PDA

View Full Version : Turkse jeugd wil overlast Marokkanen aanpakken


Turkse Nederlander
10 januari 2005, 17:48
http://www.lokum.nl/cgi-bin/nieuws/viewnews.cgi?category=1&id=1105275910

Ik vind dat de Turken niet moeten ingrijpen. Dit moeten ze overlaten aan justitie. Dit laat overigens wel zien dat Turken en Marokkanen niet over een kam geschoren moeten worden. Er is een groot verschil tussen de Turkse en Marokkaanse cultuur. Cultuur is meer dan godsdienst.

sinan123
10 januari 2005, 17:52
Ik vind ook niet dat alle Marokkanen over een kam geschoren moeten worden, ik heb marokkaanse vrienden en het zijn niet echt overlast bezorgers. Tuurlijk is er ook een grote
groep die dat wel doet, maar er zijn ook veel normale marrokkanen.

illwill
10 januari 2005, 17:53
http://www.lokum.nl/cgi-bin/nieuws/viewnews.cgi?category=1&id=1105275910

Ik vind dat de Turken niet moeten ingrijpen. Dit moeten ze overlaten aan justitie. Dit laat overigens wel zien dat Turken en Marokkanen niet over een kam geschoren moeten worden. Er is een groot verschil tussen de Turkse en Marokkaanse cultuur. Cultuur is meer dan godsdienst.
Wie scheerd hen over dezelfde kam? Wat mensen doen is criminelen over dezelfde kam scheren.

Turkse Nederlander
10 januari 2005, 17:58
Wie scheerd hen over dezelfde kam? Wat mensen doen is criminelen over dezelfde kam scheren.Tegenwoordig wordt er inderdaad minder over een kam geschoren. Vroeger werden Turken en Marokkanen echter als een en hetzelfde volk gezien. Alles wat zwart was, was een Turk. De media was echter zeer politiek correct en informeerde het volk niet goed. De afbrokkeling van de politiek correcte berichtgeving heeft toch nog een voordeel gehad.

Turkse Nederlander
10 januari 2005, 17:59
Ik vind ook niet dat alle Marokkanen over een kam geschoren moeten worden, ik heb marokkaanse vrienden en het zijn niet echt overlast bezorgers. Tuurlijk is er ook een grote
groep die dat wel doet, maar er zijn ook veel normale marrokkanen.Ik heb ook een paar Marokkaanse vrienden. Deze mensen zouden geen vlieg kwaad doen.

De rechtvaardige rechter
10 januari 2005, 17:59
Ik heb ook turkse vrienden en dat heel vriendelijke mensen die niemand kwaad doen.

Turkse Nederlander
10 januari 2005, 18:00
Wat vinden jullie? Moeten de Turken ingrijpen wanneer de situatie niet verbetert?

Wreker
10 januari 2005, 18:03
Het zal er nog niet op beteren. Dit komt van de allochtonensite http://www.foquz.nl/allochtonen/marokkanenG1.html


In Nederland wonen 284.000 Marokkanen. Het merendeel van hen is Berber.

Er zijn iets meer Marokkaanse mannen (53%) dan vrouwen (47%). Ook zijn er meer personen van de eerste generatie (56%) dan van de tweede generatie (44%).

Marokkanen zijn een sterk groeiende groep. In tien jaar tijd zal hun aantal met 40% toenemen.

VlaamseBelg
10 januari 2005, 18:05
Het gaat om zo'n 20 jongeren. Daar moet de politie toch gericht tegen kunnen optreden? Eens enkele huisarrest-straffen uitdelen, en als ze dan nog buiten komen na een bepaald uur riskeren ze werkstraffen of celstraffen. Vooral dat werken zal afschrikken. :-)

VlaamseBelg
10 januari 2005, 18:07
In tien jaar tijd zal hun aantal met 40% toenemen.
Als ze amerika zo blijven volgen, zullen de nederlanders zelf ook 40% in omvang toenemen, dan blijft het nog hetzelfde. :-)

JusticeLover
10 januari 2005, 18:13
In een Eindhovense wijk zijn Turkse jongeren de overlast van Marokkaanse
leeftijdgenoten zo zat dat ze hebben gedreigd zelf wel de boel schoon te
zullen vegen als de politie niet ingrijpt. Het gaat om jongeren van Turkse
komaf uit Woensel-Zuid, en Marokkaanse jongeren die in Vaartbroek, Gestel en
Stratum wonen en variëren in de leeftijd tussen de 15 en 20 jaar.

