PDA

View Full Version : Ook in China zijn de moslims een probleem.


Antoon
21 januari 2005, 11:50
We weten ondertussen dat de moslims overal ter wereld voor overlast en geweld zorgen, bijvoorbeeld met hun terroristen die overal lustig moorden.
(V.S., Spanje, Israel, Australië, Rusland, Fillipijnen, etc....)

Dit wordt weer eens triestig bevestigd door alweer islamistisch terrorisme, deze keer in China:

21/01 'Terroristenbom oorzaak explosie in Chinese bus'

Een explosie in een bus die donderdag in Xinjiang in het noordwesten van
China het leven kostte aan elf mensen werd waarschijnlijk veroorzaakt door een bom.

In het aan Afghanistan en Pakistan grenzende Xinjiang zijn moslim-rebellen actief, die verantwoordelijk worden gehouden voor drie in 1997 gepleegde bomaanslagen op bussen. (belga)

Raven
21 januari 2005, 13:32
Desondanks is het jaren geleden dat de extreme fanatici die half Baghdad opblazen, van zich lieten horen in China....

Waarschijnlijk komt dat doordat, moest men in China je zelfs maar eens horen praten over Islamitische afscheuring, men slaat op je hoofd tot je dwaas begint te lachen en een rode boekje zou koopt. En bij het volgende incident wordt je geserveerd in het plaatselijke leger-cafetaria.

Wie heeft er al eens gehoord van de onderdrukte turkomanen gemeenschap in noord-oost china? "Turkomanen onze slaven, hun vrouwen onze hoeren" is de leuze in die streek, en als ze er iets durven op te zeggen, dan slaan we op hun kop! De plaatselijke turken op dit forum zullen dat wel weten.....

Shizie
21 januari 2005, 14:01
In China treedt men erg hard op :

NIET voor gevoelige kijkers! :

http://img.photobucket.com/albums/v310/dewalty/1.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v310/dewalty/2.jpg

Per jaar worden er duizenden mensen geexecuteerd zo.. Crimineel gedrag wordt daar niet op prijs gesteld.

Raven
21 januari 2005, 14:30
In China treedt men erg hard op :

NIET voor gevoelige kijkers! :

http://img.photobucket.com/albums/v310/dewalty/1.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v310/dewalty/2.jpg

Per jaar worden er duizenden mensen geexecuteerd zo.. Crimineel gedrag wordt daar niet op prijs gesteld.
Ah.... De geur van Marxisme en arbeiders aan de macht

sinan123
21 januari 2005, 15:01
Ik heb er een boek over gelezen. Mensen worden in Xinjang (ook wel bekend als Oost-Turkestan) zwaar mishandeld.

Walgelijke foto's....

Antoon ga je eerst informeren voordat je topics opent, ik vind dat je een zwart-wit beeld creeërt.

Raven
21 januari 2005, 18:24
Ik heb er een boek over gelezen. Mensen worden in Xinjang (ook wel bekend als Oost-Turkestan) zwaar mishandeld.

Walgelijke foto's....

Antoon ga je eerst informeren voordat je topics opent, ik vind dat je een zwart-wit beeld creeërt.
Idd, die mensen hebben reden om te proberen in verzet te komen.

Maar alleen gaat het hen toch niet lukken vrees ik... al weet ik ook dat -op Turkijke- na, het lot van deze mensen iedereen koud laat.

Amerika en het Westen geven er niet om, want de boze partij is het atheistische China, en die zijn VEEEEEELS te machtig om die hierover aan te spreken.

