PDA

View Full Version : Meer gematigd profiel.....


dUSK
25 januari 2005, 21:57
In de gemeente waar ik woon heeft het VB twee zetels. Ze zitten echter zelden op die zetels.

Dit is deels doordat ze er wegens hun ontbrekende capaciteiten als raadslid weinig kunnen gaan doen.

Ook is dit deels te wijten aan hun gebrek aan motivatie doordat ze bij de andere leden van het college toch niet au serieus genomen worden door dit gebrek aan capaciteiten, maar ook omdat ze volgens geruchten een nogal zwaar verleden hebben in knokploegen van diverse verenigingen die geassocieerd worden met het VB.

Dat deze mannen een aardig aantal stemmen wisten te verzamelen is dus enkel te danken aan het feit dat ze opkwamen voor het VB. Nu, bij verkiezingen draait het om stemmen, maar achteraf was het toch leuk geweest als ze ook iets konden doen voor de mensen die op hun gestemd hebben. Ook zouden ze als pioniers de partij ter plaatse moeten uitbouwen voor de toekomst en het pad effenen voor nieuwe sympathisanten die zich actief wensen in te zetten. Dit gebeurt dus niet, en ik ben er zeker van dat dit het geval is in vele andere (kleinere) gemeenten. Een spijtige zaak waar dringend aandacht moet worden aan besteed.

Door dit slechte imago dat de lijst van het VB enkel vol geraakt wordt door incompetente lijstenvullers zien vele anderen die wel zich op een positieve manier zouden kunnen inzetten voor het VB af van hun deelname aan de volgende gemeenteraadsverkiezingen. Nu zul je zeggen dat als ze het beter kunnen, dat ze het dan doen. Maar belangrijke drijfveren voor iemand om in de politiek te stappen zijn toch macht en respect. Beiden zijn weinig of niet aanwezig op gemeentelijk niveau.

Volgens mijn mening zou het VB zich dringend meer moeten gaan profileren als een waardig alternatief voor het huidige beleid. Dit kan enkel door bekwame mensen aan te trekken. De partij moet hiervoor ‘vermenselijken’ en af van dat duivels imago. Ook op dit partijforum wordt er veel gezondigd op dit punt. De blackmetalhoezen met bloed en zwaarden, of de nazi-propaganda is nooit ver af. Geen intellectueel wil zich geassocieerd zien met deze aanhang van het VB.

Een meer gematigd profiel is de oplossing. Dat er een percentage van de stemmen hiermee verloren gaan is niet erg. Het zou zelfs een zegen zijn voor het VB als deze mensen zich zouden afscheuren om zelf een klein extremistisch partijtje op te richten. Rechtse liberalen en nog vele andere politici zullen dan de overstap wagen. En zo zullen ook weer veel kiezers bijgewonnen worden, plus wordt het VB misschien aanvaard door de andere politieke partijen en kan het deelnemen aan het beleid. Enfin, een positieve spiraal die het VB, en uiteindelijk het land ten goede zou komen. Mijn gedacht. Ook het uwe?

De rechtvaardige rechter
26 januari 2005, 11:52
Bij ons zijn er 4 verkozenen waat er maar 1 echt goed werk van levert en die andere zijn tijd verdoet in het vlaams parlement en van de rerst hoorde niks.

jan hyoens
26 januari 2005, 12:05
Mocht het allemaal zo simpel zijn!

Je mag niet alle gemeenteraadsleden van het VB over één kam scheren! Er zijn heel wat capabele mensen die hun werk heel goed doen. maar in de media worden natuurlijk enkel de op de paar uitzonderingen gefocust!
Vergeet niet dat gemeenteraadsleden van het VB het niet gemakkelijk hebben; zij worden meestal geboycot en ondervinden vaak ook last in hun privé-leven door hun keuze. Het is niet door salonfähig te worden dat we de problemen in onze maatschappij zullen oplossen! zie maar naar de VU met hun verruimers!
Laat onze tegenstanders ons op een democratische manier behandelen en meer capabele mensen zullen dan voor hun keuze durven uitkomen! Dat is de oplossing!