De overlast voor buurtbewoners en winkeliers is groot en bestaat onder meer
uit scheurende bromscooters over het trottoir, het achterlaten van rotzooi
op straat, het rondhangen in de bel- en internetwinkel én het dealen vanuit
een telefooncel op de hoek met de Hoeimakerstraat. Daar worden
drugstransacties uitgevoerd en via een telefonische bestelling ook
afgeleverd. De 'overlast' voor de jongeren van Turkse komaf bestaat er uit
dat de politie de laatste tijd al veel strenger controleert, en zij daardoor
ook allerlei boetes oplopen voor bijvoorbeeld verkeersovertredingen.

De Turkse jeugd heeft de politie inmiddels laten weten dat ze de Marokkaanse
jongeren liever kwijt dan rijk is: ''die komen niet uit onze wijk, zij zijn
degenen die de boel verzieken, niet wij. En als jullie niet optreden, dan
lossen wij het probleem zelf wel op.'' De politie heeft daarom een speciaal
projectteam in het leven geroepen in strijd tegen de groep jeugdige
overlastgevers, die zou bestaan uit zo'n 20 jongeren die vooral rondom de
Van Thienenlaan actief zijn.
bron: Eindhovens Dagblad - zaterdag 8 juni
Tuurlijk moeten Turken zich niet bemoeien met overlast die de Marokkanen bezorgen maar wat ze duidelijk willen stellen is dat ook de Turken slachtoffer zijn van arrogantie die sommige Marokkanen bezorgen. Ik zeg bewust sommige, want het zal wel lomp zijn moest ik alle Marokkane schuldig stellen.

Het is wel tof dat die durven zeggen tegen politie van: als jullie nog jullie 'eigen' veiligheid niet kunnen bezorgen zullen wij het maar doen.

Er zijn zeker en vast ook Marokkanen die normaal zijn. Marokkanen op mijn school en sportvereniging zijn toffe mensen.
Maar de Marokkanen die ik tegen kom wanneer ik het openbare vervoer neem, zijn meestal van andere kaliber.

willem1940NLD
10 januari 2005, 18:18
Er dreigt hooguit een bende(n)oorlog daar, afrekeningen binnen het milieu etc..

Ik denk dat het fout zou zijn zoiets oogluikend toe te staan want er bestaat geen garantie dat niet sommigen dat overleven. Bovendien ware zulke eventuele "voordeelregel" ons toch te veel cultuurvreemd.

Beter lijkt mij de raddraaiers van beide partijen in te rekenen en gevallen van meervoudige paspoortelijkheid uit te zetten naar alternatief thuisland. De wetten bieden daartoe ruimte, slechts de handhaving is politiek-correct gefrustreerd in de afgelopen decennia.

Ik ben er nog niet achter of de koran wellicht raad kan brengen tegen "vechten in het huis van de gastheer"; misschien kom ik zo'n voorval daar nog in tegen.

Turkse Nederlander
10 januari 2005, 18:43
Er dreigt hooguit een bende(n)oorlog daar, afrekeningen binnen het milieu etc..

Ik denk dat het fout zou zijn zoiets oogluikend toe te staan want er bestaat geen garantie dat niet sommigen dat overleven. Bovendien ware zulke eventuele "voordeelregel" ons toch te veel cultuurvreemd.

Beter lijkt mij de raddraaiers van beide partijen in te rekenen en gevallen van meervoudige paspoortelijkheid uit te zetten naar alternatief thuisland. De wetten bieden daartoe ruimte, slechts de handhaving is politiek-correct gefrustreerd in de afgelopen decennia.