Het Midden-Oosten en de moslims in het algemeen geven er ook geen zier om, want het gaat (maar) om Turken.... (en zoals Sinan wel weet, die staan op gelijke voet met zuid-afrikaanse Moslims :wink: ... ze mogen zelfs de arabische moskees niet binnen, ook niet hier :lol: )

Maar pas op, ik sta helemaal aan de kant van de Turkomanen in deze kwestie.... China is in mijn ogen het grootste gevaar van Islam, en zeker op lange termijn..... Er zijn immers 1 miljard atheïsten in china, kweken gelijk duivels en zijn relatief goed ontwikkelt zonder nood aan religie, aan Allah.

garfield
21 januari 2005, 18:28
De situatie in West china is idd.niet denderend , deze moslim mogen hun geloof niet uiten of eindigen in heropvoedingkampen , maar dat praat terreuraanslagen zeker niet goed

JusticeLover
21 januari 2005, 20:05
Idd, die mensen hebben reden om te proberen in verzet te komen.

Maar alleen gaat het hen toch niet lukken vrees ik... al weet ik ook dat -op Turkijke- na, het lot van deze mensen iedereen koud laat.

Amerika en het Westen geven er niet om, want de boze partij is het atheistische China, en die zijn VEEEEEELS te machtig om die hierover aan te spreken.

Het Midden-Oosten en de moslims in het algemeen geven er ook geen zier om, want het gaat (maar) om Turken.... (en zoals Sinan wel weet, die staan op gelijke voet met zuid-afrikaanse Moslims :wink: ... ze mogen zelfs de arabische moskees niet binnen, ook niet hier :lol: )

Maar pas op, ik sta helemaal aan de kant van de Turkomanen in deze kwestie.... China is in mijn ogen het grootste gevaar van Islam, en zeker op lange termijn..... Er zijn immers 1 miljard atheïsten in china, kweken gelijk duivels en zijn relatief goed ontwikkelt zonder nood aan religie, aan Allah.
Ooit zullen Westerse landen China proberen te stoppen. Men durft momenteel niets te doen tegen China.Ze denken (nu) nog aan hun eigen geld.

Men kan ook niets eisen van China. Als Europa en Amerika een China willen die stopt met zijn expansie, moeten ze zich moeien met binnenalndse problemen van dat land.

Een eventuele oorlog van vs/eu tegen China zal eindigen met catastrophe. Het is onmogelijk om China nog te doen stoppen.

We zullen steeds meer over dit onderwerp horen in de media niet omdat men medelijde begint te krijgen met hen maar gewoon om eigen belangen te verdedigen.

zie ook

http://forum.politics.be/showthread.php?t=18769

Bakkebaard
21 januari 2005, 20:52
Gelukkig zijn er geen problemen met katholieken....

Meia noite
22 januari 2005, 22:07
Ah.... De geur van Marxisme en arbeiders aan de macht
Wie China marxistisch noemt en een regime van 'alle arbeiders aan de macht' is dom en kent niks van marxisme!

Chipie
22 januari 2005, 23:05
Wie China marxistisch noemt en een regime van 'alle arbeiders aan de macht' is dom en kent niks van marxisme!
Kan zijn... Maar noemt dan eens één land dat marxistisch is/was en een regime heeft/had van 'alle arbeiders aan de macht'... USSR, Noord-Korea, Cuba? Of was het regime onder Pol Pot zo'n regime? :-)

http://www.smilies4you.de/content/smileypics/a3.gif

Pol, kom van die pot!...

Bobke
23 januari 2005, 00:48
Gelukkig zijn er geen problemen met katholieken.... O jawel, vorige zondag parkeerde een kerkbezoeker nog voor mijn oprit.