De rechtvaardige rechter
26 januari 2005, 12:12
Ik scheer zo toch niet allemaal over dezelfd kam ik zeg gewoon zoals het in herentals er aan toe gaat.

jan hyoens
26 januari 2005, 14:35
Ik scheer zo toch niet allemaal over dezelfd kam ik zeg gewoon zoals het in herentals er aan toe gaat.
Ik had het tegen dusk! Jij bent bevooroordeeld tgo het Belang!

De rechtvaardige rechter
26 januari 2005, 14:44
Ik had het tegen dusk! Jij bent bevooroordeeld tgo het Belang!


Wilt u wat preciezer zijn AUB

jan hyoens
26 januari 2005, 14:52
Wilt u wat preciezer zijn AUB
zwanst na nie he! Het Vlaams belang is voor jouw een platte bende opportunisten die beloften zouden doen in de zin van "onmiddelijk" BHV splitsen enz en daarna alles inslikken voor een ministerpostje!

De rechtvaardige rechter
26 januari 2005, 14:56
zwanst na nie he! Het Vlaams belang is voor jouw een platte bende opportunisten die beloften zouden doen in de zin van "onmiddelijk" BHV splitsen enz en daarna alles inslikken voor een ministerpostje!

Dus ik mag volgens u geen kritikek geven op het vlaams belang.

jan hyoens
26 januari 2005, 15:19
Dus ik mag volgens u geen kritikek geven op het vlaams belang.
Jawel, maar als die vertroebeld wordt door vooroordelen dan mag ik daar op wijzen!

De rechtvaardige rechter
26 januari 2005, 15:21
Jawel, maar als die vertroebeld wordt door vooroordelen dan mag ik daar op wijzen!
Dus u vindt dat ik teveel vooroordelen heb tegen het vlaams belang. Ik heb toch nog nooit een vlaams belanger uitgemaakt voor mestkever of iets in dien aard.

jan hyoens
26 januari 2005, 15:26
Dus u vindt dat ik teveel vooroordelen heb tegen het vlaams belang. Ik heb toch nog nooit een vlaams belanger uitgemaakt voor mestkever of iets in dien aard.Nee, dat is trouwens geen vooroordeel maar een belediging.
Nu, voor mij geen probleem; du choque des idees jaillit la lumière!

De rechtvaardige rechter
26 januari 2005, 15:27
Hebt u dan geen vooroordelen tegen over migranten.

jan hyoens
26 januari 2005, 15:32
Hebt u dan geen vooroordelen tegen over migranten.
nee

De rechtvaardige rechter
26 januari 2005, 15:35
nee



IK denk van wel

jan hyoens
26 januari 2005, 15:39
IK denk van wel
Waarom?

De rechtvaardige rechter
26 januari 2005, 15:44
voorbeeld vrienden van mij zijn van turkse afkomst spreken perecft nederlands werken/studeren hard. hebben nog nooit iemand kwaad gedaan. Mogen die van u hier blijven.

jan hyoens
26 januari 2005, 15:50
voorbeeld vrienden van mij zijn van turkse afkomst spreken perecft nederlands werken/studeren hard. hebben nog nooit iemand kwaad gedaan. Mogen die van u hier blijven.
Zijn het moslims?

De rechtvaardige rechter
26 januari 2005, 16:01
Nee

De rechtvaardige rechter
26 januari 2005, 16:03
sorry dubbele post.

Tyr de Dietser
26 januari 2005, 17:16
Een meer gematigd profiel is de oplossing. Dat er een percentage van de stemmen hiermee verloren gaan is niet erg. Het zou zelfs een zegen zijn voor het VB als deze mensen zich zouden afscheuren om zelf een klein extremistisch partijtje op te richten.
Triest dat er mensen zijn die echt zo denken. Ik ben er echter van overtuigd dat de partij zijn wortels nooit zal verraden, en dat is maar goed ook! Zonder die "marginalen" van je had er nooit een Vlaams Blok geweest.

Rechtse liberalen en nog vele andere politici zullen dan de overstap wagen.
Het Vlaams Belang is geen liberale partij, maar een nationalistische.

dUSK
26 januari 2005, 21:35
Triest dat er mensen zijn die echt zo denken. Ik ben er echter van overtuigd dat de partij zijn wortels nooit zal verraden, en dat is maar goed ook! Zonder die "marginalen" van je had er nooit een Vlaams Blok geweest.


