PDA

View Full Version : Wie?


ydde
11 april 2003, 18:49
Ik heb op mijn e-mail volgend berichtje gekregen (van iemand in wiens adresboek ik in "groepen" zit) Ik ben de éérste om criminaliteit aan te klagen en er véél tam-tam over te maken, maar onderstaand bericht lijkt zelfs mij "iets te veel van het goede"
Heeft iemand dit òòk gekregen, of weet iemand hier iets meer van ?

Subject: GEEN GRAP: bendes op parking UGC en Metropolis


> Hallo iedereen,
>
> Ik wil jullie verwittigen voor een bende Marokkanen die op de
> parking van UGC en van Metropolis wat verminkings-praktijken
> verrichten. Ik wil niet racistisch klinken door te zeggen dat het
> Marokkanen zijn maar deze keer kan ik er echt niet onderuit om het
> te zeggen...
> Dit is écht geen grap, ik ga jullie nu dingen vertellen die écht
> gebeurd zijn en dit nog maar een paar weken geleden!
>
> Een vrouw die in't stad werkte, zette haar auto altijd in de parking
> van de UGC. Op een avond rond 5u, zoals elke werkdag, ging ze haar
> auto halen om naar huis te gaan. Er zat daar een groepje Marokkanen
> wat onnozel te doen en toen ze de vrouw zagen zijn ze erop
> afgestapt. Ze hebben haar wat zitten dreigen en vroegen haar dan
> "EEN GLIMLACH OF VERKRACHTING" ge moogt kiezen...
> De vrouw wist niet goed wat ze daarmee bedoelden maar heeft dan voor
> een glimlach gekozen. Ze hebben haar gezicht verminkt door met een
> mes haar mond open te snijden tot bijna aan haar oren.
>
> Een paar weken geleden ging een vriendin van iemand die ik goe ken
> naar Metropolis met haar vriend. Ze was haar GSM in de auto
> vergeten en is ie dan alleen gaan halen. Ze heeft JUIST HETZELFDE
> meegemaakt...een groep Marokkanen wilde haar GSM en hebben haar ook
> gevraagd wat ze wou "EEN GLIMLACH OF VERKRACHTING". Daar zij ook
> niet wist wat er ging gebeuren heeft ze voor een glimlach gekozen.
> Ook zij is nu verminkt in haar gezicht! Zij is nog maar 20 jaar!
> Metropolis wou deze slechte reclame niet en heeft een grote som geld
> betaalt zodat ze niets aan de pers zou vertellen!
>
> Ik vind persoonlijk dat de mensen mogen weten wat er aan de hand is
> en dat ze weten wat er gebeurt als ze zich in zo'n situatie
> terechtkomen!
> De mensen moeten verwittigd worden!!
>
> Dit is echt GEEN GRAP!!! Dit is serieus!!!
>
> Wil jij de mensen die je kent ook verwittigen? Stuur deze mail dan
> naar iedereen door die je kent...Het kan jou ook overkomen dus denk
> eraan voor je deze mail gewoon delete!
>
> En ik zeg het nog eens: DIT IS GEEN GRAP!!! DIT IS EEN PAAR WEKEN
> GELEDEN ECHT GEBEURD!!!!

.

numarx
11 april 2003, 18:58
Ik wil niet politiek correct doen, maar dit lijkt me duidelijk een hoax. En een vrij gruwelijke.

K a r e n
11 april 2003, 18:59
Het Nieuwsblad van vandaag heeft het erover
is een verhaal dat een half jaar geleden circuleerde in Gent, nu in Antwerpen: dit is een stadssage, een broodje aap dus.

maw, niks van aan !

Patriot!
11 april 2003, 19:00
Ik wil niet politiek correct doen, maar dit lijkt me duidelijk een hoax. En een vrij gruwelijke.

Wat is een hoax :oops:

Dom verhaaltje trouwens.

Paulus de Boskabouter
11 april 2003, 19:07
:?

héél subtiel gebracht ook.