Meia noite
23 januari 2005, 01:01
Kan zijn... Maar noemt dan eens één land dat marxistisch is/was en een regime heeft/had van 'alle arbeiders aan de macht'... USSR, Noord-Korea, Cuba? Of was het regime onder Pol Pot zo'n regime? :-)USSR, Noord-Korea, Pol Pot,.. zijn allemaal staatskapitalistische landen, daar is/was hoegenaamd niks marxistisch aan. Ze misbruikten de term om steun te verwerven bij de lagere klassen. Zo ongeveer een toepassing van de theorie van Gramsci mocht je die kennen (het VB probeert die theorie nu ook toe te passen).
Enkel Cuba komt enigzins in aanmerking om marxistisch genoemd te worden, daar dit land effectief grootschalige projecten opzette ter voordele van de bevolking (onderwijs, gezondheidszorg). Nadeel van Cuba is dan weer dat ze nooit uit de authoritaire fase zijn geraakt, en dus ook twijfels oproept. Hoewel ik persoonlijk meen dat Fidel geen slechte bedoelingen heeft, hij brengt ze enkel slecht tot uiting..

Wat wou u eigenlijk bewijzen met uw vraag "kan wel, maar noem eens een marxistisch land"?

Raven
23 januari 2005, 02:01
USSR, Noord-Korea, Pol Pot,.. zijn allemaal staatskapitalistische landen, daar is/was hoegenaamd niks marxistisch aan. Ze misbruikten de term om steun te verwerven bij de lagere klassen. Zo ongeveer een toepassing van de theorie van Gramsci mocht je die kennen (het VB probeert die theorie nu ook toe te passen).
Enkel Cuba komt enigzins in aanmerking om marxistisch genoemd te worden, daar dit land effectief grootschalige projecten opzette ter voordele van de bevolking (onderwijs, gezondheidszorg). Nadeel van Cuba is dan weer dat ze nooit uit de authoritaire fase zijn geraakt, en dus ook twijfels oproept. Hoewel ik persoonlijk meen dat Fidel geen slechte bedoelingen heeft, hij brengt ze enkel slecht tot uiting..

Wat wou u eigenlijk bewijzen met uw vraag "kan wel, maar noem eens een marxistisch land"?
Duitsland was ook geen fascistisch land... :lol: .. Echt Fascisme is, zoals marxisme, VOOR de mensen, gratis onderwijs, gratis eten/drinken/huisvesting, en een multicultureel ideaal waar iedereen iedereen terug kent, vol met vrede, zonder enige haat of discriminatie.

Meia noite
23 januari 2005, 02:06
Duitsland was ook geen fascistisch land... :lol: .. Echt Fascisme is, zoals marxisme, VOOR de mensen, gratis onderwijs, gratis eten/drinken/huisvesting, en een multicultureel ideaal waar iedereen iedereen terug kent, vol met vrede, zonder enige haat of discriminatie.
Heb ik dan iets gezegd over Duitsland ofzo? Trouwens, ik wil er even op wijzen dat fascisme steunt op solidarisme, wat geen gelijkheid van alle burgers impliceert.

Wat wou u eigenlijk bewijzen met uw niet ter zake doende opmerking?

Chipie
23 januari 2005, 10:34
USSR, Noord-Korea, Pol Pot,.. zijn allemaal staatskapitalistische landen, daar is/was hoegenaamd niks marxistisch aan. Ze misbruikten de term om steun te verwerven bij de lagere klassen. Zo ongeveer een toepassing van de theorie van Gramsci mocht je die kennen (het VB probeert die theorie nu ook toe te passen).
Enkel Cuba komt enigzins in aanmerking om marxistisch genoemd te worden, daar dit land effectief grootschalige projecten opzette ter voordele van de bevolking (onderwijs, gezondheidszorg). Nadeel van Cuba is dan weer dat ze nooit uit de authoritaire fase zijn geraakt, en dus ook twijfels oproept. Hoewel ik persoonlijk meen dat Fidel geen slechte bedoelingen heeft, hij brengt ze enkel slecht tot uiting..

Wat wou u eigenlijk bewijzen met uw vraag "kan wel, maar noem eens een marxistisch land"? Ik wou niets bewijzen... Ik wou enkel weten of volgens U zo'n land bestaat of bestaan heeft. Gezien er toch al een tijdje verstreken is tussen het 'ontstaan' van het marxisme en nu, zou men dat toch mogen veronderstellen. Pogingen zijn er alleszins toch voldoende geweest. Waarom zijn die dan allemaal mislukt? Ik als simpele spitsmuis zou denken dat, gezien die vorm volgens 'enkelen' van en voor het volk is, dat er toch ergens zoiets zou moeten bestaan...

