Victory" en "Housewife" zijn ook bekende nummers van de man, ook heel goede nummers trouwens.
Wat kan mij z'n politieke overtuiging schelen. En ik woon nochtans in Dilbeek:-)
en gij spreekt nog nederlands, een bedreigde soort dus? ;-)

ik vond die singles van daan heel goed, maar eigenlijk heb ik ze al wat te veel gehoord. maar in alle geval, hij kan er wel wat van, in tegenstelling tot wat sommigen, die hem niet kennen nota bene, willen beweren. hoe kunnen die eigenlijk ooit nieuwe muziek leren apprecieren? al waar ze nog nooit van gehoord hebben doen ze automatisch af als slecht. :?

Zijne Heerlijkheid
7 januari 2005, 04:13
en gij spreekt nog nederlands, een bedreigde soort dus? ;-)
Valt allemaal best wel mee hoor. Het Nederlands is hier nog steeds veruit de meest geproken taal, zeker in Schepdaal (deelgemeente Dilbeek), waar ik woon. Nu, ik let er ook niet op, ik moet sowieso niet zoveel hebben van al dat Bloed&Bodem-gedoe


ik vond die singles van daan heel goed, maar eigenlijk heb ik ze al wat te veel gehoord. maar in alle geval, hij kan er wel wat van, in tegenstelling tot wat sommigen, die hem niet kennen nota bene, willen beweren. hoe kunnen die eigenlijk ooit nieuwe muziek leren apprecieren? al waar ze nog nooit van gehoord hebben doen ze automatisch af als slecht. :? Ach ja, mensen zijn niet alleen eng denkend op politiek vlak...

Geertje
7 januari 2005, 08:32
en hier zit een tweede. het is niet omdat ze daar niet jouw genre draaien, dat het daarom slecht is. wat ze op 4FM en Q-music is mijn ding niet, maar dat is voor mij geen reden om er neerbuigend over te doen.

en hyoens, stubrol, hoe goed gevonden van je! bravo! :roll:
Als jullie nu eens tesamen voor een week op reis gaan, kunnen zo ook bij stubru eens een weekje toedoen.

ingenious
7 januari 2005, 08:34
Als jullie nu eens tesamen voor een week op reis gaan, kunnen zo ook bij stubru eens een weekje toedoen. jij hebt dezelfde soort humor als hyoens: de soort die ik niet grappig vind.

Geertje
7 januari 2005, 08:36
jij hebt dezelfde soort humor als hyoens: de soort die ik niet grappig vind.
Ik ben nu eenmaal een slechte humorist. :-(

ingenious
7 januari 2005, 08:46
Ik ben nu eenmaal een slechte humorist. :-(
het kan niet iedereen gegeven zijn hé. maar let maar goed op op dit forum, hier zitten genoeg grappige mensen. ;-)

Geertje
7 januari 2005, 09:55
het kan niet iedereen gegeven zijn hé. maar let maar goed op op dit forum, hier zitten genoeg grappige mensen. ;-)Idd, maar iedereen heeft toch een verschillende interpretatie van humor, dus zullen we wel andere personen grappig vinden, veronderstel ik ...

Deze week vond ik bvb. de uitspraak 'Mr. Ingenious' heel grappig. :-)

fietje
7 januari 2005, 10:17
Valt allemaal best wel mee hoor. Het Nederlands is hier nog steeds veruit de meest geproken taal, zeker in Schepdaal (deelgemeente Dilbeek), waar ik woon. Nu, ik let er ook niet op, ik moet sowieso niet zoveel hebben van al dat Bloed&Bodem-gedoe
Eindelijk.
Iemand die in de rand rond Brussel woont en durft zeggen dat het niet zo erg is als vaak beweerd wordt!

Ik zat vorig jaar op de trein met een man die er openlijk voor uitkwam dat hij VB stemde, en die was er rotsvast van overtuigd -want het VB zei dat, en dus was het waar- dat er in de Rand alleen nog maar Frans geproken wordt. Dikke zever dus!

Men mag de problemen echter niet ontkennen: ik woon hier nu al bijna 20 jaar, en ik heb met de jaren de taal die gesproken wordt op de zaterdagse markt in het dorp horen evolueren. Ik ben er over laatst nog serieus van geschrokken hoe veel Frans er wordt gesproken - 't was al even geleden dat ik naar de markt geweest was ;-). En dit is dan nog niet eens een faciliteitengemeente!!

Het is waar dat er een minimale inspanning tot integratie mag zijn vanwege iemand die hier komen wonen, maar dat vind ik nog geen reden om je onverdraagzaam op te stellen tov uw anderstalige landgenoot. En schrik hebben dat het Nederlands verdwijnt hoeft al helemaal niet, wij spreken hier toch Nederlands in deze discussie?

Ik vind de slogan "Dilbeek, waar Vlamingen thuis zijn" ook om grijze haren van te krijgen. Ik beschouw mijzelf als Belg, een Nederlandstalige Belg, en dus zou ik volgens de slogan in kwestie mij niet thuis mogen voelen in Dilbeek. Ik begrijp het probleem waar de gemeente mee te kampen heeft - bepaalde deelgemeenten dan - maar zo creëer je ook geen goede wil bij de Franstaligen. Ik ken zo bvb een paar Brusselaars (échte Brusselaars, tweetalig dus) die zeggen dat ze zich ronduit buitengesloten voelen door zo'n slogan, ook al spreken zijn perfect Nederlands.
We zijn trouwens op weg naar een gelijkaardige situatie in Wemmel...

johan
7 januari 2005, 11:15
1, Ik heb deze topic niet gestart over de muzikale kwaliteiten van Daan. Ik vind zijn houding als Antwerpenaar arrogant. Hij begrijpt niets van de situatie in de Rand rond Brussel en toch meent hij partij te moeten kiezen tegen de meerderheid van de inwoners van Dilbeek.

2, Hij heeft geen respect voor de mensen die al decennia lang proberen om op een vriendelijke manier de franstaligen aan te zetten om in de Vlaamse Rand het nederlands te aanvaarden en te respecteren. De mensen achter de actie "waar vlamingen thuis zijn" (het gemeentebestuur van Dilbeek-VLD-CD&V coalitie) flaminganten noemen is hun te veel eer betuigen. De flaminganten uit Dilbeek bevinden zich in de rangen van het plaatselijke Vlaams Belang, de actieve VVB-afdeling, de sterke plaatselijke Voorpost kern en de jongens en meisjes van de Vlaamse jongeren Dilbeek.

3, Wat de taalstrijd in de rand betreft : Ik begrijp niet wat de belgicisten tegen de toepassing van de taalwetten hebben. De Vlaamse Rand behoort tot het Nederlandse taalgebied. Vragen aan franstalige inwijkelingen om het Vlaamse karakter te respecteren heeft niets met het streven naar een onafhankelijk Vlaanderen te maken, maar alles met het toepassen van de belgische taalwetgeving. Een taalwetgeving die de openbare besturen in Vlaams Brabant verplicht om uitsluitend in het nederlands met de bevolking te communiceren.

4, Indien BUB de mensen wil overtuigen om de staat België te behouden, dat ze er dan naar streven om de taalwetten in dit land te doen toepassen. Dat ze ervoor zorgen dat de stem van een Vlaming evenveel doorweegt als de stem van een Waal (geen pariteit meer). Dat ze dan aan wallonië duidelijk maken dat het PS-socialisme naar een economisch kerkhof leidt en dat de Vlamingen niet langer willen betalen voor Waals profitariaat.

Turkje
7 januari 2005, 13:16
Ik vind de slogan "Dilbeek, waar Vlamingen thuis zijn" ook om grijze haren van te krijgen. Ik beschouw mijzelf als Belg, een Nederlandstalige Belg, en dus zou ik volgens de slogan in kwestie mij niet thuis mogen voelen in Dilbeek.
??????