Het Vlaams Belang is geen liberale partij, maar een nationalistische.Jij bent dus het type-voorbeeld waarover ik het heb in mijn openingspost. Je hebt het over (die droom van) Dietsland. Er staat één of andere militaire pief in uniform op je profielpagina. En je avatar, tja, ik heb er geen idee van welke tekens of symbolen het zijn. Maar je zult het me allemaal wel eens uitleggen zeker.

dUSK
26 januari 2005, 21:43
Laat onze tegenstanders ons op een democratische manier behandelen en meer capabele mensen zullen dan voor hun keuze durven uitkomen! Dat is de oplossing!
Maar daarvoor is het noodzakelijk volgens mij dat het VB zich een gematigder profiel aanmeet.

Tyr de Dietser
26 januari 2005, 21:50
Jij bent dus het type-voorbeeld waarover ik het heb in mijn openingspost.
Volledig.

Je hebt het over (die droom van) Dietsland.
Droom die werkelijkheid zal worden.

Er staat één of andere militaire pief in uniform op je profielpagina.
Wijlen de Leider Staf De Clercq.

En je avatar, tja, ik heb er geen idee van welke tekens of symbolen het zijn. Maar je zult het me allemaal wel eens uitleggen zeker.
De runen met overeenkomstige letters D I E T S L A N en D. En uiteraard de Dietse vlag.

dUSK
26 januari 2005, 22:51
@Tyr de Dietser

:-) Wel, ik ben al blij dat je niet agressief reageert. En bedankt voor de verduidelijking van mijn vragen. Als je nog een link hebt waar ik meer over je Dietsland te weten kan komen mag je die altijd geven.

Maar om nu terug te komen op wat ik beweerde: dat mensen zoals jij er voor zorgen dat het VB niet als waardige gesprekspartner wordt aanvaard door dat percentage van 'rare' achterban die ze heeft. Vind je dat ik ongelijk heb?

Tyr de Dietser
26 januari 2005, 23:21
:-) Wel, ik ben al blij dat je niet agressief reageert.
Wie zou er bij een aggressieve reactie gebaat zijn he?

Maar om nu terug te komen op wat ik beweerde: dat mensen zoals jij er voor zorgen dat het VB niet als waardige gesprekspartner wordt aanvaard door dat percentage van 'rare' achterban die ze heeft. Vind je dat ik ongelijk heb?
Ja en nee. Ja, omdat het de ideeën van die achterban zijn, waar de andere partijen niet mee kunnen werken, maar nee, omdat het net die ideeën zijn die het Vlaams Belang tot het Vlaams Belang maken. Zij het in de gematigdere vorm van vandaag.

Nog gematigder zou leiden tot een opname in de regering waarschijnlijk, maar zou ook leiden tot een nieuwe splinterpartij, die binnen 25 wéér de oorspronkelijke zal overtreffen. We kunnen beter doorzetten zoals we nu bezig zijn; de kruik gaat te water tot ze barst, en barsten zal ze. Je moet gewoon wat geduld hebben.

jan hyoens
27 januari 2005, 09:06
NeeDan heb ik er geen probleem mee!

De rechtvaardige rechter
27 januari 2005, 13:14
En dat zijn dan geen vooroordelen ja dag jan.

jan hyoens
27 januari 2005, 15:12
En dat zijn dan geen vooroordelen ja dag jan.
? Heb je het nu tegen mij?

De rechtvaardige rechter
27 januari 2005, 16:45
Wat zou u gezegd hebben mensne met hetzelfde profiel alleen het zijn moslims.

Laten we ons vanaf nu weer concentreren op het onderwerp...

dUSK
27 januari 2005, 21:43
Jongen en meisjes, terug naar het toppic. Moeten we die rare kwieten niet zoals Coveliers uit de partij zetten om de partij meer toegankelijk te maken voor andere mensen die wel een zinvolle bijdrage aan de partij kunnen brengen?

