PDA

View Full Version : Hoe zou U het moderatieteam politiek willen omschrijven?


thePiano
6 januari 2005, 18:28
Er is regelmatig discussie op dit forum omtrent de moderatie die willekeurig, subjectief en bevooroordeeld zou censureren. Vandaar deze vraagstelling en tegelijk ook een peiling naar welke kant in het politieke cspectrum wij de moderatie in het algemeen zouden plaatsen. Ik spreek wel over de algemene teneur en niet of die of die moderator eerder progressief of conservatief zou overkomen.

Het kan ook de moderators interesseren hoe de deelnemers aan dit forum hun politieke gezindheid daadwerkelijk ervaren.

De rechtvaardige rechter
6 januari 2005, 18:30
neutraal

Musketo
6 januari 2005, 18:33
Neutraal ja.

thePiano
6 januari 2005, 18:35
neutraal
Dat begrip bestaat niet in de politiek.

Musketo
6 januari 2005, 18:38
Dat begrip bestaat niet in de politiek.
Vind je dit hier politiek soms?

Guderian
6 januari 2005, 18:39
Centrum-links. Aangezien het Vlaams Behang al centrum-rechts is.

Griffin
6 januari 2005, 18:43
Centrum-links. Aangezien het Vlaams Behang al centrum-rechts is.
:lol: :lol:

Zo zie je meteen dat die begrippen volledig afhankelijk zijn van het wereldbeeld van de personen die daarover oordelen. ;)

groene flamingant
6 januari 2005, 18:46
Dat begrip bestaat niet in de politiek.
Daarom zijn het ook geen politiekers maar moderatoren.

Moderators nemen niet deel aan de discussie. Ze doen gewoon hun werk. Wat mij betreft zijn ze dus inderdaad neutraal.

Percalion
6 januari 2005, 19:00
neutraal

Guderian
6 januari 2005, 19:01
neutraal
Neutraal bestaat niet. Net zoals niemand 100% objectief kan zijn.

Ambiorix
6 januari 2005, 19:31
ik heb centrumlinks gepakt, omdat neutraal niet bij de mogelijkheden stond. 't had dus evengoed centrumrechts kunnen zijn.

Waarom geen neutrale optie, pianoke? Zoveel mogelijkheden om uit te kiezen maar centrum staat er niet bij?

Flipgirl
6 januari 2005, 19:47
Moeilijk te beoordelen ... Er loopt hier namelijk "serieus wat volk" rond met de titel "moderator" ... Om die allemaal over één kam te scheren ...

Seba
6 januari 2005, 19:59
Er is regelmatig discussie op dit forum omtrent de moderatie die willekeurig, subjectief en bevooroordeeld zou censureren
Toevallig betreffen die "discussies" om één of andere reden steeds een éénzijdig betoog van jouw zijde. Nog noooit heb ik bv. een links-gezind persoon op dit forum zich horen beklagen over zogenaamde subjectieve moderatie...
zou eht toeval zijn?

Scarabaeida
6 januari 2005, 20:01
Centrum-links denk ik. Aangezien linkse relschoppers (en tevens allochtone) die met persoonlijke bedreigingen afkomen volgens mij minder vaak geband worden dan rechts-extremisten die géén revisionisme óf negationisme naar voor brengen, doch eens één kleine uitschuiver maken.

Zij hoe het zij, ik ben over het algemeen tóch tevreden over de handelswijze van het moderatieteam van politics.be en geloof dat het één der redelijkste en neutraalste teams is.
Absolute neutraalheid is, echter, onmogelijk in mijn ogen en menig moderator zal op bepaalde vlakken zich laat leiden door zijn eigen politieke visie. Het spreekt voor zich dat handhavers van een politiek forum ook erin geïnteresseerd zijn.

jules
6 januari 2005, 20:06
Centrum-links denk ik. Aangezien linkse relschoppers (en tevens allochtone) die met persoonlijke bedreigingen afkomen volgens mij minder vaak geband worden dan rechts-extremisten die géén revisionisme óf negationisme naar voor brengen, doch eens één kleine uitschuiver maken.
er zijn genoeg rechts-extremisten die hier (ook) dagdagelijks onzin mogen verkopen. Het moderatieteam is bijhoorlijk tolerant, persoonlijk zou ik al héél wat méér bans hebben uitgedeeld.