Als u in Vlaanderen woont (u weet wel, dat gebied ten noorden van de taalgrens), dan bent u een Vlaming. Is dat nu zo moeilijk?

jan hyoens
7 januari 2005, 14:14
Schitterend liedje vind ik dat. "Victory" en "Housewife" zijn ook bekende nummers van de man, ook heel goede nummers trouwens.
Wat kan mij z'n politieke overtuiging schelen. En ik woon nochtans in Dilbeek:-)
voor wie twijfels heeft over zijn politieke overtuiging:

Tom Barman en Daan op feestje van Freya Gent -

Gazet van Antwerpen04-12-2004Pag. 82



Sp.a-minister Freya Van den Bossche geeft zaterdagavond 4 december een feestje in de salons van de Opera in de Schouwburgstraat in Gent. Zomaar, voor het plezier. Een partijfeestje is het evenmin, want iedereen is welkom. Daan treedt live op, waarna Tom Barman de plaatjes aan elkaar praat. Het 'Bal Fatal' van Van den Bossche begint om 20u. Een toegangs-ticket kost 8 euro.

jOOSt
7 januari 2005, 14:43
:roll: Rock Werchter is inderdaad iets voor derderangsartiesten...Pfffff....zo belangrijk is Rock Werchter nu ook weer niet in de schowbizzwereld.

Pietje
7 januari 2005, 15:00
Pfffff....zo belangrijk is Rock Werchter nu ook weer niet in de schowbizzwereld.

Verleden jaar "maar" 250.000 toeschouwers 8) (4 X 60.000)

fietje
7 januari 2005, 15:03
??????

Als u in Vlaanderen woont (u weet wel, dat gebied ten noorden van de taalgrens), dan bent u een Vlaming. Is dat nu zo moeilijk?
Ja.

Pietje
7 januari 2005, 15:08
voor wie twijfels heeft over zijn politieke overtuiging:

Tom Barman en Daan op feestje van Freya Gent -

Gazet van Antwerpen04-12-2004Pag. 82



Sp.a-minister Freya Van den Bossche geeft zaterdagavond 4 december een feestje in de salons van de Opera in de Schouwburgstraat in Gent. Zomaar, voor het plezier. Een partijfeestje is het evenmin, want iedereen is welkom. Daan treedt live op, waarna Tom Barman de plaatjes aan elkaar praat. Het 'Bal Fatal' van Van den Bossche begint om 20u. Een toegangs-ticket kost 8 euro.

:lol: Zal alleszins beter worden dan Garry Hagger :lol:

jOOSt
7 januari 2005, 15:17
Verleden jaar "maar" 250.000 toeschouwers 8) (4 X 60.000)Ik blijf erbij, het is inderdaad een groot festival in Vlaanderen, maar er zijn er zeker nog een stuk of 20 in de rest van Europa van die grote. Maar dan nog...was hij een hoofdact?

ingenious
7 januari 2005, 15:38
Ik blijf erbij, het is inderdaad een groot festival in Vlaanderen, maar er zijn er zeker nog een stuk of 20 in de rest van Europa van die grote. Maar dan nog...was hij een hoofdact?
rock werchter is vorig jaar wel bekroond als beste festival wereldwijd ofzoiets. het heeft internationaal zeer veel uitstraling. zelfs overdag in de marquee optreden betekent wel iets.

Pietje
7 januari 2005, 15:41
Ik blijf erbij, het is inderdaad een groot festival in Vlaanderen, maar er zijn er zeker nog een stuk of 20 in de rest van Europa van die grote. Maar dan nog...was hij een hoofdact?
In zijn soort is "Werchter" naast "Roskilde" (Denemarken) het belangrijkste festival in Europa. Zelfs al lang voor het werd overgekocht door een Amerikaans concern.

In jouw ogen, is enkel dus de hoofdact de moeite. Er kan maar één artiest top-act zijn, en dat is zelfs niet altijd de beste.8)

Pietje
7 januari 2005, 15:44
rock werchter is vorig jaar wel bekroond als beste festival wereldwijd ofzoiets. het heeft internationaal zeer veel uitstraling. zelfs overdag in de marquee optreden betekent wel iets.
Idd, bekroond als beste festival "wereldwijd". Is zelfs verschenen op een Amerikaans "Rock-forum" 8)

groentje
7 januari 2005, 15:54
Ik ben geen liefhebber van Daans muziek. Zijn reactie op de affiche, als het interview wel getrouw weergeeft wat hij zei, want uit ervaring weet ik dat het niet altijd zo is, is wel wat klein. Ik zou dus zeker wel eens willen discussiëren met hem. Misschien wist hij niet, dat deze affiche van het gemeentebestuur uitging.
Fietje, net zoals u Belg bent van rechtswege, bent u ook Vlaming van rechtswege, zolang u in het Vlaams Gewest woont. Ik vind het spijtig, dat u een van die identiteiten niet erkent, net zoals veel flaminganten hun 'Belg'-zijn niet erkennen. Maar soit, dat is uw goede recht.
Ik ben ook een Radio1-luisteraar, alhoewel de radio nu op Klara staat, en zal blijven staan gedurende de hele examenperiode.

Turkje
7 januari 2005, 16:16
Ja.
Ik wist wel dat voor sommigen 1+1=2 iets te hoog gegrepen was, maar dat ik ooit zo iemand "live" zou kunnen meemaken... Mijn dag is weer goed :lol:

fietje
7 januari 2005, 18:05
Ik wist wel dat voor sommigen 1+1=2 iets te hoog gegrepen was, maar dat ik ooit zo iemand "live" zou kunnen meemaken... Mijn dag is weer goed :lol:
Volgens wat gij en groentje beweren zijn dus ook alle buitenlanders die hier wonen Vlamingen: ze verblijven immers op Vlaams grondgebied. Raar...
Voor als ge echt alles wilt weten: ik aarzel om mijzelf Vlaming te noemen omwille van de connotatie die de term ondertussen gekregen heeft, hij leunt tegenwoordig zeer sterk aan bij Flamingant, en daar houd ik niet zo van. En vooraleer ge begint te simplifiëren: neen, ik ben geen belgicist...

Trouwens: als uw dag maar goed is als ge iemand tegenkomt "voor wie 1+1=2 te hoog gegrepen is" - wat, naar mijn bescheiden mening, bij mij het geval niet is, maar dat kunt gij niet weten natuurlijk - , heb ik maar één goede raad voor u: get a life.

groentje
7 januari 2005, 18:29
fietje, ik ben niet verantwoordelijk voor de uitspraken van Turkje, maar voel je toch niet zo aangevallen.
Mijn punt is, als je aanvaardt dat je Belg bent, omdat het op je identiteitskaart staat, waarom aanvaard je dan niet dat je ook Vlaming bent? Immers, Vlaming is lang niet (alleen) wat het Vlaams Blok ervan wil maken, maar ook een verzamelnaam voor Nederlandstaligen in en uit België. Ook voor de wetgever. Je leeft toch ook niet in het Nederlandstalig Gewest, of behoort toch ook niet tot de Nederlandstalige Gemeenschap, nee, je leeft in Vlaanderen, oftewel het Vlaamse Gewest en de Vlaamse Gemeenschap.
Ik voel me absoluut niet aangesproken als je me Vlaams Blokker (of Belanger) noemt. Maar ik ben wel een Vlaming. Net zoals jij. En net zoals we beiden Belgen zijn. Ik ben geen flamingant, maar sta wel op mijn strepen als Nederlandstalige Belg. Vlaming dus.
Ik vind het spijtig, dat Vlaming die ongezonde klank heeft gekregen, want die is onterecht. Evenmin als een Amerikaan verantwoordelijk is voor de Amerikaanse president en zijn strapatsen, hoef ik me verantwoordelijk te voelen voor wat het Vlaams Belang uitricht. En ik vind het spijtig, dat noch jij, noch Daan, blijkbaar, dat onderscheid kunnen (willen?) maken.

jOOSt
7 januari 2005, 18:41
In zijn soort is "Werchter" naast "Roskilde" (Denemarken) het belangrijkste festival in Europa. Zelfs al lang voor het werd overgekocht door een Amerikaans concern.

