PDA

View Full Version : Massagraf bij Kirkoek ontdekt


Antoon
18 april 2003, 08:51
In de buurt van de Noord-Iraakse stad Kirkoek is een massagraf ontdekt met meer dan 1.500 lijken. Mogelijk gaat het om de stoffelijke resten van Koerdische politieke gevangenen.
Sommige van hen waren al meer dan twintig jaar "vermist".

Het Iraanse staatspersagentschap IRNA meldde dat het massagraf zich bevindt in de buurt van een wooncomplex van Ali Hassan al-Majid, beter bekend als "Ali Chemicali". Die neef van Saddam Hoessein geldt als de hoofdverantwoordelijke voor de gifgasaanval in 1988 op het Koerdische dorp Halabja, waarbij zeker 5.000 mensen omkwamen.


Enkel hierom blijf ik de militaire actie van de Amerikanen en geallieerden steunen, wat ook hun oorspronkelijke motief was.

.

Supe®Staaf
18 april 2003, 09:23
Enkel hierom blijf ik de militaire actie van de Amerikanen en geallieerden steunen, wat ook hun oorspronkelijke motief was.

.
Dat zal best zijn.
Omwille van de massavernietigingswapens heb je tot nog toe niet veel reden om de US-aanval op Iraq te verdedigen.
Wedden dat je dat argument nooit zal moeten hanteren?
Ze zitten immers al in Syrië.
Of in Iran.
Of in Korea.
Enfin, waar het Bush uitkomt om nogmaals de publieke opinie te doen geloven waar ze opgeslagen zijn.

Antoon
18 april 2003, 10:29
Jij kan het gewoon niet verkroppen dat de geallieerden onder de leiding van de Amerikanen zo'n snelle en klinkende overwinning hebben behaald, terroristenkampen ontdekt, superterrorist Abu Abbas hebben gevangen, anthrax gevonden, etc....

Je had liever gehad dat er massa's soldaten van de coalitie gedood werden, en dat Saddam de oorlog zou winnen.

Verder kan het jouw geen bal schelen hoeveel de Irakese bevolking de laatste 3 decennia hebben geleden, waartegen het aantal slachtoffers van de huidige militaire actie een peulschilletje is.

Je bent een onvoorwaardelijke anti-Amerikaan en anti-Westerling.

Gelukkig genoeg heb je geen enkel invloed en hoeft er geen rekening worden gehouden met jouw gelul.

.

Supe®Staaf
18 april 2003, 11:04
Jij kan het gewoon niet verkroppen dat de geallieerden onder de leiding van de Amerikanen zo'n snelle en klinkende overwinning hebben behaald, terroristenkampen ontdekt, superterrorist Abu Abbas hebben gevangen, anthrax gevonden, etc....
Dat was de mensenlevens en miljarden dollars méér dan waard. :roll:
De enige antrax ooit gevonden was in de States.
Hij werd door geflipten in brieven bedeeld om de psychose nog wat aan te wakkeren.


Je had liever gehad dat er massa's soldaten van de coalitie gedood werden, en dat Saddam de oorlog zou winnen.
Lap, nu ben ik al een massamoordenaar.
Zware nacht achter de rug Antoontje?

Verder kan het jouw geen bal schelen hoeveel de Irakese bevolking de laatste 3 decennia hebben geleden, waartegen het aantal slachtoffers van de huidige militaire actie een peulschilletje is.
De laatste zes weken betekenden daarentegen een waar feest voor de Irakese bevolking.
Hun familie, vrienden, huizen, musea, nutsvoorzieningen platgebombardeerd zien worden: wat een opluchting moeten die mensen gevoeld hebben.
8O


Gelukkig genoeg heb je geen enkel invloed en hoeft er geen rekening worden gehouden met jouw gelul.

Houd jij liever rekening met het gelul van een gestoorde Bush, die hallucinaties heeft over massavernietigingswapens?
Sla dan gerust mijn postings over.
Het is geen verplichte lectuur.
:lol:

datri
18 april 2003, 12:03
In de buurt van de Noord-Iraakse stad Kirkoek is een massagraf ontdekt met meer dan 1.500 lijken. Mogelijk gaat het om de stoffelijke resten van Koerdische politieke gevangenen.
Sommige van hen waren al meer dan twintig jaar "vermist".

Het Iraanse staatspersagentschap IRNA meldde dat het massagraf zich bevindt in de buurt van een wooncomplex van Ali Hassan al-Majid, beter bekend als "Ali Chemicali". Die neef van Saddam Hoessein geldt als de hoofdverantwoordelijke voor de gifgasaanval in 1988 op het Koerdische dorp Halabja, waarbij zeker 5.000 mensen omkwamen.