(Kijken of ze nu nog zo vriendelijk blijven:-))

Tyr de Dietser
27 januari 2005, 22:24
Moeten we die rare kwieten niet zoals Coveliers uit de partij zetten om de partij meer toegankelijk te maken voor andere mensen die wel een zinvolle bijdrage aan de partij kunnen brengen?
Wie moet er een bijdrage brengen aan de partij? Als er nieuwelingen bijkomen, is het niet de bedoeling dat ze hun stempel op de partij drukken. Laat de partijraad er maar over beslissen wat het beste is voor de partij.

dUSK
28 januari 2005, 17:53
Wie moet er een bijdrage brengen aan de partij? Als er nieuwelingen bijkomen, is het niet de bedoeling dat ze hun stempel op de partij drukken. Laat de partijraad er maar over beslissen wat het beste is voor de partij.
Wil jij dan niet dat het VB ooit aan de macht komt? Of hoop je dat ze ooit de 50% gaan halen. De partij moet zoals ik al aanhaalde volgens mij een gematigdere koers gaan varen. Zo alleen zal ze misschien een politieke partij vinden waarmee ze een coalitie kan aangaan en het land mee besturen. Ieder zjn mening natuurlijk. Zijn er nog anderen die hun gedacht hierover willen spuien?

jan hyoens
31 januari 2005, 11:26
Wil jij dan niet dat het VB ooit aan de macht komt? Of hoop je dat ze ooit de 50% gaan halen. De partij moet zoals ik al aanhaalde volgens mij een gematigdere koers gaan varen. Zo alleen zal ze misschien een politieke partij vinden waarmee ze een coalitie kan aangaan en het land mee besturen. Ieder zjn mening natuurlijk. Zijn er nog anderen die hun gedacht hierover willen spuien?
Het verwezenlijken van het programma is het doel en niet "aan de macht komen" an sich! Als andere partijen programmapunten overnemen is dat ook positief!
Het partij is een middel en geen doel op zich! laten we niet dezelfde fouten maken als de VU zaliger en de NVa!

Tyr de Dietser
31 januari 2005, 17:28
Het verwezenlijken van het programma is het doel en niet "aan de macht komen" an sich! Als andere partijen programmapunten overnemen is dat ook positief!
Het partij is een middel en geen doel op zich! laten we niet dezelfde fouten maken als de VU zaliger en de NVa!
Je hebt gelijk. Maar om dat programma erdoor te drukken moet je het kiesvee beliegen. Zo gaat dat in een "democratie".

Desalniettemin vind ik dat de partij zich daartoe niet mag laten verlokken.

Koenraad Maesschalck
31 januari 2005, 17:46
Bij ons zijn er 4 verkozenen waat er maar 1 echt goed werk van levert en die andere zijn tijd verdoet in het vlaams parlement en van de rerst hoorde niks.
De NVA, heeft dat eigenlijk nog ergens gemeenteraadsleden in de Antwerpse provincie? :twisted:

De rechtvaardige rechter
31 januari 2005, 22:51
Die doen teminste meer dan al uw Vlaams Belang-gemeenteraadsleden

*Waarschuwing:*

Je bent hier niet om de partij te ridiculiseren, aansprekingen als "behang" zijn dus niet gewenst.

dUSK
31 januari 2005, 23:02
Die doen teminste meer dan al uw Vlaams Belang-gemeenteraadsleden
Maar ze zijn (nog) wel piepklein en hierdoor zeer afhankelijk van een andere partij waar ze dan moeten met meeheulen om ook voor de klas te kunnen staan.

ilfalco
1 februari 2005, 22:32
he rechterke , in mijn gemeente doet het vb zeer goed haar best en gaat ze zeker de vlgende verkiezingen winnen , nivea daarentegen heult steeds mee met de pc'ten van welke kant dan ook .... de n-va vormt zelfs op plaatselijk niveau kartels met Groen en spa. Dus ik zou maar niet al te hoog van de toren blazen ... door de demonisering kan het zijn dat het vb niet overal goede kachten heeft , maar dat geldt eveneens voor de andere partijen. Er zijn de laatset tijd trouwens nogal wat vld'ers en n-va'ers overgestapt naar het vb ... zij zullen ook wel dan niet goed meer zijn zeker. Och ja voor de pc'ten is een licenciaat van het vb dommer dan een cafebaas van de spa ...Ze trekken hun kromme redenering overal door.