Turkje
6 januari 2005, 20:06
Neutraal bestaat niet. Net zoals niemand 100% objectief kan zijn.
99.9% objectief dan :-)

Vlaanderen Boven
6 januari 2005, 20:41
Er zitten er van alle slag bij, denk je echt dat de mods gekozen werden op hun politieke voorkeur?

Dit odnerwerp is dan ook irrelevant.

Patriot!
6 januari 2005, 20:52
In't algemeen centrum-links Vlaams-nationaal.

Antoon
6 januari 2005, 20:52
Hun politieke kleur is moeilijk in te schatten. Ze zijn immers neutraal in de moderatie.

ingenious
7 januari 2005, 04:17
Centrum-links denk ik. Aangezien linkse relschoppers (en tevens allochtone) die met persoonlijke bedreigingen afkomen volgens mij minder vaak geband worden dan rechts-extremisten die géén revisionisme óf negationisme naar voor brengen, doch eens één kleine uitschuiver maken.

Zij hoe het zij, ik ben over het algemeen tóch tevreden over de handelswijze van het moderatieteam van politics.be en geloof dat het één der redelijkste en neutraalste teams is.
Absolute neutraalheid is, echter, onmogelijk in mijn ogen en menig moderator zal op bepaalde vlakken zich laat leiden door zijn eigen politieke visie. Het spreekt voor zich dat handhavers van een politiek forum ook erin geïnteresseerd zijn.
de grootste linkse relschopper die mag blijven is volgens mij piano (sorry piano, maar de laatste tijd ga je echt wel uit de bocht), en die klaagt dan nog het meeste over de rechtse moderatie. :? verder zie ik hier niet zo echt linkse relschoppers. ook rechste relschoppers worden mijns inziens niet snel geband. jij mag me wel eens vertellen wie er al is uitgevlogen voor 1 enkele uitschuiver bv.

Zijne Heerlijkheid
7 januari 2005, 04:45
In't algemeen centrum-links Vlaams-nationaal.
En jij bent toch wel een centrum-rechtse Belgicist zeker...'t moet weer lukken;-)


Hun politieke kleur is moeilijk in te schatten. Ze zijn immers neutraal in de moderatie.

Yep.

Zijne Heerlijkheid
7 januari 2005, 04:49
In't algemeen centrum-links Vlaams-nationaal.
En jij bent toch wel een centrum-rechtse Belgicist zeker...'t moet weer lukken;-)


Hun politieke kleur is moeilijk in te schatten. Ze zijn immers neutraal in de moderatie.

Yep.

Zijne Heerlijkheid
7 januari 2005, 04:51
In't algemeen centrum-links Vlaams-nationaal.
En jij bent toch wel een centrum-rechtse Belgicist zeker...'t moet weer lukken;-)


Hun politieke kleur is moeilijk in te schatten. Ze zijn immers neutraal in de moderatie.

Yep.

Zijne Heerlijkheid
7 januari 2005, 04:53
In't algemeen centrum-links Vlaams-nationaal.En jij bent toch wel een centrum-rechtse Belgicist zeker...'t moet weer lukken;-)


Hun politieke kleur is moeilijk in te schatten. Ze zijn immers neutraal in de moderatie.
Yep.

Ambiorix
7 januari 2005, 13:46
Er zitten er van alle slag bij, denk je echt dat de mods gekozen werden op hun politieke voorkeur?

Dit odnerwerp is dan ook irrelevant. gewoon vrienden van den hoofdmoderator waarschijnlijk.

maakt niet uit voor mij, voor mij part communisten of belgicisten, als ze maar neutraal modereren.

Ambiorix
7 januari 2005, 13:48
trouwens piano wat is het verschil tussen ultra en extreem?

Geertje
7 januari 2005, 13:52
Moeilijk te beoordelen ... Er loopt hier namelijk "serieus wat volk" rond met de titel "moderator" ... Om die allemaal over één kam te scheren ...
Ik vraag me ook af waar ze deze (moderators) blijven halen. Qua politieke voorkeur aanzie ik ze als neutraal. Alleen, waarom men plots bepaalde threads afsluit is mij niet altijd duidelijk. Maar dit zal wel zijn reden hebben veronderstel ik.

De Garde
7 januari 2005, 14:07
Geen flauw idee. En feitelijk interesseert het mij geen moer. Zolang ze zich maar aan hun eigen regels houden.