Ik ben er nog niet achter of de koran wellicht raad kan brengen tegen "vechten in het huis van de gastheer"; misschien kom ik zo'n voorval daar nog in tegen.Stel als een groep Nederlanders veel last ondervinden van Marokkanen en de politie dreigen met ingrijpen. Zouden ze dan ook het land uitgezet moeten worden?

Chipie
10 januari 2005, 18:46
Ik vind ook niet dat alle Marokkanen over een kam geschoren moeten worden, ik heb marokkaanse vrienden en het zijn niet echt overlast bezorgers. Tuurlijk is er ook een grote
groep die dat wel doet, maar er zijn ook veel normale marrokkanen.
Kunt U er een paar opnoemen? :-)

willem1940NLD
10 januari 2005, 18:47
Stel als een groep Nederlanders veel last ondervinden van Marokkanen en de politie dreigen met ingrijpen. Zouden ze dan ook het land uitgezet moeten worden?

Turk4: dat IS toch het geval? Ik zette er dan ook nadrukkelijk bij "meervoudige paspoortelijkheid" en "alternatief thuisland".

Beter lezen graag.

lustige lezer
10 januari 2005, 18:51
Wat vinden jullie? Moeten de Turken ingrijpen wanneer de situatie niet verbetert?
Ik zou er mee oppassen. het VB heeft ook aangekaart dat er problemen zijn en nu worden ze als rasistisch bestempeld. Het is niet 'correct' om te zeggen dat er problemen zijn met een deel van de allochtonen.

sinan123
10 januari 2005, 18:52
Kunt U er een paar opnoemen? Ja, mijn vriend een zekere Bilal (doet net als mij 3e klas gymnasium). Ook was hij vorig jaar (eind 2e klas) de persoon met de hoogste cijfers van de 2e klassen. 4 tienen op je eindrapport is zeker geen slecht resultaat lijkt mij.
En hij is gewoon beschaafd, gaat niet ruzie zoeken enz.
En nog veel meer, alleen zou het een beetje saai zijn mijn hele vriendenkring hier te posten.

Raven
10 januari 2005, 19:27
Wat vinden jullie? Moeten de Turken ingrijpen wanneer de situatie niet verbetert?
Eens de noord-afrikaanse gemeenschap klaar is met de turkse, gaat de laatste niet meer graag naar huis, noch verlaten ze dat huis nog graag. De turkse dochters is een ander paar mouwen natuurlijk :D

big bad wolf
10 januari 2005, 20:14
Turkse jeugd wil overlast Marokkanen aanpakken
oftewel de multiculversie van de pot die de ketel vewijt dat ie zwart ziet



personen die niet over de Belgische nationaliteit beschikken (Turk/Marokkaan/whatever) en zich niet aan onze regels willen houden, horen te worden teruggestuurd naar eigen land. wie niet teruggestuurd kan worden hoort hier opgesloten te worden voor criminele feiten. burgermities en soortgelijke initiatieven kunnen nooit voor hetzelfde resultaat zorgen als politieaanpak

Gorefest
10 januari 2005, 21:15
http://www.lokum.nl/cgi-bin/nieuws/viewnews.cgi?category=1&id=1105275910

Ik vind dat de Turken niet moeten ingrijpen. Dit moeten ze overlaten aan justitie. Dit laat overigens wel zien dat Turken en Marokkanen niet over een kam geschoren moeten worden. Er is een groot verschil tussen de Turkse en Marokkaanse cultuur. Cultuur is meer dan godsdienst. Dat ben ik met je eens, daarom vind ik het ook zo raar dat de media tegenwoordig Turkse gebedshuizen in beeld brengt om te laten zien dat er alles rustig verloopt in de moskee en dat er geen gevaarlijke preken gehouden worden, terwijl het net de Marokkaanse moskeeën zijn die in opsraak komen maar die laat men liever niet zien.
Allez begrijp je wat ik wil zeggen? ;-)