En in de steden stelt uw partijtje geen bal voor , net zo min als de cdenv trouwens ...
de cdenv en vu hebben jarenlang hun achterban in de steden aan hut lot overgelaten en hun kiezers zijn zelfs weggevlucht uit de steden. In brussel hebben ze zo goed hyn best gedaan dat ze in 20 jaar van 20% naar minder dan 2% zijn gezakt ...

*Waarschuwing*

Mag ik je vragen toch gebruik te maken van hoofdletters en leestekens? Volgende keer beter of "*knip*" vrees ik...

dUSK
1 februari 2005, 23:32
Het verwezenlijken van het programma is het doel en niet "aan de macht komen" an sich! Als andere partijen programmapunten overnemen is dat ook positief!
Het partij is een middel en geen doel op zich! laten we niet dezelfde fouten maken als de VU zaliger en de NVa!
Klopt, maar ik denk toch dat de meeste mensen die aan politiek doen kicken op macht en dus willen effectief deelnemen aan het beleid.

jan hyoens
2 februari 2005, 11:28
Klopt, maar ik denk toch dat de meeste mensen die aan politiek doen kicken op macht en dus willen effectief deelnemen aan het beleid.
"power corrupts, absolute power corrupts absoluty." is spijtig genoeg waar.
Maar ik ken nog genoeg idealisten binnen de partij die de tafelspringers en carriéristen onder de knoet houden. Ik hoop dat we uit de lessen van de VU geleerd hebben!

dUSK
2 februari 2005, 21:28
Wel Tyr, er wordt hier stevig geknipt. Elders op het forum zijn de rechtse rukkers meestal de fanatiekste schelders, maar je eigen nest moet proper blijven hé :-). Mooi zo, en voor mij geen probleem. Het niveau kan er hier enkel wel bij varen.


Hoe zit het eigenlijk met de opvulling van de lijsten voor de volgende gemeenteraadsverkiezingen. Zullen we nog mooie tafelspringers mogen verwelkomen? En welke mogen met hun kin op de tafelrand vallen?

jan hyoens
3 februari 2005, 09:50
Wel Tyr, er wordt hier stevig geknipt. Elders op het forum zijn de rechtse rukkers meestal de fanatiekste schelders, maar je eigen nest moet proper blijven hé :-). Mooi zo, en voor mij geen probleem. Het niveau kan er hier enkel wel bij varen.


Hoe zit het eigenlijk met de opvulling van de lijsten voor de volgende gemeenteraadsverkiezingen. Zullen we nog mooie tafelspringers mogen verwelkomen? En welke mogen met hun kin op de tafelrand vallen?
Dat moet je aan de partijraad vragen. Maar ik ben van het principe : beter geen lijst dan een slechte lijst! Het probleem is dat we niet iedereen kunnen screenen naar hun achtergrond, er bestaat dus altijd een kleine kans dat er slechte elementen tussen zitten.

dUSK
3 februari 2005, 20:03
Dat moet je aan de partijraad vragen. Maar ik ben van het principe : beter geen lijst dan een slechte lijst! Het probleem is dat we niet iedereen kunnen screenen naar hun achtergrond, er bestaat dus altijd een kleine kans dat er slechte elementen tussen zitten.
In iedere partij zitten er rotte appels, zeker? Misschien dat ze in die andere partijen op een iets hoger niveau de rotte appel uithangen. Dus eigenlijk erger, maar met een kleinere pakkans.

Isegrim
14 februari 2005, 05:26
Maar daarvoor is het noodzakelijk volgens mij dat het VB zich een gematigder profiel aanmeet.
Waarom zou een partij, die volgens de laatste peiling weer fiks wint, iets aan haar profiel veranderen ? Dat zijn van die slinkse pogingen om het VB te castreren en er een gewillig schaap van te maken dat mekkert op commando van de politiek correcte beunhazen. De gecastreerde idioten moet je zoeken bij de andere partijen : hun niveau is onovertroffen en hun stilzwijgen oorverdovend.

dUSK
14 februari 2005, 22:31
Waarom zou een partij, die volgens de laatste peiling weer fiks wint, iets aan haar profiel veranderen ? Dat zijn van die slinkse pogingen om het VB te castreren en er een gewillig schaap van te maken dat mekkert op commando van de politiek correcte beunhazen. De gecastreerde idioten moet je zoeken bij de andere partijen : hun niveau is onovertroffen en hun stilzwijgen oorverdovend.
Omdat ze zo nooit zal kunnen samengaan met een andere partij en eindelijk eens besturen. Of zijn ze daar te bang voor?