Arnold
7 januari 2005, 14:10
trouwens piano wat is het verschil tussen ultra en extreem?
Volgens Vandale Online:
ul·tra (de ~ (m.), ~'s)1 doordrijver, extremisthttp://www.vandale.nl/images/furniture/n.gif
ul·tra-1 uiterst, zeer

ex·treem (bn.)1 zeer vergaand => hardcore, het is hollen of stilstaan met hem; <=> middelmatig

Geertje
7 januari 2005, 14:19
Arnold, wat is het verschil eigenlijk tussen 'Moderator' en 'Super Moderator'. Heb jij het laatste woord bij de moderators ?

boer_bavo
7 januari 2005, 14:24
ultrarechts
1 5,26%
extreemrechts
1 5,26%
rechts
2 10,53%
centrumrechts
2 10,53%
centrumlinks
6 31,58%
links
2 10,53%
extreemlinks
1 5,26%
ultralinks
4 21,05%
Stemmers: 19.
Als je hier nu een open peiling van gemaakt hadden, dan kenden we direct de politieke omschrijving van de forummers. Immers, zij die vinden dat het moderatieteam uiterst links is zullen wel uiterst rechts zijn en omgekeerd. Opvallend resultaat tot nu toe is dus dat er meer extreem rechtse forummers zijn dan extreem linkse forummers. En, mag dat iemand verbazen?

Arnold
7 januari 2005, 14:43
Arnold, wat is het verschil eigenlijk tussen 'Moderator' en 'Super Moderator'. Heb jij het laatste woord bij de moderators ?
Nee hoor, een "Moderator" is volgens mij iemand die één specifiek forum kan modereren, terwijl een "Super Moderator" overal op het forum kan modereren. (Ik laat het aan de techies over om mij te corrigeren als ik fout zou zitten, Jeroen? ;))

ingenious
7 januari 2005, 14:46
ultrarechts
1 5,26%
extreemrechts
1 5,26%
rechts
2 10,53%
centrumrechts
2 10,53%
centrumlinks
6 31,58%
links
2 10,53%
extreemlinks
1 5,26%
ultralinks
4 21,05%
Stemmers: 19.
Als je hier nu een open peiling van gemaakt hadden, dan kenden we direct de politieke omschrijving van de forummers. Immers, zij die vinden dat het moderatieteam uiterst links is zullen wel uiterst rechts zijn en omgekeerd. Opvallend resultaat tot nu toe is dus dat er meer extreem rechtse forummers zijn dan extreem linkse forummers. En, mag dat iemand verbazen? ik heb ultralinks gestemd om piano te plagen. conclusie? uit deze poll kan je best geen conclusies trekken. ;-)

Griffin
7 januari 2005, 14:53
ik heb ultralinks gestemd om piano te plagen. conclusie? uit deze poll kan je best geen conclusies trekken. ;-)
:shock: Volgens ThePiano zal dat vast gewoon zijn omdat jij ultra-rechts bent ;) "Net zoals 82% van de forummers" en net zoals iedereen die voor de VLD, CD&V, VB, Groen!, SP.a, N-vA, (vergeet ik er nog?) gestemd heeft.

ingenious
7 januari 2005, 14:59
:shock: Volgens ThePiano zal dat vast gewoon zijn omdat jij ultra-rechts bent ;) "Net zoals 82% van de forummers" en net zoals iedereen die voor de VLD, CD&V, VB, Groen!, SP.a, N-vA, (vergeet ik er nog?) gestemd heeft. tja, nadine vindt me ook al een racist. sebiet moet ik het nog geloven. :?

Griffin
7 januari 2005, 15:00
tja, nadine vindt me ook al een racist. sebiet moet ik het nog geloven. :?
Zijn "Joden" een ras? Ik dacht dat het enkel aanhangers van eenzelfde godsdienst waren. Voor nadine ben je waarschijnlijk al antisemiet van het moment dat je zegt dat je niet akkoord gaat met het beleid van Israël.

Pelgrim
7 januari 2005, 15:25
Iedere moderator zal individueel uiteraard wel zijn bepaalde ideën hebben, maar wat het modereren betreft denk ik toch dat het hier goed zit.

ingenious
7 januari 2005, 15:32
Zijn "Joden" een ras? Ik dacht dat het enkel aanhangers van eenzelfde godsdienst waren. Voor nadine ben je waarschijnlijk al antisemiet van het moment dat je zegt dat je niet akkoord gaat met het beleid van Israël. eigenlijk kon ze niet lachen met een grapje van vlaanderen boven dat ik wel leuk vond. tja...