In jouw ogen, is enkel dus de hoofdact de moeite. Er kan maar één artiest top-act zijn, en dat is zelfs niet altijd de beste.8)Dat heb ik niet gezegd. Ik wou alleen maar zeggen dat die gast, zich wat in de schijnwerpers wil werken met zulke streken. Was hij een top of the bill act, dan zou hij waarschijnlijk zo geen toeren uithalen. Ik zou eens willen weten of deugniet Daan als eens opgetreden heeft op een buitenlands groot festival (Reading, Glastonburry, Knebworth, Rock in Rio - Lissabon, om er maar een paar op te noemen)? Voor je thuispubliek (waar hij trouwens een hekel aan heeft, dat weten we nu) spelen daar moet je geen superster voor zijn.

groene flamingant
7 januari 2005, 22:43
Och ja. Binnen tien jaar zeggen we: Sire, je suis heureux de vous annoncer qu'il n'y a plus de flamingants!!! :)
Dat gelooft ge zelf niet.

groene flamingant
7 januari 2005, 22:46
dat is helemaal niet beledigend voor alle vlamingen. ik ben namelijk ook een vlaming, en voel me helemaal niet aangesproken. en zoals ik al zei, ik trek geen conclusies over iemand zijn politieke ideeën op basis van 2 zinnen uit een tv-magazine.
OK, twee zinnen zijn inderdaad maar twee zinnen. Maar door die affiche te verscheuren gaf hij op zijn minst toch een onverdraagzame indruk.

Patriot!
8 januari 2005, 02:37
4, Indien BUB de mensen wil overtuigen om de staat België te behouden, dat ze er dan naar streven om de taalwetten in dit land te doen toepassen. Dat ze ervoor zorgen dat de stem van een Vlaming evenveel doorweegt als de stem van een Waal (geen pariteit meer). Dat ze dan aan wallonië duidelijk maken dat het PS-socialisme naar een economisch kerkhof leidt en dat de Vlamingen niet langer willen betalen voor Waals profitariaat.
U noemt onze belangrijkste programmapunten op.

johan
8 januari 2005, 07:33
U noemt onze belangrijkste programmapunten op.
Dat is nieuw voor mij !
Wanneer de eerste BUB-actie voor een correcte toepassing van de taalwetten in Brussel?
Gaan de Walen volgens U de afschaffing van de pariteit aanvaarden? Wanneer één stem in Vlaanderen evenveel waard is dan één stem in Wallonië dan zullen de Walen een pak parlementszetels minder hebben dan vandaag de dag.

De separatisten, zoals ik, zouden zonder de pariteit een belangrijk argument tegen België minder hebben.

Kim
8 januari 2005, 08:23
Deze triestige figuur komt op Rock Affligem 20/05/ 2005 en zal ook spelen op Hee Tervuren (9/7/2005). Ik zou erop toezien dat deze man zeker niet geboekt wordt voor activiteiten die gesubsidieerd worden in het kader van 11 juli.
Deze figuur is allesbehalve triestig! Daan is een geweldige muzikant! ;)

Zoals meerdere mensen hier reeds zeiden: ik denk niet dat hij in het kader van 11 juli überhaupt ergens wil spelen.

En daarbij, wie bent u uiteindelijk om te zeggen waar Daan wel en niet mag spelen?

Raf
8 januari 2005, 10:08
Deze figuur is allesbehalve triestig! Daan is een geweldige muzikant! ;)

Zoals meerdere mensen hier reeds zeiden: ik denk niet dat hij in het kader van 11 juli überhaupt ergens wil spelen.

En daarbij, wie bent u uiteindelijk om te zeggen waar Daan wel en niet mag spelen?

Tja, voor sommige mensen gaat de vrijheid van meningsuiting nu eenmaal maar in één richting.

johan
8 januari 2005, 14:27
Deze figuur is allesbehalve triestig! Daan is een geweldige muzikant! ;)

Zoals meerdere mensen hier reeds zeiden: ik denk niet dat hij in het kader van 11 juli überhaupt ergens wil spelen.

En daarbij, wie bent u uiteindelijk om te zeggen waar Daan wel en niet mag spelen?
Een Vlaamsnationalist.
Daan mag voor mijn part spelen waar hij wil. Ik roep alleen op om die man niet te boeken voor manifestaties in het kader van 11 juli. Deze triestige figuur heeft naar mijn mening te weinig respect voor Vlaanderen en voor de Vlaamse ontvoogding.
Als de man zich publiek verontschuldigt en op zijn blote knieën op bedevaart trekt naar Santiago De compostella, dan overweeg ik om mijn mening te herzien.

Met vriendelijke groet,

Kim
8 januari 2005, 14:38
Nogmaals, ik denk niet dat hij in het kader van 11 juli op een of andere festiviteit WIL spelen!

Ik heb respect voor Vlaanderen, maar daarom moet ik het nog niet eens zijn met de slogans van Voorpost of het TAK.

fietje
8 januari 2005, 18:53
fietje, ik ben niet verantwoordelijk voor de uitspraken van Turkje, maar voel je toch niet zo aangevallen.
Mijn punt is, als je aanvaardt dat je Belg bent, omdat het op je identiteitskaart staat, waarom aanvaard je dan niet dat je ook Vlaming bent? Immers, Vlaming is lang niet (alleen) wat het Vlaams Blok ervan wil maken, maar ook een verzamelnaam voor Nederlandstaligen in en uit België. Ook voor de wetgever. Je leeft toch ook niet in het Nederlandstalig Gewest, of behoort toch ook niet tot de Nederlandstalige Gemeenschap, nee, je leeft in Vlaanderen, oftewel het Vlaamse Gewest en de Vlaamse Gemeenschap.
Ik voel me absoluut niet aangesproken als je me Vlaams Blokker (of Belanger) noemt. Maar ik ben wel een Vlaming. Net zoals jij. En net zoals we beiden Belgen zijn. Ik ben geen flamingant, maar sta wel op mijn strepen als Nederlandstalige Belg. Vlaming dus.
Ik vind het spijtig, dat Vlaming die ongezonde klank heeft gekregen, want die is onterecht. Evenmin als een Amerikaan verantwoordelijk is voor de Amerikaanse president en zijn strapatsen, hoef ik me verantwoordelijk te voelen voor wat het Vlaams Belang uitricht. En ik vind het spijtig, dat noch jij, noch Daan, blijkbaar, dat onderscheid kunnen (willen?) maken.
Ik voel mij helemaal niet aangevallen hoor, ik houd alleen niet zo van mensen die een ander op een denigrerende manier beoordelen zonder te weten waarover ze spreken - al is wiskunde nooit mijn sterkste vak geweest, dat moet ik wel eerlijk toegeven. ;-)

Ik heb uitgelegd waarom ik aarzel om mijzelf een Vlaming te noemen en daar blijf ik bij. Dat "Vlaming" voor mij bijna synoniem wordt voor "Flamingant" ligt trouwens niet alleen aan het Vlaams Belang hoor, die teneur heerst ook bij andere partijen en zelfs in de media. Ik noem mijzelf liever een Nederlandstalige - en de inhoud van dat woord komt voor mij overeen met wat een Vlaming moet zijn zónder die intolerante flamingante connotatie.
Let wel: dit belet mij niet om mij kwaad te maken als ik in de Rue Neuve of op de Avenue Louise bij het shoppen enkel in het Frans bediend word - om er een actueel onderwerpje bij te trekken (cf. Ter Zake van gisteravond).