Kotsmos
11 april 2003, 19:09
hoax = mythe, urban legend
en dat is het ook.
Is in Gent ook een tijdje geleden opgedoken, net als in Leuven. Wordt al meer dan een jaar verteld, maar is dus niets van aan. In een andere versie gaat het om "engelenoortjes", waarbij het slachtoffer puntoren wordt gesneden.

michr.oscoop
11 april 2003, 19:09
"Si non e vero, é ben trovato...".
Ik heb er nog één: groepjes jonge Marokkanen staan doelbewust rond te lummelen bij de schoolpoorten van liefst Katholieke meisjesscholen. Ze zijn daar voor de bel gaat natuurlijk want zelf spijbelen ze het hele schooljaar...De Imam heeft hen opgedragen om zoveel mogelijk onbeschermde sexuele contacten met Vlaamse maagden te onderhouden in opdracht van hun Geloof...degene die binnen de maand 10 kippetjes heeft binnengedaan wordt ontslagen van de plicht om de reis naar Mekka van zijn vader te betalen... :lol: :lol: :lol:

Patriot!
11 april 2003, 19:20
Zielig :lol: maar zet de bevolking aan tot nog meer racisme :cry:

Paulus de Boskabouter
11 april 2003, 19:21
"Si non e vero, é ben trovato...".
Ik heb er nog één: groepjes jonge Marokkanen staan doelbewust rond te lummelen bij de schoolpoorten van liefst Katholieke meisjesscholen. Ze zijn daar voor de bel gaat natuurlijk want zelf spijbelen ze het hele schooljaar...De Imam heeft hen opgedragen om zoveel mogelijk onbeschermde sexuele contacten met Vlaamse maagden te onderhouden in opdracht van hun Geloof...degene die binnen de maand 10 kippetjes heeft binnengedaan wordt ontslagen van de plicht om de reis naar Mekka van zijn vader te betalen... :lol: :lol: :lol:

:twisted:
boskabouters verkleden zich eens graag

Tantist
11 april 2003, 19:32
Het Nieuwsblad van vandaag heeft het erover
is een verhaal dat een half jaar geleden circuleerde in Gent, nu in Antwerpen: dit is een stadssage, een broodje aap dus.

maw, niks van aan !

Mmmmmmm, broodje aap :p

Ach, ik ken ook iemand die iemand kent die in de kliniek werkt waar een slachtoffer was binnengebracht en dat het dus écht waar moest zijn, en dat het een schande is dat de overheid zo iets wil toedekken. Nah ja... :? Rare mensen zijn er overal he.

Ik hoop alleen dat dit geen pippo's op ideeën brengt.

Luddo
11 april 2003, 19:57
Ik weet dat dat verhaal de ronde doet maar heb het zelf nog niet binnengekregen. Ik vermoed dat zoiets al wel in het buitenland heeft plaatsgegrepen maar betwijfel of dat bij ons al het geval is geweest. Zoiets zou men toch niet kunnen stilhouden.

Kotsmos
11 april 2003, 22:47
het probleem met die verhalen is dat het slechts een kwestie van tijd is voor er mensen opdagen met de kutopmerking "bewijs eens dat het niet waar is".

Paulus de Boskabouter
11 april 2003, 22:48
het probleem met die verhalen is dat het slechts een kwestie van tijd is voor er mensen opdagen met de kutopmerking "bewijs eens dat het niet waar is".

:rofl:

zeg jongens, jullie helpen mij niet met m'n probleem hé!

Tantist
12 april 2003, 03:52
het probleem met die verhalen is dat het slechts een kwestie van tijd is voor er mensen opdagen met de kutopmerking "bewijs eens dat het niet waar is".

Waarop ik de rotopmerking geef: "bewijs eens dat het wel waar is!". En in deze Westerse cultuur moet schuld nog altijd bewezen worden. Zonder slachtoffers, zonder daders en zonder bewijzen wil dat soms nogal eens moeilijk zijn ;-)

Supe®Staaf
12 april 2003, 07:41
De "glimlach" is een Westerse praktijk.
Mocht dit verhaal waar zijn, dan is het enkel een bewijs dat de Marrokaanse jeugd zich goed aan het inburgeren is.