jules
7 januari 2005, 18:25
Als je hier nu een open peiling van gemaakt hadden, dan kenden we direct de politieke omschrijving van de forummers. Immers, zij die vinden dat het moderatieteam uiterst links is zullen wel uiterst rechts zijn en omgekeerd. Opvallend resultaat tot nu toe is dus dat er meer extreem rechtse forummers zijn dan extreem linkse forummers. En, mag dat iemand verbazen?
Vergeet niet dat er mensen zijn die het vertikken deze poll te beantwoorden : van een aantal mods kan ik hun voorkeur ondertussen wel inschatten, maar dat vormt nergens een beletsel voor een behoorlijk neutrale moderatie, een optie die niet in de poll is voorzien ...

thePiano
9 januari 2005, 12:23
Deze poll heeft maar weinig succes. Wat wel blijkt is dat 82% van de forumdeelnemers die je als centrum- tot ultrarechts mag rekenen, de moderatie voor 73% afdoen als centrum- tot extreemlinks. Net of we iets anders mochten verwachten. :-P

Percalion
9 januari 2005, 14:17
dag Piano,

ik weiger te stemmen zolang er geen optie "neutraal" bijstaat

als je dat er niet bij zet, zijn mensen wel geneigd om op centrum-links te klikken natuurlijk, of op ultralinks, gewoon om jou te plagen

Jeroen
9 januari 2005, 14:56
Nee hoor, een "Moderator" is volgens mij iemand die één specifiek forum kan modereren, terwijl een "Super Moderator" overal op het forum kan modereren. (Ik laat het aan de techies over om mij te corrigeren als ik fout zou zitten, Jeroen? ;)) Bwa eigenlijk is een Super Moderator gewoon admin alleen kan hij niet in het Admin Control Panel, en dus geen instellingen aanpassen.
Dat is het enige verschil :)

tronca
9 januari 2005, 15:09
En ik maar denken dat wij zo genoemd worden omdat jullie ons super vinden.

Geertje
10 januari 2005, 08:07
En ik maar denken dat wij zo genoemd worden omdat jullie ons super vinden.
De waarheid kan hard zijn.

oriana
10 januari 2005, 09:51
En ik maar denken dat wij zo genoemd worden omdat jullie ons super vinden.
think again!!

;-)

oriana
10 januari 2005, 09:54
Bwa eigenlijk is een Super Moderator gewoon admin alleen kan hij niet in het Admin Control Panel, en dus geen instellingen aanpassen.
Dat is het enige verschil :) En een gewone moderator beheert een subforum, niet?
Is dat niet een 'gewone' forummer die een partijforum modereert?

Dus we hebben moderators ==> subfora
Supermoderators ==> ganse forum
ForumGoden ==> controlefreaks ;-)

Scarabaeida
10 januari 2005, 10:50
de grootste linkse relschopper die mag blijven is volgens mij piano (sorry piano, maar de laatste tijd ga je echt wel uit de bocht), en die klaagt dan nog het meeste over de rechtse moderatie. :? verder zie ik hier niet zo echt linkse relschoppers. ook rechste relschoppers worden mijns inziens niet snel geband. jij mag me wel eens vertellen wie er al is uitgevlogen voor 1 enkele uitschuiver bv.Rechtse uitschuiver: de ban van Pieter de Coninck (verbeter me indien ik mis ben, ik twijfel desondanks niet aan de correctheid van de meeste moderators, ik aanschouw neutraal enkel als een onbereikbaar doel wegens psychologische redenen).


(Extreem-)linkse relschoppers die er tevergeefs toch blijven: Hamer & Sikkel, Che, trotzki.
Allochtone relschoppers die er tevergeefs toch blijven: Hidayet, Koriander.

Hun politieke positie doet er niet toe, én ik vind het bannen van relschoppers niet meer dan terecht, al zijn ze links of rechts. Een beschaafde discussie is énkel mogelijk in een gemoedelijke sfeer waarin iedereen iedereen respecteert.

ThePiano valt in mijn ogen best mee. Hij weet enkel ons, leden van de orde der Scarabaediae (lees: mestkevers), het bloed van onder onze nagels te halen. Verder weet hij waar zijn grenzen te trekken. Hij plaagt hoogstens de moderatie met kleine argumentjes, maar zwijgt wanneer hij beseft dat een ban hem teistert.
Tevens vind ik dat hij, wegens mijn geloof in vrije meningsuiting, zijn mening ook op de juiste manier uit, met scherpe methodes weliswaar, desondanks tóch geen forumvervuiling. Het punt is, dat deze persoon nooit in drukletters een scheldtirade zou beginnen en tevens ook goed beseft dat het verspreiding van persoonlijke gegevens op dit forum verboden is. Dus hij houdt zich ook aan de regels, zoals het hoort.