Onze Fidel, die volgens U geen slechte bedoelingen heeft (had Stalin, Hitler, Pol Pot die?) heeft wel geluk dat in Cuba de zon overvloedig aanwezig is, zodat er niet veel verwarmings- en kledingskosten te betalen zijn.
Zet diezelfde persoon met hetzelfde systeem en dezelfde inwoners bevoorbeeld in Ijslang... Hoe leuk zou volgens U dan dit systeem, dat volgens U het dichtst het marxisme benadert, zijn voor zijn bewoners (de volksleiders hebben het meestal redelijk goed, ja)?

Meia noite
23 januari 2005, 10:51
Ik wou niets bewijzen... Ik wou enkel weten of volgens U zo'n land bestaat of bestaan heeft. Gezien er toch al een tijdje verstreken is tussen het 'ontstaan' van het marxisme en nu, zou men dat toch mogen veronderstellen. Pogingen zijn er alleszins toch voldoende geweest. Waarom zijn die dan allemaal mislukt? Ik als simpele spitsmuis zou denken dat, gezien die vorm volgens 'enkelen' van en voor het volk is, dat er toch ergens zoiets zou moeten bestaan...

Onze Fidel, die volgens U geen slechte bedoelingen heeft (had Stalin, Hitler, Pol Pot die?) heeft wel geluk dat in Cuba de zon overvloedig aanwezig is, zodat er niet veel verwarmings- en kledingskosten te betalen zijn.
Zet diezelfde persoon met hetzelfde systeem en dezelfde inwoners bevoorbeeld in Ijslang... Hoe leuk zou volgens U dan dit systeem, dat volgens U het dichtst het marxisme benadert, zijn voor zijn bewoners (de volksleiders hebben het meestal redelijk goed, ja)?
1)Neen, marxisme zoals bedoeld en beschreven door Marx heeft nooit bestaan, en zal het ook nooit doen. Het ligt gewoon niet in de menselijke aard, zelfs Marx zelf zou het niet gelukt zijn. (wat volgens mij niet betekent dat je het hele denken moet opgeven, maar das iets anders)

2)Dat in Cuba de zon veel schijnt als argument gebruiken is zowat het belachelijkste argument dat ik ooit gehoord heb over Cuba. Elk land heeft zijn geografische voordelen en benut deze (ik kan u Fernand Braudel aanbevelen als literatuur hierrond). IJsland om bij uw vb te blijven heeft voordelen van grondstoffen, demografie,...
En, ik verdedig hier ook Fidel niet he! Ik zeg enkel dat hij dichter het ideaal benaderde dan mensen als Stalin, Mao, Pol Pot die marxisme als term gebruikten om steun te verkrijgen, maar praktisch geen enkel praktische invulling gaven aan de term.

Chipie
23 januari 2005, 11:50
1)Neen, marxisme zoals bedoeld en beschreven door Marx heeft nooit bestaan, en zal het ook nooit doen. Het ligt gewoon niet in de menselijke aard, zelfs Marx zelf zou het niet gelukt zijn. (wat volgens mij niet betekent dat je het hele denken moet opgeven, maar das iets anders)

2)Dat in Cuba de zon veel schijnt als argument gebruiken is zowat het belachelijkste argument dat ik ooit gehoord heb over Cuba. Elk land heeft zijn geografische voordelen en benut deze (ik kan u Fernand Braudel aanbevelen als literatuur hierrond). IJsland om bij uw vb te blijven heeft voordelen van grondstoffen, demografie,...
En, ik verdedig hier ook Fidel niet he! Ik zeg enkel dat hij dichter het ideaal benaderde dan mensen als Stalin, Mao, Pol Pot die marxisme als term gebruikten om steun te verkrijgen, maar praktisch geen enkel praktische invulling gaven aan de term.
Als dat het belachelijkste argument is dat U ookt gehoord heeft over Cuba, dan heeft U nog niet veel gehoord :-).