Enkel een absdolute meerderheid kan hun aan de amcht brengen. Maar heeft u er al eens over nagedacht hoe Europa en de wereld ons dan zal benaderen (of mijden).

In mijn ogen moeten ze meer gematigd worden. Ze zullen er de vruchten van plukken op verschillende manieren.

ilfalco
14 februari 2005, 23:56
Dusk ik begrijp je vraag , maar het programma van het Vb is vandaag de dag zeer gematigd nog gematigder en er is geen verschil meer met de andere partijen. Het Vb wint verkiezing na verkiezing ... Het is niet het Vb dat verkeerd is , maar de pC peartijen die zich laten gijzelen door links en extreem-links.

Het is niet omdat de linkse media voortdurend spreekt over extreem-rechts dat het vb een extreme partij is. Het Vb is een rechts -conservatieve partij ...Maar voor het links belgische bestel zal het pas goed zijn als het vb pro multicul en pro belgie is , dat is gewoon niet serieus. Ik ben ook een voorstander van een gematigd Vb , maar dat kan zich niet uiten in het verder afzwakken van een programma dat perfect is en waar niets extreem in staat. Als het VB afkwam met gedwongen repatrieringen dan was deportatie ... Nu zegt zelfs etterbuil Vermeersch dat het mag. Maar het Vb mag het wwsh nog altijd niet zeggen; Het is in dit land niet belangrijk wat men zegt , maar wie dat het zegt. Het Vb moet gewoon verder gaan op de ingeslagen weg en meer mensen zoals Morel en Vangaever aantrekken.

dUSK
16 februari 2005, 22:43
Dusk ik begrijp je vraag , maar het programma van het Vb is vandaag de dag zeer gematigd nog gematigder en er is geen verschil meer met de andere partijen. Het Vb wint verkiezing na verkiezing ... Het is niet het Vb dat verkeerd is , maar de pC peartijen die zich laten gijzelen door links en extreem-links.

Het is niet omdat de linkse media voortdurend spreekt over extreem-rechts dat het vb een extreme partij is. Het Vb is een rechts -conservatieve partij ...Maar voor het links belgische bestel zal het pas goed zijn als het vb pro multicul en pro belgie is , dat is gewoon niet serieus. Ik ben ook een voorstander van een gematigd Vb , maar dat kan zich niet uiten in het verder afzwakken van een programma dat perfect is en waar niets extreem in staat. Als het VB afkwam met gedwongen repatrieringen dan was deportatie ... Nu zegt zelfs etterbuil Vermeersch dat het mag. Maar het Vb mag het wwsh nog altijd niet zeggen; Het is in dit land niet belangrijk wat men zegt , maar wie dat het zegt. Het Vb moet gewoon verder gaan op de ingeslagen weg en meer mensen zoals Morel en Vangaever aantrekken.
Interessante reactie van je. Daar zit zeker iets in. De vraag is dus meer: hoe kunnen we voorkomen dat de andere partijen ons blijven demoniseren, welke monster van een pr-machine moeten we hiervoor gebruiken.

ilfalco
17 februari 2005, 01:12
Kopstukken zoals Marie-rose en Anke werken ontwapend tov onze tegenstanders , de spa weet goed dat ze op jonge knappe vrouwen hun tot op de draad versleten fascisme retoriek kunnen toepassen. Het VB voert de laatste tijd op een zeer gematigde manier campagne denk maar aan "een hart voor a'pen" ... Uiteindelijk moeten we er niet naar streven om aanvaard te worden door La Belgique want dan staan we wssh zeer evr van onze bestaansreden nl een een onafhankelijk vlaanderen.