De rechtvaardige rechter
10 januari 2005, 10:59
Wat is eigenlijk het verschil tussen ultra en extreem.

thePiano
10 januari 2005, 11:40
Wat is eigenlijk het verschil tussen ultra en extreem.
Extreem vind ik bv Jan Hyoens, ancapa, Seba, Luc Broes, Jan van den Berghe, Herr Flick kortom het gros van de Vlaamse Blokbehangers

Ultra is bv Guderian, Fieseler, radicaal, betweter, Gorefest, Peace, NSJV Antwerpen, Camulus, cynicus enz...

De grens is moeilijk te trekken want ze overlappen mekaar wel allemaal ooit al naar gelang het onderwerp. Kijk maar in deze topic Als er vandaag verkiezingen zouden zijn, wat zou u stemmen? (http://forum.politics.be/showthread.php?t=27518) wie er allemaal voor het Vlaams Belang stemde en in deze topic De Purperen Muur (http://forum.politics.be/showthread.php?t=25459) wie voor het afschaffen van de negationismewet heeft gestemd.

Centrumrechts kan je bv aanhangers van CD&V kapittelen maar die zijn hier maar dunnetjes vertegenwoordigd.

De Garde
10 januari 2005, 12:52
Extreem vind ik bv Jan Hyoens, ancapa, Seba, Luc Broes, Jan van den Berghe, Herr Flick kortom het gros van de Vlaamse Blokbehangers

Ultra is bv Guderian, Fieseler, radicaal, betweter, Gorefest, Peace, NSJV Antwerpen, Camulus, cynicus enz...

De grens is moeilijk te trekken want ze overlappen mekaar wel allemaal ooit al naar gelang het onderwerp. Kijk maar in deze topic Als er vandaag verkiezingen zouden zijn, wat zou u stemmen? (http://forum.politics.be/showthread.php?t=27518) wie er allemaal voor het Vlaams Belang stemde en in deze topic De Purperen Muur (http://forum.politics.be/showthread.php?t=25459) wie voor het afschaffen van de negationismewet heeft gestemd.

Centrumrechts kan je bv aanhangers van CD&V kapittelen maar die zijn hier maar dunnetjes vertegenwoordigd.
Kapittelen? Blijkbaar vind jij dat iedereen die rechts is aangepakt moet worden want:

Volgens Van Dale:

ka·pit·te·len (ov.ww.) 1 (iem.) streng berispenhttp://www.vandale.be/images/furniture/n.gif

Geertje
10 januari 2005, 13:25
Extreem vind ik bv Jan Hyoens, ancapa, Seba, Luc Broes, Jan van den Berghe, Herr Flick kortom het gros van de Vlaamse Blokbehangers

Ultra is bv Guderian, Fieseler, radicaal, betweter, Gorefest, Peace, NSJV Antwerpen, Camulus, cynicus enz...

De grens is moeilijk te trekken want ze overlappen mekaar wel allemaal ooit al naar gelang het onderwerp. Kijk maar in deze topic Als er vandaag verkiezingen zouden zijn, wat zou u stemmen? (http://forum.politics.be/showthread.php?t=27518) wie er allemaal voor het Vlaams Belang stemde en in deze topic De Purperen Muur (http://forum.politics.be/showthread.php?t=25459) wie voor het afschaffen van de negationismewet heeft gestemd.

Centrumrechts kan je bv aanhangers van CD&V kapittelen maar die zijn hier maar dunnetjes vertegenwoordigd.
Ik heb vruchteloos gezocht naar thePiano. Ik plaats hem in het rijtje van extreem, bij zijn vrienden.

ingenious
10 januari 2005, 13:38
Extreem vind ik bv Jan Hyoens, ancapa, Seba, Luc Broes, Jan van den Berghe, Herr Flick kortom het gros van de Vlaamse Blokbehangers

Ultra is bv Guderian, Fieseler, radicaal, betweter, Gorefest, Peace, NSJV Antwerpen, Camulus, cynicus enz...

De grens is moeilijk te trekken want ze overlappen mekaar wel allemaal ooit al naar gelang het onderwerp. Kijk maar in deze topic Als er vandaag verkiezingen zouden zijn, wat zou u stemmen? (http://forum.politics.be/showthread.php?t=27518) wie er allemaal voor het Vlaams Belang stemde en in deze topic De Purperen Muur (http://forum.politics.be/showthread.php?t=25459) wie voor het afschaffen van de negationismewet heeft gestemd.