Voor alle duidelijkheid: ik stel niet iedereen die zichzelf Vlaming noemt gelijk met Vlaams Belang - dan zou mijn eigen moeder bvb op het VB moeten stemmen, wat ze nooit wil, kan of zal doen. Maar juist door de verbondenheid met "Flamingant" komt hij wel in een bepaalde invloedssfeer terecht, waar ik hem liever niet zie.
En spijtig genoeg (!) ben ik niet de enige die er zo over denkt...

PS: Ik heb u nérgens een Vlaams Belanger genoemd, en aan uw naam te zien, lijkt het mij wel duidelijk wie uw sympathie wél wegdraagt (spijtig, maar bon, ieder zijn eigen mening!).

Foundation
8 januari 2005, 20:48
Ik heb er geen enkel probleem mij een Vlaming te noemen. Ik vier zelfs de Vlaamse feestdag mee (zij het met Belgische vlag - feestdag voor een stukje van België immers). Wat niet belet dat ik me meer Belg voel dan Vlaming, zelfs meer Europeaan dan Vlaming.

groene flamingant
8 januari 2005, 22:54
Ik heb uitgelegd waarom ik aarzel om mijzelf een Vlaming te noemen en daar blijf ik bij. Dat "Vlaming" voor mij bijna synoniem wordt voor "Flamingant" ligt trouwens niet alleen aan het Vlaams Belang hoor, die teneur heerst ook bij andere partijen en zelfs in de media. Ik noem mijzelf liever een Nederlandstalige - en de inhoud van dat woord komt voor mij overeen met wat een Vlaming moet zijn zónder die intolerante flamingante connotatie.
Let wel: dit belet mij niet om mij kwaad te maken als ik in de Rue Neuve of op de Avenue Louise bij het shoppen enkel in het Frans bediend word - om er een actueel onderwerpje bij te trekken (cf. Ter Zake van gisteravond).

Voor alle duidelijkheid: ik stel niet iedereen die zichzelf Vlaming noemt gelijk met Vlaams Belang - dan zou mijn eigen moeder bvb op het VB moeten stemmen, wat ze nooit wil, kan of zal doen. Maar juist door de verbondenheid met "Flamingant" komt hij wel in een bepaalde invloedssfeer terecht, waar ik hem liever niet zie.
En spijtig genoeg (!) ben ik niet de enige die er zo over denkt...
Beste Fietje, aan uw reactie merk ik dat u blijkbaar nogal moeite hebt met het begrip flamingant en associeert u dit woord blijkbaar bijna automatisch met intolerantie of zelfs het Vlaams Belang. Graag wil ik u graag zeggen dat óók ik mij flamingant noem (en ja, het begrip zelfs verwerkt heb in mijn naam). Nochtans kan ik u eveneens meedelen dat ik meen helemaal geen last te hebben van intolerantie. Ik ben geen Walenhater, ik beschouw niet automatisch alle Walen als profiteurs, ik stem niet op het Vlaams Belang en evenzeer als u, zijn het vooral bepaalde kleine zaken (zoals het gebrek aan kennis en respect voor de Nederlandse taal in Brussel) die bij mij wrevel opwekken. Verder meen ik enkel de in mijn ogen terechte eis te mogen stellen dat (taal)wetten worden nageleefd en eventuele mistoestanden worden aangepakt. Ik hoop dat dit u toch enigszins mag helpen om in de toekomst een onderscheid te maken tussen de aanhangers van een bepaalde intolerante partij en een flamingant.

BigF
8 januari 2005, 23:03
....blabla..."J'ai une anecdote �* ce sujet. Voici quelques semaines, j'ai joué dans la commune bruxelloise de Dilbeek devant 4000 jeunes. Il y avait partout des affiches "Dilbeek Waar Vlamingen Thuis Zijn". Au moment de chanter le morceau Victory, J'ai pris une de ces affiches et je l'ai déchirée. les 4000 jeunes, tous Flamands, ont applaudi.
C' était notre victoire �* nous.

Deze triestige figuur komt op Rock Affligem 20/05/ 2005 en zal ook spelen op Hee Tervuren (9/7/2005). Ik zou erop toezien dat deze man zeker niet geboekt wordt voor activiteiten die gesubsidieerd worden in het kader van 11 juli.
Was vrije meningsuiting tegenwoordig niet héél belangrijk voor jullie?
P.s. Housewife (van die triestige figuur) is een vette schijf!!:-D

Pietje
8 januari 2005, 23:05
Was vrije meningsuiting tegenwoordig niet héél belangrijk voor jullie?
P.s. Housewife (van die triestige figuur) is een vette schijf!!:-D
Die vrije meningsuiting is uiteraard enkel belangrijk, als het "hen" goed uitkomt 8)

groene flamingant
8 januari 2005, 23:51
Was vrije meningsuiting tegenwoordig niet héél belangrijk voor jullie?
P.s. Housewife (van die triestige figuur) is een vette schijf!!:-D
Hmm. Ik ben geen Belanger en vind niet dat je een uitspraak van een rechter zomaar in twijfel kan trekken, maar volgens mij gaat die vergelijking hier toch niet helemaal op.

Niemand dacht ik, ook degenen die niet met zijn uitspraken akkoord gaan, willen Daan Stuyven zijn recht op vrije meningsuiting ontnemen. Anderzijds beslist elke festival wel zélf welke muzikanten uitgenodigd worden. Als een organisator moeite heeft met bepaalde provocerende uitspraken van een muzikant, dan staat het die organisator vrij zelf te beslissen of men die groep wel of niét wil boeken.

BigF
9 januari 2005, 00:04
Hmm. Ik ben geen Belanger en vind niet dat je een uitspraak van een rechter zomaar in twijfel kan trekken, maar volgens mij gaat die vergelijking hier toch niet helemaal op.

Niemand dacht ik, ook degenen die niet met zijn uitspraken akkoord gaan, willen Daan Stuyven zijn recht op vrije meningsuiting ontnemen. Anderzijds beslist elke festival wel zélf welke muzikanten uitgenodigd worden. Als een organisator moeite heeft met bepaalde provocerende uitspraken van een muzikant, dan staat het die organisator vrij zelf te beslissen of men die groep wel of niét wil boeken.Natuurlijk is daar elke organisator vrij in, maar wat is hier dan het probleem?
Gaat men alle groepen/artiesten die voor de viering van 11 juli geboekt worden eerst helemaal doorlichten?
Veel plezier ermee!

groene flamingant
9 januari 2005, 01:52
Natuurlijk is daar elke organisator vrij in, maar wat is hier dan het probleem?
Gaat men alle groepen/artiesten die voor de viering van 11 juli geboekt worden eerst helemaal doorlichten?
Veel plezier ermee!
Natuurlijk gaat men niet iedereen doorlichten. Maar als men het zoals hier wél weet, lijkt het mij toch logisch dat men uitkijkt naar andere muzikanten.

BigF
9 januari 2005, 02:44
Natuurlijk gaat men niet iedereen doorlichten. Maar als men het zoals hier wél weet, lijkt het mij toch logisch dat men uitkijkt naar andere muzikanten.OK, mij niet gelaten.

Meia noite
9 januari 2005, 03:15
Zouden we hier eens niet beter Daan zelf uitnodigen om deze gehele zielige discussie te lezen en te becommentariëren. Iedereen legt die arme man maar allerei meningen in de mond, volgens mij kan hij dat niet bepaald appreciëren

Patriot!
9 januari 2005, 03:18
Doe gerust.

Meia noite
9 januari 2005, 06:57
Doe gerust.
:roll: U snapt zelfs niet wanneer mensen sarcastisch zijn :roll:

Percalion
9 januari 2005, 11:22
ben ik de enige die dit een tamelijk lange en nutteloze discussie vind?

ingenious
9 januari 2005, 11:24
ben ik de enige die dit een tamelijk lange en nutteloze discussie vind? nope.