Hoe dichter het VB bij dat doel komt hoe groter de hetze. Dan mag men nog zo gematigd zijn dat men wil , belgie zal zich niet op een vreedzame manier laten opdoeken... daarvoor zijn er teveel belangengroepen die profijt halen uit de NV Belgie.
Wat het VB wel moet doen en wat ze de laatste jaren ook al zeer veel gedaan heeft is het weren van alle extreme elementen uit de partij. Zoals FDW onlangs ook aanhaalde in De Standaard : " we moeten werken aan de kwaliteit van onze mandatarissen meer nog dan aan de kwantiteit...". maar let wel in andere partijen , niet in het minst groen en spa , zitten ook zeer veel radicalen( kp'ers , anarchisten ...). Maar die partijen staan niet onder de microscoop van de media , zij bedienen de microscoop. Op zich zou het niet slecht ziijn mocht er ook aan de rechterzijde een paar kleine splinterpartijen ontstaan. Maar verder aan het programma sleutelen is wel het laatste dat men moet doen , want dat haalt toch niets uit. Men moet vooral de kiezer blijven wijzen op de leugens van de media. Da is geen moeilijke oefening aangezien de media in Belgie zeer weinig vertrouwen geniet van de bvolking(17%). De macht moet geen doel zijn op zich , maar moet een middel zijn om te werken aan een welvarend vlaanderen. Maar het is idd belangrijk dat het cordon verdwijnt aangezien tegen de machtelozen ( zonder bestuursmacht) alles is toegelaten . In de linkse media bestaat er nog een rem tegen partijen die ze evenzeer haten als het VB enkel en alleen omdat die bvb medezeggenschap hebebn over subsidies aan de media. Bourgois gaf onlangs nog 2 miljoen € subsidie om zogezegd een kwaliteistvolle media te hebebn die up-to-date is ... u begrijpt dat de media de hand die ze af en toe nodig heeft niet al te snel zal bijten en haar anti-rechtse gevoelen uitsluitende op het Vb zal losvieren , omdat die niet kunnen reageren. Maar ook dat evrandert , het VBheeft 3 leden in de beheerraad van de vrt. De vrt wou dan ook kost wat kost de macht van die beheerraad inperken en bovendien de vb pottekijkers weren. Het is dan ook wraakroepend dat het zogenaamde vlaams kartel een zwijgakkoord ontworpen heeft , waardoor elke vorm van wisselmeerderheid tegen paar-groen onmogelijk wordt ...

*Schouderklopje*

Dit is inderdaad al heel wat leesbaarder. Probeer toch wat meer te werken met alinea's, en de hoofdletters niet te vergeten.

dUSK
18 februari 2005, 20:38
*Schouderklopje*

Dit is inderdaad al heel wat leesbaarder. Probeer toch wat meer te werken met alinea's, en de hoofdletters niet te vergeten.
Niet te geloven zeg, wat een betutteling. Aan het vervelen ofzo?

dUSK
18 februari 2005, 20:43
Kopstukken zoals Marie-rose en Anke werken ontwapend tov onze tegenstanders , de spa weet goed dat ze op jonge knappe vrouwen hun tot op de draad versleten fascisme retoriek kunnen toepassen. Het VB voert de laatste tijd op een zeer gematigde manier campagne denk maar aan "een hart voor a'pen" ... Uiteindelijk moeten we er niet naar streven om aanvaard te worden door La Belgique want dan staan we wssh zeer evr van onze bestaansreden nl een een onafhankelijk vlaanderen.

