PDA

View Full Version : Turken Vallen - Alweer - Orthodoxe Christenen Lastig


Joriske
7 januari 2005, 22:45
Ze zijn weer goed bezig in Turkije.

De hieronder vermelde MHP waarvan sprake is is een neo-fascistische partij waarbij het Vlaams Belang een soort 1968-flower-power partij lijkt. (In tegenstelling tot het Vlaams Belang heeft het een gewelddadig en openlijk, schaamteloos racistisch verleden). En die dan ook nog in de vorige Turkse coalitieregering zat met meer dan 10% van de stemmen.

Het Vlaams Belang mag in België niet deelnemen aan regeringen - het heeft nochtans nooit Moslims fysiek lastiggevallen. En in Turkije vormt het feit dat de MHP regelmatig Christenen en andere minderheden lastigvalt geen enkel probleem voor regeringsdeelname. :roll:

Begrijpe wie begrijpe kan.......:x


ISTANBUL (AFP) -- Turkish nationalists chanting slogans and waving the flag of an extreme right-wing party Thursday tried to disrupt a Greek Orthodox religious ceremony here called the benediction of the waters of the Bosporus, eyewitnesses said.

As part of a tradition dating back to Byzantine times, a crucifix is thrown into the waters and young divers plunge in, competing to recover it.

Some 60 nationalists interrupted the proceedings waving flags of the National Action Party (MHP) and chanting: "This is Turkey here, like it or leave it."

Hundreds of members of Istanbul's Greek Orthodox community attended the traditional ceremony held every January 6, the date of the Orthodox Christmas, on the banks of the stretch of water known as the Golden Horn, which cuts into the western side of the Bosporus dividing the city's European and Asian sides.

Police held the intruders back, and they later made an equally unsuccessful attempt in fishing boats to invade the section of water where the ceremony took place.

Istanbul has a Greek Orthodox community several thousand strong.

The Istanbul patriarchate is a regular target of demonstrations organised by Turkish nationalist movements. A home-made epxlosive device was thrown into the Patriarchate gardens last October, but caused only minor damage.

sinan123
7 januari 2005, 22:50
Het is niet de partij die iemand lastigvalt maar een paar neo-extremisten zoals sommige mensen hier denken dat ze het VlaamsBelang voorstellen.

Die gasten zullen waarschijnlijk snel gearresteerd worden.

Joriske
7 januari 2005, 22:58
Het is niet de partij die iemand lastigvalt maar een paar neo-extremisten zoals sommige mensen hier denken dat ze het VlaamsBelang voorstellen.

Die gasten zullen waarschijnlijk snel gearresteerd worden.
.....en al even snel vrijgelaten worden. :roll:

sinan123
7 januari 2005, 23:01
.....en al even snel vrijgelaten worden.

Als ze iets hebben gedaan zoals fysieke mishandeling dan kunnen ze in Turkije een straf krijgen die kan oplopen tot 8 jaar.

Als het alleen maar gebleven is bij leuzen is het logisch dat ze snel vrijgelaten worden.

Vlaams-nationalist
7 januari 2005, 23:27
Als ze iets hebben gedaan zoals fysieke mishandeling dan kunnen ze in Turkije een straf krijgen die kan oplopen tot 8 jaar.

Als het alleen maar gebleven is bij leuzen is het logisch dat ze snel vrijgelaten worden.
Voor leuzen zijn er hier toch al een paar die iets zwaarder gekregen hebben dan vrijlating. :roll:

sinan123
7 januari 2005, 23:29
Voor leuzen zijn er hier toch al een paar die iets zwaarder gekregen hebben dan vrijlating.

Met snel bedoel ik dus niet meer dan een jaar.

Vlaams-nationalist
7 januari 2005, 23:31
Ah, en wat voor leuzen moeten daarvoor geschreeuwd zijn?

sinan123
7 januari 2005, 23:48
Ah, en wat voor leuzen moeten daarvoor geschreeuwd zijn?
Geen idee, ik ken de Turkse wet niet uit mijn hoofd.
Bel een Turkse advocaat misschien kan die persoon jou verder helpen.

JusticeLover
8 januari 2005, 03:51
Ze zijn weer goed bezig in Turkije.

De hieronder vermelde MHP waarvan sprake is is een neo-fascistische partij waarbij het Vlaams Belang een soort 1968-flower-power partij lijkt. (In tegenstelling tot het Vlaams Belang heeft het een gewelddadig en openlijk, schaamteloos racistisch verleden). En die dan ook nog in de vorige Turkse coalitieregering zat met meer dan 10% van de stemmen.