Paulus de Boskabouter
12 april 2003, 10:13
De "glimlach" is een Westerse praktijk.
Mocht dit verhaal waar zijn, dan is het enkel een bewijs dat de Marrokaanse jeugd zich goed aan het inburgeren is.

en de 'verkrachting' ?

Kotsmos
12 april 2003, 10:57
een menselijke

goodfellow
27 april 2003, 13:00
De islam is voor het westen zo onnatuurlijk als het paren met
een olifant

Supe®Staaf
27 april 2003, 13:18
De islam is voor het westen zo onnatuurlijk als het paren met
een olifant
Ik ben voor empirische aanpak.
Kom op met dat beest.

vlaanderen72
27 april 2003, 18:27
De islam is voor het westen zo onnatuurlijk als het paren met
een olifant
Ik ben voor empirische aanpak.
Kom op met dat beest.


Amai ocharme dat beestje. :(

Kennin
17 oktober 2004, 18:14
Het ergste is dat dit verhaal al lang de ronde doet op internationaal vlak.
Dat veroorzaakte dat er al -in de UK, als ik me niet vergis- copycats waren die dat wel degelijk hebben gedaan naar aanleiding van deze Urban Legend...

Triest, triest, triest

Er was trouwens een heel onderzoek en enquête rond het thema "broodje aapverhaal" in een relatief recente Quest.

Raf
17 oktober 2004, 18:36
Het ergste is dat dit verhaal al lang de ronde doet op internationaal vlak.
Dat veroorzaakte dat er al -in de UK, als ik me niet vergis- copycats waren die dat wel degelijk hebben gedaan naar aanleiding van deze Urban Legend...

Triest, triest, triest

Er was trouwens een heel onderzoek en enquête rond het thema "broodje aapverhaal" in een relatief recente Quest.
Ach ja, er circuleren heel wat van die broodje-aapverhalen: engelenglimlach, groepsverkrachtingen, allochtone criminaliteit, transfers naar Wallonië... Ze hebben allemaal met elkaar gemeen dat ze door onze rechtse medemens worden verzonnen en/of aangemoedigd.

Seba
17 oktober 2004, 19:11
Ach ja, er circuleren heel wat van die broodje-aapverhalen: engelenglimlach, groepsverkrachtingen, allochtone criminaliteit, transfers naar Wallonië... Ze hebben allemaal met elkaar gemeen dat ze door onze rechtse medemens worden verzonnen en/of aangemoedigd.
wie is hier eigenlijk de racist?, die engelenglimlach-verhaaltjes mogen dan al fake zijn, de transfers van Vlaanderen naar Wallonië zijn dat niet (zelfs Di Rupo, van Cauwenbergh, etc.geven dat heel open toe onder, maar zetten dat gemakkelijkheidsweg maar allemaal onder de noemer "solidariteit").
Het ben jij dus Raf die hier verhaaltjes over verzint...

Raf
17 oktober 2004, 19:42
wie is hier eigenlijk de racist?, die engelenglimlach-verhaaltjes mogen dan al fake zijn, de transfers van Vlaanderen naar Wallonië zijn dat niet (zelfs Di Rupo, van Cauwenbergh, etc.geven dat heel open toe onder, maar zetten dat gemakkelijkheidsweg maar allemaal onder de noemer "solidariteit").
Het ben jij dus Raf die hier verhaaltjes over verzint...Welnee. ;-)

maddox
17 oktober 2004, 20:18
De engelenglimlach is een variante op het niet broodje aap verhaal van de Columbiaanse stropdas.
Daar bestaat het eruit de keel over te snijden en de tong naar buiten te rukken door de snee.