.[/quote]

Waarom verbaast me dit niet???

Calle
18 april 2003, 12:05
Klaarblijkelijk waren die Koerden half blind, dat ze nu pas die dingen vonden.

Komaan, niet zeveren he ...

TomB
18 april 2003, 14:00
Klaarblijkelijk waren die Koerden half blind, dat ze nu pas die dingen vonden.

Komaan, niet zeveren he ...

Gij bent ook de eerste om aan de politie aan te duiden waar de politie 1000 mensen vermoord heeft, nietwaar.

Paulus de Boskabouter
18 april 2003, 14:07
Je bent een onvoorwaardelijke anti-Amerikaan en anti-Westerling.


Dat slingeren ze hier ook naar MIJN hoofd...

Enkele van mijn meest gekoesterde voorwerpen zijn op en top Amerikaans...

:lol:

Calle
18 april 2003, 14:27
Klaarblijkelijk waren die Koerden half blind, dat ze nu pas die dingen vonden.

Komaan, niet zeveren he ...

Gij bent ook de eerste om aan de politie aan te duiden waar de politie 1000 mensen vermoord heeft, nietwaar.

Ligt Kirkuk niet in of vlak aan de grens van het door de Koerden gecontroleerde deel van Irak ?

En NU opeens vinden ze het ? Als de amerikanen morgen opeens een fabriek van 25 hectare vinden die chemische wapens aanmaakt, gelooft u dat dan ook zomaar ?

TomB
18 april 2003, 14:30
Klaarblijkelijk waren die Koerden half blind, dat ze nu pas die dingen vonden.

Komaan, niet zeveren he ...

Gij bent ook de eerste om aan de politie aan te duiden waar de politie 1000 mensen vermoord heeft, nietwaar.

Ligt Kirkuk niet in of vlak aan de grens van het door de Koerden gecontroleerde deel van Irak ?

En NU opeens vinden ze het ? Als de amerikanen morgen opeens een fabriek van 25 hectare vinden die chemische wapens aanmaakt, gelooft u dat dan ook zomaar ?

Als u op voorhand al stelt dat men gaat bewijzen fabriceren is het eigenlijk zinloos dat we hierover praten.

U bent waarschijnlijk ook van overtuiging dat Bush het brein is achter 9/11.

Calle
18 april 2003, 14:34
Klaarblijkelijk waren die Koerden half blind, dat ze nu pas die dingen vonden.

Komaan, niet zeveren he ...

Gij bent ook de eerste om aan de politie aan te duiden waar de politie 1000 mensen vermoord heeft, nietwaar.

Ligt Kirkuk niet in of vlak aan de grens van het door de Koerden gecontroleerde deel van Irak ?

En NU opeens vinden ze het ? Als de amerikanen morgen opeens een fabriek van 25 hectare vinden die chemische wapens aanmaakt, gelooft u dat dan ook zomaar ?

Als u op voorhand al stelt dat men gaat bewijzen fabriceren is het eigenlijk zinloos dat we hierover praten.

U bent waarschijnlijk ook van overtuiging dat Bush het brein is achter 9/11.

Nee, absoluut niet.

Maar ik heb al meer gezien van de US ( trouwens ook van Saddam )

Tot als dit absoluut bewezen is geloof ik niks van al die propaganda ( want dat is het nu wel )

Antoon
18 april 2003, 18:17
Als u op voorhand al stelt dat men gaat bewijzen fabriceren is het eigenlijk zinloos dat we hierover praten.

U bent waarschijnlijk ook van overtuiging dat Bush het brein is achter 9/11.

Precies. Al die pro-Saddammers (zelfgenoemd 'voor de vrede') die het niet aankunnen dat de militaire actie kort en efficient was beginnen nu met een campagne om op voorhand aan te tonen dat alles wat ontdekt wordt niet bestaat.

:roll:

Die propagandistische leugens waar links al in tijden van het communistische oostblok aan deden is zo doorzichtig dat ze er zichzelf belachelijk mee maken.

Supe®Staaf
19 april 2003, 18:14
Die propagandistische leugens waar links al in tijden van het communistische oostblok aan deden is zo doorzichtig dat ze er zichzelf belachelijk mee maken.
De propagandistische leugens die de Westerse mogendheden over het oostblok verspreidden, om hun wapenlobby te plezieren, waren anders ook niet mis.
Op militair gebied bleek het Warchau-pakt een papieren tijger.
Het militair personeel én materieel van USSR bleek zoooooo 'gesofistikeerd' dat ze tijdens 20 jaar Afghanistan-oorlog niet slaagden wat de Yanks op een paar weken tijd konden: een land vol geitenhoeders en kiezels terug naar de pre-historie bombarderen.
Qua ruimtevaart werkten de Russen met stootkarren i.p.v. met hoogstaand technologisch materieel.