Het Vlaams Belang mag in België niet deelnemen aan regeringen - het heeft nochtans nooit Moslims fysiek lastiggevallen. En in Turkije vormt het feit dat de MHP regelmatig Christenen en andere minderheden lastigvalt geen enkel probleem voor regeringsdeelname. :roll:

Begrijpe wie begrijpe kan.......:xDe MHP zit in een soort crisis. Na het overlijden van legendarische leider Basbug Türkes hebben ze geen geschikta man kunnen vinden. Die zijn ook fors gedaald in opiniepeilingen. Als er nu bv. verkiezing wordt gehouden ze zullen gegarandeerd minder dan 5% halen. Het is triestig maar nationalisten in Turkije zijn niet onder één dak. Het moet wel dringend veranderen anders bljft er niets over in Turkije van nationalisme.

Joriske ik snap niet waarom je hier zwart-wit voorstelling doet. Ofwel weet je niet veel over Vlaams Belang ofwel schrijf je zomaar dinges. Onderstaande opmerkingen komen niet van MHP maar van VB. Belangrijke opmerkingen die VB-leden hebben gedaan:
-assimileren of terugkeren
-Blank Europa
-contract tekenen over je verblijf (als het ze niet aanstaan mogen ze je weggeschoppen dus)
-hoofddoekenkwestie, wie het niet afdoet moet volgens hen land buitengeschopt worden

Volgens mij zijn die mannen van MHP wel toleranter. Vind je niet?

Het mhp heeft maar één keer in de regering kunnen zitten. Dat was ook omdat de terroristenleider Abdullah Öcalen kort voor de verkiezingen was opgepakt door Special Forces. Relaties tussen MHP en Special Forces (team bestond uit beste mannen van de leger, scherpste sluipschutters, leden van de mafia) was heel goed. Het idee was zelfs van Basbug Alparslan Türkes. Toen werkte Turkse regering tegen terrorisme vaak samen met mafia. Misschien de enigste voordeel van de mafia voor de regering. Die Special Forces hebben hem op een spectaculaire manier van de Griekse ambassade in Nairobi ontvoerd. En mhp die al actief was bij zijn oppakking vond dat Apo een doodstraf moest krijgen. Stel je voor, most wanted bitch wordt opgepakt. Aantal keren was hij op het nippertje ontsnapt (Syrië, Moskou, Parijs). Iedereen wensde zijn dood. Niet moeilijk dat mhp 17% (als ik me niet vergis) haalde op de verkiezingen.

Trouwens die christenen werden tijdens het uitvoeren van Byzantijnse traditie op Turkse grondgebied niet echt lastiggevallen. Ik heb het op ook gezien. oproepen van slogans, d zee proberen in te duiken, opzetten van Turkse militaire muziek,... fysisch lastigvallen is8O

Trouwens hun slogan is niet krachitg. Like it or leave it. Wat als de terroristen zeggen van we haten Turken maar we verlaten het land niet. Wat ga je dan doen? Belachelijke slogan. Het moet Leave it or we .... you (moeilijkheden die men heeft bij typen van een tekst) zijn. Wel te verstaan moet zo'n slogan gebruikt worden tegen terroristen, fundemantalisten,... maar zeker niet tegen een minderheid. Dat is verkeerd.

Omdat paar leden van mhp het hebben gedaan kan je niet heel de gemeenschap ervan verwijten.

Wat als ik nu voorbeeld bom gooi naar VB gebouw ga je dan heel de Turkse gemeenschap ervan verwijten?8O Sommige onbeschaafde mensen zullen het wel willen doen maar ik neem aan dat we verstandige mensen zijn.

Joriske
8 januari 2005, 12:25
De MHP had banden met de paramilitaire (zeg maar terroristische) Grijze Wolven die opgezet zijn door Alparslan Turkes; naar mijn weten heeft het Vlaams Belang/Blok geen banden met organisaties die terreur zaai(d)en. De MHP heeft ook een openlijk racistische ideologie die het centraal-aziatische Turkse ras als superieur ziet. Enkele jaren geleden was er nog een minister van volksgezondheid van de MHP die na de aardbeving in Istanbul bloedplasma uit Armenië weigerde omdat Armeens bloed 'onrein' zou zijn. Om eerlijk te zijn: hij werd door de Turkse pers daarvoor ook bekritiseerd.

Dat de Turkse regering via de MHP ook banden heeft of had met de maffia is dan ook weer normaal?????