Tavek
9 januari 2005, 11:42
??????

Als u in Vlaanderen woont (u weet wel, dat gebied ten noorden van de taalgrens), dan bent u een Vlaming. Is dat nu zo moeilijk?
Schele zever. Men wordt geen Vlaming omdat een paar politiekers dat zo hebben geregeld. Ik ben er geen en wil er ook geen worden. Als men mij in het buitenland (vooral nederland hoor, in de rest van de wereld spreken ze nog altijd over Belgen) Vlaming noemen corrigeer ik hun snel :p

fietje
9 januari 2005, 12:55
Beste Fietje, aan uw reactie merk ik dat u blijkbaar nogal moeite hebt met het begrip flamingant en associeert u dit woord blijkbaar bijna automatisch met intolerantie of zelfs het Vlaams Belang. Graag wil ik u graag zeggen dat óók ik mij flamingant noem (en ja, het begrip zelfs verwerkt heb in mijn naam). Nochtans kan ik u eveneens meedelen dat ik meen helemaal geen last te hebben van intolerantie. Ik ben geen Walenhater, ik beschouw niet automatisch alle Walen als profiteurs, ik stem niet op het Vlaams Belang en evenzeer als u, zijn het vooral bepaalde kleine zaken (zoals het gebrek aan kennis en respect voor de Nederlandse taal in Brussel) die bij mij wrevel opwekken. Verder meen ik enkel de in mijn ogen terechte eis te mogen stellen dat (taal)wetten worden nageleefd en eventuele mistoestanden worden aangepakt. Ik hoop dat dit u toch enigszins mag helpen om in de toekomst een onderscheid te maken tussen de aanhangers van een bepaalde intolerante partij en een flamingant.
Kunnen jullie aub ophouden met flamingantisme enkel aan het VB te linken? Ik herhaal het nog eens: ik heb het nergens specifiek over het VB, heb zelfs niet eens enkel aan het VB gedacht toen ik mijn post schreef.
In materie van Vlaamse onderwerpen stemmen de standpunten van het VB en de NV-A bvb heel erg overeen, als ge het mij vraagt - al is de ondertoon ietsje anders.

Ik kan u verzekeren dat ge een van de weinige zogenaamd "tolerante" flaminganten zijt, en ik ben er al een pakske tegengekomen. Die intolerantie en dat egoïsme zitten volgens mij ingebakken in het flamingantisme.

johan
9 januari 2005, 12:59
Ik heb er geen enkel probleem mij een Vlaming te noemen. Ik vier zelfs de Vlaamse feestdag mee (zij het met Belgische vlag - feestdag voor een stukje van België immers). Wat niet belet dat ik me meer Belg voel dan Vlaming, zelfs meer Europeaan dan Vlaming.Waarom eigenlijk ?
België bestaat amper 175 jaar en kwam er uiteindelijk omdat de toenmalige grootmachten een bufferstaatje tegen Frankrijk wilden. De zogenaamde Belgische revolutionairen wilden eigenlijk aansluiting bij Frankrijk. De revolte begon met de Franse driekleur...
De Vlamingen horen historisch bij de Nederlanden, onze taal is germaans...
De Walen horen eigenlijk bij Frankrijk...

Daarom vind ik de standpunten ter zake van VLaams Belang en NVA goed : een onafhankelijke Vlaamse republiek.
Binnen Europa vooral samenwerken met Nederland. Op langere termijn kan die samenwerking hechter worden. Laten we goed beseffen dat de 20 000 000 Nederlandstaligen in Europa samen één van de welvarendste landen van Europa zouden vormen...

Maar laat ons eerst België doen barsten...

johan
9 januari 2005, 13:10
Schele zever. Men wordt geen Vlaming omdat een paar politiekers dat zo hebben geregeld. Ik ben er geen en wil er ook geen worden. Als men mij in het buitenland (vooral nederland hoor, in de rest van de wereld spreken ze nog altijd over Belgen) Vlaming noemen corrigeer ik hun snel :p
Troost u, Ik vind het ook spijtig dat U een Vlaming bent.

Wat vind U trouwens van het feit dat U een blanke Europeaan bent? Ik kan me voorstellen dat U gruwelt bij deze gedachte. Gelukkig is er de zonnebank en plastische chirurgie...

Michael Jackson lijdt aan dezelfde fobie, U kan het nog ver brengen in de show business!!

Tavek
9 januari 2005, 13:23
Troost u, Ik vind het ook spijtig dat U een Vlaming bent.

Wat vind U trouwens van het feit dat U een blanke Europeaan bent? Ik kan me voorstellen dat U gruwelt bij deze gedachte. Gelukkig is er de zonnebank en plastische chirurgie...

Michael Jackson lijdt aan dezelfde fobie, U kan het nog ver brengen in de show business!!
:lol:

Ik voel me nochtans zeer goed in Limburg, omringd door zowel Belgische als Nederlandse Limburgers. Ik denk eerder dat jullie gewoon niet blij zijn met wat jullie zijn, BELGEN. Ik vind dat we een goed leven hebben, en niet hebben te klagen.

Dus nee, tis niet ik die een probleem heeft, maar jullie.

Ik frustreer me niet de hele dag op transferts, op buitenlanders, op de walen, enz enz......een mens is een mens, en iedereen is in mijn ogen gelijk voor de wet, van welke lap grond ie op deze planeet ook vandaan komt, en welke kleur ie ook mag hebben. Heel die zever van een "Vlaams volk" enzo is larie en apenkool.......

Percalion
9 januari 2005, 14:14
Hallo daar.

Ik dacht, ik kom gewoon even zeggen dat dit wel degelijk Koetjes en Kalfjes is - het is maar dat je het weet.

groene flamingant
9 januari 2005, 15:26
Schele zever. Men wordt geen Vlaming omdat een paar politiekers dat zo hebben geregeld. Ik ben er geen en wil er ook geen worden. Als men mij in het buitenland (vooral nederland hoor, in de rest van de wereld spreken ze nog altijd over Belgen) Vlaming noemen corrigeer ik hun snel :pWat is er verkeerd aan om Vlaming genoemd te worden?

groene flamingant
9 januari 2005, 15:37
Kunnen jullie aub ophouden met flamingantisme enkel aan het VB te linken?
??? Ik probeer u juist uit te leggen dat het niet om twee synoniemen gaat.

Ik kan u verzekeren dat ge een van de weinige zogenaamd "tolerante" flaminganten zijt, en ik ben er al een pakske tegengekomen. Die intolerantie en dat egoïsme zitten volgens mij ingebakken in het flamingantisme.
Tot mijn grote spijt moet ik toegeven dat het imago van de flaminganten (of Vlaamse Beweging in het algemeen) bij heel wat mensen zwaar gehavend is. Maar die tolerante flaminganten: ze bestaan wel degelijk. En meer dan u denkt. Alleen zijn het jammer genoeg niet altijd de toleranten die het meest gehoord worden.

Ik moet u ook tegenspreken dat de intolerantie in het flamingantisme ingebakken zit. Wel is het zo dat door de jarenlange arrogante houding van veel franstaligen tegenover heel terechte Vlaamse eisen, er een felle tegenreactie is ontstaan. Het is moeilijk om solidariteit te verdedigen met Wallonië als van Waalse kant schendingen van taalwetten al te vaak goedgepraat worden. Begrijpt u?

fietje
10 januari 2005, 09:39
??? Ik probeer u juist uit te leggen dat het niet om twee synoniemen gaat.

Tot mijn grote spijt moet ik toegeven dat het imago van de flaminganten (of Vlaamse Beweging in het algemeen) bij heel wat mensen zwaar gehavend is. Maar die tolerante flaminganten: ze bestaan wel degelijk. En meer dan u denkt. Alleen zijn het jammer genoeg niet altijd de toleranten die het meest gehoord worden.