Centrumrechts kan je bv aanhangers van CD&V kapittelen maar die zijn hier maar dunnetjes vertegenwoordigd. seba extreem? komaan piano. het is niet omdat iemand regelmatig niet met je akkoord gaat dat die daarom extreem rechts is hoor. seba is centrum en consequent. bovendien kan hij genuanceerd denken. hij is zowaar een uitzondering op dit forum. :?

ingenious
10 januari 2005, 13:44
Rechtse uitschuiver: de ban van Pieter de Coninck (verbeter me indien ik mis ben, ik twijfel desondanks niet aan de correctheid van de meeste moderators, ik aanschouw neutraal enkel als een onbereikbaar doel wegens psychologische redenen).


(Extreem-)linkse relschoppers die er tevergeefs toch blijven: Hamer & Sikkel, Che, trotzki.
Allochtone relschoppers die er tevergeefs toch blijven: Hidayet, Koriander.

Hun politieke positie doet er niet toe, én ik vind het bannen van relschoppers niet meer dan terecht, al zijn ze links of rechts. Een beschaafde discussie is énkel mogelijk in een gemoedelijke sfeer waarin iedereen iedereen respecteert.

ThePiano valt in mijn ogen best mee. Hij weet enkel ons, leden van de orde der Scarabaediae (lees: mestkevers), het bloed van onder onze nagels te halen. Verder weet hij waar zijn grenzen te trekken. Hij plaagt hoogstens de moderatie met kleine argumentjes, maar zwijgt wanneer hij beseft dat een ban hem teistert.
Tevens vind ik dat hij, wegens mijn geloof in vrije meningsuiting, zijn mening ook op de juiste manier uit, met scherpe methodes weliswaar, desondanks tóch geen forumvervuiling. Het punt is, dat deze persoon nooit in drukletters een scheldtirade zou beginnen en tevens ook goed beseft dat het verspreiding van persoonlijke gegevens op dit forum verboden is. Dus hij houdt zich ook aan de regels, zoals het hoort. ik heb hier toch heel wat persoonlijke aanvallen van pieter de coninck gezien hoor. volgens mij was zijn ban wel terecht. hij is trouwens al terug. die linkse relschoppers die je vernoemt heb ik in 1 thread zwaar uit de bocht zien gaan, maar daar stond een waarschuwing van de mods bij.

en piano... ik heb respect voor zijn strijd, maar hij steekt mensen veel te snel in hokjes, en vaak dan nog in een fout hokje (als je griffin al in een 'bruin' hokje steekt klopt er iets niet). jammer, want daar stoot hij veel gematigde mensen mee tegen de borst. :?

circe
10 januari 2005, 13:50
dag Piano,

ik weiger te stemmen zolang er geen optie "neutraal" bijstaat

als je dat er niet bij zet, zijn mensen wel geneigd om op centrum-links te klikken natuurlijk, of op ultralinks, gewoon om jou te plagen
Idem dito!

Ik vind de moderatie hier zeer goed en bijgevolg als NEUTRAAL mag aanzien worden.
Voor mijn part had je er gewoon "Centrum" bij kunnen zetten: maar dat was je bedoeling niet zeker hé Piano? Voor jou bestaan er maar twee kanten: rechts of links!

jules
10 januari 2005, 14:00
seba extreem? komaan piano. het is niet omdat iemand regelmatig niet met je akkoord gaat dat die daarom extreem rechts is hoor. seba is centrum en consequent. bovendien kan hij genuanceerd denken. hij is zowaar een uitzondering op dit forum. :?
Seba ???
Als er nu één iemand op dit forum consequent genuanceerd blijft denken is het Seba wel.
Die naam in je lijst zetten zegt vooral veel over JOU

thePiano
10 januari 2005, 14:05
en piano... ik heb respect voor zijn strijd, maar hij steekt mensen veel te snel in hokjes, en vaak dan nog in een fout hokje (als je griffin al in een 'bruin' hokje steekt klopt er iets niet). jammer, want daar stoot hij veel gematigde mensen mee tegen de borst. :?
Ik denk dat de meesten hier zichzelf in het bruine hokje plaatsen. Ook griffin heeft in de topic De Purperen Muur (http://forum.politics.be/showthread.php?t=25459) voor de afschaffing van de negationismewet gestemd.