En je vergeet ook nog iets: er is een klein verschil tussen de allochtonen in het Westen en de Orthodoxen in Istanbul. Allochtonen wonen hier sinds 20-30 jaar. Orthodoxen waren al zo een 1000 jaar voor de Turken in Istanbul/Constantinopel aanwezig! Wat de MHP-slogans dubbel idioot maakt.

JusticeLover
8 januari 2005, 13:24
De MHP had banden met de paramilitaire (zeg maar terroristische) Grijze Wolven die opgezet zijn door Alparslan Turkes; naar mijn weten heeft het Vlaams Belang/Blok geen banden met organisaties die terreur zaai(d)en. De MHP heeft ook een openlijk racistische ideologie die het centraal-aziatische Turkse ras als superieur ziet. Enkele jaren geleden was er nog een minister van volksgezondheid van de MHP die na de aardbeving in Istanbul bloedplasma uit Armenië weigerde omdat Armeens bloed 'onrein' zou zijn. Om eerlijk te zijn: hij werd door de Turkse pers daarvoor ook bekritiseerd.

Dat de Turkse regering via de MHP ook banden heeft of had met de maffia is dan ook weer normaal?????

En je vergeet ook nog iets: er is een klein verschil tussen de allochtonen in het Westen en de Orthodoxen in Istanbul. Allochtonen wonen hier sinds 20-30 jaar. Orthodoxen waren al zo een 1000 jaar voor de Turken in Istanbul/Constantinopel aanwezig! Wat de MHP-slogans dubbel idioot maakt.Vlaams Belang heeft geen mafia maar vzw's.Naar schijnt zouden VB achter moordbedreiging zitten tegen een zakenman die moslimwerknemer wilt ontslaan. VB distantieert zich maar .. blijft raadsel. Toch kunnen ze niet zeggen dat ze het oneerlijk vinden dat een moslimwerknemer zou worden ontslagen omdat zij hoofddoek draagt want ze willen die vrouw niet alleen ontslaan maar ook land uitsturen omdat ze hoofddoek draagt.

Trouwens zien de Armeniërs Turken niet als grootste moordenaars op de wereld. Volgens mij waren de mensen in Jerewan niet zo droevig toen aardbeving tienduizenden mensenlevens eiste. Die mensen verwijten de Turken van moord op miljoenen mensen.Het was wel goede initiatief om bloed te sturen en jammer genoeg heeft mhp minister ongelukkige uitspraak gedaan. Het is zeker en vast verkeerd.

Je hebt nationalisten 'ulkucu' genoemd. Vroeger waren elke ulkucus voor mhp maar nu verandert dat. Er zijn talloze ulkucus die op dyp & bbp stemmen, zelf voor akp. Mhp wordt ook door zijn eigen stemmers bekritiseerd . Wees gerust, je bent niet de eerste en de minste.
Bijna alle slogans van mhp moet je niet serieus nemen. Die krijgen geen grote steun meer als vroeger. Hun tijd is voorbij kan ik zeggen. Turkije van jaren 80' en 90' was compleet anders.
Het is niet normaal dat mafia (crimelen) met de regering samenwerken. Maar
in Turkije is alles mogelijk en normaal8) Zeggen mensen in Turkije zelf.

Wat maakt het uit of hun voorouders daar hebben geleefd. Er leefden in balkan honderdduizenden Turken. Is het volgens jou mogelijk om in Belgrado Turkse traditie uit te voeren?
Laat staan Belgrado zelfs in Athene (eu) kan je dat niet. Of ze zullen je veiligheid niet kunnen garanderen.

Tuurlijk verafschuw ik wat ze deden. Maar of ze ertegen protesteren of niet, veel maakt het niet uit.

Er zijn overal extremisten.

Turkse Nederlander
8 januari 2005, 13:26
Lieve Joriske, extreemrechtse partijen zijn er helaas overal. Het Vlaams belang krijgt meer dan 20% van de stemmen terwijl de MHP de barriere van 10% niet gehaald heeft. Ze zitten niet eens in het parlement.

Joriske
8 januari 2005, 15:18
Trouwens zien de Armeniërs Turken niet als grootste moordenaars op de wereld. Volgens mij waren de mensen in Jerewan niet zo droevig toen aardbeving tienduizenden mensenlevens eiste.

Onzin. De Armeense regering stuurde ondanks alles hulpgoederen - die door de MHP minister aanvankelijk werden geweigerd(!). Armenië verloor in 1988 zelf meer dan 25,000 mensen in een aardbeving die de 2e grootste stad (Gyumri) bijna volledig verwoestte; men weet daar dus meer dan goed wat zoiets betekent.