Ik moet u ook tegenspreken dat de intolerantie in het flamingantisme ingebakken zit. Wel is het zo dat door de jarenlange arrogante houding van veel franstaligen tegenover heel terechte Vlaamse eisen, er een felle tegenreactie is ontstaan. Het is moeilijk om solidariteit te verdedigen met Wallonië als van Waalse kant schendingen van taalwetten al te vaak goedgepraat worden. Begrijpt u?
1. Ik weet ook wel dat ge heel de tijd geprobeerd hebt van mij uit te leggen dat VB en flamingantisme twee verschillende dingen zijn, maar waar ge vandaan gehaald hebt dat ik ze gelijk stel, weet ik niet ze.

2. Zou ge aub een onderscheid willen maken tussen de Walen zelf en de Waalse politici? Dank u. ;-)

Wanne
10 januari 2005, 10:32
Deze triestige figuur komt op Rock Affligem 20/05/ 2005 en zal ook spelen op Hee Tervuren (9/7/2005). Ik zou erop toezien dat deze man zeker niet geboekt wordt voor activiteiten die gesubsidieerd worden in het kader van 11 juli.Meesterlijke artiest ! Hij is de man achter Dead Man Ray, die overigens ook een prachtige solocarriere wist uit te bouwen.

Luddo
10 januari 2005, 13:09
Nogmaals, ik denk niet dat hij in het kader van 11 juli op een of andere festiviteit WIL spelen!

Ik heb respect voor Vlaanderen, maar daarom moet ik het nog niet eens zijn met de slogans van Voorpost of het TAK.
Het geld dat stom is maakt recht wat krom is...;-)

Luddo
10 januari 2005, 13:14
Deze triestige figuur komt op Rock Affligem 20/05/ 2005 en zal ook spelen op Hee Tervuren (9/7/2005). Ik zou erop toezien dat deze man zeker niet geboekt wordt voor activiteiten die gesubsidieerd worden in het kader van 11 juli.
En waarom niet? Dan wordt nog eens duidelijk wat voor een masochistische platbroek de doorsnee-Vlaming is!

groene flamingant
10 januari 2005, 17:09
1. Ik weet ook wel dat ge heel de tijd geprobeerd hebt van mij uit te leggen dat VB en flamingantisme twee verschillende dingen zijn, maar waar ge vandaan gehaald hebt dat ik ze gelijk stel, weet ik niet ze.
In één van uw vorige berichten schreef je "ik aarzel om mijzelf Vlaming te noemen... heeft niet alleen te maken met het Vlaams Belang..." Als je zo'n dingen schrijft geef je wel de indruk dat je dat negatief beeld op zijn minst gedeeltelijk aan die partij wijt. Misschien was het anders bedoeld maar dan was je woordkeuze wel ongelukkig.

2. Zou ge aub een onderscheid willen maken tussen de Walen zelf en de Waalse politici? Dank u. ;-)
Ik heb altijd een onderscheid gemaakt tussen die twee.

Patriot!
10 januari 2005, 17:50
:roll: U snapt zelfs niet wanneer mensen sarcastisch zijn :roll:
Als ik het niet grappig vind, doe ik alsof ik geen sarcasme ziet. Waardoor de zogezegde 'meesterlijke sarcasten' zich aangevallen voelen, en ik alsnog kan lachen :lol:

Luddo
10 januari 2005, 18:16
Als ik het niet grappig vind, doe ik alsof ik geen sarcasme ziet. Waardoor de zogezegde 'meesterlijke sarcasten' zich aangevallen voelen, en ik alsnog kan lachen :lol:
Patriot, ik ben het zelden eens met u maar ik vind dat met die bulldozer in je onderschrift prachtig gevonden! :-)

Foundation
11 januari 2005, 11:51
Daan is een van de betere die we hebben. Al blijf ik Arno toch nog beter vinden. Maar ja, da's persoonlijke smaak.

boer_bavo
11 januari 2005, 11:59
Zou het toeval zijn dat Daan Stuyven op dezelfde school als Bruno* gezeten heeft?

Xenon
11 januari 2005, 13:02
Ter info :
Bron : Télé Moustique 24/11/2004
Daan Stuyven : Zanger, vroeger zanger van de groep Dead Man Ray.
Webstek : www.daan.be (http://www.daan.be/)
Optreden in Dilbeek op 21/08/2004 Schepdaal JOSPOP festival en op 4/10/2004 te Dilbeek Oosthoek Life festival.

Deze politiek correcte zanger werd geïntervieuwd over de opkomst van het VB. Titel : "Un chanteur a quitté sa Flandre pour ne plus vivre ça."
De zanger laat weten dat hij uit Antwerpen verhuisd is naar Brussel o.a. wegens het Blok. (Dat is zijn goed recht...) Na veel blabla vraagt men hem: "Comment un artiste réagit-t-il face �* ce fléau?
Daan Stuyven:
....blabla..."J'ai une anecdote �* ce sujet. Voici quelques semaines, j'ai joué dans la commune bruxelloise de Dilbeek devant 4000 jeunes. Il y avait partout des affiches "Dilbeek Waar Vlamingen Thuis Zijn". Au moment de chanter le morceau Victory, J'ai pris une de ces affiches et je l'ai déchirée. les 4000 jeunes, tous Flamands, ont applaudi.
C' était notre victoire �* nous.

Deze triestige figuur komt op Rock Affligem 20/05/ 2005 en zal ook spelen op Hee Tervuren (9/7/2005). Ik zou erop toezien dat deze man zeker niet geboekt wordt voor activiteiten die gesubsidieerd worden in het kader van 11 juli."4000 jeunes" ??

Afgaande op de voorgaande edities van Jospop, denk ik dat hij op het ogenblik van zijn optreden content mag zijn met 400 man. (waarvan het overgrote deel punkertjes die ongeïnteresseerd aan de bar staan te wachten op het optreden van Janez Detd en De Heideroosjes)

Turkje
11 januari 2005, 13:37
Schele zever. Men wordt geen Vlaming omdat een paar politiekers dat zo hebben geregeld. Ik ben er geen en wil er ook geen worden. Als men mij in het buitenland (vooral nederland hoor, in de rest van de wereld spreken ze nog altijd over Belgen) Vlaming noemen corrigeer ik hun snel :p
En dan vragen ze u ook wat voor taal het "Belgisch" juist is zeker :lol:

Ach ja, sommige mensen zijn nu eenmaal liever anti, dan dat ze the bleeding obvious aanvaarden...

Turkje
11 januari 2005, 13:41
Volgens wat gij en groentje beweren zijn dus ook alle buitenlanders die hier wonen Vlamingen: ze verblijven immers op Vlaams grondgebied. Raar...

Iemand die naar hier emigreert, zijn land verlaat, en hier een nieuwe toekomst uitbouwt, is inderdaad een Vlaming, en bij uitbreiding een Belg.

Als ik naar Australië verhuis, ik laat hier alles achter, en ik wordt daar staatsburger, mag ik mij dan geen Australiër noemen misschien?

Raar...


Voor als ge echt alles wilt weten: ik aarzel om mijzelf Vlaming te noemen omwille van de connotatie die de term ondertussen gekregen heeft, hij leunt tegenwoordig zeer sterk aan bij Flamingant, en daar houd ik niet zo van. En vooraleer ge begint te simplifiëren: neen, ik ben geen belgicist...

Dus omdat "choco" de connotatie zou hebben niet al te gezond te zijn, eet gij vanaf nu boterhammen met hazelnootpasta? Toch goed dat ge niet op confituur overstapt.

Raarder...