Raf
17 oktober 2004, 20:21
De engelenglimlach is een variante op het niet broodje aap verhaal van de Columbiaanse stropdas.
Daar bestaat het eruit de keel over te snijden en de tong naar buiten te rukken door de snee.
:rofl:

Die had ik nog niet gehoord... Hilarisch, de fantasie van die rechtse jongens :lol:

maddox
17 oktober 2004, 20:38
Helaas niet echt een fantasie.

De Maffia heeft soortgelijke praktijken, zoals paardekoppen en bedden....

Kies maar uit. Of is het ook maar een fabeltje dat de concentratiekampen lampekappen uit mensenhuid mogelijk maakten.

En Rafje, wil je me niet verder beledigen door me rechts te noemen. In theorie is dat een democratische stroming. En ik ben niet democratisch.Ik hou zo niet van die dictatuur van de dommen.

JoeQpublic
18 oktober 2004, 14:13
Of is het ook maar een fabeltje dat de concentratiekampen lampekappen uit mensenhuid mogelijk maakten. miljaarde, dan heeft die antiekhandelaar mij wel dik in 't zak gezet...

Stratcat
18 oktober 2004, 14:33
Ach ja, er circuleren heel wat van die broodje-aapverhalen: engelenglimlach, groepsverkrachtingen, allochtone criminaliteit, transfers naar Wallonië... Ze hebben allemaal met elkaar gemeen dat ze door onze rechtse medemens worden verzonnen en/of aangemoedigd.
Alles op een hoop gooien, er het etiket 'rechts' op plakken, en hopsa... de wereld is weer opgeruimd. 't Is het spiegelbeeld van de Blokse paardenbril, maar een paardenbril is het.

Raf
18 oktober 2004, 22:12
Alles op een hoop gooien, er het etiket 'rechts' op plakken, en hopsa... de wereld is weer opgeruimd. 't Is het spiegelbeeld van de Blokse paardenbril, maar een paardenbril is het.
http://www.vandale.nl

Zoek op: ironie.

nou nou
19 oktober 2004, 01:21
De engelenglimlach is een variante op het niet broodje aap verhaal van de Columbiaanse stropdas.
Daar bestaat het eruit de keel over te snijden en de tong naar buiten te rukken door de snee.

Tof. Ik wil alvast niet weten wat een Columbiaanse staart is.

Stratcat
19 oktober 2004, 05:09
http://www.vandale.nl

Zoek op: ironie.Tja, het omgekeerde zeggen van wat Blokkers zeggen, beschouw jij blijkbaar als ironie. Ik vind het behoorlijk:sleeping:, maar als jij daar je pap mee kan koelen: amuseer je...

Stratcat
19 oktober 2004, 05:48
dubbel

Raf
19 oktober 2004, 06:22
Tja, het omgekeerde zeggen van wat Blokkers zeggen, beschouw jij blijkbaar als ironie. Ik vind het behoorlijk:sleeping:, maar als jij daar je pap mee kan koelen: amuseer je...
Het zit je blijkbaar nog steeds hoog dat ik je er ooit van beschuldigde een blokker te zijn en je reageert nog steeds op alles wat ik schrijf in het licht van die ene opmerking. Jammer, ik dacht dat je een groter man was...

Stratcat
19 oktober 2004, 06:48
Het zit je blijkbaar nog steeds hoog dat ik je er ooit van beschuldigde een blokker te zijn en je reageert nog steeds op alles wat ik schrijf in het licht van die ene opmerking. Hm, het speelt een heel klein beetje mee, maar dat ik alles wat je schrijft in het licht daarvan zie, nou, dat is serieus overdreven.
Ik heb moeite met je gewoonte om bijna automatisch wit te zeggen als een Blokker zwart zegt en zwart als hij wit zegt... laat me zeggen dat ik een andere visie heb op ironie. En op politiek, een mens zou soms vergeten dat het op dit forum daarover gaat: inhoudelijk ben ik het heel vaak oneens met jou, los van de vorm waarin je je mening giet.

Jammer, ik dacht dat je een groter man was... Ik ben een heel klein ventje...(111 cm om precies te zijn)
O ironie! ;-)