Maar de Westerse onozelaar mocht wel opdraaien om megalomane defensie-plannen van de USA te bekostigen die voor den bok zijn kloten zelfs niet nodig waren.
Ik vraag mij af hoe die spionnen met mekaar jaren hebben gefeest en gelachen, maar wel gezwegen, om die potjes, tot wederzijds profijt, gedekt te houden.

Wie nu die platte commercie nog niet doorheeft is een naïeve onozelekloot met de tong op de knieën uit beate bewondering voor Nonkel Sams cocacola-cultuur, ofwel een perfide aandeelhouder in wapenfabrieken.

Kies maar aan welke kant jullie willen staan.

Knuppel
19 april 2003, 18:26
Platte commersie in verband met wapenhandel is er ook buiten het Amerika van Bush.
En mogen wij hier zelf kiezen aan welke kant we staan?

Supe®Staaf
19 april 2003, 18:46
Platte commersie in verband met wapenhandel is er ook buiten het Amerika van Bush.
En mogen wij hier zelf kiezen aan welke kant we staan?
Ik kies alleszins niet voor de hypocriete groenen die hun pacifistische achterban in de zeik zetten.
Kies jij maar gerust tegen FN & consoorten, maar kom dan niet mekkeren dat er weer een Waal van jouw SZ-bijdragen moet leven. Ikzelf heb daar geen bezwaar tegen hoor, maar ik ken mijn Vlaamsnationalistische lezers intussen........... :roll:

Antoon
19 april 2003, 20:20
De propagandistische leugens die de Westerse mogendheden over het oostblok verspreidden, om hun wapenlobby te plezieren, waren anders ook niet mis.
Op militair gebied bleek het Warchau-pakt een papieren tijger.
Het militair personeel én materieel van USSR bleek zoooooo 'gesofistikeerd' dat ze tijdens 20 jaar Afghanistan-oorlog niet slaagden wat de Yanks op een paar weken tijd konden: een land vol geitenhoeders en kiezels terug naar de pre-historie bombarderen.
Qua ruimtevaart werkten de Russen met stootkarren i.p.v. met hoogstaand technologisch materieel.

Maar de Westerse onozelaar mocht wel opdraaien om megalomane defensie-plannen van de USA te bekostigen die voor den bok zijn kloten zelfs niet nodig waren.
Ik vraag mij af hoe die spionnen met mekaar jaren hebben gefeest en gelachen, maar wel gezwegen, om die potjes, tot wederzijds profijt, gedekt te houden.

Wie nu die platte commercie nog niet doorheeft is een naïeve onozelekloot met de tong op de knieën uit beate bewondering voor Nonkel Sams cocacola-cultuur, ofwel een perfide aandeelhouder in wapenfabrieken.

Kies maar aan welke kant jullie willen staan.

:sleeping: :sleeping: :sleeping:

Supe®Staaf
19 april 2003, 20:24
:sleeping: :sleeping: :sleeping:
Goed initiatief Toontje.
Doe een lekker dutje.
Misschien droom je vannacht alsnog een zinnig argument om pro-oorlog te kunnen wezen.
:roll:

Antoon
20 april 2003, 15:41
:sleeping: :sleeping: :sleeping:
Goed initiatief Toontje.
Doe een lekker dutje.
Misschien droom je vannacht alsnog een zinnig argument om pro-oorlog te kunnen wezen.
:roll:

Nee hoor. Ik ben tegen de oorlog. En ook tegen de wrede gruweldaden van jouw vriend Saddam.

Daarom ben ik nu tevreden. Die man heeft al een miljoen doden op zijn geweten, en nu kan hij geen nieuwe oorlogen en repressies veroorzaken.

Droom jij dus verder van zijn gruweldaden die je zo graag had, want ze zijn gelukkig voorgoed verleden tijd.

Supe®Staaf
20 april 2003, 21:25
Nee hoor. Ik ben tegen de oorlog.
Hajaaaaa?
Vergeet je niet te liegen?
Of heeft de paus jouw oorlogszuchtige gemoed verzacht met zijn Paastoespraak?
:roll:

Antoon
21 april 2003, 20:36
Tegen de oorlog. Dat lees je goed.

Maar het komt jou niet goed uit. Want de Saddam-supporters willen zich profileren als vredesactivisten :lol: en de rest moet dan de aggressieve oorlogszuchtigen voorstellen.