Trouwens: als uw dag maar goed is als ge iemand tegenkomt "voor wie 1+1=2 te hoog gegrepen is" - wat, naar mijn bescheiden mening, bij mij het geval niet is, maar dat kunt gij niet weten natuurlijk - , heb ik maar één goede raad voor u: get a life.
:lol:

Ik heb tenminste niet de mening van anderen nodig vooraleer ik mezelf Vlaming kan noemen.

fietje
11 januari 2005, 15:36
Ik heb altijd een onderscheid gemaakt tussen die twee.Dat blijkt anders niet uit uw post, maar bon...

fietje
11 januari 2005, 15:50
Iemand die naar hier emigreert, zijn land verlaat, en hier een nieuwe toekomst uitbouwt, is inderdaad een Vlaming, en bij uitbreiding een Belg.

Als ik naar Australië verhuis, ik laat hier alles achter, en ik wordt daar staatsburger, mag ik mij dan geen Australiër noemen misschien?

Raar...


Dus omdat "choco" de connotatie zou hebben niet al te gezond te zijn, eet gij vanaf nu boterhammen met hazelnootpasta? Toch goed dat ge niet op confituur overstapt.

Raarder...


:lol:

Ik heb tenminste niet de mening van anderen nodig vooraleer ik mezelf Vlaming kan noemen.
1. Ge zijt maar staatsburger als ge de nationaliteit hebt aangenomen, dacht ik... Bovendien zullen lang niet alle mensen die op Vlaams grondgebied wonen zichzelf Vlaming noemen, om uiteenlopende redenen. Of ge uzelf al dan niet Australiër wilt noemen is trouwens uw eigen keuze.
2. Ik eet geen boterhammen met choco of confituur, en het kan mij eigenlijk ook niet veel schelen of dat gezond is of niet. Er is zo veel ongezond tegenwoordig.
Ik maak bovendien nog altijd een verschil tussen wat ik op mijn boterham smeer - daar ging deze topic namelijk niet over - en datgene waar ik al dan niet mee geassocieerd wens te worden. Als de term "Vlaming" vrij zou zijn van elke intolerantie of associatie met het Flamingantisme zal ik mijzelf zeker Vlaming noemen. Nu dus niet, ik zie er nog veel te veel ronduit onverdraagzame Vlamingen voor. En dan heb ik het niet alleen over de Vlaams-Waalse problematiek; onverdraagzaamheid in het algemeen lijkt mij een heel besmettelijk virus de laatste tijd.
3. Ik heb daar ook de mening van een ander niet voor nodig hoor. Ge zijt niet de enige die daarover tegen mij gezaagd heeft en ziedaar: ik doe het nog altijd niet.
Ik heb gewoon de keuze gemaakt om mijzelf geen Vlaming te noemen omwille van wat ik eerder al uitgelegd heb, en de dag dat Vlaming zijn en verdraagzaam zijn weer samengaan, zal ik mijzelf zonder problemen een Vlaming noemen. Als gij uzelf wel een Vlaming wilt noemen moet ge dat maar doen, ik respecteer uw keuze - wat gij bij mij, gezien uw ronduit denigrerende commentaar, helemaal niet doet. Maar da's de aard van het beestje zeker?

Turkje
11 januari 2005, 16:09
1. Ge zijt maar staatsburger als ge de nationaliteit hebt aangenomen, dacht ik...


Iemand die naar hier emigreert, zijn land verlaat, en hier een nieuwe toekomst uitbouwt, is inderdaad een Vlaming, en bij uitbreiding een Belg.

Als ik naar Australië verhuis, ik laat hier alles achter, en ik wordt daar staatsburger, mag ik mij dan geen Australiër noemen misschien?

Afgezien van de dikke DT fout, en het nalaten om iets te schrijven over staatsburger worden van die emigranten in Vlaanderen (snelschrijven is nefast voor de taalvreugde), is staatsburger worden (meestal moet ge daarvoor een aantal "testen" doorstaan, dus het is eerder staatsburgerschap krijgen) een voorwaarde sine qua non om ook de nationaliteit te verkrijgen. Ik zou zelfs willen schrijven: en omgekeerd, maar dan wordt het me iets te ingewikkeld :-)


Bovendien zullen lang niet alle mensen die op Vlaams grondgebied wonen zichzelf Vlaming noemen, om uiteenlopende redenen. Of ge uzelf al dan niet Australiër wilt noemen is trouwens uw eigen keuze.

Het gaat er niet om of ge u "Vlaming/Australiër/..." wilt noemen, het gaat erom dat ge "Vlaming/Australiër/..." BENT. Zo zijn alle flaminganten op dit forum Belgen bvb., zelfs als ze zich zo niet willen noemen. Zo zijn u en ik ook Vlaming.


2. Ik eet geen boterhammen met choco of confituur, en het kan mij eigenlijk ook niet veel schelen of dat gezond is of niet. Er is zo veel ongezond tegenwoordig.
Ik maak bovendien nog altijd een verschil tussen wat ik op mijn boterham smeer - daar ging deze topic namelijk niet over - en datgene waar ik al dan niet mee geassocieerd wens te worden.

Metamorphoses sive asinus.


Als de term "Vlaming" vrij zou zijn van elke intolerantie of associatie met het Flamingantisme zal ik mijzelf zeker Vlaming noemen.

Waarom noemt u zichzelf dan nog Belg, als u weet hoeveel leed Leopold II op zijn geweten heeft?


Nu dus niet, ik zie er nog veel te veel ronduit onverdraagzame Vlamingen voor.

Dus omdat er veel onverdraagzame rechtsen rondlopen, zou ik mezelf niet meer "rechts" willen noemen, maar links ???


3. Ik heb daar ook de mening van een ander niet voor nodig hoor.

Ge zegt juist van wel :

Als de term "Vlaming" vrij zou zijn van elke intolerantie of associatie met het Flamingantisme zal ik mijzelf zeker Vlaming noemen.


Ge zijt niet de enige die daarover tegen mij gezaagd heeft en ziedaar: ik doe het nog altijd niet.

Indoctrinatie is des mensen.


Ik heb gewoon de keuze gemaakt om mijzelf geen Vlaming te noemen omwille van wat ik eerder al uitgelegd heb, en de dag dat Vlaming zijn en verdraagzaam zijn weer samengaan, zal ik mijzelf zonder problemen een Vlaming noemen.

Weerom geeft ge toe dat ge uw eigen naamgeving afhankelijk maakt van het gedacht van anderen. Waarom ontkent ge dat dan hierboven?


Als gij uzelf wel een Vlaming wilt noemen moet ge dat maar doen, ik respecteer uw keuze -

Zoals reeds gezegd, heeft dat -op dit moment- weinig te maken met keuze: ik woon in Vlaanderen (mijn hele leven lang al) en heb een Belgische identiteitskaart, dus ik BEN een Vlaming.


wat gij bij mij, gezien uw ronduit denigrerende commentaar, helemaal niet doet.

Maak uzelf maar niet belangrijker dan ge zijt: ge moogt u zelfs "pimpelmeesje" noemen voor mijn part. Who cares?

Het gaat er mij enkel om dat u "redelijk" inconsequent bent in uw argumentatie.


Maar da's de aard van het beestje zeker?
Eerder die van het forum, zoetje.

groene flamingant
12 januari 2005, 00:52
Dat blijkt anders niet uit uw post, maar bon...
Als ik schreef over het beleid van Waalse kant, was dat natuurlijk wel bedoeld op de Waalse politiek en niet het volk.

Vlaanderen Boven
15 januari 2005, 16:15
op stubru draaien ze zijn singles plat (ik heb ze zelfs al te veel gehoord) en ik denk dat donna al hetzelfde doet. hij heeft ook op veel festivals gespeeld deze zomer (oa werchter).
Radio is voor jeannetten.

Vlaanderen Boven
15 januari 2005, 16:17
Als ge Daan niet kent denk ik niet dat u enig recht van spreken heeft om te bepalen wie 'zielig' is :lol:Hoe moet ik nu weten dat die gast Daan Stuyven noemt? Of is er misschien maar één Daan in heel de wereld?