Ik zou eens iets langer nadenken over dit 'argument', want zo belachelijk is dit niet...

Antoon
24 januari 2005, 23:01
....
Enkel Cuba komt enigzins in aanmerking om marxistisch genoemd te worden, ....
In dat geval ben ik vrij zeker van wat ik altijd al heb gedacht. Het marxisme deugt niet, goed voor de prullebak.

Gorefest
24 januari 2005, 23:18
Dit wordt weer eens triestig bevestigd door alweer islamistisch terrorisme, deze keer in China:
[b] Niet nieuw in China, zie deze post (http://forum.politics.be/showthread.php?t=23365)

Meia noite
24 januari 2005, 23:30
In dat geval ben ik vrij zeker van wat ik altijd al heb gedacht. Het marxisme deugt niet, goed voor de prullebak.
Ach, ik zeg niet dat Cuba een modelstaat is, maar u kan niet ontkennen dat Cuba het vrij goed doet ivm zijn buurlanden, zeker als daarbij in acht genomen wordt dat de VS nog steeds hun illegale (want door de VN veroordeeld) embargo in stand houden.
Even opsommen wat Cuba (terecht) ten laste wordt gelegd en vergelijken met uw VS:

schending van mensenrechten <-> Guantanamo, Abu Graib, steun aan contra-milities in z-amerika

geen vrije meningsuiting <-> denkt u dat u in de VS zomaar kan opkomen
als communist zijnde?

grote armoede, persoonlijke verrijking dr Fidel <-> VS kent massaal armoede
zonder dat er een social vangnet is zoals in Cuba,
40milj voor inauguratie
geen democratische verkiezingen <-> eerste kies'overwinning' van Bush
...

Als u nog bezwaren heeft tegen Cuba mag u dat laten weten, ik zal met plezier aantonen dat de VS ze ook heeft.
Ziet u, Cuba is verre van perfect, maar eigenaardig genoeg wordt hen dat precies verweten door regimes die dezelfde mankementen hebben.

Fonske
25 januari 2005, 01:31
In dat geval ben ik vrij zeker van wat ik altijd al heb gedacht. Het marxisme deugt niet, goed voor de prullebak.

Daar ben je fout. Marx vind men vandaag nog vaak terug in sociale en politicologische theorie. Ze levert nog steeds zeer nuttige inzichten. Bijvoorbeeld Marx zijn onderbouw-bovenbouw stelling is zeker niet gedateerd en in gevallen nog steeds toepasbaar (zeker global gezien).

Trouwens Marxisme is in feite niet gelijk aan communisme zoals we het kennen. Hij heeft nooit en specifiek een plan gehad over hoe een communistische staat moet werken of hoe die eruit moest zien. Overgrote deel van marx zijn werk was trouwens economisch, niet politiek.

kosmopoliet
3 februari 2005, 16:13
Back on topic:


Het is niet alleen omdat de Oejgoeren, de moslims wonende in Xinjiang, een minderheid zijn en zich onafhankelijk willen maken van Peking, dat het Chinese leger daar zo hard optreedt. In Xinjiang vindt men grondstoffen die China hard nodig heeft: olie en goud. Bovendien is de provincie zeer groot en worden er massaal Han-Chinezen naar gestuurd om er de gronden in te nemen van de moslimgemeenschap. En het gebied is een sleutelgebied dankzij zijn strategische ligging. Vroeger maakte het deel uit van de Zijderoute, nu vormt het een brug met Centraal-Azië over het ganse Euraziatische continent.

meer info: http://www.cornellcaspian.com/pub2/xinjiang_final.pdf

dit is zowat een standaardwerk over de materie

Emitzer
6 februari 2005, 09:05
We weten ondertussen dat de moslims overal ter wereld voor overlast en geweld zorgen, bijvoorbeeld met hun terroristen die overal lustig moorden.
(V.S., Spanje, Israel, Australië, Rusland, Fillipijnen, etc....)