Dimitri
10 januari 2005, 22:04
Het is in ieder geval goed dat de Turkse jongeren van zich laten horen en zich ervan distantiëren. Nog mooier zou het zijn als de Marokkanen zelf de jongeren uit de eigen gemeenschap zouden aanspreken en met zo'n verklaring zouden komen. Alleen zo kun je voorkomen dat de hele gemeenschap over een kam wordt geschoren.

illwill
10 januari 2005, 22:56
Tegenwoordig wordt er inderdaad minder over een kam geschoren. Vroeger werden Turken en Marokkanen echter als een en hetzelfde volk gezien. Alles wat zwart was, was een Turk. De media was echter zeer politiek correct en informeerde het volk niet goed. De afbrokkeling van de politiek correcte berichtgeving heeft toch nog een voordeel gehad.
Het gaat hem bij de Belgen ook helemaal niet om welk soort mensen criminele feiten plegen. Het gaat er bij Belgen om dat de overgrote meerderheid van de criminele feiten gepleegd worden door allochtonen. Who cares wie dat het zijn. 1 feit is wel dat men vorig jaar in Nederland cijfers heeft vrijgegeven over Rotterdam, dat 80% van ALLE criminele feiten gepleegd werden door marokanen. Tel hier nog bij alle andere nationaliteiten en je kunt heel mooi afleiden waarom men niet erg graag nog buitenlanders ziet komen é. Gaat het hier wederom om welke nationaliteit het gaat bij de burger? Neen, het gaat erom dat het niet door autochtonen gedaan word en men wil alleen dat deze criminelen het land word uitgezet, meer is het niet. Rascisme? Helemaal niet. Al waren het allemaal ijsberen, er moet iets tegen gedaan worden.

hardrechts
11 januari 2005, 10:13
Oplossing simpel : Enkel ticketje richting zandbakland!

willem1940NLD
13 januari 2005, 00:15
Het zou kunnen dat in Nederland Hr Wilders ruimte gaat krijgen; zijn ideeën over para-Nederlandse criminelen lijken rechtlijnig.

Op het forum van Leefbaar Rotterdam trof ik een interessante draad.

http://www.leefbaarrotterdam.nl/vb/showthread.php?s=&postid=92301#post92301

Herr Flick
13 januari 2005, 12:59
Tuurlijk moeten Turken zich niet bemoeien met overlast die de Marokkanen bezorgen maar wat ze duidelijk willen stellen is dat ook de Turken slachtoffer zijn van arrogantie die sommige Marokkanen bezorgen. Ik zeg bewust sommige, want het zal wel lomp zijn moest ik alle Marokkane schuldig stellen.

Het is wel tof dat die durven zeggen tegen politie van: als jullie nog jullie 'eigen' veiligheid niet kunnen bezorgen zullen wij het maar doen.

Er zijn zeker en vast ook Marokkanen die normaal zijn. Marokkanen op mijn school en sportvereniging zijn toffe mensen.
Maar de Marokkanen die ik tegen kom wanneer ik het openbare vervoer neem, zijn meestal van andere kaliber.


Als ge ze alleen hebt zijn die altijd braaf, (toch tegen mij, ... ) als ze in groep zijn worden ze altijd een onstabiel zootje, ...

Daarom spreekt men ook meestal van groepjes jongeren, ...

Bobke
14 januari 2005, 00:15
http://www.lokum.nl/cgi-bin/nieuws/viewnews.cgi?category=1&id=1105275910

Ik vind dat de Turken niet moeten ingrijpen. Dit moeten ze overlaten aan justitie. Dit laat overigens wel zien dat Turken en Marokkanen niet over een kam geschoren moeten worden. Er is een groot verschil tussen de Turkse en Marokkaanse cultuur. Cultuur is meer dan godsdienst.Zelf ingrijpen is geen goed idee, ze riskeren over dezelfde kam geschoren te worden als de onruststokers.