Vlaanderen Boven
15 januari 2005, 16:32
Ja.
Hoe reactionair.

Vlaanderen Boven
15 januari 2005, 16:35
Voor als ge echt alles wilt weten: ik aarzel om mijzelf Vlaming te noemen omwille van de connotatie die de term ondertussen gekregen heeft, hij leunt tegenwoordig zeer sterk aan bij Flamingant, en daar houd ik niet zo van. En vooraleer ge begint te simplifiëren: neen, ik ben geen belgicist...

Wat een onzin. 'Vlaming' heeft die connotatie helemaal niet gekregen, en jij bent wél een belgicist. Een van de ergste, hatelijkste en meest reactionaire soorten nog wel; die het bestaan van Vlamingen ontkennen.

Get a life.

instromaniac
15 januari 2005, 16:45
Als die gast een affiche wil verscheuren mag hij dat voor mijn part doen. Als hij liedjes wil maken tegen flaminganten mag hij dat voor mijn part ook doen. Ik vind het goed dat muziekanten eens kritisch zijn, of dat nu op m'n eigen ideologie is of niet kan me geen bal schelen.

Maar Daan blijft toch een dikke nek :)

Vlaanderen Boven
15 januari 2005, 16:45
Ik heb uitgelegd waarom ik aarzel om mijzelf een Vlaming te noemen en daar blijf ik bij. Dat "Vlaming" voor mij bijna synoniem wordt voor "Flamingant" ligt trouwens niet alleen aan het Vlaams Belang hoor, die teneur heerst ook bij andere partijen en zelfs in de media.Bij partijen: oh ja, natuurlijk, het is maar een minderheid van partijen die 'Vlaams' uitdrukkelijk in hun partijnaam vermeldt CD&V, VLD, N-VA, Vlaams Belang.

Bij media? Dan stel ik mijzelf toch de vraag welke media jij gebruikt. Grotendeels wordt de term 'Vlamingen' namelijk gebruikt. Maar och ja, dat zijn allemaal flaminganten.

Ik noem mijzelf liever een Nederlandstalige - en de inhoud van dat woord komt voor mij overeen met wat een Vlaming moet zijn zónder die intolerante flamingante connotatie.Dat heeft het niet en dat weet jij goed genoeg. (wat is er trouwens zelfs intolerant aan flamingantisme?) Jij bent wel tegen de 'flaminganten' die zich geen Belg voelen (daar moet je toch helemaal geen flamingant voor zijn?), maar tegelijkertijd ontken je wel dat je een Vlaming bent, en je komt met een of ander waardeloos excuus af.

Let wel: dit belet mij niet om mij kwaad te maken als ik in de Rue Neuve of op de Avenue Louise bij het shoppen enkel in het Frans bediend word - om er een actueel onderwerpje bij te trekken (cf. Ter Zake van gisteravond).En hier gaan we weer...toch maar proberen te doen alsof je geen Vlamingenhater bent, maar ik heb al genoeg ervaring met uw soort.

En spijtig genoeg (!) ben ik niet de enige die er zo over denkt...Waar woon je, BUB-city?

Ik ken NIEMAND die zoals jij denkt.
]

Vlaanderen Boven
15 januari 2005, 16:47
Beste Fietje, aan uw reactie merk ik dat u blijkbaar nogal moeite hebt met het begrip flamingant en associeert u dit woord blijkbaar bijna automatisch met intolerantie of zelfs het Vlaams Belang. Graag wil ik u graag zeggen dat óók ik mij flamingant noem (en ja, het begrip zelfs verwerkt heb in mijn naam). Nochtans kan ik u eveneens meedelen dat ik meen helemaal geen last te hebben van intolerantie. Ik ben geen Walenhater, ik beschouw niet automatisch alle Walen als profiteurs, ik stem niet op het Vlaams Belang en evenzeer als u, zijn het vooral bepaalde kleine zaken (zoals het gebrek aan kennis en respect voor de Nederlandse taal in Brussel) die bij mij wrevel opwekken. Verder meen ik enkel de in mijn ogen terechte eis te mogen stellen dat (taal)wetten worden nageleefd en eventuele mistoestanden worden aangepakt. Ik hoop dat dit u toch enigszins mag helpen om in de toekomst een onderscheid te maken tussen de aanhangers van een bepaalde intolerante partij en een flamingant.
Natuurlijk heeft flamingantisme niks met VB te maken, ik wil vrijheid en geen autoritaire bullshit.

Vlaanderen Boven
15 januari 2005, 16:51
Ik kan u verzekeren dat ge een van de weinige zogenaamd "tolerante" flaminganten zijt, en ik ben er al een pakske tegengekomen. Die intolerantie en dat egoïsme zitten volgens mij ingebakken in het flamingantisme.
Als hier iemand intolerant is ben jij het.

ingenious
15 januari 2005, 17:29
Radio is voor jeannetten.
wat ben je toch leuk als je zo rebels doet. ;-)

Vlaanderen Boven
15 januari 2005, 18:06
Ach, je kent mij; harde bolster, blanke pit (no pun intended)

Patriot!
15 januari 2005, 18:09
Als die gast een affiche wil verscheuren mag hij dat voor mijn part doen. Als hij liedjes wil maken tegen flaminganten mag hij dat voor mijn part ook doen. Ik vind het goed dat muziekanten eens kritisch zijn, of dat nu op m'n eigen ideologie is of niet kan me geen bal schelen.

Maar Daan blijft toch een dikke nek :)
Zou jij het verbod op de Koning van Vlaanderen herroepen hebben?

Vlaanderen Boven
15 januari 2005, 18:23
Ik alleszins wel. Waarom werd het eigenlijk verboden? En kom nu niet af met 'omdat het anti-separatistisch is', he. Als 'het establishment' zo separatistisch was, was België al lang gesplitst.

stanislaus
16 januari 2005, 01:52
Patriot, je moet er niet al te snel van uitgaan dat iemand die tegen het VB is en tegen vlaams-nationalisme, daarom direct een belgicist is. Integendeel, als men niks van vlaams-nationalisten moet weten zal men ook niks van belgisch-nationalisten moeten weten indien men consequent is
Vlaams-nationalisten zijn dus voor het FDF?

Meia noite
16 januari 2005, 07:14
Vlaams-nationalisten zijn dus voor het FDF? U trekt wel vreemde conclusies he...Ik heb er echt een tijdje over nagedacht, maar versta het niet. Hoe komt u in godsnaam hierbij?
Please, enlighten me:roll:

instromaniac
16 januari 2005, 13:32
Zou jij het verbod op de Koning van Vlaanderen herroepen hebben? Uit mijn post kan je lezen dat ik helemaal niet achter dat verbod sta. Iedereen zijn mening, ook een artist. En dat hij kritiek uit op een politicus vind ik des te meer een reden om het niet te verbieden.

Patriot!
16 januari 2005, 14:24
Ik alleszins wel. Waarom werd het eigenlijk verboden? En kom nu niet af met 'omdat het anti-separatistisch is', he. Als 'het establishment' zo separatistisch was, was België al lang gesplitst.

Wees er wel van bewust dat de regering Van Den Brande toen de baas was over de media.

groentje
16 januari 2005, 14:31
U trekt wel vreemde conclusies he...Ik heb er echt een tijdje over nagedacht, maar versta het niet. Hoe komt u in godsnaam hierbij?
Please, enlighten me:roll:
Zie je dat dan niet? Aangezien er buiten het nationalisme niets is, je niet Belgisch-nationalistisch bent, en ook niet Vlaams-nationalistisch, kan je toch alleen maar "Frans(talig)-nationalistisch" zijn? ;)

Zwartengeel
11 november 2008, 12:36
Hoe zit het ondertussen met dit Bruxo-Belgicistische regimeslaafje?