Dit wordt weer eens triestig bevestigd door alweer islamistisch terrorisme, deze keer in China:

[b]

Geschiedenis herhaalt zich en dit keer zijn de rollen omgedraaid.

nadine
6 februari 2005, 09:27
Geschiedenis herhaalt zich en dit keer zijn de rollen omgedraaid.Is het daarom beter?

Emitzer
6 februari 2005, 09:41
Is het daarom beter?

Constatatie. Voor mij verandert er niets ;-)

kosmopoliet
6 februari 2005, 12:56
jullie zouden je eerst moeten verdiepen in het onderwerp. Er is geen sprake van islamitisch terrorisme zoals elders in de wereld. Het is China die zich zondigt aan bijna imperialisme. Terwijl haast overal ter wereld de moslims (amerikaans)imperialisme enkel aan zichzelf te danken hebben, is dit in China helemaal anders. De moslims hebben er bij wijze van spreken nooit iemand een haar gekrenkt tot Peking de provincie begon te onderdrukken, achter te stellen en in te palmen door middel van migratiepolitiek.

nadine
6 februari 2005, 13:13
Constatatie. Voor mij verandert er niets ;-)Als men de geschiedenis bekijkt zijn ze al een paar keer omgedraaid. Eerst de verovering van Europa door de Islam die gelukkig mislukt is; dan de kruistochten, daarna de ottomanen tot in Wenen en in de Balkan waaraan we toch die goede croissants te danken hebben....

Het zou dus best ook eens stoppen dat heen en weer gedoe...

Mustapha
7 februari 2005, 00:51
Ik vraag me meer en meer af waarom de wereld niet geleidt wordt door paar entiteiten van deze forum.

Altijd hebben ze een verklaring!
Altijd weten ze wat het probleem is ter plaatse!
Maar nog het meest interessante, altijd weten ze waarover ze spreken!

:-D

Telkens ik wil lachen, kom ik hier gewoon eens lezen en dan is men dag weer in orde!

Emitzer
7 februari 2005, 08:43
Ik vraag me meer en meer af waarom de wereld niet geleidt wordt door paar entiteiten van deze forum.

Altijd hebben ze een verklaring!
Altijd weten ze wat het probleem is ter plaatse!
Maar nog het meest interessante, altijd weten ze waarover ze spreken!

:-D

Telkens ik wil lachen, kom ik hier gewoon eens lezen en dan is men dag weer in orde!


Dus jij gelooft het niet, de geschiedenis?

nadine
7 februari 2005, 09:05
Dus jij gelooft het niet, de geschiedenis?Als dat weer een allachtoon minder is die ontevreden is, hebben we toch een goed doel bereikt ;-)

Gun
7 februari 2005, 16:52
We weten ondertussen dat de moslims overal ter wereld voor overlast en geweld zorgen, bijvoorbeeld met hun terroristen die overal lustig moorden. (V.S., Spanje, Israel, Australië, Rusland, Fillipijnen, etc....)
Breek uit jezelf en ga op ontdekking ...

Things might seem different ...

Antoon
9 februari 2005, 18:28
Breek uit jezelf en ga op ontdekking ...

Things might seem different ...
Je bedoelt dus : er is voor al dat moslimgeweld in de wereld telkens weer een excuus. Maar het resultaat is steeds hetezelfde: onschuldige mannen, vrouwen en kinderen (en zelfs babies) vermoorden en verminken. En steeds weer door islamisten, overal waar er zich problemen voordoen.