Hoe dichter het VB bij dat doel komt hoe groter de hetze. Dan mag men nog zo gematigd zijn dat men wil , belgie zal zich niet op een vreedzame manier laten opdoeken... daarvoor zijn er teveel belangengroepen die profijt halen uit de NV Belgie.
Wat het VB wel moet doen en wat ze de laatste jaren ook al zeer veel gedaan heeft is het weren van alle extreme elementen uit de partij. Zoals FDW onlangs ook aanhaalde in De Standaard : " we moeten werken aan de kwaliteit van onze mandatarissen meer nog dan aan de kwantiteit...". maar let wel in andere partijen , niet in het minst groen en spa , zitten ook zeer veel radicalen( kp'ers , anarchisten ...). Maar die partijen staan niet onder de microscoop van de media , zij bedienen de microscoop. Op zich zou het niet slecht ziijn mocht er ook aan de rechterzijde een paar kleine splinterpartijen ontstaan. Maar verder aan het programma sleutelen is wel het laatste dat men moet doen , want dat haalt toch niets uit. Men moet vooral de kiezer blijven wijzen op de leugens van de media. Da is geen moeilijke oefening aangezien de media in Belgie zeer weinig vertrouwen geniet van de bvolking(17%). De macht moet geen doel zijn op zich , maar moet een middel zijn om te werken aan een welvarend vlaanderen. Maar het is idd belangrijk dat het cordon verdwijnt aangezien tegen de machtelozen ( zonder bestuursmacht) alles is toegelaten . In de linkse media bestaat er nog een rem tegen partijen die ze evenzeer haten als het VB enkel en alleen omdat die bvb medezeggenschap hebebn over subsidies aan de media. Bourgois gaf onlangs nog 2 miljoen € subsidie om zogezegd een kwaliteistvolle media te hebebn die up-to-date is ... u begrijpt dat de media de hand die ze af en toe nodig heeft niet al te snel zal bijten en haar anti-rechtse gevoelen uitsluitende op het Vb zal losvieren , omdat die niet kunnen reageren. Maar ook dat evrandert , het VBheeft 3 leden in de beheerraad van de vrt. De vrt wou dan ook kost wat kost de macht van die beheerraad inperken en bovendien de vb pottekijkers weren. Het is dan ook wraakroepend dat het zogenaamde vlaams kartel een zwijgakkoord ontworpen heeft , waardoor elke vorm van wisselmeerderheid tegen paar-groen onmogelijk wordt ...
Je maakt een mooie samenvatting van wat in eerdere posts door mij al werd aangehaald. Ik denk dat we in grote lijnen dezelfde mening delen over waarheen het moet met het VB. Ik denk dat het Vb inderdaad werk moet maken om te radicale figuren uit de partij te weren en hun eventuele misstappen openlijk te veroordelen.

Tyr de Dietser
18 februari 2005, 21:15
Niet te geloven zeg, wat een betutteling. Aan het vervelen ofzo?
Hehe, misschien wel ja.

ilfalco
19 februari 2005, 02:03
Inderdaad Dusk , en het leuke aan het VB is dat je vrij eenvoudig in contact kunt komen met de kopstukken. Zelfs via e-mail krijg je vrij snel respons.

Isegrim
21 februari 2005, 05:41
Omdat ze zo nooit zal kunnen samengaan met een andere partij en eindelijk eens besturen. Of zijn ze daar te bang voor?

Enkel een absdolute meerderheid kan hun aan de amcht brengen. Maar heeft u er al eens over nagedacht hoe Europa en de wereld ons dan zal benaderen (of mijden).

In mijn ogen moeten ze meer gematigd worden. Ze zullen er de vruchten van plukken op verschillende manieren.
Maar man toch, aanzie jij de "wereld" nu werkelijk als een levend geweten ?
De VN die alles op een brievenweger afwegen ? Met in de hoofdrol China, zoals bekend een eeuwenoude democratie, of Rusland, met onze intieme vriend Poetin, of Saoedi-Arabië, nog een vermaarde democratie, en zo kunnen we nog wel een tijdje doorgaan.... Kom met argumenten aub en niet met sprookjes.
Waarom zou het VB zich moeten aanpassen aan de eisen van andere partijen ? Noem eens één enkel steekhoudend argument ipv telkens met dooddoeners af te komen die kant noch wal raken. Wijzigen andere partijen misschien hun standpunten ? Nee ? Waarom zou het VB dat dan wel moeten doen ? Om deel te nemen aan de macht ? Natuurlijk niet, want deelnemen aan de macht wil toch zeggen doelstellingen van de partij realiseren, of niet soms ?
Een VB dat één stem op vier behaalt, bewijst dat de standpunten van de partij door een grote massa kiezers onderschreven wordt. Je kan dat smalend "populisme" noemen, maar dan rest enkel de vaststelling dat andere partijen zich daar evenzeer aan bezondigen, denk maar aan de splitsing van BHV, belastingverlaging enz., en daar niet voor ter verantwoording geroepen worden. Argumenten aub en geen gezever tot in het oneindige.