Ps: er bestaat niet zoiets als een 'gematigde' of 'halve' VB'r. :roll:

thePiano
10 januari 2005, 14:07
Idem dito!

Ik vind de moderatie hier zeer goed en bijgevolg als NEUTRAAL mag aanzien worden.
Voor mijn part had je er gewoon "Centrum" bij kunnen zetten: maar dat was je bedoeling niet zeker hé Piano? Voor jou bestaan er maar twee kanten: rechts of links!
Ik beschouw mezelf ook als centrum. Geef toe circe, wat hebben wij nog met elkaar gemeen? :-P

thePiano
10 januari 2005, 14:10
ThePiano valt in mijn ogen best mee. Hij weet enkel ons, leden van de orde der Scarabaediae (lees: mestkevers), het bloed van onder onze nagels te halen. Verder weet hij waar zijn grenzen te trekken. Hij plaagt hoogstens de moderatie met kleine argumentjes, maar zwijgt wanneer hij beseft dat een ban hem teistert.
Tevens vind ik dat hij, wegens mijn geloof in vrije meningsuiting, zijn mening ook op de juiste manier uit, met scherpe methodes weliswaar, desondanks tóch geen forumvervuiling. Het punt is, dat deze persoon nooit in drukletters een scheldtirade zou beginnen en tevens ook goed beseft dat het verspreiding van persoonlijke gegevens op dit forum verboden is. Dus hij houdt zich ook aan de regels, zoals het hoort.Ik kan dit in het algemeen als een compliment beschouwen. Maar onder ons gezegd en gezwegen: inwendig sta ik constant op kooktemperatuur en af en toe ontsnapt er al eens wat stoom. ;-)

jules
10 januari 2005, 14:16
Ik denk dat de meesten hier zichzelf in het bruine hokje plaatsen. Ook griffin heeft in de topic De Purperen Muur (http://forum.politics.be/showthread.php?t=25459) voor de afschaffing van de negationismewet gestemd.
is het ooit al één halve seconde in je opgekomen dat voor het afschaffen van de negationismewet zijn niet automatisch betekent dat je negationisme goedkeurt ?

ingenious
10 januari 2005, 14:17
Ik denk dat de meesten hier zichzelf in het bruine hokje plaatsen. Ook griffin heeft in de topic De Purperen Muur (http://forum.politics.be/showthread.php?t=25459) voor de afschaffing van de negationismewet gestemd.

Ps: er bestaat niet zoiets als een 'gematigde' of 'halve' VB'r. :roll: kom piano, niet onnozel doen. je maakt van je medestanders je tegenstanders. denk je nu echt dat al wie voor het afschaffen van censuurwetten een antisemiet is? dat noemen ze paranoia hoor.

ps: klopt maar wat heeft dat met griffin of seba te maken?

oriana
10 januari 2005, 14:22
kom piano, niet onnozel doen. je maakt van je medestanders je tegenstanders. denk je nu echt dat al wie voor het afschaffen van censuurwetten een antisemiet is? dat noemen ze paranoia hoor.

ps: klopt maar wat heeft dat met griffin of seba te maken? Of met mij notabene, :lol: ik ben ook tegen zo'n censuurwet.
Bewijzen genoeg om negationisme te weerleggen, jammer genoeg KAN je nu niets weerleggen want er mag niet over gesproken worden.
Dus zijn er nog steeds clandestiene negationisten die door hun stiekeme gedoe pas echt aanhang winnen.

circe
10 januari 2005, 14:42
Ik beschouw mezelf ook als centrum. Geef toe circe, wat hebben wij nog met elkaar gemeen? :-P
Waarom zou ik iets met jou moeten gemeen hebben omdat jij jezelf als "centrum" beschouwt?

Of heb je de poll opgesteld in de veronderstelling dat de manier waarop men het beheer beschouwt, als leidraad dient om je eigen voorkeur aan te duiden?

Rare gevolgtrekking.

Vind je SS links of rechts? Rara!

Geertje
10 januari 2005, 15:40
Ik beschouw mezelf ook als centrum.
8O

De rechtvaardige rechter
10 januari 2005, 15:50
Extreem vind ik bv Jan Hyoens, ancapa, Seba, Luc Broes, Jan van den Berghe, Herr Flick kortom het gros van de Vlaamse Blokbehangers

Ultra is bv Guderian, Fieseler, radicaal, betweter, Gorefest, Peace, NSJV Antwerpen, Camulus, cynicus enz...

De grens is moeilijk te trekken want ze overlappen mekaar wel allemaal ooit al naar gelang het onderwerp. Kijk maar in deze topic Als er vandaag verkiezingen zouden zijn, wat zou u stemmen? (http://forum.politics.be/showthread.php?t=27518) wie er allemaal voor het Vlaams Belang stemde en in deze topic De Purperen Muur (http://forum.politics.be/showthread.php?t=25459) wie voor het afschaffen van de negationismewet heeft gestemd.

Centrumrechts kan je bv aanhangers van CD&V kapittelen maar die zijn hier maar dunnetjes vertegenwoordigd.
Wat is volgens u de n-va dan.

PAJOT
10 januari 2005, 17:19
Ik beschouw mezelf ook als centrum. Geef toe circe, wat hebben wij nog met elkaar gemeen? :-PTerwijl nazi Piano voortdurend Hitler zelf in zijn postings ten tonele voert !

oriana
12 januari 2005, 01:50
· "Moderators zijn neutraal"... Ja, wat betekent dit nou eigenlijk? Een aantal mogelijkheden:



- ik ben het met iedereen eens (zoals de wind waait, waait m'n jasje);
- ik kies het midden;
- ik heb geen mening;
- ik heb wel een mening, maar jullie zijn het toch niet met me eens;
- ik heb wel een mening, maar die doet er niet toe;
- ik heb wel een mening, die doet er ook wel toe, maar jullie vinden van niet
- ik heb wel een mening, maar jullie vinden van niet;
- ik bemoei me er niet mee;
- ik ga hier niet over;
- ik ben bij voorbaat nergens verantwoordelijk voor te houden.

;-)

Antoon
12 januari 2005, 10:00
· "Moderators zijn neutraal"... Ja, wat betekent dit nou eigenlijk? Een aantal mogelijkheden:


- ik ben het met iedereen eens (zoals de wind waait, waait m'n jasje);
- ik kies het midden;
- ik heb geen mening;
- ik heb wel een mening, maar jullie zijn het toch niet met me eens;
- ik heb wel een mening, maar die doet er niet toe;
- ik heb wel een mening, die doet er ook wel toe, maar jullie vinden van niet
- ik heb wel een mening, maar jullie vinden van niet;
- ik bemoei me er niet mee;
- ik ga hier niet over;
- ik ben bij voorbaat nergens verantwoordelijk voor te houden.
;-)



Het betekent eenvoudig dat ze op een neutrale manier optreden tegen de overtredingen op de website, enkel gebaseerd op het reglement en zonder zich te laten beïnvloeden door hun eigen politieke kleur.

En dat doen ze op een voorbeeldige manier.

Vandaar dat niemand hier kan weten welke politieke kleur de groep moderatoren heeft, laat staan de respectievelijke politieke kleur van elke moderator apart.

Vandaar ook dat:
* de rechtse die op de vingers worden getikt de moderatoren 'links' ervaren,
* de linksen die op de vingers worden getikt de moderatoren als 'rechts' ervaren,
* de unitaristen die op de vingers worden getikt de moderatoren als vlaamsgezind ervaren,
etc...


Het beste bewijs dat de moderatoren hun werk doen op voortreffelijke wijze.

:thumbsup: :thumbsup:

Ambiorix
12 januari 2005, 11:08
Extreem vind ik bv Jan Hyoens, ancapa, Seba, Luc Broes, Jan van den Berghe, Herr Flick kortom het gros van de Vlaamse Blokbehangers

Ultra is bv Guderian, Fieseler, radicaal, betweter, Gorefest, Peace, NSJV Antwerpen, Camulus, cynicus enz...

De grens is moeilijk te trekken want ze overlappen mekaar wel allemaal ooit al naar gelang het onderwerp. Kijk maar in deze topic Als er vandaag verkiezingen zouden zijn, wat zou u stemmen? (http://forum.politics.be/showthread.php?t=27518) wie er allemaal voor het Vlaams Belang stemde en in deze topic De Purperen Muur (http://forum.politics.be/showthread.php?t=25459) wie voor het afschaffen van de negationismewet heeft gestemd.

Centrumrechts kan je bv aanhangers van CD&V kapittelen maar die zijn hier maar dunnetjes vertegenwoordigd. en gewoon rechts bestaat niet dus? Het moet centrumrechts, ultra of extreem rechts zijn.
Wie zoekt er hier dan de uitersten hé, dat ben JIJ piano!
verbeter de wereld begin bij jezelf